Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Fiat Panda Van 2012

84956-fiat%20panda%201.jpg

Pre zvanične promocije nove Pande 4x4 (očekuje se krajem septembra na Salonu automobila u Parizu), Fiat je predstavio dostavnu Van verziju nove Pande. Ukratko, nova Panda Van se odlikuje nosivošću do 780 kg, zapreminom prtljažnog prostora od 1 kubnog metra i zaštitnom mrežom iza sedišta.

84957-fiat%20panda%2011.jpg

U ponudi će biti dva motora, i to 1.3 Multijet dizelaš sa 75KS (postiže 168 km/h, potrošnja goriva po fabričkim podacima je 3.9 l/100 km, a emisija CO2 iznosi 104 g/km) i 1.2i 8v benzinac sa 69KS (može do 164 km/h, potrošnja je 5.2 l/100 km, emisija CO2 iznosi 120 g/km).

84958-fiat%20panda%20111.jpg

Kupci će moći da biraju između Pop i Easy paketa opreme, a u zavisnosti od motora i opreme, cene Pande Van se u Italiji kreću od 8.850 do 11.700 eura.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIAT Panda 1.2 Lounge

FIAT je prvu Pandu proizvodio 23 godine, a za to vreme, recimo, Volkswagen je promenio pet generacija modela Golf.

19216033015005644628887102299605_640x23785.jpg

Kada je 2003. godine prva generacija “isceđena” do kraja, FIAT nije želeo da se novi model dovodi u vezu sa prethodnim, pa je Panda II trebalo da dobije bezlično ime Gingo.

Kažu da se od toga odustalo jer je naziv isuviše asocirao na uspešni Renault Twingo.

Tako je Panda, kojoj je poput istoimenog simpatičnog medveda pretilo izumiranje, ponovo vraćena u život. I ne samo to, FIAT Panda je kroz drugu generaciju doživeo renesansu. Automobil je prodat u više od dva miliona primeraka.

17540839955005d9e70728b554332689_orig.jpg

Devet godina kasnije pred nama je treća generacija Pande, koja u nikad većoj konkurenciji treba da se izbori za opstanak na automobilskom tržištu i opravda nasleđe imena koje nosi.

Ipak, postavlja se pitanje da li će privući značajan broj kupaca, kao što je to bio slučaj sa prethodnom generacijom.

Nakon nedelju dana druženja sa novom Pandom, ubeđen sam da će u tome uspeti, barem kada gledamo celokupno evropsko tržište.

16407233985006d140d975d426361112_orig.jpg

Ovaj automobil u sebi objedinjuje dobro osmišljen dizajn i funkcionalnost u gotovo svakom detalju.

Iako su rezultati rada dizajnera vidljivi već na prvi pogled, da biste otkrili koliko truda je uloženo, potrebno je da Pandu istražite do kraja.

Nije to nikakav “fensi” automobil, upravo suprotno, ali će vas fascinirati novim detaljima koje ćete svakodnevno otkrivati dok se vozite i boravite u njemu.

1631200205006d140e96ae969826182_orig.jpg

Ideja vodilja ljudi koji su osmislili spoljašnjost i unutrašnjost nove Pande bila je da, osim točkova koji zbog svoje funkcije i fizičkih karakteristika moraju da budu savršeno okrugli, geometrija čitavog automobila predstavlja simbiozu pravougaonih i lučnih formi. Jednostavnim rečima, na Pandi gotovo da ništa nije sasvim kružnog, ali ni potpuno četvrtastog oblika.

110601381350056772d917e365934224_orig.jpg

Kada biste neko dete pitali da vam opiše kako mu ovaj automobil izgleda, dobili biste odgovor “okruglo, pa na ćoše”.

U FIAT-u su takav stlski koncept nazvali “squircle” (kombinacija engleske reči “square”, koja označava kvadrat, i “circle”, koja znači krug). Spoj dve geometrijske figure ima i svoju simboliku, pa je tako kvadrat sinonim za efikasnost i jačinu, dok krug predstavlja prijatnost i fleksibilnost.

59075379050056772e8903561391876_orig.jpg

Ako pažljivo osmotrite Pandu iz bilo kog ugla, uočićete da su dizajneri bili veoma dosledni osnovnom konceptu.

Na prednjem delu “squircle” detalji prepoznaju se u obliku farova, dnevnih svetala, otvora za maglenke i maske hladnjaka.

2585528750056905ab908789346779_orig.jpg

Pozadi, oni su uočljivi u formi crne zaštitne lajsne na braniku, rikverc svetla i svetla za maglu, i stop svetlosnih grupa.

Posmatrajući novu Pandu sa strane, “squircle” koncept vidljiv je na retrovizorima, vratancima za pristup rezervoaru sa gorivom, zaštitnoj lajsni na vratima, kvakama, prozorčiću koji se nalazi u C stubu, ali i na lukovima oko točkova i 15 inčnim alu felnama.

6756798805005c308cc3d5495920841_orig.jpg

Još jedan detalj koji je karakterističan za ovaj automobil jeste neka vrsta brendiranja modela.

