Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

U Citroenu smatraju da je elektrifikacija pretnja pristupačnim vozilima

 

226142-citroen c4.jpg

 

Arnaud Ribault, koji je šef u Citroen Europe, smatra da elektrifikacija predstavlja ''stvarnu pretnju'' pristupačnim vozilima, ne samo za Citroen već i za sve proizvođače automobila, sa rastućim troškovima sirovina koji utiču na proizvodnju automobila širom sveta. Njegovo mišljenje dolazi nakon odluke Evropskog parlamenta da dozvoli samo prodaju vozila sa nultom emisijom u Evropi nakon 2035. godine.

 

Kako prenosi britanski Autocar, Ribault je rekao: ''Zaista je pretnja što je elektrifikacija toliko povećala cenu automobila da ljudi više ne mogu da priušte automobile. To je stvarna pretnja, ne samo u vezi sa Citroenom, tako da smo sve više svesni toga i radimo na tome''. Ribault je priznao da pokušavaju da smanje cenu svojih vozila kako bi nadoknadili povećanu cenu sirovina i elektrifikaciju. Visokopozicionirani izvršni direktor je dao komentare tokom predstavljanja novih Citroen e-C4 X i C4 X fastback crossovera, koji imaju za cilj pristupačne ponude u segmentu srednje veličine. Francuski proizvođač automobila nije otkrio cene za modele za koje se očekuje da će koštati nešto više od blisko povezanih, ali manjih C4 i e-C4.

 

Ribault je takođe govorio o održivosti koja je veoma važna za brend: ''Održivost je naša budućnost, budućnost naše industrije, a C4 X je spreman za to''. On tvrdi da kupci Citroena ''traže rešenja za održivu mobilnost'', pa će se C4 X ekskluzivno nuditi u potpuno električnom obliku (e-C4 X) na 14 evropskih tržišta. Pierre Monferrini, koji je odgovoran za Citroenov asortiman proizvoda, rekao je da njihov cilj nije da imaju najveću bateriju na tržištu, već da ponude ''najpristupačniju bateriju koja je bliska kupcima''. Trenutno, Citroen nudi električna vozila u različitim segmentima, počev od Ami četvorocikla, preko e-C4 kompaktnog hečbeka i e-C4 X fastback crossovera, pa sve do e-Berlingo i e-SpaceTourer minivana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja električnih automobila u Evropi podeljena 50:50 između firmi i privatnih kupaca

 

vw id5 02.jpg

 

U Evropi se 54% vozila registruje u poslovne svrhe, a kada je reč o električnim automobilima, odnos je podeljen na ravne časti sa individualnim vlasnicima.

 

Opšte je poznato da se veliki deo prodaje automobila u razvijenim državama odnosi na firme, rentiranje i flotnu eksploataciju generalno. Poslovni svet deli tržište sa privatnim vlasnicima koji nove automobile kupuju u prodajnim salonima. Kao što smo spomenuli u uvodu, na Starom kontinentu se više od polovine prodaje novih automobila odnosi na poslovni sektor. Zapravo, tokom prvog kvartala 2022. godine 54% prodaje vozila se odnosilo na poslovne entitete. Podaci su sakupljeni iz 17 evropskih zemalja, sugerišu da je procenat pao u odnosu na 2020. uglavnom zbog procvata električnih automobila. Samim tim nameće se pitanje - da li elektromobili imaju tako veliki uticaj na region?

 

Polovina električnih vozila pripada firmama, polovina privatnim vlasnicima

Analiza JATO Dynamicsa otkriva da je neznatno više baterijski električnih vozila (50,2 odsto) u prvom četvoromesečju ove godine otišlo u okrilje firmi. To je manje u odnosu na ukupan kontinentalni prosek koji iznosi 54 odsto. Pored toga, procenat potražnje je niži nego onaj u poslovnom sektoru u smislu potražnje za automobilima s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, gorivnim ćelijama, blagim hibridima i plug-in hibridima. Drugim rečima, procvat električnih automobila u Evropi u velikoj meri može da se pripiše zainteresovanosti privatnih korisnika. Ovo je veoma dobro za automobilsku industriju, jer su marže obično više kada je reč o pojedinačnoj prodaji, nego kada se vozila isporučuju korporacijama. Pored toga, ovo je signal da potrošači reaguju na povlastice koje su pružile brojne vlade u regionu. Ono što je takođe pozitivno je da potražnja nije pokretana veštačkom prodajom, poput prakse ''samoregistracija''. O čemu se zapravo radi? Naime, mnoge marke prodaju svoja vozila prodajnim salonima da bi prikazale bolje prodajne rezultate krajem svakog meseca. Što je više privatnih registracija, to je bolje za profitabilnost kompanije, a ujedno je lakše razumeti tržišne trendove.

 

Plug-in hibridi na meti flotne prodaje

Za razliku od zdravog prodajnog miksa električnih automobila u Evropi, hibridi i plug-in hibridi u velikoj meri gravitiraju flotnoj prodaji. Naime, podaci pokazuju da se 69% zabeleženih registracija u prvom kvartalu odnosi na kompanije i flotnu prodaju, što znači da je samo 31% ovih automobila otišlo u ruke privatnih vlasnika. Ovaj tip vozila je postao dobra alternativa za brojne firme širom Evrope zbog niže potrošnje goriva i izvesnih poreskih povlastica, u zavisnosti od zemlje.

 

Fenomen zvani Dacia Spring

 

207927-dacia s01.jpg

 

Mada je Tesla Model 3 najpopularniji električni automobil, bilo da se radi o poslovnim ili privatnim kupcima, Dacia Spring je model koji ima najveći udeo kod regularnih kupaca u smislu ukupne prodaje. Zapravo, na pojedinačne registracije se odnosi čak 83% ukupnog plasmana ovog modela u prvom kvartalu, što je refleksija situacije sa Sanderom i Dusterom kod automobila s motorima SUS, koji su u čak 88%, odnosno 84% slučajeva otišli u ruke privatnih kupaca, što ih ujedno čini bestselerima među individualnim potrošačima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen električni Drako Dragon

 

drako 03.jpg

 

Kompanija Drako Motors sa nekoliko zatamnjenih slika najavljuje svoj novi model, i to električni super-SUV Dragon. Dok slike otkrivaju samo određene aspekte spoljašnjeg dizajna (slika unutrašnjosti još nema), Drako Motor zato pruža više detalja o tehničkim specifikacijama. 

