Jump to content
FAS Goran
rademladen

Nuova Croma 1.9 - trza u 2. i 3. brzini

Recommended Posts

Pozdrav svima,

Imam Cromu 2006. 1.9jtd 120ks.

Odskoro nicim izazvano mi u 2. i 3. brzini na 1500-2100 obrtaja, trzne jednom, dvaput i nastavi da radi normalno. To se desava i kad je motor hladan i kad je ugrejan.

Nekada se desi da se to ne desave nekoliko dana iako isto vozim.

u servisu Cedic u Zarkovu su mi ocistili EGR ventil i rekli da sipam aditiv za ciscenje dizni. Od tada sam skoro ispraznio taj rezervoar, medjutim, cini mi se da se nista nije promenilo. Citao sam slicnu temu za 1.9 motore ali se tamo to desavalo u 3. i 4. brzini.

Zanima me sta vi mislite i ako je neko resio slican problem u nekom od servisa i u kom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osovina u egr-u se definitivno pokrece u tom delu obrtaja mada blize 2000, tj tada dobija signal da se ukljuci/iskljuci. To ukljucivanje/iskljucivanje ima dosta karakteristican federast ping zvuk ali retko dovodi i do trzanja mada moze da se desi. Pitanje koje imam za tebe je kako su cistili EGR tj da li su ocistili obe strane (i mehanicku i elektricnu) jer ako su ti ocistili samo mehanicku onda to moze da bude problem. Procedura je opisana ovde:

http://www.fiatforum.com/stilo-guides/156040-1-9-multijet-150-egr-valve-removal-cleaning.html a ima i na vectra-c.com ali me sad mrzi da ti trazim i tu je prikazano ciscenje i elektricnog dela sa njegovim izbusivanjem. Ovo je za 150ks ali vrlo slicno je i za tebe. Nista drugo mi trenutno ne pada na pamet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pitanje koje imam za tebe je kako su cistili EGR tj da li su ocistili obe strane (i mehanicku i elektricnu) jer ako su ti ocistili samo mehanicku onda to moze da bude problem.

Iskreno da ti kazem ne znam sta ni kako su cistili jer nisam bio prisutan. Pitacu. Sta ako su ocistili i jedno i drugo?

Hvala za uputstvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sad mogu da ti kazu da jesu a da nisu, ja imam dva egr-a zbog ovog problema sa nasim gorivom i upravo sam ih izmenio pre dva dana. Cim auto pocne da trokira ja izmenim a sad sam ubacio i zvanican Fiat "blanking plate" koji sam uzeo u januaru u Italiji. Ne znam sta drugo moze da bude eventualno neispravna poluosovina ako zatreska, ali ne mogu da ti kazem vise dok ne osetim to sto opisujes jer ovako mozemo da davimo 100 godina. Aditiv za dizne nije losa stvar ali nisam nikad nesto praktikovao i ja sam sipao sa zadnjim rezeorvarom i nisam primetio ama bas nikakvu razliku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni auto isto malo cimne pri 2100 rpm u drugoj brzini kada ravnomerno ubrzavam, nije da jako trgne ali se oseti malo i nervira me ali ne znam u chemu je problem!! Nekad nece da cimne,a nekad hoce... :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sad mogu da ti kazu da jesu a da nisu, ja imam dva egr-a zbog ovog problema sa nasim gorivom i upravo sam ih izmenio pre dva dana. Cim auto pocne da trokira ja izmenim a sad sam ubacio i zvanican Fiat "blanking plate" koji sam uzeo u januaru u Italiji. Ne znam sta drugo moze da bude eventualno neispravna poluosovina ako zatreska, ali ne mogu da ti kazem vise dok ne osetim to sto opisujes jer ovako mozemo da davimo 100 godina. Aditiv za dizne nije losa stvar ali nisam nikad nesto praktikovao i ja sam sipao sa zadnjim rezeorvarom i nisam primetio ama bas nikakvu razliku.

Sto se tice plocice za zatvaranje EGR-a, da li je bolja varijanta skroz zatvorena ili sa malom rupom na sredini koja ne dozvoljava da se pali lampica na tabli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabricka plocica za zatvaranje egr ventila je u stvari restriktor sa cetiri jednake rupe na sredini, od kad sam stavio pre 5 dana nista se nije palilo niti ima ikakvih problema. Te rupe daju dovoljan protok da ne dodje do detekcije blokiranja a uveliko umanjuju zacadjenje koje se desava pogotovo sa nasim gorivom. Postoji verzija ove plocice i za 8v motor od 120 konja tj stilo 116ks.

Edited by notorni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se to desava jednom u 15 dana recimo i to samo u drugoj, tako da se nesto preterano ne brinem. Kada EGR bude skroz krepao sleduje mu plocica (na Marei je posao odradio pocinkovan lim, skinuo dihtung, iseckao lim po dihtungu i vratio sve zajedno.

Jel ima neka slika koliko je otprilike izbusena ta plocica, da znam da se spremim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam taj problem i sipao sam SONAX injector cleaner, za dizel motore (kupljen u DIS-u i u IDEI oko 530,00), celu bočicu na pola rezervoara i vozio nekih 15-20 minuta 4. na 3.000-4.000 obrtaja, posle toga mi je bolje primao gas i nije više trzao. Skoro (posle više od mesec dana)se ponovo javilo s vremena na vreme trzanje jedva primetno, sipao sam isti taj SONAX na skoro pun rezervoar (išao sam za Bgd), ali je vožen na oko 2.500 obrtaja (140-150kmh) i ni jednom na auto-putu ni u samom gradu-pođi-stani nije cimao, za sada radi bez problema već desetak dana.

