Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Volkswagen rasprodao sve električne automobile za ovu godinu

 

vw gtx id4 03.jpg

 

Izvršni direktor Volkswagena, Herbert Diess, izjavio je da su sva električna vozila koncerna za evropsko tržište u 2022. godini rasprodata. To znači da će svako ko želi da kupi električni automobil sa značkom Volkswagena, Audija, Porschea ili druge marke iz koncerna verovatno morati da sačeka do 2023. godine.

 

''Rasprodali smo sva vozila u Evropi i SAD-u, a naša kompanija ima zaostatak od 300.000 narudžbina električnih automobila u zapadnoj Evropi. Imamo prepune knjige narudžbina jer su svi naši modeli izuzetno dobro prihvaćeni među kupcima'', zaključio je Diess. Prema pisanju Financial Times-a, VW koncern je u prvom tromesečju 2022. prodao 99.000 električnih automobila, a kompanija trenutno pokušava da reši probleme sa nedostatkom čipova. Poređenja radi, Tesla je u istom periodu prodao 310.000 primeraka. Početkom godine nemački koncern je objavio da planira da će do kraja godine prodati ukupno 700.000 električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda, Volkswagen i Cupra najavili urbane električne modele

 

224573-skoda ev 03.jpg

 

Škoda, Volkswagen i Cupra za 2025. godinu pripremaju manje gradske električne modele, i to na skraćenoj verziji MEB EV platforme. Takođe, sva tri će se proizvoditi u Španiji kao deo ogromnog investicionog paketa Volkswagen grupe koji je težak 10 milijardi evra.

 

Kako prenosi Autocar, nove automobile je u obliku skica najavio generalni direktor VW grupe Herbert Diess, koji je rekao da će oni ''olakšati pristup e-mobilnosti i podstaknuti budućnost mobilnosti za generacije koje dolaze''. Potvrda da će se gradski električni modeli proizvoditi u Španiji dolazi u trenutku kada VW grupa iznosi ogromnu inicijativu od 10 milijardi evra za izgradnju nove fabrike baterija u regionu Sagunto, u cilju snabdevanja proizvodnih linija vozila u Martorellu i Pamploni. To je treća od šest fabrika baterija koje će VW grupa izgraditi u Evropi do 2030. godine, a dve su već potvrđene u Nemačkoj i Švedskoj. Ostale zemlje u trci za preostale tri su Češka, Slovačka, Poljska i Mađarska. Sami automobili će biti bazirani na namenskoj arhitekturi MEB Entry. Oni će u suštini služiti kao zamena za Volksvagen e-Up, Škodu Citigo-e iV i Seat Mii Electric.

 

224574-vw ev 02.jpg

 

Volkswagen je na prošlogodišnjem sajmu automobila u Minhenu već dao snažne naznake o svojim planovima za urbani EV, sa konceptom kompaktnog krosovera ID Life, ali su neki izveštaji ranije ove godine sugerisali da se dizajnerski tim automobila vratio na tablu za crtanje kako bi automobil dobio futurističkiji izgled. Cuprin automobil će biti evolucija neobičnog koncepta UrbanRebel iz 2021. sa manje očigledno inspirisanim motosportom dizajnerskim elementima. Ostale su zdepaste, kompaktne proporcije, ali ogromno zadnje krilo je zamenjeno konvencionalnijim. Zadnje staklo će biti značajno produženo, verovatno da bi se smestio drugi par vrata.

 

224572-cupra ur 01.jpg

 

Ali dok će ta dva automobila biti evolucija prethodno viđenih koncepata, Škodin pristup formuli biće potpuno nov, i jedan od prvih serijskih automobila češkog brenda koji će usvojiti novi tretman dizajna koji se naziva ''Modern Solid''. Skica nagoveštava da će Škoda naglasiti robusnost i jednostavnost svojim stilom nove ere, što je značajno odstupanje od sadašnjih automobila, posebno onih u nižim segmentima. Autocar podseća i da je ranije ove godine, tadašnji izvršni direktor Škode Thomas Schäfer, obećao da će se najmanji EV kompanije ''razlikovati od naših sestrinskih brendova kao i da će to biti prelep koncept koji zaista odgovara Škodi'', sugerišući da će podele u ovom segmentu biti mnogo opipljivije nego u sferi električnih hečbekova, u kojoj VW grupa trenutno prodaje skoro identične modele Volksvagen ID 3 i Cupra Born.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Litijum poskupeo šest puta - pristupačna elektromobilnost više nije realna

 

Dacia-Spring 1.jpg

 

Globalna nestašica ključnih komponenti baterija podigla je cene na rekordne nivoe, a od prošle godine cene litijuma su skočile za više od 700%, nikla za 250% a kobalta i mangana za 100%, pa se postavlja pitanja šta to znači za ubrzanu tranziciju ka električnim automobilima? Osim toga, dobro je poznato da Srbija ima možda i najveće rezerve litijuma u Evropi, a kako raste cena litijuma tako će rasti i pritisak na našu zemlju da što pre počnemo sa iskopavanjem.

 

Elon Musk, izvršni direktor Tesle je nedavno preporučio svima koji žele da se brzo obogate način na koji to najlakše mogu da urade - iskopavanje litijuma. Prema ekscentričnom milijarderu, marže na litijum su sada iste kao i kod proizvodnje softvera, jer su cene na tržištu otprilike 10 puta veće od cene ekstrakcije. Rast cena sirovih materijala koji su potrebni za baterije poput litijuma i nikla su doveli do toga da proizvođači baterija podignu cene proizvođačima automobila, koji su naravno ovo poskupljenje preneli na kupca.

 

Cena nikla je bila na svim naslovnim stranicama početkom marta kada je cena dostigla više od 100.000 dolara po toni zbog straha od obustave trgovine sa Rusijom, ali je od tada cena pala na oko 33.000 dolara. Ipak, trenutno najveći problem jeste litijum. Prema izjavama industrijskih eksperata, isporuke litijuma rastu duplo sporije od potražnje za električnim automobilima. Primera radi, Elon Musk koji je nedavno kupio Twitter, rekao je da će možda da osnuje i vlastitu kompaniju za iskopavanje litijuma kako bi osigurao snabdevanje. Cene sirovih materijala litijum-jonske baterije su toliko porasle, pogotovo što se katode tiče, pa sada čine čak 80% cene baterijske ćelije, dok je 2015. učešće u ceni bilo svega 40%. Milijarde koje su uložene u gigafabrike baterija nisu stigle do izvora sirovih materijala. To je dovelo do toga da Tesla razmišlja o investicijama u rudnike i rafinerije. Situacija je slična kao 2018. kada su sami morali da uđu u proces proizvodnje baterija.