 

drako 02.jpg

 

Dragon SUV sa gullwing vratima je baziran na kompanijskoj arhitekturi Drako DriveOS i ima Drako DriveOS Quad Motor pogonski sistem. U pitanju je postavka sa četiri električna motora i ukupno 2.000 KS. Prema najavama, to će omogućiti ubrzanje od 0 60 milja na sat (96 km/h) za 1.9 sekundi, što je u rangu sa Teslom Model S Plaid. Najveća brzina iznosi više od 200 milja na sat (322 km/h), dok četvrt milje (402 metra) može da se pređe za okruglo 9 sekundi.

 

drako 01.jpg

 

U saopštenju kompanija navodi da za Dragon koristi veliku količinu ugljeničnih vlakana, kao i da će unutrašnjost (sa do pet sedišta) biti u finoj koži. Novi Drako SUV ''osvaja automobilski svet kasnije ove godine'', navodi Drako Motors, a rezervacije će uskoro biti otvorene. Dok Drako GTE startuje po ceni od 1.2 miliona evra, novi Dragon će po najavama imati mnogo konkurentnije cene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Više od milion električnih automobila u EU

 

222773-Nissan Leaf 01.jpg

 

Iz godine u godinu raste prodaja električnih automobila, kako u Evropi, tako i u svetu. Tako je u 2020. godini, broj putničkih automobila na električni pogon u državama članicama Evropske unije premašio milion. Prema podacima Zavoda za statistiku EU (Eurostat), ovo je 20 puta više od broja zabeleženog 2013. godine i tri puta više u odnosu na 2018. godinu. Kako se dalje navodi najveće stope povećanja električnih automobila zabeležene su između 2019. i 2020. godine (+83%) i između 2018. i 2019. godine (+64%). U 2020. godini njihov udeo u ukupnom broju putničkih automobila porastao je sa 0.02% na 0.4%.

 

''Vozni park putničkih automobila u skoro svim državama članicama EU je porastao u poslednjih pet godina, dostigavši ukupno 250 miliona automobila u 2020. godini'', navode iz Eurostata. Luksemburg, već 30 godina, drži rekord među državama članicama EU. Naime u ovoj zemlji je zabeležena najveća stopa motorizacije, tj. broju automobila na hiljadu stanovnika. U 2020. godini je to iznosilo 682 putnička automobila na hiljadu stanovnika. Zatim slede Italija (670), Poljska (664) i Finska (652). Niska stopa motorizacije zabeležena je u Rumuniji (379 automobila na hiljadu stanovnika), uprkos porastu broja registrovanih automobila u periodu 2015-2020 (+41%), Rumunija (390), Mađarska (403) i Bugarska (414). Kada je reč o našoj zemlji, Vlada Republike Srbije treću godinu za redom subvencioniše kupovinu automobila na električni pogon. Zahvaljujući ovom sistemu podrške u našoj zemlji je registrovano više od 400 električnih automobila i oko 5.000 hibrida što nije mnogo, ali je pokazatelj da dolazi do promena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Grupa planira da polovina njihove globalne prodaje bude električna do 2030.

 

bmw i7 2023 2.jpg

 

BMW Grupa ima za cilj da polovina njene globalne prodaje dolazi od potpuno električnih vozila pre kraja decenije. Imajući u u vidu činjenicu da BMW prodaje daleko više vozila godišnje nego Mini i Rolls-Royce zajedno, lavovski deo te prodaje će morati da bude od BMW-a.

 

Tokom nedavnog BMW-ovog saopštenja za javnost o njegovoj globalnoj prodaji do sada ove godine, saznali smo da BMW grupa želi da 50% globalne prodaje brenda budu električna vozila pre 2030. Prvi deo tog cilja je da ima više od dva miliona električnih vozila na putu do 2025. Većina tih vozila dolazi iz postojećih modela, kao što su BMW i4 i iX, ali i novih modela, kao što su BMW i7, i5, iX1 i Mini Countryman EV. BMW i5 i Mini Countryman će krenuti u proizvodnju sledeće godine. Rolls-Royce Spectre će takođe krenuti u proizvodnju sledeće godine, i činiće deo te prodaje.

 

Nakon 2025. BMW će morati da drastično poveća svoju EV proizvodnju ako želi da postigne taj 50-procentni električni cilj. Da bi to uradio, BMW će predstaviti svoju Neue Klasse šasiju, koja će biti čisto električna platforma kao osnova svih budućih električnih vozila brenda. Prvi automobil na Neue Klasse platformi biće potpuno električna verzija BMW iX3. Postojaće i X3 sa SUS motorima, baziran na BMW-ovoj fleksibilnoj CLAR platformi. Dakle, postojaće dva modela X3 - jedan sa SUS motorima (oznaka G45) i jedan električni (oznaka NA5) - na dve različite šasije. Njihov dizajn će biti malo drugačiji, ali će oba odmah biti prepoznatljiva kao X3. Odatle, BMW će nastaviti da razvija električna vozila na šasiji Neue Klasse, što će pomoći da dostigne svoj cilj od 50% EV do 2030.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota u Americi ostaje bez subvencija za EV

 

219473-Toyota bz 01.jpg

 

Toyota se pridružuje Tesli i General Motors-u koji su već izgubili pristup subvencijama nakon što su dostigli ograničenje prodaje.

