Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Uskoro će svaki drugi prodati Porsche biti električni

 

porsche%20m%2011.jpg

 

Revolucija počinje modelom Mission E 2019. godine.

Pravi ljubitelji Porschea u poslednje vreme prolaze kroz težak period. Prvo je njihova omiljena sportska marka predstavila SUV (koji ih je usput budi rečeno spasio od bankrota), a sada se uveliko priča da će projekat Mission E, potpuno električni model, videti svetlo dana 2019. godine. Porsche uveliko računa na električni pogon u budućnosti, jer već prve godine procenjuje da će Mission E odneti 10% ukupne prodaje, a već 2023. što i nije tako daleko, u kompaniji procenjuju da će svaki drugi prodati Porsche biti na električni pogon.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni BMW Serije 3 na sajmu u Frankfurtu?

 

bmw%203%20ev.jpg

 

Kako pišu neki nemački mediji, BMW bi u septembru na sajmu automobila u Frankfurtu navodno mogao da prikaže i prvu ikada električnu verziju Serije 3. Kako stvari sada stoje, BMW planira da električna Serija 3 sa jednim punjenjm baterija ima autonomiju od najmanje 250 milja (400 km), kako bi automobil konkurisao Teslinom Modelu 3 koji u baznoj konfiguraciji ima autonomiju od najmanje 215 milja (skoro 350 km). Budući da se životni vek aktuelne Serije 3 bliži kraju, ostaje pitanje da li će BMW tu električnu verziju napraviti na bazi sadašnje generacije ili će iskoristiti priliku pa će u Frankfurtu u stvari prikazati koncept potpuno nove generacije ''trojke'' sa elektro pogonom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holandski Lightyear najavljuje električni automobil

 

167553-light%201.jpg

 

Holandska kompanija Lightyear je sa nekoliko teaser slika najavila da će tokom 2019. ponuditi električni automobil koji će imati i solarne panele. U ovom trenutku nema mnogo detalja, ali je poznato da će Lightyear imati 4x4 pogon, kao i da će sa jednim punjenjem baterija moći da pređe najmanje 400 km.

 

167554-light%20111.jpg

 

Te 2019. godine će biti ponuđena serija od prvih deset komada, dok će 2020. biti napravljeno 100 komada.

 

167555-light%2011111.jpg

 

Automobil će se prodavati u Evropi i SAD-u, po ceni od 119.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tamna strana elektrifikacije automobila

 

111917-mercedes%20b%2011.jpg

 

Električni automobili doprineće čistijoj atmosferi na planeti zemlji i prevazići problem nestajanja fosilnih goriva, ako upošte nestaju, ali sa druge strane izazvaće ozbiljne potrese u procesu proizvodnje automobila. Radnici u najvećoj Mercedesovoj fabrici motora u Untertuerkheimu u blizini Stuttgarta, sledećeg meseca obustaviće prekovremeni rad protestujući uslovima pod kojima se proširuje ovaj pogon, ali u pravcu proizvodnje baterija. Kako u Daimleru saopštavaju, ova odluka usporiće proizvodnju motora što će konsekventno izazvati i ukidanje smena koje rade na sklapanju E-Klase. Pogon Untertuerkheim zapošljava 19.000 radnika, a protest koji počinje nije, uslovno rečeno, uobičajeni sindikalni protest koji se odnosi na visinu dnevnica ili dužinu radnog vremena. Naime, radnici u proizvodnji motora sa unutrašnjim sagorevanjem, koji za sada još uvek čine veliku većinu pogona automobila u svetu, boje se za svoja radna mesta. Elektro motori, prema trenutno sagledivim kretanjima, počeće u narednih 15-20 godina da čine okosnicu pogonskih jedinica automobila. Jedan elektro motor neuporedivo je jednostavniji i ima manje delova od motora sa unutrašnjim sagorevanjem, što znači da će se broj radnih mesta u proizvodnji motora radikalno smanjivati.

 

Menadžment Mercedesa isto tako i drugih proizvođača automobila ulažu eneromna sretstva u elektrifikaciju. Mercedes će uložiti 10 milijardi evra u razvoj i u pripremame da na tržište izbaci čak 10 električnih modela, očekujući da do 2025. čak četvrtinu ukupne proizvodnje i prodaje čine ovi modeli. Godina 2025. nije daleko, samo osam godina od danas, a radnici koji trenutno ugrađuju kolenasta vratila, klipove i ventile u motore, opravdano se pribojavaju da neće biti potrebni za sklapanje jednostavih statora i rotora. A ovakvi tektonski poremećaji se pre ili kasnije mogu očekivati u svakom pogonu koji sklapa benzinske ili dizel motore, što će definitivno postati tamna strana elektrifikacije prevoza. Daimler i predstavnici radnika su u teškim pregovorima još od meseca maja, a tema je plan pod kojim će se 110 godina stari pogon za proizvodnju motora preorijentisati na proizvodnju baterija i komponenti za električne automobile. Predstavnici radnika u Nemačkoj imaju veoma značajnu reč i uključeni su u oblikovanje strategija i investicija, međutim u ovoj situaciji, biznis plan Mercedesa je jasan - okretanje ka elektičnom pogonu. Šef proizvodnje pogonskih grupa u Daimleru Frank Diess je jasan u svom stavu - ''Daimler će se u proizvodnji baterija i elektro pogona takmičiti sa drugima u svetu i ako u Nemačkoj uslovi za proizvodnju onoga što je potrebno ne budu odgovarajući, kompanija će ulagati u pogone negde drugde. Jedino rešenje se dugoročni dogovor sa predstavnicima radnika, koji će obezbediti konkurentnost, kvalitet i profit''. A ovo je samo početak pogonske transformacije kroz koju je svet počeo da prolazi.

