DeVito 0 Posted October 8, 2010 pozz, prije par dana sam kupio brava jtd 1.9, 105 konja, primjetio sam da je crijevo sa gornje strane turbine (debljina približna crijevu od infuzije) otkačeno.zatim sam na šasiji vidio nešto kao crna kutija veličina kutije za film od foto aparata na kojoj je također otkinuto crijevo.spojio sam ih i sad se čuje da taj uređaj zuji kad je auto na leru, a na donjoj strani ima neki džek sa dvije žice i rupica krpz koju ulazi vazduh. zanima me šta mu je funkcija i kako bi trebao da radi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
marea 0 Posted October 8, 2010 Kod motora od JTD 110, kako si ti opisao je pneumatski regulator koji pokrece krilca turbine (varijabilne), e sada kolege koje imaju JTD 105 ce tačnije reći. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DeVito 0 Posted October 10, 2010 ok, Hvala i pozz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dfast 2 Posted October 11, 2010 Crevce sa usisnog kola turbine ide na ventil pritiska koji je isto na turbini, koji se otvara na 1,1 bara i rasterecuje turbinu. To sto je otkaceno znaci da je prodavac hteo da auto max dobro ide i da se lepo proda , ali na duze staze to opterecuje usis sve do motora i zna da napravi problem. Tako da povezi to sto pre. Sto se tice motorcica vakuma on je bio povezan na Egr koji je verovatno van funkcije tako da ne moras da brines sto se toga tice, isto tako normalno je da zuji jer konstantno radi. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
DeVito 0 Posted October 11, 2010 hvala drug puno. a crijevo su otkinuli "majstori" kad su mijenjali naftni filter. povezao sam crijeva i sad mi lakše prima gas i ljepšte kreće. a de mi reci na dnu ovoga uređaja što se povezuje na turbinu ima kao otvor za neko crijeo, da li se i tu nešto kopča ili mu je to usis ?pozz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dfast 2 Posted October 12, 2010 Najbolje bi bilo kad bi postavio neku fotografiju o tome sto pitas, jer mi je prilicno tesko sve to da "zamislim" u glavi. Kod tog motora od 105 konja bi trebalo da je sve prilicno jednostavno. Ne znam na koji uredjaj mislis kad kazes da je povezan na turbinu, jer je jedino Egr nasadjen na turbinu odozgo, imas ventil pritiska na turbini i dva velina otvora iz filtera kroz turbunu prema interkuleru. Daj slike pa da vidimo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DeVito 0 Posted October 17, 2010 eh evo i slikacrijevo 1 je bilo prekinuto pa sam ga spojio o čemu sam pričao i ranije.a crijevo 3 ili otvor na ovome uređaju kad je auto upaljeno usisava zrak i ne vidim mjesto gdje bi ga trebalo kopčati.pa me zanima kakva je uloga ovoga uređaja i je li treba da je ovako skopčano?pozz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dfast 2 Posted October 17, 2010 Sve je OK. To trece crevo je u stvari filter. Unutar tog sirokog dela se nalazio sundjerasti filtercic koji je verovatno neko izvadio. Na to crevce motorcic usisava vazduh i pumpa ga dalje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DeVito 0 Posted October 17, 2010 hvala drug puno Quote Share this post Link to post Share on other sites
DeVito 0 Posted October 20, 2010 druže možeš li mi još reći da li se vidi EGR na ovim slikama i kako bi ga očistio?pozz Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 5 Posted October 20, 2010 e sad lepo da krenemo od pocetka,sva crevca su vakum veza za EGR ventil koji se nalazi kod tebe iznad turbine (donja leva slika na tvom postu) a ona crna kutijica je vakum ventil kojim komanduje racunar i on preko vakuma crevaca ti otvara i zatvara EGR. znaci jedini razlog tog iskopcavanja je da se EGR iskljuci, jednostavno nije blokiran plocicom vec samo iskopcan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milanpazova 7 Posted May 21, 2012 E ovako,danas sam bio kod majstora menjali smo manzetne i gledali smo motor bla bla,i videli smo da ima puno ulja kod turbine... kaze majstor da je pri kraju turbina... e sad koliko je to tacno? ja sam ga pitao mozda dobro ne lezi crevo ili ne znam sta vec,kao ne ne turbina je pri kraju... da liste vi imali ovakav slucaj? Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 6659 Posted May 23, 2012 Jeste pri kraju ako ti vuce ulja i gura u crevu i usisnoj grani. Trosi ti ulja verovatno? Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted May 24, 2012 Nema veze to sto ima ulje kod turbine sa vekom trajanja iste... Tu je uvek masno od interkulera i uljnih isparenja. Odokativnom proverom se jedino moze proveriti da li turbina ima lufta u osovini, bez detaljnog pregleda nista drugo. Skini ti lepo interkuler, creva, isperi prvo sa benzinom, nakon toga sa vodom pod mlazom, i ostavi da se doooobro isusi. Turbina pred kraj ima razne simptome, ne puni, gusi se, sisti previse, dimi previse ako trosi ulje...I jos nesto, menjaj majstora Quote Share this post Link to post Share on other sites
