Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

F1: Mercedes

Recommended Posts

Evo je - 'oce ***, nece *** :) :

 

Mercedes demantovao razlaz sa Petronasom

 

bottas_british_gp_2021_practice.jpg.b84212e7e3cdc2d4429703ab506679b3.jpg

 

Nemački tim neće u skorije vreme menjati jednog od svojih glavnih sponzora.


Tokom vikenda su se pojavile priče da bi Petronas mogao da okonča svoju saradnju sa Mercedesom, a da bi na njihovo mesto došao Saudijski Aramco.

Međutim, Petronas je relativno skoro potpisao novi ugovor sa Mercedesom i njihova saradnja je sigurna bar do 2025.

„Petronas i Mercedes su partneri od 2010. Višegodišnja saradnja je izuzetno korisna za obe strane. Prošle godine smo potpisali novi višegodišnji ugovor i drago nam je što ćemo nastaviti da sarađujemo“, kaže se u kratkom saopštenju Mercedesa.

Kompanija iz Malezije nije samo sponzor već i jedan od bitnijih tehničkih partnera Mercedesa koji ima velike zasluge za dominaciju nemačkog tima tokom prethodnih sedam godina.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Još jedna kazna za Luisa? Ne isključujemo tu mogućnost''

 

wolff.jpg

 

Luis Hamilton vodi veliku bitku sa Maksom Ferstapenom oko toga ko će biti novi šampion Formule 1, a vozač Red Bula je napravio veliki korak u toj borbi na trci za Veliku nagradu Turske i izbio na prvo mesto u generalnom plasmanu. Veliku ulogu u ishodu trke imala je i činjenica da je Britanac kažnjen sa deset mesta u startnom redosledu zbog četvrtog menjanja pogonske jedinice - uzeo je novi ICE (motor sa unutrašnjim sagorevanjem). Hamilton je zato startovao kao 11 (kazna od 10 mesta), ali je dobrom vožnjom dospeo do treće pozicije. Ipak, na osam krugova do kraja morao je u pit stop, pa je trku završio na petoj poziciji.

 

Prvi čovek tima Toto Volf ne isključuje mogućnost da se Mercedes do kraja prvenstva ponovo odluči za promenu jedinicie, čime bi Hamilton ponovo bio sankcionisan na isti način. ''Morali smo da napravimo tu promenu u Turskoj. Videli smo podatke koji nisu obećavali, a najgori scenario je da ne završimo trku - to bi ubilo naše šanse da se borimo za titulu šampiona. Postojale su nejasnoće tokom sezone u vezi sa pogonskom jedinicom i draže nam je da imamo novu, koju ćemo u potpunosti razumeti. Takođe, bilo je tu i čudnih zvukova'', izjavio je Toto Volf.

 

''Četvrti ICE bi tebalo da bude dovoljan za završetak sezone, ali ne isključujemo mogućnost da će doći trenutak da ponovo napravimo promenu. Do kraja imamo sedam trka, trebalo bi da bude dovolno, ali ništa ne bih mogao da garantujem'', rekao je prvi čovek Mercedesa. Šampionat Formule 1 nastavlja se 24. oktobra Velikom nagradom Sjedinjenih Država u Ostinu.

Čitavu akciju iz Teksasa pratite u direktnim prenosima samo na kanalima Sport kluba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton: Biće veoma teško da se odbrani titula

 

hamilton mk.jpg

 

Luis Hamilton nije krio zabrinutost što se tiče konačnog ishoda trke za šampiona Formule 1, posle pobede Maksa Ferstapena u Ostinu. Holanđanin sada ima 12 bodova prednosti u odnosu na Britanaca, a do kraja šampionata je ostalo još pet trka. Britanac ističe da naredne dve staze više odgovaraju ekipi Red Bula.

 

''Trke u Meksiko Sitiju i Sao Paulu su na većoj nadmorskoj visini i to realno favorizuje Red Bull. Moramo da pokušamo da svedemo njihovu prednost na što manju meru. Međutim, znam da će biti veoma teško. I u te dve trke i u borbi za titulu do samog kraja. Red Bull je trenutno u prednosti'', istakao je Hamilton. Luis je na momente odlično vozio u Ostinu. Posebno je bio impresivan na startu kada je uspeo da prestigne Ferstapena. Na njegovu žalost nije uspeo da sačuva prednost. ''Ne znam kada sam poslednji put tako dobro startovao. Sa tim segmentom sam veoma zadovoljan. Dao sam sve od sebe. Međutim, Red Bull je jednostavno bio prebrz za nas u ovom trenutku'', kaže Hamilton.

