Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Sam preradio Audi A6, vožnja potpuno besplatna

 

170921-audi%20a6.jpg

 

Ivicu Repića, jednog od poznatijih hrvatskih samograditelja električnih vozila, ne plaši poskupljenje ni struje, a ni nafte ili benzina. Svakog dana taj se elektroničar i samouki kućni graditelj automobila na struju svojim električnim Audijem A6 vozi iz Ivanca u 40 kilometara udaljeni Ludbreg na posao i nazad i to potpuno besplatno. Baterije, naime, puni na javnim punjačima na kojima je to u Hrvatskoj, uz registraciju, još uvek besplatno. Ali, i da nije besplatno, Ivica na kući ima solarne panele koji mu dnevno mogu osigurati 100 kilometara vožnje, a 28 kWh struje pothranjene u baterijama automobila pomoću hibridnog konvertora može koristiti i za kuvanje, navodnjavanje vrta i druge potrebe. Zapravo, struje bi iz baterija auta bilo dovoljno za četiri dana uobičajenog korišćenja svih kućnih uređaja. “E da sam u Dalmaciji gde ima više sunca nego ovde na kontinentu, imao bih struje za izvoz”, šali se Repić i dodaje kako ga 100 kilometara u njegovom Audiju A6 na struju po najskupljoj dnevnoj tarifi prema današnjim cenama struje nakon poskupljenja košta 16 kuna, a ako puni baterije po noćnoj tarifi, onda istu kilometražu može preći za osam kuna.

 

“Nedeljno prelazim više od 1.000 kilometara, pa za gorivo uštedim i više od 1.500 kuna (200 evra) mesečno”, kaže on. Štaviše, Ivica Repić, koji radi na održavanju javne rasvete u ludbreškom komunalnom poduzeću Lukom, osim solarnih panela na krovu ima i vakuumske kolektore, pa, na primer, veš mašina koristi već zagrejanu vodu. “Samo na jednom pranju veša tako uštedimo oko dve kune”, kaže Repić. Solarne panele i vakuumske kolektore za grejanje vode postavio je pre sedam godina i platio ih 35.000 kuna, a investicija se već isplatila. Zimi, kad nema dovoljno sunca, vodu zagreava pomoću peleta, plina ili kamina na drva, koje ionako koriste za grejanje kuće. Ceo sistem je automatizovan, a složio ga je sam. Svoj prvi prerađeni električni auto prodao je za 4.500 evra u Slavonski Brod i još uvek nakon 85.000 kilometara vozi kod novog vlasnika.

 

A sada vozi električni Audi A6 iz 1996. u koji je ukupno uložio 10.000 evra, a najveći trošak su LiFepo4 baterije koje je za 7.000 evra kupio u Nemačkoj. “Kuvanje kafe ili pečenje palačinki najmanji je problem. Svoj električni auto mogu koristiti kao mobilni agregat za struju široke i korisne primene, od kampovanja do servisa. Ako mi kod kuće nestane struje, pomoću pretvarača naizmenične u jednosmernu struju i baterija iz auta mogu koristiti klima-uređaj ili veš mašinu”, kaže Ivica. Njegov Audi ima domet od 200 kilometara, a maksimalna brzina je 110 km/h. S Audijem je već odvozio 55.000 kilometara. Sam je prilagodio Battery Management System, koji upravlja baterijom i zapravo je mozak celog sistema, a u svakom trenutku na svom pametnom telefonu može videti kakvo je stanje baterija i koliko se treba puniti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota i Mazda postaju partneri u segmentu električnih automobila

 

toyota%20mazda.jpg

 

Toyota i Mazda postaju partneri u razvoju električnih automobila. Toyota je saopštila da će nova kompanija razvijati tehnologiju za vozila, od električnih automobila, uključujući mala gradska vozila, putničke automobile, SUV-ove i male kamione. U novoj kompaniji Toyota će imati 90 posto udela dok će Mazda i Denso (najveći dobavljač Toyote) imati po pet posto. Najveći razlog ovakvoj odluci jeste situacija na kineskom tržištu. Kineski regulatori, naime, vrše sve veći pritisak na što brži prelaz na električne automobile. Podsetimo, početkom avgusta Toyota je objavila da će preuzeti oko pet posto udela u Mazdi kako bi uspostavila proizvodnju u SAD-u i razvila ključne tehnologije za električne automobile

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi obećao čak 12 novih električnih vozila

 

170403-audi%20e%20111.jpg

 

Do 2025. dobar deo ponude biće dostupan s hibridnim ili električnim pogonom.

 

Paralelno sa vestima o hapšenjima bivših rukovodioca zbog skandala ''Dieselgate'', Audi je objavio i novu strategiju, po kojoj će do 2025. u svoju ponudu uvesti čak 20 novih elektrifikovanih modela. 12 od njih će biti modeli samo na električni pogon, dok će ostatak biti u nekoj od hibridnih verzija. Prvi koraci u tom smeru planirani su na tri nova modela E-Tron, koji će biti predstavljeni do 2020. Tri modela biće ponuđena isključivo na tržištu Kine, a većina modela će se proizvoditi globalno, u kompanijim fabrikama širom sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kina ubrzava proizvodnju električnih automobila

 

153609-denza%2011.jpg

 

Kina je pojačala pritisak na proizvođače da ubrzaju razvoj električnih automobila povećanjem norme planirane za prvu godinu, ali je odložila njihovo predstavljanje javnosti za 2019. To je najnovija mera vlade koja želi da Kinu učini liderom u tehnologiji električnih automobila, jer ta vozila vidi kao način da se smanji ogromna zagađenost u gradovima, ali i da se napravi uspešna industrija. Svaka kompanija će morati da napravi najmanje 10 odsto električnih automobila od ukupnog broja proizvedenih vozila, dok je po ranijem predlogu ta norma bila osam odsto. Prema propisima koje je saopštilo Ministarstvo industrije i informacione tehologije, minimalna kvota će se 2020. povećati na 12 odsto. Oni koji ne ispune kvote, plaćaće taksu od koje će se finansirati oni koji u tome uspeju. Predstavljanje novih električnih automobila pomereno je sa 2018. na 2019. godinu, posle upozorenja da bi samo nekoliko proizvođača moglo tako rano da napravi dovoljno vozila za tržište.

