Jump to content

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

Bki

Pravilno pranje automobila [How-To]

Recommended Posts

Pravilno pranje automobila [How-To]

Koliko god gornji naslov zvucao smesno, kod nas retko ko pere auto po propisima. Kad to kazem, ne mislim na pravilno pranje sa strane odstranjivanja necistoca, nego sa strane sto boljeg odrzavanja farbe na nasim ljubimcima.

Mogu da se kladim, da vecina vas, kada pere auto to radi po svima nama vec poznatom scenariju, tako sto sipa tecnost za pranje u kofu, napuni vodom, uzme sundjer i dalje je vec poznata procedura... To je mozda nama najpoznatiji nacin pranja, sto ne mora da znaci da je najbolji i najbezbedniji po farbu.

Na nasu veliku zalost, isti tretman dobijamo i u perionicama (bar u onima u kojima sam ja prao auto). Naravno da takvim pranjem dobijamo cist auto, ali time se steti farba i dobijaju se sitne ogrebotine po celom automobilu, takozvane “paukova mreza” i tzv “hologrami”:

66m650.jpg

dm34gz.jpg

Glavni krivac za ogrebotine je pre svega sundjer!

Ukoliko zelite da nakon poliranja kola zadrzite onaj “ogledalo” izgled, auto ne treba da perete sundjerom, nikako.

Zasto ne sundjer?

Zamislite uvecano, cestice prasine, peska, zemlje, koji su na vasem automobilu. Prilikom pranja sundjerom, te cestice bivaju zarobljene izmedju sundjera i povrsine koju perete. Struktura sundjera je takva da je manje vise tvrd, i te cestice ne mogu da udju u njega. Samim tim, povlaceci sundjer napred-nazad po povrsini, grebete istu tim cesticama koje su se nasle izmedlju sundjera i vaseg ljubimca. Na taj nacin nastaju one sitne ogrebotine, koje se najbolje vide na suncu ili kada se uperi svetlo u kola.

Da bi se to izbeglo, koriste se rukavice za pranje kola, kojih ima u razlicitim izdanjima. Najbolje su, kao sto sam spominjao u drugoj temi, rukavice od jagnjece dlake (lambswool), takodje su odlicne od ovcije dlake (sheepskin), a nisu lose ni one mikrofiber:

2j2j6o5.jpg

iz6aep.jpg

33pbhah.jpg

Ako pogledate te rukavice, videcete da se njihova struktura razlikuje dosta od sundjera. Mekane su, tako da imaju tu neku “dubinu” materijala. Zahvaljujuci tome, cestice prljavstine ne bivaju zarobljene izmedju rukavice i povrsine kola, vec “upadnu” u njenu strukturu i samim tim se lakse odstrane sa kola, ne ostecujuci farbu pri tome. Na taj nacin se izbegava grebanje povrsine, i savetuje se pranje tim rukavicama, kako bi se ocuvao savrsen izgled automobila.

Ali, to ne bi bilo sve.

Kako bi se jos vise smanjila mogucnost ostecenja farbe, pranje kola se izvodi metodom dve kofe. Ta metoda je izmisljena, kako bi se iz rukavice za pranje, odstranjivale cestice peska i prljavstine, koje su pokupljene za povrsine kola.

Metoda 2 kofe?

To je pranje, koje se sastoji kao sto naziv kaze, iz dve kofe. U jednoj kofi je sampon za pranje kola, a u drugoj kofi je cista voda. Pranje se vrsi tako sto se automobil pre svega pokvasi, zatim se rukavica natopi u kofi sa samponom, opere se deo automobila i nakon toga se rukavica ispere u kofi sa svezom cistom vodom. Na taj nacin se skupljene cestice prljavstine ispreru iz rukavice, u zasebnu kofu, sto ostavlja cistu rukavicu i cistu vodu u kofi sa samponom. Ta procedura se ponavlja dok se ne opere ceo automobil.

2m3mpac.jpg

Da bi se osiguralo sto sigurnije odstranjivanje cestica iz rukavice, prilikom ispiranja, postoje mrezice koje se stavljaju na dno obe kofe. Prilikom ispiranja, rukavicom se predje preko mreze, tako da cestice ispadnu iz rukavice, i samim tim ostaju na dnu kofe, a mrezica onemogucuje da se slucajno cestice pokupe nazad u rukavicu, prilikom potapanja iste u kofu.

