Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Model Panda 4x4 Antarctica udružen sa simbolom Južnog pola

  • Emituje se nova reklama posvećena ograničenoj seriji u znak proslave 30 godina postojanja modela Panda 4x4.

  • Simbol Antarktika čuven po svom komičnom geganju po ledu udružen je sa specijalnom serijom.

  • Specijalna serija koja se može pohvaliti karoserijom teškom dve tone sa naglašenim narandžastim nijansama biće predstavljena u znak proslave 30 godina uspešnog postojanja jedinog gradskog automobila sa pogonom na sva četiri točka.

  • Model je dostupan sa 1,3 MultiJet motorom od 75 konjskih snaga i Start&Stop sistemom. 

01_HP.jpg  image.png

 

Nova TV reklama za  Fiat Panda 4x4 Antacrtica, modela ograničene serije, koji je predstavljen na Salonu automobila u Frankfurtu 2013. godine u znak proslave 30. godišnjice postojanja ovog najpopularnijeg modela, čiji broj prodatih vozila iznosi 500.000 automobila, emituje se na svim većim medijskim tv i radio-stanicama, a uskoro će se prikazivati i širom Evrope. 

Medijske kampanje koje ga prate, TV, novinska, bilbord i internet-kampanja, kreirane od strane agencije Leo Burnett, u potpunosti su usklađene sa ''ekstremno Panda'' konceptom koji je oduvek bio karakterističan za predstavljanje ovog modela. Zajedno sa Pandom, u ovoj duhovitoj TV reklami pojavljuju se i pingvini koji su zaštitni znak Antarktika, ali, za razliku od ovih šarmantnih stvorenja koja su često sklona klizanju i padovima, nezaustavljivi model Panda 4x4 Antartica nema nikakvih problema u kretanju po snegu i ledu.

 

Model je dostupan u ograničenoj seriji od svega 200 automobila; sa 1.3 MultiJet motorom od 75 konjskih snaga i Start&Stop sistemom. Izuzetna standardna oprema u automobilu biće obogaćena za automatizovani sistem klimatizacije, senzorima za parkiranje, Blue&Me navigacionim sistemom sa USB/Aux-In, i kontrolom za volan. Spoljašnjost modela Panda 4x4 Antartica može se pohvaliti karoserijom teškom dve tone, u beloj boji  sa crnim krovom, kao i sa nekoliko naglašenih karakteristika koje daju lični pečat ovom malom gradskom vozilu sa pogonom na sva četiri točka: dijamantski siva obrada aluminijumskih felni prečnika od 15 inča, narandžaste ratkapne, Privacy stakla pozadi i zadnje vetrobransko, narandžaste reflektujuće oplate i posebna oznaka na centralnom delu noseće konstrukcije, kao dodatak senzorima za parkiranje. Unutrašnjost vozila može se pohvaliti modernim materijalima i eko-kožom sa sivim i narandžastim tapacirungom, naravno, uz popularnu Pandinu prilagodljivost i udobnost na zadnjem sedištu koju još jednom garantuje zadnje sedište namenjeno za tri osobe sa 60/40 prilagodljivim naslonom, automatskom kontrolom klimatizacije i Blue&Me navigacionim sistemom sa USB/Aux-In i kontrolama za volan.

 

Ova ograničena serija, naravno, podrazumeva i sve prednosti modela 4x4 koji je britanski magazin Top Gear prošle godine nagradio prestižnom titulom ''Najbolje terensko vozilo u 2012. godini''. Za početak, ovaj model nudi sistem vožnje ''obrtni momenat na zahtev'', koji se automatski aktivira po potrebi, što vam omogućuje da u svakoj situaciji imate potpunu kontrolu nad svojim vozilom. Model Panda 4x4 takođe nudi sistem elektronske kontrole stabilnosti (ESC - Electronic Stability Control), zajedno sa ELD diferencijalnom funkcijom, kao deo standardne opreme. Ovaj sistem pruža dodatnu pomoć u vožnji i kretanju na klizavom terenu.

 

Model Panda Antartica pruža vam svu dinamičnost i udobnost koja vam je neophodna za duge vožnje po izazovnim terenima, prvenstveno zahvaljujući unapređenom sistemu amortizacije

(nezavisnom MacPherson sistemu rasporeda prednjih točkova i povezanosti zadnjih točkova sa postavom uvijenih greda), kao i upotrebom posebnih zimskih guma 175/65 R15 84T M+S. Ove posebne gume sa oznakom pahuljice napravljene su za upotrebu ne samo na ledu i snegu, već i za vožnju po zemljanim putevima. Ovo znači da je kapacitet trakcije na površinama koje dozvoljavaju slabo prijanjanje za 20% veći, nego što je to bio slučaj sa prethodnim modelom. Treba napomenuti da ova maksimalna prilagodljivost upotrebe ne utiče na potrošnju goriva niti na troškove održavanja, jer u skladu sa Pandinim prepoznatljivim stilom: ''Jednostavno više'', kupac modela Panda 4x4 Antartica ne mora da brine o zameni kompleta guma sa svakom promenom godišnjeg doba.

 

 

Od FAS-a za FLCS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oduešvio me je Piroški:

 

Za 40+
Još nismo ni upalili motor, a već čujemo horski slogan malograđanske sredine, da je ovako mali automobil sa permanentnim pogonom na sve točkove čista glupost i iživljavanje.
 
Sa aspekta stanovnika oblakodera sa 15. sprata, primedba ima smisla. Ipak, ne žive svi sa obe noge na usijanom asfaltu i ispod komšija koji tabanaju iznad. Savremen način života u modernim evropskim društvima, a posebno Americi, ima sasvim drugačije norme. Oni stariji od 40 godina, iselili su se iz gradova u kojima je ostala samo duhovna i materijalna sirotinja, koja se bori za parking mesto i robovlasnički zavisi od energenata, banaka i šopinga.
 