 

Kina je postala najveće tržište električnih vozila. Prodaja električnih i hibridnih automobila je porasla 50 odsto od 2015. godine na 336.000 vozila, odnosno 40 odsto svetske potražnje. U SAD je prodato 159.620 električnih automobila. Vlasti su pomagale razvoj električnih automobila, kao i njihovim kupcima, ulaganjem u istraživanja i davanjem subvencija, a novim sistemom kvota finansijski teret će biti prebačen na auto-industriju. Pošto je Kina najveće tržište po broju prodatih automobila, svetski proizvođači, uključujući Dženeral motor, Folksvagen i Nisan, najavili su ili razmatraju zajedničke poslove s kineskim partnerima u razvoju i proizvodnji električnih automobila. Kineski proizvođač automobila BYD Auto je najveći proizvođač električnih vozila na svetu, a svoje proizvode pored Kine prodaje u SAD, Evropi i Latinskoj Americi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forsirano uvođenje električnih automobila može biti katastrofalno po planetu

 

fiat%20500e%2030.jpg

 

Konačno je neko javno izgovorio da su električna vozila katastofa po planetu. I to ne makar ko, nego prvi čovek FCA Sergio Marchionne

 

Prvi čovek FCA Sergio Marchionne izjavio je da forsirano uvođenje električnih automobila može biti katastrofalno po planetu zemlju, time što će se samo povećati emisija CO2 i pogoršati globalno zagrevanje. U svom govoru na Trento univerzitetu prilikom primanja počasnog zvanja inženjera, Marchionne je rekao da se dve trećine električne enrergije na svetu proizvodi iz fosilnih goriva kao što su ugalj i mazut, što znači da je realna emisija CO2 električnih vozila u najboljem slučaju jednaka ako ne i veća od od današnjih benzinskih automobila. Planetarno uvođenje električnih automobila, a bez da je prvo nađeno rešenje za čistu proizvodnju električne energije, po Marchionnea može biti katastrofalno po planetu.

Inače je poznato da je Marchione veliki protivnik elektrifikacije automobila, što se potvrđuje i u bilansu Fiata. Naime, na svakom proizvedenom električnom Fiatu 500 koje se prodaju u Americi, Fiat gubi oko 20.000 dolara. Konačno je neko ovo i izgovorio, a pri tom se držao isključivo električne energije. Nije se ni dotakao proizvodnje baterija, njihove reciklaže, pa čak i proizvodnje elektro motora, koja nije čista kao što se čini, a svaki elektro motor u sebi sadrži veliku količinu bakra, ferira i drugih vrednih metala čija proizvodnja takođe iziskuje mnogo energije, čak i više od aluminijuma ili livenog gvožđa od kojih su većinom izrađeni današnji motori.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors najavio čak 20 novih električnih vozila

 

chevrolet%20bolt%206.jpg

 

GM je pompezno najavio nove planove po kojima će u sledećih pet godina predstaviti čak dvadeset električnih modela. Lavina koju je pokrenuo Chevrolet Bolt tako će se pokrenuti sa dva nova modela u sledeće dve godine, a zatim će u punom zamahu biti u poslednje tri godine ovog plana, kada će se pojaviti njih 18. Zanimljivo je da GM najveći potencijal tržišta električnih vozila vidi u Kini, gde će biti uložena glavnina prodajnih napora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat na svakom isporučenom modelu 500e na struju upiše gubitak od 20.000 dolara

 

90062-fiat%20500e.jpg

 

Iako je većina električnih automobila i dalje preskupa za prosečnog kupca, neki proizvođači priznaju da čak i uz tako visoke cene beleže gubitke na svakom prodatom primerku. Razvoj i proizvodnja modela na struju koštaju mnogo auto-kompanije, pa se one često udružuju kako bi zajedničkim snagama došli do jeftinijeg novog električnog automobila. Iako neki proizvođači, poput Tesle, dobro zarađuju na prodaji svojih električnih vozila, Fiat priznaje da na svakom isporučenom modelu 500e na struju upiše gubitak od čak 20.000 dolara. Ovu zapanjujuću informaciju lično je otkrio prvi čovek Fiat-Chryslera, Serđo Markione, tokom govora na jednom univerzitetu u Italiji. Poređenja radi, General Motors je objavio da na svakom prodatom primerku električnog modela Chevrolet Bolt gubi 9.000 dolara. U ovu računicu su, pored fabričkih troškova same proizvodnje, uračunati i ogromni izdaci koje kompanije daju na istraživanje i razvoj modela na struju.

Inače, Fiat 500e napravljen je pre svega za tržište SAD, gde bez obračunatih subvencija košte oko 33.000 dolara. Pogoni ga elektromotor od 113 ks (83 kW) i 200 Nm, a sa punim baterijama može da pređe do 135 km.

