Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Električni Baltasar Revolt

 

baltasar 4.jpg

 

Baltasar Revolt, prvi električni supersportski automobil koji je razvio španski automobilski inženjer i preduzetnik Baltasar Lopez, testiran je u ekstremnim uslovima tokom ovog leta.

Automobil prikazan prošle godine na sajmu automobila u Barseloni i tokom ovih meseci bio je u konačnom razvoju i validaciji. Sada kompanija sprovodi letnje testiranje u ekstremnim uslovima u Španiji, gde ga je testirao četvorostruki pobednik Dakara Nasser Al-Attiyah (Naser Al-Atija). Vozač iz Katara izjavljuje: ''Sviđa mi se pozicija u vožnji Baltasar Revolta i njegova dva motora na zadnjoj osovini.'' Pored njega Baltasar Lopez, izvršni direktor Baltasara i kreator: ''Imati povratne informacije i savete vozača šampiona, žive legende motosporta, kao što je Naser, neprocenjivo je da bi se osiguralo da Revolt ispuni cilj kada nudi jedinstveno iskustvo vožnje.''

 

baltasar 3.jpg

 

Revolt je inovativan koncept sa izvanrednim performansama. Električni superautomobil za staze i puteve, posebno fokusiran na iskustvo vožnje i zadovoljstvo: Biti prvi takve vrste, kao potpuno električni putni legalni automobil za stazu sa FIA usaglašenošću i dizajniran od nule bez kompromisa i bez korišćenja bilo koje postojeće platforme kao reference, Baltasar Revolt je električna revolucija na stazi. Revolucija jer ne samo da je najradikalniji električni automobil na tržištu, već ima jedinstvene karakteristike koje nadmašuju bilo koji super automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem u smislu čistog užitka u vožnji sa svojih 500 KS, 1.000 Nm obrtnog momenta i samo 770 kg.

 

baltasar 2.jpg

 

Kompanija navodi da ovaj automobil ne dolazi da se takmiči sa bilo kojim drugim postojećim automobilom. Baltasar nudi novi i uzbudljiv koncept za one ljubitelje automobila koji traže nova iskustva ne zaboravljajući najfinije i najčistije senzacije vožnje.

 

baltasar 1.jpg

 

Kompanija sada prihvata porudžbine i sve jedinice Baltasar Revolta će biti proizvedene ručno prema konfiguracijama kupaca. Baltasar ima uklonjivi volan od ugljeničnih vlakana, četiri režima vožnje, kao i sedišta od ugljeničnih vlakana. Što se dimenzija tiče, automobil je dugačak 3.950 mm, širok 1.850 mm, visok 880 mm i ima međuosovinsko rastojanje iznosi 2.420 mm. U vesti se ističe da domet sa jednim punjenjem iznosi oko 600 km, dok je na trkačkoj stazi jedno punjenje dovoljno za 40 minuta vožnje. 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Electric Brands Evetta Openair

 

evetta openair 02.jpg

 

Ovaj retro automobil se zove Evetta Openair i radi se o kabriolet verziji modela Evetta iz kompanije Electric Brands.

Evetta jeste veoma slična Microlinu, ali nije delo kompanije Micro, već dolazi iz Electric Brandsa. Kao i Microlino, standardna Evetta je električni automobil sa izgledom klasične BMW-ove Isette iz 1950-ih. Kako bilo, ovaj mali automobil je dugačak samo 2.48 metara i nema meki krov, već samo tvrdi krov koji se može ukloniti. A ako uklonite krov, ostaje samo malo vetrobransko staklo, kao što se može videti sa jedine spoljašnje slike. Kao i kod Isette i normalne Evette, u Evettu Openair se ulazi sa prednje strane nakon otvaranja ulaznih vrata.

 

evetta openair 01.jpg

 

Unutra, prema jedinoj slici kokpita, automobil ima šik retro izgled sa volanom koji izgleda kao da je napravljen od drveta, ali je očigledno prekriven kožom. Kabriolet je opremljen baterijom od 18 kWh, koja bi trebalo da obezbedi domet do 200 km, dok je maksimalna brzina 90 km/h. Generalno, proizvođač preporučuje otvorenu verziju prvenstveno za grad: ććSa dometom do 200 kilometara i maksimalnom brzinom od 90 km/h, automobil je idealno opremljen za grad.ćć Model Evetta Openair First Edition je ograničen na 999 komada. Prednarudžbine su već moguće putem interneta ili preko jednog od 250 dilera u Nemačkoj. Kako se navodi na sajtu, Evetta Openair košta 33.333 evra. Isporuke bi trebalo da počnu sredinom 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai za Evropu planira dva mala električna modela

 

hyundai%20casper%2055.jpg

 

Hyundai je nedavno već potvrdio da planira mali električni automobil za evropsko tržište (sa cenom manjom od 20.000 evra), ali neki mediji sada pišu da se u ovoj južnokorejskoj kompaniji priprema još jedan električni model za Stari kontinent. Kako se očekuje, ovi modeli bi trebalo da se pojave sredinom 2023. odnosno krajem 2024. godine, i to na zajedničkoj bazi.