Ko zna, možda radnici koji budu nepotrebni u proizvodnji motora postanu potrebni u proizvodnji struje, samo ostaje još jedno važno pitanje - kojom energijom će se proizvoditi struja? Nuklearnom? Da li je to čišćenje planete zemlje kojoj se stremi? Baš i ne zvuči čisto…

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto Nemci nemaju interes za električne automobile?

 

158075-vw%20e%201.jpg

 

Ko kupi električni automobil, dobije novac od države. To je pravilo uvedeno u Nemačkoj pre godinu dana. Ali ono nije donelo željeni rezultat? Zašto to funkcioniše u Norveškoj ili Kini, a u Nemačkoj ne? Savezna vlada je uvođenjem takozvanog bonusa za okolinu želela da podstakne i kupovinu električnih automobila. Tako je trebalo da bude ostvaren cilj da do 2020. na nemačkim putevima bude milion električnih automobila. Ali, čini se da će to ostati pusta želja. Od 45 miliona putničkih automobila u Nemačkoj u januaru ove godine, dve trećine je vozilo na benzin, nešto manje od trećine na dizel. Samo 165.000 su hibridni automobili (na benzinski i električni pogon), a samo 34.000 čisti električni automobili.

 

Razlog je sigurno to što, uprkos bonusu koji nudi država, ima niz argumenata protiv elektro-automobila. Prvo, E-auto je puno skuplji nego običan. Tu razliku državni podsticaj samo malo smanjuje. Osim toga, mnoge plaši mala udaljenost koju može preći električni automobil. I još uvek je premalo punionica, iako su gotovo svi nemački proizvođači automobila najavili da će duž nemačkih autoputeva izgraditi oko 400 brzih punionica. Savezna vlada je stavila na raspolaganje 600 miliona evra za podsticajna sredstva. Do januara 2017. je podneto 11.652 zahteva za elektro-automobile i 8.972 za hibridne. Tako je na raspolaganju još uvek 560 miliona evra, a to su sredstva koja se mogu zatražiti do 30. juna 2019. godine. Kada je pre nekoliko godina uvedena premija za kupovinu novih automobila, uz uslov da se stari otpremi u staro gvožđe, svake nedelje je u Nemačkoj podnošeno prosečno 40.000 zahteva. Ko vozi električni automobil, dobija i druge privilegije. Primera radi, u prvih pet godina ne plaća se porez na motorna vozila. Osim toga, opštine mogu da odluče da električni automobili smeju da voze trakama rezervisanim za gradske autobuse, da mogu besplatno parkirati, itd.

 

Norveška ima najviše elektro-automobila po glavi stanovnika. Od oko 2.5 miliona automobila u toj zemlji 110.000 ih je na električni pogon, što je više od 4 posto. U Nemačkoj je 0.07 posto E-automobila. Od novih automobila registrovanih prošle godine u Norveškoj trećina je bila na električni pogon. Zašto u Norveškoj uspeva ono što u Nemačkoj ne uspeva? U Norveškoj je jednostavno povoljnije voziti elektro-automobil. Obični automobili su u Norveškoj skuplji nego u Nemačkoj između 50 i 100 posto. Ali, na električne automobile se ne plaća PDV od 25 posto ni carina ni taksa za izduvne gasove. Tako je recimo VW E-Golf u Norveškoj najjeftiniji od svih modela Golfa. I to nije sve. Za električne automobile se ne plaća ni registracija koja u Norveškoj za obične automobile može da bude i više hiljada evra. Osim toga, u brojnim norveškim gradovima električni automobili mogu da se besplatno parkiraju, koriste trake za autobuse, besplatno koriste autoputeve i trajekte. I porez na motorna vozila je niži nego za obične automobile. A brzo se povećava i broj punionica. Već sada ih ima oko 7.500, a do 2020. godine bi trebalo da ih bude 25.000. I punjenje baterija je besplatno.

 

I u Kini se kupuje sve više električnih automobila. Samo 2016. ih je prodato gotovo 400.000. I Kina ima premiju za kupovinu elektro-automobila, u gradovima kao što su Peking ili Šangaj korisnici brže dobiju licencu za automobile. ''Značajno brže se gradi i mreža punionica, a i javne ustanove često koriste električne automobile'', kaže Jost Wübbeke iz instituta Mercator Institute for China Studies (MERICS). Ipak, subvencije su ove godine smanjene, a 2020. će biti potpuno ukinute.Ali Kina namerava da obaveže proizvođače automobila da od 2018. 8 posto njihovih prodatih novih automobila moraju biti električni, a 2020. već 12 posto. Stefan Bratzel, šef instituta Center of Automotive Management (CAM), smatra da bi trebalo više investirati u izgradnju punionica. Do 2020. je vlada planirala da investira 300 miliona evra, ministar saobraćaja Alexander Dobrindt računa da će ih biti napravljeno 15.000. To izgleda puno. Ali, procenjuje se da je potrebno 70.000 običnih punionica i 7.100 brzih punionica. A trenutno ih je u Nemačkoj 6.500 običnih i 230 brzih. Problem su i različiti standardi. Da bi se punili auto-bateriju u svim delovima Berlina, potrebno je najmanje pet kartica za različite ponuđače. Stručnjaci kritikuju i nedoslednost politike. ''Šizofreno je da se paralelno sa elektroautomobilima snažno od poreza subvencioniše i dizel-gorivo'', kaže Ferdinand Dudenhöffer, profesor na Univerzitetu Duisburg-Essen. Stručnjaci ipak veruju da će cena elektro-automobila i u Nemačkoj pasti, posebno cena baterija koje su najveći problem električnih automobila. Onda će i nemačke puteve osvojiti električni automobili.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce preskače hibride, ide pravo na električne modele

 

rolls%20n%20111111.jpg

 

Ekološki aspekt je potpuno nebitan spram imidža koji bi kupcima doneo ultra-skupi električni automobil. Ova ideja se dopala ljudima iz Rolls Royce.