 

Skuplja vozila za potrošače

Toyota je najnoviji proizvođač automobila koji je ostao bez federalnih poreskih kredita u SAD i pridružiće se Tesli i GM-u, kompanijama koje su već izgubile pravo na subvencije od 7.500 dolara. Prema izveštajima Bloomberg-a, kompanija je premašila kvalifikacioni prag prodaje za EV i hibride u junu. Vlada je ograničila svakog proizvođača automobila na vrednost od 200.000 poreskih kredita za električna vozila. Toyota i druge kompanije lobiraju da se ta granica ukine. Toyota navodi da će gubitak kredita značiti da će njeni električni automobili biti skuplji za potrošače. To će svakako usporiti prelazak sa automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem na električna vozila.

Toyota i Tesla su odustale od plana Bajdenove administracije koji je podrazumevao dodatne kredite sindikalnim proizvođačima automobila. GM, Ford i Stellantis imaju sindikalne fabrike. Takođe, zakon Build Back Better, koji na čekanju u Senatu uključivao je dodatne kredite za automobile proizvedene u potpunosti u SAD. Za sada, poreski krediti koje koristi Toyota će se postepeno ukidati tokom jednogodišnjeg perioda. Prema izveštajima, vrednost subvencija će biti dva puta manja pre konačnog ukidanja. Međutim, Toyota će i dalje moći da iskoristi podsticaje na državnom nivou.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemi sa softverom bi mogli da odlože nekoliko Audi, Porsche i Bentley električnih modela

 

audi grand 01.jpg

 

Automobilewoche piše da će Audi, Porsche i Bentley možda morati da preispitaju svoje planove za električna vozila kao rezultat problema koji nastaju u Cariadu, filijali za razvoj softvera Volkswagen grupe. Pomenuta publikacija citira neimenovane izvore u kompanijama koji tvrde da bi Audijevo novo vodeće električno vozilo, koje se razvija u okviru projekta Artemis, moglo da bude lansirano čak i do tri godine kasnije.

 

Prvo vozilo bazirano na novoj električnoj platformi je prvobitno trebalo da bude lansirano već 2024. Sa drugom generacijom softvera, trebalo je da bude sposobno za autonomnu vožnju 4. nivoa. Međutim, zbog problema u Cariadu, neće moći da se pokrene pre 2026. godine i verovatnije će zaista izaći tek 2027. Nemački proizvođač premium automobila se sada fokusira na manje ambiciozan model koji bi mogao da stigne 2025. bez te tehnologije autonomne vožnje. Da bi to uradio, koristiće verziju softvera srednje generacije 1.2. To je trebalo da bude završeno 2021. godine, ali takođe daleko kasni, navode izvori. Problemi takođe utiču na Porsche i Bentley. Izvori kažu da je plan britanskog proizvođača automobila da prodaje električna vozila od 2030. sada pod znakom pitanja zbog kašnjenja softvera. Sa druge strane, Porsche je već počeo predserijsku proizvodnju svog električnog Macana u fabrici u Lajpcigu, ali će možda morati da promeni planove. ''Hardver je odličan'', rekao je izvor iz Porschea, ''ali softver i dalje nedostaje''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EV-ovi će dominirati industrijom u narednoj deceniji: Da li će vam nedostajati zvuk motora?

 

porsche 911 gt3 cup.jpg

 

Dok električna vozila još uvek čine samo mali procenat globalne prodaje vozila, ona će dominirati industrijom u narednoj deceniji, a za ljubitelje automobila poput nas, to je pomalo tužno. Ipak, već postoje neka fenomenalna električna vozila.

Sa poboljšanjem infrastrukture punjenja širom sveta, pristupačna električna vozila bi mogla da imaju više smisla od alternative s unutrašnjim sagorevanjem. Ali prebrzo usvajanje električnih vozila dovešće nas do toga da propustimo neke od najboljih aspekata vožnje automobila s SUS motorima, od kojih je jedan sigurno zvuk motora. Gledajući video najbržih deset vožnji sa nedavnog Festivala brzine u Goodwoodu, osetili smo tračak tuge zbog razlike između automobila s pogonom na unutrašnje sagorevanje koji se trkaju uzbrdo i onih kojih se pokreću isključivo električnom energijom.

 

 

Pet najbržih automobila na ovogodišnjem Goodwood Festivalu brzine bili su električni. Oni su uključivali First Corner FC1X, H24 Green GT, Ford Pro Electric SuperVan, Porsche 718 GT4 Cayman ePerformance i McMurty Speirling. ako je svaki od njih neverovatno brz, visoki vrisak njihovih električnih motora jednostavno ne pokreće našu krv kao neki automobili s unutrašnjim sagorevanjem koji su jurili uzbrdo, poput Porschea 911 GT3 Cupa, Dodgea Vipera GTS-R-a i Jaguara CJR-12D. To nas dovodi do pitanja - da li će Vam nedostajati zvuk motora?

Kada je reč o vozilima usmerenim na performanse, definitivno hoće. Ali za jednostavne svakodnevne automobile koji su se koristili recimo za vožnju do prodavnice, uklanjanje buke i vibracije možda ne bi bilo loše.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Almaz-Antey prikazao električni crossover E-Neva

 

neva 03.jpg

 

Ruska kompanija Almaz-Antey je prikazala crossover E-Neva koji bi po ranijim najavama trebalo da krene u proizvodnju tokom 2024. godine. Crossover je dužine oko 450 cm i bazira se na platformi Neva koja je javnosti predstavljena prošle godine.

 

neva 02.jpg

 

Neke informacije kažu da su za pogon predviđena dva elektromotora sa do 435KS i 824 Nm, kao i da će automobil sa jednim punjenjem baterija od 88 kWh moći da pređe do 463 km. Ubrzanje od 0 do 60 km/h traje 2.7 sekundi, dok je najveća brzina 197 km/h. U vesti se još navodi i podatak da je zapremina prtljažnika 610 litara.

