Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Hertz kupuje 175.000 električnih vozila od General Motorsa

 

chevrolet blazer.jpg

 

Globalna kompanija za iznajmljivanje automobila Hertz planira da naruči 175.000 električnih vozila od američkog automobilskog diva General Motorsa (GM) u sledećih pet godina. Sporazum koji je predstavljen uključuje isporuke električnih vozila do 2027. godine i uključuje SUV-ove, kamionete i luksuzne automobile Chevroleta, Buicka, GMC-a, Cadillaca i Bright Dropa.

''Oduševljeni smo partnerstvom s GM-om u ovom poslu koji će dramatično proširiti ponudu električnih vozila za kupce Hertz-a'', rekao je izvršni direktor Hertza Stephen Scherr. Trenutni cilj Hertza je da četvrtina njegove flote budu električna vozila do kraja 2024. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Država koja subvencioniše e-vozila sa 10.000 evra, ali niko ih ne želi

 

Renault Megane 01.jpg

 

Iako je u poslednjih pet godina došlo do ubrzanog rasta broja punjača za električna vozila širom EU (+180%), ukupni broj od 307.000 daleko je od cilja. Dok pojedine zemlje EU napreduju kada je u pitanju razvoj infrastrukture, većina zapravo zaostaje.

 

O kakvom disbalansu se radi, najbolje otkriva podatak da je polovina svih punjača u EU koncentrisana u samo dve zemlje, Holandiji (90.000) i Nemačkoj (60.000), a najradikalniji primer ovog disbalansa je Kipar koji ima 1.600 puta manje punjača od Holandije. Konkretno, vozačima na Kipru na raspolaganju je 57 punjača. Na tamošnjim putevima električni automobili čine samo 0,06% ukupne brojke. Kako bi pomakla stvari s mrtve tačke, Vlada je nedavno ponudila bespovratna sredstva do 9.000 evra za kupovinu električnih vozila plus dodatnih 1.000 evra ako se vlasnici odluče da se reše svog automobila koji zagađuje okolinu. Reakcija javnosti bila je mlaka, a čelnik kiparske Stranke zelenih i član parlamenta Charalampos Theopemptou je imao šta da kaže.

''Smanjenje cene novog električnog vozila za 10.000 evra nije dovoljno. Koliko ljudi ima novca da kupi tako skupe automobile? Dobra je stvar promovisati vozila na struju, ali koga mi zapravo subvencionišemo? Najvažnije od svega - struja je preskupa, ljudi nemaju računicu. Vidite da ih ni vlast ne želi, neka prvo naprave infrastrukturu i kupe sebi električne modele pa tek onda neka traže isto od građana'', zaključio je Theopemptou.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Južna Koreja planira da zauzme 12% svetskog tržišta e-vozila do 2030.

 

225021-kia ev.jpg

 

Južna Koreja nastoji da značajno poveća proizvodnju električnih vozila (EV) i da udvostruči o globalni udeo na tržištu domaćih proizvođača automobila na 12% do 2030. godine. Na taj način žele da budu ''globalna snaga automobilske industrije'', saopštilo je u sredu Ministarstvo industrije. Za taj cilj, vlada je obećala da će obezbediti poreske olakšice i razne mere podrške za promovisanje investicija proizvođača automobila u vrednosti od oko 95 triliona vona (66 milijardi evra) do 2026. godine, saopštilo je ministarstvo.

 

Sveobuhvatna mapa puta je objavljena tokom sastanka kojim je predsedavao ministar industrije Lee Chang-iang, a kojem su prisustvovali visoki zvaničnici velikih proizvođača automobila i srodnih firmi, uključujući Hyundai, Kia, GM Korea i glavnog operatera bežične mreže KT. Prema planu, južnokorejski proizvođači automobila žele da povećaju svoju globalnu proizvodnju električnih vozila na ukupnih 3.3 miliona jedinica do 2030. godine sa oko 254.000 jedinica registrovanih prošle godine, kako bi činili 12% svetskog tržišta električnih vozila. Njihov tržišni udeo je dostigao 5% u 2021. godini.

 

Da bi postigli cilj, obećali su da će razviti ključni softver za EV sa sopstvenim tehnologijama do 2026. godine. U ovaj posao uključeno je 30.000 ljudi, kao i 300 kompanija specijalizovanih za razvoj softvera za automobile do 2030. godine, navodi ministarstvo. Što se tiče poluprovodnika za automobile, zemlja ima za cilj proizvodnju procesora, senzora i drugih važnih delova kako bi udvostručila svoj udeo na globalnom tržištu na 6.6% do 2030. godine, saopštilo je ministarstvo, dodajući da je među planovima i razvoj visokokonkurentnih električnih vozila i vozila na vodonik. Da bi osigurala ''brzu, ali glatku tranziciju'' industrije, vlada je obećala da će podržati napore proizvođača auto delova da diverzifikuju svoje poslovne portfelje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktuelni električni automobili ne predstavljaju održivu ekološku soluciju?

 

mercedes eqb2.jpg

 

Kada je reč o klimatskim promena, transport je jedan od najvažnijih faktora koje treba da uzmemo u razmatranje. Vlade brojnih država  motivišu potrošače da ulažu u čistija, električna vozila, da bi se ograničio negativan ekološki uticaj koji saobraćaj vrši na životnu sredinu. Shodno tome, proizvođači automobila se bore za našu pažnju (čitaj ''novac'') tako što uvode nove tehnologije, ne bi li nas motivisali da uložimo u njihove najnovije modele električnih vozila. Međutim, za Parisa Marksa, autora knjige ''Road to Nowhere'' (Put ka nikuda), kompanije greše kada je reč o njihovom pristupu tehnologiji.

