Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
DeVito

Bravo / Marea 1.9 JTD/TD - turbina?

Recommended Posts

Ti vec imas polovnu turbinu i na tvom autu, zar ne :smoke: Turbina ti je dobra, ista kao i pre par dana sto je bila, samo gas slobodno i kao sto ti kaze Maki, promeni majstora. Problem u ovoj nasoj zemlji je sto se svako moze zvati majstor...Ja imam zavrsenu skolu za autoelektricara, ali ne znam posao da radim profesionalno i ne predstavljam se kao majstor.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,danas mi rekose u jednom servisu da mi je otisla turbina,da je ona uzrok slabe vuce...Merili su pritisak tokom voznje i navodno nije ni blizu kao sto bi trebao.Zanima me sta je sada pametno raditi,nova je oko 1700e.Ako se odlucim za polovnu da li odgovora od Maree 1.9 jtd (77kw) 105ks na moju Mareu (81kw) 110ks, jesu li iste turbine ili ima razlike?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjda mogu ,cini mi se u Uzicama se radi ali nisu ni oni jeftini oko 600-700e izadje sa ugradnjom....Isplatnije mi je kupiti polovnu za nekih 200e,sad me zanima da li odgovara sa Maree 1,9jtd 77kw,na moju da li su iste turbine.Inace cuje se ona da radi,ne trosi ulje,ali valjda pritisak nije kako treba..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zovni Bozeca u Cacku, cena remonta za tvoju turbinu je izmedju 160 - 200e. Mozes i da je posaljes kuririma. Sto se turbina tice, ne moze, razlicite su.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razliku između turbina u ova dva modela ne znam, ali znam da je pametnija varijanta da tu svoju turbinu remontuješ, kao što Fantom reče!!!! :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tvoja turbina je kompjuterski kontrolisana, dok je 105ks verzija westgate verzija iliti nema boost kontrolu... Kako god, pravac remont. Pisi sta si uradio obavezno. Ako budes zvao Bozeca, pozovi s na Nenada i plavi Fiat Bravo, zavrsice ti sve. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buni me sledece: ne trosi ulje nimalo, cuje se relativno, povlaci u veci obrtajima u nizim troma. Danas kada je skinuo jedno crijevo i gledao krilca kao nisu polomljena nemaju lufta. Sta na njoj moze jos otici? Inace creva su ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda vuce fals vazduh. Da li ste proverili bas sva creva? Vakum creva mogu da prave problem. Trosenje ulja nema veze previse sa turbinom.

Koliko dugo imas auto, morao bi da uradis dijagnostiku, pozeljno u toku voznje, da se vidi zahtevani i realni pritisak koji pravi turbina. Tromost u nizim obrtajima moze da bude zaprljan ili neispravan EGR ventil.

Ja mislim da tebi ne pravi sama turbina problem.. Raskaci MAP senzor, on ti odmah kod usisa na debelom crevu, posle kutije od filtera, jedini konektor. Probaj da vozis bez njega, ako bude vukao kako treba, znas gde je problem. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ovako danas smo znaci 5h oko nje radili,maf,map senzor menjali nista,creva gledali ok su,skidali katalizator nije ni do njega,zatim na kraju turbina merio je pritisak tokom voznje navodno hvali, 0.2bara koliko sam ga razumio.Auto imam od 2007god. i desio mi se problem pre 3 godine nije vukao ali pokazao je na kontrolnoj tabli gresku kao brizgaljka i problem je bio vakum ventil,promenio ga i super bilo u nazad godinu dana ovo se desava danas sam i ja taj ventil menjao ali nista.EGR mi je zatvoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam bravo 1.9 td, 98 god ... autu ne radi turbina, prethodni vlasnik mi akze da je menjo glavu motora i stavio od obicnog dizelasa, e sad jel moze da se povrati ta turbina stavljanjem glave koja pripada mom bravu i da li uopste ima turbina, a trebalo bi da ima ...moze neko malo objasnjenje ?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si sve to uradio, skidaj turbinu i na remont...

Taj ventil je ume da pravi zaheb, ali ako si menjao, nema trece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odoh sutra,kod jednog majstora da je skine,nadam se da nisu krilca polomljena i da mozda treba da se razradi samo ili neko sitno ostecenje koje ce moci da skine sa neke druge turbine bez slanja za Uzice i konacnog remonta.Rekose mi da Fiat nije poznat po losim turbinama,pa se malo tesim,kao moguce je lako da je povukla prasine ili tome slicno.

