Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Euro NCAP (i ostali) crash testovi

Recommended Posts

EuroNCAP test: Audi A1, BMW Z4, Ford Focus, Mercedes CLA i EQC, SsangYong Korando i Škoda Kamiq

 

audi a1 euroncap.jpg

 

Nezavisna evropska organizacija za ispitivanje bezbednosti vozila je objavila rezultate crash testova za modele Audi A1, BMW Z4, Ford Focus, Mercedes CLA i EQC, SsangYong Korando i Škoda Kamiq.

 

euroncap septembar 2019.jpg

 

Svi ovi modeli su i sa standardnim bezbednosnim paketom dobili maksimalnih pet zvezdica za bezbednost.

 

Više o rezultatu za Audi 1 klikom ovde.

Više o rezultatu za BMW Z4 klikom ovde.

Više o rezultatu za Ford Focus klikom ovde.

Više o rezultatu za Mercedes CLA klikom ovde.

Više o rezultatu za Mercedes EQC klikom ovde.

Više o rezultatu za SsangYong Korando klikom ovde.

Više o rezultatu za Škodu Kamiq klikom ovde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EuroNCAP test: BMW Serije 1, BMW Serije 3, Jeep Cherokee i Peugeot 208

 

196939-euroncap peugeot 208.jpg

 

Nezavisna evropska organizacija za ispitivanje bezbednosti vozila je objavila rezultate crash testova za novi BMW Serije 1, BMW Serije 3, Jeep Cherokee i novu generaciju Peugeota 208. BMW Serije 1 i Serije 3 su i sa standardnim bezbednosnim paketom dobili maksimalnih pet zvezdica za bezbednost, dok su Jeep Cherokee i novi Peugeot 208 ocenjeni sa po četiri zvezdice.

 

euroncap tabela oct.jpg

 

- Više o rezultatu za BMW Serije 1 pogledajte klikom ovde.

- Više o rezultatu za BMW Serije 3 pogledajte klikom ovde.

- Više o rezultatu za Jeep Cherokee pogledajte klikom ovde.

- Više o rezultatu za Peugeot 208 pogledajte klikom ovde.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako Tesla testira bezbednost svojih automobila

 

5daa50b20452b_teslacrashrest.jpg.a58289ad6a2f7a9ba090071feaa038eb.jpg

 

Američki proizvođač električnih automobila Tesla otkrio je svoju laboratoriju za testiranje bezbednosti vozila. Teslin "Crash lab" se nalazi u sedištu kompanije u Fremontu u Kaliforniji, a tu su razvijeni bezbednosni sistemi za Model 3 koji su vodeći u segmentu. Model 3 je pokupio nekoliko bezbednosnih lovorika, uključujući maksimalnih 5 zvezdica u svim kategorijama i najnižom verovatnoćom za povredu u istoriji testiranja NHTSA, te 5 zvezdica na EuroNCAP. Kako bi naglasili inženjerski rad koji se ulaže u bezbednosne standarde, Tesla je objavila video kojim daje uvid u svoju laboratoriju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

5daa510f2512c_unnamed(2).jpg.12f9a59618b0e6206de9073c061c01d9.jpg Tesla video: Tesla Crash Lab

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

EuroNCAP test: Ford Explorer, Mazda CX-30, Mercedes GLB i Opel Corsa

 

opel corsa euroncap 2019 002.jpg

 

Nezavisna evropska organizacija za ispitivanje bezbednosti vozila je objavila rezultate crash testova za Ford Explorer, Mazdu CX-30, Mercedes GLB i novu generaciju Opel Corse.

 

198124-euroncap 01.jpg

 

Ford Explorer, Mazda CX-30 i Mercedes GLB su i sa standardnim bezbednosnim paketom dobili maksimalnih pet zvezdica za bezbednost, dok je nova Opel Corsa ocenjena sa četiri zvezdice.

Više o rezultatu za Ford Explorer pogledajte na zvaničnom sajtu klikom ovde.

Više o rezultatu za Mazdu CX-30 pogledajte na zvaničnom sajtu klikom ovde.

