Jump to content
vladislavd

Fiat Nova Croma - problem sa servom

Recommended Posts

Pozdrav svima,

Imam Cromu 2006. 1.9MJ, 8V, 120ks.

Nekoliko puta se tokom vožnje desilo da se upali lampica za servo na tabli, ali se vrlo brzo (nakon nekoliko sekundi) gasila sama od sebe. Za to kratko vreme volan se jako jako teško okretao. Srećom nakon par sekundi se sve vraćalo u normalno stanje.
Jutros kad sam upalio auto lampica za servo se uključila i više se nije gasila sama od sebe kao što je to bio slučaj ranije. Jedva sam stigao do posla jer se volan, naravno, jedva okreće.

Šta sam još primetio: auto imam od novembra prošle godine. Prvi put se ova stvar desila malo nakon što sam ga kupio a tada je bilo toplo vreme, onda se cele zime nijednom nije desilo, da bi se par puta desilo u poslednjih mesec dana, kada je opet prilično toplo. Ako ovo sa toplotom ima ikakve veze?!?

Da li neko ima iskustva sa ovakvim problemom? Na koji način se rešava? Koliko košta rešenje?

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretrazi forum pre nego sto postavis pitanje vec diskutovano, ajde ovaj put ti oprosteno posto si nov.

Dakle,

Nema veze sa temperaturom.

1. uzmi unimer i proveri voltazu na akumulatoru sa ugasenim autom i u leru. To ce ti reci u kom stanju je akumulator i da li alternator puni. Idealno je 12.8V sa ugasenim i 13.9-14.2 sa upaljenim autom. Ako su vrednosti ispod eto ti odgovora. Servo je elektro hidraulicni i vuce 1.1V pri skretanju ako ti je baterija slaba ili alternator slabo puni sistem nema dovoljno napona i servo se gasi. 90% slucajeva je baterija, 5% alternator i

2. moguca je oksidacija tj korozija na zicama i kontaktima servo jedinice ili nizak nivo tecnosti. Servo se nalazi na pozarnom zidu sa leve strane spusten nisko ispod filtera za naftu (bela boca sa crnim cepom) Proveri stanje i nivo tecnosti a kontakti ako mozes da dohvatis WD40 i to je poslednjih 5%. Imas moj DIY pa pogledaj slike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ja sam opisao problem još kad se pojavio, na forumu, ali nigde nisam video slučaj da se servo potpuno ugasio, kao što je sada slučaj kod mene.

Ali nije bitno.

Hvala na razumevanju i na savetima, svakako.

Izmerio sam napon na akumulatoru. Vrednosti su sledeće:

Ugašen motor: 12,83V

Prilikom paljenja: 11.5V

Za vreme rada: 14,20V

Što znači da je akumulator OK.

Uspeo sam da vidim da je nivo tečnosti za servo na nekih 5-6 cm od vrha. što znači da ima dosta tečnosti unutra. Kakvo je stanje tečnosti to ne znam. Video sam da si ti menjao tečnost. I to je OK. Mogao bih i to da uradim.

Posle toga, na osnovu predloženog, ostaje da isprskam kontakte WD sprejem ili da menjam alternator, jel tako?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrednosti za akumulator i alternator su ti odlicne (meni recimo puni na 13.9V a ranije je punio na 14.2V) tako da je to u redu i nije to.

Proveri jos jednom tecnost i vidi na stapicu koji viri iz cepa je podrucje u kojem treba da bude tecnost. To se ne vidi najbolje ali kad priblizis stapic videces da je jedan deo na dnu kao ulubljen, tecnost mora da legne izmedju tog min i max. Za kontakte malo ih je tesko videti to moze neki majstor da ti pogleda i premosti na stubnoj dizalici kad skinu suhpleh ako su propali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrednosti za akumulator i alternator su ti odlicne (meni recimo puni na 13.9V a ranije je punio na 14.2V) tako da je to u redu i nije to.

Proveri jos jednom tecnost i vidi na stapicu koji viri iz cepa je podrucje u kojem treba da bude tecnost. To se ne vidi najbolje ali kad priblizis stapic videces da je jedan deo na dnu kao ulubljen, tecnost mora da legne izmedju tog min i max. Za kontakte malo ih je tesko videti to moze neki majstor da ti pogleda i premosti na stubnoj dizalici kad skinu suhpleh ako su propali.

Proverio sam: Obrisao štapić koji viri iz čepa, vratio ga i ustanovio da tečnost zapravo uopšte ne dodiruje štapić. Ima je ali je očigledno malo ima čim ne dodiruje štapić.

Da li je moguće da se zbog ovoga isključio servo?

Zameniću tečnost kao što si ti uradio, pa ćemo da vidimo.

Gde si ti kupio onu tečnost? U Beoautu? Ja sam danas zvao tamo i pitao za tečnost za servo za vektru c i on mi kaže da ima crvenu i zelenu. KOšta oko 1500 din. Najbolje je možda da odštampam onu sliku koju si ti postavio i da sa njom odem tamo...

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenio sam tečnost. Sipao sam Tutela GI/R. Nakon predjenih 20ak km servo se uključio i izgleda da radi bolje nego što je radio pre nego što se isključio.

Hvala puno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvini nisam video tvoju poruku odmah, da ide zelena tecnost tutela koje ima u slodes-u u borskoj, rakovica ili opelova varijanta iz beoauto. Ako ti je bio toliko nizak nivo da nije dodirivalo stapic definitivno je bio razlog da servo ne radi kako treba. Tecnost treba proveravati s vremena na vreme jer taj el hidraulicni servo dosta konjski radi pa je moguce da deo tecnosti ispari vremenom ili procuri na spoju creva serva(oslabi selna). Sad si miran ali proveri za recimo 10-15 dana nivo ponovo cisto da pratis stanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutros je ponovo iz čista mira u toku vožnje isključio servo. Proverio sam tečnost kad sam stao i OK je.

