Jump to content
FAS Euroauto Goran
Mik

Fabrički opozivi vozila

Recommended Posts

Mercedes povlači četiri modela i u Srbiji

 

mercedes c amg pack.jpg

 

Iz sveta nam često stižu vesti o opozivima automobila zbog potencijalnih problema na nekom od sklopova vozila. Proizvođači tada iz predostrožnosti pozivaju vlasnike spornih modela na vanredni servis kako bi se vozila pregledala i, u slučaju da je to neophodno, zamenio problematični deo na automobilu.

 

Kakva je procedura u Srbiji kada neka auto-kompanija objavi da povlači određene modele zbog greške, istražili smo na primeru jednog opoziva Mercedesovih vozila. U ovom slučaju, do povlačenja je došlo zbog potencijalnog problema sa vazdušnim jastucima japanskog proizvođača Takata. Kako se navodi, moguće je da jastuci ne bi u potpunosti ''razvili svoj zadržavajući efekat'' ako bi došlo do udesa, pa bi putnici bili izloženi riziku od povreda. Inače, Mercedes nije usamljen u ovome - brojni svetski proizvođač automobila prijavljivali su proteklih godina probleme upravo sa Takata vazdušnim jastucima, zbog čega su do sada opozvane desetine miliona vozila širom planete.

 

''Kada Mercedes saopšti da povlači određene modele, reaguje se u skladu sa procedurama propisanim od strane tog proizvođača, ali i zakonima Republike Srbije'', kažu u kompaniji koja je generalni distributer vozila Mercedesa u Srbiji. Sve informacije o opozivu objavljuju se na portalu Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, objašnjavaju u ovoj kompaniji.

U našem konkretnom primeru, detalji su objavljeni na portalu 12. februara, a potencijalnim problemom sa vazdušnim jastucima pogođena su četiri Mercedesova modela proizvedena između 2007. i 2017. godine. Reč je Mercedesu C klase, zatim SUV modelu GLK, Mercedesu E klase u verzijama Coupe i Cabrio, kao i supersportskom modelu SLS AMG.

 

mercedes glk 1.jpg

 

Kako će vlasnici spornih vozila u našoj zemlji znati da su njihovi automobili obuhvaćeni opozivom?

''Obaveštenje će kupcima stići, na uobičajen način, preko ovlašćenih servisnih partnera'', kažu kod uvoznika. ''Budući da podatke o korisnicima ili vlasnicima poseduju naši ovlašćeni servisni ili prodajni partneri, oni šalju do tri pozivna pisma u slučaju da klijent ne doveze vozilo na pregled nakon prvog poziva''. U pozivnim pismima se jasno navodi zbog čega se opoziv objavljuje i kakve su moguće posledice neizvršavanja kontrole i eventualnih prepravki od strane proizvođača. ''Ukoliko su u nedoumici, vlasnici pomenutih modela mogu da direktno kontaktiraju najbliži ovlašćeni servis Mercedesa kako bi proverili da li je njihovo vozilo obuhvaćeno opozivom''.

 

Šta očekuje vlasnike ovih vozila kada dođu u servis?

Prema uputstvu za navedene opozive, najpre se radi provera da li postoji potencijalni problem, a tek onda se rade korekcije, ukoliko se za to ukaže potreba. ''Ova servisna mera se sprovodi na svim tržištima i predstavlja normalan proces kojim svi svetski proizvođači vozila poboljšavaju kvalitet svojih proizvoda''. Važno je napomenuti da su svi neophodni radovi na vozilu potpuno besplatni za vlasnike. Inače, Mercedes na globalnom nivou nije upoznat ni sa jednim slučajem materijalne štete ili povreda putnika u vezi sa navedenim opozivom, kažu u toj kompaniji.

 

17.02.2021. u Srbiji je objavljen još jedan opoziv koji se takođe odnosi na spomenuti problem sa vazdušnim jastucima kompanije Takata. Ovim novim opozivom obuhvaćeni su sledeći modeli Mercedesa:

ML, GL, A-klasa, SLK, C-klasa, E-klasa i R-klasa. Reč je o automobilima proizvedenim u periodu od 2000. do 2017. godine, a procedura za vlasnike vozila u Srbiji je ista kao i u slučaju prethodnog opoziva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford u Severnoj Americi opoziva oko 154.000 vozila

 

ford-fusion 1111.jpg

 

Kao razlog se navodi mogući problem sa vazdušnim jastucima.