Više o rezultatu za Mercedes GLB pogledajte na zvaničnom sajtu klikom ovde.

Više o rezultatu za Opel Corsu pogledajte na zvaničnom sajtu klikom ovde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte šta ostane od automobila nakon sudara pri 75 km/h

 

nissan dekra 001.jpg

 

Opšte je poznato da su automobili najslabiji u udarcu s boka, kada putnika štite tek bočni vazdušni jastuci i konstrukcija vrata sa dodatnim ojačanjima. Zato ne čudi da i pri manjim brzinama ovakvi sudari mogu da završe sa ozbiljnim povredama putnika, čak i kod vozila sa pet zvezdica.

 

 

Upravo je jedan takav automobil testirala nemačka DEKRA. A za razliku od EuroNCAPA, oni testove sprovode pri nešto višim brzinama, a posle nas ''počaste'' odgovarajućim snimcima. Tako je brzina za bočni udarac podignuta sa 50 na 75 km/h, a pritom se test sprovodi tako da auto udari u čvrstu prepreku. Sudeći po brutalnosti udarca, sumnjamo da bi iko preživeo nešto slično. Ako vam ni to nije dosta, pogledajte test frontalnog sudara, i to pri 84 km/h. Opet je stradao električni Nissan Leaf, a nakon viđenog mnogi će izgubiti apetit za brzinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako izgleda sudar sa automobilom bez vazdušnog jastuka

 

mitsubishi 200 crash.jpg

 

Da, na nekim tržištima proizvođači i dalje prodaju automobile bez sigurnosne opreme koja je standard u Evropi i ostatku razvijenog sveta. Na tzv. tržištima u razvoju, gde je cena automobila presudan faktor na tržištu, a zakon blagonaklon prema pasivnoj i aktivnoj bezbednosti automobila, proizvođači neretko nude starije generacije svojih modela, odnosno već amortizovane projekte. A pritom se ne libe da izbace ''suvišnu opremu'' poput recimo vazdušnih jastuka. Budući da zakon to i ne traži, oni nisu u prekršaju.

 

Jedan takav je (opet) dospeo u ruke Latin NCAP-a, koji je odlučio da sprovede klasični crash test. Radi se o robusnom kamionetu, Mitsubishiju L200 koji možemo videti i na našim putevima. Ali uz jednu važnu razliku. Odnosno sedam, jer toliko vazdušnih jastuka nedostaje. ''Veliko je razočaranje za Latin NCAP i latinskoameričke potrošače i postavlja pitanje etičnosti proizvođača automobila. L200 na tržištima poput evropskog ima 7 vazdušnih jastuka i ESC u standardnoj opremi uz ostalu bezbednosnu opremu'', kaže prvi čovek Latin NCAP-a Alejandro Furas. Pritom se naglašava još jedna činjenica, a to je da prodavci često navode da ''vazduušni jastuci nisu potrebni jer je konstrukcija robusna''.

Mitsubishi je reagovao i obećao da će od februara iduće godine povećati bezbednosnu opremu. Do tada vlasnicima i potencijalnim kupcima preostaje da pogledaju video u nastavku i pripaze.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 automobila na novom EuroNCAP testu

 

euroncap vw golf dec2019.jpg

 

Nezavisna evropska organizacija za ispitivanje bezbednosti vozila je objavila rezultate najnovijih crash testova u kojima je učestvovalo 10 automobila: Aiways U5, Audi Q8, Ford Puma, MG HS, MG ZS EV, Nissan Juke, Seat Mii, Volkswagen Golf, Volkswagen up! i Škoda Citigo.

 

euroncap 2019 decembar.jpg

 

Aiways U5, Seat Mii, Volkswagen up! i Škoda Citigo su dobili po tri zvezdice za bezbednost, dok su svi ostali i sa standardnim bezbednosnim paketom ocenjeni sa maksimalnih pet zvezdica.

 

Više o rezultatu za Aiways U5 možete videti klikom ovde..

Više o rezultatu za Audi Q8 možete videti klikom ovde.

Više o rezultatu za Ford Pumu možete videti klikom ovde.

Više o rezultatu za MG HS možete videti klikom ovde.

