urosko 0 Posted December 31, 2010 Postovani forumasi imam veliki problem sa puntom koji ne znam kako resiti. U poslednjih 15-ak dana pri ubrzanju od 50 do 80 km/h bilo u trecem ili cetvrtom stepenu prenosa auto pocinje ceo da se trese, osecaj je slican onome kao da je guma nenormalno kriva. Jos sam primetio da sto ga duze vremenski vozim to tresenje je izrazenije dok kad je hladan nesto manje.razni majstori mi prognoziraju razlicite kvarove, pocev od menjaca, seta kvacila, poluosovina, zglobova, balansiranja guma i td.Gume nisu sigurno jer su sve cetiriu nove vintera izbalansirane u "najboljem servisu". Jedan majstor mi je skidao diferencijal i kao navodno debljom podloskom eliminisao luft ali kad smo auto probali u voznji on opet trese. Auto dobro vuce, pri polasku nema nikakvih problema sve do navedenog opsega brzina, al kad pritisnem kvacilo prestaje da trese.Da li je neko imao ili cuo za slican problem jer ja ne mogu sve te delove da izmenjam da bih eliminisao jednu po jednu mogucnost. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9005 Posted December 31, 2010 Kada trese samo pri jednom opsegu brzina, kao tebi između 50 Km/h i 80 Km/h, uvek su krive gume i/ili felne. Nema veze što su gume nove.Međutim, kod tebe to nije jer:...kad pritisnem kvacilo prestaje da trese.Tu traži problem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zeka8 0 Posted January 5, 2011 I meni je tako tresao pa sam rotirao gume dok nisam provalio u cemu je problem....Meni je otisao krst na poluosovini tj. onaj deo sto ulazi u menjac. Nije skup deo, posle zamene auto kao nov Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted January 6, 2011 Znaci moguce da trese zbog krsta kod menjaca? Posto ja sumnjam da mi je otisao jer osecam luft kad krecem i nekad kad menjam brzine, a takodje mi se javljaju simptomi da auto trese kada se jace ubrzava! Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 174 Posted January 6, 2011 Zavuci glavu pa pogledaj da li manžetna masti tj da li je otišla, malčice i stisni rukom da probaš da iscediš, možda se već i osušila Mada mislim da ne mora manžetna da ode da bi otišao krst, a kod tebe moguće da jeste krst...ali kažeš kad stisneš kvačilo da ne trese, stiso ne stiso poluosovina se vrti, pa meni više deluje na kvačilo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted January 9, 2011 Manzetnu kod menjaca tj. krsta sam menjao pre nekih 25 000. Hmmmm...mislim da je tada presusila i pocelo da mi puca odozdo kao kad ode homokineticki samo sto se ovo culo i na pravcu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 174 Posted January 9, 2011 Kad si menjao manžetnu, skidali ste krst, one ležajeve sa valjcima umesto kuglica...kako se zvaše to Da ti se nije neki ležaj oštetio tad, ili ste možda videli da je suv ko barut tj da si kasno primetio da je manžetna otišla pa je dugo vožen suv bez masti...Meni kad je npr menjao ortak, stavio je kesu preko da se nešto ne razleti, jednom kod jednog čoveka mi se bili rasuli ti valjci u ležaju, jedva sam ih sve našao... Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted January 11, 2011 Da ti pravo kazem ne secam se! Ali sasvim moguce da je dugo vozeno dok je bilo suvo, jer sam tek to uradio kad sam cuo pucanje odozdo! Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 174 Posted January 11, 2011 Taj fazon, pucanje pri kretanju? Može da bude i kugla na viljušci...naglasak na "i", nije "ili" funkcija Ne sećam se sa koje strane poluosovine ima fora i da istisneš staru mast novom, tako što novu sipaš u sredinu pa prstom stiskaš a stara izlazi okolo na gore...i tako dok ne izađe nova sve Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted January 11, 2011 Sad sam upravo dosao od majstora, menjao sam prednje amortizere. Proverili smo trap, ne detaljno ali dovoljno da se vidi da je sve OK. E sad nema druge nego da se skine manzetna i sve ostalo pa da se dodje do krsta... Jer vizuelnom metodom trazenja greske nista nije moglo da se vidi. Sad mi se nista ne cuje, samo eto kad krecem osetim luft kad pustim kvacilo. Ali teracu ga jos malo tako pa cu se ozbiljnije pozabaviti problemom... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 174 Posted January 11, 2011 Mastor verovatno to bolje zna, samo moram da priupitam jel može taj luft možda da se oseti tako što rukom pokušavaš da okreneš poluosovinu tamo amo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted January 15, 2011 (edited) Hm...on jeste cimao poluosovinu, i kao navodno da je to u granicama normalnog. E sad nisam se ja tu zavlacio i nesto preterano gledao...a inace slab sam sto se tice poznavanja celog trapa i prenosa .Mislim da bi po tom sistemu sto si spomenuo trebalo da pokaze neke indikacije... Edited January 15, 2011 by banjo1990 Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 174 Posted January 15, 2011 Pošto je čovek majstor, sigurno zna bolje od mene, ja samo idem zdravom logikom Evo šta sam ja izvalio gledanjem i logikom, bez knjige Poluosovina ti je u stvari ona štangla okruga tj osovina koja spaja menjač sa točkom, sila okretanja se iz motora preko menjača pa preko poluosovine prenosi na točkove...tako imaš levu i desnu poluosovinu za oba točka.One se na točak kače preko zgloba a na menjač preko krsta, to je isto zglob samo ima 4 ležaja koja se okreću, zato se i zove krst, tako izgleda.Krst i zglob do točka treba da su u masti a mast drži manžetna.To ti je cela mudrost oko tog dela trapa, to je u stvari više sistem prenosa nego trap Tebi je znači nekad pukla bila jedna manžetna, izgubio si mast i tad ti se možda zeznuo neki od ležajeva na krstu jer je radio na suvo.Kako otkriti luft...e to ne znam logički gledano sam ti predložio vrtenje poluosovine, majstor je kažeš to gledao...postavlja se i pitanje šta su to "granice normale", jer bez uvrede često je majstorima granica normale daleko iznad granice normale jednog člana foruma Šta kaže taj majstor šta misli šta je? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dejo_Joe 0 Posted January 22, 2011 Ja bih da se nadovezem na ovu temu sa mojim problemom...Punto 1.2 16V 3v 2001.Naime problem je u tom sto auto seta po putu,znaci drzim volan u jednom polozaju on jedno vreme ide pravo i onda od jednom pocinje da skrece u levo ili desno,tako da stalno moram da ispravljam.Retko kad ga vozim iznad 100 km/h i jutros na otvorenom putu navukao na nekih 140 ako nisam mislio da cu se prevrnuti,znaci svugde po putu sam bio...drugovi forumasi pomagajte...Da eliminisemo nesto-Ne trese pri ubrzanju,kad krecem i kocim ne vuce u stranu,nego samo pri vecim brzinama se primeti...Hteo sam svakako da idem da podesim trap ovi dana,na to se spremam vec dugo,da li ce se taj problem resiti reglazom trapa ili da zasucem rukave i menjam nesto,dajte preporuku sta i kako.Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted January 22, 2011 @DejoJoeKad odes kod "trapadzije" on ce ti reci sta da menjas (ramena itd...) verovatno nesto ima doooosta luftaA druga solucija (gora po meni tj skuplja ) je problem oko senzora pozicije volana (na forumu je pisano da moze da namotava volan levo desno ...) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 506 Posted January 22, 2011 Hoce da seta po putu ako su otisle gumice balanstangle koja i sluzi da sprecava auto da pliva po putu, moze biti i viljuska ali bi se cuo neki udarac preko neravnina da ima tolikog lufta . . . Ja sam imao slican problem i zamenio sam krajnje gumice Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dejo_Joe 0 Posted January 22, 2011 @ bglion hvala,kontam da ce mi to sto kaze Ticma moci da mi vide na reglazi trapa pa onda da znam sta da menjam...cujemo se u ponedeljak sta sam resio,idem na reglazu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted January 22, 2011 (edited) Ma nece ti ni poceti reglzu dok sve ne bude ispravno na trapu jer nema efekta...(mada ima i takvih """"majstora"""" pa odrade sa neispravnim viljuskama itd... Edited January 22, 2011 by bglion Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dejo_Joe 0 Posted January 22, 2011 Pa icu kod nekih koji su na "glasu" kod nas u Subotici,bicu prisutan normalno,ima da ih stisnem da sve urade kako treba! Quote Share this post Link to post Share on other sites
urosko 0 Posted January 27, 2011 Jos nisam resio problem, bio sam dvadesetak dana odsutan i sutra opet krecem u akciju istorijske popravke mog punta. Samo da napomenem da mi je majstor opet skidao menjac promenio ceo set kvacila, 9000 hiljada dinara "VALEO", ali kad smo auto probali on opet trese.Resio sam da idem do kraja i moram pronaci kvar. Toliko me iznervirao da ga planiram prodati cim ga popravim.Sada je na red da probamo sa promenom prvo jedne, pa druge poluosovine komplet sa zglobovima ne bi li utvrdili da li trese zbog toga, ako i to nije onda cu probati sa komplet drugim menjacem i sve tako dok ne resim. Mnogi majstori se cude i kazu da se dosad nisu sreli sa ovakvim problemom, niko ne moze sa sigurnoscu da kaze sta je u pitanju nego svi idu metodom eliminacije kvarova.Pa i ja to znam tako kao laik. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 174 Posted January 27, 2011 Brate, neke kvarove i majstori teško pronalaze, ali te metode eliminacije aj da menjamo kvačilo pa poluosovine pa menjač...nisi valjda blesav Za te pare kani gorivo i dođi u Bg kod naših majstora Quote Share this post Link to post Share on other sites
urosko 0 Posted January 28, 2011 Znam brate Oktopode ,potpuno si u pravu ali i u Bg-u treba znati gde otici,a gde da ja odem kad nikog ne poznajem.Danas probam sa poluosovinama od drugog punta pa ako resim problem javicu,da se jos neko kao ja ne zlopati. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted January 28, 2011 Ima kolega iz Kragujevca,Novog Sada,Zrenjanina....itd dolaze ljudi ovde da zavrse poso,jeftinije im.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 174 Posted January 28, 2011 Ljudi sa foruma uglavnom idu kod Gorana ili u Tim servis.Pročitaj malo te teme i videćeš da je priča malo drugačija nego neki nasumice izabran servis koji ti je preporučio jedan, dva čoveka (bez želje da ikom umanjim vrednost znanja i rada) Quote Share this post Link to post Share on other sites
urosko 0 Posted January 28, 2011 Kao sto sam i obecao javicu ako resim problem.Stavili smo komplet levu poluosovinu zajedno sa zglobovima od drugog punta probali auto narocito na kriticnom opsegu od 50-80 km/h,i od problema ni traga, auto ni da mrdne.Onda me interesovalo sta je to kod te poluosovine problem.Kad smo skinuli zastitnu gumi ili mazetnu na svernom zglobu koji ulazi u diferencijal nije bilo ni grama tovatne masti, znaci potpuno suva ,a vidi se da je krst i boju promenio kao da je nagoreo.Znaci auto je treso zbog problema sa poluosovinom a zamena seta kvacila ispada kao kolateralna steta.Poenta od svega ovoga ubuduce ce za mene biti gde i kako i kome oterati auto. Quote Share this post Link to post Share on other sites