strcentar 1 Posted April 18, 2010 Interesuje me da li postoji mogucnost regulacije visine samo za kratka svetla, posto mi bacaju jedva 15-20m. Razmisljao sam o podizanju celih farova, ali mi duga rade skroz OK. Ako moze, kako to da izvedem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted April 18, 2010 Mislim da imaš ono dugme za štelovanje farova iz kabine... Quote Share this post Link to post Share on other sites
strcentar 1 Posted April 19, 2010 Da, ali sa tim dugmetom mogu samo jos da ih spustim, ali ne i da ih vise podignem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
koshke 0 Posted April 19, 2010 uokvireno je dugme.Pa tako je propisano....moraces da se naviknes I ja sam imao isti problem,sada vec ne obracam paznju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vandu 37 Posted April 19, 2010 Imas na samom faru plasticni sraf za podesavanje, rupa je na sasiji iznad fara, ... Evo uputstvo za pravilno podesavanje farova. http://forum.fiat-bg.org/download.php?id=35773 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 2 Posted April 19, 2010 ili lepo pravac po xenone Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 10 Posted April 19, 2010 (edited) Što ti i ja toplo preporučujemMedjutim postoji jedna mogućnost usled čega ti farovi sijaju tako. Može da se desi da su ti sijalice okrenute naopačke (nisam siguran da li Marea ima H4 ili H7 - mislim da je ipak ovo drugo u pitanju), a kod njih se masovno dešava da vlasnik prilikom promene ne obrati pažnju kako stavlja sijalicu u ležište, pa ako je stavi naopačke (kako obično biva) razlika u visini snopa izmedju oborenog i dugog svetla je drastična, te praktično tebi duga svetla sijaju kako treba, a oborena na "pola metra". Ukoliko bi ih podigao mehanički navojnim podešivačem dobićeš dobru dužinu snopa oborenog svetla, a nebo će ti osvetljavati duga. Znači prvo to proveri. Ukoliko se odlučiš za xenonski kit - tu lično rešavaš sve probleme, ali je problem naštelovanosti farova još naglašeniji. Predhodno proveri da li su ti "bistra" i svetla stakla farova....Ako nisu: operi i poliraj (spolja). Ako je problem iznutra, tu je Dr. Error koji od nemogućeg pravi - moguće! Edited April 19, 2010 by Damjanović Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 2 Posted April 19, 2010 A posle se za prskalice i regulaciju snadji Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 10 Posted April 19, 2010 (edited) E bre Terza, zašto kvariš mladalačku sreću! (Šala.) I taj problem je rešiv, malko sam se raspitivao...sve se to da srediti, ali opet 70-tak izleti iz džepa. Mogu da se nadju prskalice, vezuju se na iste komande prskanja prozora, nije zakonopisac propisao koliko bara treba da ima pritisak mlaznice, pa je moguće da staviš i obične štrcljke za pranje farova. Što se tiče automatske nivelicaje nagiba farova - to se rešava sa dva senzora nagiba koji se vezuju za motor za ručno podešavanje farova. Naime, senzor reaguje na 3 položaja visine zadnje osovine, montira se na prednju i zadnju osovinu, i u zavisnosti koliko opteretiš zadnju osovinu - senzor reaguje impulsom na pozicije 1,2,3, i daje komandu za spuštanje snopa, upravo ono što radiš ti rukom kad opteretiš vozilo putnicima na zadnjem sedištu i prtljagom. Prednacrt Zakona postoji, kada će se usvojiti, i koliko će biti menjan ne zna se. Edited April 19, 2010 by Damjanović Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 2 Posted April 19, 2010 Ma ja bas zato i otvorih temu o primeni zakona Ma ima i auta koja fabricki imaju xenone, a nemaju dodatna sociva niti prskalice, pa stace sa njima. I kako mogu da izmere pritisak u prskalici i sta ce na tehnickom da njih petorica sednu na gepek da vide da li se socivo pomera kad auto lege hoce, hoce... Jednstavno neke stvari su samo za to da pisu i to je to. Kao sto je bilo milion stvari u starom zakonu koj se nisu sprovodile niti postovale, tako ce biti i u ovom!Inace, meni ni oni motorici za rucno podesavanje farova u stilu ne rade Videcu da li mogu da mi srede kad budem radio xenone. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 10 Posted April 19, 2010 (edited) Mada sam naučen (pogrešno) da slepo poštujem Zakone (čak ih pišem velikim slovom) - "opredeljenje" za montažu i postojanje prskalica za stakla i nivelaciju nagiba vozila nije uopšte glupa zamisao, mada bi trebala da važe za sva vozila - imala ona xenone ili ne. To što su vozila sa xenonima uglavnom (skoro svi) naštelovali svoje farove - ne abolira armiju ostalih da šaraju svojim snopovima po očima vozača koji im dolaze u susret. Mislim da će to biti poenta realizacije zakonskih odredbi. Inače pročitao sam temu koju si otvorio, zanimljiva je i vrlo aktuelna i mislim da će broj učesnika u njoj u svakom slučaju skrenuti pažnju odgovornih na način sprevodjenja Zakona (ne zaboravite da ovaj Forum čitaju i neaktivni članovi--- Edited April 19, 2010 by Damjanović Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 2 Posted April 19, 2010 To si u pravu. Ja pojedine ljudi uopste ne razumem, cak se i meni jednom desilo da mi majstor podigao farove skroz. I onda sam hteo da mu j... sve po spisku kad sam se vratio sa puta. Svetla ubise, iscoravise druge ucesnike u saobracaju, svi iz revolta mi pale duga, a ja jos gore nista ne vidim, jer kad mi sedne 5 ljudi u auto i pun gepek, farovi biju nebu pod oblake pa ni sam ne vidim nista a drugima smetam! Zato mi nikada nece biti jasno zasto ljudi lepo ne nasteluju svoje farove kad ih to i onako nista ne kosta. Mada i ja se cudim zasto ne steluju farove kad znam pojedini koji voze sa kocnicama koje "malo losije hvataju" i za to su nemarni a kamo li za nesto drugo. Inace slazem se sa tobom i mislim da svaki auto treba da ima uredjaje za ciscenje farova. Ne znam zasto fabrike to ne ugradjuju kad to i onako nije neki dodatni trosak, ne znam sta ustede na tome. A svi zanmo kako je kad zimi vozis iza nekog kamiona koji prsti na sve strane prlajvstinu sa puta koji je vlazan, pa farovi ne mogu sami da se speru, nego se na onako vruce samo lepi prlajvstina i posle 20 km ne vidi se nista! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 10 Posted April 19, 2010 U pitanju je cena po jedinici priizvoda i norma sat za montažu uredjaja. Recimo, ti, ili ja bi svakako platijili taj uredjaj na ukupnu cenu vozila: to ne utiče više od 0.1% , medjutim kad se udari proizvodnja planirane serije - to u projektovanom bilansu uspeha učestvuje sa značanim parama. Jedini spas je da se ovakve stvari uvedu pod ISO standard i kraj. Svi proizvodjači moraju da imaju te uredjaje koji utiču na opštu bezbednost i tačka. Biće to uskoro. Quote Share this post Link to post Share on other sites
strcentar 1 Posted April 19, 2010 Malo sam podigao farove, nisu bili dobro naštelovani. Daljina je OK, ali intezitet je jako loš. Tačno je da mi se desni far magli, ali levi mi je čist ko suza i opet slabo. Na Kadettu starom 23 godina je bilo sigurno 50% bolje.