 

Transport oblikuje društvo

Transport igra ključnu ulogu u našem svakodnevnom životu, a posledica toga je da su naši gradovi dizajnirani i izglađeni u skladu s tim. ''Mi se na taj način krećemo, idemo na posao, u kupovinu, kod ljudi koji su nam dragi'', kaže Marks. Dakle, način na koji je saobraćaj formiran i kako se odvija, određuje kako mi oblikujemo naše ulice, poslovne prostore, radna mesta i domove. Transport zapravo definiše način našeg života.

 

citroen c4 1.jpg

 

Električni automobili nisu rešenje

Tehnološke kompanije se malo po malo nameću sa svojim solucijama vezanim za zamenjivanje vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem (koja se smatraju suviše štetnim za okolinu) električnim, koja imaju znatno niži ugljenični otisak. Međutim, niža emisija nije isto što i nulta, a isključivo ova potonja može da reši probleme u koje je čovečanstvo uvalilo kompletan živi svet. Tačno je da čisto električna vozila ne emituju produkte sagorevanja fosilnih goriva, ali su zato baterije koje ih pogone napravljene od minerala poput litijuma i kobalta, što nosi značajan negativan uticaj u ekološkom, ali i etičkom smislu (o čemu ćemo drugi put). Pored toga, električna energija kojima se baterije pune, i dalje se prevashodno dobija iz fosilnih goriva, mada udeo održivih izvora neprestano raste.

 

''Da bi se proizveo jedan električni automobil, iz zemlje se se mora iskobati značajna količina materijala, a to će nastaviti u najvećoj meri da se dešava na globalnom jugu. Ti rudnici imaju neverovatno ozbiljan negativan uticaj na životnu sredinu i zdravlje tamo gde se nalaze'', objašnjava Marks. Prioret samim tim ne bi trebalo da bude zamenjivanje konvencionalnih automobila električnim ekvivalentima, već pronalaženje u potpunosti nove solucije. ''Stavljanje tako značajnog fokusa na automobile, pa čak i električne automobile, nije put kojim ćemo rešiti naše probleme vezane za prevoz, već je došlo vreme da se investira u tranzit, u vožnju bicikala, gradove u kojima se hoda, da bi se ljudi u potpunosti izvukli iz automobila.''

 

Promene moraju biti poštene

Za Marksa, promene su neophodne da bi se osigurala bolja budućnost za našu planetu, a da bi te promene bile blagotvorne po naše društvo kao celinu, one se moraju odraditi pošteno. Da bismo to postigli, potrebno je da razumemo da je transformacija našeg prevoza tek deo garniture neophodnih promena. ''Sistem prevoza je samo jedan deo ovoga, ali mi takođe moramo da obratimo pažnju na to kako on funkcioniše u komunikaciji s drugim gradskim sistemima, kako bismo osigurali da politika koju preduzimamo u vezi s poboljšanjem transporta bude jednaka za sve, a ne samo da ide u korist ljudi koji mogu sebi priuštiti da žive u oblastima u kojima su ta poboljšanja ostvarena.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuska smatra da Evropa treba da prati američki primer po pitanju subvencija za EV

 

peugeot e-308 03.jpg

 

Francuski ministar finansija, Bruno Le Mer, izjavio je da bi Evropska unija trebalo da razmotri primenu subvencija za električne automobile proizvedene u Evropi, nakon što su SAD ograničile podršku na vozila proizvedena u Severnoj Americi. Možda je došlo ''vreme da se rezervišu bonusi za električna vozila, bilo za automobile proizvedene na teritoriji Evrope, ili za vozila koja se striktno i rigorozno drže novih ekoloških standarda'', rekao je Le Mer pred pripadnicima sedme sile tokom brifinga u vezi s budžetom za 2023. ''Moramo da igramo po istim pravilima ukoliko želimo da odbranimo našu industriju, naša radna mesta i našu tehnologiju.''

 

U Francuskoj i Nemačkoj, gde je električna revolucija na hiljade poslova učinila zastarelim, i to u oblastima kao što su proizvodnja motora i menjača, došlo je do političkih inicijativa u poslednjih par godina, vezanih za razvoj lokalne industrije proizvodnje baterijskih ćelija, da bi se preuzela kontrola nad komponentom koja čini 40 odsto vrednosti električnog automobila. Francuska vlada je ponudila povlastice koje idu do 6.000 evra, za kupovinu elektromobila koji koštaju manje od 47.000 evra, s mogućom dodatnom pomoći u okviru programa ukidanja vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Na električne automobile se odnosi 12% prodaje noviz vozila u Francuskoj u prvih sedam meseci 2022. Bonus na električna vozila u ovoj zemlji će biti smanjen sa 6.000 na 5.000 evra od sledeće godine, ''ali to ostaje značajna suma'', rekao je Le Mer tokom brifinga.

 

SAD su se suočile s kritikama u vezi s novim zakonom koji obezbeđuje poreske olakšice za električne automobile i koji kaže da automobili neće moći da ostvare subvencije u vrednosti do 7.500 dolara ako ključne baterijske komponente dolaze iz Kine, Rusije i ''drugih stranih interesnih subjekata''. Da bi pomogla potrošačima, američka administracija je objavila listu vozila za 2022. i 2023. modelnu godinu, koja će verovatno ispuniti zahtev zakona vezan za ''finalno sklapanje'' na teritoriji Severne Amerike. ''Smatram da je vreme da počnemo da razmišljamo o toj ideji u Evropi'', rekao je Le Mer.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen Oli concept

 

Citroen Oli 6.jpg

 

Nakon što je Citroen pre nekoliko dana predstavio svoj modifikovani logo (inspirisan originalnom verzijom iz 1919. godine), francuski proizvođač je danas prikazao i novi električni koncept automobil Oli na kome je novi logo primenjen po prvi put. Taj automobil prikazuje i novi slogan ''Ništa nas ne pokreće kao Citroen''.