28rk290.jpg

Sistem je uzasno jednostavan, ali neverovatno delotvoran.

Ljudi koji se bave “detailing”-om su svoje musterije nakon poliranja savetovale da koriste gore navedene metode pranja, i kazu da su musterije koje su se pridrzavale toga postizale odlicne rezultate u odrzavanju povrsine nakon poliranja. Broj ogrebotina bi se smanjio drasticno, i desavalo se da ako ima nekih ogrebotina, obicno su uzrok neceg drugog.

Nadam se da vam je tekst bar malo pomogao, i objasnio kako najbolje da odrzavate svoje ljubimce.

Tu sam za svakakva pitanja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo još - gde kupiti? (može i na eBay-u :) ).

I imam pitanje za one ''gume'' koje se koriste u praonicama za skidanje vode... jel' to ima neku pametnu namenu ili samo da im bude lakše da skinu vodu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ima namenu da ti izgrebe farbu :D

Sluzi samo za stakla, ali naravno, nasi strucni perionicari....necu da komentarisem.

Gore sam napisao kako pravilno oprati auto.

Postoji jos nesto sto bih dodao, pa posto ne mogu da editujem gornji post, dopisacu to ovde.

Dakle, susenje automobila je najbolje raditi peskirima namenjenim za to. Mikrofiber krpe su odlicne, ali male, pa zato prave peskire koji su dizajnirani da upiju sto vise vode. Odlican primer je Meguiar's Water Magnet Towel.

Najbolja tehnika je da se peskir polozi na povrsinu, da upije vodu, i zatim skloni, bez preteranog trljanja.

Sampon za kola?

Sigurno mnogi od vas koriste fairy i njemu slicne za pranje. Necu da gresim dusu da kazem da to isto koriste u perionicama, posto ne znam sta ko koristi. Fairy je jak odmascivac. Drzite ruke malo duze u rastvoru vode i Fairy-ja i vidite kakva ce vam koza posle toga biti....suva. Isto tako ce da deluje i na vas automobil. U principu, nece mu skoditi, ali hoce vosku, ako ste voskirali/zastitili auto.

Postoji tehnika pranja bez dodira, koja se zove Snow Foam, o njoj cu kasnije. Profesionalci cesto koriste univerzalna sredstva za ciscenje koja su slicna fairy-ju, odmascivaci bas u toj fazi (Snow Foam), da bi skinuli ostatke starih voskova sa kola. Jedan od tih proizvoda je Meguiars All Purpose Cleaner (APC), koji je odlican za sve vrste ciscenja (pod krilima, motor, spojevi vrata...)

Ali, ukoliko ste sredili auto, oprali ga, ispolirali i zastitili, takvo sredstvo ce vam razbiti strukturu voska i skinuti zastitu, ili deo nje. Da bi se to izbeglo, automobil je najbolje prati samponom za kola, koji je PH neutralan. Vecina njih je takva, i oni su bezbedni po vas vosak.

Takodje, sampon koji dobro peni ne znaci dobar sampon. On pre svega treba da bude dobar lubrikant, kako bi pranje bilo glatko i lako. Na taj nacin ce se lakse oprati zeljena povrsina i odstraniti necistoca. Stavise, neki od odlicnih sampona za kola ne pene mnogo, pa ih to ne svrstava medju losije. Mnogo je vaznije to kakav je lubrikant, nego koliko peni, imajte to na umu.

Snow Foam???

Profesionalci, kada dobiju automobil na korekciju/poliranje/zastitu, skoro uvek pre pranja metodom 2 kofe, koriste metodu pranja bez dodira zvanu Snezna Pena (Snow Foam).

Postoje snow foam samponi, koji se koriste za to. Na perac pod pritiskom se dodaje cev sa bocom koja je pricvrscena za tu cev i koja sadrzi sampon u sebi. Taj sampon moze da se mesa sa resimo APC-om, da bi se automobil bolje oprao. Kada se pusti voda, pod pritiskom, ona se u cevi mesa sa samponom i pravi mlaz od pene. Na taj nacin se ceo auto poprska, ostavi oko 5min da pena odradi svoj posao i spere. Zatim sledi metoda dve kofe, kojom se na vec poznat nacin opere auto.

Vidjao sam da neki ljudi, jednom nedeljno operu auto Snow Foam metodom, bez ikakvog pranja posle toga. Brzo je i jednostavno.