 

Dacia je nedavno morala da znatno poveća cenu električnog Springa zbog problema sa nestašicom sirovih materijala. Ovaj rumunski automobil na baterije je tokom januara u Francuskoj imao cenu od 17.390 evra, dok je za isti model sada potrebno izdvojiti 18.690 evra, što je najveći skok cene u celoj gami rumunske kompanije. Prošle godine je globalna prodaja električnih automobila skočila duplo, na 6.6 miliona primeraka. Zbog sve većeg interesovanja za baterijskim vozilima, potražnja za litijumom mogla bi da se poveća i do deset puta do kraja ove decenije. Širom sveta, traže se nove lokacije za iskopavanje litijuma, a najviše su zabrinuti ekološki aktivisti zbog procesa rudarenja koji može biti štetan po životnu sredinu.

Naravno, dobro je poznato da Srbija ima možda i najveće rezerve litijuma u Evropi, a kako raste cena litijuma tako će rasti i pritisak na našu zemlju da što pre počnemo sa iskopavanjem. Da li su naše zalihe litijuma blagoslov ili prokletstvo, ostaje da vidimo u narednim godinama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo od 2023. planira da u SAD-u prodaje samo elektrifikovane automobile

 

219946-volvo xc40 03.jpg

 

Švedski brend već postepeno sprovodi strategiju ''ugljenične neutralnosti''. Zato će od 2023. u Sjedinjenim Državama moći da se kupi samo elektrifikovani Volvo. Kupci neće pronaći druge verzije u salonima. Kao što vidite, proizvođač ozbiljno shvata ekologiju. Ovo je, naravno, tek prvi korak prema potpunoj elektrifikaciji. Hibridne verzije su prelazna faza. Ipak, treba imati na umu da je proizvođač najavio potpuno povlačenje od SUS motora do 2030. godine. Sve smo bliži sredini 2022. godine i sve je bliže potpuna promena u Sjedinjenim Državama. Elektrifikovani Volvo će naravno biti dostupan u različitim verzijama. Nema sumnje, da će svi dobiti automatske menjače. Neki od njih će ostati kao klasični ili čak blagi bibridi.

 

Blagi hibrid je već standard kod V60, XC40 i XC90. Kao što možete pretpostaviti, ostale promene slede nakon elektrifikacije. Proizvođač će ponuditi nove boje, uzorke felni, pa čak i ekološke presvlake s visokim nivoom otpornosti. Biće tu i sitne kozmetičke izmene vezane uz dizajn karoserije postojećih automobila, poput S60 i V60. Svi modeli u ponudi od 2023. dobiće ugrađeni Google softver.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai planira fabriku električnih vozila u Americi

 

218080-hyundai ioniq 7.jpg

 

Kompanija je u pregovorima o izgradnji pogona u Džordžiji, u blizini postojećih fabrika koje proizvode brendove Hyundai i Kia.

 

''Uskoro će biti objavljen plan o izgradnji nove fabrike električnih vozila u Sjedinjenim Državama, ali u ovoj fazi ne možemo da podelimo s vama detalje o tome'', odgovorili su iz Hjundaija na upit Rojtersa o njihovom investicionim planovima. Kompanija je u poodmaklim razgovorima sa zvaničnicima američke savezne države Džordžija o izgradnji namenskog pogona za električna vozila, rekla su britanskoj agenciji tri izvora koja su direktno upućena u pregovore. Detalji o investiciji, uključujući njenu procenjenu vrednost i broj radnih mesta koja bi bila otvorena, za sada nisu poznati.

 

Novi pogon u Džordžiji, ako pregovori budu uspešno završeni, služilo bi i Hjundaiju i Kiji za proizvodnju i lansiranje nekoliko potpuno novih modela električnih SUV vozila - loniq 7 i EV9 - namenjenih samo tržištu SAD-a, rekli su Rojtersovi sagovornici. Hyundai je prošlog meseca najavio investiciju od 300 miliona dolara za proizvodnju potpuno električnog modela Genesis GV 70 i hibridne verzije Santa Fe u svojoj fabrici u Alabami. Pomenuti Genesis bi bio prvi Hyundai elektični automobil proizveden u Sjedinjenim Državama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elektrifikacija je mačka u džaku?

 

vw diess.jpg

 

Herbert Diess direktor VW priznaje da je prerano za masovnu elektrifikaciju u automobilskoj industriji. Prelaz na potpuno električnu mobilnost neće se dogoditi preko noći. Postoje pokušaji svih uključenih strana - proizvođača automobila, vlada, energetskih kompanija, klimatskih organizacija i potrošača - da ubrzaju proces, ali mnogi faktori diktiraju daleko sporiji tempo od očekivanog. Čak i najveći igrači u automobilskoj industriji priznaju da nije sve kako to ''Perica zamišlja'' i da se svakodnevno problemi gomilaju.

 

Izvršni direktor Volkswagen grupe Herbert Diess je objasnio da problem nije povezan sa potražnjom kupaca jer je ona sve veća i veća, već sa proizvodnjom električne energije i infrastrukturom koja podržava proizvodnju i rad EV. Oba ova procesa zaostaju za brzinom kojom se trenutno razvijaju vozila sa nultim emisijama. Globalna energetska kriza koja je već počela, samo još više otežava ovaj proces potpune elektrifikacije. I pre krize je bilo jasno da električna energija, njena proizvodnja a posebno distribucija koja je još na tehnološkom principu koji je postavio Nikola Tesla trenutno a i u doglednoj budućnosti ne može da pokrije više od par procenata učešća električnih automobila i globalnom broju vozila koja se kreću putevima. Ukoliko želimo potpunu električnu mobilnost, ona podrazumeva i paralelan razvoj energetike, što je sada daleko od potrebnog.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Fisker Pear na novoj slici

 

fiesker pear 01.jpg

 

Američki proizvođač električnih automobila Fisker je već lansirao model Ocean (od sledeće godine biće dostupan i na evropskom tržištu), nedavno je najavljen električni kabriolet Ronin,  ali ova kompanija planira i novi bazni električni automobil nazvan Pear (akronim za ''Personal Electric Automotive Revolution''). Proizvodnja je najavljena za početak 2024. godine, a automobil će u Sjedinjenim Američkim Državama koštati od 29.900 dolara. Specifikacije još nisu saopštene, mada Fisker navodi da će Pear biti ''digitalno povezani, kompaktni, urbani EV za pet putnika.''