 

citroen logo 04.jpg

 

Ovo je inače tek deseti znak sa duplim ševronom za 103 godine, pripremljen povodom velikog osvežavanja francuskog brenda.

 

citroen logo 02.jpg

 

Novi znak će se na Citroenovim serijskim vozilima vozila naći ''od sredine 2023. godine pa nadalje'', što podrazumeva i novi C3 koji će se pojaviti sledeće godine.

 

228440-Citroen Oli 6.jpg

 

Izvršni direktor Citroena Vincent Cobee ističe: ''Pošto krećemo u verovatno najuzbudljivije poglavlje u našoj slavnoj 103-godišnjoj istoriji, pravo je vreme da Citroen usvoji moderan i savremen izgled. Naš novi identitet je elegantan simbol napretka dok svoje klijente pokrećemo u odvažnim, naprednim vozilima koja izazivaju tradicionalna pravila industrije, a emocionalno obezbeđujući da njihovo celokupno iskustvo - posebno na električni pogon - bude pristupačnije, udobnije i prijatnije bez obzira na njihovo želje i potrebe.''

 

Citroen Oli 5.jpg

 

Što se tiče Oli concepta, ovo vozilo se odlikuje neobičnim stilom koji je fokusiran na pristupačnost i održivost. Koncept je napravljen od recikliranih materijala, a opisuje se kao ''laboratorija na točkovima''.

 

Citroen Oli 4.jpg

 

Nekonvencionalni stil karoserije uključuje vertikalno prednje staklo, takozvana  samoubilačka vrata za lak pristup šarenoj kabini, futurustičke točkove od čelika i aluminijuma, kao i gume Goodyear Eagle GO dizajnirane za dugovečnost.

 

Citroen Oli 3.jpg

 

Novi logo je ofarban u Infra-Red boju, u skladu sa okvirom vetrobranskog stakla, akcentima na braniku i točkovima, kao i kabinom. LED farovi u obliku slova C imaju integrisane ulaze, a LED zadnja svetla prate isti obrazac. Takođe, na vratima je prisutan i par zaštitnih elemenata u stilu Airbumpa.

 

Citroen Oli 2.jpg

 

U zadnjem delu vozila je posebni prostor, koji je napravljen od recikliranog kartona, sakriven ispod zadnjeg vetrobrana koji se otvara prema gore. Odeljak se može ukloniti i proširiti sa 679 mm na 1.050 mm u dužinu, zahvaljujući preklopnim vratima prtljažnika. Sa širinom od 994 mm i maksimalnom visinom od 582 mm kada panel nije na svom mestu, ovaj prostor može da primi veće predmete od konvencionalnog prtljažnika.

 

Citroen Oli 1.jpg

 

U unutrašnjosti su četiri pojedinačna sedišta sa pomenutom Infra-Red bojom. Sedišta, napravljena od termoplastičnog poliuretana (TPU) sa 3D štampanom mrežicom na naslonima, postavljena su na cevaste ramove pričvršćene za pod preko izolacionih prstenova koji apsorbuju udarce. Oni koriste mnogo manje delova nego u konvencionalnom automobilu, što je takođe slučaj sa instrument tablom. Umesto više velikih ekrana osetljivih na dodir, dizajneri Citroena su dodali mesto za pametne telefone, pet prekidača za klimatizaciju, USB utičnice i praktičnu policu napravljenu od elastolana. Međutim, postoji jedan ekran za projektovanje informacija pod nazivom Smartband, koji se nalazi na dnu vetrobranskog stakla. Sve funkcije se kontrolišu preko džojstika postavljenog na volanu.

 

Oli Concept integriše filozofiju ''Advanced Comfort'', dok nudi obilje praktičnosti. Modularni pod je napravljen od jednodelne ekspandirane termoplastične poliuretanske pene (E-TPU), koja se može zameniti. Citroen je dodao i vodootporni premaz koji se može očistiti crevom zahvaljujući čepovima za ispuštanje. Paneli vrata su takođe pojednostavljeni sa velikim korpama za odlaganje i jednostavnim dizajnom. Ciljana težina Olija je 1.000 kg, a zahvaljujući maloj potrošnji od 10 kWh/100 km ima procenjeni domet od 400 km. Baterija je od 40kWh i može da se napuni od 20%-80% za 23 minuta. Koncept takođe podržava mogućnost ''Vehicle to Grid'' (V2G) i ''Vehicle to Load'' (V2L), što znači da može da skladišti energiju i prodaje je nazad u mrežu ili da napaja električne uređaje preko integrisane utičnice. Citroen nije objavio podatke o snazi ili broju električnih motora, ali je poznato da je brzina ograničena na 110 km/h, dajući prednost efikasnosti umesto performansama. Citroen Oli jeste koncept vozilo, ali francuska kompanija ističe da treba očekivati da vidimo njegove ''ideje, detalje dizajna i napredak enterijera predstavljene u budućim serijskim modelima''.

 

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota ne misli da sve karte stavi na elektrifikovana i električna vozila

 

toyota ev.jpg

 

Toyota neće menjati svoju strategiju vezanu uz elektrifikovana vozila i ne veruje da je prodaja samo električnih vozila u budućnosti ispravan potez. Dok su se mnogi od njenih konkurenata obavezali da pređu na isključivo električna vozila tokom naredne decenije, izvršni direktor Toyote Akio Toyoda ostaje nepokolebljiv u svom uverenju da je pametnija opcija potrošačima ponuditi niz opcija pogona koji uključuju EV, ali takođe vozila s pogonom na vodonik, unutrašnje sagorevanje i hibride.