@DamjanovićNema šanse da je sijalica okrenuta nopako, Marea nosi H1. Dr.Error Neko sredstvo, ko proizvodi, gde može da se nadje? Koja je okvirna cena?Prskalice za farove imam fabričke. A retko kad ja preopteretim auto da bi mi trebala automatska regulacija. Ako se pak desi, Bože moj, tu je dugme u kabini i problem rešen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted April 19, 2010 Automatska regulacija nije tu prvenstveno zbog opterećivanja automobila teretom...već kada prelaziš preko ležećeg...penješ se ili silaziš sa ivičnjaka...ili jednostavno kada god voziš po asfaltu koji ipak nije avionska pista i ima gomilu sitnih ulegnuća i sl...ona u svim tim situacijama odreaguje...i koriguje snop... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 10 Posted April 19, 2010 (edited) To bi bilo sjajno da je moguće.... Ali nije. Ne postoji motor koji bi na komandu senzora u trenutku podigao ili spustio far. Ukoliko pokušamo ručnom komandom da zadamo prelaz izmedju pozicije 1 ili 2, to traje bar jednu sekundu.Kakva vajda kad se preleti preko rupe ili ivičnjaka za 0.1 sec!!! Na tenkovima postoji slična naprava - žiroskop. Ali tenk se kreće desetostruko manjom brzinom, i nikad ne ispaljuje projektil dok je u pokretu, na prethodno naciljanu metu - sem ako nije vodjen projektil!. Korigovati snop u desetinki dekunde je bar do sada u domenu naučne-pravne fantastike. Voleo bih da znam za i jedno vozilo koje može da isprati korekciju ugla u deliću sekunde... Ne može ni ljudsko oko. Edited April 19, 2010 by Damjanović Quote Share this post Link to post Share on other sites
error 0 Posted April 19, 2010 (edited) @andrane možeš dizati kratka svetla a da ne diraš dugana marei su duga svetla 'upucana' fabrički prema kratkim svetlimareflektor dugog svetla je ustvari nosač projektora za kratkaznači samo ušteluješ kratka a duga su već uštelovanadr.Error nije Mr.Proper http://www.phawker.com/wp-content/uploads/2007/04/mr-clean.jpg@čika Damjanovićmotorići koji su ugrađivani na farove koji imaju regulaciju iz kabine i motorići iz kompleta za autonivelaciju nisu istiSelf-leveling Systems and Future Headlight TechnologyMost adaptive headlights systems also include a self-leveling system. Self-leveling headlights have an additional level sensor that determines if the car is tilted forward or back. For example, if a car is driving over a large bump, when the front of the car hits the bump, it lifts up. Standard headlights would briefly point up into the sky until the rear of the car moved over the bump and the car returned to a level position. You may have noticed this if a car driving behind you at night passed over a bump, such as a railroad crossing. The other car's headlights would flash briefly, as if the driver had blinked his or her high beams at you. This is actually the car's headlights temporarily pointing up and into your eyes instead of down at the road. With a self-leveling system, electric servomotors react to the level sensor and keep the headlights aimed down at the road, no matter the position of the car.Self-leveling headlights are already required on new cars in Europe, and they're required on all U.S. cars equipped with bi-xenon headlights. Bi-xenon lights are so bright that they would blind other drivers if they didn't level themselves. Edited April 19, 2010 by error Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted April 19, 2010 Postoji jos jedna mogucnost zasto na Marei lose bacaju srednja svetla,ako ti je ona varijanta sa socivima ,to je ovaj tip faraZna da se desi da je unutar sociva,bukvalno izgoreo reflektor ,jer i socivo ga ima, i onda dzabe stelovanje Naravno nadam se da ti se ovo nije desilo ,nasao sam slike negdemna nekom engleskom forumu,reflektor u socivu je bio karamel boje ,onda je to Enlez odvojio od sociva i ponovo naneo refleksivni,srebrni sloj-i farovi su bili ko novi Xenoni su prava stvar za Mareina sociva ,ja imao na Marei,sijalo fenomenalno ,a nikom nije smetalo -jer socivo,ako je nastelovan far,ne rasipa svetlo i idealno je za xenone Quote Share this post Link to post Share on other sites
