Jump to content
FAS Goran
oktopod

Oktopodov ''mali šestak'' BMW... - split Topic

Recommended Posts

Godište je 1999. Ja sam prvo hteo mlađi auto, nekako mislio sam u životu ne bih kupio auto stariji od 10 godina, gadila mi se pomisao, gledao sam od renaulta, forda pa sam čak i jednog juga gledao 2009 prva registracija, prešao 20 ljada :D Kao da imam da uštedim para dok imam auto...čak sam da budem iskren opet počeo da razmišljam o Fiatu, gledao Puntiće 2009-10 ima nekoliko na oglasima.

Ali kad sam video cene održavanja BMWa (ovih starijih naravno), činjenicu da se ne kvare puno, da ima otpada puno sa puno delova (naravno tamo bih kupio samo retrovizore, ručice, farove i slično a ne pločice kao neki koje poznajem), da je jak kao stena za ne daj bože a i za dugotrajnost, shvatio sam da sam bio najveća budala koja sam ja auta gledao da kupim. :D

Primera radi, BMW i Castrol ulje idu od 600 dinara polusintetika. Filter ulja 500 dinara. Filter goriva 1200 dinara. Filter vazduha od 700. SVE NEMAČKI DELOVI.

Kod njega su npr skupe viljuške, 130 eur je jedna ali original, a može i da se reparira u Kragujevcu, step motor sa klapnom je oko 150 eur i tako...al znači nema delova od 200, 500 eur da kažeš puko te maler. Potrošni delovi su 0% do 20% skuplji od delova za Punta :D dobro, 90% delova, ima 10% da su skuplji, ali ti ne riknjavaju često.

Ko ne veruje neko pogleda cene. Moj auto npr ima lanac, koji nema lanac tipa 1800 i 1600 set španera rolera i kaiševa je 13.000 dinara. Pumpa za vodu i PK kaiš, znači manje od 20.000 delovi za veliki servis. Za Punta su bili 13.000...a to je opet nešto što se menja jednom u 3-5 godina (zavisno od kilometraže, ali većina nas ne prelazi 15 ljada km godišnje).

A da vam ne pričam za cene...ovakav možete naći da je dobar za manje od 5.000 eur, da kažemo 4.500. Toliko na oglasima traže za Punta 2009-10. A sedite u tog Punta pa u moj auto.

Da vam ne pričam kad sam sišao u kanal da pogledam auto. Koja je to tehnologija čoveče...svaki točak nezavisno vešanje, ručna kočnica ima svoje paknove sa unutrašnje strane diska, pod ko kamen, nema ni ogrebotinu, sve masivno, jako...ma brate...lepo kažu jednom BMW uvek BMW, mislim da će i kod mene to biti slučaj :D

http://www.youtube.com/watch?v=FEvs4OyMzDM

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čestitam na kupovini ;)

Oduvek je bilo jasno šta je Fiat, a šta BMW. Takođe, oduvek je bilo jasno - koliko para toliko muzike.

U svakom slučaju da se sit navozaš čika Kure :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne načinjem opet priču poređenja baba i žaba, neshaoct je naročito škakljiv na mene kad krenem u tom smeru :D

Hteo sam samo da istaknem da koliko para toliko muzike u ovom slučaju ne važi. Naveo sam cene delova i cene automobila. Ne pričam o BMW-u 2006+ godište. Punto 2006 košta preko 3500, za te pare se može naći ovakav BMW, možda malo više al da bude u dobrom stanju, za pare za koji kupiš punta 2010 kupiš ovakvog u odličnom stanju a cene delova iste. I vidimo se za 3 godine moj auto i taj punto 2010 pa da uporedimo, a da vidimo i koliko će kome da padne cena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E da ti jebemve,.....nema price,nema poredjenja,uvek bio statusni simbol cak i u Americi gde bas ne postuju evropska kola.E sad godine su godine a kilometraza je kilometraza,nek je sa srecom!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sigurno,ako je auto ocuvan ,mnogo znaci,drugo auuo je robusniji,izdrzljiviji ,kao sto rekoh nema poredjenja ,sve ima svoje .Bitno je da je u dobrom stanju i da je ocuvan jer ipak je to 14 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lep primerak e46 :) samo jedno pitanje, kako to da kod menjaca ima 4 el podizaca, a na zadnjim vratima ima rucice?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast na kolicima, naravno da si presao na bolje.