 

neva 01.jpg

 

Takođe, u gami će se naći i hybrid i plug-in hybrid verzije. Plug-in hybrid bi trebalo da ima baterije od 70 kWh, kao i ukupnu autonomiju od oko 810 km. Ubrzanje od 0 do 100 km/h će iznositi 8.5 sekundi, a najveća brzina 180 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai priprema električni gradski model za manje od 20.000 evra

 

hyundai casper 5.jpg

 

U Hyundaiju rade na električnom gradskom automobilu po ceni manjoj od 20.000 evra, a koji planiraju da nude u Evropi kao svoj novi početni model.

 

Ovaj za sada neimenovani model bi po svemu sudeći mogao da bude zamena za Hyundai i10 i pridružiće se drugim električnim vozilima koje Hyundai planira da lansira na našem kontinentu do 2030. godine. Novi gradski električni automobil će konkurisati električnim modelima koje priprema Volkswagen grupa, pod svojim brendovima VW, Škoda i Cupra. Međutim, proizvodnja verzija tog budućeg automobila južnokorejske marke je još uvek prilično daleko, navodi za Automotive News Europe šef marketinga Hyundai Motor Europe Andreas-Christoph Hofmann. Hofmann dodaje da je gradske automobile ''teško prodavati profitabilno'', zbog njihove niske cene i tehnologije potrebne za elektrifikaciju manjih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aehra - nova italijanska marka električnih automobila

 

aehra.jpg

 

Aehra je nova italijanska marka električnih autombila sa sedištem u Milanu. Kompanijaje najavila ulazak u segment premium automobila sa kombinacijom italijanskog dizajna, inženjeringa svetske klase i američkog nivoa usluge za kupce.

 

Za sada su planirana tri modela.

Elektični SUV planiran je za oktobar ove godine, a u februaru 2023. će biti predstavljena limuzina. Aehra je saopštila da će isporuke oba modela početi 2025. godine. Treći model, sportski automobil u konfiguraciji 2+2 sedišta, takođe je u planu, ali nije objavljeno kada će biti predstavljen. Aehra SUV će biti konkurent modelima Audi e-tron, Tesla Model X i BMW iX. Kompanija tvrdi da će njen model koristiti ''platformu sa najnovijom baterijskom tehnologijom, sa ciljanom autonomijom od najmanje 800km i izuzetnim performansama''. U saopštenju sa navodi da će vozilo moći da primi četiri NBA igrača pune visine i da će u sredini zadnjih sedišta biti mesta za odraslu osobu visine 180cm.

Istu platformu će koristiti SUV i limuzina, a očekuje se kapacitet baterije od 120kWh. Oba automobila će imati laganu karbonsku monokok šasiju da bi se smanjila težina i produžila autonomija. Aehra navodi da će njena vozila doneti ''vrhunsku agilnost i zadovoljstvo u vožnji''. Punjenje bi trebalo da bude najbrže u svetu električnih vozila, pošto je planirana arhitektura pod naponom od 850V. Osnivač kompanije, njen predsednik i direktor Hazim Nada rekao je da će se modeli nove marke prodavati u početku na tržištima Severne Amerike i Evrope, a kasnije i u Kini. Najvljena cena modela je od 160.000 do 180.000 evra, a cilj je da se godišnje pravi od 20.000 do 25.000 automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šefica GM-a: ''Prodaćemo više EV od Tesle''

 

Chevrolet Equinox 1.jpg

 

''Da biste zaista došli do 30, 40, 50% prodaje električnih vozila, morate se obratiti ljudima koji planiraju kupovinu vozila u rasponu cena od 30.000 do 35.000 dolara''.

Čelnica General Motorsa (GM), Meri Bara, najavila je u da će njena firma do 2025. prodavati više električnih vozila u SAD nego Tesla. U intervjuu za AP, Bara je izjavila da je uverena da GM može nadmašiti Teslu, globalnog lidera, i da će biti ispred Ilona Maska i njegove kompanije zahvaljujući ''vrhunskim električnim automobilima'' koje će prodavati po ''pristupačnim cenama''. ''Da biste zaista došli do 30, 40, 50% prodaje električnih vozila, morate se obratiti ljudima koji planiraju kupovinu vozila u rasponu cena od 30.000 do 35.000 dolara'', rekla je Bara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantisov novi program omogućava vožnju elektromobila za 110 evra mesečno

 

Autobest-Opel-Corsa-e 1.jpg

 

Kao što znamo, električni automobili su skupi. To je na globalnom planu jedan od glavnih problema kada je u pitanju njihovo opšte usvajanje. Do izvesne mere, to je tačno, mada je čitava stvar oko elektromobila prilično kompleksna i teško je sve generalizovati na taj način. Međutim, u Evropi se sada uvodi sistem lakšeg ulaska u svet električnih vozila.

 

Stellantis, multinacionalni konglomerat koji čine FCA i PSA, u procesu je lansiranja Electric As You Go programa, a zapravo se radi o servisu za dugoročno iznajmljivanje električnih vozila. Dva modela sa nultom emisijom iz Stellantisove porodice su trenutno u ponudi - Peugeot e208 i Opel Corsa-e, koji dele istu platformu, električni pogon i paket baterija. Opciono je dostupna i Opel Mokka-e, električni krosover. Što se cena tiče, mesečna nadoknada počinje od 110 evra. Postoji ''ograničeno'' početno učešće i naknada po kilometru od oko 7 evrocenti. Kupci takođe moraju da se saglase sa minimalnom eksploatacijom od 500 kilometara mesečno.

