odejan 4 Posted February 6, 2012 Ako imate problem sa releom grejaca a puno vam je dati 120e za novi ili 50e za polovan evo jednog resenja za jtd motore (ovo ne važi za mjet)Skinete rele sa auta i rastavite tj skinete poklopac koji je na kućištu relea (meni se iskidao nije mi poslo za rukom da ga lepo rastavim, ali prilikom sklapanja sam ga zalepio trakom i ponovo poklopio sa njim rele) na slici je označeno šta se odlemi i šta se gde ponovo zalemi i kako se posle razvuče instalacija. Kada to uradite elektronika vam na releu nece vise imati nikakvu funkciju, stalno ce vam kompjuter u kolima i dalje javljati da je rele neispravan (i ovako vam javlja), mada cete vi njega ponovo aktivirati i paliti grejače na autu ali "peške" u zavisnosti koliko je vani hladno i vi ćete toliko dugo držati taster releja da vam grejači rade kada prvi puta upalite auto i ako ga cesto vozite i necete imati potrebe za radom grejaca samo kada vam auto dugo stoji a vani je minus.Na ovaj nacin ste ustedeli a i produžili vek grejačima jel oni i kad je plus i kad je minus uvek greju po fabričkom štelovanju. Ko ne ume bolje da ne radi sam neka potrazi pomoc od prijatelja koji se razumeju, ne bih zeleo da nekome ovaj moj post napravi nepravilnim rukovanjem prilikom prepravke kakvu stetu zato opreznemojte stavljati 0-1 prekidac ili on-off nego isklucivo taster prekidač za pobudu relea ,da bih vam bio rele pobudjen dok drzite vprst na tasteru, jer ako stavite on-off prekidac može vam se desiti da kad ga aktivirate na "on" i zaboravite ga isljučiti tada ce vam grejaci biti stalno aktivni i mozda vam pregore, zato obavezno taster prekidac.Kada vracate rele na auto nazad spajate nazad centralnu utičnicu i plus tj dovod struje (matica 6 mm) a malu utičnicu tj krajnju ne vracate na rele nego je izolujete trakom i prilepite za rele da bude tu ako ikada ponovo odlučite da vratite originalan rele.Na slikama ce biti detajlno objašnjeno kako uraditi, po volji možete staviti i diodicu na vod relea da bi ste imali i vizuelnu kontrolu strujnog toka ka grejačima. Sutra cu pokusati nacrtati rucno shemu kako razvuci instalaciju za taster i kontrolnu diodu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 20256 Posted February 6, 2012 ako imate problem sa releom grejaca a puno vam je dati 120e za novi ili 50e za polovanAko, ne daj Boze, nekome zatreba informacija, polovni se opusteno nalaze za 20 EUR, samo treba zaobici derace. Quote Share this post Link to post Share on other sites
odejan 4 Posted February 7, 2012 (edited) tu cenu sam stavio posto sam na oglasima dobio informaciu od coveka koji prodaje polovne da je cena novog 120 e a on trazi 50 za polovan pa sam pribegao bezbolnijem resenju a to je kako sam gore i opisao.ako ima za te pare kao sto kazes to je sledeca opcija ,sto jes jes preskupa stvar nije mi jasno sta je u njemu za te pare kad obican rele kosta 3oo tinjak din a ta elektronika unutr u zbiru ne kosta 5 e ali sta ces deru Edited February 7, 2012 by odejan Quote Share this post Link to post Share on other sites
odejan 4 Posted February 7, 2012 evo i rucno crtane seme povezivanja relea i kontrolne sijalice ili LEDMisliom da je za crvenu LED otpornik oko 560 oma Quote Share this post Link to post Share on other sites