Oni koji su znali i mogli, naselili su obronke planina ili obale jezera na domak urbanih sredina i sa bezbedne distance posmatraju urbanu džunglu u koju se samo spuštaju iz nužde.

 

Ceo test na: http://www.vrelegume.rs/test/fiat-panda-4x4/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fin tekst, ali bi trebao i malo jaci Multijet, npr iz 500l

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fiat Panda Cross 4x4

 

fiat%20panda%20cross%2011.jpg

 

Danas su se pojavile zvanične slike još nekih od Fiatovih noviteta pripremljenih za predstojeći 84. sajam automobila u Ženevi. Najveću pažnju privlači Panda Cross, atraktivnija verzija Pande 4x4 koja je ovom prilikom dobila i narandžasti eksterijer (slično nedavno predstavljenom Puntu Avventura).

 

fiat%20panda%20cross%201.jpg

 

Takođe, u paketu su i nešto veći klirens nego kod standardne Pande 4x4, kao i alu točkovi od 15 inča (gume 185/65R15), Hill Descent Control, izmenjeni prednji deo vozila, drugačiji branici, zaštita blatobrana, krovni nosači, okviri zadnjih svetala, hromirana izduvna cev i bogatija oprema (uključujue i Blue&Me infotainment sistem). Od motora se pominju 0.9L TwinAir benzinac sa 90KS i 145 Nm, kao i 1.3 Multijet dizelaš sa 80KS i 190 Nm.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Fiat Panda Young

 

fiat%20p%201.jpg

 

Fiat je za mlađe kupce pripremio odgovarajuće Young izdanje modela Panda čija je prodaja u Italiji počela 2. aprila. Automobil tandardno ima Calrion audio sistem, klima uređaj, ESC sistem i Hill Holder sistem.

 

fiat%20p%2011.jpg

 

Panda Young je dostupna sa svim motorima iz Panda porodice, a kupcima je na raspolaganju u pet boja. Takođe, tu su i Young logo, mat sivi retrovizori i poklopci točkova, kao i Young logo u unutrašnjosti i sedišta sa žutom koncem.

 

fiat%20p%201111.jpg

 

Sve do 30. aprila Panda Young će se u Italiji prodavati po promotivnoj ceni od 9.950 evra, a nakon toga za 11.360 evra.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Panda Cross

 

fiat%20cross%201.jpg

 

 

 

 

fiat%20cross%20111.jpg
 
fiat%20cross%2011.jpg
 
- Osim Pastel Sole Yellow boje, u ponudi su i Pastel Passione Red, Pastel Cappuccino Beige, Pastel Gelato White, Pastel Cinema Black metalik Toscana Green boje
- Cena u Italiji počinje od 19.460 evra
 
 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fiat Panda 1.2 na probi ''Politike''

 

fiat%20panda%20pol.jpg

 

U samo 3.65 metara dugom automobilu, nova tanja sedišta ostavljaju i pozadi dovoljno prostora, a akcenat je na praktičnosti, jeftinim i pristupačnim rešenjima.

Italijani proizvode neke od najboljih automobila današnjice, ali pored vrhunskih vozila visoke klase drže rekorde prodaje i među malim gradskim automobilima. Tako je pre dve godine na svetsko tržište stigla nova Panda treće generacije, pored Fiata 500, drugi bestseler auto-industrije Italije. Fabrika je prvu generaciju na tržištu održavala čak 23 godine i prodala 4.5 miliona vozila. Posle uspešne druge generacije (2 miliona prodatih vozila), sa trećom osvajaju novu publiku: mlade, ali čini se i vlasnike većih automobila, jer je reč o pomodnom detalju ili samo zgodnom, okretnom ''dodatku'' za sve namene: grad, plažu, planinu.

 

auto2.gif

 

Nova Panda je spojila, čini se, nespojivo, stilski koncept kvadrata i kruga, spolja i unutra. Tako je sva u ovim elementima od oblika farova, dnevnih svetala, maglenki i maske hladnjaka, a pozadi zaštitne lajsne na braniku, rikverc svetla, svetla za maglu i stop svetlosna grupa. To se proteže i na retrovizorima, rezervoaru za gorivo, zaštitnoj lajsni na vratima, kvakama, prozorčiću u C stubu, na lukovima oko točkova, alu-felnama, instrumentima, i na kraju – volanu i čak ručnoj kočnici. Svuda su zaobljeni kvadrati koji zapravo i određuju malog, gradskog, bucmastog medvedića, po kojem je i dobio ime. Kutijasti oblik zadržali su iz praktičnih razloga, jer se pokazao kao veoma koristan, gabaritan i ugodan za smeštanje raznog tereta. Širi je 65 milimetara od prošle generacije, a zapremina prtljažnika je 225 litara koja obaranjem sedišta (60:40) može da dostigne 870 litara, što je impozantno za ovako mali gradski auto.

 

Akcenat je na praktičnosti, jeftinim, pristupačnim, već poznatim rešenjima. Mesta ima iznenađujuće mnogo, u samo 3.65 metara dugom automobilu, nova tanja sedišta ostavljaju i pozadi dovoljno prostora. Visok položaj sedenja i ručica menjača visoko postavljena veoma su ugodni u gradskoj vožnji. Tu su radio CD uređaj, manuelna klima, sve komande na volanu, putni računar, pojačanje servo volana za stalno ''motanje'' po gradu, taster za elektronsku kontrolu stabilnosti... Tasteri za podizanje stakala su iznad ručice menjača što je ipak nepraktično rešenje. Sve je podređeno, čini se, tržištima sa manjom platežnom moći, kao što je naše, gde će Panda možda biti i jedini auto u porodici.

 

auto3.gif

 

Kod nas su u ponudi dva agregata: dobro poznati od 1.2 litra sa 69 konjskih snaga iz modela 500 ili Punta Classic, kao i moderni dizelaš od 1.3 litra sa 75 konja.