 

Stellantis objašnjava da je cilj njegovog novog programa da ubrza usvajanje električnih vozila od stane ljudi kojima su elektromobili suviše skupi da bi ih kupili. Servis dugoročnog iznajmljivanja nudi potrošačima opciju da plate za konkretan broj kilometara koji prelaze, zahvaljujući sistemu digitalne povezanosti među električnim vozilima grupacije. Program je inspirisan trendom plaćanja po upotrebi, koji egzistira u različitim sektorima. Electric As You Go servis je već dostupan u Francuskoj s Peugeotom e208, Opel Corsom-e i Opel Mokkom-e. Uskoro, biće lansiran u drugim evropskim zemljama sa dodatnim vozilima s nultom emisijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota, Suzuki i Daihatsu najavljuju mini električna kombi vozila

 

daihatsu hijet.jpg

 

Toyota, Suzuki i Daihatsu su potvrdili da će predstaviti niz mini komercijalnih kombi električnih vozila u finansijskoj 2023. godini, u nastojanju da postignu ugljeničnu neutralnost. Partnerstvo podrazumeva da Suzuki, Daihatsu i Toyota zajednički razviju BEV sistem koji je pogodan za mini komercijalna vozila. Ova vozila će kombinovati znanje Suzukija i Daihatsua u proizvodnji mini vozila sa Toyotinom tehnologijom elektrifikacije. U proces planiranja će biti uključen i Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT).

 

Mini komercijalna vozila čine važan deo logistike jer im njihova mala veličina omogućava pristup područjima koja veća komercijalna vozila ne mogu. Kombije koje su razvile ove četiri kompanije koristiće partneri u projektima socijalne implementacije kroz prefekturu Fukušima i Tokio. Projekat će početi u januaru 2023. i uključiće i razvoj lakih električnih kamiona sa gorivim ćelijama. Približno 580 vozila će u početku biti korišćeno u projektu. Planirano je da program traje do marta 2030. godine. Mini komercijalna vozila čine oko 60 odsto celokupne japanske komercijalne flote, tako da je rad na njihovoj elektrifikaciji važan za zemlju u celini. Toyota napominje da i dalje postoje problemi u promovisanju elektrifikacije mini komercijalnih vozila zbog većih troškova vozila povezanih sa elektrifikacijom, troškova vezanih za infrastrukturu za punjenje i vremena potrebnog za punjenje vozila.

 

''Suzuki, Daihatsu, Toyota i CJPT će nastaviti da promovišu napore da se praktično postigne ugljenična neutralnost kroz obezbeđivanje održivih prevoznih sredstava'', navodi se u saopštenju ovih kompanija. Pored toga, Toyota je potvrdila da će sarađivati sa kompanijama Isuzu Motors i Hino Motors na razvoju lakih kamiona sa gorivim ćelijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas na SATu pričali kako su otvoreni brzi punjači duž AP, mislim da su snage 70-90 kW, naplata preko neke aplikacije, 70 din/minutu.

E sad, punjenje zavisi od samog modela auta, ali i dalje ne mogu da prebacim u glavi da kreneš, pređeš 200-300 km pa praviš 40tak minuta pauzu dok se puniš za narednih 300 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video sam dole kod ikee ustvari preko puta lidla onaj novi deo kao otvoreni tržni centar 8 ili 10 punjača Tesla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro sam pročitao neki komentar na Linkedinu, tipa lik se hvali kako je prešao danas xy km za tipa par stotina dinara (mislim da je u pitanju bio Ioniq) i onda u moru svakojakih komentara jedan lik je nekako iskomentarisao ono što i ja mislim. Tipa Ioniq košta oko 50k eur, nema troškova održavanja, mali su troškovi "goriva", generalno auto nema nekih velikih troškova u nekom narednom periodu eksploatacije. Sa druge strane, isti taj Hjundai proizvodi i Tuksona koji se može kupiti u jako pristojnoj opremi za nekih 30k eur. U slučaju da sa Tuksonom pređe 200kkm pri potrošnji od 7l/100km i cenom goriva od 2 eur/l će prići toj ceni novog Ioniqa.

Lično ne znam nikog ko je kupio nov auto i imao ga taman toliko da pređe 200kkm sa njim (a da pritom auto nije bio tipa poluslužbeni). 

Tako da, sa stanovišta običnog građanina, EV nije nikako isplativ, a opet se može povesti i pitanje šta više zagađuje, proizvodnja i odlaganje baterija ili motori sa unutrašnjim sagorevanjem. 

 

Da, i Vrele Gume počinju serijal o EV, danas su počeli sa uvodnom emisijom, u narednih par će prikazivati sve od instalacije solarnih panela, njihovoj isplativosti do punjenja auta. Imaju Konu za testiranje. 

I nekako volim da citiram Ramba:

„Nacionalizam je tema za one do 300 evra prihoda mesečno. Njima se servira ta priča. Kada plata pređe 500 evra, onda počinje razgovor o garderobi i kafićima. Kada pređe 1.000, onda je top-tema zdrava hrana, letovanja i zimovanja, a kada se popne na više od 3.000 onda prestaje svako palamuđenje. Ljudi onda pričaju o vremenskoj prognozi i ljubavi“, kaže Rambo.

 

 

isto tako i o kolima. Ako se maknemo van BG i NS, odemo malo južnije, tamo oko Miće, malo krenemo po lokalnim putevima, srešćemo automobile koje odavno nismo viđali kod nas na ulicama i za koje mislimo da su odavno pod presom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche tvrdi da električna vozila mogu da budu profitabilnija od SUS modela

 

porsche gts 4.jpg

 

Mnogi proizvođači automobila preispituju svoje strategije i ulažu milijarde dolara u EV tehnologije, ali (većina njih) tek treba da dostigne pristojnu maržu od prodaje električnih vozila. Jedan od vodećih EV igrača u industriji, međutim, veruje da će ova tačka biti dostignuta prilično brzo.

 

Porscheov glavni finansijski direktor Lutz Meschke je nedavno govorio tokom Porscheovog dana tržišta kapitala i rekao da kompanija sa sedištem u Štutgartu očekuje da će postići paritet između marži električnih vozila i modela sa SUS pogonom za otprilike dve godine. U periodu od oko pet godina, Meschke očekuje da će se EV marže povećati jer kupci rado plaćaju više za nove tehnologije. Porscheova globalna prognoza je da će otprilike polovina segmenta luksuznih automobila pripasti električnim vozilima do kraja decenije. Ovaj proizvođač želi da bude ispred konkurencije i da proda oko 80% potpuno električnih Porschea do 2031. ''Naš cilj je da selektivno proširimo segmente sa većom maržom i da iskoristimo prilike za određivanje cena električnih vozila'', rekao je generalni direktor Porschea Oliver Blume. Međutim, 911 sa SUS motorom ostaje Porcheov najprofitabilniji model, pobeđujući električno vozilo Taycan.