 

90063-fiat%20500e%2011.jpg

 

Kako prenosi Blumberg, Markione je u svom govoru rekao da uprkos tolikim gubicima namerava da nastavi sa ''elektrifikacijom'' modela Fiat-Chryslera. On je kazao da je, iako se lično ne slaže sa tim, razvoj električnih automobila u ovom trenutku neminovan i da je, naročito u Evropi, automobilska industrija krenula tim pravcem. Markione smatra da tradicionalne auto-kompanije zato moraju da ubrzaju razvoj svojih električnih modela kako bi mogli da se takmiče sa Ilonm Maskom i Teslom, koji se, prema njegovim rečima, ''kreću brzinom rakete'' kada je reč o automobilima na struju

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen Porsche Mission E

 

porsche%20m.jpg

 

Porsche intenzivno priprema svoju prvu potpuno električnu limuzinu Mission E, o čemu svedoče i snimci sa testova na javnim putevima u Nemačkoj. Proizvodnja bi trebao da počne 2019. godine. Snimak kolone u kojoj se nalazi i Tesla Model S jasno ukazuje na to ko će biti glavni konkurent Porscheovoj električnoj limuzini. Vozila su kamuflirana, ali se mogu uočiti neke promene u odnosu na koncept prikazan na Sajmu automobila u Frankfurtu 2015. godine.

 

171366-porsche%20m%2011.jpg

 

Prednja svetla izgledaju tradicionalnije, slična rešenju sa Caymana, a zadnja vrata koja se otvaraju unazad zamenjena su uobičajenim, sa šarkama u prednejm delu. Bele felne takođe su zamenjene standardnim. Testna vozila podsećaju oblikom na Panameru, ali su manja. ''Mission E će u katalogu biti u segmentu ispod Panamere. Ponudiće autonomiju od 500km i punjenje baterije za 15 minuta'', izjavio je na ovogodišnjem Sajmu automobila u Ženevi direktor Porschea Oliver Bume. Porsche planira da prodaje 20.000 primeraka Mission E godišnje, a namerava da napravi i verziju sa većom autonomijom i boljim performansama sa oznakom GT-E. ''Razmišljamo o različitim opcijama. Biće ih više od jedne sa različitim nivoima snage'', rekao je Blume.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chery stiže u Evropu sa flotom elektrifikovanih automobila

 

Exeed%201.jpg

 

Kineski proizvođač automobila Chery planira da uđe na evropsko tržište sa rangom elektrifikovanih vozila. Izvršni direktor ove kompanije Aning Čen nedavno je rekao da će svi modeli ovog brenda namenjeni evropskom tržištu biti elektrifikovani, mikro-hibridi, hibridi ili plug-in hibridi. U rangu će se naći i BEV (baterijsko električno vozilo). Prvi Chery koji će stići na evropsko tlo 2019. ili 2020. biće TC, koji će se prodavati pod imenom Exeed. Reč je o velikom SUV-u sa petoro sedišta koji je prošlog meseca predstavljen na Salonu automobila u Frankfurtu u plug-in hibridnoj formi. Ova verzija ima bateriju od oko 12 kWh kapaciteta, što mu obezbeđuje električnu autonomiju od oko 79 kilometara. Kada počne da se prodaje, Exeed TX SUV biće dostupan sa šestostepenim ručnim i sedmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom. Još uvek nije poznato koja još vozila Chery namerava da prodaje u Evropi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota od 2019. obećava masovnu elektrifikaciju modela

 

toyota%20chr%20t.jpg

 

Prema glasinama iz Japana, Toyota će na ambiciozne planove Kine za proizvodnju plug-in hibridnih vozila odgovoriti masovnom proizvodnjom električnih vozila u Kini od 2019. godine. Naravno, glavni razlog za to jeste što ova kompanija želi da i dalje bude konkurentna na kineskom tržištu. Naime, do kraja 2019. godine u Kini, najmanje 10% prodaje moraju činiti plug-in hibridni automobili, uostalom proizvođače čeka kazna i na kraju uklanjanje sa tržišta. Osnovni model sa kojim će Toyota početi ofanzivu jeste C-HR koji je trenutno dostupan samo u konvencionalnoj i hibridnoj verziji. Nažalost, novi terenac će se prodavati samo na kineskom tržištu. U početku se očekuje proizvodnja od nekoliko hiljada automobila godištnje, što zapravo i ne zvuči tako puno, ali to je verovatno iz razloga što kompanija čeka da vidi da li kineska vlada čvrsto stoji pri svojoj odluci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norveška planira da smanji poreske olakšice za električne automobile

 

tesla%20model%20x%2032.jpg

 

Norveška planira da smanji izdašne poreske olakšice za proizvođače električnih automobila zahvaljujući kojima se okitila titulom zemlje s navećim brojem električnih automobila u svetu, pokazuje vladin predlog budžeta za sledeću godinu. Prema tom dokumentu ubuduće bi i vlasnici velikih električnih automobila težine veće od dve tone morali da plaćaju registracijsku naknadu a izmenile bi se i odredbe o popustima pri oporezivanju službenih automobila. Noveški mediji su nazvali predloge ''porezom na Teslu'' jer bi trebalo da zauzdaju prodaju luksuznih modela električnih automobila poput Teslinog sportskog terenca Model X. Cena tog automobila mogla bi po njihovim procenama da poraste za 70 hiljada norveških kruna (8.850 dolara). ''Električni automobili i dalje će biti u znatnoj prednosti u poređenju sa autombilima koji koriste fosilna goriva'', ističe se u vladinom predlogu.