Rols rojs je objavio da planira da preskoči hibridnu tehnologiju kada je u pitanju pogon njihovih modela i da pređe direktno na potpuno električni pogon. Objašnjavajući zašto hibridi ne dolaze u obzir, naveli su da njihov imidž ne dozvoljava čestu i laku promenu tehnologije, a pogotovo da nema mesta za sitne a kamoli krupne nedostatke. Njihovi klijenti teže perfekciji, pa takav mora da bude i auto. U svakom slučaju, njihova vizija je da će se jednog dana definitivno preći na potpuno električni pogon, a kada će se to dogoditi, nije moguće prognozirati. Po svoj prilici, dopalo im se to što radi Tesla i što privlači mahom bogate klijente. Nije isključeno da im je namera da i oni uzmu deo tog kolača, posebno, onih ekstremno bogatih, koji su spremni da izdvoje ogromne sume za prevozno sredstvo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

------------------------------------

 

Svi Volvo modeli od 2019. pa nadalje imaće i elektro motor

 

volvo%20t8.jpg

 

Volvo je zvanično saopštio da će svi modeli koji budu iz proizvodnje izlazili od 2019. pa nadalje imati i elektro motor, kao i da elektrifikacija automobila postaje osnova razvoja švedske marke. Saopštenje o strategiji koje je Volvo izdao može se smatrati istorijskim još od nastanaka automobila sa unutrašnjim sagorevanjem. Od ovog trenutka više ništa neće biti isto kao do sada, a u osnovi, može se očekivati da svi proizvođači pre ili kasnije urade isto ili slično. To što je Volvo prvi povukao ovaj potez u neku ruku je logično, obzirom na reputaciju švedske marke koja je tehnologiju i bezbednost uvek smeštala na prvo mesto. Isto tako, jasno je da će uz ekološke norme koje tek stižu biti nemoguće napraviti snažan automobil iz premijum segmenta koji će zadovoljiti i norme i želje kupca za performansama. Prelazno rešenje je pomoć elektro motora u trenucima kada motor sa unutrašnjim sagorevanjem najviše troši a samim tim najviše i zagađuje.

 

Volvo se ovom rešenju okreće u potpunosti, a u svojoj ponudi od 2019. imaće blago hibridna vozila, plug in hibride i potpno električne modele. Jedino čega više neće biti su čisti dizeli ili benzinci. Između 2019. i 2021. Volvo će lansirati pet potpuno električnih modela, od čega će tri biti pod markom Volvo dok će dva biti u segmentu visokih performansi i imati bedž Polestar, nove luksuzne marke koju stvara Volvo. Do 2025. Volvo planira da proda milion električnih vozila širom sveta.

U svetlu celog ovog, po transport ljudi, istorijskog saopštenja pokazuje se koliko su neki proizvođači bili vizionari, dok su drugi čekali razvoj situacije i posmatrali sa bezbedne udaljenosti. Još krajem devedesetih Toyota se borila da modelom Prius ubedi svet da je kombinovani benzinski - elektro pogon budućnost, Honda je isto radila uz Insight, a nezasluženo loše prošao je i Chevrolet Volt, koji je praktično bio prvi serijski plug in hibrid. Nekako, cela ova hibridna situacija liči na turbo eru u Formuli 1 kada je Renault usamljen razvijao mali turbo motor i u silnom dimu od kvarova uspeo da ga, kao koncept, razvije do pobedničke forme. Tek kada je Renault progutao mnogo gorkih pilula neuspeha, ostali su krenuli za njim. Veme je da počnemo da prihvatamo neka nova pravila i učimo nove izraze. Na primer: umesto 20 litara bezolovnog, molim vas 50 kilovata naizmenične…

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nećete verovati razlici u ubrzanju između dizelskog i električnog šlepera

 

167774-toyota%20fc.jpg

 

Mnogo je razlika između električnih vozila i onih pokretanih motorom s unutrašnjim sagorevanjem, ali ona koja vas najviše iznenadi kada se jednom nađete za upravljačem privoznog sredstva s baterijom jeste - ubrzanje.

Za razliku od benzinaca i dizelaša koji maksimalni obrtni moment razvijaju u određenom radnom području, elektromotori isto čine instantno. Ovaj efekat se oseti kod konvencionalnih automobila ali još više, kako izgled, kod šlepera. Toyota je, naime, objavila video svog prototipnog šlepera 'Project Portal' baziranog na Kenworthu T660 kako briše pod dizelskim konkurentom. Ovo čudo koristi tehnologiju gorivih ćelija u kojom se hemijskim procesuiranjem vodonika dobija električna energija i čista voda. Toyotin šleper ima dva bloka ćelija iz koncepta Mirai koji razvijaju ukupno 670 i 1.800 Nm, što bi otprilike trebalo da bude jednako kao kod dizelskog kamiona. ''Jedina'' je razlika što električnom šleperu ne treba menjač sa 18 brzina za maksimalno iskorišćavanje momenta. Sa jednim rezervoarom vodonika, Toyotin šleper je sposoban da prevali 300-injak kilometara sa nultom emisijom štetnih gasova. Impresivno.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Volkswagena smatra da njegova marka ima adute koje Tesla nema