 

Za sada, Porsche ima samo jedan čisto električni model u prodaji, pomenuti Taycan, i to u različitim verzijama. Uskoro, verzija Macana sa nultom emisijom će se pridružiti gami, iako je odložena zbog problema sa softverom sa kojima se Volksvagen grupa trenutno suočava. U budućnosti Porsche želi da bude sam odgovoran za softver svojih automobila, ali Macan EV sada ne bi trebalo da se pojavi do 2024. Još jedan potpuno električni Porsche će stići ubrzo nakon toga i poprimiće oblik većeg i luksuznijeg SUV-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TVR priprema tri električna modela

 

tvr ev1.jpg

 

Britanski TVR će 2024. godine pokrenuti proizvodnju modela Griffith V8, dok će se potpuno električni Griffith EV u prodaji pojaviti samo šest meseci kasnije. Osim toga, planirana je proizvodnja još dva automobila, za koje se veruje da su električna limuzina i SUV, iako termini za njihovo lansiranje tek treba da budu potvrđeni.

Griffith V8 će se prodavati u skoro identičnim specifikacijama kao automobil koji je prvi put otkriven u Goodwood 2017. godine, pokretan 5.0 Fordovim atmosferskim V8 motorom, sa oko 450-500KS. Biće dostupan sa šestostepenim manuelnim menjačem. Griffith EV će koristiti istu platformu kao i V8, ali kompanija navodi da je u pregovorima sa ''visoko etabliranim, vodećim svetskim'' partnerom za isporuku platforme za razvoj svojih budućih modela, koji bi trebalo da uključuju električnu limuzinu i SUV.

 

tvr ev2.jpg

 

Prva serija Griffitha V8 će biti ograničena na 500 jedinica, po ceni od 105.000 evra po primerku. Cena za Griffith EV nije otkrivena, ali se nezvenično očekuje da će iznositi oko 180.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amerikanci, osim u tri države, ne žele prelazak na struju

 

Chevrolet Bolt EV 1.jpg

 

Elektrifikacija je u globalu ušla u ''šestu brzinu'', i postoji konsenzus oko toga. Međutim, da li je to stvarno tako pitaju se Amerikanci, a prema novim podacima iz SAD-a čini se da je suprotno.

 

Studija, koju je proveo Axios na bazi podataka S&P Global Mobilityja, pokazuje sporiju priču o prelasku sa fosilnih goriva na struju, barem nego što većina misli. Naime, u maju je 4.6% svih novih vozila u Americi bilo električno, što je dvostruko više nego u maju prošle godine, ali opet - veoma mali udeo. Naravno, to uzima u obzir svako pojedino vozilo uključujući i polovna vozila. Postoji velika verovatnoća da će prelaz nastaviti da se ubrzava kako više modela bude dostupno tokom sledećih nekoliko godina. U maju je na tržištu bilo 46 EV-ova, a S&P Global misli da će ih do kraja godine biti 63. U isto vreme, više država će biti spremno da prihvati tehnologiju.

Nije iznenađujuće da Kalifornija vodi u prihvatanju električnih vozila, gde je 39% od svih novih registrovanih vozila električno. Odmah iza Kalifornije je Florida sa 6.7%, a Teksas uzima bronzu sa 5.4%. Osim ovih država, samo Vašington (4.4%) i Njujork (3.6%) imaju više od 3.5% od ostatka SAD-a. Ali opet, kada govorimo o procentu električnih vozila na putu u poređenju s ukupnim brojem vozila, ne samo novih, brojke su prilično niske. Manje od 2% vozila registrovanih u Kaliforniji su potpuno električna. Naravno, sa stvaranjem više EV infrastrukture prelaz će se ubrzati, ali zvuči kao da smo prilično daleko od toga da će Amerikanci tako brzo izbaciti benzin iz njihovih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja plug-in hibrida pada u odnosu na čisto električna vozila

 

opel 03.jpg

 

Mada su bili u zamahu, plug-in hibridi sada zaostaju po pitanju prodaje u odnosu na električne automobile, jer se povlače povlastice na njihovu kupovinu, dok se u isto vreme proizvođači više koncentrišu na čisto električne modele. Prodaja plug-in hibridnih vozila pada u Evropi, koje je do sada bila njihovo najvažnije tržište. U isto vreme, raste potražnja za čisto električnim automobilima.

 

Tranziciona tehnologija

Kako se potrošači udaljavaju od dizelaša nakon Volkswagenovog dizelgejta i zbog sve zategnutije ekološke regulative na Starom kontinentu, neki proizvođači automobila su sve karte stavili na plug-in hibride, čiji pogonski sklop obično čini kombinacija motora SUS i elektromotora, gde potonji može da pogoni vozilo bez štetne emisije nekoliko desetina kilometara. Plug-in modeli potrošačima nude način da iskuse vožnju na čisto električni pogon a da ne moraju nužno da se odluče za čisto baterijski automobil, tako da se ova tehnologija često opisuje kao ''tranziciona'', most ka čisto električnoj budućnosti. Najnoviji podaci pokazuju dve veoma različite prodajne trajektorije između plug-in hibrida i čisto električnih vozila.