Jedino sto nije tacno ovo sto stalno pricas za cene delova, imamo i medju clanovima foruma kolega koji su zbog samo jednog skupog dela (400 evra) prodali BMW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa ako ću da prodam auto jer sam imao samo jedan kvar od 400 eur, onda nisam ni trebao da kupujem BMW. Bilo je slučajeva i na puntu da ode dihtung glave i šta ti znam pa da se radi motor...i pitanje je opet u kakvom je stanu bio auto i kako održavan, ja kad sam kupio punto izolirkom bili lepljeni kablovi, kvačilo na izdisaju, dok sam odradio servis mali veliki kablovi svećice kvačilo pukao sam baš tih preko 500 eur..pa ne navodim to kao primer.

Kao što sam rekao ima par delova da su skupi ako si taličan da crknu. Isto tako ja pričam o starijim modelima, ne o ovim novim, to je druga priča. Takođe je velika razlika između dizelaša i benzinca. Kod dizelaša ako ti ckrne dizna, jedna je 200 do 400 eur a ima ih 4. Kod benzinca je dizna 50 eur. Sve pričam o ORIGINAL nemačkim delovima, jako bitan detalj. Ovo je stara škola motora, čelik i gvožđe i protokomer kao žila kucavica. Pogledajte cene na netu, ja sam razmišljao isto kao i vi, te staro je to, te to je luksuz, dok nisam popričao sa par ljudi koji imaju BMW pa se dobro uputio u modele, motore, cene delova i na kraju zacrtao E46 320i kao najbolje rešenje. Oni stariji se čak manje kvare, ali su prešli više pa dođe na isto...ovi posle 2003e već to nije to, kao i u celoj auto industriji.

Evo ovde pogledajte cene delova za moj model, na to dodajte PDV, prodavnica to nabavlja iz Nemačke i doda se samo PDV. Ako ste član BMW cluba imate popust 20% pa nemojte ni da dodajte PDV u računicu :D

http://bmwfans.info/...98/june/browse/

Primera radi, ORIGINAL korpa kvačila je 200 eur. Reparirana lamela 103 eur. Druk ležaj 50. Dobiješ znači original sve za 350 eur. Za mog punta od jadnih 1200 kubika i tonu težine je original kvačilo 180 eur. Ajde dajte nekog FIATa te težine i jačine motora, koliko je za njega orinal set kvačila? Nemojte mi navoditi cene iz lokalnih prodavnica, svi znamo kakvi su to delovi, postoje takvi delovi i za BMW pa možemo i te cene porediti. Drugo, ja mogu kupiti samo lamelu ako je korpa dobra. Kod FIAT delova sam uvek menjao set a uvek mi je stradala samo korpa a lamela ko nova.

http://bmwfans.info/.../clutch/clutch/

I mene su začudile ručice pozadi na prozorima, ali to ti je kao što kod FIATa imaš džek za maglenke na braniku a nemaš ni prekidač u kabini ni maglenke na braniku, ovde ima prekidač i žice barem :D Odrađena je priprema, postoji ožičenje u vratima pa ko želi može da ugradi motor. Ni to nije skupo ako kupiš na otpadu a potrajaće.

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne načinjem opet priču poređenja baba i žaba, neshaoct je naročito škakljiv na mene kad krenem u tom smeru :D

Hteo sam samo da istaknem da koliko para toliko muzike u ovom slučaju ne važi. Naveo sam cene delova i cene automobila. Ne pričam o BMW-u 2006+ godište. Punto 2006 košta preko 3500, za te pare se može naći ovakav BMW, možda malo više al da bude u dobrom stanju, za pare za koji kupiš punta 2010 kupiš ovakvog u odličnom stanju a cene delova iste. I vidimo se za 3 godine moj auto i taj punto 2010 pa da uporedimo, a da vidimo i koliko će kome da padne cena.