 

Sudeći po takvoj najavi i prilično agresivnoj ceni, zvuči kao da je brend usmeren za isto tržište kao i Volkswagen ID.3. Automobil na najavnim slikama izgleda kao kompaktni crossover. Kako se očekuje, Pear će usvojiti neke stilske elemente od svog većeg brata, deleći isti zaobljeni prednji deo, kratku haubu i ravni zadnji deo. S obzirom na nižu cenu, očekuje se da će Pear imati manji baterijski paket i slabije električne motore od Fiskera Ocean. To praktično znači da bi Fisker Pear mogao da dobije baterije od 60 kWh i domet od 200 milja (322 km). Američka kompanija još nije potvrdila da li će se Pear prodati u Evropi, ali njihov portparol nagoveštava da je to definitivna mogućnost, s obzirom na količinu interesovanja evropskih kupaca pokazanu za većim modelom Ocean. Fisker takođe predviđa proizvodnju od 250.000 jedinica ovog automobila godišnje u fabrici u Ohaju.

 

fisker pear.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa električnim automobilima dolazi još jedna velika nestašica 2025. ili 2026. godine

 

peugeot e-rifter 01.jpg

 

Sa električnom mobilnošću svet preko noći neće postati lepše mesto, odnosno i ona će podstaknuti nove krize i promenu strateških karata. Direktor automobilskog koncerna Stellantis Carlos Tavares, na primer, očekuje nestašicu baterija i sirovina zbog prelaska na elektromobilnost. Problemi sa snabdevanjem baterijama pogodiće automobilsku industriju 2025. ili 2026. godine.

 

''Ako ne bude manjka baterija, onda će postojati značajna zavisnost zapadnog sveta o Aziji. To je nešto što možemo lako predvideti'', rekao je Tavares na konferenciji Financial Times-a. Proizvođači automobila su se dugo oslanjali na spoljašnje dobavljače baterija, uglavnom iz Kine ili Južne Koreje. Ali sada kreću sa podizanjem proizvodnih pogona za baterije. Međutim, za povećanje kapaciteta proizvodnje biće potrebno nekoliko godina. Evropski automobilski divovi ostaće zavisni o dobavljačima kao što su LG Chem, Samsung (Južna Koreja), Panasonic (Japan) i CATL (Kina).

 

Šef Stellantisa takođe predviđa nestašicu sirovina što bi moglo dovesti do strukturalnih izazova. U poređenju sa SUS motorima, električni automobili su pravi teškaši i u proseku su teži 500 kilograma. Rudarenje sirovina poput koblata nosi nove geopolitičke rizike. ''Šta je sledeće? Gde je čista energija? Gde je infrastruktura za punjenje? Gde su sirovine? Koji su geopolitički rizici u nabavci tih roba? Ko ima u vidu širu sliku ove promene?'', upitao je šef Stellantisa na konferenciji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai ulaže 15.4 milijardi evra u proizvodnju električnih automobila

 

ioniq hyundai.jpg

 

Hyundai je najavio ulaganja od 15.4 milijardi evra do 2030. godine u proizvodnju električnih vozila (EV) u Južnoj Koreji.

 

Grupacija u kojoj su Hyundai i Kia je objavila da do 2030. planira da u Južnoj Koreji godišnje proizvodi 1.44 miliona električnih vozila. To bi činilo oko 45% kombinovanog globalnog proizvodnog kapaciteta EV-ova od 3.23 miliona vozila u 2030. godini, navodi grupa u saopštenju. Reuters je prošle nedelje izvestio da Hyundai planira i izgradnju fabrike za proizvodnju električnih vozila u američkoj saveznoj državi Džordžiji. Atlanta Journal-Constitution je izvestio da će ta južnokorejska kompanija uložiti u Džordžiju 7.5 milijardi dolara (6.99 milijardi evra) i zaposliti 8.500 ljudi u sklopu planova za izgradnju fabrike. Prošle godine grupa Hyundai Motor je najavila da u SAD do 2025. planira da investa 7.4 milijarde dolara u proizvodnju električnih vozila, nadogradnju proizvodnih pogona i daljnja ulaganja u rešenja za pametnu mobilnost - tehnologiju koja bi poboljšala javni gradski prevoz.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki rast prodaje električnih vozila u svetu

 

tesla solarni-krov.jpg

 

Globalna prodaja putničkih električnih vozila (EV) porasla je u 2021. za 103% na skoro 6.6 miliona, pokazuje izveštaj koji je objavio Blumberg. Podaci su objavljeni 18. maja, kada se održava sastanak na ministarskom nivou članica Saveta za prelazak na vozila sa nultom emisijom (ZEV) u Lajpcigu.

 

Savet za prelazak na ZEV je međunarodni forum. Okuplja vlade zemalja koje predstavljaju više od polovine svetskog tržišta automobila, a sa ciljem ubrzavanja globalne tranzicije na vozila sa nultom emisijom. U izveštaju se navodi da zemlje Saveta zajedno učestvuju u ukupnoj prodaji EV sa 50%. Oko 70% prodatih EV su bila vozila koja rade samo na bateriju (sa čistom baterijom odnosno sa nultom emisijom), oko 30% plug-in hibrdi, a manje od 1% vozila na gorivne ćelije. Na globalnom nivou, EV su u prodaji putničkih vozila u četvrtom kvartalu 2021. imala udeo od 13% ili 9% ako se isključe plug-in hibridi.

 

Blumberg navodi da su neke zemlje, ako se računaju i plug-in hibridi, u četvrtom kvartalu 2021. zabeležile veoma veliki udeo EV u prodaji automobila. Tako je u Norveškoj udeo EV u prodaji bio 97%, Švedskoj 60%, Holandiji 51%, Danskoj 49%, što ukazuje na masovnu tražnju. Međutim, druge zemlje su još u fazi pokretanja svojih tržišta električnih automobila. Ukazuje se i na stalni rast infrastrukture za punjenje električnih vozila. U 2021. zemlje članice Foruma u proseku su uvećale broj javnih konektora za punjenje za 20%-30%, a neke, posebno Indija i Italija, imale su i znatno veći rast. U izveštaju BNEF navodi se i da je udeo EV u prodaji kod nekoliko proizvođača automobila sa sedištem ili velikim operacijama u zemljama Foruma premašio 10% - BMW, Mercedes, Grupa Volkswagen.