 

U razgovoru s trgovcima na nedavnom događaju u Las Vegasu, Toyoda je rekao da će usvajanje baterijskih električnih vozila ''trajati duže nego što mediji žele da verujemo'', dodajući da ostaje strategija proizvođača automobila da ponudi ''najširi mogući'' niz pogonskih sklopova. ''To je naša strategija i mi je se držimo'', rekao je Toyoda. Toyota je obećala da će potrošiti 28 milijardi dolara na uvođenje 30 električnih vozila do 2030. Iako je to manje od nekih konkurenata poput Forda, koji troši 50 milijardi dolara na električna vozila do 2026. Toyoda kaže da japanski proizvođač automobila ulaže u tehnologije baterija dve decenije. ''Naša ulaganja mogu da se čine manja od drugih, ali kada pogledate šta je Toyota radila u poslednjih 20 godina, ukupni iznos možda neće biti mali'', rekao je on. ''Toyota je kuća svih vrsta pogonskih sklopova. Nije u redu da proizvođač kaže: Ovo je proizvod koji bi trebalo da kupite. Moramo da pogledamo trenutni raspon cena i dostupnost infrastrukture i kojim tempom će se nadograđivati'', ističe Toyoda. ''Realno govoreći, čini se da je to prilično teško postići.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 3008 Hybrid, 5008 Hybrid & Peugeot E-408

 

228603-peugeot 3008 03.jpg

 

Peugeot je najavio određene promene u svojoj ponudi elektrifikovanih vozila za modelsku godinu 2023, uključujući tu hibridne verzije SUV-ova 3008 i 5008, kao i potvrdu potpuno električnog modela E-408.

 

Počev od sledeće godine, ceo asortiman Peugeota će biti dostupan sa najmanje jednom opcijom hibrida, plug-in hibrida ili električnog pogona. Peugeot je sada predstavio novi hibridni pogon koji će na početku biti dostupan kod 3008-ice i 5008-ice pre nego što se nađe u širem spektru modela. Sastoji se od novog PureTech benzinskog motora koji ima 136KS, novog ''elektrifikovanog menjača sa dvostrukim kvačilom'' i baterije od 48V.  Prema navodima francuske kompanje, ova postavka samopunjenja donosi smanjenje potrošnje goriva za 15% u poređenju sa ekvivalentom sa SUS pogonom, a omogućava vožnju sa nultom emisijom do 1 km pri malim brzinama u gradskom okruženju.

 

228604-peugeot 5008 02.jpg

 

Peugeot nije ulazio u mnogo detalja, ali se očekuje da će hibridna opcija biti pristupačnija alternativa već dostupnim plug-in hibridnim modelima i potencijalno bi mogla da zameni PureTech varijante sa benzinskim pogonom u budućnosti, zajedno sa predstojećim odlaskom BlueHdi modela. Peugeot je takođe potvrdio da će novi 408 uskoro dobiti i potpuno električnu verziju pored plug-in hibridnih varijanti najavljenih prilikom lansiranja. Električni fastback-crossover će se pridružiti nedavno promovisanim E-308 i E-308 SW, e-Rifter MPV-u i doteranom E-208 u Peugeotovoj EV paleti putničkih vozila.

 

225960-Peugeot 408 e4.jpg

 

Francuska kompanija nije ulazila u detalje, ali očekujemo da E-408 deli svoj električni pogon sa E-308. Potonji je opremljen jednim električnim motorom koji proizvodi 156KS, dok je baterija od 54 kWh dovoljna za domet od oko 400 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta bi moglo da se dogodi na energetskom nivou kada bismo svi prešli na električne automobile?

 

211730-ev.jpg

 

U svetu poslednjih godina pozivaju vozače da požure sa prelaskom na električne automobile, ali prelazak generiše brojne nedoumice i proces ide sporim tempom. Jedno od glavnih pitanja je da li smo na energetskom nivou spremni da se snabdevamo električnom energijom? Iz Bloomberg-a su napravili analizu kako bi odgovorili na to pitanje. Prema podacima, trenutno u svetu postoji oko 27 miliona automobila s ''utičnicom'', hibrida i potpuno električnih. Njihova godišnja potrošnja energije iznosi oko 60 tWh, dok globalna potražnja za električnim energijom iznosi 28.000 tWh, što je samo 0.2%.

Logično je da je brojka niska jer postoje velike regije u svetu bez elektrifikacije, pa su se takođe usmerili na zemlju poput Norveške, gde je 20% voznog parka te zemlje već električno. Koliki procenat potražnje za energijom je tamo? 1.4%, što je viša brojka, ali nije vrlo visoka.

 

195811-porsche 01.jpg

 

Iz Bloomberg-a očekuju prilično brzu evoluciju sektora tokom sledeće dve decenije i razmatraju dve glavne mogućnosti, jednu u kojoj je usvajanje progresivnije u kojoj će do 2040. električni činiti 75% automobila i drugu bržu u kojoj će EV-ovi gotovo potpuno pokriti tržište do ranih 2030-ih. U prvom scenariju do 2040. bilo bi 730 miliona električnih automobila, što bi značilo povećanje potražnje za energijom za 7%. U drugom bi se brojka popela na milijardu, a potražnja do 9%. Međutim, budući da nisu sva vozila automobili, dodajući kamione, autobuse, motocikle itd., procenti bi bili (u oba slučaja) između 11% i 15%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dramatične posledice uragana na Floridi: Kada se povukla voda, zapalili su se brojni električni automobili

 

228868-uragan.jpg

 

