Jump to content
FAS Euroauto Goran
vazon

Lancia Ypsilon 2003. - 2011. - iskustva, saveti pre kupovine

Recommended Posts

Opel Astra?! Okej, izbacite ga sa foruma! :rofl:

Salu na stranu, otkuda sad to? Mislim, sta imaju zajednicko Dedra i taj Opel i sta to samnom nije uredu pa da vozim Opela? :)

Ili mozda bolje da pitam ovako: Zasto mislis da Ypsilon nije bas za mene?

Ziveli! ;)

Pa iz prepiske mi se čini da ti želiš polovan auto (kao i svi mi) koji neće da pravi probleme tokom eksploatacije. E ovo se zove utopijsko priželjkivanje. Možda te mali Ypsilon služi bez greške (što je malo verovatno za polovan auto bilo kog proizvođača) a možda te dovede u bezizlaznu situaciju pri čemu je jedini mogući izlaz nekoliko stotina evrića, što je po meni realno očekivani scenario za svaki polovan auto. Hoću da kažem, pred monetarnim udarima, početno oduševljenje tek kupljenim automobilom ume osetno da oslabi i pređe u razočaranje (kod nekih vlasnika). Pošto si već imao loša iskustva sa Dedrom možda je vreme da se okreneš nečem što miri brzinu-komfor-cenu održavanja. Astru sam naveo samo kao ilustraciju prostranog automobila za manju porodicu, dovoljno brzog, relativno jeftinog za održavanje (ako je danas uopšte nešto jeftino), jeftinih falš delova ima svuda (kao i za Fiat), originalnih delova samo na lageru uvoznika po neverovatno visokim cenama, loših majstora mnogo, dobrih malo manje.

Inače, kada sam ja kupovao Lanciu Y i Libru nisam tražio savete jer sam bio 100% ubeđen da je to ono pravo i da mi baš to treba. Ti pokazuješ izvesnu dozu oklevanja (bar ja to tako tumačim iz dosadašnjih postova) zato što si loše prošao sa prethodnim modelom i sada očekuješ da kupiš ono pravo i prestaneš da se družiš sa majstorima. Da dodam, kada sam ja kupio Y, u Beogradu je bilo ne više od 10 primeraka. E to je bio hrabar potez i mogu da kažem da se nisam pokajao. Plaćao sam održavanje i nije mi bilo drago kad se isprsim ali to prođe čim sednem za volan i poteram auto. Ti tražiš sigurnost u domenu nabavke delova i servisiranja za polovan auto koji spada u kategoriju luksuznog modela a pri tome nemaš neograničen priliv novca???. Mogu da ti kažem da je sada mnogo bolja situacija nego pre 4 godine što se tiče Lancia modela iz novije produkcije 2001 ->. Prošle godine sam nabavio za jednog klijenta Thesis-a 2.4 jtd sa onom narandžasto/crvenkastom kožom kao sa reklamnih slika. Auto je fenomenalan ali ni jednom nisam pželeo da ga zadržim imajući u vidu moje prilive u novčanik a znajući koliko sitne intervencije mogu da koštaju.

Prema tome kada se kupuje polovan auto a raspoloživa sredstva su niska onda je najpametnije kupiti ono što se najviše viđa po ulicama (ne mora da bude baš Astra ali se nekako nameće kao best buy u klasi) - ovo je racionalan pristup problemu.

A kada se kupuje iz ljubavi onda novac, servisi i delovi nisu nikakav problem jer ... sve za ljubav jiiipi.gif.

Inače nedavno si poredio ova dva dole na slici pa evo i onako iz prve ruke.

821f8e4cbe79_640x480.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

BaneJ, najezio sam se posle citanja tvog teksta. Sad sam shvatio sta me je nateralo da pazarim novog ypsilona

L J U B A V

Voja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BaneJ

Pa iz prepiske mi se čini da ti želiš polovan auto (kao i svi mi) koji neće da pravi probleme tokom eksploatacije.

Slazem se, to je utopijski. Medjutim, postoji velika razlika izmedju generalne motora i sitnih problema sa periferijom ili elektronikom. Isto tako, jedno je imati problem u tri meseca, a drugo imati tri problema u nedelju dana.Treba mi auto kojeg nece terati baksuz i koji nece biti vise kod majstora nego kod mene. A to da se problem tu i tamo pordrazumeva, jasno mi je.