Kako navode britanski mediji, u pitanju su modeli u segmentu gradskih automobila (kao što je aktuelni Hyundai i10), što znači da će se takmičiti sa budućim Volkswagenovim ID.1 i ID.2 modelima, zajedno sa srodnim modelima iz Škode i Cupre. Pored toga, u vesti se navodi da će jedan Hyundai EV biti urađen u sličanom stilu kao Hyundai i10, ali i da će drugi biti malo prostraniji i viši kao Hyundai Casper (na slici). U svakom sklučaju, više informacija se očekuje u narednim mesecima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo koliko električni automobili mogu još da voze nakon što domet pokaže nula kilometara

 

bmw i4 2022 9.jpg

 

Jedna od najvećih briga među vozačima kada se radi o prelasku na električne automobile jeste pražnjenje baterije, kao i dostupnost i vreme provedeno na punjaču, ali to je sada druga tema. Nova studija o dometu je naime otkrila da EV koji se vozi toliko dugo da se baterija isprazni i ekran na kontrolnoj ploči pokazuje nula kilometra preostalog dometa može da vozi još 30 kilometara pre nego što se potpuno zaustavi!

 

What Car? koji je sproveo istraživanje testiranjem 10 najnovijih električnih modela, rekao je da proizvođači namerno programiraju očitavnja dometa da budu konzervativna kako bi vozačima dali ''međurezervoar za hitne slučajeve'' pre nego što se baterija potpuno isprazni. Utvrđeno je da je najbolji imao 8.1% manji domet od navedenog dometa sa jednim punjenjem, dok je najgori bio gotovo petinu puta (18.6%) manji od zvaničnih WLTP proseka. U svakom slučaju, brojci je pomogla činjenica da je EV nastavio da vozi nekoliko kilometara nakon što je na kontrolnoj ploči pisalo da više nema energije u bateriji, što znači da proizvođači ipak ostavljaju ''sa strane'' nekoliko KW snage kao rezervu.

Dok benzinski i dizel automobili mogu da voze oko 40 do 80 kilometra kada se upali lampica goriva, postoji veliki strah da će električni modeli odmah stati na putu kada domet dostigne 0%. Međutim, to očigledno nije slučaj. Od proverenih automobila, BMW i4 eDrive40 M Sport ne samo da je prešao najveću udaljenost sa punjenjem, već je imao i najveći ''međurezervoar'' za hitne slučajeve. On može da pređe ukupno 509 kilometra, a 30 od tih kilometra je pređeno sa digitalnim očitavanjem od 0% baterije.

Top lista:

  • BMW i4: 30 km
  • Kia Niro EV: 27.2 km
  • Volvo XC40 Recharge: 27.2 km
  • Volkswagen ID.5: 24 km
  • Kia EV6: 20.8 km
  • MG ZS EV: 20.8 km
  • Tesla Model 3: 20.8 km
  • Tesla Model Y: 17.6 km
  • Cupra Born: 16 km
  • BMW iX3: 8 km

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mahindra XUV.e8, XUV.e9, BE.05, BE.07 i BE.09

 

227290-mahindra xuv 09.jpg

 

Indijska kompanija Mahindra je prikazala čak pet elekričnih koncept vozila koja će u narednim godinama dobiti i serijske verzije. Svih pet vozila se bazira na INGLO platformi, s tim što je ovih pet vozila podeljeno u dva podbrenda - XUV.e i BE.

 

227291-mahindra xuv 08.jpg

 

Inglo platforma podrazumeva baterije od 60 do 80 kWh (do 80% kapaciteta se napuni za oko 30 minuta), uz najavu da će sa 80 kWh baterijama vozila imati domet 435 do 450 km.

Podbrend XUV.e će na počektu imati dva električna crossovera XUV.e8 i XUV.e9, dok podbrend BE najavljuje tri modela nazvana BE.05, BE.07 i BE.09. Mahindra XUV.e8 je prvi koji kreće u proizvodnju, i to u decembru 2024. godine.  U pitanju je crossover sa tri reda sedišta, dugačak 4.740 mm, širok 1.900 mm, visok 1.760 mm i sa međuosovinskim rastojanjem od 2.762 mm. Vozilo će imati i pogon na sve točkove, 230 do 350KS (u zavisnosti od verzije), kao i baterije do 80 kWh.

 

227292-mahindra xuv 07.jpg

 

U aprilu 2025. godine treba da stigne drugi model XUV.e9, koji je dugačak 4.790 mm, širok 1.905 mm, visok 1.690 mm i sa međuosovinskim rastojanjem od 2.775 mm.

 

227293-mahindra xuv06.jpg

 

XUV.e9 ima 5 sedišta, dok će tehničke karakteristike verovatno biti slične modelu  XUV.e8.

 

mahindra be05.jpg

 

Što se tiče podbrenda BE, najavljeni su modeli BE.05, BE.07 i BE.09, pri čemu prvi na tržište stiže u oktobru 2025. godine.

 

mahindra be04.jpg

 

Tačnije, BE.05 coupe-SUV će biti prvi, i to sa sledećim dimnezijama: dužina 4.370 mm, širina 1.900 mm, visina 1.635 mm i međuosovinsko rastojanje 2.775 mm.

 

mahindra be 053.jpg

 

Sledi Mahindra BE.07 u oktobru 2026. godine.

 

mahindra be 072.jpg

 

Za BE.07 se kaže da je dugačak 4.565 mm, širok 1.900 mm, visok 1.660 mm i sa međuosovinskim rastojanjem 2.775 mm.

 

mahindra be 091.jpg

 

Na kraju, tu je i BE.09 za koji Mahindra tek treba da potvrdi datum lansiranja i njegove dimenzije.