Uragan koji je pogodio američku saveznu državu Floridu prošao je, a za njim se još saniraju posledice. Neke od njih su naknadne i tiču se automobila, koji su ionako za otpis, ali hitnim službama prave dodatni posao. Nakon što je uragan Ijan prošao kroz Floridu (SAD) mnogi automobili koji su bili potopljeni su se zapalili kada se voda povukla. Vatrogasci savezne države Floride nemaju dovoljno kapaciteta da ugase desetine električnih automobila koji su sami počeli da gore. Reč je o automobilima koji su bili potopljeni u slanoj vodi. Očigledno je izvor plamena u hemijskoj reakciji koju proizvodi mešavina litijuma iz baterija sa slanom morskom vodom. Vatrogasci su zamolili vlasnike električnih automobila koji su stradali u poplavama da ih pomere iz garaža i premeste u nenaseljena područja gde ne predstavljaju nikakvu opasnost ako se iznenada zapale.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislili ste da su kod električnih automobila samo baterije skupe? Pogledajte koliko koštaju zadnja LED svetla

 

hummer svetlo.jpg

 

LED svetla su jedna od najzanimljivijih rešenja u automobilima, ali cena zamene je neverovatna. Čak i onih zadnjih. LED svetla su vrhunac automobilske rasvete. Osvetljavaju noću, a kada su prilagodljiva, vožnja s njima je neverovatno iskustvo. Značajno povećavaju bezbednost na putevima i praktično nemaju nedostataka. Svako želi da vidi bolje noću, ali LED svetla su postala i ukras i prepoznatljivost automobila. Proizvođači se takmiče s najzanimljivijim svetlosnim potpisima, uvode animacije dobrodošlice, pa čak i mogućnost konfigurisanja prikazanog uzorka. Prosto je neverovatno šta se danas može napraviti sa samo nekoliko LED dioda i pravim softverom. Na žalost, napredak ima svoju cenu i ona je, kako se pokazalo, visoka.

 

Vlasnik električnog Hummera je saznao cenu zadnjeg LED svetla i malo mu se digla kosa na glavi. Kao što to biva u pickupima - zadnja svetla su veoma osetljiva na oštećenja. Amerikanac nije imao sreće pa je oštetio zadnje svetlo na svom automobilu. Nije mu preostalo ništa drugo nego da ga zameni novim. Čim je saznao koliko košta, digla mu se kosa na glavi. Kada pogledamo ova svetla, vidimo jednostavan oblik, par LED dioda i zanimljiv svetlosni uzorak. U međuvremenu, ispada da zbog komplikovane strukture, čiji zadatak je da prikaže animaciju dobrodošlice, trošak obara s nogu. Jedno zadnje svetlo Hummera EV košta više od 3.000 evra. Trošak zamene, uključujući rad i poreze se dodaje na tu cenu...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilow La Bagnole

 

kilow 3.jpg

 

Francuski startap Kilow na sajmu automobila u Parizu izlaže električni dvosed nazvan La Bagnole. Vozilo je kreirano sa stavom da je manje bolje (težak je manje od 350 kg), a odluka je doneta da bi se omogućilo vozačima ''da iskuse radost vožnje svog mikroautomobila.''

 

kilow 2.jpg

 

Elektromotor raspolaže sa 21,7KS, dok ubrzanje do 40 km/h traje četiri sekunde. Najveća brzina je 45 km/h (u verziji koja se ne registruje i u tom slučaju možete da ga vozite bez dozvole) odnosno 80 km/h sa registracijom. Domet sa jednim punjenjem baterija iznosi 70 do 140 km, u zavisnosti od opreme.

 

kilow 1.jpg

 

Cene počinju od 9.900 evra, a Kilow najavljuje prve isporuke za januar 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, neshaoct said:

Jedno zadnje svetlo Hummera EV košta više od 3.000 evra

LED tehnologija je jako skupa - ali samo za vlasnika, kao rezervni deo :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predsednik Makron siromašnijim porodicama povećao subvencije za nabavku električnih vozila

 

Renault 4Ever Trophy

 

Francuski predsednik je prelomio i odlučio da podstakne domaću proizvodnju električnih automobila. Predsednik Emanuel Makron je objavio da se menja iznos subvencija za nabavku električnih vozila. Iznos se većini smanjuje sa 6.000 na 5.000 evra, ali se istovremeno porodicama sa skromnijim primanjima podiže iznos subvencija na 7.000 evra. Time želi da se dodatno podstakne kupovina jeftinijih električnih vozila koja su zbog poskupljenja sirovina osetno poskupela.

 

Primera radi, Dacia Spring kao najjeftiniji električni model na francuskom tržištu je tokom ove godine poskupeo 11%. Kako bi se dodatno pomoglo porodicama s manjim primanjima uvodi se program tzv. ''socijalnog lizinga'', gde će se nuditi električni auto za najam po ceni od 100 evra mesečno. Ovaj program startuje u drugoj polovini iduće godine, a prve isporuke se očekuju početkom 2024. godine. Dodatni problem koji mori predsednika Makrona je činjenica da se u Francuskoj trenutno proizvodi tek nekoliko modela. To su prema pisanju Automotive Newsa Europe Renaultovi modeli Zoe, Megane E-Tech i Kangoo E-Tech, Opel Moka-e i DS 3 E-Tense. To se mora promeniti. ''Imamo industrijsku strategiju za ljude da kupuju sve više francuskih automobila'', rekao je Makron za francuski Les Echoes. Nada se da bi u Francuskoj do 2030. godine mogli da proizvode dva miliona električnih automobila i kaže da Francuska ''mora da se probudi'' da bi mogla da se takmiči sa SAD-om i Kinom. Očekivanja su zato velika, pa tako Renault u tu svrhu najavljuje kultne modele (4 i 5) u električnom izdanju, a dolazi i električni Scenic. Stellantis planira da udvostruči broj modela koji će se proizvoditi u Francuskoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Broj električnih automobila u Austriji prešao 100.000

 

bec.jpg

 

Broj automobila na električni pogon u Austriji prešao je 100.000, saopštila je Organizacija za mobilnost (VCOe), ali je udeo električnih automobila u ukupnom broju putničkih vozila trenutno 2%.