 

Ministar zaštite okoline Vidar Helgesen napominje da električni automobili ''troše'' norveške puteve kao i oni sa pogonom na fosilna goriva. Podseća i da su subvencije za električne automobile u Norveškoj uvedene kako bi se podstakla prodaja malih električnih automobila domaće proizvodnje, a ne uvoz luksuznih automobila za bogate. Olakšice u stavci PDV-a i one vezane za nultu emisiju ostaju na snazi. Norveška je sa 29% udela električnih automobila u ukupnom broju registrovanih automobila u 2016. godini prema podacima Međunarodne agencije za energiju (IEA) prva u svetu, znatno ispred drugoplasirane Holandije gde on iznosi 6.4 posto. Švedska je treća sa 3.4 posto. ''Norveška se kocka sa tržištem električnih automobila'', izjavio je za Reuters Petter Haugneland iz Noveškog udruženja električnih automobila. U periodu od januara do septembra prodaja Teslinih električnih automobila je skočila čak 90 posto, uz prodatih 4.717 novih vozila, pokazuju zvanični statistički podaci. Ostali proizvođači su takođe beležili rast prodaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

LG Chem u Poljskoj pravi najveću fabriku baterija u Evropi

 

lg-chem.jpg

 

LG Chem planira da iduće godine otvori najveću fabriku litijum-jonskih baterija u Evropi, kao deo priprema za masovno pravljenje električnih vozila. Rojters prenosi da će ova fabrika biti locirana u Poljskoj, u blizini Vroclava, a u nju će ova južnokorejska hemijska kompanija uložiti 1.63 milijarde dolara. LG Chem je u saopštenju rekao da će praviti baterije za do 100.000 električnih vozila na godišnjem nivou, odnosno da će sarađivati sa brojnim proizvođačima automobila. Poljska je izabrana kao najkompetitivnija lokacija za proizvodnju baterija koje će zadovoljiti ne samo potrebe evropskih, veći svetskih proizvođača. Kad je reč o proizvodnji, najviše se računa na azijske, ali i na lokalne dobavljače. Ovo će biti najveća evropska fabrika ovog tipa, ali samo do pojave Tesline Gigafabrike. U poređenju sa njom, ova u Poljskoj može da opsluži samo 10 odsto kapaciteta Tesline koja, kao što vidimo, ne nosi bez razloga prefiks ''giga''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla grca u gubicima, a Renault zarađuje na električnim automobilima

 

85662-Renault%20Zoe.jpg

 

Žestoke polemike vode se oko budućnosti električnih automobila. S jedne strane imamo proizvođače poput Volvoa i Jaguar Land Rovera koji najavljuju elektrifikaciju game, a sa druge nemačke proizvođače koji tvrde da su električni automobili neprofitabilni i samim tim neisplativi. Na kraju, tu je i Fiat-Chrysler čiji prvi čovek, Sergio Marchionne, tvrdoglavo odbija električnu budućnost. Svima je u fokusu Tesla, koja upkos silnoj potražnji i rastu, i dalje beleži gubitke iz kvartala u kvartal.

Ipak, Tesla nije najveći proizvođač električnih automobila na svetu. Ta titula pripada alijansi Renault-Nissan koja je do sada isporučila pola miliona električnih vozila. U sledećih pet godina Francuzima će 20 posto flote biti isključivo električni automobili, dok će polovina biti elektrifikovana. Sve ovo u Renaultu mogu priuštiti jer su za njih električni automobili profitabilni, rekao je ''Business Insideru'' član Renaultove uprave Gilles Normand. Normand očekuje da će, s obzirom na pozitivni prijem električnih automobila u javnosti, i oni uskoro dostići konvencionalnu neto profitnu maržu benzinaca i dizelaša od 7 posto. Nažalost australijsko izdanje poslovnog portala nije objavilo i detaljne brojke koje bi potkrepile tvrdnje Renaultovog člana uprave, ali radujemo se godišnjem izveštaju Renaulta u kojem bi sve ove stavke trebalo da budu definisane.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Northvolt u Švedskoj gradi najveću evropsku fabriku baterija za e-automobile

 

northvolt.jpg

 

Inovativna kompanija Northvolt je objavila da je izabrala matičnu Švedsku za lokaciju na kojoj će graditi najveću fabriku baterija za električne automobile u Evropi. Iz švedske start-up kompanije su poručili da su odabrali grad Skelleftea, smešten u priobalju na industrijskom severoistoku Švedske, gde će izgraditi postrojenja u kojima će zaposliti do 2.500 ljudi. U blizini su i glavna švedska nalazišta nikla, kobalta, litijuma i grafita. Prateći istraživački centar sa 300 do 400 ljudi biće smešten u gradu Vasterasu 150-ak kilometara zapadno od Stokholma, prvom sedištu švedsko-švajcarskog ABB-a koji je partner Northvoltu u ovom projektu. ''Evropa ubrzano korača prema elektrifikaciji. Švedska raspolaže čistom i cenovno pristupačnom energijom, lako dostupnim sirovinama i snažnom industrijskom tradicijom duboko zapisanom u genima pa je u jedinstvenom položaju da uspostavi masovnu proizvodnje baterija koja će podupreti tu tranziciju'', izjavio je Peter Carlsson, osnivač i izvršni direktor Northvolta. Švedski ministar ekonomije Mikael Damberg izjavio je da je ''to veliki dan, ne samo za dva odabrana grada, nego i za Švedsku i za Evropu''.