Zaboravio sam da kažem da mi je pre svega toga pokazao na dijagnostici zasićenost filtera čestica od 76 procenata, a posle tog prvog dodavanja SONAX u rezervoar je pokazalo 24 procenata tj. i da je odrađena regeneracija, ali po mom sećanju po kilometraži kad je to bilo tad sam vozio na oko 2.300 obrtaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosle nedelje su mi resili problem u Cedicu u Zarkovu i nisu mi naplatili nista jer mi prethodnim ciscenjem nisu resili problem.

Stavili su plocicu i od tada makina samo prede. Ne cima uopste i bolje vuce (ili ja bar tako mislim). Iako na plocici ima rupica pali mi se lampica na tabli (prvaih pola sata se nije palila).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja imam fabricku plocicu i nista mi se ne pali, ako ti se pali znaci da su rupe male treba da se naprave vecim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jedno pitanje.

Citao sam razne forume i nailazio na razlicite odgovore.

Naime, pri delimicnom ili potpunom zatvaranju u slucaju kada se upali lampica na tabli, da li je tacno da tada kompjuter prelazi u neki "specijalni" rezim rada i pri tom obara perfomanse motora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni se isto dešavalo malte ne par dana pošto sam kupi auto. Prvo je čišćen EGR ventil, nije pomoglo mada je lepše auto vukao do 2000 obrtaja, posle toga korišten aditiv bez rezultata, onda je zamenjen egr i posle toga nema problema, nema cimanja, auto ravnomerno vuče. Isti problem je drugar imao sa svojom cromom, poučen mojim iskustvom preskočio je prva dva koraka i odmah je zamenio egr i problemi nestali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, ocigledno je da cu i ja moj egr na Cromi da ugusim jer je poceo da trza, i to uvek na isti nacin, dam gas, on ide, pustim da odrzava brzinu i onda opet dam gas i onda cimne, potpuno isto kao na Marei kad mi je zaglavljivao. Uopste motor vec duze radi nekako sugavo, kao 'zveckanje ventila na jugu' cujem, te sam odlucio da ga pridavim sa plocicom, isto kao i Mareu, samo cu ocigledno morati i rupu da zabusim.

Notorni, s obzirom da ne mogu da otvorim ovu sliku sa linka koji si poslao, jer vec 2 dana ne dobijam registraciju sa tog foruma, a na ebay sam nasao plocicu koja ima rupu na sredini mislim iste velicine kao i rupe sa strane kroz koje se srafi plocica (mislim da je to 9mm, sraf je 8mm),

cca290.jpg

ebay plocica

Da li si imao nekih problema sa zatvaranjem?

Sa koje strane si ga zatvorio, pre egr-a (leva strana, tamo gde izduv ulazi u egr) ili posle (desna strana, tamo gde iz egr-a izlazi u usis). Ovaj na ebay-u je napisao da moze bilo gde, osim za 20V, za koji pise da ide pre egr-a.

Neko iskustvo, anyone?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pločica je preko godinu dana na mestu i nisam imao nikakvih problema ali je moja nameštena posle, i pravougaonog oblika je tj nije ova trouglasta sa tvoje slike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze li se desiti da plocica nije ista za model 120ks i 150 ks. ja trenutno imam problem egr ventilom i mislim da kod mene na cromi 120 ks ide ova trouglasta a ne pravougaona

Share this post


Link to post
Share on other sites

cekajte ljudi...ja sam zamenio erg ventil...i nakon toga mi je ovo pocelo da se desava?!

 

doduse nije orginal..nego neki italijanski..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa mozda nije ispravan bas kako bi trebalo, sto te to toliko cudi u ovoj zemlji :D  Zapusi pa probaj barem da bi otklonio mogucnost, a nista te ne kosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i ja ostah duzan odgovor. Dakle uzeo sam nov egr, cena im je dosta pala, zamenili mi u servisu, krenem ja iz servisa, a auto cima kao nikada do tad. Vratim se nazad, trazim da mi vrate stari, ljudi urade i usput ga detaljno ociste. Odem u prodavnicu da se zalim da ne valja, kazu moras kod [jednog od poznatijih servisera fiata] da uzmes potvrdu da ne valja ventil.

Odem, oni mi opet stave taj novi ventil, naravno cima kao lud, kazu sad cemo mi to da sredimo, ukapiram da mi stavljaju plocicu. Stave plocicu, auto manje trza, ali ipak je apsolutno ocigledno da i dalje cima. Na kraju ipak priznaju da ne valja ventil, kazem im da ga skinu i vrate moj, ali da mi ostave plocicu kad je vec tu. Tako i urade, uzmem potvrdu da ne valja ventil, i u prodavnici mi vrate pare. Od tad vozim tako sa starim ociscenim i plocicom, i ne zalim se vise uopste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Pa sad mogu da ti kazu da jesu a da nisu, ja imam dva egr-a zbog ovog problema sa nasim gorivom i upravo sam ih izmenio pre dva dana. Cim auto pocne da trokira ja izmenim a sad sam ubacio i zvanican Fiat "blanking plate" koji sam uzeo u januaru u Italiji. Ne znam sta drugo moze da bude eventualno neispravna poluosovina ako zatreska, ali ne mogu da ti kazem vise dok ne osetim to sto opisujes jer ovako mozemo da davimo 100 godina. Aditiv za dizne nije losa stvar ali nisam nikad nesto praktikovao i ja sam sipao sa zadnjim rezeorvarom i nisam primetio ama bas nikakvu razliku.

Sto se tice plocice za zatvaranje EGR-a, da li je bolja varijanta skroz zatvorena ili sa malom rupom na sredini koja ne dozvoljava da se pali lampica na tabli?

 

Zanima  i mene  gde da nabavim tu plocicu  za zatvaranjekod Crome1.9MJET  110 kw i dal mora posle toga da se iskljuci skroz softverski egr?hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...