U vožnji je Panda veoma jednostavan auto za upotrebu, a lakoća upravljanja omogućava manevrisanje i provlačenje kroz gradske gužve bez ustezanja. Za grad, poznati agregat je dovoljan, ali ne očekujte čuda od ovog malog atmosferskog benzinca. Ne pratite preporuke ''board kompjutera'' o promeni brzine, jer su one potpuno nerezonske i vrlo često će se mladi vozači naći u neprilici (bez snage) u nekoj ozbiljnoj saobraćajnoj situaciji. Za kritiku je i potrošnja, u gradu – više od sedam litara, a na putu – ne manje od šest litara na 100 kilometara. Manuelni petostepeni menjač je precizan, a disk-kočnice su efikasne. Uopšte, završna obrada, zazori, materijali su sasvim zadovoljavajući, a ukupan utisak je da će ''malog medveda'' ipak zavoleti mnogi, bez obzira na cenu od 8.440 evra, koja nije niska, za osnovni paket opreme. Za dalja putovanja najpogodniji je dizel agregat i možda pogon na sva četiri točka, ali to i košta skoro 5.000 evra više.

 



Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je neko od naših članova pazario ovu novu pandu? Da malo čujemo iskustva. Prosto je neverovatno koliko slabo viđam taj auto na ulicama bar u privatnom vlasništvu. Samo kao flotno vozilo, "Veletabaka" na primer... a evo juče je i dom zdravlja dobio 9 komada. Ne znam šta je razlog, da li su skupe, da li ima boljih izbora za tu cenu? I baš mi je žao što se (i) ona ne proizvodni kod nas u Kragujevcu, pa da i za nju imamo subvencije, mislim da bila pravi hit sa 1000-2000 evra nižom cenom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Panda sasvim drugačije izgleda uživo nego na slikama. Atraktivnija je na asfsltu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaju im je osim u ITA unistio VW up. Ne treba zaboraviti da marketing za mala vozila u VW vodi Luka De Meo koji je u Fiatu bio zaduzen za Pandu i 500.

Cijena joj je u rangu Up-a, a da bi uspjela mora biti osjetno jeftinija, ipak VW je daleko ispred Fiata po svemu sto utice na prodaju.

 

U firmi imamo novu Pandu 1.2. U odnosu na prosli model generalno ne vidim neka velika poboljsanja. Auto je malo prostraniji od prethodnika, ugodan je za voznju po gradu, motor 1.2 klasika. 

I da, ono lupkanje odnekud iz kabine koje je pristuno kod 500L prisutno je i na novoj Pandi.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaju im je osim u ITA unistio VW up.

 

Prodaja u tom segmentu, prvih 10, cela Evropa zaključno sa septembrom 2014., za prva tri u zagradi je prodaja u prvih 9 meseci 2013. godine:

 

1. Fiat 500 > 139.762 (120.956)  +16%
2. Fiat Panda > 113.292 (118.704)  -5%
3. Volkswagen Up! > 97.325 (97.525)  0%
4. Hyundai i10 > 63.708 
5. Renault Twingo > 58.959
6. Toyota Aygo > 49.848
7. Lancia/Chrysler Ypsilon > 48.416
8. Ford Ka > 42.364
9. Opel/Vauxhall Adam > 42.079
10. Smart Fortwo > 41.707
 
Drugim rečima, Panda se bolje prodaje i ove i prošle godine, kako u Italiji, tako i po celoj Evropi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fiat Panda 1.2 Lounge na testu

 

125847-fiat%20panda.jpg

 

Na prvi pogled deluje neutralno, ali već na drugi otkriva sve svoje kvalitete. Iako spada u klasu najmanjih automobila (A segment), Fiat Panda treće generacije je vrlo ozbiljna limuzina u mikro pakovanju. Koliko god da je mala i jeftina, Fiat Panda je jedan od najcenjenijih automobila u Evropi. Dokaz za to su i visoke cene polovnjaka, koji posle nekoliko godina koštaju kao i daleko veći automobili zvučnih brendova. U drugoj generaciji je dobila dodatni par vrata, a u trećoj poboljšanja u pogledu bezbednosti, ekologije, komfora i dizajna. Kod nas  se nalazi na akciji. Početna cena je 8.499 evra sa PDV-om za bazni paket ''Pop'' koji uključuje i klima uređaj. Inače, u ponudi je još jedan bogatiji paket opreme, Lounge, kojim je bio opremljen auto sa testa.

 

IMG_9976-680x453.jpg

 

Iako spolja ne deluje tako, Panda je vrlo prostran automobil. U auto se seda veoma lako, pa čak i na zadnja sedišta na kojima ima dovoljno mesta za glavu dvometraša! Dobro, kolena jesu problem, ali treba imati na umu da je ovo najmanja klasa automobila. Doduše, putnička kabina je čak prostranija od nekih modela klase iznad, u kojoj je i Punto. Isto se može reći i za prtljažnik koji, kada se zadnja klupa klizno pomeri unapred, ima zapreminu čak 260 litara, što je prosek B segmenta. Lounge ima deljivo zadnje sedište tako da po potrebi možete pomerati samo jedan deo.

 

IMG_0096-680x453.jpg

 

Tačno je da se sedi nešto uspravnije kao u MPV automobilima, što Panda na neki način i jeste. Sedišta su veoma mekana i udobna, a preglednost je odlična zbog niske donje ivice prozora i velikih staklenih površina. Čak i oni nesigurni vozači će u svakom trenutku znati gde su ivice karoserije. Dok je spoljašnji dizajn prilično neutralan, enterijer je vrlo atraktivan i originalan. Čak i dok ste u potpunosti skoncentrisani na saobraćaj i vožnju, jednostavno vas prati taj osećaj lepog i funkcionalnog dizajna. Volan nepravilnog oblika iznenađujuće dobro leži u rukama a posebno je zanimljiv nažin na koji je postavljena koža. Ručica menjača je tradicionalno na centralnoj konzoli i prijatna je za korišćenje uprkos četvrtastom obliku koji je prisutan svuda u kabini. Zanimljivo je da položaj tela vozača i radno okruženje nije zbijeno kao kod ostalih malih automobila tako da je Panda zgodna i za duže vožnje.

