Jump to content
FAS Goran
oktopod

Oktopodov ''mali šestak'' BMW... - split Topic

Recommended Posts

...Bobina Bosch ili Bremi je je 85 dolara, odnosno 65 eur.

Ovo su cene za original...

Ok, znači ako je toliko original, promena bobina na tvom autu košta 390 eura. Samo delovi, što se kaže.

Za Stila 1.6, isto original, košta 268 eura.

Za Punta 1.2 16v košta još oko duplo manje nego za Stila jer Puntić nema po jednu za svaki cilindar.

Dakle, za auto koji si imao, stavka originalna bobina, zamena, košta oko 130 eura. Ae nek bude i da ide do 150, ali šanse nema, možemo koliko sutra imati podatak od nekog iz ovlašćenih ako treba.

Za auto koji sada imaš, ista stavka, isto original, košta 390 eura...tj. tri puta skuplje...a, nije baš da ima tri puta više cilindara.

I, sve ovo pišem jer je to normalno da toliko košta, da bude ta razlika...jedno je Punto, a drugo je BMW serije 3.

Mora da bude skuplji, mnogo...i kad se kupi i kad se održava. :thumbup:

p.s. E, da...ranije navedena cena za originalnu novu diznu za Stila 1.6 je bila kad sam tek uzeo Stila, krajem 2007. godine. U međuvremenu su cene delova za taj auto značajno pale...npr. tada je bobina iz originala bila oko 120 eura, sada je pola te sume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je Nešo, u pravu si.120 eur razlike za nešto što se ne menja jednom godišnje, a treba i da si malerčina da menjaš svih 6...da ne idemo sad u drugu temu da postoje BMWovi i sa 4 cilindra pa dođe na isto, 6 je bio čisto moja odluka.

Nisam znao da se na stilu menjaju svećice na tako velikom intervalu, mislio sam da je na 20 ljada ko na puntu ove od 250 dinara :) Ne znam tačno na koliko se menjaju na BMW, kažu od 70 ljada, 100 ljada pa do one čuvene "teraš dok ne krene da trza" što je po meni suludo..nisam takav vozač.

Ovo su neke platinumske sa 4 pipka, ne znam kakve su te na Stilu...

Evo i šta kažu u TopGear, naravno staro izdanje, kad se BMW pojavio:

Potom filozofija koju sada ja propagiram, tek sada je to vreme došlo i kod nas, kao za inat sad ne mogu da nađem baš seriju 3, ali priča se svodi na isto:

http://www.youtube.com/watch?v=Zm6nlwXWYw4

Share this post


Link to post
Share on other sites

120 eur razlike za nešto što se ne menja jednom godišnje, a treba i da si malerčina da menjaš svih 6...

To je razlika između mog auta i tvog, a ne tvog Puntića (bivšeg) i sadašnjeg auta. Tu je razlika 3 puta skuplje kod sadašnjeg auta.

Izmenjaćeš ih sve ukoliko auto ostane kod tebe jedno 4, 5 godina. Ne zato što ti neko želi to, nego jednostavno to mora, zamor materijala, tolike godine ispod haube...mora da krene da riknjava. Ako je za utehu, moći će nekako da ide taj BMW i sa 5 cilindara, tj. da se dođe do servisa, dok Stilo bez jedne bobine ide sporije od Yuga. :D

Ne znam tačno na koliko se menjaju na BMW, kažu od 70 ljada, 100 ljada pa do one čuvene "teraš dok ne krene da trza" što je po meni suludo..nisam takav vozač.

Ovo su neke platinumske sa 4 pipka, ne znam kakve su te na Stilu...

Klasične sa jednim, interval 60.000 kilometara.

Samo, te za koje kažeš da su original...ne mora da znači da ako je isti kataloški broj Bosch ili NGK svećica da je to ustvari original, samo eto nije upakovano u BMW ambalažu, jer...naleteh na ovo:

Original BMW Bosch Spark Plugs vs. Aftermarket Bosch Spark Plugs

Like just about everything else on the modern BMWs, Bosch spark plug choice is complicated and confusing. The short answer is if you order the spark plugs from BMW (sometimes there is a choice between Bosch or NGK), then you are good to go and there is no confusion. But they are expensive.

Savvy enthusiasts have found that Bosch has a part number for commercially-available spark plugs that cross-references to the BMW original equipment Bosch spark plugs, often at a fraction of the price. The problem is, the commercially-available (aftermarket) Bosch spark plugs are not always the same as the original BMW Bosch plugs even though they cross-reference and they do work.

Dealership technicians report problems with the commercially-available Bosch Platinum +4 spark plugs in BMW engines. I have never seen this personally, but physical inspection does reveal differences in insulator design between the original BMW Bosch spark plugs for the modern cars and the commercially-available Bosch Platinum +4.

www.m3post.com

Ti mu dođeš taj ''savvy enthusiast''... :D

Ovo je iz nekog njihovog zvaničnog programa za održavanje BMW automobila i iskustva ljudi. PDF dokument.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj da se potrudim da završimo onda...