Zanimljivo je da je udeo električnih automobila kod novoregistrovanih vozila u prvih devet meseci već 14.8%. Broj električnih automobila u Austriji konstantno raste u proteklih 10 godina. Tako je 2012. po prvi put broj električnih automobila prešao granicu od 1.000, a 2017.već 10.000, da bi sada bilo više od 100.000. Naime, 30. septembra u Austriji je bilo registrovano 100.829 putničkih vozila na električni pogon. Prema Saveznoj službi za zaštitu životne sredine električna vozila u Austriji imaju veću efikasnost i manju potrošnju. Tako u proseku električni automobil potroši 21 kWh na 100 kilometara. Poređenja radi potrošnja automobila na dizel ili benzin, ako bi se preračunalo u kWh, u proseku je za tri puta veća, odnosno 66 kWh.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto kompanije ulažu 1.200 milijardi (1.2 biliona) evra u razvoj i proizvodnju električnih vozila

 

tesla r 111.jpg

 

Najveći svetski proizvođači automobila planiraju da potroše skoro 1.2 biliona evra do 2030. godine na razvoj i proizvodnju miliona električnih vozila (EV), baterija i sirovina za podršku toj proizvodnji, prema Rojtersovoj analizi javnih podataka i projekcija koje su objavile te kompanije. Iznos planiranih investicija u električna vozila prevazilazi prethodne procene britanske agencije i više je nego dupliran u odnosu na računicu objavljenu pre samo godinu dana. Kako bi se stekao pojam o kolikom obimu ulaganja je reč, Rojters navedeni iznos poredi sa tržišnom kapitalizacijom Alfabeta, matična kompanije Gugla i Vaimoa, koja iznosi 1.3 biliona evra.

 

U planovima proizvođača automobila predviđa se proizvodnja 54 miliona vozila na baterije do 2030. godine, što predstavlja više od 50 posto ukupne proizvodnje elektičnih automobila, napominje se u analizi. Da bi podržali toliki broj električnih vozila, automobilske kompanije i njihovi partneri u segmentu baterija planiraju da instaliraju 5,8 teravat-sati proizvodnih kapaciteta za baterije do 2030, prema podacima britanske firme Benčmark Mineral Intelidžens i proizvođača. Sa planovima predvodi kompanija Tesla, čiji je glavni izvršni direktor Ilon Mask izneo hrabar plan za izgradnju 20 miliona električnih vozila do 2030. godine, što iziskuje, prema procenama, tri teravat-sati baterija. Mask je izjavio da Tesla već radi na platformi za proizvodnju manjih vozila koja će koštati upola manje od modela 3 i modela Y. Mada Tesla nije potpuno otkrio svoje planove potrošnje, takav eksponencijalni rast - povećanje od 13 puta u odnosu na procenjenih 1.5 miliona vozila za koje se nada da će prodati ove godine - koštaće stotine milijardi evra, prema Rojtersovoj analizi finansijskih podataka te kompanije i predviđene globalne tražnje za električnim vozilima i proizvodnje baterija i minerala za baterije.

 

Volkswagen, iako zaostaje za Teslom, ima ambiciozne planove do kraja decenije, ciljajući ulaganja od preko 100 milijardi za izgradnju svog globalnog EV portfelja, dodavanjem novih ''gigafabrika'' baterija u Evropi i Severnoj Americi i obezbeđenjem zaliha ključnih sirovina. Toyota namerava da uloži 70 milijardi evra u elektrifikaciju vozila i povećanje proizvodnje baterija i očekuje da će prodati najmanje 3.5 miliona baterijskih električnih modela (BEV) do 2030. Planira najmanje 30 različitih modela BEV-a i očekuje da će ceo asortiman Lexusa prebaciti na električne akumulatore tokom tog perioda.

 

toyota small su ev 07.jpg

 

Ford takođe nastavlja da povećava potrošnju na nove modele EV, sada na 50 milijardi evra, i planira najmanje 240 gigavat-sati kapaciteta za baterije sa svojim partnerima, jer ima za cilj da proizvede oko 3 miliona BEV-a do kraja ove decenije, što je polovina od njegove planirane proizvodnje električnih automobila.

 

214629-ford ev.jpg

 

Mercedes je izdvojio najmanje 47 milijardi evra za razvoj i proizvodnju električnih vozila, a skoro dve trećine od toga namenjeno je povećanju njegovih globalnih kapaciteta za baterije na više od 200 gigavat-sati.

 

mercedes eqt 05.jpg

 

Kompanije BMW, Stelantis i General Motors pojedinačno planiraju da potroše najmanje po 35 milijardi evra na električna vozila i baterije.

 

bmw ix 25.jpg

 

Stelantis je izneo najagresivniji program za baterije - planira kakacitete od 400 gigavat-sati sa partnerima do 2030. godine, uključujući četiri fabrike u Severnoj Americi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to na Forumu već :thumbsup: 

Šef Stellantisa smatra da bi propisi Euro 7 trebalo da budu odbačeni 

Sajam automobila Pariz 2022.

 

Inače, voli on da ''hejtuje'' stvar oko električnih automobila jer je Stellantis i nastao zato što su FCA i PSA kasnili sa tom pričom, pa bi mu odgovaralo da se malo stvar prolongira.