Više o rezultatu za MG ZS EV možete videti klikom ovde.

Više o rezultatu za Nissan Juke možete videti klikom ovde.

Više o rezultatu za Seat Mii možete videti klikom ovde.

Više o rezultatu za Volkswagen Golf možete videti klikom ovde.

Više o rezultatu za Volkswagen up! možete videti klikom ovde.

Više o rezultatu za Škodu Citigo možete videti klikom ovde.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslini električni modeli najbezbedniji automobili u 2019. godini

 

tesla model 3 euroncap.jpg

 

Evropski program za procenu novih auotmobila, ili skraćeno EuroNCAP čiji stručnjaci bezbednost automobila na evropskom tržištu procenjuju još od 1996. godine, u prošloj godini je testirao čak 55 modela različitih proizvođača, a najvišu ocenu - svih pet zvezdica - zaslužio je čak 41. Među njima je, zanimljivo, puno električnih vozila. Pri proceni bezbednosti vodi se računa o zaštiti odraslih, dece i pešaka, kao i o bezbednosnoj opremi. Automobili se dele prema klasama, što znači da se ne mogu međusobno upoređivati modeli u različitim klasama. Pobednici dobijaju titulu ''Najbolji u klasi''. Evo koji su najbolje ocenjeni automobili u 2019. prema instituciji EuroNCAP.

 

U nižoj klasi, prema mišljenju evropskih stručnjaka za bezbednost, prvo mesto dele Renault Clio i Audi A1. Clio kao jedan od najpopularnijih automobila u klasi, a A1 kao luksuzni supermini. Na drugom mestu sa minimalnim zaostatkom za vodećima nalazi se Ford Puma. U nižoj srednjoj klasi je kao najbezbedniji ocenjen Mercedes CLA, a u stopu ga prati jeftiniji ali ništa manje zanimljivi japanski kompakt Mazda 3. Ljubitelji električnih automobila će doći na svoje kad čuju da u srednjoj klasi - sa identičnim brojem bodova - vladaju Tesla Model 3 i BMW Serije 3. Tesla se sada serijski isporučuje sa Security Assistom, dok je BMW poradio na bezbednosti pešaka. Sledi ih Škoda Octavia. Model X, Teslin luksuzni električni SUV, osvojio je prvo mesto u kategoriji SUV ispred drugoplasiranog Seata sa sedam sedišta - Tarraca. Najbolje ocenjeni mali SUV/MPV je Subaru Forester, a drugo mesto su podelili Mazda CX-30 i Volkswagen T-Cross. I šećer na kraju, u kategoriji električnih/hibridnih vozila prvo i drugo mesto su podelila dva Teslina modela - Model 3 je osvojio prvo, a Model X drugo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sto baterija moze da se zapali i/ili eksplodira, to nema veze, to se jos ne testira :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte kako je stara Nissan Navara prošla u sudaru sa novom

 

200693-nissan crash.jpg

 

Nissan NP300 Hardbody je pick-up čija konstrukcijska rešenja datiraju iz 1997. godine, odnosno na nekim tržištima je tada bio poznat kao prva generacija Frontiera/Navare. Još je u prodaji u Južnoj Africi.

Global NCAP je odlučio da ga testira sa novim modelom Nissan Navare (u ovom slučaju radi se o polovnom vozilu). Cilj je bio da se utvrdi koliko su bezbedna ta vozila dizajnirana i kreirana pre više od dvadeset godina i da se uporede s novim modelima. Brzina svakog vozila u frontalnom sudaru je bila 56 km/h, a očekivano NP300 ga je podneo mnogo teže. Rezultati pokazuju da bi vozač u NP300 verovatno poginuo dok bi onaj u Navari prošao samo sa lakšim povredama.

Nissan i dalje planira da prodaje NP300 Hardbody u Južnoj Africi zbog povoljne cene i velikog interesa. Mada, reč ''Hardbody'' nema previše smisla:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta će se desiti sa kombijem natvorenim betonskim blokovima u sudaru pri 50 km/h?