 

dis.jpg

 

Volkswagen grupa će započeti sa isporukama prvog modela pogonjenog baterijama 2020. godine. Otprilike u to vreme, Tesla planira da isporučuje milion automobila godišnje na tržište. Postavlja se pitanje, kako nemački gigant namerava da ugrozi američkog pionira u segmentu elektro automobila? Ono što Volkswagenu nedostaje kada je o početnoj prednosti reč, nemačka kompanija može da nadoknadi na globalnom planu i proizvodnoj ekspertizi, smatra Herbert Dis, šef marke. VW grupa je trenutno najveći proizvođač automobila na svetu, što je status kojem su godinama težili i na kraju ga ugrabili od Toyote Motor Corp. prošle godine. Dis želi da osvoji još jednu krunu, a to je da električne automobile učini dostupnim za masovno tržište.

 

''Mi vidimo Volkswagen kao kompaniju koja može da zaustavi Teslu, jer mi imamo mogućnosti koje Tesla trenutno nema'', rekao je Dis u Frankfurtu. Tesla, s druge strane, je postao reper za velike igrače u segmentu električnih vozila, upravo one koji žele za sebe veće parče tržišnog kolača. To se pre svega odnosi na Daimler, BMW i VW. Mada je Ilon Mask zadovoljio apetite kupaca sa Tesla Modelom S i Modelom X, još uvek je goruće pitanje da li će moći da ispuni ambiciozne planove vezane za blisku budućnost. To bi moglo da označi prednost za kompanije poput Volkswagen grupe, koja za dva dana proda više automobila nego što je Tesla prodao tokom cele 2016. Dis takođe kaže da je VW zaključio finalni dizajn I.D. električnog modela, sličnog Golfu. Automobil nazvan ''Neo'', biće namenjen evropskom tržištu, cenovno pozicioniran slično Golfu sa dizel motorom, uz voznu autonomiju od 600 kilometara.

 

Budući modeli

Do 2023. I.D. podmarka će svom portfoliju dodati Crozz kompaktni krosover, koji će imati globalnu misiju, sa akcentom na Kini. Tu je i Lounge, prostraniji SUV sa dužim međuosovinskim rastojanjem od Crozza, koji bi trebalo da igra kod američkih kupaca. Sportski sedan, Aero-e, direktan je protivnik Tesla Modela S. Proizvođači automobila razvijaju vozila pogonjena baterijama kao odgovor na sve strožiju regulativu vezanu za emisiju izduvnih gasova, koja uzima maha sve više, posebno u Evropi. Volvo planira da izbaci iz game modele pogonjene isključivo SUS motorima, već početkom sledeće dekade. Francuske vlasti donose zakone koji će eliminisati benzinska i dizel vozila do 2040. Elektrifikovani modeli tek treba da postanu zanimljivi kupcima. Renault-Nissan alijansa, najveći proizvođač ove vrste automobila, nije ni izblizu ostvario planiranu prodaju, dok Tesla troši ogroman novac dok je broj isporuka ''status quo''. BMW je takođe smanjio obim planova vezan za ''i'' elektro diviziju, tako da neće biti akvizicija pre 2021. Dok Mask kaže će Tesla povećati obim proizvodnje novog Modela 3 na 20.000 jedinica mesečno, činjenica je da je kvartalna isporuka opala. Za sada, nijedan proizvođač automobila nije generisao adekvatan povraćaj sredstava uloženih u električna vozila, sličan onom koji dolazi od vozila sa konvencionalnim pogonom. Veliki troškovi vezani za tehnologiju skladištenja energije odnose svoj danak.

 

Sporo prilagođavanje

Volkswagenovo izrastanje u vodeću svetsku automobilsku kompaniju, uključujući i marke poput Audija i Porschea, takođe je opterećeno inertnom birokratijom, koja je sve samo ne dinamičan usvajač novih trendova. VW kao marka je zakasnelo reagovala sa SUV modelima u odnosu na rivale poput Toyote i General Motorsa. Troškovi prebacivanja automobilske industrije na električni pogon predstavljaju dodatno breme za Volkswagen, koji troši milijarde evra da bi konačno razrešio dizel skandal koji traje već dve godine, kao i da reorganizuje korporativnu strukturu u cilju bržeg donošenja odluka. ''Moramo biti oprezni, jer imamo mnogo posla koji nas čeka'', rekao je Dis. ''Izazovi koji su pred nama su ogromni.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neophodan rast broja baterija za električne automobile

 

vw%20ev%201.jpg

 

Volkswagen je dao najnoviju prognozu, po kojoj će tržište patiti od manjka baterija za električne automobile ukoliko do 2025. godine ukupno ne bude napravljeno čak 40 novih fabrika. Nedostatak litijum-jonskih baterija mogao bi znatno da ugrozi značajniju tržišnu rasprostranjenost električnih automobila, a za tržište se predviđa da će potraživati čak 1.5 terawata sati godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hong Kong ukinuo podsticaje za električne automobile: Teslina prodaja pala na 0

 

161411-tesla%20s%201.jpg

 