FIAT je ovo brendiranje u izvesnoj meri već primenio na modelu 500 i na redizajniranom Puntu za 2012. godinu, a videćemo ga i na novom modelu 500L.

199247648350056ca077913806746096_orig.jpg

Kreiran je i poseban logo, a font takođe predstavlja kombinaciju kvadratne i kružne forme. Ime modela ispisano je spolja na vratima prtljažnika, a kada ih otvorite, videćete isti logo i na unutrašnjem delu vrata. Na taj način FIAT će vas još jednom podsetiti kako se zove automobil koji vozite – za slučaj da ste to u međuvremenu zaboravili.

70033767550056ca086d79316640484_orig.jpg

Stilski koncept dosledno je primenjen i u enterijeru automobila. Od oblika instrument table, preko samih instrumenta, audio uređaja i njegovih komandi, zatim komandi klime, ručice menjača, pa do ventilacionih otvora i ručica za otvaranje vrata.

Posebna priča je kožni volan koji, mada je kružnog oblika, zahvaljujući pažiljvo osmišljenim šavovima, ostavlja utisak da je četvrtast.

112094096650057236db7a8631972430_orig.jpg

U nekim stvarima se i preteralo, pa je tako komanda ručne kočnice izvedena u pravougaonoj formi, sa dugmetom za deaktiviranje koje se nalazi sa leve strane, umesto na vrhu ručice.

Zbog toga upotreba ručne kočnice zahteva kratak period privikavanja, nakon čega se lako koristi, kao i u svakom drugom automobilu. Ipak, moglo je i bez ovog nestandardnog rešenja.

155817499650057236f26da716344990_orig.jpg

Enterijer vozila dizajniran je tako da se vozač i putnici u njemu osećaju ugodno, ali i tako da bude funkcionalan i ergonomičan.

Automobil sa testa bio je u kombinaciji tamno-sive i bež boje, sa pravougaonim detaljima na sedištima u crvenoj i beloj boji. Ovi diskretni detalji unose dodatnu vedrinu u automobil, a čitava kombinacija boja i dezena je takva da sam u automobil uvek ulazio dobro raspoložen.

1197488955005735723c93382424643_orig.jpg

Osim sedišta, u bež boji su i centralni deo volana, gornji deo tapacirunga vrata i okvir kontrolne table.

Nebo je u otvoreno sivoj nijansi, što dodatno doprinosi vedroj i svetloj atmosferi koja vlada u kabini.

6775557065005df090bbd8505237970_orig.jpg

FIAT je budućim vlasnicima nove Pande omogućio visok stepen personalizacije, tako da svaki kupac može odabrati da uredi automobil prema sopstvenom ukusu.

Pored deset različitih boja karoserije, u višem, Lounge paketu opreme može se birati i između pet kombinacija kolor šema i dezena materijala u enterijeru.

Kupcima su dostupni i razni funkcionalni i estetski dodaci, poput krovnih nosača ili specijalnih alu felni.

11118953055005c308e948c667708989_orig.jpg

Panda koju sam vozio na testu bila je opremljena paketom Lounge, ali i nekim dodacima koji se mogu odabrati kao opcija i koji doprinose većem komforu, funkcionalnosti i lepšem izgledu automobila.

Među njima su metalik boja, kožni volan i ručica menjača, sedište vozača podesivo po visini, elektropomični spoljni retrovizori, ali i audio komande i tasteri za povezivanje sa mobilnim telefonom smešteni na upravljaču, kao i Blue&Me sistem sa AUX i USB konekcijama koji se nalazi između prednjih sedišta.

17383997395005cdd0b49f8415512548_orig.jpg

Nova Panda očekivano je porasla u odnosu prethodnu verziju.

Za razliku od nekih drugih modela kod kojih dalje povećavanje dimenzija na svakoj sledećoj generaciji gubi smisao, jer automobili polako izlaze iz svog segmenta, kod Pande to nije slučaj.

2871973295005d7e376b61794254751_orig.jpg

Kao što je se vodilo računa o svim aspektima dizajna, u FIAT-u su dosta pažnje posvetili i ergonomiji kabine. Vozačka pozicija postavljena je srazmerno visoko sa komandama, pa su sve lako dostupne. Posebna priča je ručica menjača koja je kao i u Pandi II pomerena napred i prema gore, tako da je za promenu brzine potrebno napraviti kratak pokret rukom od volana do ručice, što je posebno praktično u gradskoj vožnji.

5244943935005d7e3857a9606804380_orig.jpg

Komande klime, koje se nalaze na centralnoj konzoli neposredno iznad ručice menjača, takođe su pristupačne i lake za korišćenje, a isto važi i za fabrički audio uređaj koji u Lounge paketu dolazi kao standard sa šest zvučnika. Dizajneri su iskoristili panel audio uređaja da na njegov donji deo smeste red tastera među kojima su i dugmad za "sva četiri žmigavca", podešavanje visine farova, svetla za maglu i grejač zadnjeg stakla.

