Jump to content
FAS Goran
klaywert

Gume nove vs. polovne vs. protektirane

Recommended Posts

 

but mostly trucks, because they are less expensive than new tires
 
znaci iskljucivo za kamione zbog ustede
 
As with passenger car tires, most problems with truck tires can be traced back to poor  maintenance (primarily under inflation) and abuse
 
drugo, veci deo teksta je posvecen KAMIONSKOJ UPOTREBI,automobila ni za lek.
Pogledao sam sve linkove i sve se odnosi na KAMIONSKI PROGRAM a svi znamo da je to vec odavno praksa. Nigde se ne pominju automobili.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam se do sad mnogo mešao, ali ajde da odgovorim na ovo. Mi sad treba da se razočaramo jer Tigar proizvodi te gume? Pa nije Pirotski Tigar juče nastao pa da kažemo da se skupilo par ljudi koji se bave lepljenjem gume i sad treba da im verujemo. 

Sa druge strane iza Vas, koji prodajete protektirane gume, ne stoji neko 20 godina građeno ime, niti uspesi u toj oblasti, barem za sada.

 

Tako da će prosečan kupac pogledati malo sigurnost. I ko se pokazao sigurnije? Dobro, ima tu još faktora. Ajde da vidimo cenu. Nova guma ima i za 5000din povremeno za 15'', cena protekta ista iil malo viša. Opet nova guma pobeđuje.

 

Mislim da na ovom tržištu nema mesta za protektirane gume sa ovim cenama. Ako bi bile niže cene možda bi se i prodavale, ovako jako teško. Realno, što ne bi prodavac, ako su protekti 30e komad kupio 4 protekta za 120e i prodavao auto sa novim gumama umesto da mu kupac spusti cenu za 200e za gume. Tu bi već bilo mesta za protekte, ali mslim da Vas, nažalost, ne očekuje veliki uspeh ako nešto ne promenite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dalibore, da li tvoja guma ima specifikacije  tj dekleraciju kao ove gore koje si kacio?

Javno ti trazimo testove automobilskih protektiranih guma ti nam dajes neke studije, sertifikate, dozvole u Americi.

Dakle, izbaci test automobilske protektirane gume vs test nove gume u bilo kojoj dimenziji i bilo koje godisnje doba.

 

Evo ti decko iz SD,daj mu te tvoje gume nek ih testira, pa nek 1.4.2014 ovde napise sta je i kako. 200 eur da nama zacepis usta je nista ako je sve onako kako tvrdis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova guma se pravi po kalupu a protekt se LEPI.

Ali gume o kojima se ovde prica nisu LEPLJLENE nego takodje izlivene u kalupu. Lepo pise na svakoj gumi "REMOULD".... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čekajte, prvo je bila bezbednost problem, a sada je cena? Pa da nisu protekt, zbog tehnologije i smese, te gume bi koštale 9000din. Njihovo držanje je daleko bolje od plastičnih neprotektiranih guma.

 

Mi ne želimo nikoga da ubeđujemo već samo iznosimo činjenice.

 

A što se tiče postojanja fabrike, INSA TURBO radi protektirane gume od 1988 godine. To što ranije ovde nisu bili zastupljeni pa niste čuli za njih ne može da ospori činjenicu da postoje 25 godina. Ista je priča bila i sa BRISK svećicama. Prvo su svi vikali NGK, provocirali da za BRISK niko nikada nije čuo i ko zna šta je to, da bi sada potražnja bila ogromna i svi koji su ih probali zadovoljni.

 

Zunto, naravno da imamo deklaraciju, jer po zakonu mora da ima, a mi sve radimo u skladu sa zakonom. Igranje sa deklaracijama može nekoga da odvede u zatvor!

I, reci mi više kakav ti to test želiš kao pojedinac? da lismo testove i studije odeljenja za saobraćaj, institucija koje su daleko ispred nas i naših, a ti mi pričaš kako mi nismo amerika? Pa zašto onda ne voziš zastavu kada propagiraš da nismo stranci već srbi? kupi yugo 55, stavi tigar gume i uživaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozemo ovako u krug do prekosutra i to neprekidno, cinjenica je da je Dalibor okrenu drugi list, da je omeksao prema nama potencijalnim kupcima i da se trudi, ali nedovoljno, zunto je napisao samo jedan razlog za to...

Druga stvar je sto, kako Dalibor kaze, njihova protekt bolja i sigurnija od tigra, kelly... a ima istu cenu, pa gde je onda garancija jos 2 godine?