34i4ugp.jpg

30svud0.jpg

14vpn5s.jpg

Edited by Bki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simpaticno i zaista logicno.

Tema zaista zvuci banalno, ali je cinjenica da ogromna vecina nas auto pere sundjerom, a tako rade i u perionicama

No, po prirodi sam takav da nisam perfekcionista pa mi to ne smeta.

Vise polazem na maksimalnu mehanicku ispravnost i pouzdanost automobila nego na savrsen spoljni izgled

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mene se moze reci da sam perac-manijak s' obzirom da bas cesto perem auto... Svoj minimum 2-3 puta nedeljno, sluzbeni bar 1, zenin bar 1, sestrin bar 1... :) Znaci maltene svaki dan sam u garazi sa vodom... :)

U perionicu sam vozio samo sluzbeni auto jedno vreme, ali sam i od toga odustao jer nisam nasao perionicu u kojoj mi se dopada kako peru automobile...

Ovo sve sto je napisano stvarno ima smisla... Ali bih voleo da znam gde moze kod nas da se kupi kofa sa ovim dodatkom...

Ja inace perem auto sundjerom koji redovno menjam, i uvek koristim 3... 1. za povrsine iznad lajsne na vratima, 2. za ispod i donje delove branika i 3. za felne/gume/potkrila...

E sad, verujem u tu pricu sa sundjerom ali nikada do sad nisam napravio tzv. holograme... Pre svakog pranja koristim masinu za pranje pod visokim pritiskom i sa njom poskidam prasinu i taj sloj raznoraznih cestica na povrsini... Ne nabijam mlaz pod pritiskom do farbe vec do nekih 10cm... Isto vazi i za gume, najvise do 15ak cm od njih... NIKAKO NE NABJAJTE PUSKU SKROZ DO POVRSINE GUME KAKO BI JE OPRALI JER SE ONA TIME OSTECUJE...

Kao sampon koristim ili neki za automobile, ili sampone za kosu (naravno Ph neutralne ;) )... Najbolje su mi se pokazali samponi za kosu GLAMUR (uglavnom i najjeftiniji, najvece pakovanje je 80ak dinara)... Bas kao sto je pomenuto ima sampona za automobile koji ne pene i to me uzasno nervira pri pranju, bez obzira sto je sampon kao sampon odlican i skup... Za susenje automobila koristim jelenske krpe (sinteticke), i treutno me najbolje sluzi AION... I njih kao i sundjere redovno obnavljam... Naravno dobrih krpa nikada dosta tako da ne bi bilo lose da svako preporuci sa kojom je zadovoljan i gde se moze kupiti... Cena nije bitna ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markoni , jel mzoes moj jednom u dve nedelje da operes...:):p:P:P mislim kad vec zaredjash tako?:):thumbsup::thumbsup::thumbsup: ...shalu na stranu ali zaista su potrebne raznorazne drndalice da bi se auto dobro oprao...a sundjere treba imati razlicite cisto da se ne ispeskira hauba i krov od felni ukoliko se koristi isti...:) a perionice su havarija zasca... prvo sto ga properu, ima gomila propusta sto se vidi tek kasnije kad se osushi i sto koriste iste krpe za spolja i unutra...i kad god iz perionice izadje auto ima beli masni film na staklima iznutra :realmad::realmad::realmad::realmad::realmad: Zato lagano samo i detaljno pranje polako....:) ukoliko moze bilo bi dobro ispratiti gore navedene nacine..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fenomelan text Bki,detaljan i jasan,o temi koja je cesto zanemarivana i zapostavljana,a licno smatram jako bitna,s obziirom da italijanski automobili i nisu primer za najkvalitetniju fabricku farbu i lak,pa samim ti treba znati i ovakve stvari.

Ja evo svoj drugi auto perem u perionici koja radi bez-kontaktno pranje automobila ili ti snow foam metodom,kako je gore pomenuto.

Rade sa nekim italijanskim hemikajama,koje se razredjuju sa vodom u odredjenom odnosu,a moze samo da ih bude manje u vodi,jer uopste nisu jeftine za rasipanje.Navodno pri pravilnoj upotrebi taj sampon ne ostecuje lak i gumene kedere,sto i ja nisam primetio-uglavnom sundjera nema.

Posle pranja stakla mi suse sa onim silikonom,mada vole da mahnu sa njim i po karoseriji,ali uglavnom auto sushe mikrofiber krpama.