slaki84 1 Posted July 10, 2012 posto sam i ja imao problem sa releom ja sam uradio malo bolje bez izvlacenja zica i dodatnih tasterahttp://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=55020sve je kao da je orginalni rele samo sto mi racunar i dalje javlja gresku na grijacima Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvazarija 24 Posted January 28 Pozdrav, da li se razlikuju releji grejaca za JTD i MJET verziju motora?Poslato sa CLT-L29 pomoću Tapatoka Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1626 Posted January 28 Edc15 i edc16 racunari. Razlikuju se. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bouz 174 Posted January 30 On 2/6/2012 at 10:54 PM, Ivan said: Ako, ne daj Boze, nekome zatreba informacija, polovni se opusteno nalaze za 20 EUR, samo treba zaobici derace. A deraca testiras tako sto parkiras jagnje ispred, i odes cas'om do prodavnice recimo po vodu ili pivo, i kad se vratis - ako mu fali vuna - znaci derachi su. Ko nema jagnje, moz' da pokusa s gusanom - pa ako su ga ocerupali - zaobici prodavca Ovaj savet da se razvuce taster a ne prekidac (a i diodica) je odlican. Posto ako se stavi prekidac apsolutno nije pitanje da li ce nego kada ce/koliko puta ce ostati upaljen bez potrebe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvazarija 24 Posted January 30 Izgleda nije do releja jer sam menjao i isto greska. Naravno svaki put iskljucujem aku. Sad sam vratio stari relej, neki FGP oznaka itd i reko ajde da vidim te kapice na grejacima. Uzmem i lagano pritisnem svaku kapicu odgore. Na jednoj kapici skroz do kaisa nemam plastiku odgore. I kad sam ispritiskao svaku upalio auto sinoc, nema greske. Jutros isto, nema greske. Javljam za danas kad se budem vracao s poslaPoslato sa CLT-L29 pomoću Tapatoka Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvazarija 24 Posted January 30 Pali gresku i sada. Grejaci su novi, ostaje onda relej u problemu. To je MJET verzija 1.9Poslato sa CLT-L29 pomoću Tapatoka Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvazarija 24 Posted January 30 Na mom MJET 1.9 8V 120ks je jedna oznaka releja a na drugom MJET 1.9 8V 120ks je druga oznaka na releju. Kako sad to?!Poslato sa CLT-L29 pomoću Tapatoka Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1626 Posted January 30 Kao sto postoje i dve varijante klapne gasa na tom motoru ( elektro i vakumska) , tako i u tome ima razlike. Svaka ima svoj OE broj, gledaj i kupuj po tome i neces pogresiti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvazarija 24 Posted January 31 U radnjama su mi ponudili 3 razlicite varijante releja sa broja sasije. Nista od toga ja ne znam sta je. Uzeo sam treci relej da probam. Javljam sutra ujutru. Grejaci su ispravni i tu nema greske. Problem je relej jer na 15 stepeni isto pali gresku. Videcemo ovaj treci relej koji nema veze nikakve sa mojim relejom a covek skinuo sa istovetnog motoraJutros bez greske... Poslato sa CLT-L29 pomoću Tapatoka Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1626 Posted January 31 Daj broj sasije da ti kazemo koji relej da kupis. Inace, od tih stvari samo Bosch, on ti je i prva ugradnja! Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvazarija 24 Posted January 31 Kako prva a kod mene FGP ? Evo sad stoji neki A202 itd broj i sve radi bez greske! Javljam za kasnije stanjePoslato sa CLT-L29 pomoću Tapatoka Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1626 Posted January 31 (edited) Broj sasije moze da ima SAMO jednu varijantu u tvom slucaju, a to sta je tebi na kolima... pa nisi im prvi vlasnik da bi znao jel deo fabricki ili ne. Ja ti kazem sta je fabrika ugradjivala i sta valja, a na tebi je da radis sta hoces, tvoj auto tvoja stvar. Inace Bosch relej se moze naci NOV u regularnoj prodaji za manje od 50e. Edited January 31 by MiloshBg Quote Share this post Link to post Share on other sites