Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Jeep Cherokee / Jeep Grand Cherokee

Recommended Posts

U Kini i Indiji FCA nikako da krene sa ozbiljnijom prodajom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Jeep Grand Cherokee na platformi Alfa Romeo Stelvia

 

jeep-grand-cherokee-srt.jpg

 

Sergio Marchionne je u Detroitu otkrio i neke detalje vezane za sledeću generaciju Jeepa Grand Cherokee. Najvažnija vest se odnosi na to da će nova, peta generacija Grand Cherokeeja najverovatnije biti napravljena na Giorgio platformi koju koristi i Alfa Romeo Stelvio. To navodi i sam Marchionne, osim ako se nešto ne desi u narednih 60 dana, što bi nagovestilo da to nije izvodljivo. U svakom slučaju, novi Grand Cherokee se očekuje krajem 2018. ili tokom 2019. godine. Inače, aktuelni Grand Cherokee će u julu ove godine dobiti i top varijantu Trackhawk, i to sa 6.2 litarskim V8 motorom sa kompresorom. Ostaje da se vidi da li će imati svih 707KS i 880 Nm kao i Dodge Challenger Hellcat i Charger Hellcat. Takođe, Jerep planira još noviteta, kao što je Wrangler koji stiže kasnije ovog godine, pa Wrangler pick-up, Wagoneer i Grand Wagoneer.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

25 godina modela Jeep Grand Cherokee

 

jeep%20grand%20cherokee%20trailhawk.jpg

 

Jeep Grand Cherokee je perjanica brenda Jeep, kao i najnagrađivanije SUV vozilo u istoriji. Počev od njegovog predstavljanja 1992. godine, ovaj model pruža vrednosti kakve su sloboda, autentičnost, avantura i strast, pored vodeće uloge koju ima u segmentu vozila sa pogonom 4x4. Grand Cherokee takođe oličava pionirski duh koji pripada brendu Jeep i godinama se izdvaja kao jedan od modela koji na najbolji način predstavlja stalnu potragu za inovacijama. Nakon predstavljanja modela Willys Wagon 1946. godine kao prvog SUV vozila u autoindustriji, usledila je pojava njegove luksuzne verzije, modela Jeep Wagoneer iz 1963. godine, a potom se 1984. godine pojavila i ekskluzivnija izvedba Grand Wagoneer. Nove standarde rafiniranosti je na tržište doneo Grand Cherokee koji se pojavio pre 25 godina, i koji je definisao kategoriju premijum SUV vozila.

 

jeep%20gc%2025.jpg

 

Jeep Grand Cherokee se od 1992. godine proizvodi u pogonu Jefferson North Assembly Plant (JNAP) u Detroitu, SAD, koji se prostire na 278.700 m2. Kamen temeljac za ovu fabriku položen je 31. maja 1989. godine. Prvi Jeep Grand Cherokee sišao je sa proizvodne trake 14. januara 1992. Od samog početka, premijere na severnoameričkom auto salonu 7. januara 1992. godine, bilo je jasno da će Grand Cherokee biti hit: tada se najreprezentativniji model brenda Jeep i najnagrađivanije SUV vozilo u istoriji prvi put pojavilo prošavši kroz stakleni izlog u Cobo Convention centru u Detroitu. Počev od premijernog pojavljivanja, Grand Cherokee, kao perjanica u liniji, predstavlja standarde brenda Jeep kada je reč o snazi, udobnosti, inovativnosti i  kvalitetu izrade, a već više od četiri generacije ovaj model se redovno unapređuje novim tehnološkim funkcijama radi poboljšanja upravljanja u terenskoj i vožnji po putu, te radi postizanja neprevaziđenih nivoa izvrsnosti.

 

Prva generacija modela Grand Cherokee 1992. godine (ZJ: 1993-1998) unela je niz inovacija u svoju kategoriju vozila: to je bilo prvo SUV vozilo sa bočnim vazdušnim jastukom na strani vozača, kao i prvo koje je u ponudi imalo tri različita sistema pogona na sve točkove. Ono je  postavilo i nove standarde vožnje, upravljanja i udobnosti u segmentu SUV vozila, zadržavajući legendarne sposobnosti terenske vožnje po kojima je ovaj brend dobro poznat. Glavni sadržaj na ovom vozilu bio je sistem pogona 4x4 Quadra-Trac. Povrh svega ovoga, Jeep Grand Cherokee proizveden je upotrebom 90 recikliranih materijala i bio je prvo Jeep vozilo koje je u ponudi imalo ABS na 4 točka, kao i automatski sistem upravljanja temperaturom. Kombinacija kvalitetne izrade, superiornih terenskih sposobnosti, kao i udobnosti u vožnji po putu, doprinela je  prodaji 1.000.000 Jeep Grand  Cherokee primeraka za svega četiri godine od pojavljivanja na tržištu.