 

Izgradnja fabrike bi trebalo da počne u drugoj polovini sledeće godine, a očekuje se da će progresivno povećavati proizvodnju između 2020. i 2023. godine. Nakon što bude u potpunosti operativna, u toj fabrici će se godišnje proizvoditi litijum-jonske baterije od ukupno 32 gigavatsata. Projekat zahteva ulaganje od 4 milijarde evra kroz šestogodišnji period za što su sredstva već obezbeđena. Northvoltova fabrika neće biti usmerena samo električnim automobilima i drugim vozilima, nego i proizvođačima obnovljive energije koji traže skladišta za električnu energiju, kao i drugim industrijskim firmama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vodonik je i Daimlerovo opredeljenje za budućnost

 

170486-mercedes%20glc%202.jpg

 

Toyota, kao lider u razvoju hibridnih automobila i automobila koji kao gorivo koriste vodonik, ima zanimljiv stav o ovoj problematici. Naime, japanski proizvođač smatra da je budućunost na strani gorivnih ćelija tj. vodonika kao pogonskog goriva koje će da koriste automobili za duža putovanja dok su električni automobil pre svega za urbani saobraćaj. Da je ova teza utemeljena dokazuje i Daimler svojim pristupom.

 

mercedes%20glc%20222222.jpg

 

Tehnologija gorivnih ćelija je čvrst element Daimlerove strategije pogonskog sistema budućnosti. Pod brendom EQ, kompanija spaja svoje know-how vezane za inteligentnu električnu mobilnost. Mercedes-Benz kombinuje električnu energiju i vodonik u EQ snazi: GLC F-CELL ide u predprodukciju. EQ je stoga ključan deo strategije kompanije za mobilnost budućnosti, poznatog u Daimleru kao ''CASE''.

CONNECTED - strateški budući stubovi umrežavanja

AUTONOMUS - autonomna vožnja

SHARED & SERVICES - fleksibilna upotreba

ELECTRIC - električni pogonski sistemi.

 

Daimler namerava da predstaviti deset električnih automobila sa baterijama, a GLC F-CELL predstavlja važan orijentir. Mercedesovi inženjeri usko su sarađivali sa partnerima iz Daimlerove mreže kompetencija kako bi razvili potpuno nov sistem za gorivo. U poređenju sa B-klasom F-CELL koja je na tržištu od 2010. godine, ukupni pogonski sistem nudi oko 40 odsto više snage. Sistem gorivnih ćelija je oko 30 odsto kompaktniji nego pre, a po prvi put može potpuno da se smesti u motorni prostor i postavljen je na uobičajene tačke za montažu kao konvencionalni motor. Takođe, upotreba platine u gorivnoj ćeliji smanjeno je za 90 odsto čime se čuvaju resursi uz snižavanje troškova sistema - bez kompromisa u pogledu performansi. Litijum-jonska baterija u automobilima ima bruto kapacitet od 13.8 kWh i dodatno služi kao izvor energije za elektro motor. Inteligentna operativna strategija u kombinaciji sa sistemom gorivnih ćelija/baterija nudi maksimalnu efikasnost i udobnost. Dva rezervoara koji su napravljeni od karbonskih vlakana ugrađeni su u podnožje automobila i sadrže oko 4.4 kg vodonika. Zahvaljujući globalno standardizovanoj tehnologiji izrade rezervoara od 700 bara, dopunjavanje vodonikom može da se obavi za samo tri minuta, što je otprilike isto vreme koje je potrebno za punjenje goriva u automobilu sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. F-CELL vozila napajaju asinhroni motor sa izlaznom snagom od 147 kW (200 KS) i obrtnim momentom od 350 Nm. Predproizvodni model proizvodi dovoljno energije za radijus do 437 km u NEDC načinu merenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Požar na Tesli S gasilo 35 ljudi i 5 vatrogasnih vozila

 

tesla%20burn.jpg

 

Da električni automobil u plamenu nije lako ugasiti, pokazuje incident koji se nedavno dogodio u Austriji, kada se jedan Model S zapalio nakon saobraćajne nezgode. Za razliku od požara na vozilima sa benzinskim ili dizel motorima, vatru koja zahvati električne automobile mnogo je teže ugasiti u potpunosti. Zbog toga su proizvođači modela na struju, kao što je Tesla, razvili posebnu proceduru namenjenu vatrogascima, za slučaj da se neki od ovih automobila zapali. Polovinom septembra, Teslino uputstvo za gašenje požara stavljeno je na pravi test nakon saobraćajne nezgode u austrijskoj oblasti Tirol, u kojoj je jedan Model S udario u betonsku ogradu na putu postavljenu zbog radova.