 

Naredna trka u šampionatu vozi se u Meksiku 7. novembra uz direktan prenos na kanalima Sport kluba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wolff: Nadoknadili smo zaostatak drugačijim podešavanjem bolida

 

wolff_usgp_2021_pre_race.jpg.76e5fcb83be856ccb6a35c982610678d.jpg

 

Mercedesova forma je definitivno bolja u poslednje vreme, a Wolff je sada otkrio šta je njegovom timu donelo bolje performanse.


Mnogi su pažnju usmerili prema zadnjem oslanjanju bolida, koje na nekim stazama očigledno omogućava Mercedesu da postiže veću maksimalnu brzinu na pravcima.

Šef ekipe Red Bull Christian Horner je ranije rekao da on veruje da je Mercedes poboljšao svoj motor i da su zato brži na pravcima, ali to na kraju ipak nije slučaj pošto nemački tim u zadnje vreme ima mnogo problema sa jedinicom unutrašnjeg sagorevanja.

 

mercedes_engine_2021.png.c4ebf361bf6d5688db9cc6b77ce1fec2.png

 

Toto Wolff je sada pričao o poboljšanim performansama njegovog tima, a na osnovu njegove izjave se može zaključiti da je upravo zadnje oslanjanje najviše pomoglo.

„Mislim da sada bolje razumemo kako da pogodimo savršena podešavanja bolida. Kada danas pogledate vremena, možete videti da najviše nadoknađujemo na pravcima.“

 

hamilton_perez_turkish_gp_2021.jpg.58ad1e1667b43d978dbfba36c755edf0.jpg

 

„Mislim da smo pronašli pravi kompromis između aerodinamičkog otpora i prijanjanja, a pri tom smo veoma brzi u brzim krivinama, dok u sporim pariramo Red Bullu“, izjavio je Wolff.

Austrijanac je dobio i pitanje vezano za aerodinamička unapređenja koja su doneta još na VN Velike Britanije i koliko je optimizacija tog novog paketa doprinela boljoj formi Mercedesa.

 

mercedes_floor_evolution_2021.jpg.3c2509196b3dc667f9c03a934d965a6c.jpg

 

„Mnogo volim da gledam proces u našem timu gde veoma inteligentni ljudi pronalaze rešenja za postizanje optimalnih rezultata. U Silverstonu smo doneli nove delove i od tada smo pravili napredak na svakoj trci i izvlačili sve više performansi. Mislim da poslednje tri trke pokazuju da smo definitivno izabrali pravi put“, rekao je Wolff.

Unapređenja iz Silverstona su Mercedesu pomogla da lakše postignu efekat zaptivanja difuzora na pravcima, a u kombinaciji sa nižim zadnjim krajem bolida i oslanjanjem to daje veoma dobar rezultat. Mercedes zahvaljujući tome može da ima veći ugao zadnjeg krila, što pomaže u krivinama, a da pri tom to ne oseti na pravcima.

 

bottas_turkish_gp_2021_race.jpg.f31708f476c21b18efd06f90156a56a4.jpg

 

Sada ostaje da se vidi kako će se Mercedes suprotstaviti Red Bullu na poslednjih pet trka. Njihov glavni cilj će biti da na svakoj stazi optimalno prilagode svoj sistem na zadnjem kraju bolida. U Ostinu on nije mogao da donese mnogo, ali bi u Meksiku, na stazi koja tradicionalno odgovara Red Bullu, mogli da imaju više koristi od njega.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baton: Hamilton je miran, radi sve što je do njega

 

179366-baton.jpg

 

Dženson Baton, nekadašnji šampion Formule 1, osvrnuo se na trku u Ostinu, a govorio je šta očekuje do kraja prventva u najbržem karavanu. Pet trka pre kraja, Maks Ferstapne ima 12 bodova prednosti u odnosu na Luisa Hamiltona.

 

''Ostin je trebalo da bude Mercedesova staza, ali videli smo da su na kraju Maks Fersatapen i Red Bul slavili. Sada dolazi Meksiko koji više odgovara Red Bulu, međutim svedoci smo da je Mercedes strašno brz na pravcima. Najveća dobit ovogodišnjeg šampionata je to što ne možemo ništa da prognoziramo i kažemo ko će biti najbolji u narednoj trci'', izjavio je Baton. Luis Hamilton i pored drugog mesta u trci za Veliku nagradu Amerike nije bio razočaran. ''Nema ni razloga. Nismo imali situaciju kao u Turskoj gde je ne svojom greškom izgubio poene. Sada je uradio sve što je mogao. Mislim da je Luis miran i uoči nastavka sezone. Radi sve što je do njega i nema razloga da sebi stavlja dodatni pritisak'', izjavio je Baton.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton priznao: Ove sezone vodim najtežu borbu u karijeri

 

hamilton_verstappen_usgp_2021_start.jpg.8eb24fc268487c1e8c695ddfb9f80980.jpg (1100×700)

 

Svetski šampion na pet trka pre kraja zaostaje 12 bodova za Maxom Verstappenom.