 

mercedes crash test.jpg

 

Švajcarska organizacija ''Dynamic Test Center'' se između ostalog bavi i procenama rizika u drumskom saobraćaju. Deo toga su i zanimljivi crash testovi, koji se razlikuju od klasičnih. Naime, u DTC-u testiraju vozila pod raznim opterećenjima i ukazuju na dodatno osiguranje tereta. U novom crash testu su razbili Mercedes Vito sa paletom betonskih blokova teškom 700 kilograma. U simulaciji sudara pri samo 50 km/h šteta je bila ogromna, a vozač sigurno ne bi preživeo jer je inercija tereta tolika da su blokovi završili na vetrobranskom staklu i iščupali su sedišta.

Uvek vodite brigu o pravilnom osiguranju tereta. Ovaj slučaj pokazuje da brza rešenja nisu dobra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeep Wrangler na IIHS crash testu

 

jeep wrangler crash.jpg

 

Zavod za osiguranje bezbednosti na putevima (IIHS) objavio je novi video snimak na kojem se vidi kako se Jeep Wrangler prevrće tokom testiranja. Kao što možete videti iz više uglova, Jeep se zatim prevrće na bok, što nije trebalo da se dogodi:

 

 

Nažalost, to nije bila jednokratna pojava. Kao što je primetio IIHS, Wrangler se prevrnuo nekoliko puta što je pokazalo njegovu nestabilnost. U oba ispitivanja koja je sprovela organizacija, Wrangler se prevrnuo na svoju putničku stranu nakon što je udario u ogradu. Uprkos prevrtanju, Wrangleru je data marginalna ocena koja nije najniža klasifikacija IIHS-a.

 

Kako su objasnili, SUV je prošao dobro jer je ''prostor vozača bio netaknut'', a ''kretanje lutke bilo je dobro kontrolisano'':

 

 

Međutim, organizacija je primetila da delimično prevrtanje predstavlja rizik od dodatnih povreda. Takođe su rekli da ''vozilo prevrnuto na boku nije prihvatljiv ishod za frontalni sudar'', i kao rezultat toga ukupna ocena Wranglera smanjena je na graničnu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EuroNCAP uvodi nove propise i strože kriterijume

 

203287-euroncap.jpg

 

Svake dve godine Evropski program za procenu novih automobila - EuroNCAP ažurira i pooštrava svoje protokole za testiranje. Ove godine su uvedeni novi testovi kako bi se odgovorilo na neke dugogodišnje potrebe zaštite putnika, poboljšala zaštita nakon sudara i promovirala najnovija napredna tehnologija pomoći vozaču. Ključna promena je primena nove pokretne barijere za test frontalnih sudara automobila u pokretu, koja zamenjuje propisani test delimično deformabilne barijere koji Euro NCAP koristi u poslednje 23 godine. Ovaj novi test sudara ne samo da procenjuje zaštitu putnika u automobilu, već procenjuje i kako prednja konstrukcija automobila doprinosi povredama u sudaru. Važne inovacije su mobilna progresivna deformabilna barijera i jedinstvena metoda za ocenu kompatibilnosti vozila, kao i prvo korišćenje najnaprednije lutke ''THOR'' za testiranje u veličini muškaraca prosečne visine.

 

Bočni udari predstavljaju drugi najveći uzrok smrtnosti ili teških povreda. Najnovija ažuriranja za ovo područje bezbednosne procene uključuju prilagođavanje brzine i mase ispitne barijere, povećavajući ozbiljnost ispitivanja. Što je još važnije, Euro NCAP će prvi put proceniti zaštitu od udara u suprotnu stranu od one gde se nalazi vozač ili putnik, fokusirajući se na zaštitu vozača i potencijalnu interakciju između vozača i suvozača. Sa zadnjim testom, zaštita koju nude nove protuudarne mere poput centralnih vazdušnih jastuka može da se adekvatno proveri.

 

 

Euro NCAP nastavlja s testiranjem najnovije generacije sistema za zaštitu od sudara i pomoći vozaču. Novi, izazovni testni scenariji su dodati kako bi se ocenila tehnologija AEB za automobile i ranjive učesnike u saobraćaju, uključujući situacije u vožnji unazad i skretanje na raskrsnici. Pored toga, prvi korak se preduzima kako bi se procenio sistem nadgledanja stanja vozača, osmišljen za otkrivanje umora i rastrojenja vozača, kao deo sigurnosne pomoći.

