Dante Bg 4 Posted September 20, 2015 Zašto je Volvo XC90 šampion bezbednosti? Kada je 2012 američki Institut za bezbednost na putevima (IIHS) uveo testove sudara sa malim preklapanjem, vera u pojedne modele koji su se do tada smatrali veoma bezbednim bila je poljuljana. Proizvođači su u međuvremenu ovaj test počeli da shvataju veoma ozbiljno i njegove rezultate koriste da unaprede bezbednost kako postojećih tako i budućih modela. Volvo, kao jedan od proizvođača koji je poznat po vrhunskim sigurnosnim karakteristikama svojih automobila, očigledno je dobro uradio domaći zadatak. Novi XC90 briljirao je na testu sa malim preklopom. Automobil je projektovan tako da prilikom čeonog sudara sa preprekom koja zahvata svega 25% površine prednjeg dela vozila jednostavno sklizne u stranu, dok se putnička kabina praktično uopšte ne deformiša, a vozač je potpuno zaštićen vazdušnim jastucima: https://www.youtube.com/watch?t=71&v=Rf7t_D0CSgg Kako biste uvideli razliku, pogledajte kako su se 2014. na istom testu pokazali neki od SUV modela koji se prodaju na tržištu SAD: https://www.youtube.com/watch?v=EjynD0ZW420 Mazda CX-9: https://www.youtube.com/watch?v=2qXOiri3vTU Kia Sorento: https://www.youtube.com/watch?v=exCUM9V1tX4 Honda Pilot: https://www.youtube.com/watch?v=8SPBd108Sfc Toyota 4Runner: https://www.youtube.com/watch?v=q70jNH-FnVY Ford Explorer: https://www.youtube.com/watch?v=iPJCGgE4Ykc Chevrolet Equinox: https://www.youtube.com/watch?v=xjKS5EX_ZB8 Iako je ovde reč o znatno jeftinijim modelima nego što je Volvo XC90, razlika je ogromna.Poređenja radi, nešto manji premijum model, Audi Q5, koji je u maju na IIHS testu sa malim preklopom takođe dobio dobru ocenu, prilikom sudara se potpuno zaustavio. Pri tome, na putnike deluju velike sile, za razliku od testa XC90, gde je vozilo najpre skliznulo a zatim se postepeno zaustavilo, ublaživši svu silinu udarca u prepreku. Audi Q5: https://www.youtube.com/watch?v=ddDLuROY-wI Američki IIHS sprovodi test čeonog sudara sa malim preklapanjem od sredine 2012. godine a on je uveden na osnovu statističkih podataka o frontalnim sudarima u SAD. Istraživanja su pokazala da se četvrtina svih smrtnih slučajeva u saobraćajnim nesrećama sa frontalnim sudarima dešava kada dolazi do malog preklapanja površina. Takvi sudari dešavaju se najčešće na dvosmernim saobraćajnicama, ali i pri udaru u banderu ili drvo pored puta. Brzina kretanja vozila prilikom ove simulacije udarca u nepokretnu prepreku iznosi 64 km/h, a površina preklapanja delova vozila zahvaćenih sudarom je 25 %. izvor - b92.net Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted September 22, 2015 Totti se seća Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 23030 Posted September 22, 2015 Vozio sam Audi B4 sa tim sistemom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted September 22, 2015 Tad kad su predstavljali AUDI 80 to je bila revolucija na polju pasivne bezbednosti. AirBag je bio rezervisan za skupe automobile , čini mi se da je Mercedes 1985 predstavio suvozački jastuk kao i ASR.Ford Scorpio je bio prvi koji je imao serijski ABS. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted September 22, 2015 Procon ten... Gde se ne sećam... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted September 22, 2015 Ima ga Audi 100 u uporednom crash testu Auto Motor und sport a Više o Procon Ten http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_84.PDF Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted September 26, 2015 Hyundai dobio najviše ocene Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted September 30, 2015 Dacia Duster danas dobila četiri zvezdice na Latin NCAP crah testu http://www.latinncap.com/en/results/Renault/61/renault-duster-+-driver-airbag Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 13, 2015 500 X prošao na Američkom IIHS crash testu sa odličnim ocenama više http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/fiat/500x-4-door-suv/2016i dobio Udobnost, ekonomičnost, masa novih tehnologija, sve to dobro dođe u toku vožnje ali naravno da je najvažnija karakteristika svakog automobila bezbednost. Italijanski krosover je nedavno dobio priznanje za sjajne rezultate u ovoj kategoriji.Slično evropskom NCAP kreš-test preko bare imaju test koji sprovodi njihova IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) a čija maksimalna ocena ima oznaku ''Top Safety Pick+''. Upravo to priznanje dobio je novi Fiat 500X. Italijan se pokazao kao ''Dobar'', što je najbolja moguća ocena, kroz sve kategorije testova što uključuje i test čeonog sudara, kategoriju u kojoj mnogi proizvođači imaju problema da doguraju do dobre ocene. Inače, ovo je prvi Fiat koji je uspeo da dobije makimalnu ocenu na ovom američkom kreš-testu. Naravno, niko nije savršen pa je 500X na testu prevencije sudara zaradio ocenu ''Napredan'' ali mu je izmakla maksimalna ocena ''Superioran''. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted October 19, 2015 bezanija.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 31, 2015 500 L Living i opasnosti trećeg reda sedišta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted December 2, 2015 Mala Lancia nadrlja samo dve zvezdice Renault Talisman očekivana čista petica Isto tako i novi Megane Opel Astra 5 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted December 13, 2015 Amerikanci tvrde: Japanski automobili su najbezbedniji Japanske automobilske marke dominiraju na listi najbezbednijih modela u 2015.godini, pokazali su rezultati testova koje je sporveo američki Institut za bezbednost na putevima (IIHS). Najbezbedniji modeli dobijaju ocenu "Top Safety Pick+", a institut navodi da je u 2015. takvih vozila bilo 48 u odnosu na 2014. kada je najvišu ocenu za bezbednost zaslužulo svega 33 ispitana automobila. Japanski proizvođači Toyota, Honda i Subaru zajedno imaju 23 modela sa ocenom "Top Safety Pick+", dok je Chrysler 200 jedni američki model koji se našao na listi najbezbednijih. Među ostalim kompanijama izdvaja se Volvo, sa 5 modela (XC90, S80, S60, V60 i XC60) koji su u 2015. dobili ocenu "Top Safety Pick+", dok je Volkswagen, zajedno sa Audijem ukupno imao 7 automobila na listi 48 najbezbednijih. Da bi bila rangirana kao najbezbednija, vozila moraju da osvoje maksimum poena u svih pet testova sudara koje sprovodi institut. Među njima, najzahtevniji je takozvani test frontalnog sudara sa malim preklapanjem (25% čeone površine). Predsednik IIHS-a, Adrian Lund, izjavio je da su testovi pooštreni u 2015. da bi se priznao napredak koji neki proizvođači automobila ostvaruju na polju bezbednosti, kao i da bi se drugi proizvođači ohrabrili da slede njihov primer. Listu najbezbednijih automobila koju objavljuje institut i čiju izradu finansira osiguravajuća industrija, pomno prate i proizvođači i kupci automobila. izvor - b92.net Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted January 18, 2016 Ovo su najbezbedniji automobili po klasama iz 2015. https://www.youtube.com/watch?v=PVwgHvI9T7Y Quote Share this post Link to post Share on other sites