Hamilton je u intervjuu za Sky Sports priznao da stvari nisu bile savršene u nekim delovima sezone, ali ističe da i dalje nastavlja da uči i da je ponosan na svoj tim.

 

hamilton_verstappen_italian_gp_2021_race_crash_1.jpg.e3edf9f2ba55377749af9245480c8fa8.jpg (1100×700)

 

„Očekivao sam da će biti pravi rolerkoster ove godine. Bilo je neverovatno. Ove godine vodim najtežu borbu i to na više različitih nivoa. Međutim, bilo je toliko pozitivnih stvari i zaista sam uživao, čak i kada je bilo teško“, izjavio je Hamilton.

„Svakako je moglo da bude bolje kada pogledamo koliko smo bodova prosuli i svakako je bilo trenutaka kada nismo bili savršeni. Ali to je život i konstantno učite nešto novo. Uspeli smo da se saberemo nakon svega i jako sam zadovoljan u kakvoj situaciji smo ja i moj tim“, dodao je vozač Mercedesa.

 

hamilton_verstappen_spanish_gp_2021_race.jpeg.00cd8c5173d05886b2a24ff1f85eb491.jpeg (1100×700)

 

On je istakao da je u ovom trenutku pre svega fokusiran na sebe i da se ne fokusira previše na Verstappena.

„Ne provodim vreme razmišljajući šta bi moglo da ga omete.. To me ne zanima. Ako ja dobro odradim svoj posao i ako dam sve od sebe, onda nemam nikakav problem. To je moj pristup.“

 

225277406_hamilton_verstappen_usgp_2021_3(1).jpg.b849797f8d01de96f6ad2be5ce16c5f6.jpg (1100×700)

 

Ranije ovog meseca je dosta značaja pridato izjavi u kojoj je Hamilton rekao da Verstappen verovatno ima veći pritisak pošto se po prvi put nalazi u situaciji da se bori za šampionsku titulu. Ipak, on  sada kaže da je Verstappen bolje pripremljen nego on 2008. godine.

„Moja prva titula… to je bilo užasno. Ceo put je bio užasan, ali njemu je ovo već šesta sezona u Formuli 1. Ja sam tada  bio tek u svojoj drugoj“, rekao je Hamilton.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ovim nabrajanjima "zakucavanja" u konkurenciju, pored dole navedenog Schumijevog u Villeneuva, zaboravili su jos jedno... Adelaida 1994. i identican gest Schumachera kojim sprecava Hilla da u zadnjoj trci dodje do titule, u sezoni u kojoj smo izgubili Sennu. Tada mu je proslo, ali srecom 3 godine kasnije, 1997. u Herezu nije i Villeneuve dolazi do svoje F1 titule.

 

Wolff: Lewis će se slupati u Maxa ako to može da mu pomogne da osvoji titulu

 

hamilton_verstappen_italian_gp_2021_race_crash.jpg.7e5c32644875c284e4cc4a0268adea5b.jpg (1100×700)

 

Šef Mercedesa je rekao i da smatra da se Verstappen namerno slupao u Hamiltona u Monci.


Hamilton i Verstappen vode žestoku borbu od samog početka šampionata. Hamilton juri rekordnu osmu titulu šampiona sveta, dok se Verstappen bori da prekine niz vozača Mercedesa i osvoji svoju prvu.

Njih dvojica su ove sezone već imali nekoliko incidenata, a poslednji put smo u Monci videli kolika je tenzija između njih kada su se slupali u prvoj šikani.

 

hamilton_verstappen_italian_gp_2021_race_crash_3.jpg.5928fedd5ede3cff00d4f5379b74042f.jpg (1100×700)

 

Wolff je sada pričao o preostalih pet trka na kalendaru i rekao je da će Hamilton uraditi sve kako bi na kraju izašao kao pobednik.

„Ako bi došlo do scenarija u kom se njih dvojica trkaju za titulu u Abu Dabiju, vozač koji ima prednost u šampionatu će sigurno pokušati ono što smo videli u periodu kada su se Senna i Prost borili za vrh.“

 

senna_prost_crash_1989.jpeg.66dca58a6d050c718d264cdaafba2dcc.jpeg (1100×700)

 

„Šta se desilo u Monci? Max je izbacio Lewisa zato što je bio ispred i imao je prednost u brzini. Ali i ja to potpuno razumem.“

„Ako se borite za titulu i vidite kako vam prilika nestaje zato što vas neko pretiče, šta možete da uradite kako bi ste osigurali da se to ne dogodi?