 

Snimak koji su napravili vatrogasci iz jedne vatrogasne jedince koja je učestvovala u gašenju vatre pokazuje da je plamen veoma uporan i da se ponovo javlja, nakon što je naizgled ugašen. Navedeno je da je u gašenju učestvovalo 35 vatrogasaca sa 5 vatrogasnih vozila. Vatrogasci su u saopštenju za medije rekli da je gašenje bilo veoma zahtevno, jer se vatra stalno iznova pojavljivala, a prilikom postupka gašenja pripadnici ove jedinice morali su da koriste zaštitne maske sa dovodom vazduha. Tek pošto su presekli strujne vodove kojima su pogonske litijum-jonske baterije povezane sa pogonskim sistemom, vatra je najzad ugašena. Baš zbog ovog tipa baterija, proizvođač preporučuje da se automobil čak i nakon što je vatra potpuno ugašena čuva na bezbednom parkingu pod nadzorom u narednih 48 sati, kako bi se sprečila eventualna ponovna pojava i širenje vatre koja možda još tinja u baterijama. U slučaju požara na Teslinim automobilima, proizvođač je odredio dve tačke na vozilu, na kojima se mogu preseći glavni električni kablovi visokonaponskog sistema i tako omogućiti potpuno gašenje vatre. Jedna je u prtljažniku vozila, a druga u zadnjem stubu krova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beč: Do 2020. godine 1.000 novih stanica za automobile na električni pogon

 

bec%20ev.jpg

 

Do 2020. godine u Beču će biti postavljeno 1.000 novih stanica za automobile na električni pogon, a projekat je delimično finansiran i učešćem građana. Rast Beča podstiče pronalaženje ekološki prihvatljivih načina prevoza pa se zato proširuje i javna mreža stanica za punjenje električnih automobila. Prvih 230 stanica biće napravljeno do sredine 2018. godine. U svakom od 23 bečka okruga prvo će se izgraditi pet stanica za brzo napajanje kapaciteta za dva električna automobila i snage 11 kW. Ostale stanice biće postavljene do 2020. godine, navodi se u saopštenju EUROCOMM-a. Izbor lokacija je vršen nizom kriterijuma, od atraktivnosti preko povezanosti sa strujnom mrežom do ekonomičnosti. Novi sistem bi trebalo da omogući jednostavno i brzo punjenje koje će prilagoditi sam korisnik. Takođe će biti moguće koristiti aplikaciju koja daje informacije o napunjenosti vozila, računajući preuzetu količinu i vreme punjenja. Izgradnju javne mreže za punjenje sprovodi bečko preduzeće za snabdevanje energijom "Wien Energie" koje sada pojedincima nudi priliku za ulaganje u projekat u obliku kupona za punjenje.

Broj stanovnika u Beču je u proteklih deset godina porastao za 200.000, a time se povećao i obim saobraćaja. ''Postavljanje stanica za punjenje električnih automobila u Beču je pored razvoja javnog prevoza još jedan važan temelj za ekološku mobilnost'', objašnjava bečka gradska odbornica za okolinu Ulli Sima. ''Do 2030. godine emisija CO2 po stanovniku mora se drastično smanjiti i to će poboljšati kvalitet vazduha. Cilj je osigurati da i buduće generacije budu zdrave'', dodaje bečka gradska odbornica za saobraćaj i zaštitu klime Maria Vassilakou.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japanci sve više zaostaju u razvoju električnih i autonomnih vozila

 

nissan%20leaf%2043333.jpg

 

U procesu je najveća revolucija automobilske industrije još od njenog začetka, a da pritom nema jasnog puta kojim smerom će tržište tačno krenuti. Proizvođači širom sveta, posebno u SAD-u, Evropi i Kini enormne količine novca ulažu u razvoj električnih i autonomnih vozila, ali japanske kompanije, tradicionalno konzervativne i ‘ziheraški’ nastrojene, zaostaju za konkurencijom. Honda je tek početkom ove godine pokrenula vlastitu laboratoriju za razvoj veštačke inteligencije i robotike, dok je Toyota pre 11 meseci podlegla pritisku lansirajući vlastitu diviziju za električna vozila. Mazda je odlučila da krene BMW-ovim stopama i da od 2019. uvede jedinstvenu platformu na kojoj će praviti sve svoje automobile od najmanje Mazde2 do crossovera CX-9. Nova platforma će podržavati sve vrste motora s unutrašnjim sagorevanjem, hibride i plug-in hibride, a raspolaže čak i kapacitetom za ugradnju baterijskog paketa. Nissan je za sada najdalje stigao, budući da je bio jedan od prvih proizvođača visokoserijskih električnih automobila, pa je ujedno japanski pionir po pitanju razvoja autonomnih automobila.

 

nissan%20leaf%20344.jpg

 

Subaru i Mitsubishi će se verovatno u potpunosti prikloniti Toyoti, odnosno Nissanu, ali sve ovo je premalo i presporo kada se u obzir uzme napredak koji Silicijumska dolina i Evropa postižu u razvoju veštačke inteligencije i autonomne mobilnosti sledeće generacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen, Daimler, Ford i BMW zajedno do mreže brzih punjača

 

ionity.jpg

 

Četiri velike automobilske kompanije postigle su dogovor o izgradnji evropske mreže punjača velike snage za električna vozila. Planirano je da se širom kontinenta do 2020. napravi 400 ovih stanica za brzo punjenje pogonskih baterija, čime bi se značajno olakšalo kretanje automobila na struju na dužim relacijama. Četiri velika svetska proizvođača automobila, koji svoju budućnost u znatnoj meri vezuju za razvoj električnih vozila i prateće infrastrukture, napravile su ovim dogovorom važan preduslov za dalju ekspanziju proizvodnje i prodaje automobila na struju na evropskom kontinentu. Takođe, ovo je jedan od retkih slučajeva da se toliko velikih igrača iz auto-industrije udruži sa ciljem realizacije tako velikog projekta. U početku, planirana je izgradnja prve serije od 20 stanica za brze punjače, koje bi trebalo da budu u funkciji do kraja godine, dok je ukupno predviđeno 400 ovih stanica do 2020. Važno je napomenuti da se u okviru Volkswagen grupe, koja je jedan od učesnika u dogovoru, nalazi nekoliko značajnih brendova iz auto-industrije (VW, Audi, Seat, Škoda...), dok je Daimler vlasnik Mercedesa i Smarta, a u okviru BMW-a pored matičnog brenda, između ostalog, posluje i MINI, što uz Ford čini desetak auto-marki za čiju budućnost je naročito važna razvijena infrastruktura brzih punjača u Evropi.