I ako zazmurimo na oba oka, i kazemo da je protekt isto sto i novo, i ako precutimo cenu. Ko lud u ovo danasnje ludo vreme ce pristati na gumu sa garancijom od godinu dana, a nece izabrati onu sa garancijom od 3 godine? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sedla - Gresis, po tome kako si ti rekao izmedju prave gume i protekta ne postoji nikakva razlika...kalupiran je jedan deo te cele "gume", bas taj deo koji je lepljen/nanesen, sta li vec...sto meni nikako ne uliva nadu da je to bezbedno i kvalitetno...svakako lepljeno


Evo sad najiskrenije pitanje...ako fabrika postoji od 1988. godine, zasto ne proizvodi letnje pneumatike? U cemu je stvar?

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK je to sto kazes,Milutine,ja sam samo hteo da postavim razliku jer koliko sam ukapirao dosta njih ovde misli da se to lepi kao teretni program ovde kod nas,samo gazeci sloj,pa k'o velim da objasnim ljudima... :D

A mislim da se negde jeste pominjao i letnji program ovih guma?

Edited by Sedla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozemo ovako u krug do prekosutra i to neprekidno, cinjenica je da je Dalibor okrenu drugi list, da je omeksao prema nama potencijalnim kupcima i da se trudi, ali nedovoljno, zunto je napisao samo jedan razlog za to...

Druga stvar je sto, kako Dalibor kaze, njihova protekt bolja i sigurnija od tigra, kelly... a ima istu cenu, pa gde je onda garancija jos 2 godine?

I ako zazmurimo na oba oka, i kazemo da je protekt isto sto i novo, i ako precutimo cenu. Ko lud u ovo danasnje ludo vreme ce pristati na gumu sa garancijom od godinu dana, a nece izabrati onu sa garancijom od 3 godine? 

 

PA GARANCIJA JE 2 GODINE!

Takođe, garancija za gume samo garantuje da guma u garantnom roku neće imati nikakav feler koji je povezan sa proizvodnjom i fabričkom greškom!

Pročitaj bilo koji garantni list bilo kojeg proizvođača. Ni jedna garancija ne garantuje kako će se guma ponašati na putu, snegu, kiši, itd...

 

@Sedla - Gresis, po tome kako si ti rekao izmedju prave gume i protekta ne postoji nikakva razlika...kalupiran je jedan deo te cele "gume", bas taj deo koji je lepljen/nanesen, sta li vec...sto meni nikako ne uliva nadu da je to bezbedno i kvalitetno...svakako lepljeno

Evo sad najiskrenije pitanje...ako fabrika postoji od 1988. godine, zasto ne proizvodi letnje pneumatike? U cemu je stvar?

 

Milutine, pa ti si čoveče moderator ovog foruma! Pre nego što napišeš nešto i tvrdiš, valjda treba prvo da proveriš?

da lismo sajt o gumama na kom si mogao da vidiš da INSA TURBO proizvodi ZIMSKE, LETNJE, OFF ROAD, 4X4 I TERETNE I POLUTERETNE GUME. I naravno, kada bude vreme, dobiće članovi kluba ponudu i za letnje gume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

da lismo sajt o gumama na kom si mogao da vidiš da INSA TURBO proizvodi ZIMSKE, LETNJE, OFF ROAD, 4X4 I TERETNE I POLUTERETNE GUME. I naravno, kada bude vreme, dobiće članovi kluba ponudu i za letnje gume.

 

Proizvodi gume, ili prozvodi protektirane "gume" od otpada od guma?

I šta se toliko urotili protiv Tigar Wintere, vozim ih godinama, nisam primetio neki problem sa njima. Gde god sam hteo sam izašao, nisam se hvala Bogu skucao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, 2 godine, prevideo sam, a gde je onda jos trecina?  :smoke:  (Sala, nema veze.)

P.S. Ako su ovo cene sa popustom, kolika im je onda regularna cena? (npr za 195/65-15)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto stalno potenciras to sto sam moderator? Mislis ako sam moderator da ne smem da pitam nesto (PITAM, ne kako ti kazes tvrdim), do duse moje pitanje je trebalo da glasi zasto vi ne radite letnji program? Znaci lepo sam te pitao, dam ti priliku da kazes eto lepo radimo/ne radimo, insa pravi, mi uvozimo, ne uvozimo, imacemo, necemo, iz tog i tog razloga - ti skaces.

Jer iskreno meni malo cudno da se prica o protektima pokrene evo vec dve zime tu negde oko oktobra/novembra, i to ne samo ti i insa, sta je sa protektima leti...?

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dalibore,tigar wintera je sve samo ne " plasticna" ,kako ti potenciras.

Izuzetno je meka guma kakva plastika aman ! Wintera se odlicno ponasa po snegu, losa je na suvom, koliko vidim i vase protekte hvalite po snegu a ne na suvom putu, po cemu je onda bolja od wintere?