Inače, kada sam ja kupovao Lanciu Y i Libru nisam tražio savete jer sam bio 100% ubeđen da je to ono pravo i da mi baš to treba. Ti pokazuješ izvesnu dozu oklevanja (bar ja to tako tumačim iz dosadašnjih postova) zato što si loše prošao sa prethodnim modelom i sada očekuješ da kupiš ono pravo i prestaneš da se družiš sa majstorima.

I ja sam siguran da je Ypsilon ono sto meni treba, ali doza oklevanja je tu jer ne zelim da donesem nepromisljenu odluku. Auto je redak, dobrih majstora malo, a jos manje onih kojima jedini cilj nije da te osisaju. Znam da automobil podrazumeva druzenje sa majstorima, ali bih voleo da to budu redovni servisi i slicno.

mali Ypsilon služi bez greške (što je malo verovatno za polovan auto bilo kog proizvođača) a možda te dovede u bezizlaznu situaciju pri čemu je jedini mogući izlaz nekoliko stotina evrića

Ono sto mene plasi je da ce izlaz kostati par hiljada evrica. Zbog toga sam oprezan.

Ti tražiš sigurnost u domenu nabavke delova i servisiranja za polovan auto koji spada u kategoriju luksuznog modela a pri tome nemaš neograničen priliv novca???

Prilive nisam pominjao :) ali mislim da su retko kome neograniceni. Ypsilon jeste lep i neobican, ali mali gradski auto od 5000 evra je daleko od luksuznog vozila. Jos kad znamo de to u sustini Puntic koji se kod nas sastavlja... Mozda je za nase uslove luksuzan, ali u Evropi, gde ljudi voze automobile od 20k, 30k i vise novca, Ypsilon je verovatno samo zanimljiva zujalica cije odrzavanje nije problem. Luksuzan automobil nikada ne bih kupovao jer ne volim nepotrebno rasipanje.

A kada se kupuje iz ljubavi onda novac, servisi i delovi nisu nikakav problem jer ... sve za ljubav

Tako je bilo sa Dedrom, pa me skupo kostala. Greske se dogadjaju svima, ali ih samo glupaci ponavljaju.

U principu, sada sam dosta siguran da cu se dati u ozbiljnu potragu za Ypsilonom. Ispostavilo se da delova ipak ima, da se majstor moze pronaci, da cene delova nisu bauk. Potrebno je nanisaniti ocuvan primerak, pa da se pazari. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj ypsilon zaista spada u luksuzinija vozila u svojoj klasi. Nemoj zaboraviti da za jednog novog ypsilona moze se uzeti 2 punta (skoro uvek je tako i bilo).

Izlaz iz ypsilona sigurno nesto kosta, ja sam se vodio emocijama vise nego rezonovoanjem. Kada sam rezonovao ypsilon mi je tesko bio first choice

Edited by vojinp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ček, ček malo. Taj Ypsilon jeste savršen primer luksuznog gradskog automobila. Pored njega tu su još Mini, Audi A1, BMW 1 (kad se pojavi), Fiat 500 i slični Lifestyle autići. Svi ovi pobrojani koštaju dosta (mislim na cenu novog automobila) kao i Ypsilon a to je oko 16 000 eura a može i više zavisno od opreme. Prema tome, to što kupiš polovan auto za 5 000 eura nikako ne znači da vožnja/održavanje košta isto kao i za domaći Punto Classic Actual (približan rang cene) ili Dacia Sandero go ko pištolj (slične cene). Moja Libra sa Intensa opremom me je koštala oko 7300 eura ali nova je koštala oko 30 000 eura i to se oseti kad kupuješ originalan deo. Nikako ne mogu da kažem da me održavanje košta kao i za druge automobile u rangu 7 500 eura (nov Punto Dynamic samo za ilustraciju).

Kada su mi na parkingu polomili štopaljke na Y-u za nove su mi tražili 95 eura po komadu. Za Punta je oko 45 eura po komadu. Srećna okolnost je što Ypsilon i Punto dele šasiju pa dosta toga odgovara ali ne i sve.

Pored neprolaznog dizajna motori su druga svetla tačka. Velike su šanse, preko 98% da nećeš raditi generalnu na motorima 1.2, 1.4 i 1.3MJ. Dok Punta kupuje ko stigne, vozi ko stigne a servis radi ko baš mora. Lanciu Ypsilon kupuje i vozi finija klijentela pa su mnogo veće šanse da primerak bude uredno održavan a ne zapušten kao većina Puntića koji stignu ovde.

