Jump to content
Goran
odejan

Rele grejača na JTD motorima

Recommended Posts

Ako imate problem sa releom grejaca a puno vam je dati 120e za novi ili 50e za polovan evo jednog resenja za jtd motore (ovo ne važi za mjet)

S

kinete rele sa auta i rastavite tj skinete poklopac koji je na kućištu relea (meni se iskidao nije mi poslo za rukom da ga lepo rastavim, ali prilikom sklapanja sam ga zalepio trakom i ponovo poklopio sa njim rele) na slici je označeno šta se odlemi i šta se gde ponovo zalemi i kako se posle razvuče instalacija.

Kada to uradite elektronika vam na releu nece vise imati nikakvu funkciju, stalno ce vam kompjuter u kolima i dalje javljati da je rele neispravan (i ovako vam javlja), mada cete vi njega ponovo aktivirati i paliti grejače na autu ali "peške" u zavisnosti koliko je vani hladno i vi ćete toliko dugo držati taster releja da vam grejači rade kada prvi puta upalite auto i ako ga cesto vozite i necete imati potrebe za radom grejaca samo kada vam auto dugo stoji a vani je minus.

Na ovaj nacin ste ustedeli a i produžili vek grejačima jel oni i kad je plus i kad je minus uvek greju po fabričkom štelovanju.

Ko ne ume bolje da ne radi sam neka potrazi pomoc od prijatelja koji se razumeju, ne bih zeleo da nekome ovaj moj post napravi nepravilnim rukovanjem prilikom prepravke kakvu stetu zato oprez

nemojte stavljati 0-1 prekidac ili on-off nego isklucivo taster prekidač za pobudu relea ,da bih vam bio rele pobudjen dok drzite vprst na tasteru, jer ako stavite on-off prekidac može vam se desiti da kad ga aktivirate na "on" i zaboravite ga isljučiti tada ce vam grejaci biti stalno aktivni i mozda vam pregore, zato obavezno taster prekidac.

Kada vracate rele na auto nazad spajate nazad centralnu utičnicu i plus tj dovod struje (matica 6 mm) a malu utičnicu tj krajnju ne vracate na rele nego je izolujete trakom i prilepite za rele da bude tu ako ikada ponovo odlučite da vratite originalan rele.

Na slikama ce biti detajlno objašnjeno kako uraditi, po volji možete staviti i diodicu na vod relea da bi ste imali i vizuelnu kontrolu strujnog toka ka grejačima.

Fotografija0808.jpg aas50.jpg

aas51.jpg Fotografija0813.jpg Fotografija0812.jpg

Sutra cu pokusati nacrtati rucno shemu kako razvuci instalaciju za taster i kontrolnu diodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako imate problem sa releom grejaca a puno vam je dati 120e za novi ili 50e za polovan

Ako, ne daj Boze, nekome zatreba informacija, polovni se opusteno nalaze za 20 EUR, samo treba zaobici derace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu cenu sam stavio posto sam na oglasima dobio informaciu od coveka koji prodaje polovne da je cena novog 120 e a on trazi 50 za polovan pa sam pribegao bezbolnijem resenju a to je kako sam gore i opisao.ako ima za te pare kao sto kazes to je sledeca opcija ,sto jes jes preskupa stvar nije mi jasno sta je u njemu za te pare kad obican rele kosta 3oo tinjak din a ta elektronika unutr u zbiru ne kosta 5 e ali sta ces deru

Edited by odejan

Share this post


Link to post
Share on other sites

shema.jpg

evo i rucno crtane seme povezivanja relea i kontrolne sijalice ili LED

Misliom da je za crvenu LED otpornik oko 560 oma

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/6/2012 at 10:54 PM, Ivan said:

Ako, ne daj Boze, nekome zatreba informacija, polovni se opusteno nalaze za 20 EUR, samo treba zaobici derace.


 A deraca testiras tako sto parkiras jagnje ispred, i odes cas'om do prodavnice recimo po vodu ili pivo, i kad se vratis - ako mu fali vuna - znaci derachi su. Ko nema jagnje, moz' da pokusa s gusanom - pa ako su ga ocerupali - zaobici prodavca :) :)

 Ovaj savet da se razvuce taster a ne prekidac (a i diodica) je odlican. Posto ako se stavi prekidac apsolutno nije pitanje da li ce nego kada ce/koliko puta ce ostati upaljen bez potrebe.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda nije do releja jer sam menjao i isto greska. Naravno svaki put iskljucujem aku. Sad sam vratio stari relej, neki FGP oznaka itd i reko ajde da vidim te kapice na grejacima. Uzmem i lagano pritisnem svaku kapicu odgore. Na jednoj kapici skroz do kaisa nemam plastiku odgore. I kad sam ispritiskao svaku upalio auto sinoc, nema greske. Jutros isto, nema greske. Javljam za danas kad se budem vracao s posla

Poslato sa CLT-L29 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto postoje i dve varijante klapne gasa na tom motoru ( elektro i vakumska) , tako i u tome ima razlike.

Svaka ima svoj OE broj, gledaj i kupuj po tome i neces pogresiti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U radnjama su mi ponudili 3 razlicite varijante releja sa broja sasije. Nista od toga ja ne znam sta je. Uzeo sam treci relej da probam. Javljam sutra ujutru. Grejaci su ispravni i tu nema greske. Problem je relej jer na 15 stepeni isto pali gresku. Videcemo ovaj treci relej koji nema veze nikakve sa mojim relejom a covek skinuo sa istovetnog motora

Jutros bez greske...


Poslato sa CLT-L29 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj broj sasije da ti kazemo koji relej da kupis.

Inace, od tih stvari samo Bosch, on ti je i prva ugradnja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Broj sasije moze da ima SAMO jednu varijantu u tvom slucaju, a to sta je tebi na kolima... pa nisi im prvi vlasnik da bi znao jel deo fabricki ili ne. Ja ti kazem sta je fabrika ugradjivala i sta valja, a na tebi je da radis sta hoces, tvoj auto tvoja stvar. 

Inace Bosch relej se moze naci NOV u regularnoj prodaji za manje od 50e.

Edited by MiloshBg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...