 

Druga generacija modela Grand Cherokee (WJ: 1999 – 2004) predstavljena je 1998. godine i, među ostalim funkcijama vrednim pomena, obuhvatala je novi razvodnik Quadra-Drive: novi koncept pogona 4x4 uključivao je napredan prenos obrtnog momenta sa prepoznavanjem brzine. Na ovom sistemu su, po prvi put u autoindustriji, primenjene Vari-Lok osovine sa naprednim prenosom obrtnog momenta sa prepoznavanjem brzine, i to i na prednjoj i na zadnjoj osovini. Kombinacija prenosnog mehanizma Quadra-Trac II® i Vari-Lok osovina rezultirala je u pojavi revolucionarnog sistema Quadra-Drive, koji je, bez ikakvog učešća vozača, održavao vozilo u pokretu, čak i kada je vučna snaga na jednom točku bila minimalna, a zahvaljujući čemu su vozači mogli da uživaju u vožnji u svim vremenskim uslovima. Novo rafinirano prednje vešanje omogućilo je prijatniju, klasičniju vožnju, sa krućim i snažnijim upravljanjem.

 

Sa trećom generacijom 2005. godine (WK: 2005-2010), perjanica brenda je redizajnirana, sa unapređenim voznim i karakteristikama upravljanja. Pored tri nova, stalno aktivna sistema pogona 4x4, dva nova razvodnika pogona, potpuno novog nezavisnog i prednjeg vešanja, upravljanja sa zupčastom letvom sa pužnim ozubljenjem – Jeep-ova novina – i potpuno novog 5-stepenog prenosa,  Grand Cherokee za 2005. godinu je takođe predstavio moćni 5.7-litarski HEMI® V-8 motor sa sistemom sa više različitih radnih zapremina (MDS), koji neprimetno isključuje četiri cilindra kada nije potrebna snaga 8 ventila. Prilikom ponovnog uvođenja na tržište 2010. godine, aktuelna generacija modela Grand Cherokee (kao i WK: od 2011. do danas) pokrenula je preporod brenda Jeep, a poslednjih godina je doprinela i njegovom globalnom rastu. Ostvaren je neverovatan uspeh, tako da je vozilo nadmašilo cilj od 5.5 miliona prodatih primeraka od uvođenja prve generacije na tržište pre gotovo 25 godina. Pored bogate ponude standardne opreme, aktuelni Grand Cherokee uveo je novi 3.0-litarski Multijet dizel motor, 8-stepeni automatski prenos, vazdušno vešanje Quadra-Lift, kao i sisteme upravljanja vučom Jeep Selec-Terrain i Selec-Track, i novi, ekskluzivniji i napredniji paket opreme Summit koji karakterišu luksuzniji, kožom presvučeni enterijer i vrhunske pogodnosti.

 

Danas se Jeep Grand Cherokee prodaje u više od 100 zemalja širom sveta, a njegova linija obuhvata verzije Laredo, Limited, Overland, Summit i SRT, kao i novopredstavljeni model Trailhawk, specijalizovan za terensku vožnju. Pokreće ga efikasni 3.0-litarski V-6 turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem, izveden sa Multijet II tehnologijom, kao i tri benzinska motora: 3,6-litarski Pentastar V-6, legendarni 5,7-litarski V-8, kao i moćni 6,4-litarski HEMI® V-8 motor, koji pokreće visoko-performantni model SRT. Svi motori su upareni sa 8-stepenim automatskim prenosom. Modelom za 2017. godinu koji je predstavljen na Sajmu automobila u Njujorku u martu prošle godine, Grand Cherokee je dodatno unapređen kada je reč o stilu, standardnim vrhunskim sadržajima i nivoima opreme. Prošlomesečni debi brenda Cherokee na glavnim tržištima regiona Evrope, Bliskog istoka i Afrike, kojim je zaokruženo  obeležavanje 75-godišnjeg jubileja brenda Jeep, a koje je trajalo tokom cele 2016. godine, uvelo je brend u suočavanje sa izazovima 2017. godine, u kojoj se obeležava 25 godina perjanice brenda.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeep Grand Cherokee Trackhwak na sajmu u Njujorku