Klima uređaj nije previše jak, ali je sasvim dovoljan da ohladi atmosferu u kabini i kada su spoljne temperature vazduha preko 30 stepeni Celzijusa.

5037973115005d12269a68252864245_orig.jpg

Pozicije elektropodizača prednjih prozora, koji su standard već u osnovnom Pop paketu, i dalje se nalaze na centralnoj konzoli. Ovo rešenje koje je FIAT primenjivao u svojim manjim modelima prethodnih generacija, zadržano je i kod nove Pande. To je jedna od retkih zamerki na račun ergonomije, jer se tasteri za pokretanje prozora nalaze na istom panelu gde i ručica menjača, koju morate da zaobiđete rukom kako biste, recimo, otvorili suvozačev prozor.

14037863205007b2244a45e336316984_orig.jpg

Poput komande ručne kočnice, i unutrašnje kvake dizajnirane su nekonvencionalno, ali to ne umanjuje njihovu funkcionalnost. U vratima se nalaze i lepo izvajana udubljenja za odmaranje ruke – za potpuno uživanje u vožnji nedostaje jedino naslon za ruku na suprotnoj strani, odnosno između sedišta vozača i suvozača.

9011144585005d4647d5a3242879719_orig.jpg

Dizajneri su predvideli i dovoljan broj mesta za odlaganje konzervi ili flašica sa osvežavajućim napicima za sve koji se voze Pandom, bilo da su na prednjim ili na zadnjim sedištima automobila.

13705006765005d4648d03b779042348_orig.jpg

Svi putnici, pa i oni natprosečne visine imaju sasvim dovoljno prostora između glave i krova, a isto važi za one koji sede pozadi – ovo je veliki plus za Pandu.

Preglednost sa pozicije vozača očekivano je dobra. Prednji stubovi su kao i kod većine savremenih automobila nešto širi i o tome treba povesti računa, dok je preglednost levo i desno zahvaljujući višem položaju vozača, ali i velikim staklenim površinama, odlična.

15859095075005d9e732e1f212299919_orig.jpg

U vožnji u rikverc, pored prozorčića koji se nalaze u C stubovima, i koji su nasleđeni od Pande II, od pomoći su i veliki spoljni retrovizori.

Panda je oduvek bila mali, funkcionalni gradski automobil. U svojoj trećoj generaciji, ona je i nešto više od toga.

14496342445005df0922819717137706_orig.jpg

Automobil se lepo vozi i po krivudavim neravnim putevima – dobro odmereno oslanjanje, solidno međuosovinsko rastojanje (2.300 mm) i 15 inčni točkovi neutralisaće većinu manjih neravnina i rupa na kolovozu, pa i duža putovanja neće biti naporna.

10020445985005d9e74bf15503383119_orig.jpg

Takav utisak stekao sam nakon izleta iz Beograda do Zlatibora i nazad, vozeći, osim Ibarskom magistralom, deonicom od Mladenovca, preko Topole, do prevoja na planini Rudnik. Svako ko se jednom provezao tim putem zna da on predstavlja dobar test udobnosti/zamaranja tokom vožnje.

4812158065005df0930bb4592893506_orig.jpg

Sistem upravljanja pokazao se kao precizan. Panda ima i City mod koji, kada je aktiviran, pojačava servo asistenciju upravljača, što je zgodno za vožnju u gradu. Na otvorenom putu slobodno ga isključite – dobićete nešto veći otpor na volanu i realističniji osećaj u rukama.

Iako je Panda nešto viša u odnosu na prosek svoje klase, automobil se ne naginje previše u krivinama, a o nestabilnosti u vožnji nema ni govora.

Nožne komande su dobro odmerene. Kvačilo je “mekano”, odziv na pritisak kočnice takav da se automobil brzo i sigurno zaustavlja.

12197449195006e0c2685f2297806903_orig.jpg

Tokom vožnje po ravnom putu, savetnik za ekonomičnu vožnju koji se prikazuje u vidu strelice na displeju putnog računara pomaže da se stekne osećaj za pravovremenu promenu stepena prenosa.

Na uzbrdicama se dešava da vas upućuje na viši stepen prenosa i kad za to nije vreme. Ako ga tada poslušate, motor će izgubiti snagu i moraćete ručicu menjača opet prebaciti u nižu brzinu.

10995434825005daf11ef6b773978338_orig.jpg

FIAT-ov 1.2 litarski benzinac je takav da kada motor radi na oko 2.000 obrtaja u minutu, svaka hitna potreba za dodatnom količinom snage rešava se prebacivanjem u niži stepen prenosa, pa tek onda dodavanjem gasa. U suprotnom, ako prejako pritisnete papučicu za gas bez prethodne promene brzine, automobil će ostati bez snage kad vam je najpotrebnije.

8477781975005dc2a6c886614365668_orig.jpg

Panda se lepo vozi i po autoputu. Motor je dobro izolovan, tako da zvuk koji se javlja pri velikim brzinama dolazi uglavnom od otpora vazduha i nije opterećujući.