O enterijeru,uvek brinem sam,osim gumenih patosnica,njih mi peru sa tom penom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod nas se zove bezkontaktno pranje.

Nikad vise necu da perem auto takvom metodom (takvom hemijom).

Video sam sta se desava sa bojom.Najgore je kad u perionici ne naprave adekvatno smesu pa bude dosta jaka. :crybaby:

Iz perionice posle pranja mozes komotno da ides i poliras auto iz pocetka. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne bih se slozio, ja perem bezkontaktno u perionici oko 1,5 god. cesto i 4-5 puta nedeljno i sve je ok

, momci koriste "Mafra" sampone ;)

edit: sto se tice silikonskih brisaca i njih ima mali milion proizvodjaca, moje je ubedjenje da ako je kvalitetan - nece stetiti laku!

pozz

Edited by Blackshadow

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesam ja prevideo, ili nigde ne pise?

Auto se pere iznutra napolje i odozgo na dole.

Evo kako to ja radim:

Prvo svaki pojedinacni otvor venitalacije odvrnem do panja, da izduva prasine sam koliko moze. Obrisem detaljno te otvore.

Istresanje prasine suvom krpom tamo gde usisivac ne moze. Tabla, ventilacioni otvori i td.

Usisavanje onda. Vadim sve patosnice. Kradem kevin R2D2 (usisivac na vodu :) ), malom cetkom sve lepo usisam, uskim produzetkom nepristupacne delove oko sedista, onda sredim patosnice i to je to sa usisivacem.

Pranje prozora. Mer, dve magicne. Za stakla je, mozda najbolja onda pla chamy zuta krpa.

Otprasenu tablu predjem vlaznim maramicama, da se pokupi i najmanja kolicina preostale prasine, takodje, tad se pokupi i visak mera iz prethodnog koraka.

Operem unutrasnju stranu vrata oko kedera.

Vratim patosnice, zatvorim vrata. Gotova unutrasnjost.

Za pranje auta spolja su najbitnije RUKAVICE. Kad je leto, glat velicina, kad je zima - broj ili dva vece (zato sto prvo na ruke stavim tanke vunene, pa preko njih gumene).

Sto se tice pranja spolja, dve varijante. Kuci, crevo i sundjer, ili na puskiranje u gradu. Ja to radim 30% kuci, 70% u gradu.

Kad sam kuci:

Ruka pod blatobrane i najjaci pritisak (nije nesto jak). Saperem najjacim pritiskom prasine i blata koliko mogu sa karoserije.

Uvek cistim sundjerom bez puno riljanja, uz stalno vlazenje laganim mlazom skinem onaj fini masni sloj prasine koji nece da se sapere. Odozgo na dole. Bar 10 puta cedim i perem sundjer. Poprskam tako "cist" auto, jos jednom iz creva i pustim da se cedi.

Dok se auto cedi, prelazim na tockove. Uz stalno dodavanje vode, malom ribacom cetkom operem gume, a felne starim sundjerom.

Saperem tockove.

Do sad se karoserija vec dovoljno ocedila, sledi brisanje ostatka vode sa 2 magicne. Jedna za grubo skidanje vode, druga za fino. Odozgo na dole. Narocita paznja na stakla i retrovizore. Brisanje tockova starom magicnom, i kad se gume malo susnu (ne skroz), utrljavanje silikonskog spreja (naprskam, pa blago rukom rasporedim).

Puskiranje:

Ceo auto toplom vodom i samponom prvo SAMO pokvasiti auto, sa 30-40 cm. Prodjete jedan krug oko kola tako. Ovaj korak sluzi da sampon malo prodre u prljavstinu i da se u sledecem koraku ustedi vreme.

Glavno pranje toplom vodom i samponiranjem/voskiranjem sa 10 cm udaljenosti. Odozgo na dole

Ispiranje hladnom vodom sa 50-60 cm. Po nekom mom iskustvu, bolje se skine sampon ako se vise odalji puska, tj skoro da samo vazduhom i maglom skidate sampon.

Sto preostane na automatu - ispiranje blatobrana.

Kad mi je auto najprljaviji, operem ga sa 4 zetona, inace sa 2 ili 3 max.

Susenje jednako kao i kuci. :)

Jednom godisnje, najcesce u prolece, kad se temp digne iznad 20 - odvezem auto na dubinsko pranje sedista. Posto najcesce izvadim sedista, usisam sve i trunku ispod koja inace ne ide.