Poboljšanje bezbednosti vašeg automobila se ne ogleda samo u povećanju vazdušnih jastuka ili boljih sistema pomoći vozaču. Bezbednost nakon sudara takođe igra vitalnu ulogu. U partnerstvu sa CTIF-om, Međunarodnim udruženjem vatrogasno-spasilačkih službi, Euro NCAP je razvio nova pravila ocene s ciljem podsticanja bolje bezbednosti nakon sudara. Proizvođači će biti nagrađeni kada su informacije o spašavanju tačne i lako dostupne. Euro NCAP takođe proverava jednostavnost izvlačenja, električne kvake na vratima itd. I podržava napredne funkcije eCall.

 

Te promene su glavne karakteristike novih protokola Euro NCAP-a za 2020. godinu. Efikasnost ovih ažuriranja, kao i neke manje manje promene, biće značajna. Zbog toga kupci moraju da budu oprezni prilikom direktnog upoređivanja najnovijih rezultata s ocenama iz prethodnih godina. Ono što ostaje isto je da će samo vozila koja se izuzetno ponašaju u zaštiti od sudara, izbegavanju sudara i izbegavanju sudara postići vrhunsku ocenu od pet zvezdica. Pandemija širom sveta nije bila laka za ovu industriju, a Euro NCAP testiranje je privremeno zaustavljeno poslednjih nekoliko meseci. Nove rezultate testiranja možemo očekivati nakon leta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li specijalno staklo čini Tesla Model 3 ''najbezbednijim automobilom na svetu''?

 

tesla staklo crash test.jpg

 

Šef Tesle, Ilon Mask, svojevremeno je tvrdio da je Model 3 najbezbedniji svetski automobil. Dok neki ljudi misle da se radi o čistom hvalisanju bez pokrića, njegovi komentari su bili bazirani na informacijama koje je izdala Nacionalna administracija za bezbednost u saobraćaju (NHTSA), nakon izvršenih crash testova u Americi. Sudeći po rezultatima dotičnih ispitivanja, Model 3 se zaista pokazao odličnim.

 

Doduše, čitava stvar nije mogla da prođe bez kontroverze. Razlog je taj što NHTSA ne rangira automobile na bazi crash testova, već jednostavno svakom testiranom modelu da opštu ocenu uz pomoć zvezdica iz indivudalnih testiranja. NHTSA nikada nije zvanično objavila da Model 3 pruža najmanje mogućnosti za zadobijanje eventualnih povreda prilikom sudara, niti je saopštila da je Model 3 najbezbedniji automobil ikada testiran. Međutim, Mask je malo proučio rezultate i došao do zaključka da nijedan drugi model nije ostvario tako visoke ocene.

Ipak, NHTSA je zahtevala od Maska da povuče izjavu i ogradila se od čitave priče.

 

Na kraju krajeva, da li je Model 3 ''zvanično'' ili ''nezvanično'' najbezbedniji automobil ikada testiran, nije ni tako važno. Ono što jeste važno je zašto je uspeo da ostvari tako dobre rezultate. ''Bumper 2 Bumper'' program kanala Donut Media, sugeriše da je specijalno staklo Modela 3 zaslužno za bezbednost putnika. U priloženoj epizodi objašnjava se značenje ''najbezbednijeg automobila u SAD'', kao i čemu je tačno podvrgnut automobil tokom crash testa. Kako to Tesla koristi staklo da bi Model 3 učinio bezbednijim? Da li postoji neka druga inženjerska ''magija'' koja takođe doprinosi sjajnim bezbednosnim atributima ovog automobila?

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Udarac Opel Omege u autobus pri 208 km/h

 

opel autobus.jpg

 

Da li ste se ikada pitali šta ostane od automobila nakon sudara pri brzini od 200 km/h?