Iako iz Tesle ponavljaju da se njihovo poslovanje ne zasniva na podsticajima, kao i da njihove proizvode kupuju ljudi koji vole električne automobile, čini se da ih tržište demantuje. Nakon što je Hong Kong ukinuo podsticaje za električna vozila, ti ''ljudi koji vole električne automobile'' jednostavno su nestali. U februaru su tamošnje vlasti objavile da odustaju od olakšica kojima su vlasnici automobila s nultom stopom emisije CO2 bili oslobođeni plaćanja poreza prilikom registracije novog vozila. 3.700 Teslinih modela S i X prodato je samo u prvom kvartalu ove godine u Hong Kongu, ali zato ni jedan primerak u aprilu i maju. Kako piše ''The Wall Street Journal'', podsticaji su još uvek na snazi ali samo na iznos od prvih 12.500 dolara vrednosti novog vozila. To znači da je cena osnovnog Modela S skočila sa 75.000 na 130.000 američkih dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rast upotrebe električnih automobila neće predstavljati i kraj tražnje za naftom

 

151859-tesla%20x%2011.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, upotreba električnih automobila će rasti narednih godina, ali to neće predstavljati kraj tražnje za naftom. Šef Međunarodne agencije za energetiku (IEA), Fatih Birol je, u intervjuu za agenciju AFP na marginama Svetskog naftnog kongresa u Istanbulu, rekao da rast tržišta električnih vozila startuje sa vrlo niske baze i da će nafta i dalje biti potrebna za brodove, avione i kamione. ''Danas mnogi govore o električnim automobilima - s pravom, zato što se povećava njihova prodaja. Prošle godine smo zabeležili rekordnu prodaju električnih vozila'', rekao je Birol, čija međuvladina organizacija nastoji da obezbedi pouzdano snabdevanje energijom za svoje zemlje članice. Ali, čak i sa tim rekordnim nivoom prodaje, broj električnih automobila danas iznosi tek dva miliona, što je samo 0,2 odsto globalne flote automobila, navodi francuska agencija. ''Taj broj će rasti, ali to neće dovesti do kraja naftne ere'', kaže Birol, dodajući da će ''tražnju za naftom generisati kamioni, avijacija, mlaznjaci, brodovi i, što je još važnije, petrohemijska industrija''. ''Zato je veoma teško zameniti naftu u ovim sektorima bar u kratkoročnom i srednjoročnom periodu'', zaključio je on.

Francuska je saopštila da će do 2040. godine okončati prodaju benzinskih i dizel vozila, a kompanija Volvo planira da krene sa postepenim ukidanjem proizvodnje konvencionalnih benzinskih automobila od 2019. godine, pri čemu će svi novi modeli koje bude proizvodila od tog datuma biti električna ili hibridna vozila...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski proizvođači će do kraja decenije proizvoditi pola novih modela električnih automobila

 

dear%20cc%2011.jpg

 

Kineski proizvođači automobila mogli bi do 2020. godine proizvoditi 49 od 103 nova modela električnih automobila na globalnom nivou, zahvaljujući nastojanjima Pekinga da ubrza prelaz s fosilnih goriva na baterije, pokazuje prognoza objavljena u sredu. U američkoj konsultantskoj kompaniji AlixPartners ističu i da bi kineski kapaciteti za proizvodnju litijum-jonskih baterija do 2021. trebalo da dostignu gotovo dve trećine globalnih kapaciteta, kao i da Peking već sada podupire prodaju domaćih modela električnih vozila na najvećem automobilskom tržištu na svetu. Kineski proizvođači već drže 96 posto učešća u domaćem tržištu električnih automobila, stoji u analizi AlixPartnersa. Prošle godine je na kineskom tržištu prodato oko 350 hiljada električnih vozila, što je i dalje manje od dva posto ukupno prodaje.

 

Do 2025. godine troškovi proizvodnje baterija za električna vozila bi trebalo da se približe ili čak izjednače s onima za proizvodnju goriva za motore s unutrašnjim sagorevanjem, procenjuju u AlixPartnersu, a niži troškovi baterija mogli bi po njima da podstaknu interes kupaca za električne automobile. Ključnu ulogu u nastojanjima proizvođača da pridobiju neodlučne kupce odigraće drugi faktori, poput značajno kraćeg vremena punjenja baterija, tvrdi u razgovoru s novinarima na skupu u Detroitu globalni potpredsednik AlixPartnersa John Hoffecker. Iz AlixPartnersa pritom upozoravaju da će mnogi od nekih pedesetak kandidata za razvoj autonomnih automobila na kraju ispasti iz trke. ''Nemoguće je očekivati da ćemo imati 50 uspešnih proizvođača autonomnih vozila'', kaže Hoffecker. U konsultantskoj kući ističu i da će u SAD-u proizvođači automobila morati da se bore za finansiranje ulaganja u nove tehnologije s bogatim igračima u tehnološkoj industriji, poput Applea i Alphabeta, i to u trenutku kada je prodaja automobila i manjih kamioneta na najnižoj tački ciklusa. Predviđaju da će prodaja automobila i lakih kamiona u SAD-u u 2019. godini pasti na 15.2 miliona, što bi bilo 13 posto manje u odnosu na prošlogodišnji vrhunac. Ostali analitičari u SAD-u takođe predviđaju usporavanje prodaje vozila u sledeće dve do tri godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni automobili počeli nasmrt da plaše velike naftne kompanije

 

tesla%20s%20s.jpg

 

Naftnim kompanijama ovo nije prvi put da se sreću s pretnjom električnih automobila, ali izgleda da i same postaju svesne da su ovoga puta okolnosti drugačije. Bloomberg prenosi da je OPEC upetostručio dugoročnu procenu prodaje električnih i plug-in hibridnih vozila, a isto su učinili i Exxon Mobil i BP. U OPEC-u su prošle godine verovali da će 2040. tržište progutati 46 miliona električnih automobila a sada su uvereni da će ta brojka biti - čak 266 miliona! Exxon Mobil je svoju procenu revidirao sa 65 miliona na 100 miliona električnih automobila do 2040. godine, kao i BP koji je svoja očekivanja podigao za 40 posto na 100 miliona električnih automobila do 2035. Analitičari veruju da će potražnja za naftom do 2040. pasti za 8 miliona barela dnevno, što je količina koju proizvode Iran i Irak zajedno.