„Videli smo do sa Schumacherom i Villeneuveom i dva puta sa Sennom i Prostom“, izjavio je Wolff.

 

schumacher_villeneuve_european_gp_1997.jpeg.f986a8b1091d0785c5dfe6a1b2500c8c.jpeg (1100×700)

 

„Ja nikada nikoga ne bih savetovao da se namerno slupa u nekog drugog, ali ako trka bude otvorena na poslednjoj trci – sve je moguće i njihov duel će biti žestok.“

„Mi svakako to nećemo moći da kontrolišemo, a i pitanje je da li želite da kontrolišete, jer su to gladijatori u svojim mašinama.“ To je ono što ovaj sport čini zanimljivim. Mi ljudi ne volimo konfrontacije, ali smo jako zainteresovani da vidimo ishod“, rekao je Wolff.

Verstappen pred trku u Meksiku ima 12 poena više od Hamiltona u šampionatu vozača.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovoga sam se i plasio, ali verujem da je Russell toliko dobar da nema sanse da bude ni blizu beskicmenjak kao Bottas.

 

Russellu rečeno da ne sme da prekorači određene granice u Mercedesu

 

george_russell_toto_wolff_mercedes_garage.jpeg.136f90709786c983b99e6b1dee39056a.jpeg

 

Toto Wolff je objasnio Russellu da neće tolerisati prekoračenje nekih granica kada se nađe u timu pored Hamiltna sledeće sezone.
Mladi Britanac će konačno dobiti priliku da pokaže svoj talenat od sledeće sezone kada će u Mercedesu voziti pored Lewisa Hamiltona.

 

hamilton_russell_2021.jpg.a26a758c2ae498e8db7984455aea74eb.jpg

 

Lewis Hamilton i George Russell

 

Formula 1 ujedno ulazi u novu eru od 2022, a Wolff je rekao da neće dozvoliti da harmonija u njegovom timu bude narušena, bez obzira da li će u nju ući kao svetski šampioni ili ne.

U Mercedesu još uvek pamte neprijateljski odnos koji su imali Hamilton i Rosberg do kraja 2016, a dovođenje Valtterija Bottasa 2017. je bilo tačno ono što je timu trebalo nakon jedne veoma turbulentne sezone.

 

1363641496_russell_mercedes_pit_stop_sakhir_gp_2020_1(1).jpg.3ddcc2ecb458ddbb73d78e470c87f72d.jpg

 

George Russell, VN Sakira 2020.

 

Iako Wolff kaže da je Russell dovoljno zreo da zna svoje mesto u timu, on ga je ipak podsetio da gleda širu sliku, iako će od početka imati velike ambicije da ostvari uspeh.

„George Russell je jedan inteligentan mladić. On će se uklopiti u tim i ne mora da se suzdržava kada bude vozio. Ne možete očekivati da bude lav u bolidu, a kučence van njega. Ipak, postoje određene granice u timu koje moraju da se poštuju i George dobro zna o čemu se radi. Vozači su ti koji su odgovorni kada se svetla na semaforu ugase. Ja ne mogu da se mešam i kontrolišem ih daljinski, ali bitna je samo jedna stvar – da ne bude kontakta između naših vozača. To je njihova odgovornost. Mogu da se trkaju do mile volje, ali bez kontakta“, izjavio je Wolff u intervjuu za britanski Daily Mail.

 

hamilton_rosberg_spanish_gp_2016_crash_2.jpeg.c3ac5d1579de6dcbef0f7434766d2fb6.jpeg

 

Udes Hamiltona i Rosberga na VN Španije 2016.

 

Šef Mercedesa je i ranije rekao da veruje da Russell može da se bori za titulu od svoje prve sezone sa njegovim timom, ali ponavlja da lične želje i ciljevi ne smeju da se ostvare na račun ekipe u celini.

„Već sam bio u takvoj poziciji sa Nicom. To nije bilo samo rivalstvo. Vladalo je neprijateljstvo u timu i to se neće ponoviti. Mora da postoji uzajamno poštovanje i nema pojedinca koji je veći od ekipe. Vozači to znaju. Vi reprezentujete 2000 ljudi iz tima i 350000 koji su zaposleni u Mercedesu“, rekao je Wolff.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako pokaže da ima bolji tempo od Hamiltona neverujem da će ga iko cimati.Da se Wolf pitao neverujem da bi Rasel još dugo vozio Mercedes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wolff: Možda neće biti potrebe da Hamiltonu ponovo menjamo motor

 

ham_motor_problemi.jpg.9c9d0dccfa1ef2b4f3f216b884a4f7a8.jpg

 

Mercedes je potvrdio da je našao uzrok svojih problema kod pogonske jedinice.