 

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Indiji će se proizvoditi EV sa dometom od 500 kilometara

 

227330-ola.jpg

 

Mlada indijska kompanija Ola Electric Mobility, koja od 2017. godine proizvodi električne skutere, najavila je proizvodnju najmodernijeg električnog vozila u Indiji koja će početi 2024. godine. Prema rečima Baviša Argavala, suosnivača i izvršnog direktora Ola Electric, novo električno vozilo imaće sportsku liniju, potpuno stakleni krov i najnapredniji kompjuter sa opcijom asistirane vožnje. Osim podataka da će indijski EV imati domet od 500 km sa jednim punjenjem i ubrzanje od nula do 100 km/h za samo 4 sekunde, mnogo detalja još uvek nije poznato. Indijski mediji preneli su da će veličina vozila biti slična malom hečbeku, a činjenica da proizvodnja kreće za dve godine, kao i da se još uvek ne zna mnogo o njegovim performansama, ukazuje na to da je vozilo još uvek u fazi razvoja. Kompanija je takođe predstavila novi S1 skuter i najavila proizvodnju sopstvene litijum-jonske baterije.

 

Fabrika budućnosti najodrživija u Indiji

Električna vozila, skuteri i baterije proizvodiće se u najmodernijoj fabrici u Indiji zvanoj ''Fabrika budućnosti'', piše na sajtu kompanije. Osim što će zapošljavati oko 10.000 žena koje će činiti 100% radne snage, fabrika će raspolagati sa 3.000 robota kojima će upravljati veštačka inteligencija. Cilj ovog projekta je da smanji ugljenični otisak auto-industrije, ublaži posledice klimatskih promena, ali i da unese pozitivne promene u lokalne zajednice i poboljša status žena. Agraval je dodao da će fabrika kompanije Ola Electric u budućnosti moći da proizvede milion električnih automobila.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lincoln Model L100 Concept

 

lincoln l100 07.jpg

 

Lincoln prikazuje L100 Concept, i to kao potpuno električnu i autonomnu studiju za koju se navodi da gleda u budućnost, poštujući istoriju brenda.

 

lincoln l100 06.jpg

 

L100 Concept će učestvovati na ovogodišnjem izdanju događaja Pebble Beach Concours d'Elegance i slavi 100. rođendan ovog američkog brenda. S tim u vezi, Lincoln ističe da je ova studija inspirisana Lincoln Modelom L iz 1922. godine, koji je u to vreme bio visoko cenjeni inženjerski eksponat za brend.

 

lincoln l100 05.jpg

 

''Nalazimo se u posebnom trenutku u našoj istoriji. Tokom poslednjih 100 godina, Lincoln je bio pionir višestrukih inovacija i pomerao je granice dizajna koji su definisali naš brend kakav poznajemo i volimo danas'', rekla je Džoj Falotiko, predsednica Lincolna. ''Sa konceptom modela L100, mi ponovo zamišljamo kako bi Lincolnovo utočište moglo da izgleda za naše klijente sutrašnjice i pravimo veliki korak ka našem sledećem poglavlju.''

 

lincoln l100 04.jpg

 

Lincoln svoju budućnost zamišlja kao elegantno vreme, a ovaj dizajn je zamišljen da to prenese. Karoserija kupea seče vazduh svojim ''K-repom'' i dugim, niskim proporcijama. Sve od A-stubova kao pozadi se otvara, sa vratima koja se šire poput školjke bubamare, a krov takođe iskače. L100 Concept treba da pruži ''pravi osećaj ceremonije'' kada priđete do njega.

 

lincoln l100 03.jpg

 

Lincoln koristi svetlosne znakove da poželi dobrodošlicu putnicima ''orkestriranom simfonijom svetla'' kako iznutra tako i spolja. Osvetljenje takođe može da prati ljude oko vozila kako bi se pripremilo za iskustvo posebno za njih. Takođe je korisno jer sadrži informacije o stanju napunjenosti baterije. Kada uđu unutra, putnike dočekuje veganski enterijer koji se sastoji od toplih, mekih belih materijala za sedenje, naglašenih recikliranim materijalima.

 

lincoln l100 02.jpg

 

Boja eksterijera je postignuta korišćenjem metalik boje i keramičkog trosloja sa akrilnim akcentima. Prostorno, unutrašnjost je dizajnirana da iskoristi prednosti autonomne i električne tehnologije koncepta. Vozilom se upravlja sa ''kontrolorom šahovskih figura'' inspirisanim draguljima. Sedišta se mogu konfigurisati tako da sva sedišta budu okrenuta napred ili jedno prema drugom, za društveniju atmosferu. Jednostavno preklopivo prednje sedište omogućava tu transformaciju, dok ravan i osvetljen pod koristi prednost nedostatka komponenti pogonskog sklopa koji pretrpavaju putničku kabinu.

 

lincoln l100 01.jpg

 

Lincoln nije objavio detalje o pogonskom sistemu, ali kaže da model L100 koristi baterijske ćelije i tehnologije nove generacije koje će isporučiti ''gustinu energije koja menja igru''. Celo vozilo tretira kao sistem, integrišući baterije u strukturu vozila, čime se omogućava veća efikasnost. ''Ovaj koncept nam je omogućio da dizajniramo novo iskustvo koje nije opterećeno prošlim ograničenjima i predstavlja evoluciju naših principa'', navodi Kemal Ćurić, globalni direktor dizajna. ''Krajnji izraz našeg dizajna modela L100 je onaj koji se kreće bez napora - vozilo koje izgleda kao da je oblikovano vetrom, kao da trenje ne postoji.''