Za kraj evo jedne ilustracije. Nanišanio sam solidnog Punta I TO PREKO NEKOLIKO FOTOGRAFIJA. Video sam da ima 2 kod ključa, očuvan enterijer (dobra i nedeformisana sedišta), nove 4 gume od istog proizvođača (znači održavan je redovno - ko štedi na gumama štedi i na ostolom) i još po nešto. Kaparisao sam pre 25 dana i auto je stigao. Sve je OK. Sada rasklapam i čistim kompletnu ventilaciju, veliki servis i to je to.

Edited by BaneJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jeste Ypsilon ekstravagantan, dopadljiv i zavodljiv. Da nije tako, ne bi smo sada ni pricali o njemu. Luksuzni automobili su za mene Thesis, razni Ferariji, Maserati, Jaguari itd. Automobili cija jedna guma kosta koliko ceo Ypsilon, a poseduju ih samo jako bogati ljudi. Ypsilona je verovatno puna Italija i ljudi ih tamo akaju gore, dole za svakodnevne potrebe. Kad se nesto koristi na takav nacin i ima ga u tim kolicinama, onda se epitet "luksuzno" moze dovesti u pitanje. No, da ne tupim dalje... :)

Sto se tice cena odrzavanja i delova - pa ako "pasuje" sve sa Punta onda ne moze da bude skupo. Retrovizori, soferke, farovi... Jasno je da mora biti skuplje. Neko je pomenuo da je retrovizor oko 100 evra. To je razumna cifra, bitno je da cene nisu u rangu "poreza na budale" tj. retrovizor za 500 evra i slicno.

Samo da po kupovini automobila ne krenu kvarovi jedan za drugim, tabla pisti kao blesava, servo crk'o, motor mjauce kao macor u februaru, a niko ne zna sta mu je, da otkazuje sve zivo... Ako me ne strefi takav scenario, bice ok.

Edited by Vazon

Share this post


Link to post
Share on other sites

To, jeste... Nikad ne mozes biti siguran sta ce da te snadje. Nadajmo se da ce kolega sanirati posledice uz sto manje nerviranja.

Okretao sam danas malo neke brojeve... U prodavnicama delova kazu isto sto i vi ovde - uglavnom delova ima, sta nema moze da se nabavi. Toplo su mi preporucili da gledam da uzmem auto sa 1.2 8v motorom. Kako je izbor ovde jako uzak, to nece bas biti lako... Veliki servis za 1.4 16v bi bio oko 15k rsd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da pisemo ovde o motoru 1.4 16v ili da se otvara nova tema...? Mozda bi bilo najbolje otvoriti novu temu o svim aktuelnim motorima za Fiat/Lancia vozila posto non stop neko pita kakav je ovaj motor, kakav je onaj... Mozda najbolje imati posebnu temu za sve to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blagodarim na informaciji :thumbup:

Sad sam zvao coveka iz Zemuna, onaj crni Ypsilon sa vec pomenutim 1.4 16v. Covek insistira da nije isti motor kao kod Punta i stalno ponavlja "Ima dve bregaste, nije isti kao kod Punta". To me sad zbunjuje. :blink: Dakle...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalno da ima dve bregaste (jednu su stavljali samo japanski proizvođači i Fiat u stari 1.4 12V). Jedna remenica preko uzubljenih zupčanika u posebnom kućištu glave pogoni dve bregaste. Ovo je jeftinije rešenje u odnosu na dve odvojene remenice. Dakle rešenje je ovakvo ka na slici dole.

16v.jpg

Motori 1.4 16V u Fiatu i Lanči su isti konstruktivno. Lanča skoro po pravilu unosi izvesne izmene koje se manifestuju nešto većom snagom i obrtnim momentom u odnosu na izvorne modele koji se ugrađuju u Fiat. Jedan primer: stari Y 1.2 16V ima 85 ks (ali ima i hidraulični servo volan pogonjen pumpom, koja istini za volju krade nekoliko konja) a Punto 1.2 16V 80 ks (ima elektromotor kao servo).