A šta misle proizvođači automobila? Čini se da su oni puno skeptičniji, mada iz automobilskog salona u automobilski salon imamo priliku da vidimo sve više električnih modela koji uskoro kreću u prodaju, a vodeći proizvođači očekuju ukupnu prodaju od tek 6 miliona električnih vozila do 2025. i 8 miliona do 2030. Da li su veliki naftaši previše pesimistički ili proizvođači automobila nedovoljno optimistički raspoloženi pokazaće vreme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen priprema dve električne limuzine

 

vw%20crozz%20111111.jpg

 

Volkswagen je itekako aktivan u domenu implementacije novih tehnologija, pa je skoro siguran skori dolazak čak pet električnih modela. Uz komercijalno najzanimljiviji I.D. koji bi morao da ponovi Golfov uspeh, Volkswagen planira da ponudi i dve električne limuzine. To je za VWVortex potvrdio kompanijin šef marketinga: ''Bio sam u Berlinu na velikom eventu i mogu reći da imamo iznenađujuće velik broj noviteta u skoroj budućnosti, a mnogi su električni. Po prvi put sam video limuzine na platformi I.D-a.''

Podsetimo, svi modeli iz nove I.D. porodice koriste MEB platformu, a koja će biti osnova i za ostale električne modele u okviru VW grupacije. Prvi električni model stiže najkasnije 2020. godine u obliku kompaktnog modela, odnosno proizvodne verzije koncepta I.D. (koštaće 6.000-7.000 evra manje od Teslinog Modela 3). Dalje će slediti I.D. Crozz i I.D. Buzz, a zatim i dve limuzine. Da li su to Aeroe i Lounge čija imena su nedavno procurela u javnost pokazaće vreme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čak 40 odsto vozača želi da kupi električni automobil do 2021.

 

163155-nissan%20l%2011.jpg

 

Nedavno sprovedena anketa na više od 43.000 ispitanika u 52 zemlje je pokazala da 40 posto vozača želi da kupi električni automobil do 2021. godine. Kao razlog tome što ga žele tek za pet godina, a ne sada, većina ih je navela dobro poznate mane poput male autonomije, loše mreže punionica, dugotrajnog punjenja baterije, visoke početne cene, ispod prosečnog dizajna…

 

128524-renault%20twizy%201.jpg

 

U SAD-u 31 posto ispitanika se izjasnilo da žele električni automobil u sledećih pet godina, u Kini ih je 58 posto, na Tajlandu 66, u Japanu samo 16 posto ispitanika želi električni automobil, u Kanadi 31, u Meksiku 39, u Nemačkoj 22, a u naftom bogatoj Saudijskoj Arabiji čak 45 posto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na naplatnoj stanici ''Preševo'' počeo sa radom uređaj za punjenje električnih automobila

 

168320-punjac.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, prvi uređaj za punjenje električnih automobila počeo je sa radom na naplatnoj stanici ''Preševo'', na granici sa Makedonijom, a testiranje je pokazalo da odlično funkcioniše, saopšteno je iz Kabineta potpredsednice Vlade Srbije i ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Ovo je prvi od ukupno pet punktova na kojima će vozači elektroautomobila moći da dopune svoje vozilo u Srbiji, a svaki elektropunjač je poslednja generacija uređaja koja ujedno omogućava i besplatnu internet konekciju (vaj-faj). Instaliranje punjača za ekološke elektroautomobile na Koridoru 10 sprovodi se na inicijativu ministarke Mihajlović, a u saradnji sa JP Putevi Srbije. Već u narednih nekoliko dana očekuje se i instaliranje drugog elektropunjača na granici s Hrvatskom, na naplatnoj stanici ''Šid''. Treći uređaj za punjenje elektroautomobila biće instaliran na Koridoru 10 tokom naredne nedelje, i to na auto-putu u Beogradu, na ''Bubanj potoku'', gde će Putevi Srbije imati prodajno mesto za tagove - uređaje za elektronsko plaćanje putarine.

 

''Cilj nam je bio da ove letnje sezone privučemo još više vozača na našu najznačajniju saobraćajnicu - Koridor 10. Ne samo da će ova Vlada završiti izgradnju ovog koridora koji je najbolja i najkraća veza Istoka i zapadne Evrope, već intenzivno radimo na tome da to bude i najmoderniji putni pravac prilagođen i potpuno ekološkim elektroautomobilima'', rekla je potpredsednica Mihajlović. U avgustu se očekuje instaliranje još dva punjača na stanicama ''Dimitrovgrad'', na ulazu i izlazu iz Bugarske, kao i ''Subotica jug'', na ulazu i izlazu iz Mađarske. Na ovim punjačima moguće je u isto vreme puniti tri automobila, a svuda gde je instaliran uređaj, dostupan je i besplatan internet. ''Signal za internet je napravljen po sistemu kišobrana, kako se ne bi stvarale gužve i ugrožavala bezbednost na putu'', rekla je Mihajlovićeva. Vozači već mogu da računaju na besplatan internet na Koridoru 10 i na mestima na kojima nisu instalirani elektropunjači. Internet signal je uveden na odmorištu ''Jerina'', na auto-putu od Beograda ka Nišu kod isključenja za Smederevo, zatim na odmorištima ''Šimanovci 1'' i ''Šimanovci 2'' (auto-put od granice sa Hrvatskom ka Beogradu u oba smera), ''Feketić 1'' i ''Feketić 2'' (auto-put od granice sa Mađarskom ka Beogradu u oba smera).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia neće električne automobile