Sad već počinjem da se brinem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moras na dijagnostiku, examiner ili fes da vidimo sta se desava sa servom, ako tako iskljucuje a napon i tecnost dobra, nesto je drugo u pitanju. Majstor Goran sa Altine je pominjao mislim senzor polozaja volana ili nesto tog tipa za cromu da je imao slucajeva. Ja sam slobodan prepodne i uvece i imam laptop sa fesom, posalji mi PP ako hoces da dodjes do Zarkova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MA otidi ti do Gorana na Altinu, naravno predhodno ga zovi pa zakazi, covek ce ti sve resiti nemoj nista da brines !

NEMOJ VISE DA LUPAS GLAVU I DA SE NERVIRAS , resice ti problem sta god da je !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutros je ponovo iz čista mira u toku vožnje isključio servo. Proverio sam tečnost kad sam stao i OK je.

Sad već počinjem da se brinem...

Dužan sam da kažem da sam još jednom zamenio tečnost za servo i da od tada servo radi normalno. Evo prošlo je nekoliko meseci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

super a i nije mnogo bolelo,i ako to servo ulje nije bas jeftino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i mene da se upisem u problem sa servom.

Problem sa servom je taj sto mi upali crveni volan na tabli i naravno tada servo ne radi.

Odkazivanje serva mi se desilo prvi put pre oko godinu dana,tada sam i zamenio ulje za servo kao i kolega Notorni i problem je privremeno nestao.

Posle par meseci opet lampica.....tada sam opet zamenio ulje i iz kanala poskidao sve dzekove od servo pumpe i naprskao ih sa kontakt sprejom (opet samo privremeno resenje)jer se opet posle par meseci upali greska.

Imam kkl kabal i fes, kada mi sija lampica za gresku serva ne mogu da pristupim racunaru ????.

Kada mi se lampica iz nekog meni nepoznatog razloga sama ugasi onda pristupa racunaru bez ikakvog problema????

Izbacuje mi dve greske :

C1001-Napon baterije

C1008- Senzor brzine okretanja

Akumulator je jos uvek njegov original Marelli , nosio sam ga u akumulator servis jer sam mislio da je on slab ali na testiranju opterecenja se pokazao kao nov.(znaci nije do njega).

E sad ako neko od kolega zna gde se nalazi Senzor brzine okretanja i to bi zeleo da podeli sa nama bio bih mu veoma zahvalam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih ti savetovao da prvo ponovo proveriš akumulator u drugom servisu. 8 godina je dosta vremena za akumulator. Pogotovo za auto koji ima dosta potrošača.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to je najmanji problem , mada ja sam dosao sa namerom da kupim nov akumulator kod njih, kaze covek " hajde da proverimo taj akumulator", kada ga je stavio na test opterecenja pokazao se kao nov.

Zbog toga i nisam kupio nov (na prodavcev nagovor), sto je po meni veoma korektno sa njegove strane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam isti problem imao na sluzbenom Puntu pre par godina, mislim 2011. Samo sto je izasao iz garancije. Problem je bio u nekom disku sa senzorom ugla okretanja volana koji se ceo menja. Posto je sluzbeni, cena popravke u zvanicnom servisu bila oko 700 eur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod Punta i Stila je to malo drugacije reseno....croma nema sity servo.

Malo sam pretrazivao po Engleskom forumu, tamo su uglavnom resavali problem tako sto su menjali napojni kabal od akumulatora do servo pumpe.

Probacu prvo to da uradim, ako ne pomogne onda sledi zamena komplet serva volana (nov je oko 350e) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nije tajna koliko kosta taj kabal? Bogu hvala jos uvijek nemam taj problem, i iskreno se nadam da necu ni imati, ali da znam okvirno cijenu. Hvala unaprijed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se pre neki dan ukočio volan ali mi nije upalio crvenu lampicu ali je posle par sekundi proradio ja pomislio da mi nije guma bušna. Međutim, jutros mi upalio crvenu lampicu i blokirao volan,jedva sam savio da izađem sa parkinga. Posle nekih par minuta vožnje,isključim auto onda ga opet upalim i servo radi lampica ne sija. Ali sam bacio pogled u bocu gde stoji tečnost. Ima tečnosti ali mi je šipkica suva. Sad tečnost treba da bude zelene boje kako ja vidim meni je sive. Aku sam kupio pre desetak dana vartu silver (znači nije do akua). Da li je moguće da mi servo polako otkazuje?

Edited by Ivan_KV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinoć se opet isključio servo, izbacio crvenu lampicu i nije hteo da se isključi svo vreme vožnje ni nakon 100km. Odvezem ga pravo na dijagnostiku (univerzalnu) ne izbacuje ni jednu grešku a neće da očita servo pumpu. Nismo skidali šuspleh da bi videli kontakte jer je već bilo kasno, aku je nov,proverili smo ga i sinoć puni. Međutim, ja mu dam malo veću žišku druga -treća on poče da potpisuje malo prokliza i isključi se lampica a servo proradi. Dolio sam mu ulje ali ono nije problem. I pumpa se ne čuje 

Edited by Ivan_KV

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam imao slican problem

resili su mi ga u Stojanovu, besplatno, tako sto su mi zamenili deo koji lici na mini stampanu plocu 0.5x1cm koja se nalai u konektoru dva kabla

kabel se nalazi sa gornje strane motora, znaci kada otvoris haubu a ne od dole

vise se ne secam sta je vec povezano tim kablom, ali ako ima veze sa servom ceni da nema mnogo opcija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×