FIAT prosečnu potrošnju Pande 1.2 deklariše od 4,3 l/100 km na otvorenom putu, pa do 6,7 l/100 km u gradu.

Uz stalno uključenu klimu i umereno dinamičnu vožnju, na već pomenutoj ruti izvan grada, zabeležio sam rezultat od 5,5 litara na 100 kilometara. U gradu je razlika u odnosu na deklarisanu potrošnju bila manja. Kompjuter je nakon završenog testa pokazao 7,3 l/100 km.

14734722735005dc2a7c3a4791298060_orig.jpg

FIAT Panda pruža uživanje dok ste u njemu, što je jedna od važnih stavki pri donošenju odluke o kupovini novog automobila. Jednostavno, auto se najviše posmatra iznutra – dok se vozi. Ali, Panda je lepa i spolja. Dobro, možda je ne gleda svako mojim očima, ali reč je o skladno dizajniranom automobilu. U vožnji mi je pružila zabavu i zadovoljstvo i popravljala raspoloženje. To mnogo znači kada svakodnevno koristite automobil, bilo u gradskoj gužvi, ili na međugradskim relacijama.

10326165475005dc2a8fe77298950910_orig.jpg

Osim predodređene funkcionalnosti u gradskoj vožnji, Panda je veoma upotrebljiva i za kraće ili duže izlete, pri čemu se u nju mogu komotno smestiti 4 odrasle osobe.

Idealna je za odlazak sa ekipom na EXIT, a zagrevanje za koncert moguće je sasvim dobro obaviti usput, zahvaljujući solidnom CD/mp3 uređaju i 6 zvučnika.

Neće se buniti ni ako je naterate da siđe sa asfalta na makadam planinskih puteva ili prostrane zlatiborske livade. Solidan klirens dopustiće vam da se i po takvim voznim podlogama krećete opušteno.

7077836495005dd0a44229928238590_orig.jpg

Nova Panda trenutno je u Srbiji dostupna sa dva benzinska motora. Model sa testa bio je opremljen 1.2 litarskim benzincem sa 69 ks. U ponudi je i 0.9 litarski dvocilindrični TwinAir u verzijama sa 65 i 85 ks.

Cena modela sa testa koji je opremljen Lounge paketom iznosi 9.990 evra, a na akciji koja traje do 21. jula može se nabaviti za 9.490 evra. Osnovna verzija Pop sa istim 1.2 litarskim benzincem košta 8.990 evra. I ovaj model je na akciji, pa se trenutno može kupiti za 8.490 evra. Uz akcijske cene, FIAT kupcima poklanja i metalik boju.

preuzeto sa - B92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Fiat Panda 4x4 već u salonu Fiatovog dilera u Austriji

86485-fiat%20panda%201.jpg

Fiat je novu, treću generaciju Pande predstavio u septembru prošle godine na Salonu automobila u Frankfurtu, a kao i ranije, Italijani su pripremili i verziju sa 4x4 pogonom. Iako je premijera nove Pande 4x4 najavljena za sledeći mesec i Salon automobila u Parizu, jedan primerak ove Pande se već nalazi u salonu Fiatovog dilera u Austriji.

86486-fiat%20panda%2011.jpg

Kao i dosadašnja verzija i nova Panda 4x4 ima veći klirens i nešto robusniji izgled, a u ponudi motora biće 1.3 Multijet turbo-dizelaš sa 75KS i 0.9L TwinAir benzinac sa 85KS. Nova Panda 4x4 1.3 Multijet kod Fiatovog dilera u Austriji ima cenu od 17.950 eura.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Fiat Panda 4x4 i zvanično

86696-fiat%20panda%207.jpg

Fiat je novu, treću generaciju Pande predstavio u septembru prošle godine na Salonu automobila u Frankfurtu, a kao i ranije, Italijani su opet pripremili i verziju sa 4x4 pogonom.

86698-fiat%20panda%20701.jpg

Zvanična premijera nove Pande u verziji sa 4x4 pogonom je najavljena za sledeći mesec i Salon automobila u Parizu, mada su prethodnih dana italijanski mediji objavljivali slike nove Pande 4x4 koja se već nalazi kod dilera.

86697-fiat%20panda%2070.jpg

Kao i dosadašnja verzija, i nova Panda 4x4 ima veći klirens i nešto robusniji izgled, a u ponudi motora biće 1.3 Multijet turbo-dizelaš sa 75KS i 0.9L TwinAir benzinac sa 85KS.

fiat%20panda%207011.jpg

Nova Panda 4x4 je dugačka 368 cm, široka 167 cm, visoka 160 cm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 230 cm.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novitec opremio Fiat Pandu

Novitec je pripremio paket opreme za Fiatov model Panda.

cv620.jpg

Prednji spojler je vrijedan 184 eura, a stražnji 150 eura. Standardne točkove je moguće zamijeniti točkovima od legura dimenzija 7.5Jx17 N10 u srebrenoj ili mat crnoj boji sa gumama dimenzija 215/35 R17. Cijeli set košta 1.106 eura. Ukoliko želite samo točkove, jedan košta 159 eura.