I da se razumemo, nisam ja nesto protiv vasih proizvoda, samo argumenti govore protiv.

 

Na primer vase Brisk silver svecice sam stavio na Stila zato sto su mi ih preporucili par poznanika i sam majstor koji mi je ugradjivao tng i nisam ni pitao da li ih mozda prepravljate od starih istrosenih.

Dalibore,mora da prodje vreme da vase proizvode pocnu da preporucuju ZADOVOLJNI KORISNICI a ne VI. Dzaba se raspravljas sa nama na forumu to nece povecati prodaju ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izbacujes studije, mi ti trazimo testove. O kakvim studijama se radi? Za TERETNJAKE, regulativama koja vaze u USA za kamionski saobracaj i pojedinim njihovim drzavama.

Idemo redom:uzmi prevodioca:

http://www.tyresafe.org/tyre-safety/part-worn-tyres/part-worn-tyres-and-the-law

 

Under The Motor Vehicle Tyres (Safety) Regulations 1994 (reg.7.) part of the Consumer Protection Act, it is an offence for anyone to sell part worn tyres that do not meet the following principal requirements:
  1. The structural integrity must not be compromised. It should be free of large cuts, any bulges or lumps both internally and externally. No plies or cords should be exposed.
  2. Tyres must have passed an inflation test prior to sale.
  3. The original grooves must still be clearly visible in their entirety and must be to a depth of at least 2mm across the full breadth of the tread, around its entire circumference.
  4. Part worn tyres which have not been retreaded must clearly show the relevant 'E' mark alongside which 'PART-WORN' must be permanently and legibly applied in letters at least 4mm high. These words cannot be hot branded or cut into the tyre.
  5. Part-worn tyres that have been retreaded must have one of the following:
  • BS AU 144b, 144c, 144d, or 144e markings on the side wall (if first supplied as a retread on or before 31 December 2003 an ECE approval mark (if first supplied as a retread on or after 1 January 2004)
  • a permanent mark to identify the original model and manufacturer, the word 'RETREAD' moulded onto or into its sidewall (in upper case letters at least 4mm high) and further markings in accordance with ECE rules. You may need to seek further advice as to which rules apply
  • The indication 'PART WORN' must also appear next to the BS or ECE approval mark, or next to the word 'RETREAD'
  • For tyres marked BS AU 144e, a speed category symbol and load capacity marking should be present.
  • A tyre has to comply with all these requirements whether or not it is fitted to a rim.

- See more at: http://www.tyresafe.org/tyre-safety/part-worn-tyres/part-worn-tyres-and-the-law#sthash.6ANreC2j.dpuf 

 

Od januara 2006. godine zakon važi za sve zemlje Evrope: protektirane gume moraju se proizvoditi po najvišim evropskim standardima. To znači da svi proizvođači koji rade sa protektiranim gumama moraju potpisati ugovor kojim se obavezuju da će ih testirati pod istim opterećenjem i pri istoj brzini kao i nove gume. Pomenuta regulativa pomogla je da se za ovu vrstu guma očekuje kvalitet kao od nove gume

Za protektiranje pneumatika u EU važe standardi koje je doneo UNECE – Ekonomska komisija Ujedinjenih nacija za Evropu. Za protektirane putničke gume važi dokument R 108, a za komercijalna vozila R 109. Ovi propisi važe u istoj formi u svim zemljama članicama EU


Ti si dao certifikat koji izdaje spanski teh.ogranak koji se poziva na gore pomenuti standard ali ja nigde ne vidoh sertifikat koji je izdala UNECE.

Tacno, stoji R108 i R109 ali nigde ne stoji potpis UNECE.

Pazi ja sam spreman donekle da prizanam neke greske ali ne dok ne postoji cinjenica koja ce me potpuno opvrgnuti. Ocigledno je da je u Spaniji dobijen sertifikat ali je pitanje dA li je isti u skaldu UNECE ili ne jer nigde ne stoji njihov potpis.


I ako bude tako,onda sam ti ja najveci prijatelj koji je sve neverne Tome razuverio ukljucujuci i samog sebe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zunto, koji je ovo sajt što si ti okačio? Ne sećam se da smo ga mi okačili.

Ja sam okačio zvanične sajtove pri vladi SAD, a ovo je neki privatni sajt što si ti iskopao i poziva se na regulacije iz 1994 godine! Sada je 2013. godina i stvari su se malo promenile od te davne 1994. godine.

 

Kako ne znaš razliku između testa i studije? I kako ne praviš razliku između testa tamo neke auto kuće i studije koju je izvelo Odeljenje za saobraćaj pri vladi SAD?!

Milsiš da se njihova vlada i ta odeljenja igraju tuđim životima?!  Dao sam ti i više od testa!