Nemački tim je u poslednjih nekoliko meseci patio zbog problema sa pouzdanošću svoje pogonske jedinice. Zbog toga Valtteri Bottas morao je da prihvati nekoliko neplaniranih kazni zbog zamene jedinice za sagorevanje a ovaj problem sa takođe odrazio i na njihove klijentske timove. Tokom VN Meksika šef tima objavio je pozitivne vesti kada je u pitanju njihova pogonska jedinica.

 

merc_motori_problemi.jpg.849f2553a2f2904506c3c011d89239e7.jpg (1100×700)

 

“Mislim da se sada osećamo dosta opuštenije jer verujemo da samo ovaj problem rešili.” kazao je Wolff za Motorsport. “Videli ste da je u Turskoj Valtteri bio dominantan ali je imao problema sa gustinom saobraćaja tokom VN SAD i kaznom. Mi smo uvek sami odlučivali da li nam je potrebna zamena agregata i kazna ili ne. Sada u ovom momentu to nije slučaj. Možda će tako ostati i do kraja sezone. Ova situacija je nešto o čemu smo dosta diskutovali.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton: Ove godine su nam srezali krila

 

hamilton slavi.jpg

 

Luis Hamilton očekuje veliku borbu na trci za Veliku nagradu Brazila, s obzirom na to da smatra da Red Bul ima jači bolid. Britanac zaostaje 19 bodova za Maksom Ferstapenom u generalnom plasmanu, a do kraja šampionata ostale su još četiri trke.

 

''Red Bull je bio fenomenalan u poslednjoj trci. Oni imaju odličan bolid, imaju najbrže vozilo. Na ovoj stazi su bili jako dobri prošli put, tako da će biti teško. Ali gde ima volje, ima i načina. Potrudićemo se da izvučemo koliko možemo još iz bolida'', rekao je Hamilton. ''Ljudi ne cene dovoljno koliko smo dobro radili, s obzirom na tempo koji su oni imali od prvog dana. Uradili smo odličan posao, ali na kraju nismo bili brzi koliko i oni većinu vremena''.

 

Upitan da li je ovo jedna od najtežih sezona za njega, Britanac je odgovorio: ''Ovo je samo još jedna godina. Sve su teške. Na mnogo različitih načina ove godine su nam podrezana krila. Jeste bilo teže sa operativnog stanovišta. Međutim, ne želim da poredim sezone i borbe sa drugim vozačima, svaka je teška na svoj način''. Objašnjavajući na koji način su ''srezana krila'' Mercedesu, Hamilton je rekao da je ove godine bilo teže dobiti optimalnu postavku W12, što je dovelo do nedoslednih rezultata tokom sezone. ''Teško je objasniti, previše je detalja… Teško je bilo izvući maksimum iz ovog vozila ove godine''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bottas: Dobio sam još jednu ponudu nakon potpisivanja za Alfa Romeo

 

bottas_alfa_romeo_announcement.jpeg.b7c5d165a85131a5a73d4ff7bb78f689.jpeg (1100×700)

 

Finac je otkrio da ga je kontaktirao još jedan tim, ali tek nakon što je potpisao za Alfu i ponuđeno mu je duplo manje novca.


Bottas se u Abu Dabiju oprašta od Mercedesa u kojem je zamenio Nica Rosberga nakon iznenadnog penzionisanja tadašnjeg svetskog šampiona.

Bilo je dosta priče oko toga ko je zainteresovan za Bottasa i s kim pregovara, a on se na kraju odlučio za Alfa Romeo.

Ipak, ono što je interesantno je da ponuda Alfa Romea nije bila poslednja koju je Bottas dobio.

On je za finske medije otkrio da ga je kontaktirao još jedan tim. On nije hteo da otkrije koji, ali je rekao da je ta ekipa u prethodnim godinama bila u malo boljoj formi od Alfe.

„Dva dana nakon što sam potpisao za Alfu sam primio poziv. Rekli su mi da me žele u svom timu, ali da mogu da plate polovinu onoga što mi je Alfa dala. Rekao sam im da su malo zakasnili. I dalje sam zadovoljan opcijom za koju sam se odlučio. Mislim da će biti dobro“, izjavo je Bottas.