 

Prve zemlje u kojima će biti izgrađeni ovi punjači velike snage su Nemačka, Norveška i Austrija, a predviđeno je da se postave na svakih 120 km autoputa, tako da relativno mala autonomija u vožnji električnih automobila više neće biti tolika prepreka na dužim relacijama. Da bi se projekat realizovao, proizvođači automobila potpisali su sporazum sa kompanijom ''Tank & Rast'' koja pruža usluge na autoputevima, zatim trgovačkom mrežom Circle K i kompanijom OMV. Nakon početnih 20 stanica u 2017, sledeći korak biće postavljanje novih 100 u 2018. godini. U projektu Ionity, kako je nazvan ovaj zajednički poduhvat, svaka od 4 učesnice imaće podjednak udeo kapitala, a ostavljena je mogućnost da se u njega kasnije uključe i druge automobilske kompanije zainteresovane za izgradnju panevropske mreže brzih punjača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford i kineski Anhui Zotye Automobile ulažu 750 miliona dolara u električna vozila

 

ford%20zotye.jpg

 

Fordov poduhvat sa kompanijom Anhui Zotye Automobile, vredan 750 miliona dolara, biće jedna od sve brojnijih investicija svetskih proizvođača automobila u rastuću kinesku industriju električnih vozila. Kompanija Zotye koja ima vlastiti program razvoja električnih vozila objavila je da je prodaja u prvih 10 meseci ove godine skočila 14 posto u odnosu na prošlu godinu. Prodaja čisto električnih i mešovitih benzinsko-električnih vozila skočila je u Kini 50 posto u 2016. godini, kada je prodato 336.000 vozila, što predstavlja 40 posto svetske potražnje. Ford je naveo da očekuje da će na prodaja takvih vozila kineskom tržištu porasti do 2025. godine na šest miliona vozila godišnje. Ta kompanija je ranije objavila da do 2025. godine planira da ponudi električne verzije za 70 posto svojih modela koje prodaje u Kini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model S ''prljaviji'' od benzinca

 

tesla%20s%2060.jpg

 

Istraživanje obavljeno u MIT pokazalo je da Tesla S u svom životom ciklusu emituje više CO2 od benzinskog automobila A segmenta .Koliko su automobili sa električnim pogonom stvarno čisti? Snažan globalni lobi koji se zalaže za elektrifikaciju saobraćaja tvrdi da će se uvođenjem automobila na električni pogon očistiti atmosfera i sačuvati ono što se još sačuvati može. Međutim, da li je baš tako? Električno vozilo (EV) je čisto dok kada se kreće, međutim, koliko je stvarno čisto u svom celom životnom ciklusu, u koji je uključena njegova izrada, ekploatacija, i na kraju života reciklaža?

 

Prema istraživanju koje je obavljeno u MIT (Massachusetts Institute of Technology) pokazalo je da Tesla Model S u svom životnom ciklusu emituje više CO2 nego Mitsubishi Mirage (mali ekonomičan model koji je evoluirao iz Colta) sa benzinskim motorom. Istraživači sa MIT-a analizirali su celokupnu emisiju CO2 za modele Tesla Model S, Motsubishi Mirage i BMW 750 xDrive, i došli do iznenađujućih rezultata. U toku svog životnog veka, Tesla Model S emituje 226g/km, Serija 7 385g/km, dok Mitsubishi Mirage emituje samo 192g/km. Naučnici MIT-a su u merenju uzeli u obzir energiju koja se uloži u proizvodnji vozila i emisiju CO2 u tom procesu, kao i reciklažu na kraju životnog veka vozila. Takođe, u merenje je kalkulisana i emisija CO2 kako potrošnjom goriva u vožnji, tako i emisijom CO2 u proizvodnji električne energije. U zaključku istraživanja konstatovan je izrazit uticaj veličine električnog vozila i njegovih baterija ne emisiju CO2. Proces iskopavanja i prerade Litijuma je ocenjen kao velik izvor CO2, i industrija koja prlja životnu okolinu. Potreba za većim vozilima i većom autonomijom podrazumeva i veću masu vozila i srazmerno veće baterije, što znači i veće potrebe za Litijumom i Kobaltom. Istraživači sa MIT-a saopštavajući rezultate ogradili su se da se oni odnose na regiju srednjeg zapada Amerike i specifičnosti proizvodnje električne energije. Isto tako, u zaključku istraživanja, tim naučnika je naglasio da nikako ne želi da omalovaži ili ocrni pozitivne uticaje električnih vozila, i dodao da su hibridna i električna vozila bolja od vozila sa motorima sa unutrašnjim motorima, naročito u zonama sa intenzivnim saobraćajem i emisijom otrovnih izduvnih gasova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugatti, Lamborghini, Porsche i Bentley u planu imaju moćne elektromobile

 

162724-bentley%20exp%201.jpg

 

Volkswagen grupa navodno je odlučna da proširi planove o elektrifikaciji na svoje premium brendove. To bi za ishod moglo imati hibride i električne automobile iz Bentleyja, Bugattija, Lamborghinija i Porschea. Porscheovi Mission E biće, prema neimenovanim izvorima, na vrhu nove familije modela, a njega slede Bentlyjev model sa nultom emisijom štetnih gasova i jednim parom vrata, kao i 2+2 modeli iz Bugattija i Lamborghinija. Bugattijevo vozilo navodno se interno zove Atlantic, a baš kao i njegov italijanski parnjak, u osnovi mu se nalazi skraćena platforma Porsche Panamera Turbo S Plug-In hibrida. Detalja o pogonu ova dva automobila još uvek nema, ali najmanja autonomija koju će neki od njih imati iznosi 96 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li su električni automobili samo za bogate?