A ti što priznaješ jedino testove nekog forumaša, ili neke auto kuće za koju se postavlja pitanje koliko je kompetenta za testiranje, to je tvoj lični problem. 

 

U studiji koju sam ti okačio piše o svim protektiranim gumama. Lepo piše u jednoj od studija, a ti ponovo prevedi, posebno ovu poslednju rečenicu:

 

Retreads are not only cost effective, but they are also dependable, reliable, and safe. Retreads are used by truckers with scheduled delivery times, small package delivery companies with guaranteed delivery times, including the U.S. Postal Service, on commercial and military jets, by most school bus operators, taxis, and many other types of vehicles.
 
Koriste ih autobusi za decu, a ti mi pričaš o bezbednosti? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi hajde da o`ladimo malo, `ajmo bez teskih reci i prepucavanja...poredjenja, testovi, pitanja, odgovori, slike... ovo je otislo malo predaleko, a ne bi trebalo...necemo tako

Da ne bismo bez potrebe `ladili jednu zanimljivu temu, ajd da mi malo `oladimo...reset i ako cemo nastavljati lepo, onda neka sve ostane u okviru poredjenja novih, polovni i protektiranih guma.

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi fabrika dobila dozvolu da stavi homologaciju na proizvod i onaj krug sa slovom E unutra i brojem koji označava zemlju porekla, UNECE mora sve to da prekontroliše i odobri. INSA TURBO gume imaju homologaciju i taj krug u kojem stoji E9, a sigurno se ne igraju za zakonima EU i do sada bi ih odavno zatvorili da ne rade po tim zakonima.

 

Evo i nekih linkova na kojima se može videti spisak nekih proizvođača protektiranih guma, među kojima je i INSA TURBO, a koje rade po svim EU zakonima.

 

http://www.retyre-project.eu/userdata/file/Newsletters%20and%20leaflets/Newsletter-Retyre-I.pdf

 

http://www.retyre-project.eu/mainmenu/consortium.html

 

http://www.retreadingbusiness.com/article/the-retyre-project-securing-the-future-of-sme-retreading-in-europe/

 

Pokušaću i od fabrike da dobijem neke dokumente izdate od UNECE, ali ne mogu da obećam da ću ih dobiti.

 

Kasnije ću slikati i jednu letnju gumu 225/45-17 i oznake na njoj :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovako, diskusija je bila jako konstruktivna, na kraju sam i nasao i okacio ono o cemu je Dalibor pricao. Sad bar koliko toliko mozemo da kazemo da imamo prihvatljive cinjenice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomenem Kelly gume i Dalibor odmah kaže da su plastične. Tigar takođe. Jeftine su pa ne mogu da budu dobre. To nije argument.
Meni je dunulo da kupim kelly i tako ću najverovatnije i uraditi. Ne postoji razlog (osim što su jeftine). Ne znam kakve su, ali ne znam kakve su ni druge. Sava je tu negde sa cenom i uglavnom je hvaljena. Ne žale se ljudi ni na Tigar. Ali ajde da probam nešto drugo.
Ne kažem da skupe gume nisu kvalitetnije ali zna se da veliki procenat u ceni čini samo ime.
A što se bezbednosti tiče ispada da svi voze na ivici. Pazite kako vozite i ostaćete na putu i sa protektom i sa tigrom i sa good yearom.

 

Off topic - I za telefon mi dunulo da kupim nepoznat. I dobro sam prošao. Ostavljam tapatalk potpis da vidite kako poznato zvuči. Kao kelly na primer. :-)

Sent from my ZP980 using Tapatalk
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Argument nije bio cena već kvalitet, odnosno odnos silike i ostalih materijala u samoj gumi ;) A nekome možda dune i da se ubije i tu ga niko ne može sprečiti. Tako da je najbolje onda da se držimo teme i iznosimo proverene informacije i argumente o tome koje su gume bolje i zašto, a ne da pričamo o tome kome je šta dunulo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedini i osnovni problem je cena. To morate da shvatite...kada bi vase gume bile jeftinije od tigra npr,mnogo nas bi mozda uzelo u razmatranje,pa cak i kupili za probu tu vasu gumu...A ovako,cena ista ili pak veca,stoga,svako ce pre kupiti taj tigar,koji kako god,fenomenalan po snegu. Ovo pisem iz licnog iskustva ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ha. Pa koji je 'odnos silike i ostalih materijala'? A argument je bio napisan velikim boldovanim slovima - ne može guma od 5000 dinara biti jednako dobra kao guma od 12000 dinara.

A o poređenju samoubistva sa kupovinom guma neću trošiti reči. (Pa sad kao neki smajli.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...