 

Navodi se i da je prodaja kamiona sa nultom emisijom još veoma mala, ali da su tri vodeća proizvodača nedavno predstavila planove za proizvodnju teretnih vozila bez štetne emisije. Daimler, Volvo i Traton su između 2019. i 2021. prodali oko 450.000 EV kamiona u zemljama Foruma i pokrivaju oko 30% tržišta. U izveštaju se navodi i da je svetska tražnja nafte u drumskom prevozu dostigla 43.7 miliona barela na dan u 2021. a da je zahvaljujući EV ta tražnja manja za oko 1.5 miliona barela ili 3.3% ukupne tražnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi Bentley na struju bi mogao da ima više od 1.400 konja

 

Bentley-EXP_100 01.jpg

 

Prvi EV britanskog proizvođača luksuznih automobila na tržištu bi trebalo da se pojavi 2025. godine, a tokom nedavnog razgovora za Auto News Europe, izvršni direktor Bentleyja Adrian Hallmark je sugerisao da bi mogao da ima više od 1400KS i da će biti sposoban da postigne 60 mph (96 km/h) za samo 1.5 sekundi.

 

''Sada imamo 650KS sa GT Speedom, a ta brojka biće duplo veća sa BEV-om'', rekao je Hallmark. Bentley će ponuditi EV s različitim načinima ubrzanja. ''Možete da imate sprint do stotke za 2.7 sekundi. Ili se može prebaciti na 1.5 sekunde'', kaže izvršni direktor. Prema Hallmarku, ključni atribut EV-a biće njegovo ''preticanje bez napora'', posebno između brzina od 50 do 110 km/h, i između 50 do 240 km/h. Što se tiče dizajna, Bentley nije naveo kakav će oblik imati njegovo prvo električno vozilo. Ono što znamo je da će se EV bazirati na platformi VW Grupe Premium Performance Electric (PPE) koju su razvili Audi i Porsche i da ga proizvođač automobila neće dizajnirati tako da izgleda kao električni automobil. Očekuje se da će koštati više od 250.000 evra, što znači da će električni pogon biti jeftiniji od trenutnog 12-cilindarskog motora. ''Motor sa 12 cilindara je oko 10 puta veći od cene prosečnog motora premium automobila, a prosečna baterija je manja od našeg 12-cilindričnog motora'', dodao je Hallmark. ''Jedva čekam baterije, relativno su jeftine''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai u SAD-u gradi fabriku električnih vozila

 

hyundai s 01.jpg

 

Američka savezna država Džordžija biće sedište prve Hyundaijeve namenske fabrike za električna vozila i proizvodnju baterija u Sjedinjenim Državama, objavila je kompanija. Hyundai očekuje da će nova fabrika dostići kapacitet od 300.000 jedinica godišnje kada počne komercijalnu proizvodnju u prvoj polovini 2025.

 

Hyundai je rekao da će pogon za proizvodnju baterija biti pokrenut uz ''strateško partnerstvo'', čiji detalji će biti objavljeni kasnije. Takođe će naknadno objaviti koji se modeli će se proizvoditi u fabrici. ''Kroz pogon za proizvodnju baterija, Grupa takođe ima za cilj da uspostavi stabilan lanac snabdevanja i izgradi zdrav ekosistem električnih vozila u SAD-u'', navodi Hyundai u saopštenju. Fabrika će zauzeti skoro 3.000 hektara u okrugu Brajan, koji se nalazi otprilike 50 kilometara od luke Savane. Kijino proizvodno središte je već u Vest Pointu (Džordžija), udaljenom oko 450 kilometara. Hyundai je rekao da je izabrao ovu lokaciju zbog njene ''brzine na tržištu, talentovane radne snage, kao i postojeće mreže''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U svetu prodato rekordnih 6.6 miliona električnih vozila

 

nuova 500e nagrada.jpeg

 

Prodaja električnih automobila u svetu, uključujući potpuno elektrificirane i plug-in hibride, udvostručila se 2021. godine dostižući nov rekord od 6.6 miliona, prema izveštaju Međunarodne agencije za energiju (IEA) ''Globalni pregled tržišta električnih vozila''.

 

Kina je u ukupnoj svetskoj prodaji eletričnih automobila imala udeo od jedne polovine sa 3.3 miliona jedinica, dok je prodaja u Evropi porasla za 65% na 2.3 miliona prošle godine. Ukupan broj električnih automobila na putevima širom sveta povećan je tako na 16.5 miliona vozila do kraja 2021. godine. Veliki porast prodaje se pripisuje kontinuiranoj politici subvencija ''na mnogim tržištima, pri čemu se ukupna suma državnih podsticaja udvostručila prošle godine na skoro 30 milijardi dolara'', saopštila je IEA.

 

U skladu sa ekološkim politikama, sve veći broj zemalja ima ambiciozne ciljeve za elektrifikaciju vozila u narednim decenijama, a mnoge automobilske kompanije planiraju ogromna ulaganja za potpuni prelazak na proizvodnju električnih automobila. Uprkos skoku prodaje, ''kratkoročno gledano, najveće prepreke za nastavak snažne prodaji električnih vozila su rastuće cene nekih ključnih minerala neophodnih za proizvodnju baterija, kao i poremećaji u lancu snabdevanja izazvani napadom Rusije na Ukrajinu i dugotrajne mere kovid zatvaranja u nekim delovima Kine'', dodaje IEA. Dugoročno posmatrano, potrebni su veći napori za razvoj dovoljne infrastruktura za punjenje električnih vozila koja bi podmirila očekivani rast prodaje, zaključuje se u izveštaju ove međunarodne agencije.

 

preuzeto sa - Auto Blog 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li su električni automobili prebrzi za prosečne vozače?

 

ev sudar.jpg

 

Svi mi volimo brze, moćne automobile, a retko koje električno vozilo ne krase ovi atributi.

Naime, gotovo svaki elektromobil danas poseduje performanse na nivou superautomobila. Samim tim, nimalo ne čudi što što su baterijski pogonjeni modeli vrlo često uključeni u teške saobraćajne udese. Ovde se nameće pitanje - da li je uopšte mudro što oni za relativno pristojnu sumu novca mogu da se nađu u rukama ''običnih'' vozača? Kada je Tesla konstruisao prvi Roadster, bilo je sasvim prirodno da ga reklamira naglašavajući performanse da bi opravdao ne baš malu cenu. Međutim, sve je podignuto na mnogo viši nivo sa novijim modelima koji su raspolagali sa više snage i performansi. Uskoro, postalo je gotovo obavezno da svaki Teslin elektromobil poseduje moćne elektromotore koji mu obezbeđuju performanse na nivou superautomobila.

