Jump to content
FAS Goran
RedMan

Kompresija motora

Recommended Posts

Danas uzmem da izmerim kompresiju na svom Puntu mk.2 1.2 8v koji je presao 260000 km. Prvi cil pokaze 17, drugi 11, treci 10,  cetvrti 18. Po fabrickim podacika ako se ne varam treba da bude 9.5 bar. U cemu je fora sa mojjim motorom i moze li da skodi?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Po fabrickim podacika ako se ne varam treba da bude 9.5 bar.

 

9.8:1

To ne znači da treba da izmeriš 9.8 i ni malo preko toga. Sve je ok i ako izmeriš 10, 11, 12...bitnije je da ne odstupa mnogo između cilindara, a kod tebe odstupa.

Idi izmeri opet u servisu, proveri te vrednosti još jednom. U svakom slučaju, atmo benzinac sa 17-18 nije ok... Ali, kako uopšte pali benzin kada ima tolike razlike između cilindara...ma, izmeri opet u nekom servisu. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi brkaju stepen kompresije (kompresioni odnos) i kompresiju / pritisak ostvaren u cilindru.

Stepen kompresije se navodi u tehničkim podacima za vozilo dok se podaci za kompresiju mogu naći u radioničkim uputstvima, autodata i sličnim programima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ovako, merio sam tri puta za redom i dobijao vrednosti +-0.5 bar od navedenog. Motor radi, ide, sljaka i sve ok samo mi je cuda previsoka kompresija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma probaj sa nekim drugim aparatom, to verovatno nije tacno. Prvi put cujem za toliku kompresiju kod benzinca. Jos malo pa ko dobar dizel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se ne varam, taj podatak X,X:Y je kompresioni odnos.

 

Da, zato sam i napisao da on ne treba da izmeri toliko, nego više. Ono što sam pronašao je da 12, i 13 je ok (ima uticaja i da li se vozi na plin, bla-bla)...ali nikako ne i 17, 18 koliko je izmerio pritiska u cilindrima. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice velike kompresije na punticu verovatno imas smanjen kompresioni prostor uzrokovano koksom
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam pitanje. Auto je stajao par godina...dal su mogle propasti gumice ventila od stajanja? I dal merenje kompresije pokazuje ako su propale samo gumice?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/29/2016 at 5:14 PM, MS PK said:

Ja mislim da jeste, ne da je idealno ali da je ok, javice se neko mozda ko zna bas u detalje

 

Ovo sam merio na hladnom motoru a na toplom je mozda za 1 bar veca samo. Okacicu video na you tube cim uhvatim malo vremena...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meri se na hladnom i meri se suvi i vlazni test vlazni je kad ubacis malu kolicinu ulja u cilindar.Ako se poveca kompresija za vise od 20% postoji problem sa sklopom cilindra klipa i karika.
 

On 11/30/2016 at 12:47 PM, Djuk85 said:
Imam pitanje. Auto je stajao par godina...dal su mogle propasti gumice ventila od stajanja? I dal merenje kompresije pokazuje ako su propale samo gumice?

Gumice ventila nemaju veze sa kompresijom,klip karke cilindar ventili su odgovorni za kompresiju.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...