Ali, mislim da mu je svo ''hejtovanje'' uzalud, jer davno je odlučeno da su potpuno električni automobili sledeća velika stvar u autoindustriji i Stellantis se ponaša (po svojim planovima) u skladu sa tim. Imaju oni jasan plan kad koji brend prestaje da pravi modele sa motorima SUS, i po tome rade. Dakle, oni rade u skladu sa svim tim opštim pravcima i trude se da što pre uhvate električni voz, a to što on voli onako na marginama da kaže koju... :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Coastrunner

 

coastrunner 04.jpg

 

Holandski Savage Rivale predstavlja Coastrunner, lagani električni automobil za uživanje u bagi stilu. Coastrunner je dizajniran za četiri osobe, njegova dužina iznosi 3.660 mm, širina 1.670 mm, visina 1.477 mm, međuosovinsko rastojanje je 2.513 mm, a klirens 215 mm.

 

coastrunner 03.jpg

 

U srcu Coastrunnera je aluminijumski prostorni okvir, spoljne obloge su napravljene od laganog kompozitnog materijala, dok je krov od tkanine.

 

coastrunner 02.jpg

 

Vrata i bočni prozori nisu predviđeni, ali postoje dva prtljažnika (250 + 60 litara). Samo 800 kg teški Coastrunner pokreće elektromotor sa 68KS i 200 Nm, najveća brzina je 120 km/h, pogon je na zadnje točkove, a sa jednim punjenjem baterija od 20 kWh domet iznosi 180 do 200 km.

 

coastrunner 01.jpg

 

Kao opcija nudi se multimedijalni tablet, nosači za sportsku opremu i brojne opcije. Cena se u vesti ne navodi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi patentirao sistem za automatsko gašenje požara u električnim automobilima

 

audi patent 01.jpg

 

Požar u automobilu je jedan od najvećih problema sa kojim se vozač može suočiti. Vatra u električnim vozilima nije toliko česta pojava, ali privlači veliku pažnju javnosti jer je takav požar buran i teško ga je ugasiti. Većina požara posledica je pregrevanja ili problema sa baterijom, a šire se obično tako brzo da je već prekasno dok vatrogasci dođu. Međutim, čini se da su ovom problemu odbrojani dani zahvaljujući patentu koji je Audi upravo predstavio, sistemu protiv požara koji deluje brzo kako bi sprečio veću štetu.

 

U električnim automobilima borba protiv plamena je od male koristi jer gotovo u svim slučajevima požar proizlazi iz problema u bateriji. Zato su inženjeri Audija prijavili patent za unutrašnji sistem za gašenje. Složeno rešenje, ali u isto vreme toliko logično da je vrlo teško razumeti kako se o njemu ranije nije razmišljalo. Sastoji se od nekoliko elemenata od kojih su glavni detektor dima i sama oprema za gašenje, kao i razne servisne cevi. Detektor dima i temperature biće prva bezbednosna barijera. Kada senzori utvrde prisustvo dima i temperaturu baterije koja je više od normalne, izdaće upozorenje koje će aktivirati aparat za gašenje požara. Audi je odlučio da koristi aparat za gašenje suvim prahom koji guši plamen. Dakle, brzo i efikasno, a vozač će istovremeno dobiti upozorenje o požaru. Automobil će se zatim bezbedno zaustaviti kako bi vozač mogao da nazove hitne službe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U prodaji prvi ruski električni automobil Evolute

 

evolute 5.jpg

 

U Rusiji je u sredu počela prodaja prvog električnog automobila proizvedenog u toj zemlji, saopštio je proizvođač MotorInvest.

 

evolute 4.jpg

 

''MotorInvest najavljuje početak prodaje ruskih električnih vozila Evolute. Ovo su prva električna vozila proizvedena u Rusiji za ruske potrošače. Model linije Evolute, i-Pro limuzina, već je dostupan za kupovinu'', navodi se u saopštenju kompanije. Lansiranje prvih ruskih proizvedenih električnih vozila pod brendom Evolute održano je krajem septembra u zapadnoj regiji Lipeck. I-Pro limuzina je bila prvi model koji iz proizvodne trake pušten u prodaju.

 

evolute 3.jpg

 

Evolute i-Pro limuzina je opremljena baterijom kapaciteta 53 kWh i ostvaruje domet do 420 kilometara. Električni motor ima 150 konjskih snaga. Početna cena automobila je tri miliona rubalja (oko 50.000 evra). Prodajna mreža MotorInvesta pokriva devet regiona Rusije: Moskvu, Sankt Peterburg, Nižnji Novgorod, Kazanj, Voronjež, Lipeck, Krasnodar, Rostov na Donu i Soči.

 

evolute 2.jpg

 

Do kraja godine MotorInvest planira da u prodaju pusti i modele iJoy crossover te iVan minivan. Modeli će koštati 3.49 miliona rubalja (56.970 evra), a 2023. će se pojaviti i-Jet cross-coupe.

 

evolute 1.jpg

 

Ukupno, do kraja godine, kompanija namerava da proizvede 2.000 električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tri ključna problema zbog kojih prelazak na električna vozila ide toliko sporo

 

bmw i7 2023 3.jpg

 

Iako se prošle godine udvostručila globalna prodaja električnih vozila, prema prognozama, do 2040. godine samo 38% automobilskog tržišta će činiti električna vozila na baterije (BEV). Najveći problem je nesklad uvođenja električnih modela među zemljama što se najbolje vidi na primeru Kine, Evrope i SAD-a koje su 2021. ostvarile 95% ukupne globalne prodaje električnih automobila. Svetska lokomotiva u pogledu prelaska na struju je Kina gde je 2021. prodato više električnih automobila nego u ostatku sveta u 2020.