 

jeep%20gc%20t.jpg

 

Fiat Chrysler Automobiles je potvrdio da će dugo najavljivani i dugo očekivani Jeep Grand Cherokee Trackhawk zvaničnu premijeru imati sledećeg meseca na sajmu automobila u Njujorku (gde će promociju inače doživeti i Dodge Challenger SRT Demon). Šef Jeepa Mike Manley je svojevremeno već potvrdio da će ovaj high-performance Grand Cherokee imati Hellcat motor i da će zauzeti mesto iznad modela Grand Cherokee SRT. Pojedini mediji su pisali da će Grand Cherokee Trackhwak koštati nekih 80.000 dolara, kao i to da bi njegova prodaja mogla da počne u drugoj polovini 2017. Kako bilo, Grand Cherokee Trackhawk će pokretati 6.2 litarski V8 motor sa kompresorom koji se već nalazi u modelima Challenger i Charger Hellcat, a gde raspolaže sa 707KS i 880 Nm. Ostaje još da se vidi sa koliko KS će raspolagati u Trackhawku, ali najverovatnije će ovde imati nešto manje snage. Takođe, Grand Cherokee Trackhawk će odlikovati i modifikovano oslanjanje, dok se pogon na sva četiri točka podrazumeva. Možda najzanimljivija je brojka koja se tiče ubrzanja. Ubrzanje od 0-60 milja na sat (96 km/h) će naime iznositi oko 3 sekunde.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vijesti o kineskom Jeepu K8

 

Zvat će se Yuntu po kineski, vjerojatno Commander na američki. Za one koji ne znaju riječ je modelu Jeepa samo za Kinu. Produženi Cherokee sa 3 reda sjedala. U SAD-u bi trebao kao Chryslerov model. Vjerojano u prodaji od 2018., a za par dana će prikazati koncept.


kina jeep 01.jpg kina jeep 02.jpg

https://www.carnewschina.com/2017/04/13/jeep-yuntu-concept-car-previews-a-new-china-only-suv/

 

 

Edited by neshaoct
prebacio slike na FLCS server / tehnički edit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cherokee čekaju neke novosti za facelift. Vjerujem da je to i kraj 2.0 dizela.

 

2019 Cherokee engines
2.0L Hurricane (NEW)
2.2L Diesel (export)
2.4L
3.2L w/ESS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo se Fiat ovajdio integracijom sa Jeepom... ali šta je sa mailim Sedicijem 4x4, on se negde izgubio u magli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mjesto pune  500L Treking i 500X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motoring Australia MotoringAustralia video: Jeep Grand Cherokee Trailhawk vs Toyota LandCruiser Prado

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeep Cherokee dobija dvolitarski turbo agregat iz Wranglera

 

jeep cherokee

 

Jeep uveliko radi na osveženju modela Cherokee, koji bi trebalo da se pojavi tokom 2018. godine. Sada je potvrđeno da će uz novi dizajn doći i novi agregati. Novi Jeep Cherokee će dobiti moderniji izgled prednjeg dela automobila, ali pored novog lica, on će dobiti i novi agregat. Reč je o četvorocilindarskom agregatu sa turbo punjačem, zapremine dva litara, kakav se nalazi u novoj generaciji modela Wrangler. Sudeći po izveštaju koji je na uvid dobio magazin ''The Truth About Cars'', novi Cherokee će imati kombinaciju ovog agregata i baterije za hibridni pogon jačine 48 volti. U toj kombinaciji agregat će proizvoditi 270 konjskih snaga i 399 Nm obrtnog momenta. Biće povezan sa devetostepenim automatskim menjačem kakav se nalazi u modelu Renegade. Pored novog agregata u ponudi će i dalje ostati V6 motor zapremine 3.2 litara koji proizvodi 271 konjsku snagu i 324 Nm obrtnog momenta, kao i osnovni četvorocilindarski agregat zapremine 2.4 litara koji proizvodi 184 konjskih snaga i 231 Nm obrtnog momenta. Svi motori će slati snagu na sve točkove, sem osnovng, kojeg ako to kupac želi, može dobiti sa pogonom na prednjim točkovima. Novi Cherokee će biti javno predstavljen početkom 2018. godine, najverovatnije na sajmu automobila u Detroitu. A pored novih opcija agregata i restilizovane spoljašnjosti, očekuje se i da kabina bude dosta osvežena i da dobije nove tehnologije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...