 

''Najslabiji'' elektromobili ubrzavaju kao pedigrirani sportisti

Ako pogledamo portfolio američkog proizvođača, ''najslabiji'' u ponudi je Model 3 RWD, koji do 0 do 96 km/h ubrzava za 5.8 sekundi. Čak su i elektromobili za ''masovno tržište'' izuzetno brzi. Primera radi Kia EV6, u najslabijoj verziji do 100 km/h ubrzava za 6.2 sekunde. Kod električnih kamioneta je slična situacija, gde najsporiji sprint od 0 do 96 km/h obavlja za ispod pet sekundi?! Dakle, ovde govorimo o nivou performansi koji bi se očekivao od rasnog sportskog automobila. Zašto su proizvođači električnih automobila vrednost od 5 sekundi postavili kao reper što se ubrzanja tiče? Na prvom mestu, razlog je što su električni automobili ne tako davno imali malobrojne prednosti u odnosu na pandane s motorima SUS. Njihov domet je bio drastično ograničen, bila je potrebna čitava večnost da se baterija napuni, a između ostalog, zauzimala je veći deo prtljažnika, tako da je malo prostora ostajalo za gepek. Dakle, mana koliko hoćeš, ali… Oni su ubrzavali kao rakete, što mnogim ljudima imponuje, zar ne?

 

Sve više i više konjskih snaga na talonu

Stvari su se od tada u velikoj meri promenile. Danas imamo električna vozila koja uz jedno punjenje mogu da pređu preko 800 kilometara, a baterija može da se napuni za samo pola sata. Moderne EV platforme takođe imaju baterije integrisane u unutrašnju strukturu, što znači da znači da one ne oduzimaju ništa na korisnom prostoru unutar kabine. Brojni su razlozi da date prednost električnom automobilu u odnosu na konvencionalni. Međutim, jedna stvar se nije promenila: snaga i performanse u cilju reklamiranja električnih automobila.

 

Ruku na srce: veština vozača ni u kom slučaju ne prati snagu i performanse električnih automobila

Naravno, svi vole snažne automobile, međutim problem je što nisu svi ljudi dovoljno vešti u kroćenju superautomobila. Pored toga, mali broj je svestan toga, a suočeni s ovim pitanjem, takođe su malobrojni oni koji će priznati da su prosečni ili ''ne daj bože'' loši vozači. Svi vozači vole da misle o sebi da su asovi za volanom, ali ih realnost obično ubedi u suprotno, posebno one ''najsamouverenije''. Čak i da su (hipotetički) svi vozači na današnjim putevima izuzetno vešti, to ne bi napravilo značajnu razliku. Čulo vida slabi s godinama, periferni vid se sužava a refleksi bivaju sporiji. U isto vreme, s godinama se (u normalnom svetu) bankovni račun ''goji'', tako da je mnogo verovatnije da će neko u ''zrelim'' godinama priuštiti neki moćan automobil. Tu dolazimo do raskoraka između vozačkih sposobnosti i performansi automobila, što dovodi do dodatnih problema.

 

Da li je za vožnju EV potrebna prethodna obuka?

U nedavno snimljenom udesu, šezdeset trogodišni vozač je svojim Tesla Modelom 3 proleteo kroz stakleni zid lokalnog kongresnog centra. On je tvrdio da je automobil samostalno ubrzao do 113 km/h, kao i da kočnice nisu radile. Istraga po tom pitanju čak nije ni sprovedena, što znači da nije bilo razloga da se posumnja u funkcionalnost sistema na vozilu. Dakle, vozač je bio kriv. To naravno nije prvi put da se zabeleži takav slučaj. Prošlog decembra, udes u Parizu, iz kojeg je 20 ljudi izašlo sa povredama, desio se u sličnim okolnostima i uz slične tvrdnje. Vozač je takođe bio u zrelijim godinama (58), i poput onog iz SAD, radio je kao taksista. Bio mu je dat Tesla Model 3, na koji on definitivno nije bio navikao, posebno što se isporuke snage tiče. Ovi slučajevi pokazuju kakvi problemi mogu da se dese starijim vozačima koji po prvi put sednu za volan moćnog električnog automobila.

 

Da li ćemo u budućnosti imati više udesa?

Trenutno, još uvek je relativno mali broj elektromobila na putevima, što znači da oni (još uvek) ne predstavljaju veliku pretnju. Međutim, pitamo se kakva bi mogla da bude budućnost po tom pianju, kada sva vozila na putevima budu posedovala performanse superautomobila.

Šta vi mislite? Da li su stvari po pitanju konjskih snaga i njutn metara otišle predaleko ili smo ovakvim stvarima već svedočili u ranijim erama, kada su automobili postajali mnogo snažniji od svojih prethodnika?

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ANFIA: Električna vozila nisu jedino rešenje za niže emisije CO2

 

Mirafiori.jpg

 

Električna vozila nisu jedino efikasno sredstvo smanjenja emisija koje proizvodi automobilska industrija, poručio je šef italijanskog udruženja ANFIA, upozorivši da bi električna mobilnost u Italiji mogla da ugrozi više od 70.000 radnih mesta. I druge tehnologije bi mogle pomoći u dekarbonizaciji industrije, ispunjavajući iste ciljeve i istovremeno zadržavajući znanje, iskustvo i radna mesta u Italiji, rekao je predsednik udruženja italijanskih proizvođača automobila Paolo Scudieri.

 

''Mislim na moguć opipljiv doprinos biogoriva i sintetičkih goriva i vodonika'', pojasnio je Scudieri, dodavši da italijanska automobilska industrija već puno ulaže u vodonik. Biogoriva i sintetička goriva čine kategoriju e-goriva, a razvijaju se kako bi omogućila kontinuirano korišćenje modifikovanih verzija SUS motora, umesto prelaza na komercijalna električna vozila na baterije (BEV). Isključivo fokusiranje na BEV tehnologiju, u kojoj trenutno dominiraju azijski proizvođači, ugrozilo bi po njemu oko 73.000 radnih mesta u Italiji u idućim godinama, a električna mobilnost ne bi kompenzovala gubitak jer će prema nekim procenama otvoriti oko 6.000 novih radnih mesta.