Prvo ti si se Nešo opet vratio na punta a ne ja, ja sam odavno rekao da sam se malo zaleteo poređenjem sa puntom i naveo druge aute koje sam gledao a za te novce se kupuju.

Ti si uporedio sa tvojim Stilom iako on nije bio u toj grupi koje sam gledao, ja sam ti samo odgovorio.

I šta da ti kažem...u pravu si! Stilo je sveukupno jeftiniji. Ali sam nadam se pokazao ono što sam hteo, da nije to baš tako skupo kao što se misli. Tako je, u pravu si, izmenjaću sve bobine za 5 godina, ali ćeš ih izmenjati i ti a ista im je cena. Svećicama nije, tu je BMW skuplji. Dizne nisu 200 eur kao što ljudi misle već su isto kao za Stila.

Znači nešto je skuplje, nešto je isto, ali daleko od toga da su to cifre od kojih ti se zavrti u glavi.

Nekome je i to mnogo. Neko nema ni za juga. Neko vozi juga. Neko vozi punta. Neko Stila. Neko BMW iz 2010e. Možda čak i X6. Moj kolega je kupio peticu dizel, čini mi se 2500 kubika nisam siguran, 18 ljada eur je platio auto, 2008 godište. Čovek traži samo original patosnice koje su oko 50 eur. Kvaka za vrata mu je 100 eur. Kvaka, ne brava.

Čuli smo u ovoj temi i primere ljudi koji su imali BMW pa se hvatali za glavu. Ali to je petica dizel. Njoj dizna jeste 200 eur. Ako je N42 motor, on je poznat da mu odlazi bregasta, da bregasta, ni ja nisam verovao za jedan BMW.

Čuli smo primere Mercedesa pa se hvatali za glavu. Opet i taj auto nije bio za poređenje što se klase i cene delova tiče.

Čuli smo za Škodu kojoj je otvaran motor na svakih 30 ljada.

Čuli smo za grande punto koji je čoveku ogadio FIAT.

Znači ako ne kupiš auto u lošem stanju, ako kupiš auto koji je sa proverenim motorom, raspitate se koji motor je kakav posle 10 godina eksploatacije, BMW nije tako skup kao što se čini. Nije jeftin, ali je daleko od luksuza. BMW trojka, benzinac.

Eto potrudio sam se da rezimiram. Trudim se da do kraja budem iskren, da li sam realan to je već zavisno iz kog ugla ko gleda, po mom mišljenju jesam, iznosio sam argumente, cene, nisam laprdao u vazduh.

Aj pa se vidimo na nekom od skupova :fun:

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj da se potrudim da završimo onda...

Čuli smo primere Mercedesa pa se hvatali za glavu. Opet i taj auto nije bio za poređenje što se klase i cene delova tiče.

Pošto se ovo odnosi, predpostavljam, na moje postove od pre par dana, moram da te ispravim. Ja se nisam hvatao za glavu - već sam jednostavno izneo koliko košta održavanje za nemačke premium marke. Nema tu hvatanja za glavu, pogrešno si me protumačio. Cilj posta je - "TO JEDNOSTAVNO KOŠTA TOLIKO".

Iz posta se takođe vidi da ni Nemci nisu savršeni, da se i oni kvare... i da održavanje košta mnogo više nego za automobile za "svačiji džep".

Sa druge strane, kad povuče R6 dizel od 143 kw...

Mada, vozio sam Alfu 159 2.4 JTDM od 150 kw... mogli bi Nemci mnogo da nauče od Italijana.

Ide bolje od Mercedesa, a za mnogo manje pare :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj aj sve da se izdvoji (mozda bolje obrise, jer ako neko procita mislice da smo neozbiljni ovde :laughing: ) i da ostane samo predstavljanje bembare.

Ko prvi krene da poredi BMW, Audi i slicno sa Fiatom oma packe da se udare ;)

Oktopod - cestitam na novoj makini, da te duuuuugo i lepo sluzi... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW je isto što i Mercedes.

Kao što između C i E klase nema uopšte razlike u ceni održavanja, tako nema ni između serije 5 i serije 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikako nije isto. Ni po ceni novog ni polovnog auta, kao ni po ceni delova. Mercedes je skuplji.

Tačno je da nema velike razlike održavanja serije 3 i serije 5, ali su oba BMW. Sem što serija 5 obično ima više opreme, mada ni to nije pravilo u smislu najveći paket u seriji 3 je jednak najnižem u seriji 5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tobom se definitivno ne vredi upuštati u bilo kakvu raspravu... Pobedio si, priznajem.

Jeste, novi Mercedes je skuplji jedno dobrih 500 do 1000 eur od novog BMW-a iste klase. To zaista čini bitnu razliku.

