Welcome to Fiat-Lancia Club Serbia Forum

fb nalog 02.jpg

Za pisanje u bilo kojoj temi na Forumu neophodno je da se ulogujete. Ili tako što napravite svoj korisnički nalog na Forumu (klik na Sign Up i popunite polja), ili još lakše tako što se povežete sa Vašim Facebook nalogom.

Opet klik na ''Sign Up'', onda izaberite ''Sign In with Facebook'', izaberite da li želite na Forumu da koristite ime sa Facebook-a ili želite neko drugo ime, i to je to. Sve ovo klikćete samo prvi put, svaki sledeći put Forum je to automatski upamtio.

 

Povezivanjem na Forum dobijate mogućnost da učestvujete u diskusijama, postavljate slike, video klipove, dobijate notifikacije kroz Browser (da, isto kao na FB-u :) ), šaljete/primate privatne poruke, ''tagujete'' druge ljude kako bi odmah videli Vaš upis... Kao da ste postali deo jedne veeeeelike FB grupe sa trenutno preko 15.000 ljudi sa kojima razmenjujete stavove. :) 

strcentar

Fiat Marea / Bravo - kratka svetla su mnogo kratka / poboljšati farove

106 posts in this topic

Interesuje me da li postoji mogucnost regulacije visine samo za kratka svetla, posto mi bacaju jedva 15-20m. Razmisljao sam o podizanju celih farova, ali mi duga rade skroz OK. Ako moze, kako to da izvedem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da imaš ono dugme za štelovanje farova iz kabine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ali sa tim dugmetom mogu samo jos da ih spustim, ali ne i da ih vise podignem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uokvireno je dugme.

Pa tako je propisano....moraces da se naviknes :rolleyes: I ja sam imao isti problem,sada vec ne obracam paznju...

oSZ0S.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ili lepo pravac po xenone :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što ti i ja toplo preporučujem

Medjutim postoji jedna mogućnost usled čega ti farovi sijaju tako. Može da se desi da su ti sijalice okrenute naopačke (nisam siguran da li Marea ima H4 ili H7 - mislim da je ipak ovo drugo u pitanju), a kod njih se masovno dešava da vlasnik prilikom promene ne obrati pažnju kako stavlja sijalicu u ležište, pa ako je stavi naopačke (kako obično biva) razlika u visini snopa izmedju oborenog i dugog svetla je drastična, te praktično tebi duga svetla sijaju kako treba, a oborena na "pola metra". Ukoliko bi ih podigao mehanički navojnim podešivačem dobićeš dobru dužinu snopa oborenog svetla, a nebo će ti osvetljavati duga. Znači prvo to proveri.

Ukoliko se odlučiš za xenonski kit - tu lično rešavaš sve probleme, ali je problem naštelovanosti farova još naglašeniji. Predhodno proveri da li su ti "bistra" i svetla stakla farova....Ako nisu: operi i poliraj (spolja). Ako je problem iznutra, tu je Dr. Error koji od nemogućeg pravi - moguće!

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

A posle se za prskalice i regulaciju snadji :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bre Terza, zašto kvariš mladalačku sreću! (Šala.) I taj problem je rešiv, malko sam se raspitivao...sve se to da srediti, ali opet 70-tak izleti iz džepa. Mogu da se nadju prskalice, vezuju se na iste komande prskanja prozora, nije zakonopisac propisao koliko bara treba da ima pritisak mlaznice, pa je moguće da staviš i obične štrcljke za pranje farova. Što se tiče automatske nivelicaje nagiba farova - to se rešava sa dva senzora nagiba koji se vezuju za motor za ručno podešavanje farova. Naime, senzor reaguje na 3 položaja visine zadnje osovine, montira se na prednju i zadnju osovinu, i u zavisnosti koliko opteretiš zadnju osovinu - senzor reaguje impulsom na pozicije 1,2,3, i daje komandu za spuštanje snopa, upravo ono što radiš ti rukom kad opteretiš vozilo putnicima na zadnjem sedištu i prtljagom. Prednacrt Zakona postoji, kada će se usvojiti, i koliko će biti menjan ne zna se.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ja bas zato i otvorih temu o primeni zakona :) Ma ima i auta koja fabricki imaju xenone, a nemaju dodatna sociva niti prskalice, pa stace sa njima. I kako mogu da izmere pritisak u prskalici i sta ce na tehnickom da njih petorica sednu na gepek da vide da li se socivo pomera kad auto lege :) hoce, hoce... Jednstavno neke stvari su samo za to da pisu i to je to. Kao sto je bilo milion stvari u starom zakonu koj se nisu sprovodile niti postovale, tako ce biti i u ovom!

