Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Kupio bih mareu, sad vozim punta keca 1.2, pa me interesuje koji benzinski motor je bolji u mareji 1.6 ili 1.8?

Za dizela jtd znam ali nisam ljubitelj dizela. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.6 je zakon.1.8 je pokazao vise slabih tacaka nego rednosti u odnosu na 1.6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zasto iskljucujes 2.0?

Jel te brine potrosnja ili odrzavanje?

I ja se razmisljam o Marei ali mislim da je 1.6 preslab, pogotovo ako ides na karavan varijantu.

Sa druge strane za 1.6 ima dosta pohvala o 1.8 opet ne bas lepih reci ali o 2.0 slabo sta nalazim konkretno

sto se tice pouzdanosti i tipicnih problema.

Obavezno probaj neku sa 1.9 JTD, nemoj tek tako da ga iskjlucujes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tražio sam 1.6,1.8 ili 2.0 - samo da je benzinac. Međutim, naišao sam na povoljnog dizela i sad vozim Mareu 1.9 JTD. Ako ti ne smeta dizel zvuk, koji je veoma prijatan u unutrašnjosti, toplo ti preporučujem 1.9 JTD. Malo je skuplje održavanje, ali potrošnja od 6,5 litara je za mene odlična, kao i ubrzanja koja taj motor pruža. Pozdrav !!! :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidis ja sam cuo da je za 2.0 benzinca skuplje odrzavanje nego za JTD.

Mozda mislis na bolnu situaciju kad plivajuci zamajac zapliva ka vecnim pecalistima.

Bilo bi super ako bi se neko od servisera umesao i dao konkretne podatke koliko kosta redovan servis mali i veliki za ove motore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to sam i ja načuo...da je održavanje za 2.0 skuolje od JTD. Ali, 2.0 je već F 1. Nisam imao priliku da vozim, al da mi se ukaže, rado bih seo za njegov volan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ljudi shvatio sam, hvala vam nam iskrenim i preciznim savetima. javljam ako uradim nesto tj. ako pazarim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1.6 16V best bay

Po meni to je najekonomicnija i najbolja varijanta, a sto se tice snage tu je 101 KS ako se ne varam sasvim dovoljno i za karavan varijantu! U svakom slucaju ti znas najbolje kakav auto ti treba i u koje svrhe ces ga koristiti, porodican ili za izlaske i zujanje okolo pa da se malo ovo ono ...!

Samo polako i bez zurbe, auto se ne kupuje bas svaki dan, probaj, oteraj kod majstora da pogleda itd, tir ....

Srecno i pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biće ti žao ako ne probaš JTD, ja znam dosta ljudi koji su se zaleteli na Stila benzinca - a znaju da su mogli da probaju moj auto kadgod su hteli, a nisu. Posle je bilo hrkljuš... A naročito volim kad imaju "majstora" ili imaju "drugara" koji im uvozi kola i našao im je super auto. Jednom drugaru nisam ni dao da proba moj auto, da se ne upuca kad shvati šta je kupio, još platio više nego ja.

Puno je to para prijatelju, mnogo pazi kako ćeš da ih potrošiš. :) Kod nas još uvek moraš da probaš svašta, da stekneš neki kriterijum i da skapiraš šta valja šta ne. Utoliko je bolje da ih pogledaš i probaš što više. Evo, ja metar dana već jurim gajbe, i sad u koju god gajbu da uđem mogu plafon za 10 evra da promašim koliko gajba vredi kad bi se izdavala, plus minus koliko je pametan taj kome se izdaje da uštine na cifri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam vozio Mareu karavanku 1.6 16v 3 god. u zdravlju i veselju do 190kkm, takoreći skoro bez kvara, i ovaj posle mene se navozao.

103ks (76kw) ni malo ni mnogo, skoro pa taman bez klime i bez plina, a sa svim tim malo fali.

Mislim da je i 1.8 jednako dobar, mada nije tako čest.

Posle sam jurio Stila 1.8. Nisam hteo 1.6, iako mislim da je to sjajan motor uz sve gore napisano.

Nisam našao 1.8. Pazario sam 1.9jtd i nisam se pokajao.