Znači skoro da nema nikakve razlike. Taj lik lupeta bez pokrića. Dobro, razumem ga, pokušava da izdiferencira svoj auto u odnosu na Fiat GP i postavi ga kao bolji. To u ovom slučaju nema veze sa motorom ali da je priču okrenuo na enterijer. udobnost i još po nešto to bi bila dobitna kombinacija. Ovako, ostaje samo da ga uputiš na forum pa da organizujemo jedan kratak kurs (2 časa predavanja + 2 časa vežbi) iz motoristike i Fiatove ponude.

Edited by BaneJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da te "dodatne izmene" koje Lanča unosi nece uticati na komplikovanost odrzavanja. U fazonu "jeste to sve isto kao na Fiatu, ali ne pasuje bas".

Da je Ypsilon drugaciji i (uslovno) bolji od GP, to je jasno. Samo, mislim da poricanje slicnosti u ovom slucaju i nije odvec mudro. Ako me nesto zadrzava da kupim Ypsilona, to je briga oko toga "hoce li biti delova"; stoga bi svaka dodatna slicnost sa nekim 'civilnim' automobilom bila pozeljna.

Elem, sta mislite o konkretnom primerku? Osecaj za filing mi kaze da bi se cena dala malo urediti... E sad, auto je od letos na oglasima, uvezen je iz Italije, registrovan je, prodavac (zvuci mi kao stariji covek) ima jos nekog Renoa na prodaju (sto ce reci da je verovatno rec o preprodavcu). Na slikama su oba automobila bez tablica, a u oglasima stoji da su registrovani jos cirka pola godine. Evo linka do oglasa http://www.polovniautomobili.com/oglas539653/lancia_ypsilon_14_16v_argento/ pa bacite pogled...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je Ypsilon drugaciji i (uslovno) bolji od GP, to je jasno.

Od Punta da...ne od Grande Punta. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je Ypsilon drugaciji i (uslovno) bolji od GP, to je jasno.

Od Punta da...ne od Grande Punta. :thumbup:

Konkretno ovaj model Y-lonke,koji je u ponudi,ima da kazemo neki nizi nivo opreme za Lanciu,sto je i sasvim dovoljno,i opet mislim da je bio skuplji :whistle: u odnosu na GP u istoj opremi,3V i sa istim motorom :yes

mada u sustini kao i uvek kod GP-a se islo na prakticnost(modeli sa 5 vrata) i sportski karakter(Abarth verzije)

a kod Lancie Y se ide na udobnost,eleganciju,stil i kvalitet upotrebljenih materijala,koji se svakako nece ugradjivati u GP,pa cak ni u top vezije Fiatovog modela.

Ova prica gore nije u stilu koji auto je bolji od kojeg,vec samo da ukaze na razlike izmedju ova dva modela,jer narano kome treba praktican auto sa 5-oro vrata,jeftiniji za odrzavanje,sto se tice karoserije i svetlosnih grupa,u slucaju ostecenja-uzece GP :yes

a opet neko ko voli nesto orginalnije,sa vise luksuza u sebi i dizajnerskih igrarija i spolja i unutra-uzece Lanciu Y :yes

ja bih ti toplo preporucio da kod ovog konkretnog automobila,pogledas gornji cep za dolivanje ulja i sta je ispod cepa,nije to neka siguracija,ali i evo zasto:

-gomila ljudi koji su uzeli automobile iz inostranstva su naisli na sledeci problem,ovakva kola je verovatno vozla neka gospodjica,u manjem broju slucajeva mozda i neki gospodin(ja bih ga na primer sa zadovoljstvom vozio :p )e sad ide problem,ulje su menjali po knjizi na 20 000 KM,cesto bez provere izmedju,sto je smrt za svaki motor,onda su znali da nalete i na neki ne bas posten servis :wallbash: u inostranstvu koji kao da je samo dosipao ulje a nije ga menjao,pa ako izpod gornjeg cepa za dolivanje ulja i na njemu vidis debele naslage smole na cepu i na delovima motora ispod,auto je verovatno pun te smole po celom motoru :thumbdown: .

Nas drugar Bokija je pisao nasiroko o tom problemu i postavio slike bas ovde.pa procitaj :coffee:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=45362

Inace spolja i unutra mu auto izgleda ko bombona

sve se to desilo zbog pre-dugih servisnih intervala,pretpostavljam dosipanja ulja umesto zamene i nezainteresovanog vlasnika u inostranstvu,koji je jedva cekao da kupi novi auto.

