Jump to content
FAS Euroauto Goran
birca

Punto mk.2 - osigurači

Recommended Posts

Drugari ima li neko semu za pomenuti model, HLX 1,2 16v, odnosno interesuje me koji osigurac pokriva koji deo u vozilu.Hvala unapred

Share this post


Link to post
Share on other sites

A inače imaš i na samom poklopcu sa unutrašnje strane nacrtanu tabelu, to ovi prekidači u kabini kod desnog kolena, ne znam ovi ispod haube da li imaju na poklopcu nacrtano, mislim da ima nešto :thumbsup:

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li neko ideju zasto mi crkava osigurac od ventilatora, a sve se to dogadja kad ukjlucim klimu,i to od pre par dana kada je napunjena........

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozda ti je ventilator u kratkom spoju tj. izgoreo motor...probaj da raskacis motor ventilatora pa probaj onda da vidis sta se desava

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma radi i ventilator i klima,ali kratko nakon par minuta izbaci-pregoti osigurac.Bez klime radi ventilator naj normalnije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osigurač ventilatora (po šemi iz Autodate) je samo za ventilator i ništa drugo. Nalazi se kod motora i vrednost mu je 50A. Kod nekih 40A. Taj osigurač nema veze se klimom.

Mar00.jpg

Motor ventilatora je M6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce da je problem u samom prekidacu, desavalo se da prekidac od ventilatora/klime pravi probleme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nismo se razumeli - klima i ventilator (bar po ovoj šemi) nisu na istom osiguraču. Ventilator se uključuje preko RELEA sa komandom iz ECU(kompjuter) i ne uključujemo ga mi. Kada uključimo klimu - tada uključimo elektičnu sklopku koja poveže kompresor sa motorom i on pokreće klimu ali to je drugi osigurač. Ni meni baš nije jasno ali je moguće sledeće - ventilator radi sa motorom kratko dok skine temperaturu i ugasi se , a sa klimom radi mnogo duže. Dakle ja ipak sumnjam na ventilator. Isključi ventilator od auta i veži direktno na akumulator (pazi + i -)i prati da li se pregereva u dužem radu. Veoma oprezno. ili idi kod električara da ga proveri u dužem radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nismo se razumeli - klima i ventilator (bar po ovoj šemi) nisu na istom osiguraču. Ventilator se uključuje preko RELEA sa komandom iz ECU(kompjuter) i ne uključujemo ga mi. Kada uključimo klimu - tada uključimo elektičnu sklopku koja poveže kompresor sa motorom i on pokreće klimu ali to je drugi osigurač. Ni meni baš nije jasno ali je moguće sledeće - ventilator radi sa motorom kratko dok skine temperaturu i ugasi se , a sa klimom radi mnogo duže. Dakle ja ipak sumnjam na ventilator. Isključi ventilator od auta i veži direktno na akumulator (pazi + i -)i prati da li se pregereva u dužem radu. Veoma oprezno. ili idi kod električara da ga proveri u dužem radu.

Bilo bi dosta jasnije da covjek napise da li misli na ventilator u kabini ili na hladnjaku, posto ja mislim na onaj u kabini , a cini mi se i autor teme!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, sada vidim da je neprecizan - dakle, koji ventilator? Pa da vidimo šemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teško je ovako nešto reći. Ventilator kabine je M7 a prekidač R6. Motor ima osigurač 30A a prekidač 7,5A (sklopka k28 je zajednička).

Sklopka-kvačilo kompresora je Y11 i ima poseban sigurač 7,5A. Dakle, šta crkava od svega toga?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponovo savjetujem autoru teme da proba da zamjeni prekidac ventilatora/klime sa drugim. Ima velike sanse da mu to rijesi problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bojim se da je i skup i nezgodan za zamenu. Dovoljno je otvoriti masku pa videti (inače je mračno) da li kod prekidača nešto varniči pri uključenju. Nisi rekao koji osigurač crkava? Otvarao sam više puta taj deo maske i taj mi prekidač izgleda dosta robusno i kvalitetno. Ali, nikad se ne zna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

crkava mi osigurac od 7,5 A,koji je od ventilatora u kbini i to levo od volana, (prvi u redu desno).Slucaj se dogadja iskljucivo kada je upaljena klima posle par minuta i to od skoro kada sam klimu dopunio freonom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod Mk2b svako svetlo ima svoj osigurač (desno oboreno - F12, levo oboreno - F13, desno dugo - F14, levo dugo - F15) i svi su od po 10 A.

Tapatalk

Edited by Sasa_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

F 51 tj. ovaj obelezen crvenim, jacina je 7.5 A, mislim da je taj isto i za osvetljenje instrument table.

 

DSCF0703.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma jel si siguran kolega meni pise ovaj zuti F02 ili F20 koja je vec oznaka....to mi pise na onom poklopcu osiguraca a kad sam ga otvorio stvarno izgreo osigurac...uzgred gde ima da se kupe za punta osiguraci ...ap sport ili ...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se ne varam svaka pumpa bi trebalo da ima sijalice, osigurace i najosnovniju opremu za auto.

 

A pogresio jesam za osigurac, izgleda da sam permutovao za jednu poziciju iznad. Izvinjavam se kolega. :) 

 

OS_1.jpg OS_2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...