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je tržište električnih automobila na ivici krize?

 

audi q4 2021 3.jpg

 

Cene 15 najpopularnijih električnih automobila u Nemačkoj su porasle za 14.5% u avgustu 2022. u odnosu na prethodnu godinu. Prosečno povećanje cene električnih automobila je 5.385 evra.

To je rezultat tržišne studije Centra za istraživanje automobila (CAR) koju je objavio Handelsblatt. Tesla Model 3 je poskupeo za 7.000 evra, osnovna verzija sada košta 49.900 evra. Ford je povećao osnovnu cenu za Ford Mustang Mach-E za za 9.000 evra na 56.500 evra. Audi i Porsche su takođe povećali cene. Stručnjaci predviđaju da će cene električnih automobila i dalje rasti i to najviše zbog rasta cena sirovina potrebnih za proizvodnju baterija. Nova uredba nemačke vlade, koja uključuje i ograničenje podsticaja za elektromobilnost, samo pojačava zabrinutost za budućnost elektromobilnosti. Od 2016. do 2021. Nemačka je potrošila oko 4.6 milijardi evra za promovisanje elektromobilnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će uskoro promeniti uređenje svojih norveških salona...

 

vw gtx id4 02.jpg

 

U kojoj zemlji na svetu se najviše prodaju električni automobili? Trenutno je Norveška lider u ovoj oblasti. Skandinavci vrlo rado kupuju automobile sa takvim pogonom.

 

Tamo se to dešava u tolikoj meri da se Volkswagen odlučio na vrlo ozbiljan potez. Uskoro će potpuno promeniti uređenje norveških salona. Od 2024. godine, prilikom posete zastupniku Volkswagena, moći ćete da kupite samo električni automobil. Zato će iz ponude nestati modeli poput Passata, Tiguana, Touarega i Pola. U prvoj polovini 2022. najkupovaniji automobil u Norveškoj je bio Tesla Model 3. Na drugom mestu je Volkswagen ID.4, a na trećem Škoda Enyaq iV. Zanimljivo je i da se najveći broj proizvedenih ID.Buzz Volkswagena isporučuje u Norvešku. Čak ni Nemačka neće dobiti toliko primeraka kao Skandinavci.Dakle, ako živite u Norveškoj i volite čistokrvni VW hot hatch ili nešto veći SUV, treba ubrzati odluku o kupovini takvog modela. Promena bi trebalo da stupi na snagu 1. januara 2024. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fisker će možda povećati proizvodnju SUV modela Ocean

 

199148-fisker ocean 03.jpg

 

Američki Fisker bi mogao da poveća proizvodnju potpuno električnog SUV modela Ocean kao odgovor na veliku potražnju za tim vozilom. Fisker je nameravao da proizvede 50.000 primeraka Oceana svake godine. Međutim, Henrik Fisker je nedavno objavio da je primljeno više od 58.000 rezervacija i porudžbina za Ocean, kao i da je obezbedio 5.000 porudžbina za model Fisker Ocean One launch edition za samo 30 dana nakon njegovog predstavljanja u julu.

 

fsker-ocean 02.jpg

 

''Entuzijazam koji vidimo širom sveta za Fiskerom Ocean nije ništa drugo do poniznost'', rekao je Henrik Fisker u nedavnoj izjavi. ''Zajedno sa našim partnerima u Magni, test vozila silaze sa proizvodnog pogona u Gracu, gde marljivo radimo na proširenju proizvodnih brojeva preko trenutne projekcije od 50.000 jedinica godišnje. Takođe istražujemo proširenje poslovanja kako bismo zadovoljili ovu rastuću potražnju, uključujući razmatranje proizvodnje u Sjedinjenim Državama. A sa našom disciplinovanom potrošnjom, snažnom gotovinskom pozicijom, izuzetnom operativnom fleksibilnošću, jakim odnosima sa našim dobavljačima i raznovrsnim, potencijalnim izvorom prihoda za prvu godinu, idemo punom brzinom napred na svim frontovima.''

 

fisker-ocean 01.jpg

 

Henrik Fisker je dodao da proizvođač automobila očekuje da će obezbediti najmanje 80.000 rezervacija za Ocean pre kraja 2022. Proizvodnja će početi 17. novembra 2022. u proizvodnom pogonu Magna Steyr u Gracu, Austrija. Taj ugovorni proizvođač je napravio 55 prototipova Fisker Oceana i trenutno je usred testiranja pre nego što počne proizvodnja automobila za kupce.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Chery QQ Wujie Pro

 

227646-chery qq04.jpg

 

Chengdu sajam automobila je i mesto promocije električnog Chery modela QQ Wujie Pro. To je gradski električni model sa četiri sedišta, koji je već dostupan za naručivanje u Kini, po ceni od 79.900 juana ili 11.655 evra.

 

227645-chery qq03.jpg

 

Što se dimenzija tiče, dužina je 3.402, širina 1.680 mm, visina 1.550 mm, međuosovinsko rastojanje 2.160 mm, klirens iznosi 120 mm, a točkovi su do 16 inča.

