Jump to content
FAS Goran
Mihailovic

Lybra 1.9 JTD - prednje diskovi, pločice / škripe

Recommended Posts

Ipak treba imati nekog iskustva i prakse za zamenu kocnica,koje direktno uticu na sigurnost putnika :yes

A kod majstora ruke su obicno najmanja stavka u toj celoj prici :whistle: ,s obzirom na cenu delova :unsure:

Ja se na primer ne bih usudio da sam menjam nesto na kocionom sistemu :unsure: ,

mada ko zna i radio je to-svaka mu cast :unworthy: ,

jer ima i ona: niko ne moze da ti uradi ko sam sebi :thumbup:

MISHONNIUM :welcome: ,srecan rad :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, hvala. Radio sam to vec, secate se kada sam se bunio da mi skripi kocnica pozadi. Sam sam tada skinuo ceo taj sklop, razmontirao cilindar, ocistio sve, vratio na mesto i sve to posle radilo lepo. Najteze je skinuti kljesta, jer ima jedan bas nepristupacan imbus tamo iza. Sve ostalo, zamena diska i montaza novih plocica je boza. Narocito sto ovaj put necu rasturati kocioni cilindar.

Hvala na recima ohrabrenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosle nedelje sam kupio nove diskove i plocice za prednje tockove. Od kad ih je majstor promenio dolazi do skripanja u toku voznje

i prilikom kocenja. Interesuje me da li je to zbog nekvalitetnog materijala plocica i diskova ili je do necega drugog?

Takodje citao sam na forumu o nekom spreju koji sprecava skripanje pa me interesuje necije misljenje o tome, ili o nekom drugom resenju.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikakve sprejeve ja osim odmacivaca nikad nisam i niti bih prskao. Kocnice su to. Stvar je u plocicama i u njihovom kvalitetu materijala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalitet? Dok sam odrzavao dva reli micubisija evo, plocice i diskovi su stizali direktno iz raly arta inace sportskog odeljenje micubisija. Kocile su kao nezdrave ali nas je sve bolela glava od nesnosne skripe koje su pravile. Posto je set za prednje tockove kostao 850e, ne bi rekao da je skripa bila posledica loseg kvaliteta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu se porediti kocnice za trke sa sportskim ili obicnim kocnicama za vozila koja se koriste svakodnevno... Trkacke kocnice svoje performanse pokazuju tek kad se zagreju i to prakticno ni ne moze da se postigne voznjom u normalnom saobracaju... Tako da ako skripi verovatno je los kvalitet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije uvek, Bio sam prosle godine u ATE akademiji u Pragu. Poslednjih par godina razvijaju tehlogiju da frekvenciju skripanja izvedu iz opsega ljuckog uha. Imaju problema sa diskovima drugih proizvodjaca gde sastav liva nije isti kod njihovih diskova. Ako je samo kvalitet razlog, zasto jedne iste plocice na jednom autu skripe kao lude a na drugom ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlike u diskovima? Da, znaju se pojaviti skripe ako se koriste razliciti proizvodjaci diskova i plocica... Zato je najbolje kupiti sve od jednog... Takodje, ni jedan proizvodjac nema jednu klasu kocnica nego vise tako da moze da se desi da skripi ako uparite jeftinu klasu sa visokom jer jednostavno nisu napravljene od istih materijala tj kvaliteta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po mom iskustvu, plocice pocnu da skripe kada se "sprze" tj. kada ih intenzivnije koristite pa se pregreju a nisu konstruisane za ta opterecenja. Cini mi se da tada i otvrdnu i da nisu bas najzdravije za diskove. Mislim da je tada zamena jedino resenje. Nikakvo odmascivanje, smirglanje i obaranje ivica tu ne pomaze. Imao sam slucajeve gde skinem relativno nove plocice, a one sagorele i ispucale.

E, sada, zasto nove plococe skripe? Mozda je Yugisa u pravu, mozda su nekvalitetne ili neodgovarajuce plocice "tvrde", mozda su nekvalitetni ili deformisani diskovi pa imaju rezonansu. Bem li ga.

Edited by MISHONNIUM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nekoga interesuje kako se menjaju zadnji diskovi i plocice. Nisam siguran koji model je u pitanju, ali princip je isti, sve su ostalo nijanse, sto kaze Balasevic ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro sam menjao prednje pločice. Izrazito laka zamena. Samo se odviju dva imbus šrafa, 7mm, i komplet čeljusti se skinu. Nikakav problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.Imam lybru 1.9jtd.Menjao sam diskove prosle godine sve original sam stavio i napred i nazad.medjutim prvo sam napred stavio i to je radio jedan majstor pa nazad posle a to je drugi majstor radio.Malopre sam vozio losijim putem i kretao sam se 1-2 brzina i bas blago kocenje.I cujem skripu neku.tTipa predjem preko neravnine a najvise zaskripi  kad moram levo ili desno.I kada sam trebao da se okrenem ,auto iz brzine i krece unazad polako i cuje se jaka skripa od zadnjeg dela sve dok nisam ubacio u rikverc i dao gas.90% sam siguran  da je u piitanju nesto oko kocnica.Da li ima nesto drugo sto bi moglo da skripi?I izvinjavam se ako tema vec postoji.

Da li je moguce da skripi ako je lose ulje u kocionom sistemu?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce da se prasinjarka zakidala i usla prasina pa zaribalo klipce u nekom polozaju i da sad skripi kad si u nekom polozaju. Meni je tako bilo na Alfi pa je skripalo tipa kad skrecem u desno bese. A i rucna mi slabije vatala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni isto rucna slabije hvata.Tesko da ce da ukopa na asfaltu,dok ranije povucem ocas posla ukopava.Kako si resio problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najverovatnije blokira klip tako je kod mene bilo.Juce mi se burazer zali :"Nesto struze kad kocim na prednjem desnom tocku".Naravno sastrugao plocice biiip,danas sam stavio nove.

 

20160326_152459.jpg20160326_152449.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resio sam tako sto sam uzeo set gumica za reparaciju. Ocistio i zamenio gumice. Ispustio vazduh iz sistema i odma druga prica. Sad ista ta rucna vata na 4 zub bas bas dobro!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala vam ljudi.U ponedeljak kod majstora i on zna sta ce raditi.Ako ne ponedeljak ,onda utorak ili sreda.Uglavnom javljam kada uradim sve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo danas vratih kola od majstora.Kad su vec bila tamo zamenih kocionu tecnost i ulje u menjacu.Menjane plocice i isputen vazduh,rucna ubija kako hvata,dosta lakse se salta,tj menjac lakse ulazi u brzine.Sve u svemu odlicno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se ispravim nisu menjane plocice,vec kljesta blokirala,pa ih je majstor razradjivao.A kola sam bio uzeo od gazde koji mi je rekao onako kako je u prvom odgovoru.Sad je sve super,rucan bolje hvata mada mi se cini da je ranije opet bilo bolje.Kako ispustate vazduh iz sistema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako ručna sad bolje hvata ali ti se čini da ranije bilo bolje ?

Ako ti je majstor menjao ulje logično je da je i odzračio sistem. 

Što se tiče odzračivanje sistema nećeš moći sam tako da čim pitaš bolje se vrati kod prvog majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim druze da je najbolje uzeti ATE, tu ne moze da bude greske, zato i jesu malo skuplje od ostalih. Stavio sam ih pozadi, tako mekano koce, nikad nisu zastrugale ili nesto slicno.

A napred sam stavio Jurid, one mi se malo cuju, ali pre ce biti da su mi prednji diskovi za zamenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...