 

IMG_0093-680x453.jpg

 

Pregrade za sitnice su stvarno svuda, a u vrata staju i veće flaše. Da se sve može kad se hoće primer je i ogromna polica ispred suvozača koja je vrlo praktična i nije smetala postavljanju vazdušnog jastuka. Materijali u kabini su isti kao u drugim malim Fiatima uz obilje tapaciranih površina, pogotovo u vratima. Novina su crne lakirane površine na instrument tabli i centralnoj konzoli sa prijatnim narandžastim pozadinskim osvetljenjem. Nije u pitanju nikakav lažni sjaj, već je kvalitet detalja na zaista višem nivou nego što je to bilo do sada. Čak i pritiskanje dugmića na centralnoj konzoli pruža premijum osećaj.

 

IMG_0066-680x453.jpg

 

Sve u svemu, mnogo je detalja koje Pandu uzdižu na jedan viši nivo, ne samo u odnosu na prethodni model nego čak i u odnosu na najnovije konkurente. Ništa više ovde nije spartanski i otkačeno mladalački. Čak i razmaženi ljubitelji konzervativnog dizajna neće imati ništa protiv Pande. S obzirom da smo paralelno testirali i Lanciu Ypsilon koja je u potpunosti bazirana na mehaničkoj platformi Pande, možemo da kažemo da je Panda ne samo upotrebljivija, već na neki način i više zaslužuje premijum epitet. Tome u prilog ide i opšti komfor, ne samo položaj putnika i udobnost na prednjim sedištima, već i vrlo mekano podešeno ogibljenje. Loš put nije nikakav problem za ovaj auto, pa čak nije izraženo ni ono čuveno skakutanje po kojima su poznati automobili sa kratkim međuosovinskim rastojanjem. Upravljanje je na nivou automobila B segmenta.

 

IMG_0387-680x453.jpg

 

Tačno je da bi gradska vožnja trebalo da bude prirodno okruženje Pande, ali ona se odlično snalazi i na auto-putu. Udobna sedišta i mekano ogibljenje obezbeđuju komfor i na dužim putovanjima. Pri 130 km/h osmoventilski benzinac troši oko 6.5 l/100 km, što je praktično jednako sa malim dizelašima. Fiat je bio pošten sa deklaracijom o potrošnji u gradu, tako da je navedenih 6.7 l/100 km realna cifra koja se uz pomoć malo više ravnih deonica i konstantne brzine može spustiti i na 6.3 l/100 km. U suštini, ovo je isti motor kao u Puntu Classic.

 

IMG_9871-680x453.jpg

 

Evoluirao je od 60, preko 65 pa sve do 69 KS, mada se za italijansko tržište prave i dosta jače verzije. Ova poslednja varijanta je nešto tromija na nižim obrtajima, mada je i dalje dovoljno elastičan za štedljivu vožnju po gradu. Već uključena klima će vas naterati da upoznate i njegovo drugo lice i poterate ga u više obrtaje koji mu prijaju. Iako se maksimalna snaga postiže pri 5500 o/min, crveno polje na obrtomeru počinje tek na 6500 o/min. Fiat je još jednom pokazao da njegovi modeli, čak i oni najmanji, imaju vrlo izražen sportski karakter. Nemojte da vas brine potrošnja ukoliko često zalazite preko 4000 o/min; ovo zadovoljstvo nećete skupo platiti jer, u najgorem slučaju, potrošnja može da poraste do 7.5 l/100 km. Više od toga nismo uspeli.

 

IMG_0036-680x453.jpg

 

Generalno, za automobile najmanje klase kojoj pripada i Panda važi pravilo da su toliko mali da se obično koriste kao drugi ili treći automobil u porodici. Ipak, mali Fiat je toliko kompletan auto da bez problema može da bude i jedini u familiji, pre svega zbog prostranosti, a onda i zbog snage i ekonomičnosti motora. Jedina tačka spoticanja može da bude oprema, a samim tim i cena. Kao i ostali evropski proizvođači i Fiat nije velikodušan sa opremom. Preporučujemo da doplatite za ESP i bočne vazdušne jastuke, a ako baš imate ograničen budžet, razmislite o baznoj PoP verziji koja, podsećamo, za 8500 evra uključuje i klimu. Na taj način doplaćujete baš ono što vam treba a izbegavate nepotrebne detalje.

 

Aleksandar Bursać

 

IMG_9839-680x453.jpg

 



 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Panda K-Way

 

Fiat%20p%20111.jpg

 
Posetioci Ženevskog salona automobila su prvi imali priliku vide novu specijalnu seriju Panda K-Way® koja je nastala kao proizvod saradnje kompanije Fiat i najpoznatijeg brenda svakodnevne i moderne odeće za kišu. Ova dva brenda su širom sveta poznata po svojim klasičnim, savremenim, tehnološkim, funkcionalnim, raznobojnim i inteligentnim proizvodima.
U znaku slobode prilagođavanja do krajnjih granica, Panda K-Way® nudi 20 mogućih kombinacija spoljašnjosti, mešanjem i uklapanjem boja i spoljašnjih elemenata (tela retrovizora i ratkapni). Prepoznatljiv po svojim detaljima u boji titanijuma: prednjoj traci za logo, uzdužnim trakama, štitnicima retrovizora i bočnim ukrasima, i jedni i drugi sa K-Way® nalepnicama kao i ratkapnama koje na sebi sadrže K-Way® logo. Retrovizori i ratkapne su dostupni u četiri boje (žutoj, narandžastoj, plavoj i boji titanijuma) a telo je dostupno u šest boja – plavoj, beloj, crnoj, crvenoj, žutoj i narandžastoj.
 