Edited by lalic1709

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema šta pobedio sam, iznesi argumente tvoje tvrdnje, nikakav problem, priznaću da si u pravu kad to uradiš. Dao si već cene delova, za BMW ne koštaju toliko.

Cene delova koje znaš pogledaj na linku koji sam ostavio, samo nađi odgovarajuću grupu pa deo i postavi da vidimo.

Za 3000 eur nemaš mercedes mlađi od 1993 godišta a da valja.

I mala deca znaju šta je mercedes.

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da ti meni pokažeš cenovnik iz Delte ili od Radulovića?

Ja sam tebi dao cene iz ovlašćenog Mercedesovog servisa iz Bačkog Petrovca. Pre nego što je izgubio licencu :)

Mani se ovih pijačnih varijanti + PDV + bolji od originala, majke mi + ako si član...

Edited by lalic1709

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam i izneo cene originala. To su cene na RealOEM sajtu, možeš i sam da pogledaš.

edit: ispravka, pominjane su cene i originala, i zamenske pa poredi u skladu sa tim šta god želiš, jedva čekam rezultate :D

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tu su originali??!! Ok...

Kao što sam rekao, pobedio si.

Eto ja ti iskreno želim, kako ti voliš da se izraziš, mnogo "LJADA" km sa tvojim BMW-om.

Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne ne ne čovek, nema ljutnje, nema povlačenja :D

Zašto se ljudi na forumima (svim, ne ovde konkretno) upuste u raspravu pa se povuku sa "ma u pravu si, jeste" bez da dovrše raspravu. Ja na raspravu ne gledam kao svađu, već kao na razmenu iskustava, mišljenja, stavova...i to je dobro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma super je bimer, al' cu te osurim sa dizelom :lol:

Da malo skrenemo paznju sa smora :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se samo ne slažem sa ne opadanjem cene BMW-a u odnosu na Fiata, svakom autu padne cena čim izađe noviji model. E46 320i je 98me nov koštao oko 40.000, a 99te je Punto Sporting koštao oko 15.000 nekih novaca, prevedeno u eure, evo linka sa kog sam pokupio tu informaciju

http://www.cars-data...h.NhPhi8in.dpbs

Sada je neka normalna cena Punta oko 2.000 eura, a BMW-a oko 4.000 eura.. Što znači da si 99te za cenu BMW-a mogao da kupiš dva Sportinga i da ti ostane 10.000 eura, a sada možeš za cenu BMW-a samo da kupiš dva Punta, a da ti ne ostane ništa, ili prostije rečeno, BMW-u je više pala cena nego Puntu...

Edited by SikterBre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato što se uvek na forumu pojavi neko superioran sa čvrstim stavovima s kim jednostavno nema rasprave. Superiorni pojedinac toliko poznaje materiju koja je predmet rasprave, jednostavno te satera u ćošak. Ne preostaje ti ništa drugo već da priznaš poraz. Eto, zato.

E46 320i je 98me nov koštao oko 40.000...

Zaboravio si da dodaš M52TU, tzv. "mali šestak".

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajoj brateeeee!

Ima i ona narodna PAMETNIJI POPUSTA.

Ima li admina ovde da se zaustavi rasprava ili prepiranje ili kako god da se ovo zove.

Moderno ime je razmena iskustava a ja kazem SVADJANJE!

Oktopod molim te postavi neku novu slicicu BMW-a da gledamo auto i mani se cena delova.

Svi ostali,ne znam ko vas tera da nastavljate.

Sve mislim da cu da procitam nesto pametno novo ovde na ovom postu,a ono...MOSA!

:thumbdown: ma ne jedan 1000 :thumbdown: za sve receno na ovoj temi.

Edited by asterix

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nisam ni rekao da cena ne pada, ne znam ko je to rekao ja nisam, naprotiv, cena je toliko pala da je pravi trenutak da svi otrčite i kupite bmw :D

aj ne srdi se čoveče, ja nisam znalac materije, ali sam se dobro uputio pre kupovine, 4 meseca sam bio bez auta i sve vreme vrteo oglase, delove, pričao sa ljudima...nije mi dunulo jedno jutro da ga kupim...krivo mi je što se povlačiš na ironičan način...s tim u vezi nudim turu pića, samo javi(te) kad ćemo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"U nedelju u mestu, početak u 6, ulaz je dinara 42, deca i vojnici, pola od toga" :D

Na žalost, ovu nedelju radim dnevnu smenu, podsetite me za sledeću i eto me :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je Mercedes trošio 10-13 litara DIZELA po gradu leti, a zimi 13-17 litara. Dakle, tajna za ekonomičnost je da motor bude "mali šestak".

p.s. imam dokaz da si lagao. rekao si u početku predstavljanja da je auto prešao 148.000 km (ukakilo te), a na tvom snimku se jasno vidi da na satu piše 229.364 km.

cxca5600.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...