 

seat t02.jpg

 

Pad prodaje PHEV modela u Evropi

Prodaja plug-in hibrida u Francuskoj je pala za 28% u junu. U Nemačkoj, još jednoj zemlji koja je snažno uporište ove tehnologije, broj registracija je umanjen za 16%. U Velikoj Britaniji, plug-in hibridi su rame uz rame sa čisto električnim modelima bili do 2019. Sada na svaka dva prodata EV dolazi jedan PHEV. Ovakav trend je negde i mogao da se očekuje. Naime, tokom 2020. i 2021. proizvođači su morali da se suoče sa strožom regulativom vezanom za emisiju CO2 za nova vozila, tako da su plug-in hibridi bili na neki način favorizovani. Neki prozvođači, s druge strane, nisu imali u potpunosti spremne arhitekture za električne modele. Suočavajući se s ove dve opcije u vidu čisto električnih modela na konvencionalnim platformama ili „plug-in“ hibrida, mnogi su se odlučivali za potonje.

 

 

hyundai tucson plug 01.jpg

 

Kupci sve više spremni za kupovinu čisto električnih automobila

Evropska regulativa u vezi sa ugljen-dioksidom neće se menjati do 2025. Kako sve veći broj proizvođača bude imao spremne namenske platforme za električna vozila, ona će sve brže penjati na prodajnim listama. Očiglednoj je da su potrošači spremni za ovaj scenario, što dokazuje činjenica da se periodi čekanja na novi elektromobil protežu u sledeću godinu. Mnogi vlasnici plug-in hibrida su zadovoljni svojim vozilima. Međutim, iz perspektive politike, imamo slona u staklarskoj radnji, jer vozači ovih vozila ne koriste vožnju na čisto električni pogon dovoljno frekventno. Nedavno istraživanje Međunarodnog saveta u oblasti čistog transporta (ICCT), u koje je bilo uključeno 9.000 vozila, otkrilo je da je realna potrošnja plug-in hibrida 2.5 do 5 puta veća u odnosu na nominalne fabričke vrednosti, dobijene kroz zvanične testne procedure. Razlika između teorije i prakse je deo razloga zašto vlade mnogih zemalja ukidaju subvencije na kupovinu plug-in hibrida. U Velikoj Britaniji, primera radi, eliminisane su povlastice za kupovinu PHEV modela još 2018. dok je Nemačka objavila prošle nedelje da će uraditi isto ove godine. Ključna razlika je u tome što udeo ''električnih'' kilometara kod plug-in hibrida u velikoj meri zavisi od toga ko ih poseduje.

 

Raskorak između privatnih i flotnih automobila po pitanju ''električnih'' kilometara

Kada je reč o vozilima koja su u privatnom vlasništvu, istraživanje ICCT-a je utvrdilo da je realan udeo u vožnji čisto na električni pogon bio između 45% i 49%. To možda nije loše, ali je i dalje daleko od onoga što pretpostavljaju oficijelni testni ciklusi. Kada je o flotnim vozilima reč, taj procenat pada na 11% do 15%. Na kompanijska vozila se odnosi ogroman deo tržišnog udela u Evropi, jer oni čine više od polovine prodaje novih vozila u mnogim zemljama. Buduće promene na planu regulative bi mogle dodatno da erodiraju pozicije plug-in hibrida. Očekuje se da evropska komisija uvede nove ''faktore korisnosti'' za ove modele, i to od 2027. Radi se o vrednostima koje imaju za cilj da reflektuju koliko se često vozila eksploatišu u električnom režimu, i što je ključno, koja im se kategorizacija dodeljuje po pitanju emisije ugljen-dioksida.

 

Vrednosti iz realnog saobraćaja kao reper

Cilj regulative je da se koriste realne vrednosti, bilo da je reč o privatnim ili kompanijskim vozilima, kada je u pitanju postavljanje vrednosti, kroz korišćenje sistema monitoringa u vozilu. Sem ako se nešto dramatično ne desi u narednih par godina, ovo će učiniti plug-in hibride manje atraktivnim alatom za proizvođače u cilju usklađivanja sa ekološkom regulativom. Kompanije će jednostavno morati da preusmere investicije u skladu sa novim imperativima.

 

Kina održava PHEV segment jakim

Relativno jaka prodaja plug-in hibrida u Kini održava globalne brojke za sada na zadovoljavajućem nivou. U najmnogoljudnijoj zemlji sveta se ona udvostručila prošle godine, a kolo vodi ponuda BYD-a i Li Auta, mada ni to nije bilo dovoljno da se drži korak s potražnjom koju su zabeležila čisto električna vozila. U Kini sve više ljudi živi u neboderima s ograničenim opcijama što se tiče punjenja baterija vozila, ali vlada radi na tome da umnoži javne punionice i pomogne ubrzanoj ekspanziji tržišta elektromobila. Opštinske vlasti u Šangaju su takođe na putu da ukinu favorizovan tretman plug-in hibrida, počev od 2023. a drugi kineski gradovi će verovatno slediti taj primer.

Ako plug-in hibridi predstavljaju most, čini se da je on sve kraći...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna vozila e-Go će se praviti u Severnoj Makedoniji

 

e go 04.jpg

 

Električna vozila ''e-Go'' proizvodiće se u Severnoj Makedoniji, najavio je premijer Severne Makedonije Dimitar Kovačevski. Kovačevski je na FB-u napisao da je odobrena vladina podrška za realizaciju te multimilionske nemačke investicije, koja će, istakao je, dati veliki doprinos makedonskoj ekonomiji.

 

192649-e go 03.jpg

 

''Prva fabrika u kojoj će, prvi put (u Severnoj Makedoniji), proizvoditi kompletni električni automobili gradi se u Tehnološko-industrijskoj razvojnoj zoni Tetovo'', istakao je Kovačevski.

 

192652-e go 02.jpg

 

Prema njegovim rečima, izgradnjom te fabrike obezbeđuju se nova radna mesta, dogovori za dodatnu saradnju sa drugim loklanim kompanijama, izvoz proizvodnje sa velikom dodatom vrrednosti, prenos znanja i tehnologije. ''Ovo je mogućnost da se Severna Makedonija nađe na mapi stranih investitora iz automobilske industrije. Kao Vlada činimo sve da osiguramo bolju budućnost za sve naše građane'', napisao je Kovačevski.