Mercedes u poslednju trku ulazi sa velikom prednošću u plasmanu timova i sva je prilika da će Bottas u svojoj petoj sezoni sa Nemačkom ekipom osvojiti i petu konstruktorsku titulu.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navijač Hamiltona iz protesta prodaje svoj Mercedes AMG GLE 63 S

 

200702-mercedes-amg-gle 03.jpg

 

Poput onog dečjeg ponašanja u stilu ''neću više da se igram s tobom'', jedan fanatični navijač Luisa Hamiltona neće više da ima bilo šta sa Mercedesom. To konkretno znači da se rastaje sa svojim Mercedes-AMG GLE 63 S, nakon kontroverzne trke u Abu Dabiju. Sport u svakom slučaju uključuje navijanje, što nam određuje osećaj pripadnosti i emocije ka nekom timu ili sportisti. Zajedno s njima slavimo pobede i tugujemo prilikom poraza, da bi u ovom slučaju, navijači Luisa Hamiltona su prosto eksplodirali od nezadovoljstva zbog dešavanja u poslednjem krugu finalne trke sezone.

Nakon odluke Mercedes AMG Petronas Formula 1 tima da povuče žalbu i čestita Maksu Ferstapenu na pobedi, jednom navijaču je prekipelo, tako da je odlučio da preduzme izvesne korake. Četrdeset jednogodišnji Nil Stil, ''superfan'' Luisa Hamiltona iz Rištona u Lankaširu, odlučio je da proda svoj Mercedes-AMG  GLE 63 S, za koji kaže da je u ''perfektnom stanju''.

 

Stil povodom svega izjavio sledeće: ''Frustriran sam kao navijač koji posećuje trke, što sam svedočio tome da se titula šampiona Formule 1 odluči u tako neprimerenim okolnostima, i to od strane FIA-inog trkačkog direktora. Imao sam poverenja u Mercedesov tim i verovao da će nastaviti sa žalbom u nastojanju da isprave nepravdu, bez da sam realno očekivao bilo kakvu promenu rezultata. Prodaja automobila je sitnica i neće imati materijalnog uticaja, ali će učiniti da se osećam bolje, a i stvar je principa. Neću da dajem podršku timu niti brendu koji politiku stavlja ispred pravde. Mi, navijači, osećamo se u velikoj meri izneverenim i u pitanje dovodimo vrednosti Tota Volfa i Mercedesa.''

 

Stil je na Twitteru takođe napisao da je ''mrtav ozbiljan'' u vezi sa prodajom automobila, upitavši da li ima zainteresovanih. On kaže da njegov GLE 63 S dolazi sa 5.5 V8 BiTurbo motorom, kao i da je prešao 20.000 kilometara, dodavši da je u savršenom stanju. Doduše, nije naveo cenu što možda znači da bi ova radikalna odluka mogla da bude preispitana u budućnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volf: Svi smo otišli predaleko, ne sme da bude lobiranja

 

wolff_o_das.jpg

 

Šef Mercedesa Toto Volf priznao je da su on i direktor Red Bulove ekipe Kristijan Horner prešli granicu u porukama preko radio veze sa direktorom trke Majklom Masijem tokom sezone 2021. Kako piše Sport Klub, kulminacija je bila poslednja, kontroverzna, trka u Abu Dabiju koja je završena trijumfom vozača Red Bula Maksa Ferstapena za prvu titulu Holanđanina u karijeri.

 

''Dobili smo priliku da razgovaramo direktno sa direktorom trke i budući da smo se tako žestoko borili za interese naših timova, svi smo otišli predaleko. Direktor trka je uvek bio pod pritiskom'', izjavio je Volf i nastavio: ''Napravio bih korak napred. Mislim da direktori ekipa ne bi trebao da lobiraju kod direktora trke ili vrše pritisak na njega. Mislim da rukovodstvo timova može da ukaže na situacije koje direktor trke ili njegove kolege možda nisu primetile, ali ne i da lobiraju. Ne treba da vršimo pritisak.'' Ferstapen je do istorijske titule došao sa osam bodova više od Luisa Hamiltona iz Mercedesa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ecclestone: Hamilton neće voziti naredne sezone, sada je vreme da ostvari svoj san

 

b_211224143.jpg

 

Milijarder i bivši šef Formule 1 Bernie Ecclestone (91) izjavio je da se Lewis Hamilton naredne sezone neće takmičiti u ''najbržem cirkusu na svetu''. U intervjuu za švajcarski list Blick, Ecclestone je rekao da je pre nekoliko dana imao telefonski razgovor sa Anthonyjem, Lewisovim ocem, i da je njegov utisak da se Hamilton neće takmičiti naredne sezone. Takođe, otkrio je čime se Britanac planira baviti nakon karijere.