cv621.jpg cv622.jpg

Pandu je moguće spustiti od 30 do 80 mm. Snaga dvocilindričnog TwinAir benzinskog motora je uz pomoć Powerjet 2 modula povećana na 99 KS. Automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 10.1 sekundu, a maksimalna brzina iznosi 188 km/h. Ovo poboljšanje košta 419 eura.

cv623.jpg cv624.jpg

Tuner je ponudio i Powerrail 5 modul za 1.3-litarski 16v MultiJet turbodizelski motor, čime je povećana njegova snaga sa 75 na 91 KS. Kao rezultat toga model ubrzava za 11.9 sekundi i razvija maksimalnu brzinu od 178 km/h. Za navedena poboljšanja je potrebno izdvojiti 335 eura.

cv625.jpg cv626.jpg

cv627.jpg cv628.jpg cv629.jpg

Za 251 euro Novitec nudi sportski izduvni sistem sa dvije cijevi promjera 90 mm na obje strane.

Preuzeto sa Klix.ba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Panda Natural Power ''najekološkiji'' automobil

fiat%20panda%20natural.jpg

Fiat Panda Natural Power je izabran je za Najekološki automobil godine u Švajcarskoj za 2013. godinu, nakon što se pokazao boljim od devet drugih modela među kojima su bili i hibridni i modeli na električni pogon. Dodeljivanje ove nagrade sponzorisano je od strane Schweizer Illustrierte magazina, a prestižna nagrada dodeljena u toku održavanja formalne ceremonije u Umweltarenu, Spreitenbach, vodećem švajcarskom centru za razvoj tehnologija u polju ekologije.

Novi Panda TwinAir Turbo Natural Power sa 80KS je prvi automobil na svetu u koji je ugrađen mali, dvocilindrični motor sa turbo punjačem koji kao pogonsko gorivo koristi metan ili benzin.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Fiat Panda 4x4 proglašen za "SUV Auto godine 2012" od strane magazina TopGear

Panda_Top_Gear.jpg

Novi Fiat Panda 4x4 je osvojio svoju prvu veliku međunarodnu nagradu "Terenac Godine 2012“ koju dodeljuje žiri prestižnog magazina TopGear Awards 2012, sa 1,9 miliona čitalaca u Velikoj Britaniji, 9,2 miliona čitalaca širom sveta, 17 miliona Facebook fanova i 600 hiljada sledbenika Twitter-a.

Časopis koji je osnovan 1993. godine i povezan sa istoimenom BBC TV serijom, ima više od 25 internacionalnih izdanja u nekoliko zemalja, uključujući Kinu, Švedsku, Italiju, Bliski Istok, Novi Zeland, Maleziju, Rusiju, Portugal, Holandiju, Indoneziju i Filipine.

TopGear novinari stavili su novi Fiat Panda 4x4 ispred mnogih opremljenih - i skupljih - konkurenata, uz posebne pohvale za lakoću u vožnji, komfor i off -road karakteristike. Posebna pažnja posvećena je novom Pandinom revolucionarnom dvo-cilindričnom TwinAir Turbo motoru zapremine 0.9 litara u kombinaciji sa manuelnim šestostepenim menjačem i sporim prvim stepenom prenosa koji omogućavaju odličnu off -road vuču i fenomenalno prianjanje na padinama.

"To je dobar off-road. Naravno, on nema fensi blokadu diferencijala, ali zato ima pametan elektronski sistem za vuču, dovoljnu visinu iznad podloge i spori prvi stepen prenosa", kaže TopGear žiri. "Vuča na terenima sa nagibom je izuzetna, delom zbog pogodnih pneumatika, a delom zbog toga što je Panda dovoljno lagana da ne postoji velika gravitaciona sila koja se suprotstavlja usponu. A tu su i drugi talenti. Dugo putovanje autoputem neće vas namučiti ako se odlučite za TwinAir verziju sa šestostepenim menjačem. Automobile je tako kompaktan, da će sa lakoćom da se provlači između drveća i stenovitih prepreka i pobedi odrasle i razvikane Off-Roade".

Fiat Panda 4x4 je jedini 4WD model u A segmentu. Naslednik je bestselera koji se prvi put pojavio pre 29 godina i postao poznat kao najmanji i najzanimljiviji "eksplorer" u svojoj klasi. Danas je nova Panda sa pogonom na sva četiri točka jedan pravi Majstor-svih-zanata, koji se sa podjednakom lakoćom nosi sa planinskim kozjim stazama i gradskom džunglom. Pored standardne opreme koja je u stanju da zadovolji najzahtevnije kupce, sa tehničke tačke gledišta nova Panda 4x4 je sebe nadmašio još jednom i dokazao svoju zadivljujuću sposobnost da se takmiči sa off-road automobilima mnogo veće veličine (i mnogo više cene).