 

Scudieri je dodao i da bi oko 450 proizvođača auto delova u Italiji, od ukupno njih 2.200, moglo da stavi ključ u bravu jer još nisu ni počeli da preusmeravaju proizvodnju na električnu tehnologiju. Evropska komisija je predložila svođenje emisija CO2 iz autoindustrije neto na nulu do 2035. u sklopu većeg paketa mera zaštite klime koji bi onemogućio prodaju novih vozila na fosilna goriva u EU. O predlogu će sledeće nedelje raspravljati Evropski parlament. U EP-u se još nije iskristalizovalo većinsko mišljenje, tvrdi šef italijanskog udruženja. ''Važan će biti svaki glas, a moja je želja da naši zastupnici u Evropskom parlamentu pri glasanju vode računa i o interesu svoje zemlje'', rekao je Scudieri.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fisker Pear će koštati manje od 30.000 dolara

 

fisker pear 01.jpg

 

Američki proizvođač električnih automobila Fisker je najpoznatiji po modelu Ocean (od sledeće godine biće dostupan i na evropskom tržištu), a nedavno je najavljen i njihov električni kabriolet Ronin. Međutim, ova kompanija planira i novi bazni električni automobil nazvan Pear (akronim za ''Personal Electric Automotive Revolution'').

 

Proizvodnja je najavljena za početak 2024. godine, a automobil će u Sjedinjenim Američkim Državama startovati po ceni od 29.900 dolara. Specifikacije još nisu saopštene, mada Fisker navodi da će Pear biti ''digitalno povezani, kompaktni, urbani EV za pet putnika.'' Sudeći po takvoj najavi i prilično agresivnoj ceni, zvuči kao da je brend usmeren za isto tržište kao i Volkswagen ID.3. Automobil na najavnim slikama izgleda kao kompaktni crossover. Kako se očekuje, Pear će usvojiti neke stilske elemente od svog većeg brata, deleći isti zaobljeni prednji deo, kratku haubu i ravni zadnji deo. S obzirom na nižu cenu, očekuje se da će Pear imati manji baterijski paket i slabije električne motore od Fiskera Ocean. To praktično znači da bi Fisker Pear mogao da dobije baterije od 60 kWh i domet od 200 milja (322 km).

 

Američka kompanija još nije potvrdila da li će se Pear prodati u Evropi, ali njihov portparol nagoveštava da je to definitivna mogućnost, s obzirom na količinu interesovanja evropskih kupaca pokazanu za većim modelom Ocean. Fisker takođe predviđa proizvodnju od 250.000 jedinica ovog automobila godišnje u fabrici u Ohaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će uskoro prestići Teslu u prodaji EV?

 

vw buzz 01.jpg

 

CEO Volkswagen-a veruje da najveći evropski proizvođač automobila može da nadmaši Teslu i postane najveći prodavac EV na svetu do 2025. godine. Na Svetskom ekonomskom forumu u Davosu, u Švajcarskoj, Herbert Diess je rekao da bi ublažavanje problema u lancu snabdevanja verovatno pomoglo nemačkom automobilskom gigantu da uhvati zalet u narednim mesecima.

''Tržišta su uvek vezana za budućnost'', rekao je Diess na pitanje zašto su investitori dali ogromnu prednost Tesli u odnosu na druge tradicionalne proizvođače automobila, kao što je Volkswagen. ''Tesla u ovom trenutku ima ozbiljnu prednost. Tesla je verovatno najdigitalizovanija automobilska kompanija na svetu. Ipak, verujem da ih možemo prestići po pitanju broja isporučenih vozila na godišnjem nivou do 2025. godine'', rekao je Diess.

 

tesla indija.jpg

 

Diess je rekao da je Tesla uspela da pokaže dobre rezultate i visok prinos uz kredibilan poslovni model. Međutim, on je ponovo potvrdio svoje uverenje da bi Volkswagen uskoro mogao da zatvori jaz kada je u pitanju prodaja električnih vozila. ''Mislim da će za Teslu, povećanje sada verovatno biti malo izazovnije. Otvaraju nove pogone a mi pokušavamo da zadržimo brzinu. Mislimo da ćemo u drugoj polovini godine uhvatiti zalet'', rekao je Diess.

 

Kriza lanca snabdevanja

Više od dve godine nakon pandemije koronavirusa, automobilska industrija nastavlja da se bori sa izazovom nabavke ključnih delova i proizvodnje dovoljno vozila da zadovolji potražnju. Očekuje se da će nedostatak kritičnih zaliha, posebno kada je u pitanju proizvodnja baterija, biti stalno ograničenje za rast prodaje električnih vozila u godinama koje dolaze. Međutim, Diess je rekao da postoje ipak neke pozitivne stvari. On očekuje da će se od sredine godine videti izvesno olakšanje na tržištu snabdevanja poluprovodnika. ''Rekao bih da ćemo do sredine godine videti ublažavanje ove situacije i u drugom poluvremenu trebalo bi da budemo u boljoj formi ako se situacija ne pogorša, što ja mislim da neće biti slučaj'', rekao je Diess. Na pitanje, da li to znači da bi kriza poluprovodnika mogla da se završi u drugoj polovini godine, Diess je odgovorio: ''Ne bih rekao da će biti kraj, ali vidimo da se situacija mnogo poboljšala. Mislim da se lanci snabdevanja i tržište polako vraćaju u normalu.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlasnici električnih vozila u velikim problemima kada moraju da promene gume

 

michelon sport ev.jpg

 

Električna vozila polako, ali sigurno osvajaju prostor na tržištu i na putevima, ali kako se troše prve gume, mnogi njihovi vlasnici su suočeni sa zanimljivom dilemom. Ne samo da se industrija bori sa proizvodnjom dovoljno guma specifičnih za EV-ove, već će vlasnici morati da se odluče između brojnih važnih karaktersitika dizajna.

 

Najnoviji izveštaj Autonews Canade bavi se problemom. Većina električnih vozila koja se danas proizvode dolaze s vrlo specifičnim gumama određene marke. Na primer, Teslina vozila dolaze s posebnim Michelinovim gumama koje imaju ''Acoustic Tech''. To je ''fancy'' naziv za penu koja je zalepljena na unutrašnju strukturu same gume. Iako se čini da nezavisni izveštaji ukazuju na vrlo marginalne sposobnosti tih guma za prigušivanje zvuka, gotovo svaki vlasnik električnih vozila želi da koristi iste gume kojima je automobil izvorno bio opremljen. Naravno, set tih guma košta više od 925 evra, a kupci koji poseduju jeftinija električna vozila, poput Chevroleta Bolta, Nissana Leafa ili Hyundai Kone možda neće želeti da daju toliko novca za četiri gume.