 

227647-chery qq02.jpg

 

Vozilo ima jedan elektromotor (na zadnjoj osovini), dostupan u verzijama sa 75KS ili 95KS. Slabiji dolazi sa baterijom od 30.6 kWh i može da pređe 301 km sa jednim punjenjem (po kineskom CLTC ciklusu), do 50 km/h ubrzava za 6 sekundi, a maksimalna brzina je 120 km/h. Jača verzija je dobila bazerije od 40.3 kWh, domet je do 408 km, do 50 km/h stiže za 5 sekundi, dok je maksimalna brzina 125 km/h.

 

227644-chery qq01.jpg

 

 

Masa praznog vozila se kreće od 980 do 1.015 kg, u zavisnosti od konfiguracije. Top verzija između ostalog ima i multimedia sistem sa ekranom od 12.9 inča, kao i adaptivni tempomat.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тоyota: Kupci nezainteresovani za EV

 

Toyota bz 10.jpg

 

Toyotin direktor prodaje u Severnoj Americi Džek Holis izrazio je sumnju u realizaciju prodajnih ciljeva za električne automobile na američkom tržištu, jer prema njegovim rečima, kupci jednostavno ne pokazuju interesovanje za električne automobile.

Toyota je poznata po razvoju hibridne pogonske tehnologije, ali već godinama okleva sa potpunom tranzicijom prema električnim vozilima. Japanski proizvođač čak je imao kampanju za promociju hibridnih modela ispred električnih, opisujući ih kao ''samopunjive''. Toyota veruje da kupci treba da i dalje imaju izbor kada je reč o vrsti pogona i insistira da će potrošači na kraju imati konačnu reč u smislu prihvatanja električnih vozila.

 

Vlasti Sjedinjenih Američkih Država, sa druge strane, veruju da će 50% ili više novih automobila biti potpuno električni do 2030. godine. Administracija u Vašingtonu postavila je ambiciozan cilj 2021. godine, a od tada mnogi proizvođači intenzivno rade na prelasku na električna vozila i predstavljaju javnosti svoje planove. Prema Forbsu, električna vozila imala su udeo od nešto više od 5% na tržištu novih automobila u SAD u prvoj polovini 2022, što je više nego dvostruko u odnosu na prvu polovinu 2021. Uprkos tome, Holis smatra da ni tržište niti infrastruktura nisu spremni i kaže da čak i kupci koji su spremni da kupe električno vozilo i mogu da ga priušte oklevaju jer su cene previsoke. On je podsetio da Toyota prodaje hibridne automobile duže od 20 godina, ali da ljudi i dalje preferiraju modele sa tradicionalnim SUS pogonom. On je napomenuo da su hibridi cenovno pristupačniji od EV i da ih ne prati stres zbog punjenja baterije, ali da Toyota i dalje ne može da postigne da se oni masovno prodaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki u saradnji sa Toyotom razvija kompaktni električni model

 

suzuki futuro 01.jpg

 

Suzuki radi na novom potpuno električnom modelu koji bi trebalo da se pojavi do 2025. godine u Indiji. Model će biti baziran na novoj arhitekturi namenjenoj električnim vozilima koja je zajednički rad Suzukija i Toyote. Ovaj potez će proširiti saradnju između proizvođača automobila koji već dele tehnologiju i modele u različitim delovima sveta.

 Detalja za sada nema mnogo, ali bi nova platforma mogla da bude osnova za niz vozila. Prvi model, koji treba da debituje 2025. godine, najverovatnije stiže u obliku SUV-a. Ovo bi proširilo Suzukijev spektar SUV-ova, uz zadovoljavanje potreba šire grupe kupaca. Toyota bi takođe mogla da ponudi svoju verziju, naravno sa malo drugačijim stilom. Suzuki je inače nedavno najavio investiciju od 1.37 milijardi dolara za proizvodnju električnih vozila u Gudžaratu u Indiji, pokazujući da želi da postane važan igrač na ovom tržištu. Predviđanja sugerišu da bi indijsko tržište električnih vozila moglo da poraste na više od 150 milijardi dolara do 2030. godine, uključujući automobile i motocikle, zbog čega proizvođači automobila žure da se pridruže borbi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinezi za sledeću godinu najavljuju električni automobil s dometom od 1.000 km

 

zeekr-001.jpg

 

Već smo se pomirili sa činjenicom da Kina ima veliku prednost u istraživanju i proizvodnji baterija za električna vozila. Tako i sve ključne vesti o toj tehnologiji dolaze iz najmnogoljudnije države na svetu. Sada je proizvođač baterija CATL najavio da će u novi električni automobil Zeekr 001 (Geely grupa) ići baterija Qilin koja će mu omogućiti domet od čak 1.000 kilometara. Automobil će se na tržištu pojaviti sledeće godine.

 

Kako je CATL došao do povećanja dometa? Pre svega, reč je o divu koji drži 35% tržišta baterija u svetu, a onda može priuštiti opsežna istraživanja. Proizvođač tvrdi da je postigao gustinu energije od 255 Wh/kg, što bi trebalo da bude 13% bolje od novih ćelija koje Panasonic isporučuje Tesli. Osim uštede prostora sa većom gustinom energije, promenjen je i sistem hlađenja koji omogućava punjenje od 10% do 80% za 10 minuta. Zeekr je najnoviji premium brend kineske grupacije Geely. Bazira se na Geelyjevoj modularnoj SEA platformi - to je arhitektura koju koriste Volvo, Polestar i Smart (u suvlasništvu Geelyja i Mercedesa). Očekuje se da će sve ove marke brzo dobiti CATL-ove nove baterije. CATL je dobavljač i za druge marke u Evropi pa se očekuje da ćemo do kraja 2023. godine dobiti barem jedan evropski električni automobil s novim baterijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laka zarada u Nemačkoj: Kupe Teslu, dobiju subvenciju pa je po većoj ceni prodaju u inostranstvu

 

190376-tesla y 11.jpg

 

Kupovinu električnih automobila u Nemačkoj subvencioniše država. Za novo električno vozilo ide i do 9000 evra. Ali, sistem subvencija je očigledno dizajniran poput sita jer pušta na sve strane.