 

''Razgovarali smo samo o poslu, ali mislim da se neće vratiti naredne sezone. Njegovo razočaranje je preveliko. I to nekako možete razumeti. Sa sedam svetskih titula poput Michaela Schumachera, sada bi bilo vreme da ostvari svoj san da postane modni preduzetnik. Takođe, s Georgeom Russellom kao timskim kolegom imao bi ambicioznog vozača pored sebe i mogao bi dosta izgubiti naredne sezone'', kazao je Ecclestone. Ecclestone je na čelu Formule 1 bio 40 godina, pre nego što se povukao 2017. godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi me iznenadilo. Za ovoliko godina dominacije Mercedesa u hibridnoj eri, vozanja krugova i uglavnom laganog osvajanja titula... Po prvi put izrazito ozbiljna konkurencija iz neke druge ekipe, koja je oba tima gurnula do izvlacenja limita do zadnjeg minuta sampionata. Ne racunam jedinog iole ozbiljnijeg konkurenta u vidu Rosberga, za sve te ranije godine. Ali opet u okviru svoje ekipe i koji je brzo nestao sa scene. 

Drugo, izneo sam ranije svoje misljenje da ce Russell u Mercu biti izrazito brz (i navijacu za njega). A da George nije ni blizu karakterom, vozackom vestinom i naravno ambicijama potrcko i beskicmenjak kao Bottas. Lando (sem kraja godine) sjajan, Ferrari sve bolji u finisu sezone, nova pravila za 2022. (videcemo koliko je ko timski ulagao u razvoj i napredovao) ...

Tako da bi Luisa cekalo daleko vise prolivenog znoja, truda kao u mladjim danima, daleko vise rizika (sto smo i videli par puta ove godine), itd... Pitanje je i koliko je dugo to u stanju da iznese, jer mladji lavovi gladni dokazivanja i titula neminovno gaze i krce svoj put do slave. 

Mada, moram da priznam da me je Luis kupio ovakvim finisom sezone. Par puta je tokom godine bio u knock down-u i uspevao je (na ovaj ili onaj nacin) da se vrati i bude bukvalno na par minuta od rekordne 8. titule. 

Licno bih voleo da ostane u F1 zbog vece konkurencije i konacno zanimljivije borbe na noz za titulu. Ali me uopste ne bi iznenadilo ni da se povuce, zbog gore pomenutih razloga. U tom slucaju, ova prica o "razocaranju" ishodom prethodne sezone je cist izgovor. 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedesovi bolidi ponovo srebrni od 2022. godine

 

mercedes f1 bolid.jpg

 

Prvi put u 11 godina, Mercedes AMG Petronas F1 tim je promenio boju svojih bolida iz srebrne u crnu pred sezonu 2020. Ekipa iz Breklija je inicijalno i za tu godinu predvidela još jedno srebrno izdanje, ali je zbog masovne svetske kampanje u borbi protiv rasizma odluka promenjena, jer znamo da je sedmostruki šampion, Luis Hamilton, koji vozi za Mercedes, i sam tamne puti. Na kraju je i cela F1 zajednica udružila snage i podržala antirasistički pokret, da bi se uskoro zaboravilo na to, pa su mnogi očekivali da će se Mercedes vratiti na svoje tradicionalne boje 2021. Međutim, to se nije desilo. Bolidi svetskih šampiona su ostali crni, ali sa crvenim detaljem (INEOS) povrh poklopca motora.

 

Sada, kada je turbulentna sezona iza nas, Mercedes na scenu vraća svoj ''srebrne strele'' brend. Uostalom, to je i želja navijača ovog tima. Po nemačkim medijima, karijera crnih bolida se završava, tako da će od 2022. W13 ponovo u igru vratiti poznatu srebrnu nijansu. U Mercedesu su verovatno zaključili da su dve godine podrške Luisu Hamiltonu i antirasističkom pokretu bile dovoljne, mada je sedmostruki šampion i dalje aktivan po tom pitanju. Ono što takođe možemo očekivati je da novi bolidi neće biti 100% srebrni, uzimajući u obzir promene poslednjih par godina što se sponzorstava tiče. INEOS je potvrdio ulazak u vlasničku strukturu, a njegov crveni ''brending'' će biti komplementaran sa srebrno-plavom temom Petronasa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton razočaran, još ne zna da li se vraća u F1

 

hamilton 1.jpg

 