Američki auto-gigant objavio je dva opoziva kojim je obuhvaćeno oko 154.000 vozila, a uzrok su potencijalno neispravni vazdušni jastuci. Među modelima koji se povlače su Ford Ranger, Ford Mustang, Ford Fusion i Ford Edge, navodi se u saopštenju kompanije. Ford je naglasio da potencijalno neispravni vazdušni jastuci do sada nisu bili uzrok povreda ili sudara i da su opozivi objavljeni iz predostrožnosti na zahtev američke Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja na auto-putevima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Mazda u Evropi opoziva skoro 12.000 primeraka električnog modela MX-30

 

Mazda-MX-30 01.jpg

 

Kako prenose Vrele Gume, Mazda povlači 11.774 komada novog električnog MX-30 u Evropi iz dva razloga: na prvom mestu je što se stop svetla mogu aktivirati prilikom vožnje u rikverc, uprkos tome što vozač ne dodiruje papučicu kočnice, dok se drugi problem odnosi na Motor Hill Assist (MHA) sistem u izvesnim situacijama.

 

''Ako vozilo sa klizave površine poput leda pređe na površinu sa jakim trenjem, a vozač pritisne papučicu kočnice, moguće je da će početi da se kreće nakon puštanja kočnice'', kažu u Mazdi. Naime, MHA sistem može pogrešno da interpretira ovaj slučaj kao zaustavljanje na uzbrdici, tako da iz tog razloga generiše obrtni moment. Čim se papučica kočnice ponovo pritisne, obrtni moment ponovo pada.'' Po izveštajima iz Nemačke, rešenje za ova dva problema traje dvadesetak minuta koliko je potrebno da se ažurira softver, koje mora da se obavi u ovlašćenom servisu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za BMW Serije 3

 

bmw-3-series-30.jpg

 

Novi veliki opoziv! Samo u Nemačkoj će u servise 430.000 BMW-a Serije 3 proizvedenih od 2004. do 2011. (E90 i E93), a brojke za ostatak Evrope nisu pomenute.

U ekstremnim slučajevima problem sa regulatorom ventilatora hladnjaka može dovesti do požara u vozilu. U servisima se moraju proveriti električne instalacije uređaja, a BMW će ih zameniti ako postoji sumnja na kvar. Prema BMW-u, opoziv traje od sredine januara. Korozija povećava verovatnoću kvara. Popravka traje oko sat vremena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai bi mogao da opozove 82.000 automobila

 

201420-hyundai kona ev.jpg

 

Zbog problema sa baterijama...

Iako mnogi govore da je svako pojavljivanje u medijima dobar marketing, bojimo se da ovo ipak nije tako. Brzinom munje se proširila vest da je korejski Hyundai u problemima, jer postoji mogućnost da se baterija na električnim automobilima zapali. Navodno je u 15 slučajeva, verovatno zbog kratkog spoja u ćelijama, došlo do zapaljenja baterija. Reč je o električnim verzijama modela Kona i Ioniq.

 

Ovaj opoziv bi mogao da obuhvati 82 hiljade automobila, a na kojima bi Hyundai trebalo da zameni kompletne baterije. Ako znamo da su upravo baterije najskuplji deo električnih automobila, pogotovo ove klase, jasno je da je tu reč o izuzuetno velikom trošku. Reč je o oko 900 miliona američkih dolara. Time bi ovo bio jedan od najskupljih opoziva u svetu automobilske industrije. Ako znamo da većinu komponenti na automobilu ne proizvode sami proizvođači tih vozila, već brojni dobavljači, tu problemi dodatno rastu. Tako i Hyundaijev dobavljač, LG Energy Solutions tvrdi da oni ne nameravaju da učestvuju u trošku opoziva, s obzirom na da smatraju da su njihove baterije ispravne. Isto tako oni smatraju da je do greške došlo u procesu montiranja baterija u automobil, a što nije greška proizvođača baterija već samog proizvođača vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvođači automobila često svoje opozive ''prikrivaju''

 

211766-airbag.jpg

 

Nije iznenađenje da su opozivi nezgodan slučaj za proizvođače automobila širom sveta. Kako bi sprečili ove probleme, proizvođači će preći hiljade kilometara sa svojim test automobilima, na arktičkom snegu i na esktremno visokim temperaturama. Ipak, bez obzira na to, nemoguće je u potpunosti eliminisati sve mehaničke prepreke.