131960-Fiat%20p%2011.jpg

 
U unutrašnjosti ćete odmah primetiti plavo/siva nijansirana sedišta od eko-kože sa K-Way® znakom vidljivim na prednjem sedištu, kao i plavu komandnu tablu i srebrnu instrument tablu visokog sjaja. K-Way® logo se takođe pojavljuje na brendiranim sigurnosnim pojasevima i na plavim višeslojnim PVC otiračima. I poslednje, ali ne i manje bitno, prednja sedišta imaju dva džepa na naslonu opremljena reflektujućim prslukom  „VISIBAG®“ – bezbednosnim pomagalom kreiranim ad hoc za Fiat od strane njegovog partnera, kompanije K-Way.
 

131959-Fiat%20p%201.jpg

 
Vozilo ima privlačni plavi dizajn karoserije sa narandžastim detaljima i opremljeno je sa 0.9 Twin Air 85 KS motorom.
 

131962-Fiat%20p%201111.jpg

 
I na kraju, saradnja između kompanija Fiat i K-Way® će se nastaviti posebno licenciranim asortimanom dodatne opreme i proizvoda. Uz model Panda K-Way, postoji i verzija „Cross“, u vrhu ponude zbog svog jedinstvenog stila koji osvaja ljubitelje avanture i života u prirodi. Za njih, Panda Cross usvaja stalni „torque on demand“ (obrtni momenat na zahtev) sistem pogona na sva četiri točka koji koristi dva različita diferencijala i elektronski kontrolisane spojnice kao i prekidač za terensku kontrolu koji omogućava odabir načina pogona na sva četiri točka u zavisnosti od uslova vožnje, odabir između tri mogućnosti (Auto, Lock i Hill Decsent). Vozilo izloženo u Ženevi je prepoznatljivo po svetlo crvenom telu i opremljeno je sjajnim turbodizel motorom 1.3 Multijet II 80 KS.
 
Prikaz modela Fiat Panda K-Way®
Novi Panda K-Way® je kreiran u saradnji kompanije Fiat i jednog od najvećih brendova svakodnevne i moderne odeće za kišu. Zajedno po prvi put, ova dva poznata brenda imaju mnogo toga zajedničkog u svojim klasičnim, savremenim, tehnološkim, funkcionalnim, raznobojnim i inteligentnim proizvodima.
 

fiat%20panda%20k%2011.jpg

 
Kreiran po uzoru na verziju „Easy“, ovo vozilo cilja uglavnom na mlade ljude i naročito je privlačno ženskim klijentima zahvaljujući svetskoj slavi brenda K-Way®. Njegove inovativne linije kao i izbor boja su neodoljivi kupcima koji su skloni urbanom stilu života.
 

fiat%20panda%20k.jpg

 
Konkretno, osobine unutrašnjosti i spoljašnjosti su igra usklađivanja boja koje su simbol kompanije ''K-Way®'' (žuta, narandžasta i plava) i elegantne boje titanijuma kojom su obojeni neki detalji poput prednje ploče sa znakom, uzdužnih ploča, štitnika za retrovizore i reljefni ukrasi sa strane, oba sa K-Way® nalepnicama kao i ratkapnama koje na sebi sadrže logo K-Way®.
 

fiat%20panda%20k%201111.jpg

 
Retrovizori i ratkapne su dostupni u četiri boje (žutoj, narandžastoj, plavoj i boji titanijuma) a telo je dostupno u šest boja – plavoj, beloj, crnoj, crvenoj, žutoj i narandžastoj. „Panda K-Way®“ nudi 20 mogućih kombinacija spoljašnjosti, mešanjem i uklapanjem boja i spoljašnjih elemenata (tela retrovizora i ratkapni). U unutrašnjosti ćete odmah primetiti plavo/siva nijansirana sedišta od eko-kože sa K-Way® znakom vidljivim na prednjem sedištu. K-Way® logo se takođe pojavljuje na brendiranim sigurnosnim pojasevima i na plavim višeslojnim PVC patosnicama. Tradicija brenda vidi se i na plavoj komandnoj tabli i srebrnoj instrument tabli visokog sjaja. I poslednje, ali ne i manje bitno, prednja sedišta imaju dva džepa na naslonu opremljena sa „VISIBAG®“ reflektujućim prslukom – bezbednosnim pomagalom kreiranim ad hoc za Fiat od strane njegovog partnera, kompanije K-Way®.
Panda K-Way® će na početku biti dostupna sa benzinskim motorima 1.2 69 KS i 0.9 TwinAir (65 ili 85 KS) kao i sa motorom sa dvostrukim gorivom 0.9 TwinAir methane 80 KS i motorom 1.2 LPG 69 KS. Turbo dizel motor 1.3 Multijet će kasnije biti pridodat ponudi. Postoje tri standardne verzije, koje uključuju: Blue&me sa kontrolama na upravljaču, CD/MP3 radio sa 6 zvučnika, ABS+BAS+EBD, prednje i zadnje naslone za glavu, 4 vazdušna jastuka (za vozača, suvozača i prozorski jastuci), GSI (indikator promene brzine), sistem Start&Stop (samo za motore tipa TwinAir i Multijet).
 