Kako piše Spiegel, pozivajući se na berlinski institut Schmidt Automotive Research, određeni broj nemačkih kupaca električnih automobila prvo iskoristi subvencije da bi zatim svoj automobil prodali u inostranstvu uz zaradu. ''Gubitnik je nemački poreski obveznik, koji indirektno subvencioniše čisti vazduh u gradovima izvan Nemačke, a ne u samoj Nemačkoj'', kaže automobilski analitičar i osnivač Schmidt Automotive Research-a, Matthias Schmidt u izveštaju.

 

Schmidt se oslanja na podatke Savezne agencije za motorni saobraćaj - 890.000 električnih automobila je registrovano Nemačkoj između januara 2012. i jula 2022. - ali od 1. jula 2022. u Nemačkoj je registrovano samo 756.517 vozila. Prema Schmidtu, to je dokaz da je više od 100.000 električnih automobila napustilo nemačko tržište. Prema Saveznoj agenciji za motorni saobražaj sve je samo nagađanje. Razlika bi mogla da bude tako velika zbog nesreća ili gašenja. Za Schmidta to nije verovatno - na kraju krajeva, većina električnih automobila nije starija od deset godina, a podaci o saobraćajnim nesrećama jednostavno ne podržavaju ideaju o tolikom broju električnih vozila isključenih iz saobraćaja. U zemljama poput Danske visoke poreske stope se primenjuju na luksuzne električne automobile poput Tesle. Ova drugačija poreska praksa čini privlačnim registraciju automobila u Nemačkoj i prodaju u inostranstvu nakon šest meseci. Nemačke smernice za finansiranje propisuju da kupac mora da ima u svom vlasništvu električne automobile najmanje šest meseci. Nakon toga ih neki vešti trgovci odmah prodaju. Ovi ''legalni'' trikovi koštaju nemačke poreske obveznike stotine miliona evra. Sada se raspravlja o ideji da električni automobili ne smeju da se prodaju u prvoj godini vlasništva. Tako bi gubitak vrednosti bio veći, a zarada na prodatom vozilu niska.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sono Sion već ima više od 20.000 narudžbina

 

226795-sono 04.jpg

 

Nemački Sono Motors, koji godinama najavljuje svoj električno-solarni automobil Sion (najnovija najava kaže da proizvodnja konačno treba sa startuje sledeće godne), sada navodi da je za Sion dobio više od 20.000 narudžbina. Automobil sada ima nešto doteraniji izgled nego ranije, ali verovatno i najveća izmena u odnosu na raniji prototip je bolja integracija solarnih panela na karoseriju. Takođe, za unutrašnjost su predviđeni novi infotainment sistem, unapređena digitalna instrument tabla i prednja sedišta sa grejanjem.

 

226796-sono 03.jpg

 

Ovaj skoro 430 cm dugački petosed u Nemačkoj ima cenu od 25.126 evra, a sa jednim punjenjem baterija (54 kWh) će moći da pređe realnih 305 km. Prema Sono Motorsu, solarne ćelije mogu da dodaju u proseku 112 kilometara dometa nedeljno, sa maksimalno 245 kilometara.

 

226798-sono 02.jpg

 

Elektromotor raspolaže sa 161KS i 270 Nm, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje oko 9 sekundi, dok je najveća brzina el. ograničena na 140 km/h.

 

226797-sono 01.jpg

 

Sion je u fazi testiranja prototipa, uoči pokretanja serijske proizvodnje planirane za drugu polovinu 2023. Valmet Automotive iz Finske je ugovorio proizvodnju automobila, sa do 257.000 jedinica do 2030. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evolute električni automobili prikazani u Moskvi

 

evolute 05.jpg

 

Motorinvest iz ruskog Lipecka je prošlog vikenda u Moskvi pokazao tri električna vozila pod markom Evolute.

 

evolute 04.jpg

 

Predstavljeni su jedna limuzina i dva krosovera, a svi su kineskog porekla. Električna limuzina Evolute i-Pro je dugačka 4.680 mm i u pitanju je ruska varijacija modela Dongfeng Aeolus E70. Limuzina je uglavnom namenjena taksi kompanijama i operaterima za deljenje automobila.

 

evolute 03.jpg

 

Sa jednim punjenjem baterija od 53 kWh domet je 420 km, prema NEDC ciklusu. Sledi Evolute i-Joy koji je varijacija kineskog krosovera Dongfeng Fengon E3.

 

evolute 02.jpg

 

Ovaj 4.385 mm dugački krosover ima pogon na prednje točkove, električni motor sa 176KS i 225 Nm, dok sa baterijama od 53 kWh može da se pređe 405 km. Na kraju, treći model je krosover Evolute i-Jet, čiji detalji međutim još nisu saopšteni.