Dizajnirana za najzahtevnije vozače koji vole avanturu i život u prirodi, nova Panda 4x4 ima vuču sa "Uvek spremnim momentom" koja se uključuje automatski kada je potrebno da se lakoćom pozabavi bilo kojom situacijom. Panda 4x4 ima ESC sistem (Elektronsku kontrolu stabilnosti) sa ELD (Elektronska blokada diferencijala) kao standardne funkcije. Ovaj sistem obezbeđuje dodatnu pomoć u toku vožnje i polaska vozila na klizavom terenu.

Panda 4x4 nudi i svu dinamiku i komfor koji vam je potreban da uspešno provedete kraju duga i izazovna putovanja, zahvaljujući pre svega revidiranom vešanju – prednje nazavisno MacPherson i zadnje sa torzionom gredom – kao i šestostepenom prenosniku sa sporom prvom brzinom u sprezi sa TwinAir Turbo motorom, koji ističu off-road karakeristike ovog modela i omogućavaju optimalni polazak vozila iz mirovanja na uzbrdici.

Konačno, da obezbedi maksimalno prijanjanje na bilo kojoj površini, novi model koristi specijalno dizajnirane pneumatike 175/65 R15 84T M + S. Novi automobil sa podjednakom lakoćom savlađuje neravne i izazovne terene, što se prepoznaje po velikodušnom klirensu - 16 centimetara za Multijet II verziju i 15 santimetara za TwinAir Turbo verziju - i odličnim tipičnim off-road uglovima : 21 ° (nailazak), 36 ° (izlazak) i 20 ° (klirens prepreke).

Fiat Panda 4x4 je dostupan sa opcijama izbora između dva motora, oba opremljena sistemom Start & Stop: novim TwinAir Turbo 0.9 litara sa 85 KS i 1,3 Multijet II dizel motorom sa 75 KS. Motor TwinAir Turbo razvija 40 % više obrtnog momenta u odnosu na 1,2 Fire motor prethodne generacije. To, u kombinaciji sa posebnim šestostepenim menjačem sa sporim prvim stepenom prenosa, omogućava mnogo bolji polazak vozila na uzbrdici, viši kvalitet pokretanja motora, veću fleksibilnost i “pick-up”. Slično poboljšanje evidentno je i na Multijet II motoru, gde je obrtni moment povećan za 30 %.

Automobil je bogato opremeljen standardnom opremom koja sadrži: ESC sistem sa ELD, manuelni klima uređaj, CD/MP3 radio, 15" brunirane aluminijumske felne, 175/65 R15 M + S pneumatike, spoljašnje retrovizore sa grejačima, centralno zaključavanje vrata sa daljinskim upravljačem i naslone za glavu na zadnjim sedištima. Opcionalna oprema i pribor uključuju inovativni sistem "City Brake Control", klizna zadnja sedišta i Blue & Me TomTom2 LIVE.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od Kejptauna do Londona u Fiat Pandi

fiat_panda_world_record_run.jpg

Avanturisti Filip Jang i Pol Brejs nedavno su krenuli na put dugačak 9.134 milje (oko 15.000 km) kako bi oborili 30 godina stari rekord u neprekidnoj vožnji koji je postavio britanski oficir Džon Hemzli.

Jang i Brejs će pokušati da od hotela Mount Nelson u Kejptaunu do Londona stignu za manje od 14 dana, 19 sati i 26 minuta koliko je bilo potrebno Hemzliju 1983. godine. Britanac je koristio Range Rover, a Jang i Brejs će voziti tek neznatno prepravljenu Fiat Pandu TwinAir.

Kako bi na vreme stigli na trajekt koji će ih iz Tunisa prevesti do Evrope, Jang i Brejs će dnevno prevaljivati više od 1.000 milja kroz Bocvanu, Etiopiju i Libiju. Za zvanično merenje vremena zadužen je RAC Motor Sport Association, a kontrolisaće se i brzina kako ne bi bila prekoračena ograničenja propisana u pojedinim državama.

Prvi rekord postavio je davne 1938. novinar Hemfri Simonds kome je u modelu Wolseley 18-85 trebao 31 dan da pređe taj put.

preuzeto sa Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top Speed test: Fiat Panda 1.2 8v

 

fiat%20panda%20ts.jpg

 
Iako nije značajno porasla u dimenzijama, Fiatova Panda je napredovala u odnosu na prethodnika u svakom pogledu, a da pritom dizajneri nisu prevideli da je to u osnovi mali, pristupačan i praktičan automobil Na svetskoj prezentaciji smo već imali priliku da testiramo novu Pandu u verziji sa ekonomičnim i snažnim dvocilindarskim terbo motorom, kada je ona na nas ostavila izuzetno povoljan utisak. Ovaj put smo odlučili da na beogradskim ulicama proverimo kako se sa domaćim uslovima eksploatacije nosi ovaj model, ali u verziji sa dobro poznatim benzinskim agregatom od 1.200 kubika, koji će domaćim vozačima biti daleko interesantniji.
O dizajnu ovog modela je praktično sve rečeno. U pitanju je automobil za koji dizajneri tvrde da je konstruisan ''iznutra'', odnosno inženjeri su iz njegove unutrašnjosti krenuli ka spolja, a kao insiracija poslužila je kocka, verovatno najidealnije geometrijsko telu u pogledu racionalnog iskorišćenja prostora. I ta ideja, bilo u obliku kocke, ili kvadratnih formi je prisutna gotovo na svakom detalju vozila. Ne samo što centralna konzola poseduje kvadratne grupe komandi i prekidača, već je čak i sam upravljač, doduše samo svojom unutrašnjom ivicom, četvrtastog oblika.
 