 

Dacia-Duster_Concept_2009_1024x768_wallp

 

Tako kaže komercijalni direktor ovog brenda, Fransoa Maret. ''Jednostavno ova tehnologija je preskupa za nas'', izjavio je Maret u intervjuu za britanski AutoExpress. On je objasnio da je fokus Dacie na B i C segmentu, i da je prelazak u druge segmente trenutno neisplativ. O borbi sa sve strožijim zakonima povodom emisije štetnih gasova Maret vidi opciju u pogonu na LPG. ''Jednostavan, pristupačan, pouzdan'' to je naša mantra, rekao je Maret. ''Otkako smo oživeli brenda Dacia 2004. godine, naša proizvodnja uvećala se za 25 puta'', potvrdio je uspeh Dacie njen komercijalni direktor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai u tajnosti sprema novu bateriju

 

hyundai%20ev.jpg

 

Ako do revolucije u tehnologiji baterija i dođe, do 2025. godine bi ostalo samo oko 10% automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Po mišljenju mnogih, kompanija Hyundai Motor Group je prilično konzervativna kada je u pitanju usvajanje novih tehnologija vezanih za alternativna goriva. Umesto fokusiranja na jedan koncept, oni investiraju u širu strategiju, od hibrida, preko plug-in hibrida, električnih vozila do modela koji koriste vodonične gorive ćelije, odnosno, sede na više od jedne stolice. Po Li Ki-Sangu, višem potpredsedniku Hyundai Motor kompanije, ukoliko dođe do revolucije u tehnologiji baterija, 2025. godinu ćemo dočekati sa 90% električnih automobila na tržištu. Po njegovom mišljenju, konvencionalne litijum-jonske baterije (sa tečnim elektrolitima) navodno polako gube bitku.

 

Jedna od mnogobrojnih novih tehnologija koja najviše obećava po korejskoj kompaniji, jeste tehnologija čvrste baterije (litijum-sumporne ili litijum-vazdušne ćelije). Ostaje samo da se vidi da li će te baterije moći da se nađu u tržišno prihvatljivom formatu. Li Ki-Sang očekuje tehnološki proboj između 2020. i 2025. godine, koji će dodatno razjasniti da li će evolucija litijumskih baterija predstavljati budućnost. Ukoliko ne dođe do pojavljivanja nove tehnologije, investicije u gorive ćelije onda neće biti stopirane, bar ne što se Hyundai-ja tiče. U naredne 3 godine, Hyundai planira lansiranje deset hibrida, osam plug-in hibrida, osam električnih modela i dva modela sa gorivim ćelijama. Međutim, što se kupaca tiče, tehnologija uopšte ne mora da ode predaleko u odnosu na ono što postoji danas, bar ne kada je reč o gustini trenutnih baterija. Niko ne zahteva da ćelije budu gušće, već se zahteva da baterije budu jeftinije. Naime, list Korea Herald je nedavno objavio vest da Hyundai razvija sopstvene baterije, i da su već uspostavljena proizvodna postrojenja. Svakako će biti interesantno videti da li će Hyundai usavršiti tehnologiju čvrstih baterija, odbaciti gorive ćelije i hibride i na kraju postati konkurent Samsungu ili LG-u.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota planira električno vozilo s tzv. solid-state baterijom

 

toyota%20fcv-r%20111111.jpg

 

Mnogi svetski proizvođači uključujući i Toyotu rade na razvoju nove generacije baterija za buduća električna vozila koja bi trebalo da doskoče osnovnim problemima, odnosno autonomiji i vremenu potrebnom za punjenje. Tačnije, u Toyoti rade na razvoju tzv. solid-state baterija, odnosno baterija s krutim elektrolitom koje nude mnoge prednosti u odnosu na sadašnje litijum-jonske baterije, a prvi model bi s njima na tržište trebalo da stigne najkasnije tokom 2022. Isti će se bazirati na novoj platformi namenjenoj upravo električnim automobilima, a za sada o njemu nemamo dodatnih informacija. Što se tiče vremena potrebnog da bi se baterije napunile, u Toyoti navodno imaju cilj da ga smanje na vreme potrebno da se napune rezervoari konvencionalno pokretanih, odnosno benzinskih i dizelskih modela. Dakle, za samo nekoliko minuta. Veliki iskorak bi trebalo da se ostvari na polju autonomije, ali o tome je za sada prerano da se govori.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekord u Danskoj: Više električnih nego benzinskih stanica

 

renault%20zoe%20567.jpg

 

Iako je ukupni razvoj električnih vozila na tržištu spor, čini se da je Danska posvećena svom cilju da zameni konvencionalne automobile. Nedavno je, uprkos očiglednom nedostatku potražnje, broj električnih punjača širom te nordijske države prevazišao broj benzinskih pumpi. Trenutno u Danskoj ima 2.030 elektropunjača za električna vozila, što je za dva više više od 2.028 običnih benzinskih stanica, zaključak je izveštaja Danske energetske asocijacije. ''Naravno, to je prilično simbolično, ali ta brojka ipak pokazuje da se infrastruktura sve više popravlja'', rekao je Lerke Flader, šef Danske asocijacije za električna vozila.