Inace, meni ni oni motorici za rucno podesavanje farova u stilu ne rade :) Videcu da li mogu da mi srede kad budem radio xenone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mada sam naučen (pogrešno) da slepo poštujem Zakone (čak ih pišem velikim slovom) - "opredeljenje" za montažu i postojanje prskalica za stakla i nivelaciju nagiba vozila nije uopšte glupa zamisao, mada bi trebala da važe za sva vozila - imala ona xenone ili ne. To što su vozila sa xenonima uglavnom (skoro svi) naštelovali svoje farove - ne abolira armiju ostalih da šaraju svojim snopovima po očima vozača koji im dolaze u susret. Mislim da će to biti poenta realizacije zakonskih odredbi. Inače pročitao sam temu koju si otvorio, zanimljiva je i vrlo aktuelna i mislim da će broj učesnika u njoj u svakom slučaju skrenuti pažnju odgovornih na način sprevodjenja Zakona (ne zaboravite da ovaj Forum čitaju i neaktivni članovi---police.gif

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

To si u pravu. :thumbup: Ja pojedine ljudi uopste ne razumem, cak se i meni jednom desilo da mi majstor podigao farove skroz. I onda sam hteo da mu j... sve po spisku kad sam se vratio sa puta. Svetla ubise, iscoravise druge ucesnike u saobracaju, svi iz revolta mi pale duga, a ja jos gore nista ne vidim, jer kad mi sedne 5 ljudi u auto i pun gepek, farovi biju nebu pod oblake pa ni sam ne vidim nista a drugima smetam! Zato mi nikada nece biti jasno zasto ljudi lepo ne nasteluju svoje farove kad ih to i onako nista ne kosta. Mada i ja se cudim zasto ne steluju farove kad znam pojedini koji voze sa kocnicama koje "malo losije hvataju" i za to su nemarni a kamo li za nesto drugo. Inace slazem se sa tobom i mislim da svaki auto treba da ima uredjaje za ciscenje farova. Ne znam zasto fabrike to ne ugradjuju kad to i onako nije neki dodatni trosak, ne znam sta ustede na tome. A svi zanmo kako je kad zimi vozis iza nekog kamiona koji prsti na sve strane prlajvstinu sa puta koji je vlazan, pa farovi ne mogu sami da se speru, nego se na onako vruce samo lepi prlajvstina i posle 20 km ne vidi se nista!

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pitanju je cena po jedinici priizvoda i norma sat za montažu uredjaja. Recimo, ti, ili ja bi svakako platijili taj uredjaj na ukupnu cenu vozila: to ne utiče više od 0.1% , medjutim kad se udari proizvodnja planirane serije - to u projektovanom bilansu uspeha učestvuje sa značanim parama. Jedini spas je da se ovakve stvari uvedu pod ISO standard i kraj. Svi proizvodjači moraju da imaju te uredjaje koji utiču na opštu bezbednost i tačka. Biće to uskoro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo sam podigao farove, nisu bili dobro naštelovani. Daljina je OK, ali intezitet je jako loš. Tačno je da mi se desni far magli, ali levi mi je čist ko suza i opet slabo. Na Kadettu starom 23 godina je bilo sigurno 50% bolje.