Dva ili 3 puta godisnje dignem tapacir gepeka, izvadim tocak, usisam i obrisem ceo gepek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Markoni147

Te kofe nisam vidjao kod nas, tako da za sada mogu da se uzmu samo preko neta.

Sto se samog pranja puskom tice, najbolje je prvo pokvasiti auto mlazom iz creva, bez koriscenja pritiska, a kada se koristi masina pod pritiskom, nikako pod uglom od 90 steleni naspram automobila. Ugao mora da bude bar 45 stepeni, ili manji.

Ja sam uzeo neki NIGRIN sampon, koncentrat, ali ga nisam jos uvek probao. Uzeo sam i njihovu rukavicu, mikrofiber.

U procesu sam narucivanja ostale opreme, pa cu videti i za kofe.

Za krpe za susenje cu ti javiti, nasao sam neke mikrofiber peskire, izgledaju odlicno. Prilicno su veliki i proizvodjac tvrdi da upijaju 10 puta svoju tezinu. Za to cu jos da se raspitam, sta, koliko i kako!

@mik @STILISTA

Taj italijanski proizvod mora da sadrzi neku hemiju u sebi cim se razredjuje toliko, ali ne mora da znaci. Kao sto ima PH neutralnih sampona za kola, tako ima i sampona za bezkontaktno koji su ph neutralni. Iskren da budem, ja ne bih nikad koristio hemikalije za tu vrstu pranja, jer smatram da nema potrebe i da to moze dobar sampon da opere. Treba paziti sa tim perionicama i raspitati se dobro pre pranja sta koriste.

@Punto Abarth

Ne pise nigde da treba prati odozgo na dole, to se valjda podrazumeva :D

Hvala svakako sto si dopisao.

Inace, najbolje je koristiti bar dve rukavice, kao sto je neko spomenuo da koristi vise od 1 sundjera.

Jednu rukavicu za "gornje" povrsine, a drugu za donju polovinu vrata, branike, i sve sto je blize asfaltu.

Ja cu verovatno za neko jos uvek neodredjeno vreme od sada, raditi jedan full detailing na ortakovom automobilu.

Inace, savrsen je kandidat. Crvene je boje, najbolja boja za rad kad oksidira i izbledi. Pomalo ga stizu godine i zapusten je bio od strane predhodnog vlasnika, iako isti tvrdi da ga je "malo polirao"(?!), sta god to znacilo a i pitanje je kako je to bilo radjeno.

Sve u svemu, bice to korekcija boje, vracanja u sto bolje stanje + zastita za predstojecu zimu.

Naravno, bice gomila slika, pre/u toku/posle i napravicu posebnu temu sa svim procesima ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

najace su mi perionice koje sa 2 umakanja sundjera u vodu operu ceo auto za nekih 30 sec a takvih je 90% u kikindi, i najvise me nervira sto ni u jednoj perionici ne operu metlice brisaca a na njima je uvek nalepljeno gomila prljavstine. Jednom prilikom mi je auto opran komplet unutra - spolja brze nego sto sam popusio cigaretu, ja platio seo u kola, isterao auto okrenuo oko perionice i ponovo ga uterao i kazao dobar dan, operite mi auto komplet, kao nesto nije u redu, da nije, necu ni da ga kontrolisem jer cu vise vremena izgubiti objasnjavajuci propuste nego sto ste vi oprali auto, ajde ga lepo operite inace odo ja kod gazde, da vidite kako su ga lepo oprali, lepo 35 minuta, caklio se ko nikad, samo sto ja nisam kod njih otisao vise nikad.

I uvek volim da odem u neku novootvorenu, prvih nekoliko meseci peru odlicno dok ne bude guzve i tad krece fuseriranje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to je najgore, sto kod nas sta god da se radi, radi se u pocetku ekstra, a posle kad krene posao, kvalitet krajnjeg proizvoda uvek trpi, zarad kolicine odradjenog posla. Jer, srbin biznismen naravno da ima bolju racunicu ako za sat vremena odradi 5 automobila, makar i ofrlje, nego ako za isti period odradi 3 komada, ali da valjaju. Jbg, tako je oduvek bilo, i bice, a za izuzetke, kojih ima ponekad, skidam kapu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja malo da se dirnem teme :p

Isto sam primetio te brazde blago receno i autoputeve na boji koje se presijavaju na suncu i resio da savladam problem sto je jednostavnije moguce!!!