EuroNCAP i njemu slični već godinama sprovode tipske crash testove u kojima se bezbednost automobila ispituje pri brzinama redovno manjim od 60 km/h (IIHS 64 km/h). Ponekad neko organizuje nezvanične testove pri većim brzinama, najčešće zbog zabave, a takav primer donosimo i u nastavku.

Da skratimo priču, prebacite na 18. minut i moći ćete da vidite kako izgleda kada Opel Omega udari u stacionarni objekat pri tri puta većoj brzini.

Udarac Opela u autobus je ogroman što i ne treba da čudi s obzirom na to da je do kontakta došlo pri 208 km/h. Šteta je stravična. Automobil je totalno uništen do nivoa neprepoznatljivosti, a jedini čitav deo je prtljažnik. Sudeći po viđenom u ovakvoj nesreći je nemoguće zamisliti da bi iko u Opelu mogao da preživi. Štaviše, i autobus je dosta oštećen, pa bi i u njemu bilo stradalih:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Serije 2 Gran Coupe se pokazao kao bezbedan automobil

 

208126-bmw 2 crash.jpg

 

Premium subkompaktni model, koji je glavni konkurent Mercedes CLA modela, postigao je ''dobre'' ocene u svih šest bezbednosnih segmenata.

Ocenjen je kao ''superioran'' zbog svojih bezbednosnih sistema koji poboljšavaju kočenje i pomažu vozaču da izbegne sudar ili nesreću na putu, što je pomoglo Seriji 2 da stekne prilično dobar glas i da se pokaže kao bezbedan automobil. U čeonom sudaru se auto pokazao odlično i prednji deo je absorbovao silinu udara i sprečio da dođe do rasipanja i većeg oštećenja u kabini, pri ćemu bi putnici bili bezbedni ako su vezani na svojim sedištima.

Međutim, jedina loša ocena koju je Novi BMW dobio bila je vezana za njegove farove koji su dobili ''marginalnu'' ocenu. Utvrđeno je da svetlosni snop koji farovi bacaju nije dovoljno širok i jak, pa da vozači prilikom noćne vožnje imaju manju vidljivost nego što bi trebalo. Iz BMW-a su se oglasili po ovom pitanju i rekli da će uraditi sve da to poboljšaju i da unaprede farove na novom modelu:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia Picanto sa 0 zvezdica za bezbednost na Latin NCAP testu

 

208372-kia crash.jpg

 

Latin NCAP program je osnovan 2010. godine i ispituje bezbednost vozila koja se prodaju u Latinskoj Americi i na Karibima. Jedan od automobila u seriji njihovih testova je bio i Kia Picanto (na nekim tržištima kao Kia Morning), koji je za bezbednost putnika ocenjen sa 0 (nula) zvezdica. Treba napomenuti da je primerak na testu imao baznu opremu koja podrazumeva tek jedan vazdušni jastuk i podsetnik za sigurnosne pojaseve, dok se ABS, ESP, kao i suvozački i bočni vazdušni jastuci dobijaju uz doplatu ili u top paketu opreme.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maruti Suzuki S Presso dobio 0 zvezdica za bezbednost

 

Maruti S Presso.jpg

 

Maruti Suzuki S Presso je dobio 0 zvezdica za bezbednost odraslih putnika u najnovijoj seriji Global NCAP crash testova, koji su deo ''Safer Cars For India'' programa. Što se tiče bezbednosti dece, S Presso je u toj kategoriji ocenjen sa dve zvezdice. Na testu je bila verzija sa paketom opreme VXi koji standardno ima vazdušni jastuk za vozača dok je vazdužni jastuk za suvozača dostupan kao opcija.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna Mazda MX-30 sa pet zvezdica na Euro NCAP testu

 

mazda mx-30 euroncap 2020.jpg

 

Potpuno električnoj Mazdi MX-30 Euro NCAP je u svojoj najnovijoj seriji testova dodelio maksimalnih pet zvezdica, sa ocenom 91% i 87% u odgovarajućim kategorijama za zaštitu odraslih i dece. 91% je najbolji rezultat zaštite odraslih putnika postignut ove godine među svim testiranim vozilima. Mazda MX-30 postigla je maksimalne bodove u testovima bočnog udara, kao i pune ocene za performans pri testu sudara za kategoriju dece od 6 i 10 godina i za frontalni i za bočni udar. MX-30 prva je Mazda koja je postigla ukupnu ocenu od pet zvezdica prema novim strožim Euro NCAP testovima.

