Jump to content
FAS Goran
jboban

Fiat Stilo 1.9 JTD / MJet - gubi snagu...

Recommended Posts

Koliko dugo si vozio sa raskacenim?

Nekada ne upali odma treba mu neko vreme da javi gresku, znam da je nekima tek posle par dana javljao...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre nego sto sam ga cistio, cisto za probu, mozda sat-dva u vr' glave je bio raskacen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto slicno se desavalo i meni na Stila jtd. Naime, odjednom se upali lampica motora, ne moze preko 3000 obrtaja i naravno, izgubi vise od 50% snage. Toliko da nisam mogao da izadjem na nekoj normalnoj uzbrdici u drugoj brzini. Tako je radio 10 min. pa se ugasi lampica, i sve fukcionise u najboljem redu. Pa se kasnije opet upali, pa ugasi, kroz 1h, 5h, nema pravila. I ono najgore, sve to se desavalo na povratku iz CG. <_< No, bilo kako bilo, stigao sam bez vecih problema. I na kraju resio sve to uz pomoc nekog cleaner spreja za diskove, dzekove... Ocistio sam sve dzekove koje sam mogao da vidim na autu. :D I uspeo sam da resim problem. Tako da prvo pogedajte to, mozda i uspete da resite problem. :thumbsup:

Edited by Milosc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto kao i kod mene. Pocne trzati oko 2000 obrtaja, pa se intenzivira od 2500-3000...Trza mozda najvise u trecoj brzini kod laganog ubrzavanja. Od 3000 nista. Rece mi dijagnostika danas egr ventil. Treba ga ocistiti. Ne znam da li sam da ulazim u tu avanturu, inace mehanika mi nije stran pojam ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bi ti rekao da pokusas sam da uradis :) a isto tako bih te savetovao da EGR zablokiras :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasican simptom egr-a, kod drugara nije pomoglo ciscenje da bi proradio, ali kako je stavio plocicu istog trenutka je auto poceoda se normalno ponasa, inace isto na laganim ubrzanjima je seckao, stoje laganije ubrzavao vise se osecalo, na punom gasu je sve bilo ok.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moze li zbog njega biti povecana potrosnja goriva? Vidim da mi je jedno 20% povecana potrosnja u posljednje vrijeme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff nisam 100% siguran ali moguce je, stavi plocicu par dana pa ces da vidis da li je nestalo seckanje i isprati potrosnju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma rekli su mi ovi u servisu da ce ga prvo ocistiti pa da onda probam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako god hoces, tom drugaru su menjali map senzor, overboost, i cistili egr, i nista nisu resili....

Za tebe je najjeftinije i najlakse da stavis plocicu pa ako nije to to onda skini pa oteraj kod majstora, to je posao od skidanja dva srafa, ali auto je tvoj pa ti biras sta ces. Postoji mogucnost da posle ciscenja sve proradi, ali ako vozis pretezno gradsku voznju neces docekati sledeci mali servis i imaces iste simptome.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo danas su u servisu ocistili EGR i ocistili senzor pritiska (sav je bio zalijepljen, kompletno). Razlika je primjetnija ali su opet ostali simptomi trzanja. Nakacili na dijagnostiku, pokazuje sve u redu. Onda sam dodao zestok gas i turirao te su primjetili da negdje kod protokomera pri naglom dodavanju gasa izadje oblacica vazduha/dima vani. Iskljucili su protokomer i vozilo se pocelo potpuno drugacije ponasati, bolje vuci, ne trza...

Uglavnom, kazu do protokomera je, rekose da slobodno vozim bez njega dok ne nadjemo polovan, nov je oko 110 eura... E sada, da li je moguce tako zakljuciti da je protokomer otisao...

Edited by luka78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa treba da prikaze lose vrednosti na dijagnostici. Ako uzimas nov, samo Bosh iako je skluplji od tih 110e :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

imao sam isti problem,,neko vrijeme sam vozio bez njega i probavao sam polovne uglavnom tesko je naci ispravan problem sam rijesio kupovinom novog senzora protoka zraka 160km.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U AP sportu cijena protokomera iznosi 10.441 din. Vidim da je serijski broj isti kao i kod mene, 0281002980. Danas sam ga pokušao očistiti, ali je uložak upresan u kuciste, nije na vijke. Nekako sam ga razdvojio, ali i uložak/senzor je kompletan zatvoren pa sam naspricao u otvore koliko sam mogao. Bas je bio mastan i uložak i kuciste i crijeva. Slike su u prilogu.

WP_20160521_13_06_25_Pro.jpg

WP_20160521_13_05_13_Pro.jpg

WP_20160521_13_05_46_Pro.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Nakon ciscenja protokomera i ponovnog prikljucivanja, nakon par kilometara voznje (i nakon gasenja i paljenja auta), lampica Check engine se ugasila. Medjutim, prvobitni problemi su se vratili (trzanje pri laganom ubrzavanju oko 2000 rpm, potrosnja goriva je i dalje visoka, cini mi se da je tromiji). Tako da mu ne gine zamjena. Operacija "ciscenje" nije uspjela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 2:

Stavljen polovan protokmer ali su se problemi sa trzanjem i naglim ubrzavanje ponovo pojavili, kao da je stari priključen. I ponovo se cuju kao nekakvi zupcaanici ili sl kada se naglo oduzima gas ili kada trzne. Sada me brine sta ako kupim novi protokomer, a problemi ostanu. Dijagnostika ne pokazuje nikakve greške sada. Kolega sa hr foruma kaže da je garant to sve do EGR ventila?