Tacnije svaki drugi,treci dan zaletim se na omv na novosadskom autoputu kod metro-a,nekad mi je i u prolazu,100din zeton,uzmem,nekad jedan nekad dva sve zavisi od prljavosti auta i detaljno predjem auto sa kompresorom i onih njihovim 4 tipova pranja posle toga osushim i sija se ko psece moodasce ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uuuu, super sto se napokon pojavilo tako nesto kod nas!

Koja je cena? Koji je materijal?

Verujem da nisi pogresio sto si uzeo, i da neces zazaliti :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa cena je 540 din sa vikend popustom inace je cini mi se nesto kao sheepskin iliti ovcija koza. Jedva cekam da mi vreme dozvoli pa da je probam. Sta predlazete za rucno nanosenje woska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za vosak imas one okrugle aplikatore, mislim da su "Kent" marke.

Bilo ih je pre u Cort-u, uzeo sam tada par komada, posto ih ima, pa nestanu, pa opet se pojave, itd...

Mislim da su bili oko 60-70 din/kom, a za skidanje voska, uzmi onu crvenu sonax mikrofiber krpu, mislim da je 40x40cm, u duguljastoj kartonskoj kutiji je pakovana i stvarno je dobra.

A rukavica uopste nije skupa. Preko su oko 10-12 eur., bilo lambswool bilo sheepskin rukavice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Bijeljini u tržnom centru TOM (nešto poput Ušća i Delta sitija u BG) ima jedna radnja u kojoj imaju ove stvari. Ove rukavice su oko 4-5KM iliti 2-2,5€ imaju ove i one kao čupavije (one iz posta #8). Ne znam šta mi bi da ne kupim nijedni :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba mi informacija o tome koja perionica u Sapcu radi i po ovakvom (zimskom) vremenu.

Znaci najobicnije spoljasnje pranje vozila.

@Dovla

Bio sam vise puta u Tomu al nisam obracao paznju na tu radju gde se prodaju rukvaice za pranje. Jel to neka radnja sa autokozmetikom ? U kom delu Toma je ta radnja ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast za temu :thumbsup:

Inace, i ja sam poprilicno opterecen cistocom automobila. Ne perem ga toliko cesto kao neki ali jednom nedeljno mi je sasvim ok, pogotovu sto vikendom idem u tazbinu gde imam dvoriste i garazu koju sam napunio krpama, samponima, voskovima, raznim sredstvima za odmascivanje, ciscenje i.t.d. a nabavio sam i onaj manji Karcher tako da ne moram da idem u perionicu za pranje pod pritiskom.

Slazem se sa svim sto ste gore naveli, ali imam jednu malu napomenu.

Punto Abarth rece da prvo pere auto toplom vodom... :no I ja sam do pre par godina bio u zabludi da je to dobro jer po logici stvari topla voda lakse razlaze prljavstinu pa se auto bolje opere i.t.d.

Tu moze da nastane gadan problem ako se auto pere po hladnom vremenu jer je tada auto hladan (chitaj lim, farba i lak) pa pod mlazom tople vode dolazi do shirenja povrshinskog sloja, da ne objasnjavam, svima vam je jasno...

E tu dolazi do pichwajza ukoliko ste imali neke lakirerske radove na kolima.

Primer: na jednom od mojih ranijih automobila je radjen krov, sto ja naravno nisam znao kada sam kupovao auto jer je sve bilo lepo zamaskirano i nije se dalo provaliti. Posle nekog vremena pranja kola toplo-hladnom metodom poceli su da se pojavljuju klobuci na krovu koji su na kraju i popucali pa sam ceo krov morao da gitujem i farbam ispocetka.

Eto, jedan mali tip od nekoga ko je puko pare na glupost da se i vama ne bi desio nepotreban trosak

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dovla

Bio sam vise puta u Tomu al nisam obracao paznju na tu radju gde se prodaju rukvaice za pranje. Jel to neka radnja sa autokozmetikom ? U kom delu Toma je ta radnja ?

Izvini, tek sad videh pitanje...

To je na spratu ona jedna prodavnica u ćošku baš velika i drže male kućne aparate tipa fenovi za kosu, pegle, friteze, multipraktici, mikrotalasne, a imaju i šerpe, čaše, šolje blabla... e pa imaju i jedan odeljak sa auto-kozmetikom i tu sam video i te rukavice ;) Žuta im je spoljašnja stolarija ako ti nešto znači :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×