 

Mnogi proizvođači automobila imaju najbolju nameru što se tiče brzog izdavanja opoziva i popravljanja vozila. Međutim, nedavna studija Univerziteta Indiana, Kelley School of Business pokazuje da je 73% opoziva najavljeno u grupama ili klasterima, što sugeriše obrazac za ove vrste najava. Znači, većina proizvođača grupiše opozive kako bi se sakrili u moru drugih opoziva. Najveća pokretačka snaga u ovom komplikovanom problemu je tržište deonica. Kao takva, studija je posmatrala šest proizvođača automobila sa deonicama kojima se javno trguje u Americi: Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Nissan i Toyota.

 

Od šest proizvođača automobila koji su bili uključeni u studiju, samo je 9% opoziva je bilo pre ostatka grupe, s tim da je Toyota bila izuzetak od pravila sa mnogo više nasumičnih opoziva, dok su 31% njih bilo prvi opozivi. ''Implikacija je da autokompanije svesno ili nesvesno odlažu najave o opozivu dok ne uspeju da se sakriju u stadu'', rekao je George Ball, docent za operacije i tehnologije donošenja odluka i naučni saradnik sa fakulteta Weimer sa Univerziteta Indiana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia opoziva 380.000 vozila u Americi zbog rizika od požara

 

kia s 01.jpg

 

Kia je preporučila vlasnicima oko 380.000 njenih Sportage i Cadenza modela u Americi da vozila parkiraju na otvorenom zbog rizika od požara u delu automobila u kojem se nalazi motor. Južnokorejski proizvođač vozila je saopštio da se opoziv odnosi na navedene modele automobila koji su proizvedeni između 2017. i 2021. godine, zbog mogućeg kratkog spoja u razvodnoj kutiji koji može da izazove požar. Kia je poručila vlasnicima da iz preventivnih razloga vozila parkiraju ispred i izvan objekata dok ovlašćeni dileri ne izvrše popravke. Kompanija je slično upozorenje izdala i na korejskom tržištu. Za sada nije zabeležen nijedan požar, udes ili povreda uzrokovan ovim problemom, navela je Kia u saopštenju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi opoziv Mercedesa u Srbiji

 

176195-mercedes c 1.jpg

 

Mercedes je na portalu Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije objavio da povlači određene modele zbog potencijalnih problema i kvarova, što je uobičajena praksa nemačkog proizvođača u ovakvim slučajevima. Najnoviji opoziv obuhvata tri zasebna potencijalna problema.

 

Za vlasnike Mercedesovih vozila u Srbiji verovatno je najbitiniji onaj koji uključuje C klasu, najprodavaniji model nemačkog brenda. Kako se navodi na sajtu Ministarstva, problem se tiče kablova upravljačke jedinice električnog servo upravljača. Usled mogućeg oštećenja svežnja kablova u postupku proizvodnje moguće je da dođe do prodora vlage u njega, ali i u samu upravljačku jedinicu, što bi u krajnjem slučaju moglo da uzrokuje gubitak elektro-servo asistencije upravljača, čime se povećava rizik od nezgode. Opozivom su obuhvaćeni primerci modela Mercedes C klase i Mercedes GLC, kao i električnog SUV-a EQC, a reč je o vozilima proizvedenim između 11. decembra 2019. i 18. maja 2020. godine.

 

''Vlasnici spornih vozila u našoj zemlji biće obavešteni da su njihovi automobili obuhvaćeni opozivom, na uobičajen način, preko ovlašćenih servisnih partnera'', kažu u kompaniji Star Import. ''Ukoliko su u nedoumici, vlasnici pomenutih modela mogu da direktno kontaktiraju najbliži ovlašćeni servis Mercedesa kako bi proverili da li je njihovo vozilo obuhvaćeno opozivom''.