 

Postoji vrlo malo dodatnih guma specifičnih za EV tako da su kupci pomalo zaglavljeni ako žele baš takve. Ideja o gumi za električne automobile je zanimljiva. Osim što dizajn pokušava da učini gumu tišom, takođe smanjuje otpor kotrljanja ili održavanje raspona. Naravno, izuzetno prianjanje i nizak otpor kotrljanja su donekle suprotne karakteristike. Srećom, mnogo različitih proizvođača guma sada čini sve što je u njihovoj moći da bi zadovoljili potražnju kako ona raste. U istom izveštaju se pominju potezi Pirellija, Bridgestonea, Goodyeara, Michelina i drugih za stvaranje guma koje se mogu ugraditi na brojne različite marke i modele.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Više od polovine vozača želi da kupi elektrifikovano vozilo

 

fiat 500e 2021.jpg

 

Veliko istraživanje kompanije EY Mobility sprovedeno na 13.000 vozača u 18 zemalja širom sveta je otkrilo novi trend. Po prvi put više od polovine ispitanih (52%) koji nameravaju da kupe automobil, reklo je da namerava da odabare potpuno električno, plug-in hibridno ili hibridno vozilo. Na vrhu liste su Italijani kojih je čak 73% spremno da se prebaci na elektrifikovani pogon, a slede Kinezi (69%) i vozači u Južnoj Koreji (63%). Nasuprot njima, samo 38% Australijanaca i 29% američkih vozača želi da pređe na struju. Čak 88% ispitanika je spremno da plati više za elektririfikovano vozilo.

 

Randy Miller iz EY-a je rekao: ''Rezultati označavaju prelomnu tačku na globalnom tržištu automobila. Prvi put otkako prikupljamo ove podatke, više od 50% potrošača širom sveta je reklo da želi elektrifikovano vozilo. Nema sumnje da je globalno povećanje cena goriva odigralo važnu ulogu u novom trendu, ali briga za okolinu je takođe pri vrhu liste među kupcima. Sada je na autoindustriji da zadovolji ovu potražnju. Proizvođači moraju brzo da uhvate korak.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sony i Honda zajedno u razvoj električnih automobila

 

sony s01.jpg

 

Sony i Honda su nedavno objavili planove o zajedničkoj proizvodnji električnih automobila, a sada najavljuju da će svoju saradnju pretvoriti u izdvojeni biznis, odnosno u okviru zasebne kompanije koja će se baviti tom delatnošću. Dok će Honda biti zadužena za proizvodnju vozila, Sony će proizvoditi platformu za mobilne servise koju je razvio za svoj prototip automobila Vision S.

 

Sonyev predsednik i CEO Kenichiro Yoshida je za Nikkei izjavio da obe firme dele mišljenje da je dugoročno bolje učiniti zajedničko poslovanje nezavisnim, umesto da se stavlja pod firme Sony ili Honda. Osim ovoga Yoshida nije otkrio više detalja, ali je rekao da postoji mogućnost da kompanije prodaju učešće u zajedničkoj kompaniji i oglase inicijalnu javnu ponudu. ''Nadam se da ću u nekom trenutku u bliskoj budućnosti moći malo da pričam o tome'', dodao je Yoshida. Prošle godine, Honda je najavila planove za prebacivanje čitave proizvodnje automobila na električna vozila s gorivim ćelijama do 2040. Kao deo toga, uložiće 40 milijardi dolara i lansiraće 30 novih EV-a do 2030, a još nije jasno kako će se Sony uklopiti u te planove.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni automobili smanjuju stres

 

220445-ds3 crossback.jpg

 

Istraživanje koje je sproveo francuski proizvođač DS otkrilo da je da vozači električnih i hibridnih automobila doživljavaju manje stresa u vožnji od onih koji voze automobile sa konvencionalnim pogonom. U anketi u kojoj je učestvovalo 2.000 britanskih vozača, rezultati pokazuju da je 78% vozača doživelo stres tokom vožnje. Ipak, 38% vlasnika električnih i hibridnih modela izjavilo je da se osećaju manje stresno u sadašnjem automobilu nego kada su vozili sa pogonom na dizel ili benzin.

 

Što se drugih rezultata ovog istraživanja tiče, 31% ispitanih priznalo je da stres negativno utiče na njihove vozačke sposobnosti, a vozači pod stresom češće donose nepromišljene odluke i obraćaju manje pažnje na potencijalne opasnosti. Baš zbog ove činjenice mnogima je bitno da ambijent vozila bude opuštajući, a svaki peti vozač rekao je da su funkcije vozila namenjene smanjivanju stresa jedan od činilaca prilikom kupovine novog automobila. Kada se govori o mogućnostima automobila za smanjivanje stresa, 41% ispitanih kao prioritet navodi tihu i prefinjenu vožnju, pa bi zbog toga rado odabrali hibridni ili električni automobil. Čak 52% anketiranih smatra da su za manji nivo stresa potrebna udobna kabina i sedišta, a njih 34% navodi udobnu vožnju kao najbolju relaksaciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen bi već 2024. mogao da proda više električnih automobila od Tesle

 

Volkswagen id6 1.jpg

 

VW već godinama najavljuje da jednog dana namerava da proda više električnih automobila od američke kompanije. To bi se, prema izveštaju koji je objavio Bloomberg Intelligence, konačno moglo dogoditi 2024. godine. Tokom narednih nekoliko godina, dva proizvođača automobila će se boriti za vodeću ulogu u globalnoj prodaji električnih vozila, ostavljajući ostatak automobilske industrije daleko iza sebe, navodi se u analizi.

 

Sa deset različitih brendova pod svojom kontrolom - u rasponu cena i prestiža od Volkswagena (brenda) do marke Bentley - VW grupa može da prodaje širok spektar električnih modela na tržištima širom sveta, kao što su Audi e-Tron, VW ID.3, VW ID.4 SUV i Porsche Taycan. Očekuje se rast prodaje svih marki Volkswagen grupe u narednih nekoliko godina. Sa druge strane, Teslina ograničena linija modela čini kompaniju inferiornom u odnosu na Volkswagenovu ponudu i cene.