O kompaniji K-Way®
Brend K-Way® je u posedu BasicNet SpA, kompanije koja takođe poseduje i Kappa®, Robe di Kappa®, Lanzera®, Jesus® Jeans, Superga®, AnziBesson® and Sabelt®, vodeće brendove odeće, obuće i opreme za sport i slobodne aktivnosti. BasicNet posluje širom sveta kroz mrežu licenciranih kompanija koja proizvode ili distribuiraju proizvode ovih brendova. BasicNet ih podržava istraživanjem i razvojem kao i uslugama industrijalizacije proizvoda i globalnog marketinga. Svi ovi poslovni procesi se odvijaju isključivo putem interneta, što čini BasicNet „kompanijom potpuno integrisanom u mrežu“. BasicNet, sa sedištem u Torinu, nalazi se na italijanskoj berzi od 1999. godine.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen Fiat Panda MY2016

 

143486-fiat%20panda.jpg

 
Fiat je u septembru 2011. godine na Salonu automobila u Frankfurtu i zvanično predstavio aktuelnu, treću generaciju svog malog gradskog modela Panda, a po pisanju italijanskih medija obnovljena verzija će promociju imati uskoro. Pojedini mediji su objavili nekoliko špijunskih slika maskiranog test primerka, a tu je i nezvanični render koji pokazuje kakve promene možemo očekivati na eksterijeru.
 

fiat%20panda%202016.jpg

 
Ipak, velikih vizuelnih promena neće biti, što znači da možemo očekivati LED dnevna svetla, doterani branik i saćasti otvor za vazduh, kao i drugačiju grafiku zadnjih svetla, novi dizajn alu točkova i širu paletu boja. Izmena će biti i unutrašnjosti, a očekuju se doterani volan, kvalitetniji materijali i nove kombinacije boja, kao i moderan infotainment sistem, konekcija za smartphone... Ostaje da se vidi da li će biti i nekih novosti u gami motora.
Prva generacija Pande se pojavila još 1980. godine, a u Fiatovoj paleti je zauzela mesto između Fiata 126 i 127, dok je za dizajn tog, pre svega, jednostavnog i skromno opremljenog modela bio zaslužan slavni Giorgetto Giugiaro. Ipak, prva Panda je bez obzira na svoju jednostavnost u proizvodnji ostala čak 23 godine, pri čemu je proizvedeno oko 4,5 miliona komada. Kraj za tu prvu generaciju Pande je usledio u maju 2003. godine, a iste godine na scenu stupa druga generacija koja je osvoljila i titulu Evropskog automobila godine za 2004. Druga generacija se inače proizvodila u Poljskoj, dok se proizvodnja treće obavlja u fabrici Pomigliano d'Arco u Italiji.
 
Render: Carpassion.it

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2017. Fiat Panda

 

fiat%20panda%202017.jpg

 

Nove boje (pastelna Rosso Amore i Grigio Colosseo metalik), novi poklopci točkova i alu točkovi, novi infotainment Uconnect sistem sa podrškom za smartphone, uz nove materijale i boje za unutrašnjost, kao i dezene sedišta. Svi motori su Euro 6: benzinci 1.2 sa 69KS (dostupna i GPL verzija) i TwinAir 0.9 sa 85KS i 90KS (varijanta sa pogonom na metan 80KS), kao i turbo-dizelaš Multijet sa 95KS. I dalje su u ponudi 4x4 i Cross verzije.

Ovaj 365 cm dugački mališan ima zapreminu prtljažnika od 225 do 870 litara

 

fiat%20panda%2043.jpg fiat%20panda%202017%201.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele Gume test: Fiat Panda Cross 1.3 Multijet/80 4x4

 

159188-fiat%20cross.jpg

 

Nakon obične Pande, te Pande 4x4, Fiat je lansirao još napredniju verziju nazvanu Cross, koja samo što se ne pentra po drveću.

Prava ikona italijanske auto industrije, Panda 4x4 rođena je daleke 1983. godine. Vrlo brzo, osvojila je amatere pustolovina, upravo kao i svakodnevne korisnike nastanjene u brdsko-planinskim predelima, pre svega zahvaljujući iznenađujućim terenskim kapacitetima. Dobre tri decenije kasnije, Fiat nastavlja tradiciju, usavršavajući je iz generacije u generaciju. Bez iznenađenja, Panda se u estetskom smislu veoma malo izmenila, što će reći da i dalje podseća na kutiju za cipele, na koju su dodati prozori i vrata. No verzija sa integralnim pogonom, već kao po običaju, ima pravo na poseban tretman. Izmenjeni prednji i zadnji odbojnici, LED dnevna svetla, specifični aluminijumski naplaci od 15 cola, plastične zaštite na bokovima i prorezima za točkove.., distanciraju je od konvencionalne verzije sa samo prednjom vučom. No od prošle godine postoji još atraktivnija verzija, znatno bolje opremljena i performantnija u svakom pogledu. Panda 4x4 Cross pozicionira se dakle iznad 4x4 Rock, koja ostaje u ponudi.

 

panda4x4_501.jpg

 

Gde ona prolazi, većina znatno većih, izvikanijih i nadasve skupljih 4x4 ostaje ukopana u mestu

 

Dobre tri decenije kasnije, Fiat nastavlja tradiciju, usavršavajući je iz generacije u generaciju. Bez iznenađenja, Panda se u estetskom smislu veoma malo izmenila, što će reći da i dalje podseća na kutiju za cipele, na koju su dodati prozori i vrata. No verzija sa integralnim pogonom, već kao po običaju, ima pravo na poseban tretman. Izmenjeni prednji i zadnji odbojnici, LED dnevna svetla, specifični aluminijumski naplaci od 15 cola, plastične zaštite na bokovima i prorezima za točkove.., distanciraju je od konvencionalne verzije sa samo prednjom vučom. No od prošle godine postoji još atraktivnija verzija, znatno bolje opremljena i performantnija u svakom pogledu. Panda 4x4 Cross pozicionira se dakle iznad 4x4 Rock, koja ostaje u ponudi.