Razloge sporog prelaska na struju je pronašao portal Visualcapitalist, koji izdvaja tri ključna problema.

 

Ograničeni resursi

Nabavka ključnih sirovina biće najveći izazov za uvođenje električnih vozila, jer potražnja nadmašuje ponudu. Iako neka područja proizvodnje mogu da se ubrzaju, vreme ekstrakcije minerala potrebnih za baterije ne može, što će uzrokovati velike zastoje u proizvodnji. Može da prođe od 4 do 20 godina da rudnik s mineralima započne komercijalnu proizvodnju. Osim vremena potrebnog za postizanje nivoa komercijalne proizvodnje, rudniku je potrebno i do 10 godina pre nego što dostigne proizvodni kapacitet.

 

Troškovi i nabavna cena

Iako električna vozila postaju pristupačnija, nabavna cena na tržištima u razvoju ostaje previsoka. Primera radi, Indija, Brazil i Indonezija su prošle godine učestvovali sa manje od 0.5% u globalnoj prodaji električnih vozila. Kontinuirano povećanje cene sirovina, kao i globalni rast kamatnih stopa takođe doprinosi ograničenoj dostupnosti i sporom masovnom usvajanju.

 

Slaba infrastruktura

Snažnija izgradnja infrastrukture, konkretno stanica za punjenje električnih vozila će povećati potražnju za sirovinama poput bakra i nikla. Infrastruktura punjenja se takođe razlikuje među zemljama, pri čemu čak niti Francuska, Nemačka i Velika Britanija trenutno ne ispunjavaju preporuke EU-a o dostupnosti punjača. Daleko najveći problem biće izgradnja adekvatne infrastrukture punjača na tržištima u razvoju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen najavio nove električne modele, od 2033. u Evropi će proizvoditi samo električna vozila

 

224574-vw ev 02.jpg

 

Volkswagen priprema krosover verziju električnog ID.3 hečbeka jer nemačka marka želi da iskoristi tržište malih SUV vozila koje još uvek brzo raste. Izvršni direktor Tomas Šefer je potvrdio da kompanija ''naporno radi na razvoju kompaktnog SUV-a baziranog na ID.3 kako bi lansirala proizvod u ovom segmentu vozila koji se brzo razvija''. Volksvagen ID.4 je trenutno najmanji električni SUV nemačkog brenda, koji deli MEB platformu sa ID.3, ali je veći od njegovog hečbek pandana.

 

Volkswagen će takođe predstaviti i dve nove verzije svog dugo očekivanog ulaznog EV-a, koji će koštati oko 24.000 evra i koje Šefer opisuje kao ''mali automobil i sportsku varijantu krosovera''. Oni će biti u sličnom, iako električnom stilu, kao i Volkswagen Polo i T-Cros. Oni se nalaze među 10 novih električnih modela koji će biti lansirani do 2026. godine, pa Šafer tvrdi da će Volkswagen imati najširi električni portofolio u automobilskoj industriji. ''Od osnovnog e-automobila sa ciljnom cenom ispod 25.000 evra do Volkswagena ID Buzz i novog vodećeg modela Volksvagen ID Aero, imaćemo pravu ponudu u svakom segmentu'', rekao je Šefer. Šefer je rekao da Volkswagen ''odbacuje stare navike'' u pogledu svoje linije proizvoda, fokusirajući se na osnovne modele u budućnosti i ''primetno pojednostavljujući asortiman modela i pakete u narednih deset godina''. To će neizbežno značiti da nekih dobro poznatih SUS modela više neće biti i da će biti znatno manje opcija specifikacija. Šefer najavljuje da će Volkswagen od 2033. godine u Evropi proizvoditi isključivo električne automobile.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BeyonCa GT Opus 1

 

beyonca 04.jpg

 

BeyonCa (od ''beyond the car'') najavljuje svoj prvi električni koncept automobil Beyonca Gran Turismo Opus 1.

Kompanija je osnovana prošle godine sa DongFeng grupom kao jednim od njenih strateških investicionih partnera i sastoji se od veterana automobilske industrije, uključujući grupu bivših direktora Volkswagena, kao i stručnjaka iz internet kompanija.

 

beyonca 03.jpg

 

Njegov singapurski osnivač i predsednik, Soh Vejming, proveo je 16 godina u Volkswagenu u Kini. Trenutno, kompanija sa sedištem u Pekingu ima tri kancelarije za istraživanje i razvoj u Kini, centar za istraživanje i razvoj u Singapuru i centar za dizajn u Minhenu.

 

beyonca 02.jpg

 

Kompanija je najavila da će svoj prvi serijski model predstaviti do prvog kvartala 2023. godine, a isporuke će se odvijati od 2024. Očekuje se da će Gran Turismo Opus 1 koštati od oko milion juana (138.235 evra).

 

beyonca 01.jpg

 

Gran Turismo Opus 1 će biti podržan pametnim kokpitom baziranim na veštačkoj inteligenciji koji može da prati zdravstveno stanje vozača u realnom vremenu i automatski će zaustaviti vozilo ako se otkriju simptomi kardiovaskularnih bolesti, moždanog udara ili umora vozača. U istom izveštaju je otkriveno da je Opus 1 dugačak 520 cm, sa međuosovinskim rastojanjem od tri metra i da je napravljen na arhitekturi od 800 volti koja je sposobna za brzo punjenje od 300 kW. Izveštaj je takođe otkrio da će Opus 1 biti opremljen baterijom od 130 kWh, kao i da je u pripremi sportska verzija pod nazivom GT Opus 1 R. Gran Turismo Opus 1 je delo dizajnerskog tima sa decenijama iskustva u kreiranju premium vozila, na čelu sa Dirkom van Brekelom.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...