@Damjanović

Nema šanse da je sijalica okrenuta nopako, Marea nosi H1.

Dr.Error :question: Neko sredstvo, ko proizvodi, gde može da se nadje? Koja je okvirna cena?

Prskalice za farove imam fabričke. A retko kad ja preopteretim auto da bi mi trebala automatska regulacija. Ako se pak desi, Bože moj, tu je dugme u kabini i problem rešen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automatska regulacija nije tu prvenstveno zbog opterećivanja automobila teretom...već kada prelaziš preko ležećeg...penješ se ili silaziš sa ivičnjaka...ili jednostavno kada god voziš po asfaltu koji ipak nije avionska pista i ima gomilu sitnih ulegnuća i sl...ona u svim tim situacijama odreaguje...i koriguje snop... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bi bilo sjajno da je moguće.... Ali nije. Ne postoji motor koji bi na komandu senzora u trenutku podigao ili spustio far. Ukoliko pokušamo ručnom komandom da zadamo prelaz izmedju pozicije 1 ili 2, to traje bar jednu sekundu.Kakva vajda kad se preleti preko rupe ili ivičnjaka za 0.1 sec!!! Na tenkovima postoji slična naprava - žiroskop. Ali tenk se kreće desetostruko manjom brzinom, i nikad ne ispaljuje projektil dok je u pokretu, na prethodno naciljanu metu - sem ako nije vodjen projektil!. Korigovati snop u desetinki dekunde je bar do sada u domenu naučne-pravne fantastike. Voleo bih da znam za i jedno vozilo koje može da isprati korekciju ugla u deliću sekunde... Ne može ni ljudsko oko.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andra

ne možeš dizati kratka svetla a da ne diraš duga

na marei su duga svetla 'upucana' fabrički prema kratkim svetlima

reflektor dugog svetla je ustvari nosač projektora za kratka

znači samo ušteluješ kratka a duga su već uštelovana

dr.Error nije Mr.Proper :)

http://www.phawker.com/wp-content/uploads/2007/04/mr-clean.jpg

@čika Damjanović

motorići koji su ugrađivani na farove koji imaju regulaciju iz kabine i motorići iz kompleta za autonivelaciju nisu isti

Self-leveling Systems and Future Headlight Technology

Most adaptive headlights systems also include a self-leveling system. Self-leveling headlights have an additional level sensor that determines if the car is tilted forward or back. For example, if a car is driving over a large bump, when the front of the car hits the bump, it lifts up. Standard headlights would briefly point up into the sky until the rear of the car moved over the bump and the car returned to a level position. You may have noticed this if a car driving behind you at night passed over a bump, such as a railroad crossing. The other car's headlights would flash briefly, as if the driver had blinked his or her high beams at you. This is actually the car's headlights temporarily pointing up and into your eyes instead of down at the road. With a self-leveling system, electric servomotors react to the level sensor and keep the headlights aimed down at the road, no matter the position of the car.

Self-leveling headlights are already required on new cars in Europe, and they're required on all U.S. cars equipped with bi-xenon headlights. Bi-xenon lights are so bright that they would blind other drivers if they didn't level themselves.

Edited by error

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji jos jedna mogucnost :unsure: zasto na Marei lose bacaju srednja svetla,ako ti je ona varijanta sa socivima :question: ,to je ovaj tip fara

10982L.gif

Zna da se desi da je unutar sociva,bukvalno izgoreo reflektor :crybaby: ,jer i socivo ga ima, i onda dzabe stelovanje :no

Naravno nadam se da ti se ovo nije desilo :huh: ,nasao sam slike negdemna nekom engleskom forumu,reflektor u socivu je bio karamel boje :blink: ,onda je to Enlez odvojio od sociva i ponovo naneo refleksivni,srebrni sloj-i farovi su bili ko novi :clap:

Xenoni su prava stvar za Mareina sociva :thumbsup: ,ja imao na Marei,sijalo fenomenalno :thumbup: ,a nikom nije smetalo ;) -jer socivo,ako je nastelovan far,ne rasipa svetlo i idealno je za xenone B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako je andra gospodin koji je bio kod mene pre 10ak dana, upravo mu se to i desilo sa reflektorima na sočivima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci karamelizirani farovi :crybaby: -najgora varijanta <_<

pa jer neko kod nas radi reparaciju refleksivnih povrsina :question: ,a da je trajno i kvalitetno :whistle:

zlu ne terbalo :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@error

Ne nisam ja bio kod vas, ja sam kupio Mareu pre 4 dana.

Verovatno su kod mene karamelizovani reflektori, ali me i to buni. Desni far mi se magli ponekad, i u njemu je reflektor dugog svetla dobio tackice karamel boje, i logicno mi je da je i reflektor kratkog. Ali mi je nelogicno da u drugom faru reflektor kratkog toliko propadne a da je reflektor dugog kao nov, far mi izgleda kao na slici gore, cist kao suza.

Narucujem sutra Xenone, pa sta mi Bog da. Sijace definitivno mnogo bolje nego halogene, cak i sa dobrim farom. Sto se ispunjenja zakonskih normi tice, prskalice za farove imam, a socivo, ko sto Mik rece ne rasipa svetlost, i xenoni ne smetaju drugim vozacima, tako da ce regulacija, ako bude neophodna da seceka (finansijski) bolje dane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi problemi reseni, od errora kupljeni xenoni, danas namesteni i ja konacno vidim.

Farovi mi za divno cudo nisu karamelizovali, koliko sam danas mogao da primetim kada sam ih skidao.

Prezadovoljan sam.

jOP0J.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto sam odgovor na jedno pitanje nasao...

Xenoni su prava stvar za Mareina sociva :thumbsup: ,ja imao na Marei,sijalo fenomenalno

... sada me interesuje gde se mogu kupiti prskalice? I koliko evropskih je to zadovoljstvo? Nemam predstavu koliko bi moglo kostati, niti na otpadu niti nove.

Ili kako se na drugi nacin to moze improvizovati? Te prskalice su zakon i stavio bih ih bez obzira na xenone! A za automatsku nivelaciju me bas zabole uvo! Cak i da se desi scenario prepopterecenog auta koji iza polegne i digne snop, fino na tockic ga spustis i dovidjenja.

I jos jedna stvar, moze li se sta preventivno uraditi da ne bi doslo te karamelizacije refleksione povrsine, necim je premazati ili slicno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice prskalica, meni samo sluze za ukras, vrlo brzo sam iscupao kabal sa pumpice kada je pocelo zimus otopljavanje prvog snega. Ne isplati se, boca koja hvata oko 3 litara tecnosti ostane prazna za 2-3 dana, krenem na dug put, i racunam sipao sam prekjuce tecnost ne trebam da dolevam, i zeznem se. Kako je pranje vetrobranskog stakla, isto kao i zadnjeg neophodno pri takvim uslovima puta, ostanem bez tecnosti, a za malera nisam poneo bocu od kuce. Probam sa destilovanom vodom, posto sam to jedino imao kod sebe, temperatura je bila tik iznad nule, ali pri malo vecoj brzini ledi se na staklu.

One prskalice trose kao, da ne kazem sta. Tako da to vise ne koristim, nisam imao ni na jednom autu do sad, pa mi ni sad taj luksuz i ne treba. Ako se vec kao sredstvo za pranje stakla korist rakija, kao sto neki rade, isplati se ako se kuci ima jedno burence od 100-tinak litara za sezonu :thumbdown: A tehnicki sam prosao pre par dana bez ikakvih problema, nisu mi ni gledali svetla. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A koje si imao prskalice? Fabricke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now