Sedmostruki prvak Formule 1 Luis Hamilton veoma je razočaran razvojem događaja na poslednjoj trci prethodne sezone - Velikoj nagradi Abu Dabija. Britanac je u poslednjem krugu poslednje trke izgubio naslov prvaka, a šef Mercedesa Toto Volf izjavio je da Hamilton ne zna da li će i u narednoj sezoni voziti u F1 dok ne vidi rezultate istrage u vezi sa poslednjom trkom. Titulu je u UAE osvojio Maks Ferstapen iz Red Bull-a, a čelnici Mercedesa zamerili su direktoru trke Majklu Masiju da nije ispravno primenio pravila u vezi sa bezbednosnim vozilom koje je bilo na stazi posle udesa u kojem je u zid udario Nikolas Latifi. Kako prenosi BBC, FIA je svesna Hamiltonovog nezadovoljstva i lansirala je istragu pre svega kako bi ponovo povratila poverenje sedmostrukog prvaka.

 

Novi predsednik FIA Mohamed Bin Sulajem rekao je da je pet dana pošto je izabran na tu funkciju kontaktirao sa Hamiltonom, ali da konkretnih razgovora nije bilo. ''Mislim da Hamilton još nije 100% spreman da odgovori. Ne krivimo ga, razumemo njegovu poziciju'', izjavio je novi predsednik FIA. Čitav mesec je prošao od trke za VN Abu Dabija, a FIA je u izjavi priznala da su neki događaji iz završnice sezone ukaljali ugled F1. BBC se poziva na svoje izvore prema kojima je i pozicija Majkla Masija veoma poljuljana. Treba naglasiti da Hamilton ima ugovor do 2023. godine sa Mercedesom, a da će mu u 2022. timski partner biti Džordž Rasel pošto je Valteri Botas otišao u Alfa Romeo. Ukoliko dođe do toga da Hamilton ne želi više da se takmiči, ne postoji vozač koji je jasan izbor za njegovu zamenu.

 

Prost: Hamilton može da ode, ali i da bude još motivisaniji

 

Četvorostruki šampion Formule 1, Alen Prost smatra da će velika zvezda Mercedesa Luis Hamilton (37) ili prerano završiti karijeru, ili nastaviti još motivisaniji u nameri da dođe do osme titule svetskog prvaka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu da vam opišem koliko uživam u ovom periodu i svemu što se dešava od poslednjeg kruga pa do sada, ova količina cmizdrenja još nije zabeležena, mada nije neočekivana od dotičnog... Toliko su šokirani što su uspeli da izgube kupljenu titulu, toliko su navikli da se radi za njih prethodnih 8 godina, da i dalje ne mogu da dođu sebi... A najviše uživam u čitanju komentara frustriranih navijača Mercedesa i Hamiltona, nema na kojoj vesti ih nema, nema komentara u kojem se ne spominje Masi i Red Bull "nameštaljka", konačno da malo na svojoj koži osete kako je bilo svim ostalim vozačima, timovima i navijačima prethodnu deceniju... Divan jedan period sve u svemu :D I nadam se da će da se vrati bar još sledeću godinu da odvoza, da ga opere mali Rasel pa onda može u penziju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos je razocaran...?

22 hours ago, neshaoct said:

Čitav mesec je prošao od trke za VN Abu Dabija, a FIA je u izjavi priznala da su neki događaji iz završnice sezone ukaljali ugled F1.

Po meni, ne dogadjaji iz zavrsnice sezone, nego vec od prve trke u Bahreinu... Od 29 narusavanja limita staze i poklonjene pobede bas u toj 1. trci, preko Silverstona, vracanja na stazu u rikverc na Imoli itd... Kompletna sezona je bruka za sudjenje u F1, ukljucujuci i Maxovo ponasanje u Brazilu i predzadnjoj trci (kada je evidentno krenuo da gubi zivce i kontrolu), pa onda zajednicki udeo u koliziji na Monzi... Na zadnjoj trci je sve to samo kulminiralo. Dobili su kratkotrajno holivusku zavrsnicu resavanja sezone u zadnjem krugu, a bruku generalno.

A da pored gore pomenutih desavanja dodatno nije bilo Maxovih pehova (Baku sa pucanjem gume na 1. mestu na samom kraju, Hungaroring kada ih je Bottas sve naslagao) - i uz onakav furiozni kraj Mercedesa, sezona bi bila resena vec pre zadnje cetvrtine. Hamilton ne bi ni stigao da bude razocaran...

I ja takodje navijam da ostane u karavanu - da vidimo kako ce konacno uz kakvu-takvu konkurenciju parirati novom sampionu (koji ce uz broj 1 na nosu bolida imati samo jos vece samopouzdanje i drugaciji tretman), sjajnom Russellu u istom timu, dolazecem Landu, nadamo se jacem Ferrariju... Takodje ocekujem puno i od novog dizajna bolida.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...