 

Dva tržišta, Kina i Evropa, biće posebno važna u trci dve kompanije u narednih nekoliko godina. Propisi na oba ova tržišta u velikoj meri favorizuju električna vozila. Prema izveštaju Blumberga, do 2025. godine očekuje se da će električna vozila činiti 25% ukupne prodaje automobila u Kini i 20% u Evropi. Volkswagen, koji ima sedište u Nemačkoj i nekoliko fabrika širom Evrope, već je ispred Tesle u prodaji električnih vozila na Starom kontinentu. U Kini, međutim, Volkswagen je trenutno daleko iza Tesle u prodaji električnih vozila, zauzimajući samo 3.5% tamošnjeg tržišta električnih vozila prošle godine. Tesla je imala učešće od 13% u prodaji električnih vozila u Kini 2021. godine. Zanimljivo je da čak 55% prodaje električnih vozila u Kini dolazi od brojnih manjih, uglavnom kineskih, proizvođača automobila. Modeli električnih automobila trenutno čine samo 11% ukupne prodaje automobila u Kini, ali propisi stavljaju težak teret na leđa proizvođača automobila koji ne prodaju EV, dok nagrađuju one koji to rade, tako da se očekuje da će taj procenat brzo rasti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Hummer i Cadillac modeli bi mogli da se prodaju i u Evropi

 

213525-cadillac lyriq 3.jpg

 

Prema novom izveštaju, General Motors razmatra lansiranje električnih modela Hummera i Cadillaca na Starom kontinentu.

Automotive News ima informacije od ''ljudi upoznatih sa tom materijom'', koji su rekli da bi Cadillac mogao da bude prvi koji će biti lansiran u Evropi sa potpuno električnim modelom. Lyriq EV, koji je sada u prodaji u Sjedinjenim Državama, mogao bi da bude prvo vozilo ovog brenda koje će stići na evropsko tržište.

 

cadillac lyriq 2.jpg

 

Ako se ovaj potez pokaže uspešnim, GM bi takođe u Evropu mogao da pošalje i GMC Hummer EV.

 

gmc hummer 1.jpg

 

Od General Motorsa međutim još uvek ne dolazi ništa zvanično u vezi sa potencijalnim povratkom u Evropu, iako je pre oko mesec dana izvršna direktorka kompanije Mary Barra rekla da može da zamisli da se GM vraća na Stari kontinent. Do sredine naredne decenije, GM će preći na potpuno električnu paletu modela, što je savršeno u skladu sa njegovom teoretskom strategijom za Evropu. Važno je napomenuti da General Motors nikada nije u potpunosti napustio evropsko tržište. Nakon prodaje Opela i Vauxhall-a, GM je nastavio da prodaje Chevrolet Corvette i odabrane modele Cadillaca preko male mreže dilera širom kontinenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslin Model S se zapalio na autootpadu, tri nedelje nakon udesa

 

225883-tesla vatra.jpg

 

O požarima na električnim automobilima se često piše, ali to ne znači da će se oni češće zapaliti od dizelaša ili benzinaca. Jednostavno, radi se o tome da ih je sve više na putevima, a i metode gašenja su drugačije.

 

Vatrogasci iz američkog Sakramenta su nedavno pozvani na prvo gašenje električnog automobila. U plamenu je bio Teslin Model S, ali ne na putu, u garaži ili punjaču, nego na autootpadu. Prema komentarima vatrogasaca, automobil se nekoliko puta zapalio tokom pokušaja gašenja požara. Vatrogasci su zatim iskopali jamu, tamo postavili Model S i napunili jamu vodom, čime su požar na kraju stavili pod kontrolu. Model S je imao nesreću tri nedelje pre i tada se nije zapalio. Zbog supstanci koje sadrže, električni automobili i njihove baterije neretko gore na višim temperaturama od vozila s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U EU do 2030. više od 60 miliona električnih automobila

 

volvo test.jpg

 

Procenjuje se da do tada trećinu voznog parka zemalja Evropske unije činiti električna vozila. U Evropskoj uniji će do 2030. godine na putevima biti više od 60 miliona putničkih električnih vozila, više nego u Kini ili SAD, pokazuje studija nezavisne konsultantske firme Horvath. Sve skuplje gorivo ubrzaće elektrifikaciju voznog parka u EU, pa će prodaja električnih automobila do 2030. godine činiti više od polovine ukupne prodaje automobila u Uniji, kažu u toj firmi.

 

Horvath procenjuje da će 2030. trećinu voznog parka EU činiti električna vozila, čime će EU postati svetski lider sa više električnih vozila nego u SAD i Kini. Procenjuje se da će do 2030. godine u SAD biti oko 20 miliona električnih vozila, što će činiti oko 10% voznog parka, a u Kini oko 40 miliona, odnosno oko 15%. Sa ovako velikim porastom broja električnih vozila raste i potreba za električnom energijom i raznovrsnim uslugama za njihovo punjenje. Za napajanje 60 miliona električnih vozila 2030. godine biće potrebno obezbediti više od 180 teravat (miliona megavati) sati električne energije, procenjuje Horvath. Vrednost tržišta punjenja električnih vozila u EU će do 2030. godine premašiti 45 milijardi evra, a do 2040. godine 100 milijardi evra, kažu u toj konsultantskoj kući.

 

Veruju da će se punjenje razvijati u tri pravca, u zavisnosti od mesta i očekivanog vremena: 75% tržišta se odnosi na usluge punjenja vozila kod kuće i na poslu gde je očekivano vreme punjenja preko 150 minuta, 15% su usluge usputnog punjenja (kada obavljate druge poslove kao što su kupovina, posete restoranima itd.) gde je očekivano vreme punjenja između 30 i 150 minuta i usluge naplate tokom putovanja, koje čine 10% tržišta i gde je ključno da vreme punjenja bude ispod 30 minuta.

 

Dalji razvoj tržišta ide u pravcu razvoja mobilnosti kao usluge, a Horvath smatra da je tržište već spremno, s obzirom da je 20% vlasnika vozila spremno da iznajmljuje svoja vozila u komercijalne svrhe. Zato se procenjuje da će do 2035. godine tržište mobilnosti kao usluge u EU dostići 200 milijardi evra. ''Automobilska industrija je u jeku velike transformacije jer sa jedne strane imamo pad potražnje za komponentama i vozilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, dok proizvođači komponenti za električne baterije i električna vozila imaju sve veću potražnju. Najveće prilike u trenutnoj fazi razvoja tržišta vidimo u razvoju tržišta punjenja električnih vozila, a u drugoj fazi i u razvoju različitih usluga mobilnosti'', rekla je Marija Boldor iz Horvatha.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...