Nema više benzinskog zvuka, niti mirnoće u leru ali osećaj u vožnji fantazija, potrošnja znatno manja.

Probaj pa preseci.

30398960.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

iskreno ne zurim sa kupovinom. mene moj punto dobro sluzi i zadovoljan sam. porodica se siri i treba mi veci auto, gde god da krenem fali mi prostor za prtljag, to je razlog zbog kod trazim veci auto i ako moze malo mladji od mog. moze i varijanta zamene.

videcu mozda probam i neki jtd pa se predomislim, za sve postoji prvi put. necu zuriti sa kupovinom niko me ne juri pa ce valjda nesto iskrsnuti.

Edited by LDEX

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kao privremeno rešenje možeš kupiti galeriju za krov... to je uvek potrebno i korisno ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sta ljudi mislite o fiatovom motoru 1.9TD u marei i motoru 1.4 12V, dobri ili izbegavati???

Edited by LDEX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postavio si pravo pitanje, ali vidim da nisi napravio sam sa sobom opedeljenje. Pravo pitanje je dizel ili benzin. To kad rešiš, onda ti je izbor lagan. Ko voli miris benzina, ne zali pare za gorivo (zarad nesumnjivo većeg temperamenta koji benzin pruža, pa i boljih voznih osobina ) kupiće bilo koji motor u paleti od 1.4, 1.6, 1.8 ili 2.0 litre. Iskustva mog sina sa Fiat barchettom su dobra. To vozilo upravo koristi motor od 1.8 litre, stari lančin motor iz Deltine druge generacije počev od 1993, pa do 1999. i bio preuzet od fiata i upotrebljen počev od Stila, Maree, pa sve do Lybre. osnovni podaci o motoru:

1995 Fiat Barchetta

Bore × stroke 82.00 mm × 82.70 mm

3.23 in × 3.26 in

Cylinders S-4

Displacement 1.7 litre

1747 cc

(106.608 cu in)

Type DOHC

Key: SOHCSingle overhead camshaft DOHCDouble overhead camshaft OHVOverhead valves TSTwo stroke SVSide valves SlSleeve valves oiseOverhead inlet side exhaust See more...

4 valves per cylinder

16 valves in total

vozne osobine:

0-50 mph (80 km/h) 6.20 s

0-60 mph 8.70 s

0-100 km/h

0-100 mph 26.40 s

80-120 km/h (50-70 mph) in top

Standing ¼mile 16.60 s

@ 85.00 mph

Standing km 30.00 s

@ 169.00 km/h

Top speed 190 km/h (118 mph)

ovo je osnovna varijanta iz 1995, sa kraćim prenosom. Od 1988 postoji i varijanta sa dužim prenosom, pa ubrzanje nije 8.7 do stotke, nego preko 9, ali maksimalna brzina 201 km/h.

Širom sveta postoje klubovi i fanovi ovog motora. Nimalo ga ne treba potceniti!.

1.6 16 valve je savremeniji i savršeniji motor i manje troši od gore pomenutog, sa skoro istim voznim osobinama.

2.0 je aždaja.

JTD MOTORI.

Prvi komon reil dizel motor na svetu. Postavio nove standarde u konstrukciji dizel motora, te od njegove pojave do danas ovaj motor se u manjoj ili većoj transformaciji javlja od Mercedesa, preko Opela, Forda, Sitroena, Pežoa, sa oznakama CDTi CDi, DCi . . . U izvornom obliku ima ga još jedino kod FIAT-LANČA-ALFE, SAAB-a i OPEL-a i Kadilak-a (BLS). Znatno poboljšao vozne osobine dizel motora i performanse približio benzinskim motorima. Nesumnjivo tiši i mirniji rad nego kod klasičnih dizelaša. Inače kažu da je motor neuništiv. Potrebno je da vozač bude "magarac" da bi ga upropastio.