 

evolute 01.jpg

 

Kako bilo, ovo je varijacija kineskog električnog automobila DFSK Seres 5, dužine 4.700 mm. Motorinvest još nije objavio cene, a ranije je najavljeno da bi montaža električnih vozila Evolute u fabrici u Lipecku trebalo da počne pre kraja trećeg kvartala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna Mahindra XUV400

 

227944-mahindra xuv 04.jpg

 

Dok priprema gamu novih električnih vozila koja su nedavno predstavljena u formi koncept vozila, indijska kompanija Mahindra će uskoro tržištu ponuditi električni model XUV400.

Novi XUV400 je u stvari električna verzija postojeće Mahindre XUV300 (bazirana na SsangYongu Tivoli), pa pored novog pogona ima i drugačiju prednju masku, promenjene branike i nove točkove.

 

227946-mahindra xuv 03.jpg

 

Automobil je dugačak 4.200 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.600 mm. Elektromotor je ugrađen na prednjoj osovini, a raspolaže sa 150KS i 310 Nm.

 

227945-mahindra xuv 02.jpg

 

Litijum-jonska baterija od 39.4 kWh navodno obezbeđuje domet od 456 km, ali po indijskom MIDC ciklusu.

 

227947-mahindra xuv 01.jpg

 

Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8.3 sekundi, dok je najveća brzina 150 km/h. Automobil u unutrašnjosti ima izmenjenu instrument tablu, uz infotainment sistem sa ekranom od 7.0-inča. Cena za sada nije poznata, ali je najavljeno da je početak prodaje zakazan za januar sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto električni automobili više nisu vozila budućnosti?

 

el automobili slika.jpg

 

Budućnost električnih automobila, od kojih je automobilska industrija imala velika očekivanja, ugrožena je zbog energetske krize i rasta cene struje. Na to upozoravaju čelnici nemačke auto industrije, koji dodaju da proizvodnju ugrožava ne samo cena struje, nego i poskupljenje i nestašica delova, kao i pad raspoloživih primanja. Ako se takav trend nastavi, smatraju oni, to će uticati i na potencijalne investitore da odustanu od ulaganja. Kad je cena benzina počela da raste, električni automobili su postali još privlačniji, ali sa rastom cena struje, koja je u Nemačkoj za godinu dana porasla za trećinu, ta prednost se istopila. Troškovi punjenja električnih automobila porasli su najmanje za 10%, a očekuje se da će i dalje da rastu.

 

Jedan od najvećih nemačkih operatera za punjenje električnih vozila podigao je početkom ovog meseca cenu kWh sa 43 evro centi na 47 evro centi. Cena super brzog punjenja takođe je porasla sa 68 evrocenti za kW na 75. Čak su i pojedini lanci supermarketa, koji su do sada nudili besplatno punjenje, sada uveli plaćanje za ovu uslugu. Sve manjoj atraktivnosti ovog tipa vozila u Nemačkoj doprinelo je i smanjenje državnih subvencija za njihovu kupovinu, koje bi od sledeće godine trebalo da se prepolove na 4.500 evra, dok se ukida sadašnja pomoć od 6.750 evra za hibridna vozila. Jedan od predloga koji bi podstakao kupovinu električnih automobila je povećanje poreza za vozila na benzin, ali i se električnim dozvoli da u saobraćaju koriste traku za autobuse, kao i da mogu da parkiraju na određenim parking mestima na kojima ostali automobili ne mogu. U Norveškoj, koja je među prvima uvela subvencije za električna vozila i široku mrežu mesta za punjenje, dve trećine svih novih automobila tokom prošle godine bili su na struju. To je ovu zemlju postavilo na prvo mesto po broju novih električnih vozila, dok je Nemačka na šestom mestu sa 13.6%.

 

preuzeto sa - politika.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apel vlasnicima električnih automobila u Kaliforniji: ''Molimo vas nemojte da ih punite''

 

tesla red za punjace.jpg

 

Krajem avgusta Kalifornija je izglasala zabranu prodaje novih vozila na fosilna goriva što znači da će od 2035. godine vozači biti prisiljeni da voze električne automobile. Međutim, nedugo nakon sporne odluke - šok.

 

Budući da se Kalifornija već nedeljama ''prži'' iznad 40 stepeni, tamošnji guverner je proglasio vanredno stanje, a korisnici energetske mreže su zamoljeni da pametno koriste struju da bi se izbegla isključenja. U saopštenju glavnog distributera struje stoji: ''Pozivamo potrošače da smanje potrošnju energije od 16 do 21 sati kada je sistem najviše opterećen jer je potražnja ogromna. Najvažnije mere su postavljanje termostata na 25 ili više stepeni da bi se smanjila upotreba klima uređaja, izbegavanje korišćenja velikih kućnkih aparata, gašenje nepotrebnih svetala, ali i izbegavanje punjenja električnih automobila. Niža potrošnja će smanjiti opterećenje sistema i sprečiti drastičnije mere, poput isključenja struje.''