 

e go 01.jpg

 

''E-Go'' Mobil je nemački proizvođač električnih vozila sa sedištem u Ahenu. Kompaniju je 2015. godine osnovao Gunter Šun, profesor tehnološkog fakulteta iz Ahena. On je bio i jedan od koosnivača kompanje ''Stritskuter'' koja proizvodi električne kombije. Nemačka pošta obnovila je svoj vozni park 2014. godine upravo ovim vozilima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najjeftiniji električni automobil u Evropi

 

Froggy 1.jpg

 

Dartz je kompanija iz Letonije koja se specijalizovala za proizvodnju skupih i unikatnih SUV-ova otpornih na metke. Sa novim projektom ovaj proizvođač je međutim krenuo u drugom smeru.

 

Freze Froggy EV Beachstar je mali električni kabriolet koji kao da je ispao iz vremenske mašine podešene na osamdesete godine prošlog veka. Sajt proizvođača reklamira kabrio sloganom: ''Najjeftiniji električni automobil u EU''. Mali automobil izgleda kompaktno, a njegovi dizajneri očigledno nisu čuli za mekane linije. Bazira se na kineskom električnom automobilu Wuling Hong Guang Mini EV. Dartz je objasnio da je kreirao Freze Froggy EV Beachstar posebno za programe Car sharinga i rent-a-car kompanije. Mali Froggy Beachstar nudi domet od 200 kilometara u standardnoj verziji i 300 kilometara sa baterijom dugog dometa. Snaga elektromotora je 41KS. Prema proizvođaču, najveća brzina je 100 km/h. Dartz planira početak isporuka sredinom 2023. Cene bi trebalo da bude 20.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britanci sve manje razmišljaju o kupovini električnog automobila

 

audi e 1.jpg

 

Britanski korisnici su sve manje zainteresovani za nabavku električnih automobila, pokazuje studija sajta CarGurus u direktnom poređenju rezultata u odnosu na godinu pre. To je posebno uočljivo kod korisnika od 18 do 29 godina kod kojih je najprimetniji gubitak interesa. Udeo onih koji razmatraju kupovinu električnog automobila u narednih deset godina pao je sa 74% na 56%. Kod te generacije je i zainteresovanost za razvoj električnih automobila pala za 26% u odnosu na 2021. godinu.

 

Da nije sve tako crno pokazuju rezultati za starije korisnike od 30 do 44 godine kod kojih je udeo onih koji nameravaju da u narednih deset godina kupe električni auto porastao za 7% na ukupno 72%. Onim još starijima interes je, kao kod najmlađih vozača, u padu. Prema studiji još uvek su korisnicima najzanimljiviji električni automobili Forda, Audija i BMW-a, ali je interes za električnim Audijima i BMW-ima pao za 14 odnosno 15%. Volkswagen i Tesla su takođe među najpoželjnijim EV markama, ali interes za njih je pao za 1 odnosno 7%. U najvećem plusu je Kia (5%), verovatno zbog modela EV6.

Iako je studija sprovedena na tek 963 ispitanika, jasno ukazuje na iznenađujuće trendove koje je malo ko očekivao. Posebno su zanimljivi odgovori vezani uz najznačajnije faktore koji bi uticali na to da se korisnici prebace na struju. Njih 49% kao glavni razlog napominje broj stanica za punjenje, 47% ih očekuje napredak tehnologije po pitanju vremena punjenja i dometa, a 43% ukazuje na problem previsoke cene u odnosu na klasične automobile. Ispitanici su detektovali i najbolju meru za podsticanje kupovine električnih automobila. Vide je u bonusima i poreskim olakšicama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Već za nekoliko godina električni automobili će postati najprodavaniji u Evropi

 

skoda enyaq 01.jpg

 

U prvih pet meseci ove godine je na evropskim tržištima udeo prodatih električnih automobila u EU, Švajcarskoj, Islandu, Norveškoj i Ujedinjenom kraljevstvu iznosio prosečno 11.3%. Na naprednim i bogatim tržištima on je još veći. U Holandiji električni automobili imaju udeo oko 18%, u Švedskoj 26%, a u Norveškoj su potpuno potisnuli benzince i dizelaše i drže neverovatnih 79.2% tržišta novih automobila. Situacija na siromašnijim tržištima je potpuno drugačija.

 

U Hrvatskoj je udeo električnih automobila među novim automobilima u prvoj polovini ove godine samo 2%. Da ofanziva električnih automobila neće prestati prognozira firma za analizu tržišta Dataforce: Njihovi stručnjaci su uzeli u obzir tržišne trendove i planove proizvođača za budućnost. Budući da svi forsiraju nove električne modele i polako zanemaruju one sa ''klasičnim pogonom'' vrlo skoro kupci neće imati previše izbora za kupovinu benzinca i dizelaša, dok će ponuda električnih automobila biti zaista raskošna. Naprimer Fiat će već od 2027. nuditi samo električne automobile, Mercedes to planira da učini do 2030., a Volkswagen 2033. godine. Najkasnije 2035. kupci neće više imati previše izbora. Gotovo svi automobili će biti električni.

Prema prognozi Dataforcea udeo novih električnih automobila će rapidno rasti kroz godine koje nam slede. Već 2027. on bi trebalo da iznosi 21%, 2030. će narasti na 56%, a 2035. bi trebalo da iznosi najmanje 80%. Dataforce ipak upozorava da bi mogle da se pojave okolnosti zbog kojih bi taj razvoj mogao da se uspori. Naime, geopolitički uticaji, manjak sirovina za izradu baterija i spori razvoj mreža punjača bi mogli da ograniče napredovanje električnih automobila, a to znači da bi i evropska CO2 agenda tada morala da se menja. U analizi se pominje i da je većina kupaca u Evropi vrlo otvorena prema budućoj kupovini električnog automobila. Na najvećim tržištima, u Francuskoj, Italiji, Nemačkoj, Španiji i Ujedinjenom kraljevstvu više od 50% potencijalnih kupaca spremno je da pređe na alternativne pogone.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...