Uređivanje poruke
 
Edited by luka78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja citam i citam i sve kao necu da se ponavljam i da se pravim pametan, ali najjeftinija stvar je da zablokiras egr i vidi kako ce se auto ponasati, ti umesto toga placas njegovo ciscenje, menjas protokomere, gubis vreme, ali kao sto sam i onda rekao tvoj auto, i tvoje pare... ja sam samo prijateljski savetovao, ne mozes da naneses stetu a moze da ustedis i novac i vreme a najvaznije da nabacis kez na lice ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kontam ja tebe i hvala ti, a znaš kako je u servisima, ako "pametujes"...A očito se sve vraća na EGR, sa tim sto ga ja ne bi " blindao" već bi radije vidio opciju da ga zamijenim, ako se potvrdi da je on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako pametujes? Pa vidim da oni mnogo pametuju i igraju se menjanja delova pa ako ubodu....naravno svo njihovo igranje tebe kosta...postoje stavke zbog koji moze i novi da pocne da stuca ubrzo a to bi u servisu trebali da znaju....ako.je tvoj egr vec zasrao usisnu granu velike su sanse da je prigusena i ona cevka sto ide od izduvne do njega a moguce da je i katalizator za izbacivanje, sto znaci ako zelis da sve sljaka bas bas dobro, ide skidanje i ciscenje usisne grane, izbacivanje katalizatora i ciscenje te cevke od izduvne do egr-a (izmenjivac toplote) i onda stavis nov egr i uzivas....... ili jednostavno zablokiras.

 

Nije mi jasno zasto neces da ga zatvoris na dan-dva-nedelju dana cisto samo da dijagnostikujes kvar da budes 100% siguran da je samo do njega..... nema sta da pametujes servisima, dodjes sa pricom dobar dan hocu da zatvorim egr sa plocicom da li to moze kod vas i koliko je, ako pocnu da oni tebi pametuju kazes dovidjenja i odes kod sledeceg, ovo sve u slucaju da ti to ne znas da uradis, ali prosto je ko i menjanje tocka.... Sad sam na telefonu pa ne vidim koji je motor u pitanju, tj koliko konja?

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, Kuvalja said:

Sad sam na telefonu pa ne vidim koji je motor u pitanju, tj koliko konja?

 

1.9 MJet 16v 150KS, Nuova Bravo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitam zbog greske, taj period ce javljati gresku.

Tom motoru egr moze da napravi i havariju, tako sto zablokira rad klapnica pa se odvale i upadnu u motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa trebao bi se EGR softverski iskljuciti koliko sam skontao. A tako ce i biti, mada nisu mi uzeli para za to "igranje" jer nisu rijesili problem, ali me jedino zbog vremena nervira sve i cekanja. A cudi me da dijagnostika ne izbacuje greske, a vjerovatno je treba nakaciti u voznji i pratiti parametre na izduvu kao i usisu.

Edited by luka78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mjet javi igreško ako se fizički blokira egr, treba ga sw rješti. 

Maf se testira, tako, da ga izključiš i ako avto ide ok, onda je on v pitanju, čiščenje senzora u 90% NE riješi problema. Inače multijet ima maf sa komplet kutijo, ne znam kako si ga gore razstavio...

 

Ako primetiš, da ti avto trese na leru/vožnji onda su za proveriti Dize, 90% sam, da ti imaš dize u lošem stanju. Karakteristike od +4 mg/i prave probleme.

Map senzor mora imati karakteristike boost pressure od cca 970-1050 mbar, to se proveri u fazi ugašenog avta.

Maf senzor sa otvorenim egr u leru mora imati cca 270-300mgi, ako je egr blindiran onda 470-500mgi.

 

Sve to se da vidjeti u 5min sa diagnostiku i sa dobrim majstrom, koji se razumije u takve stvari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E hvala ti. MAF (protokomer) sam uspio rastaviti, on jeste upresan ali se na potez izvadi iz kucista. Malo sile je potrebno. Zamijenjen je MAF sa drugim ali auto se isto ponasa, trza, vise trosi, tromiji.

Dizne su provjerene sve su ok, jedna malo odskace od drugih ali u granicama toleranicje, auto ne trese u leru.

MAP je isto ociscen.

Moram jos na dijagnostici reci da se provjere vrijednosti koje si napisao za MAF i MAP ali sve navodi na EGR kao sto kolege rekose.

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dize se testira dok je avto zagrijan na 90, i najbolje je proveriti u toku vožnje, odstupanja +4 nisu ok.

Dok si zamijenju maf senzor, si stavio istega Bosch u cijelem kučistom? Vložak se na mjet ne mijenja, obvazeno mora biti Bosch komplet za kušiščem. Znači za tvoj avto ide ovaj:  0281002980

Proveriti i sva čreva za vazduh i pritisak.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...