milanpazova 7 Posted May 24, 2012 Dimi nesto minimalno,to i mora ipak je dizel... ne trosi ni gram ulja,proveravam uvek i kako sipam od servisa do servisa isto stoji...E da,auto vuce lepo nije lenj kao pre dve ipo godine kad sam kupio... samo me brine sto je sve tako masno Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 6659 Posted May 24, 2012 Ako ti ne trosi ulja onda nije jos losa, po pravilu ne bi trebalo da tu bude ni masno ni ulja, ali ne postoji vozilo koje nije masno tu..Proveravaj samo nivo ulja cesce. Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted May 25, 2012 Ma samo vozi i uzivaj, ne moz' dizel od 10 godina da ne bude mastan...I ne diraj nista dok se ne pokvari, nemoj ko Chelic da izvalicih iberlauf na dizelu Quote Share this post Link to post Share on other sites
milanpazova 7 Posted May 25, 2012 Al sad se bojim da idem na dalja mesta... Jer kaze majstor da turbina uzima ulje iz motora i kad je losa samo odjednom proguta ulje i tera je u izduv (auspuh) i da moze da se zapali auto... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted May 25, 2012 Milane,Milane.....ako se toliko plasis ,odvezi auto na proveru turbine,a ne tako da gleda majstor,pa po masnom crevu da daje zakljucak... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted May 25, 2012 Al sad se bojim da idem na dalja mesta... Jer kaze majstor da turbina uzima ulje iz motora i kad je losa samo odjednom proguta ulje i tera je u izduv (auspuh) i da moze da se zapali auto...ne moze da zapali auto ali kad turbina uvuce ulje i utera u usis motor upada u iber turu tj u mod neogranicenog ubrzavanja i onda tera dok se ne raspadneimas samo jednu verijantu da ga ugasis (ali i to je velika opasnost) da ga ubacis u 3-cu i sa stisnutom kocnicom pustis kvacilo tj da ugusis motor...ali uvek postoji mogucnost da obrije zupcanik na menjacu... ili nesto trece vec...e a sad posto smo te dosta zaplasili ti vidi pa promeni majstora... Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted May 25, 2012 Sad ce pane pitanje sta je to ibertura Na JTD-u do sada nevidjena Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 6659 Posted May 25, 2012 Pa reko si da ti auto ne trosi ulje, znaci da ti onda ni turbina ne vuce ulje..i sta sad? Taj majstor ocigledno hoce da ti mazne pare. Ja sam kupio moj kombi sa masnim crevom i presao vise od 200hkm. i dalje se tako vozi i niti svira, niti trosi ulje, a i na drugom mi je tako. Kazem ti da ja nisam video vozilo sa suvim crevom od turbine. Vozi bez brige samo cesce kontrolisi ulje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted May 25, 2012 Milan je mlad momak, a majstori su stari mangupi. Samo vozi i uzivaj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milanpazova 7 Posted May 25, 2012 Kaze da se to tako desilo prosle godine na golf 3 ili 4ci... a radio je turbo nekome liku na stilu i izasao ga 300e remont turbine ne znam gde... a ja nasao polovnu turbinu za 80e ko je ovde lud ja ili majstor :D Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 712 Posted May 25, 2012 E ovako,danas sam bio kod majstora menjali smo manzetne i gledali smo motor bla bla,i videli smo da ima puno ulja kod turbine... kaze majstor da je pri kraju turbina... e sad koliko je to tacno? ja sam ga pitao mozda dobro ne lezi crevo ili ne znam sta vec,kao ne ne turbina je pri kraju... da liste vi imali ovakav slucaj? Hvala Evo i mene da se nadovežem na već odgovoreno pitanje - to što je crevo masno sa donje strane je sasvim normalna pojava. Znam da ono nije masno samo dok auto ne izađe iz fabrike....čim izađe na put, eto ulja na crevu. Da crkava turbina - taj majstor verovatno popravlja Golfove 2 i 3 i starije dizele....Znači Milane, samo opušteno i prži!!!! I da....promeni majstora. Quote Share this post Link to post Share on other sites