error 0 Posted April 19, 2010 ako je andra gospodin koji je bio kod mene pre 10ak dana, upravo mu se to i desilo sa reflektorima na sočivima... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted April 19, 2010 Znaci karamelizirani farovi -najgora varijanta pa jer neko kod nas radi reparaciju refleksivnih povrsina ,a da je trajno i kvalitetno zlu ne terbalo Quote Share this post Link to post Share on other sites
strcentar 1 Posted April 20, 2010 @errorNe nisam ja bio kod vas, ja sam kupio Mareu pre 4 dana.Verovatno su kod mene karamelizovani reflektori, ali me i to buni. Desni far mi se magli ponekad, i u njemu je reflektor dugog svetla dobio tackice karamel boje, i logicno mi je da je i reflektor kratkog. Ali mi je nelogicno da u drugom faru reflektor kratkog toliko propadne a da je reflektor dugog kao nov, far mi izgleda kao na slici gore, cist kao suza.Narucujem sutra Xenone, pa sta mi Bog da. Sijace definitivno mnogo bolje nego halogene, cak i sa dobrim farom. Sto se ispunjenja zakonskih normi tice, prskalice za farove imam, a socivo, ko sto Mik rece ne rasipa svetlost, i xenoni ne smetaju drugim vozacima, tako da ce regulacija, ako bude neophodna da seceka (finansijski) bolje dane. Quote Share this post Link to post Share on other sites
strcentar 1 Posted April 23, 2010 Svi problemi reseni, od errora kupljeni xenoni, danas namesteni i ja konacno vidim.Farovi mi za divno cudo nisu karamelizovali, koliko sam danas mogao da primetim kada sam ih skidao.Prezadovoljan sam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihajlo_J 0 Posted March 18, 2011 Posto sam odgovor na jedno pitanje nasao...Xenoni su prava stvar za Mareina sociva ,ja imao na Marei,sijalo fenomenalno ... sada me interesuje gde se mogu kupiti prskalice? I koliko evropskih je to zadovoljstvo? Nemam predstavu koliko bi moglo kostati, niti na otpadu niti nove.Ili kako se na drugi nacin to moze improvizovati? Te prskalice su zakon i stavio bih ih bez obzira na xenone! A za automatsku nivelaciju me bas zabole uvo! Cak i da se desi scenario prepopterecenog auta koji iza polegne i digne snop, fino na tockic ga spustis i dovidjenja.I jos jedna stvar, moze li se sta preventivno uraditi da ne bi doslo te karamelizacije refleksione povrsine, necim je premazati ili slicno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
strcentar 1 Posted March 18, 2011 Sto se tice prskalica, meni samo sluze za ukras, vrlo brzo sam iscupao kabal sa pumpice kada je pocelo zimus otopljavanje prvog snega. Ne isplati se, boca koja hvata oko 3 litara tecnosti ostane prazna za 2-3 dana, krenem na dug put, i racunam sipao sam prekjuce tecnost ne trebam da dolevam, i zeznem se. Kako je pranje vetrobranskog stakla, isto kao i zadnjeg neophodno pri takvim uslovima puta, ostanem bez tecnosti, a za malera nisam poneo bocu od kuce. Probam sa destilovanom vodom, posto sam to jedino imao kod sebe, temperatura je bila tik iznad nule, ali pri malo vecoj brzini ledi se na staklu.One prskalice trose kao, da ne kazem sta. Tako da to vise ne koristim, nisam imao ni na jednom autu do sad, pa mi ni sad taj luksuz i ne treba. Ako se vec kao sredstvo za pranje stakla korist rakija, kao sto neki rade, isplati se ako se kuci ima jedno burence od 100-tinak litara za sezonu A tehnicki sam prosao pre par dana bez ikakvih problema, nisu mi ni gledali svetla. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihajlo_J 0 Posted March 19, 2011 A koje si imao prskalice? Fabricke? Quote Share this post Link to post Share on other sites