Sve u svemu, bilo koji savet da ti bilo ko da - treba sam da probaš jednu ili drugu varijantu - pa odluči. Ali sa istim automobilom. Recimo, ako probaš stila benzinca (ili plinaša), probaj posle stila - dizelaša.... i sl. Možda je najbolje da to izvedeš sa taksistima. Ima kod pumpe na Obilićevom vencu i Stilo plinaš i Stilo dizelaš. Isti spolja. Časti čoveka 100 din da te okrene krug oko bloka, posle to isto uradi sa drugim. Biće ti lakše da se odlučiš (naravno ako njih budeš pitao - svako će ruku da stavi u vatru za svoj auto ...) Najbolje "use i u svoje kljuse"

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

nadam se da necu upropastiti thread ovim svojim postom:

svi hvale JTD, verujem sa dobrim razlogom, i sam cujem kako radi u odnosu na ostale.

Ali, da li je motor stvarno neunistiv, u onom smislu kao, recimo matori 1.6d iz vw. Kapiram da je najosetljivija stvar na tom motoru turbo i dizne, pa me interesuje, koliki je, realno vek tih komponenti, uz normalnu exploataciju.

Ima li mozda jos nekih sitnica (u losem smislu) oko tog famoznog JTD-a?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko vidim LDEX se raspituje za stari klasicni TD motor koji je isao u starije Bravo/Brave/Maree.

Pretpostavljam da je u pitanju limit koji ima za kupovinu.

U tom slucaju je bolje da ides na 1.4 benzinac, TD je inferioran motor u odnosu na JTD, nemogu se uopste porediti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam. Druga godina kako ga teram, a pre 6 meseci mi je "doktor" čistio turbinu, dizne, interkuler... Leti ko zmaj. (radi normalno). Medjutim - turbinu istu koristi i mercedes. To je Garett T15 turbina - američka, brizgaljke mislim da proizvodi boš, nisam siguran, centralni kompjuter je bošov... Sve se to čisti i uz redovno održavanje služi. Neko će možda da se požali na neki deo ili sklop, al uglavnom svi mi ovde imamo "polovnjake" i koliko god se medjusobno savetovali, pomagali i redovno održavali svoja vozila ne znamo im tačno "predistoriju", tako da može vrlo nezahvalno da bude davati neka precizna mišljenja o pitanjima koja si postavio. Medjutim - sve se da srediti. Da ne davim dalje - odličan je motor. Ne bi postavio medjunarodne standarde za proizvodnju ovog tipa motora!.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da - sad sam primetio. 1995 se pojavljuje ta naprava u FIAT-BRAVO-u i bravi, a istovremeno je počeo da se ugradjuje i JTD. Nije loše porediti specifikacije oba motora. TD iz iste radne zapremine postiže 100 ks, a JTD 106, ali sa 10% manje maksimalnog broja obrtaja. Stariji ide 180, jtd 190 . . . potrošnja isto, obrtni momenat.. sve. U svakom slučaju, ako čovek trenutno nema "kapaciteta" - nek se stisne mesec-dva, pa nek pazari savremeniji motor - ili što ti reče BENZIN. Pa na plin. Bog da ga vidi!

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da - sad sam primetio. 1995 se pojavljuje ta naprava u FIAT-BRAVO-u i bravi, a istovremeno je počeo da se ugradjuje i JTD.

Prve serije modela Bravo/a su iz poslednjeg kvartala 1995. godine.

1996. godine osvajaju nagradu European Car of the Year.

Prvi JTD motor ugrađen je serijski u model Alfa Romeo 156.

Alfa 156 je predstavljena na sajmu automobila u Frankfurtu koji se održava u poslednjem kvartalu. U ovom slučaju je u pitanju septembar 1997. godine.

1998. godine Alfa Romeo 156 osvaja nagradu European Car of the Year.

To je ujedno prvi ''common rail'' dizelaš ugrađen serijski u bilo koji automobil na svetu.

Modeli Bravo/a dobijaju tu prvu generaciju 1.9 JTD-a sa 105KS tek od 1999. godine.

Međutim..i prethodna generacija dizela sa 75KS odnosno 100KS se ugrađivala ne samo u početne serije...već i u one poslednje iz 2001. godine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor 1.8 16v iz barchete je isti motor koji ide u Punta HGTa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...