U potpunosti se slažem sa tobom, nisam ništa drugačije rekao. Ali ipak taj BMW ima iza sebe 15god, ko zna koliko vlasnika i kilometara (ne govorim konkretno o tvom nego inače kad neko gleda). Kada sam kupovao auto imao sam opciju ili neki Fiat 2007-2009 ili neki nemac BMW, Audi, VW 2001-2003. Ipak sam izabrao mlađi auto. To je već nešto kao - stvar ukusa tj. mišljenja. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je Bmw dobar auto generalno tu nema sta da se prica, ali je dobar samo dok je dobar :D tj dok ne pocne da zeza a posle...da neznas. Moj drug je zaludjen za Bmw i imao je skoro svaki model od '87-og do 2003-eg godista i serije 3 i serije 5. Prvo, za Bmw ti je sto se tice odrzavanja slicna situacija kao i za Alfa Romeo samo mnogo gora, posto je alfa sve vise Fiat pa prolazi nekako, a Bmw je toliko specifican za rad i odrzavanje da mora da ti ga odrzava pravi poznavaoc te marke, znaci nemozes da prodjes kroz bilo koji servis nego mora dati odrzava auto majstor koji je doktor za bmw-a inace si najebao. Delovi su stvarno mnogo skupi kao sto i Woodo kaze, to sto si gledao filtere i ulja to su inace prosecne cene za svaku marku, filter ko filter, kais ko kais, neki dinar gore neki dole. Drugi delovi su skupi a bmw ih ima nebrojano, nista prosto kod njega nije, sve je zakomplikovano koliko god je moglo. Trenutno se vozamo u seriji 5 e39 525, lanac i lancanik kostaju negde oko 350-400e a da bi se zamenili mora da se digne glava... Necu da idem u off i da ti gusim temu, extra ti je auto, odrzavaj ga kod dobrog majstora i uzivaj :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A na koliko se menja lanac i lančanik? A koliko puta za to vreme uradiš veliki servis na puntu?

Eno cene delova pa gledaj.

Što se tiče tih doktora za BMW, to su budalaštine! Čelik i šraf od toga je ovaj auto napravljen...ili tebi neko uzima pare na priču :D

Molio bih svakog ko se upušta u raspravu, slobodno, ja volim, da iznese argumente, koji model BMWa, koji deo, koja cena, posle koliko kilometara. Hvala.

edit: vidim spomenuo si e39 525. Prvo to je petica, a ne trojka. BMW kad kažem, u daljem tekstu, mislim na trojku do 2003 godišta :D Drugo, jel to dizel? Treće to čudo ima 2500 kubika.

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizel,i lanac se menja kazu do 300hkm. A za servise videces da nisu budalastine, ima posebne alate koji se koriste samo za njega i razlikuju se i od modela do modela i jos x stvari specificnih vezanih samo za njega a to pravi majstor zna i zna da naplati :D, inace ti neki suster zezne auto dok kazes keks i od bembare dobijes serpu na koju ne mozes da se iskukas posle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takođe je velika razlika između dizelaša i benzinca. Kod dizelaša ako ti ckrne dizna, jedna je 200 do 400 eur a ima ih 4. Kod benzinca je dizna 50 eur.

I ti pričaš o jednom servisu velikom od 400-500 eur posle 300.000 km i to navodiš kao trošak???? To što si ti kupio auto sa 295 to je nešto drugo...

Pričaš o dizelašu. Pričaš o seriji 5. Ja nisam poredio BMW 7, 8, ZX, kao što nisam spominjao Lamborgini.

Eto da se ograničim za budući tok priče, kad kažem BMW mislim na seriju 3. :D Navedi mi koji specijalan alat je potreban za rad sa kojim delom na autu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze,batali raspravu,imas li nameru da menjas felne iki kakvo drugo sredjivanje,za ostalo otvorite temu punto vs BMV ako to ima ikakog smisla.Ostalo je cista sreca,ako te sluzi super ako krene da zeza to moze da bude bilo koji auto,samo je pravilo sto besniji auto to vise sanse da te negde zakuca sa delom,ne govorim o tvom autu nego generalno,klasa je klasa,to ipak mora da se plati pozzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj bre sad Oktopode da ocrnis fiata, do juce si ga vozio :p A i sve ovo sto su pisali ljudi pre, obicno nikada nisu imali bmw, pa su culi negde od komsije i majstora u prolazu. :lol:

Samo vozi i odrzavaj, stara mazga je e46 i taj sestak u njemu, nema greske. ;) I zaboravljaju neki da se ovakva kola kupuju m00dima i zeljom a ne glavom kao 1.2 8v ako moze sa fabrickim plinom, po mogustvu sto mladji za 2000e. :lol:

Sledece - snimaj klip da cujemo malo dobre muzike i lepog ubrzanja. :thumup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citam temu, pa reko da cestitam na kupovini, pa puno sluzi a da se sto manje kvari. I samo da dodam, mislim da je glupo da se porede Punto ma koje generacije i BMW serije 3 do 2003 godista.

Dva razlicita auta, pravljena za dva razlicita sveta, u startu kada su pravljen BMW je ciljao na ljude koji imaju para, ne puno - vec onako - sto kod nas kazu srednja klasa, a Fiat na to da napravi relativno jeftin auto koji moze da kupi svako (pod tim svako mislim na beli svet, ne ovde na nas) da bude drugi - treci auto u porodici, za dete koje je tek polozilo voznju, za zenu do pijace, vrtica i sl...a zna se za sta BMW sluzi, pa samim tim ni troskovi odrzavanja, popravki...ne mogu da se porede, kao ni kilometraza koju ta dva auta predju za svoj zivotni vek.

I mozda neko nema od jednom da 400 - 500 eura za veliki servis kod BMW-a ali zato ima 180 eura za servis na Puntu...Srbija je ovo i ovde ljudi drugacije razmisljaju.

S druge strane, ako je neko zeleo u postovima pre mene da uporedi superiornost Nemaca u odnosu na Italijane, eto neka se prede BMW i Alfa Romeo (i ona je skoro pa Fiat), ta dva auta su nekako slicnija, Alfa sa modelom 156 svakako moze rame uz rame da stane BMW-u serije 3, ako ne i da ga pretekne po pitanju dizajna exterijera (meni licno je par puta lepsa, ali to je samo moje misljenje).

Glupo je prediti babe i zabe, a to se ovde radi. Licno ja da imam 5000 eura za kupovinu auta, pre bih kupio Fiat Stilo iz 2005-06 sa 1.9 mjet motorom nego BMW iz 99-te - ponavljam to je moje slicno misljenje.

Nego daj ti neki sminak zvuka motora i zvuka muzike i sta planiras sa njim, felne i sl...ovo je tema za predstavljenje automobila a ne - jedan VS. drugi auto.

Jos jednom sve cestitke na kupvini i da te sluzi bez ikakvih poseta majstorima.

Edited by Ivan BG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo, stvarno ne bih da pravim raspravu i ne na ovoj temi jer je glupo skroz, niti mi je pak to i bila namera, samo sam hteo da kazem da nije toliko jeftin za odrzavanje kao sto kazes, kad ga budes duze vozio videces i nadam se da neces imati nikakvih vanrednih poseta servisima. Nisam uporedjivao nijedan auto, rekao sam da je zakomplikovan koliko god je moglo, aluminijumski blok, 24ventila, milion senzora, tvoj valjda ima i 6 bobina...

Sto se tice alata kako se zovu ne znam, skoro je radjena glava na ovom e39 pa sam se par dana nagledao svacega i po servisima i po prodavnicama i nije zajebancija uopste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne moze da se vozi BMW a da ti ne udje s' vremena na vreme. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Svede se na ukus kupca, meni se više sviđa da vozim tenk sa 8 airbagova koji ima lanac na motoru nego neke krckave plastike i kaiševe :D

Eto ima i nas koji se odlucimo da damo i 10K E za 2-3 godine stare krckave plastike i kaiseve, umesto da kupujemo 15 godina stare "tenkove", naravno, kao nove... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pričaš o trostruko većoj sumi novca... :fun: i javi se kad taj auto napuni 14 godina, čisto da uporedimo stanje i koliko ćeš tada para za njega moći da dobiješ..

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...