Edited by Acomarea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije poznat, zato sto ih ne pravi :lol:

Mora svakako da se remontuje turbina, nema tu samo jedan delic, pa da moze da se zameni... Ako vec skida i planiras da vozis automobil, odradi to kako treba. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buni me sledece,kada je skopcao na dijagnostiku izbacio mu je gresku EGR -VENTIL.Ja sam njega zatvorio metalnom plocicom,ali da li smije pokazivati kao gresku bez obzira sto je zatvoren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko znam normalno je da stoji greška, osim ako se elektronski ne zatvori... Možda grešim, nisam 100% siguran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odoh sutra,kod jednog majstora da je skine,nadam se da nisu krilca polomljena i da mozda treba da se razradi samo ili neko sitno ostecenje koje ce moci da skine sa neke druge turbine bez slanja za Uzice i konacnog remonta.Rekose mi da Fiat nije poznat po losim turbinama,pa se malo tesim,kao moguce je lako da je povukla prasine ili tome slicno.

Auto je jedna komplikovana mašina i normalno je da se kvari. A kada se nešto pokvari to se može popraviti/zameniti, i to treba uraditi na propisan način. Druga je stvar što svi hoće da se voze a dinara da ne ulože. Stvari se na volšeban način same od sebe NE POPRAVLJAJU!!!

Samo napred. Pozdravio te je moj komšija poreklom Vranjanac, 2 puta je pojeo...

Prvi put kada je na Zastavi 128 razrađivao španer zupčastog kaiša, lepo ga je podmazao, i normalno, auto mu je prezupčio. Rezultat - polu generalna. Pa se ratosiljao tog krša i uradio upgrade na Golfa MkI - 1.6d, koji je bio stariji od te 128-ce. Skuuupo mu bilo da uradi veliki servis u krštenom auto servisu, nego su mu novopečeni parking majstori zamenili španer i zupčasti za 750 dindži (obratite pažnju, ne pada mu na pamet da zameni sve što se menja na velikom servisu). I krene ti on tako auto putem na svoju rodnu grudu i kod Jagodine - kabum. Prezupčio Golfić, , šlepanje do BG-a, opet polugeša!!!

Između ostalog, zato i imamo toliko saobraćajki zbog onih koji ne pomišljaju da treba da se menjaju kočnice, amortizeri, spone, stabilizatori... Nema veze što im auto ljulja, udare, trese, zanosi, ali zaboga, to košta da se popravi. I onda kada se desi nešto nepredviđeno ode glava.

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto si naveo aposolutno nema nikakve veze sa pomenutom temom, ta tvoja iskustva i tvoj komentar su suvisna za ovako nesto. Ocigledno nisi uopste upucen o cemu pisem.

Kao prvo, to nema nikakve veze sa sigurnosu i ugrozavanju drugih ucesnika u saobracaju, samo moja licna je odluka da li cu ja i na koji nacin resiti kvar ,mene zanima miseljenje ljudi koji su imali ili imaju slicna iskustva zato i postoji ovaj forum na cemu sam im ja zahvalan, a ne nekog ko se poziva na Zastavu 128 ili Golf 1. Ja svoje auto odrzavam koliko je to moguce...

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel moze neko da mi kaze gde se nalazi turbina na Fiat Bravu 1.9 TD 1998' god ...ili jos bolje da neko postavi neku sliku turbine ...HITNO, hvala :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na izduvnoj grani, kad pogledas u motorni prostor to ti je izmenju motora i hladnjaka malo blize podu, ona crna cev od vazduha koja ide sa filtera ide na turbinu, a sa turbine ide drugo isto tako crevo koje ide u interkuler (hladnjak vazduha) koji se inace nalazi ispod vozackog fara, i onda iz njega ide opet takvo crevo na usisnu granu motora. Nemam sliku a i nemogu da slikam zato sto se turbina nece bas ni videti od zastitnog lima koji ide preko usisne grane. Nadam se da sam ti dobro objasnio i da si razumeo.

nisi samo rekao da li je td100 ili td75, posto ne znam da li td75 ima interkuler, a i ako ga nema onda ide cev sa filtera na turbinu i sa turbine drugo crevo na usis.

Edited by Kuvalja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...