 

Ali dok infrastruktura električnih vozila cveta, čini se da je krajnja perspektiva tržišta električnih vozila u toj nordijskoj zemlji prilično mračna. Nedavno je prodaja električnih automobila u Danskoj opala, nakon što je Vlada odlučila da smanji subvencije za električna vozila. Do sada je tokom 2017. godine u Danskoj prodato samo 182 električna automobila, od čega samo 17 privatnim korisnicima, što je veliki pad u odnosu na 4.605 prodatih 2015. godine, objavio je ''Kopenhagen post''. Pad je kasnije pripisan ljudima koji su odustali od kupovine električnih automobila zbog smanjenja subvencija, dok Larke Flader tvrdi da je naknadno uvedeni poreski režim ''potpuno ubio tržište''. I dok se čini da je Vlada shvatila svoju pogrešnu procenu i da, navodno, trenutno revidira kontroverzni porez, susedna Norveška, početkom godine, postala je prva zemlja na svetu u kojoj su elektronska vozila nadmašila tradicionalne automobile na fosilna goriva. Ironično je što Norveška, najveći proizvođač nafte u Zapadnoj Evropi, takođe ima i najzeleniji automobilski vozni park na svetu, sa 500.000 električnih i hibridnih automobila, od čega je 100.000 čisto električnih vozila. Vlada Norveške obećala je da će do 2025. godine eliminisati sve nove automobile na fosilna goriva. S obzirom da 98 odsto norveške električne energije dolazi od hidroenergije, kod električnih vozila gotovo da nema emisije ugljen-dioksida. U Švedskoj, još jednoj nordijskoj naciji, takođe nema sumnje da će električna vozila postati glavna u narednoj deceniji. Početkom ovog meseca, Volvo je napravio istorijsku posvećenost ukidanju konvencionalnih automobila nakon 2019. godine, sa planovima da će do 2025. godine prodati najmanje jedan milion vozila na električnu energiju, uključujući i čisto električna i hibridna vozila. Danska je globalni lider u vetroelektranama, ali ogromni porez na vozila od 180 odsto čini se da i dalje predstavlja nepremostivu prepreku za budućnost električnih automobila. U Danskoj je ''E.ON'' daleko najveći snabdevač sa više od 1.300 mesta za punjenje širom te nordijske zemlje. Savremeni električni automobil obično se napuni od nula do 80 odsto za oko 30 minuta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi električni terenac Bollinger B1

 

bollinger%201.jpg

 

Američki startup predstavio je, kako kažu, Bollinger B1 prvo stvarno terensko vozilo sa pogonom na sva četiri točka, koji je u potpunosti pokretan električnim motorima.

 

bollinger%2011.jpg

 

Može da primi četiri putnika, a mada je po svemu pravo terensko vozilo, performanse su izuzetne, tako da do stotke stiže za manje od 4.5 sekundi.

 

bollinger%2011111.jpg

 

Moguće je izabrati dve opcije, bateriju od 60 ili 100 kWh, koje mogu da osiguraju 200, odnosno 300 km autonomije. Brzina iznosi skoro 200 km/h, a na raspolaganju ima 360KS. Prvi primerci se očekuju 2019. godine.

 

bollinger%20111.jpg bollinger%201111.jpg

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi smanjuje troškove za 10 milijardi evra, okreće se električnim vozilima

 

image.png

 

Audi namerava da do 2022. smanji troškove poslovanja za 10 milijardi evra kako bi podržao finansiranje prelaska na proizvodnju električnih automobila, nakon skandala zbog varanja na testovima emisije izduvnih gasova, tvrde izvori upoznati sa planovima ovog proizvođača automobila. Audi planira da u sledećim godinama na tržište lansira pet novih električnih modela. Prvi će biti sportsko terensko vozilo e-tron, koji će se od 2018. godine sastavljati u pogonu u Briselu. Veći deo ušteda od 10 milijardi evra se odnosi na smanjenje troškova za istraživanje i razvoj, saznaje se od izvora. Audijev predstavnik za medije iz nemačkog središta u Ingolstadtu odbio je da komentariše napise o tome. Naime, nemački poslovni dnevnik Handelsblatt je u nedeljnom izdanju objavio planove smanjenja troškova i planove profitabilnosti te automobilske kompanije. Audi želi da oslobodi i sredstva za ulaganja u tehnologiju nulte emisije, razvijajući novu proizvodnu platformu sa Porscheom. Deljenjem komponenti i modula oba luksuzna Volkswagenova brenda bi uštedela novac. Ta kompanija se bori sa teškoćama nakon povlačenja automobila sa tržišta, istragama i kritikama sindikata i menadžera zbog skandala u vezi emisije kod dizel vozila i svoje strategije nakon tog skandala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seat bi električni model mogao da nazove Born

 

Seat%20IBE%201.jpg

 

Po pisanju pojedinih medija, španski Seat priprema bar dva električna modela, pri čemu će prvi (za 2019. godinu) biti verzija e-Mii gradskog automobila. Drugi model se očekuje nakon 2020. godine, a moguće je da će nositi ime Born (po El Born okrugu u Barseloni) budući da su Španci nedavno zaštitili taj naziv (uz nazive Born-E i E-Born).  Automobil će koristiti novu Volkswagenoviu MEB platformu za električna vozila, ali će Seat morati da sačeka da prvo VW, Audi i Škoda predstave svoja električna vozila sa tom platformom. To znači da Seat Born u prodaji možemo očekivati 20121. ili 2022. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tabla je lepsa u Fici.

Ne znam zasto  nisu odmah napravili lep enterijer i kokpit nego ovako ga spartanski daju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...