Međutim, nisu zanemarene ni tehničko-tehnološke, kao ni bezbednosne strane nove novog aduta Fiata. U skladu sa promotivnim sloganom ''jednostavno više'' nova Panda zaista nudi dosta toga što ostala vozila iz segmenta malih automobila nemaju. Ona je jednostavna i prostrana, koliko to jedan model sa petora vrata dug 365 centimetara, širok 164 i visok 155 može da bude. Uz to, prtljažnik je sa 225 litara u osnovnoj postavci sedišta jedan od najizdašnijih u segmetu, mada se njegova zapremina pomeranjem kompletne zadnje klupe ka napred lako povećava na 260, a preklapanjem i do 870 litara. Pored modularnosti, nova Panda ima još trikova kojima namerava da održi lojalnost svojih kupaca od 46%, ali i pridobije nove. Lakoća vožnje, kao i agilnost, oduvek su krasile male modele Fiata. 
 
I u ovom slučaju ništa se nije promenilo, već naprotiv. Od udobnsti kada je u pitanju automobil tek nešto duži od tri i po metra ne treba očekivati čuda, a da pritom ima dobre vozne karakteristike. Pandi nekako za rukom polazi i jedno i drugo. Čak i na relativno ložem beogradskom kolovozu ovaj italijanski model pruža dovoljno komoditeta, a sasvim je adekvatan i za nešto duže relacije. Naravno, po prelasku u neki veći i ozbiljniji automobil, vozač postaje svestan ograničenja Pande, ali ocena je da je ona u potpunosti ravnopravna sa direktnim rivalima, a većinu prevazilazi. Bez obrzira što je po dimenzijama porasla u odnosu na prethodnu generaciju iz 2003. nova „panda" je ostala jednako okretna i agilna. Grad je naprosto njen teren, ali i na otvorenom putu se sasvim dobro pokazala. Uz mali prečnik zaokreta, svega 0,3 metra, precizan upravljač i pouzdane kočnice, svakako treba pohvaliti i oslanjanje. Ono je ni meko, ni tvrdo, već upravo onako kako treba da bi se automobil dobro ponaša na neravnoj podlozi i da pruži zadovoljavajući komfor, ali i da zadrži stabilnost pri većim brzinama.
 
O motoru koji je pokretao testirani model te treba puno pisati. U pitanju je dobro poznati četvorocilindraš koji se sasvim solidno snalazi i u Grande Puntu i Punto Classicu, tako da i u Pandi dolazi do izražaja njegova elastičnost i niska potrošnja. Pouzdanost je još jedan od kvaliteta koji su odavno dokazani.
Ukratko, nova Fiat Panda je ostala ista, a ipak drugačija i bolja. Zadržala je suštinu i sve one pozitivno, dok su nedostaci prethodne gneracije gotovo isčezli. Tu i tamo se ''provuče'' po neki, kao recimo manjak pregrada za ostavljanje sitnica, koje uz to nisu ni zatvorene ili nedostatak nešto bogatije opreme ili elektro-prekidači za spuštanje prozora na centralnoj konzoli uz ručicu petostepenog menjača. Međutim, sve su to zaista minorne sitnice. Najvažnije je da je nova Panda napredovala i u kvalitetu izrade. Uz najsavremeniju tenologiju i tehniku, kao i moderan proizvodni proces sa konstantnim kontrolama kvaliteta, Fiat je lestvicu standarda podigao prilično visoko. 
 
preuzeto sa - topspeed.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panda Antartica 
 