Euro NCAP 2020. uvodi nove testove kako bi udovoljili nekim dugogodišnjim potrebama u zaštiti putnika i poboljšanoj zaštiti od sudara, kao i za promociju najnovije napredne sigurnosne tehnologije.

 

 

Potpuno električni SUV za male porodice pridružio se modelima CX-5 (2017.), Mazdi6 (2018.), Mazdi3 i CX-30 (obje 2019.) u postizanju rejtinga Euro NCAP ocene sa pet zvezdica.

Mazda MX-30 je impresionirala u sve četiri Euro NCAP testne kategorije: Odrasli - 91%, Deca - 87%, Učesnik u saobraćaju (sigurnost pešaka) - 68% i Sigurnosna pomagala - 73%. Ocena je rezultat tri ključna činioca: primene najnovije arhitekture vozila Skyactiv, koja se odlikuje visokom krutošću lagane karoserijske strukture koja apsorbuje udarce; širokog raspona naprednih sigurnosnih tehnologija i-Activsense koje pomažu vozačima da prepoznaju potencijalne rizike i smanje verovatnoću oštećenja ili povreda; i visokog nivoa zaštite pešaka.

 

Istaknuti element dizajna potpuno električnog kompaktnog porodičnog automobila su njegova Freestyle vrata, nasleđeno rešenje sa Mazde RX-8 iz 2003. godine. To, međutim, ne utiče štetno na sigurnost. U stvari, ''analiza lomljenja deformabilnog elementa pri ispitivanju frontalnog naleta sa pomeranjem pokazala je da struktura MX-30 nije predstavljala visok rizik za putnike pri takvoj vrsti sudara'', rekli su ispitivači. ''I pri testu naleta sa boka - simulirajući sudar sa drugim vozilom uz snažni bočni udar - zaštita svih kritičnih područja tela bila je dobra i automobil je postigao maksimalni broj bodova za ova dva testa''.

 

Posvećena budućem društvu bez saobraćajnih nesreća, Mazda kontinuirano radi na unapređivanju sigurnosnih performansi u skladu sa Mazdinom filozofijom proaktivne sigurnosti. Vrhunska vozna dinamika, kao rezultat primene Mazdine tehnologije Skyactiv, takođe je doprinela tome da nova Mazde MX-30 postigne pet Euro NCAP zvezdica, pružajući vrlo intuitivno, ugodno, potpuno električno iskustvo vožnje. Omogućavajući automobilu lakšu sigurnu vožnju, sve primenjene tehnologije smanjuju mogućnost nesreća bez ugrožavanja Mazdinog tradicionalnog karaktera zabave u vožnji.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako izgleda kad novi Volkswagen Golf udari u kamion

 

scania golf.jpg

 

U fazi elektrifikacije velike baterije bi se na kamione postavljale na najzgodnije mesto, a to je u pod uz bok vozila. Međutim, to su mesta koja su itekako izložena udarima pa švedski proizvođač pre komercijalizacije mora da proveri njihovu bezbednost. A to je odlučio da proveri žrtvovanjem novog Golfa koji se bukvalno zaleteo u bok kamiona i udario frontalno u veliki set baterija. Kao što se i očekivalo, udarac automobila je kudikamo drugačiji od udarca izvedenog fiksnom barijerom. Opterećenje na konstrukciju je čak i veće, pa proizvođači preferiraju testove koji su sličniji stvarnim sudarima:

 

 

To je posebno važno na konstrukcijama gde su baterije postavljene na mesto nekadašnjih rezervoara goriva pa su samim tim izloženi mehaničkim naprezanjima u daleko većoj meri nego što su to baterije zaštićene u podu automobila. Scania koristi uljno hlađeni elektromotorni pogon od oko 400 KS koji se napaja velikim setom baterija kapaciteta do 300 kWh. U tom slučaju Scania garantuje domet pod punim opterećenjem od 250 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi A3 Sportback, Honda e, Hyundai i10, Isuzu D-Max, Kia Sorento, Land Rover Defender i Seat Leon

 

209563-audi a3 2021 02.jpg

 

Nezavisna evropska organizacija za ispitivanje bezbednosti vozila je objavila rezultate najnovijih crash testova u kojima su učestvovali Audi A3 Sportback, Honda e, Hyundai i10, Isuzu D-Max, Kia Sorento, Land Rover Defender i Seat Leon.