 

Kako navodi NewYorkTimes, vozači električnih automobila su ''podivljali'', a situaciju je pokušao da smiri guverner Gavin Newsom. ''To su nebuloze, električni auti nisu problem, oni stvaraju samo 0.4% ukupnog energetskog opterećenja tokom letnjeg dana od 16 do 21 sati, kada je mreža najugroženija. Takođe, uredba o zabrani prodaje većine novih automobila sa unutrašnjim sagorevanjem odobrena prošlog meseca stupa na snagu tek 2035. Dakle, imamo 13 godina za tranziciju. Pogrešno je dovoditi u vezu te dve stvari'', završio je guverner Newsom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Južna Koreja i SAD o poreskim olakšicama za električna vozila

 

ioniq 6 2.jpg

 

Južna Koreja i Sjedinjene Američke Države održaće radne sastanke o načinima da se minimizira uticaj SAD na prodaju električnih vozila (EV) iz ove azijske zemlje.

Naime, nedavno donet Zakon o smanjenju inflacije (IRA) u SAD imaće negativan uticaj na južnokorejska električna vozila zbog svojih diskriminatornih pravila o poreskim podsticajima, rekao je šef trgovine. IRA, koju je u avgustu potpisao američki predsednik Džo Bajden, daje do 7.500 dolara poreskih olakšica kupcima električnih vozila sastavljenih samo u SAD, izazivajući zabrinutost da će Hyundai Motor i Kia izgubiti poziciju na američkom tržištu dok budu proizvodili EV u domaćim fabrikama za izvoz.

 

Južna Koreja je uložila sve napore da traži mere za ublažavanje ovih mera, a dve nacije su se prošle nedelje složile da započnu razgovore na visokom nivou tokom sastanka između ministra trgovine Ahn Duk-geuna i trgovinske predstavnice SAD Ketrin Tai (Katherine Tai). ''Praktično nije lako izmeniti zakon SAD-a, tu su i unutar stranački izbori u novembru. Ali ostajemo otvoreni za svaku mogućnost i tražimo različite mere za pronalaženje rešenja sa Kongresom SAD i vladom'', dodao je on. An je dodao da se očekuje da će se sledeće nedelje ponovo sastati sa Taijem na marginama sastanka ministara trgovine Grupe 20 (G-20), dok je obećao da će osmisliti načine za blisku saradnju sa državama na istu temu, uključujući i Evropsku uniju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Najbolji električni automobili u Srbiji

 

Veliki uporedni test najboljih električnih automobila na tržištu Srbije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosch: Pogrešno je igrati samo na električne automobile

 

97923-Bosch.jpg

 

''Trenutno vidimo posledice nestašice gasa u Nemačkoj i Evropi jer smo pripremili premalo alternativa'', rekao je Markus Heyn, Boschev šef mobilnosti u Stuttgarter Zeitung-u.

U automobilskoj industriji, trebalo bi da iskoristimo ovu priliku da se zapitamo šta možemo da učinimo ako ikada bude premalo baterijskih ćelija. Nestašice nas uče da ne smemo da igramo samo sa jednim adutom u rukavu. Električna mobilnost takođe zavisi o mnogo varijabli, a trenutno gotovo sve ključeve u rukama drži Kina - sa sirovinama i proizvodnjom baterija. Heyn je rekao da automobilska industrija i vlade moraju da razmotre druge čiste alternative benzinskim motorima, uključujući vodonikove gorivne ćelije, tvrdeći da vodonikova infrastruktura koja se trenutno razvija za kamione na velike udaljenosti takođe može da funkcioniše i za putnička vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika nada za pojeftinjenje električnih automobila: Ključni materijal za baterije sadrže - rakovi?

 

206806-bmw b01.jpg

 

Grupa inženjera sa Univerziteta Maryland (SAD) je testirala ljušture rakova i hitin, koji sadrže, kao zamenu za veoma skupi litijum u baterijama za električne automobile. Ne treba zaboraviti da ekstrakcija litijuma ima značajnu i destruktivnu cenu za okolinu. Dalje, litijum-jonske baterije nije lako razgraditi ili reciklirati. Cena litijuma na tržištu se popela na ogromne vrednosti. Rusko-ukrajinski rat je takođe bio jedan od okidača, budući da je Rusija najveći izvoznik litijuma na svetu, a zbog međunarodnih embarga nametnutih Putinu izvoz je zaustavljen.

 

Među različitim materijalima, naučnici sa Univerziteta Maryland su otkrili da je kitozan odlična opcija za budućnost baterija za vozila s nultom emisijom. U studiji objavljenoj pre nekoliko dana ističu se sjajni rezultati sa ovim polimerom. Decenijama je naučna zajednica izdvajala hitin iz ljuštura rakova za sve vrste primena, od tekstila do biorazgradive plastike. I hitin i njegov sestrinski polimer kitozan se smatraju ekološki prihvatljivim i netoksičnim, pa je bilo mnogo interesa za ugradnju ovih hemijskih spojeva u baterije. Još 2016. godine u laboratoriji na Univerzitetu British Columbia otkrili su da se, kuvanjem hitina sa azotom na visokim temperaturama, oklop raka transformiše u materijal pogodan za elektrode. Rad u laboratoriju na Univerzitetu Maryland je doveo do sjajnih rezultata. Ovaj materijal je generisao električnu struju od 50 miliampera po kvadratnom cm tokom 400 sati (ili 1.000 ciklusa punjenja), što je veoma blizu onome što mogu male litijumske baterije. Još jedna od velikih prednosti hitina je njegova cena. Hitozan košta samo oko 1,75 evra po gramu, a nije bilo potrebno puno materijala da se napravi prototip Univerziteta Maryland (oko 20 mikrograma za bateriju veličine novčića).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...