05.jpg
  • Posebna serija koja slavi 30. godina uspeha za jedini 4x4 model u klasi gradskih automobila. 
  • Dvobojna spoljašnjost i narandžasti detalji za atraktivan i prepoznatljiv izgled. 
  • U prodaji krajem godine u ograničenoj seriji. 
Sa više od 400. 000 prodatih vozila, 3 generacije i raznim uspešnim specijalnim serijama: od lansiranja 1938. godine do danas, Panda 4x4 je jedinstveni koncept koji se izdvaja iz gomile. Kako bi proslavio svoj 30. rođendan, novi Panda Antartica će imati svoj debi u Frankfurtu: ograničena serija zasnovana na nivou opreme 4x4 Rock, vozilo koje pobeđuje rekorde prodaje prethodnih generacija sa mešavinom od 15% u Evropi.  Nova specijalna serija se spolja odlikuje dvobojnom karoserijom, belom, sa crnim krovom,  i izvesnim prepoznatljivim karakteristikama koje daju više karaktera malom 4x4 gradskom automobilu: sive 15-inčne aluminijumske felne dijamantske obrade, narandžaste ratkapne, svetla za maglu, zatamnjena stakla, narandžasti ukrasi na retrovizorima i poseban znak na centralnom stubu. 
Karakteristike unutrašnjosti podrazumevaju stilski sivi i narandžasti tapacirung, uz voljenu prilagodljivost i udobnost putničke kabine modela Panda koji su još jednom zagarantovani trosednim zadnjim sedištem sa 60/40 naslonima za leđa koji se sklapaju i vozačkim sedištem kome se može podesiti visina kao deo standardne opreme.  U prodaji u ovoj ograničenoj seriji do kraja godine, model Fiat Panda Antartica će biti dostupan sa 0.9 TwinAir Turbo motorom od 85 KS i 1.3 MultiJet II dizel-motorom sa 75 KS, oba opremljena Start&Stop sistemom. Naravno, specijalnu seriju odlikuju sve prednosti 4x4 modela, kome je prošle godine britanski Top Gear magazin dodelio prestižnu titulu Najbolji SUV za 2012. godinu. Primenom „obrtnog momenta brzog odgovora” sistema vožnje, koji se po potrebi automatski aktivira, sa svakom situacijom u vožnji možete se suočiti hladne glave. Model Panda 4x4 odlikuje i sistem ESP (elektronske kontrole stabilnosti) sa funkcijom EDL (elektronske blokade diferencijala) kao delom standardne opreme. Ovaj sistem pruža dodatnu pomoć pri vožnji i kretanju po klizavom terenu. 
 

06.jpg

 

Panda Antartica pruža dinamiku i udobnost koja vam je potrebna da pređete duge i izazovne staze, zahvaljujući pre svega revidiranoj suspenziji – nezavisnoj MacPherson postavci prednjih točkova i međusobno povezanih točkova sa torzionom gredom sa zadnje strane – i šestobrzinskom menjaču sa niskom prvom brzinom, u kombinaciji sa TwinAir Turbo motorom, radi isticanja off-road karakteristika modela, obezbeđujući optimalno kretanje pri polasku uzbrdo. 
Kako bi obezbedio maksimalno prijanjanje na svaku površinu, novi model ima prednost specijalno razvijenih 175/65 R15 84T M+S zimskih guma i to je jedino gradsko vozilo kod kog su one deo standardne opreme. Posebne Snow Flake gume dizajnirane su, pored upotrebe na snegu i ledu, i za upotrebu na putevima i trkačkim zemljanim stazama. To znači da je kapacitet vuče na površinama sa slabim prianjanjem 20% bolji nego kod prethodnog modela. Treba naznačiti da ova krajnja fleksibilnost upotrebe ne utiče na potrošnju goriva ili tekuće troškove, jer sa stilom „Jednostavno više“ kod modela Panda Antartica kupac ne mora da brine o zameni guma svake nove sezone. 
 

07.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panda kao novi Abarth model

 

abarth%20panda.jpg

 

Fiat se trenutno orijentiše na male automobile, u čemu je i poznat i priznat širom sveta. Jedan od njegovih poslednjih modela je mali Panda model A segmenta, koji je trenutno u svojoj trećoj generaciji i predstavlja okosnicu ponude italijanske kompanije. No, to nije sprečilo upravu kompanije da mu podari performantnu Abarth verziju, kao deo širenja ponude modela, nakon 4X4 verzije Trekking. Pored modela 500, 500C i Punto u ponudi Abarth brenda, Marco Magnanini, šef performantne podružnice Fiata, je nagovestio da će postojećoj porodici modela biti dodat novi mali model.

 

''Otvoreni smo za sve prilike. To mora biti mini automobil, kompaktni, sportski automobil i čisto italijanskog dizajna. Ali takođe mora biti i proizvod koji se poklapa sa našim DNK.'', izjavio je Magnanini.

Upitan da li je Panda pomenuti sledeći kandidat, Magnanini je naveo da je to interno pitanje i da će se o tome diskutovati sa centralom. Ista situacija je i sa predstavljanjem nezavisnog Abarth modela, gde Magnanini dodaje: ''Još ništa nije potvrđeno. Spremni smo za razgovore ukoliko je to potrebno. Učinićemo sve što je dobro za brend. Čak i plasiranju jednog takvog modela na tržište ukoliiko je podoban i savršen automobil koji nas predstavlja''.

Kao jedna od najmlađih podružnica, ako se uzme datum nedavnog oživljavanja kao nezavisnog brenda, Abarth nastoji da proširi mrežu prodajnih salona, sve kako bi se približio kupcima. Takođe namerava jače prisustvo na tržištu dodatne opreme i aksesoara, koji omogućavaju vlasnicima postojećih vozila Fiat Grupe dalju personalizaciju i tjuning.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...