 

elektricni.jpg

 

U Norveškoj, koja ima bruto domaći proizvod po stanovniku duplo veći od proseka u Evropskoj uniji, gotovo trećina kupljenih novih automobila su električni. Iako se najviše električnih automobila prodaje u četiri najbogatije zemlje Evrope, ne postoji direktna uzročna veza između bogatstva i broja vlasnika tih vozila. Evropska unija je predložila nove mere u cilju smanjenja cene električnih automobila i njihovog lakšeg punjenja. Električni automobili su za bogate, sugeriše izveštaj Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA).

Na vrhu liste po broju vozača električnih automobila je Norveška, koja na 100 novih automobila proda 29 električnih. Norveška ima bruto domaći proizvod (BDP) po stanovniku 64.000 evra, što je dvaput više od proseka EU. Na drugom mestu je Holandija, koja ima 40.900 evra BDP-a po stanovniku i gde električni automobili čine svega 6% prodatih novih automobila. Iza nje je Švedska, sa 46.600 evra BDP-a po stanovniku i 3.6% prodatih električnih automobila, prenosi EURACTIV.com. Iako ima veći BDP po stanovniku, u Švajcarskoj električni automobili čine samo 2% ukupnog broja prodatih novih vozila. Na petom mestu je Belgija, sa 1.7% prodatih automobila na struju. U šest zemalja - Francuskoj, Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Austriji, Finskoj i Portugalu - između 0.5 i 1.5% vlasnika automobila poseduje električni auto, dok je u ostalim članicama EU taj udeo blizu nule.

 

Iako se najviše električnih automobila prodaje u četiri najbogatije zemlje Evrope, uzročna veza bogatstva i posedovanja tih vozila daleko je od pravolinijske. Proizvođači automobila objašnjavaju da električna vozila čine više od 1% registrovanih novih automobila samo u zemljama koje imaju BDP po stanovniku veći od 30.000 evra. Nasuprot tome, tamo gde je BDP po stanovniku manji od 17.000 evra, uključujući centralnu i istočnu Evropu, električnih automobila skoro da nema. Prodaja električnih automobila na globalnom nivou znatno je povećana zahvaljujući Kini, koja je najveći svetski kupac tih vozila. Veća potržanja za električnim automobilima zabeležena je i u Norveškoj i Švajcarskoj, gde je u prvoj polovini 2017. godine prodato 42.6% više ''čistih'' vozila. U Nemačkoj je prodaja električnih kola povećana za 134%, u Francuskoj za 46%, a u Velikoj Britaniji 9.9%. Ipak, broj čistih električnih, ne hibridnih vozila i dalje je mali. Većoj prodaji takvih vozila mogu da doprinesu različiti podsticaji, koji opet odražavaju ukupno bogatstvo same zemlje. U Norveškoj, na primer, oni koji kupe električni automobil ne plaćaju uvozne dažbine, mogu da voze u trakama za autobuse i ne plaćaju putarinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche neće uskoro ponuditi električni 911

 

141431-porsche%20911%20555.jpg

 

Porsche 911 koji će pokretati samo elektromotori mogao bi da bude predstavljen tek za desetak godina, a naredna generacija 911-ice možda dobije hibridnu verziju. I dok u Porscheu uveliko pripremaju svoj prvi električni automobil, čije je predstavljanje planirano do kraja decenije, a već nude hibridne verzije modela Panamera i Cayenne, u poslednjoj izjavi za medije izvršni direktor kompanije Oliver Blume rekao je da će potpuna elektrifikacija njihovog najpoznatijeg modela 911 ipak sačekati još barem desetak godina. ''Pripremamo nekoliko hibridnih modela kojima ćemo odgovoriti na sve veće zahteve tržišta koji su porasli nakon pobeda naših hibridnih prototipa na Le Manu. U razvoju je i hibridna verzija naredne generacije 911, ali delimična elektrifikacija našeg najpoznatijeg modela još uvek nije dobila zeleno svetlo, jer je naša najveća briga u tom slučaju značajno povećanje mase automobila što, definitivno, ne želimo'', rekao je Blume.

Kako sada stvari stoje, Porsche 911 će se nuditi sa (turbo)benzinskim boxer motorima još desetak godina, a nakon toga bi mogao da bude predstavljen prvi električni 911. U Porscheovom odeljenju za razvoj, naravno, neće gubiti vreme, jer u kompaniji žele da budu spremni da brzo odgovore na želje svojih kupaca. Nakon prvog Porscheovog električnog automobila koji je zasnovan na prototipu Mission E, drugi u nizu za potpunu elektrifikaciju bi trebalo da bude model Macan, a u Porscheu su podsetili da spadaju u deo alijanse u projektu ''Ionity'' u koji je uključeno nekoliko evropskih automobilskih brendova (VW, BMW, Daimler i Ford). Svi zajedno pobrinuće se za instaliranje 400 stanica za brzo punjenje baterija koje bi trebalo da budu operativne do 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...