Nadam se da te nisam zaplasio sa ovim postom,posto ovo gore ne mora da bude pravilo,ali ja znam bar cetvoro petoro ljudi koji su uzeli malolitrazne benzince(Punto,Y) i koji su imali katran u motoru,pa mozda ti bude od neke pomoci.

Edited by mik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia Y nije baš za poređenje sa GP.

Ona je bazirana, tj. platforma je sa Punta mk.2b (Classic), dok je GP potpuno druga platforma, pravljena zajedno sa Opelom, tj. GM. Grande Punto je znatno veći auto i spada u klasu između Y i u to vreme Fiatovog predstavnika u C segmentu Stila, ili danas novog Brava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima sve svoje :rolleyes:

za Lancijine modele su cesto koriscene starije vec oprobane i dokazane platforme :yes

doke je Fiat bio taj na koji su,u zadnje vreme uvek stavljali nesto novo :thumbup:

to se nekada pokazalo kao dobro :yes ,a nekada i ne :no

mada,kazem i cene ova dva modela,nesto govore u prilog ovoj prici :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mik

Hvala za skretanje paznje na "detalj" sa uljem. Pogledao sam i celu temu posvecenu tome. Neverovatno koliko ljudi ne vode racuna o svojim automobilima. A sto bas cekaju 20k da menjaju ulje? Zato sto sipaju Seleniju 20k ili...? Uostalom, sta ide u taj 1.4 16v Selenia 20k ili Gold ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vazon...na forumu si preko godinu dana...malo pretraga Foruma, ovo-ono... :D jer sve je to već napisano:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=33480

Allestimento: 1.4 16v

Motore: 843A1000

Coppa motore e filtro: Selenia 20K - 2.8 L

Impianto raffreddamento motore: Paraflu UP - 4.5 L

Impianto freni e frizione: Tutela TOP 4 - 0.45 L

Cambio e differenziale: Tutela Car Technyx - 1.65 L

Tako najlakše pomogneš samom sebi, jer ne čekaš da neko napiše odgovor, nego čitaš već postojeći... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos kad bi znao da je internet moje "prirodno okruzenje", tj da radim SEO, sto podrazumeva da znas "gde djavo spava na netu" :thumbup: Al' kako se ono kaze... Obucar ide u pocepanim cipelama ili tako nekako :D

Ma, ja volim malo da caskam sa vama, pa pitam i sta treba i sta ne treba :) U svakom slucaju, hvala tebi i svima ostalima na svim odgovorima i velikoj pomoci!

Gledao sam sad Nemacke oglase - od svih Ypsilona upravo su najeftinija tri komada sa 1.4 16V hmmmm, nije bas sjajan znak mada ne mora nista da znaci. Da se razumem nesto otisao bi do Zemuna da bacim pogled, ali sta mi vredi da blejim kad ionako ne znam puno. Majstora nekog ako povedem, ne moze ni on nesto puno da vidi... Kud cu, sta cu? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

On preprodaje auta ali na malo, znači kad mu dolaze rođaci od preko ili on ide, doveze nešto pa da u oglase, zato uvek uzme neki solidan auto da ga ne bi koštao puno za slučaj da ga ne proda brzo, nije klasičan preprodavac sa štekom kinte ili kola :) U principu, preprodao je tek jedno 5-6 komada za 3-4 godine...ovaj vozi svakodnevno, ne sedi na parkingu :)

Znam ga dobro ali ne mogu biti garant, treba auto pogledati i proveriti dobro kao i svaki drugi...možda ima nešto što ni on nije znao ili sada zna ali će prećutati ako ne pitaš :thumbup:

Ja ti ga ponudih jer znam da generalno nije prevarant i lep je na oko, boja i nema oštećenja...ima i nalepnicu slončeta na stugovima vrata, ali ne znam da li je to samo nalepnica ili znači HF, HPF, šta već, to vi lančisti znate :)

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na ponudi! Ipak, mislim da sam definitivno odlucio - uzecu novijeg Ypsilona. Problem je samo sto ih kod nas u ponudi ima svega par komada. Jednom mesecno se pojavi neki novi... Tako siromasna ponuda otezava kupovinu. Verovatno cu otici ovih dana da pogledam to sto postoji kod nas, mada pratim i situaciju u Italiji. Tamo je bar ponuda veoma siroka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...