 

Inače, pored ovog, objavljena su još dva opoziva. U jednom je reč o Mercedesu S klase, i to automobilima koja su proizvedena između 22. jula i 21. decembra 2020. godine, dok su drugim obuhvaćeni primerci komercijalnog vozila Mercedes Sprinter, izrađenim u periodu od 10. januara do 1. oktobra 2020. godine. Više informacija o sva tri opoziva možete pronaći na portalu Ministarstva, a ukoliko niste sigurni da li je njima obuhvaćeno i vaše vozilo, možete se obratiti nekom od ovlašćenih servisa u Srbiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za 150.000 Audija u Americi

 

audi-a3-e-tron.jpg

 

Preko 150.000 Audi vozila širom Sjedinjenih Država biće povučeno na vanredni servis kako bi se ispitala i otklonili eventualni nedostaci. Kako prenosi B92, opoziv je objavljen zbog potencijalnog problema koji može da utiče na to da se bočni vazdušni jastuci ne aktiviraju u slučaju nesreće. Ovim nedostatkom obuhvaćeno je 113.164 primeraka Audija A3 proizvedenih između 2015. i 2020, zatim 9.573 vozila A3 e-tron (2016-2018.), kao i 14.532 automobila Audi S3 (2015-2020.), te 4.147 Audija RS3 napravljenih između 2017. i 2020. godine.

 

Audi je saopštio da nastavlja da istražuje osnovni uzrok problema i navodi da nije upoznat sa bilo kakvim nesrećama ili povredama koje bi bile u vezi sa ovim nedostatkom. Proizvođač će obavestiti vlasnike vozila pogođenih opozivom o problemu, a u međuvremenu će nastaviti da radi na njegovom rešenju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda opoziva 761.000 automobila

 

142278-honda ridgeline.jpg

 

Honda mora da opozove oko 761.000 vozila Acura i Honda proizvedenih od 2018. do 2020. godine zbog problema sa pumpama za gorivo. Moraće da ih zameni, inače je moguće da se pojave problemi s motorom, naveli su iz kompanije. Honda još nije primila izveštaje o nesrećama ili povredama vezanim uz kvar pa se čini da je opoziv preventivnog karktera po staroj narodnoj - bolje sprečiti nego lečiti. Opoziv se odnosi na vozila Accord, Civic, CR-V, Fit, Pilot, Ridgeline, MDX, RDX i TLX.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche i Bentley opozivaju SUV modele

 

porsche-cayenne-coupe 1.jpg

 

Američka agencija za bezbednost drumskog saobraćaja (NHTSA) je izdala dva saopštenja kojima obaveštava da određeni broj primeraka prestižnih SUV-ova mora na servis.

U saopštenju obaveštavaju da matice na elementu zadnjeg oslanjanja nisu proizvedene po specifikaciji, i da mogu da puknu zbog korozijskog zamora materijala. Ako pukne matica ili ako se samo olabavi, to može da izazove rasklimavanje delova oslanjanja, što će vozači prepoznati kroz dinamičku nestabilnost i lošije vozne karaktersitike. A sve to povećava rizik od saobraćajne nesreće.

 

bentley-bentayga fcl01.jpg

 

Opozivom je zahvaćeno 1.568 Porschea, i to modela Cayenne i Cayenne Coupe proizvedenih u septembru i oktobru prošle godine. Na servis mora i 206 Bentayga, a proizvedeni su takođe krajem prošle godine. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za 617.000 Ford Explorera zbog krovnih nosača

 

136466-ford 01.jpg

 

Ford će povući blizu 617.000 Explorera na zahtev regulatornog tela jer bi šrafovi mogli da popuste i da se krovni nosači otkinu. Povlačenje se odnosi na modele proizvedene između 2016. i 2019. godine. Trgovci vozilima će instalirati dodatne šrafove i zameniti eventualna oštećenja. Drugi najveći proizvođač automobila u Americi je saopštio da je Nacionalna saobraćajna bezbednosna agencija u aprilu zatražila od Forda da povuče vozila nakon istrage oko problema početkom 2020. godine, kada je bilo 11 slučajeva u kojima je došlo do otkidanja krovnih nosača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fordova greška vredna milion dolara

 

ford-mustang 1.jpg

 

Čini se da je Ford napravio veliki kiks u komunikaciji kada su nehotično ostavili podatke u brošuri Mach 1 koji su vezani za neki drugi automobil, a ta greška će biti veoma skupa. Naveli su da će Mach 1 imati poseban cruise-control sistem, parking senzore na zadnjem delu i posebna svetla za maglu, ali nažalost to nije istina. Mach 1 ima određene aerodinamičke prepravke koje ga čine boljim od ostalih Fordovih modela, ali jedan od najbržih Mustanga neće imati navedene delove, što je mnoge kupce razljutilo. Ova greška koštaće Ford milion australijskih dolara ili 784.000 američkih (645.000 evra), ali će greška biti ispravljena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...