 

euroncap 2021 01.jpg

 

Audi A3 Sportback, Isuzu D-Max, Kia Sorento, Land Rover Defender i Seat Leon su dobili po maksimalnih pet zvezdica za bezbednost, električna Honda e je ocenjena sa četiri zvezdice, a novi Hyundai i10 sa tri zvezdice.

  • Više o rezultatu za Audi A3 Sportback na sajtu Euroncap klikom OVDE.
  • Više o rezultatu za Hondu e na sajtu Euroncap klikom OVDE.
  • Više o rezultatu za Hyundai i10 na sajtu Euroncap klikom OVDE.
  • Više o rezultatu za Isuzu D-Max na sajtu Euroncap klikom OVDE.
  • Više o rezultatu za Kiju Sorento na sajtu Euroncap klikom OVDE.
  • Više o rezultatu za Land Rover Defender na sajtu Euroncap klikom OVDE.
  • Više o rezultatu za Seat Leon na sajtu Euroncap klikom OVDE.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

LatinNCAP: Ford Ka+ sedan

 

Ovaj Ford ide samo za Latinsku Ameriku, a dobio je 0 zvezdica na crash testu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euro NCAP: najbezbedniji automobili u 2020.

 

209563-audi a3 2021 02.jpg

 

Euro NCAP je objavio finalne rezultate bezbednosnih testova za 2020. i pred nama su neki od modela koji su se pokazali bolje od drugih. Po organizaciji koja se bavi crash testovima, sedam vozila je ispitano po najnovijim protokolima.

 

Audi A3 Sportback, Seat Leon, Isuzu D-Max, Kia Sorento i Land Rover Defender, ostvarili su maksimalnih pet zvezdica, Honda E je morala da se zadovolji sa četiri, dok je Hyundai i10 dobio tri zvezdice. Volkswagen ID.3, prvi velikoserijski elektromobil nemačke marke, takođe je ostvario maksimalan broj zvezdica. Euro NCAP, komentarišući rezultat D-Maxa je saopštio: ''Takmičeći se u segmentu koji nije čuven po visokim bezbednosnim atributima, D-Max ''crew cab'' je impresivno opremljen, sa standardnim zatezačima, AEB sistemom i centralnim vazdušnim jastukom. Testiranje pokretne, progresivno deformabilne barijere je pokazalo da ga njegova težina i frontalna struktura čine u sudarima dominantnijim u odnosu na druga vozila.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nula zvezdica za bezbednost

Ovako izgleda sudar u vozilu bez vazdušnih jastuka

 

great wall crash test.jpg

 

Kineski automobili su poslednjih godina drastično napredovali, dizajnerski i tehnološki. Više gotovo i da ne zaostaju za zapadnim rivalima, čak ni kada je bezbednost u pitanju.

Ali uvek postoje izuzeci, a kada je bezbednost u pitanju najčešće ih nalazimo na najsiromašnijim tržištima. Takva tržišta po pravilu pokriva GlobalNCAP, a jedan takav kamionet je ponuđen na afričkom tržištu. Radi se o kamionetu Great Wall Steed 5, a koji je na crash testu osvojio nula zvezdica. Ako se pitate kako je to moguće dovoljno je pogledati video. Osim što nema vazdušne jastuke, pa ni ABS, ovaj kamionet se dobrano izgužvao. Ako ste ipak od onih koji kupuju auto na metar, znajte da ovaj model u Africi startuje sa cenom od oko 11.900 evra.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

caradvice.jpg CarAdvice: Mitsubishi Express na crash testu

 

Mitsubishi Express je ''osvojio'' 0 zvezdica:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...