 

panda4x4_2.jpg

 

Razlike su vidljive već na prvi pogled, Cross poseduje znatno bolju zaštitu, kao što je rešetkasta hromirana plastika hladnjaka, plus dve crvene kuke za izvlačenje i pravougaoni hromirani završetak izduvne grane. Ujedno, halogena svetla za maglu su podignuta visoko pored farova, kako bi omogućio bolji napadni ugao. Umesto 21°, ovde iznosi 24°, dok je izlazni sa 30°, povećan na 34°. Uz sve to, odstojanje od tla povećano je za dopunskih 9 milimetara (+ 15 u poredenju sa običnom), čime su off-road kapaciteti ove ''Pandice'' stavljeni u prvi plan.  Ne, nemojte se ironično nasmejati na ovu konstataciju, gde ona prolazi, većina znatno većih, izvikanijih i nadasve skupljih 4x4, ostaje ukopana u mestu. Zapravo Panda 4x4 je automobil sa više lica, koji se podjednako dobro snalazi po bespućima i urbanoj džungli. Idealno prevozno sredstvo za one koji žive više desetina kilometara izvan grada, sa komplikovanom konfiguracijom terena, ali se svakoga dana vraćaju u njega zbog poslovnih obaveza. Upravo sa ovakvim okolnostima imao sam prilike sresti prošle zime u Švajcarskoj (jednonedeljna poseta familiji), što samo objašnjava popularnost i komercijalni uspeh koji je postigla u razvijenim evropskim zemljama.

 

panda4x4_3.jpg

 

Mala ali praktična
Ukoliko se zna da Panda ima nepunih 3.7 metara (Cross je duži za 5 centimetara zbog forme odbojnika), jasno je da su kompromisi neizbežni, gde pre svega mislimo na raspoloživ unutrašnji prostor. Kao i kod bilo koje Pande, bolje je biti na prednjim, nego li na zadnjim sedištima, mada je i to relativno... U principu, pozadi su predviđena samo dva mesta (dva pojasa za vezivanje), no uz doplatu može se dobiti klupa i još jedan sigurnosni pojas, kako bi se moglo smestiti troje dece (naglašavam dece, ne i odrasle osobe). Dizajn enterijera je praktično neizmenjen, s tim što je Cross znatno bolje opremljen. Koža je prisutna na ključnim mestima, kao što su upravljač, ručica menjača, bokovi sedišta i oplate na vratima. Akcenat je pre svega na praktičnosti, u otvoreni pregradak ispred suvozača može se isprazniti poveća ženska torba, što samo po sebi mnogo govori o njegovoj zapremini... Vozačeva pozicija je korektna, a zahvaljujući visoko postavljenom sedištu i velikim staklenim površinama, preglednost je odlična.

 

panda4x4_503.jpg

 

Pohvalili bismo odlično postavljenu ručicu menjača na donjem delu centralne konzole, na koju spontano pada ruka. Kritike zaslužuje instrument tabla, nedovoljno pregledna i sa podeocima ''od oka''. Naprotiv, Cross je bolje opremljen, pored automatske klime poseduje radar protiv sudara (samostalno koči do brzine od 30 km/h), ESP, senzore pozadi za pomoć pri parkiranju, CD-MP3 sa komandama na upravljaču, pomoć pri polasku na uzbrdici, električne komande za prednja stakla i spoljašnje retrovizore... No ono zbog čega se kupuje ova ''superpanda'', krije se ispod skuta. Na stranu što je po gradu primerno okretna i živahna, kako i priliči automobilu ovakvih dimenzija, najbolje što zna pokazuje po lošem putu, ili još bolje izvan njega.

 

panda4x4_504.jpg

 

Kako iskompleksirati velike
Za razliku od standardne 4x4 verzije, ''kros'' poseduje sistem nazvan Terrain Control, sa tri moda funkcionisanja. U normalnim okolnostima, odnosno kada je angažovan automatski režim, 98% obrtnog momenta ide na prednje točkove. Ukoliko ovi proklize, samostalno se prebacuje i na zadnje. Izborom permanentnog pogona, prekidačem između sedišta, snaga se do brzine od 50 km/h ravnopravno prenosi na sve točkove, odnosno na onaj koji ima najbolji kontakt sa podlogom. E da, Panda Cross poseduje čak i elektronsku blokadu centralnog diferencijala, što joj je do sada bila uslovno rečeno mana. Ovako ''naoružana'', omogućila nam je da pregazimo šumu nadomak Pariza, bez da smo se i jednog trenutka zabrinuli da li će mo iz nje izaći. Ukoliko i podigne zadnju ''šapu'', i do pola metra iznad zemlje, nema nikakve opasnosti po opštu stabilnost. Zaista impresivni off-road kapaciteti, čak i pri jakom spustu, kada na scenu stupa treći mod, silazak nizbrdo (Hill Descent). Njegovim izborom elektronika kontroliše pojedinačno svaki točak, kao i brzinu vozila. Uzgred rečeno, zadnji doboši ovde su zamenjeni diskovima, što dobro dođe u vožnji po asfaltnim putevima. Pod uslovom da se vozi ''normalno'', vozna dinamika je bez veće zamerke, bez obzira što je standardno opremljena ''miks'' gumama M+S (blato i sneg), dimenzija 185/65 R15. Testirano vozilo pokretano je poznatim dizelom 1.3 Multijet, za ovu priliku pojačanim sa 75 na 80 ks.

 

panda4x4_506.jpg

 

Obrtni moment je međutim ostao isti, tako da je i odziv na gas neizmenjen. Do nekih 1.600-1.700 o/min, reaguje neubedljivo, a ni same performanse nisu boga zna šta. Normalno, osim što je aerodinamika narušena, Cross je teži od verzije sa samo prednjom vučom za nekih 120 kilograma. Nakon dužeg zaleta dostiže maksimalnih 160 km/h, dok do 100 km/h treba dugih 14.3 sekundi. Pažnja, vožena Panda nije bila pokretana najnovim 1.3 Multijet II, koji razvija 95 ks, uz obrtni moment od 200 Nm (u prodaji od početka 2016. godine). Podrazumeva se da omogućuje nešto bolje perfomanse, pa je tako ubrzanje do stotke smanjeno na 12.7 sekundi. No najveća mana ovog bloka ipak je nivo buke koji oslobađa, propraćena neprijatnim vibracijama. Sva sreća, po zaustavljanju sve utihne, zahvaljujući efikasnom Stop&Start sistemu. 

 

panda4x4_7.jpg

 

Ovaj ujedno doprinosi veoma niskoj potrošnji u gradskoj vožnji, koja se kreće oko 6-6.5 litara. Znatno manje nego li na autoputu, gde ''konzumira'' dobrih 7 litara. Krajnji rezultat je povoljan, naša prosečna potrošnja stabilizovala se na 6.2 litre. Inače Panda Cross može se dobiti i sa dvocilindarskim benzinskim 0.9 TwinAir, koji je isto tako pojačan za 5 ks (90 umesto 85 ks). Za razliku od 1.3 MultiJet, u sprezi je sa šestostepenim menjačem i kratkim prvim prenosom, što bi i te kako dobrodošlo našem dizelu. Nažalost, svi navedeni kvaliteti imaju svoju cenu, Panda Cross skuplja je u zemljama EU za nekih 1.500 evra, od standardne 4x4 verzije. Na prvi pogled mnogo, no neophodno je reći - ovoga puta je nadmašila samu sebe, pokazavši zadivljujuće terenske sposobnosti.

 

panda4x4_507.jpg

 

Tekst i slike: Perica Rajković

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat proizveo 300.000 primeraka Pande Natural Power

 

162183-fiat%20cng.jpg

 

Jedna kratka vest iz Fiata koji je saopštio da je proizveo jubilarni, i to 300.000-ti primerak Pande Natural Power. Radi o se o vozilu koje pored benzina za pogon može da koristi i komprimovani prirodni gas (metan), pri čemu se pod haubom nalazi TwinAir Turbo dvocilindrični motor sa 80KS. Potrošnja benzina u kombinovanom ciklusu iznosi 4.5 l/ 100 km (emisija CO2 je 106 grama po km), odnosno 3.1 kg metana na 100 km (u ovom slučaju CO2 emisija je 45 grama po km). Jubilarni primerak je proizveden u fabrici Pomigliano d'Arco u Italiji, a radi se o beloj Pandi sa Lounge paketom opreme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

YOUCAR YouCar video: Mali Fiat na velikom testu

 

Panda je mali automobil, ali očigledno ima velike mogućnosti. Pogledajte...

Treća generacija ovog malog gradskog automobila, za koji mnogi kažu da je više za žene nego za muškarce, nudi se u tri verzije: standardni, ''Cross'' i 4x4. Motori se nude u nekoliko varijanti: 1.2 litarski benzinac sa 69 ks (na tečni naftni gas), zatim dvocilindarski 0.9 TwinAir, sa 65/85 i 90ks (ali i sa 80 ks koja kao osim benzina koristi i komprimovani prirodni gas). Dizel je i dalje 1.3 MultiJet II sa 95 ks. Dizajn je diskretno osvežen, u odnosu na prethodnu generaciju, ali su mogućnosti očigledno mnogo veće.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Panda City Cross

 

167714-fiat%20cross.jpg

 

Fiat je na evropskom tržištu (uključujući i Veliku Britaniju) startovao sa prodajom nove verzije Pande, nazvane City Cross. Za razliku od već poznate Pande Cross 4x4, ova Panda City Cross ima samo prednji pogon, ali zadržava spoljašnji izgled Pande Cross 4x4. U paketu su i 15-inčni alu točkovi, crni kontrastni elementi (retrovizori, ručice na vratima i krovni nosači), dve nove boje (Minimal Gray i Electronica Blue), crno-siva sedišta i mat crni detalji u enterijeru. Za pogon Pande City Cross se brine 1.2 litarski benzinac sa 69KS, pa do do 100 km/h ubrzava za 14.5 sekundi, dok je najveća brzina 155 km/h. Dok Panda Cross 4x4 u Velikoj Britaniji ima cenu od 15.350 funti, nova Panda City Cross tamo košta 12.995 funti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat za 7 meseci 2017. godine napravio 140.000 Pandi u fabrici Pomigliano d'Arco

 

fiat%20panda%20proizvodnja.jpg

 

Jedna kratka vest iz Fiata koji je saopštio da će do kraja jula proizvodnja modela Panda u fabrici Pomigliano d'Arco u Italiji preći brojku od 140.000 jedinica. To je rekordna proizvodnja za period od prvih 7 meseci godine otkada je proizvodnja ove generacije Pande počela u ovoj fabrici 2011. godine. Kompanija FCA procenjuje da će za prvih sedam meseci ove godone u Italiji proizvesti više od 574.000 vozila, kao i da će ta brojka za celu 2017. godinu preći milion. Takođe, fabrika Pomigliano d'Arco će dobiti i proizvodnju novog modela, što će biti saopšteno uskoro (ali bi onda proizvodnja Pande mogla da se prebaci u Poljsku).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Fiat Panda za 2020. godinu

 

Renderi: Quattroruote.it

fiat panda 2020.jpg

 

Već neko vreme je poznato da će se proizvodnja sledeće generacije Fiat Pande odvijati u Poljskoj, za razliku od aktuelnog modela koji se pravi u Italiji. Italijanski mediji su ovih dana objavili neke detalje o novoj Pandi, kao i nekoliko nezvaničnih rendera njenog mogućeg izgleda. Nova generacija Pande će se na tržištu pojaviti tokom 2020. godine, a i dalje će se raditi o ekonomičnom i praktičnom vozilu za gradske sredine.

 

180269-fiat panda.jpg

 

Italijanski mediji najavljuju i brojne mogućnosti personalizacije (kontrastni krov, posebne boje za retrovizore, branike i točkove...), kako bi se privukli mladi kupci i oni koji kupuju svoj prvi auto. Nova Panda se najavljuje kao modularni i svestrani automobil, sa veoma pristupačnom cenom za osnovnu verziju, ali će u ponudi biti i verzije sa veoma bogatom opremom. Više detalje ćemo najverovatnije saznati 1. juna kada će FCA grupacija saopštiti svoje planove za narednih pet godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...