Jump to content
FAS Goran
Mik

Fabrički opozivi vozila

Recommended Posts

Opoziv za 90.000 plug-in hibridnih Opel, Peugeot, DS i Citroen vozila

 

Opel-Grandland-X-PHEV 01.jpg

 

Širom sveta 90.000 plug-in hibridnih vozila marki Opel, Peugeot, DS i Citroen moraju da se vrate u servise. Konkretno, reč je o modelima Citroen C5 Aircross, DS7 Crossback, Opel Grandland i Peugeot 508 i 3008. Samo u Nemačkoj je pogođeno 32.000 plug-in hibrida proizvedenih od 2019. do 2023. godine.

 

''Na opozvanim vozilima u servisu će se proveriti nosač pogonske baterije i, ukoliko je potrebno, napraviti drenažni otvori na navedenim mestima'', navode iz Opela. Takođe, ako je potrebno, primeniće se i zaštita od korozije. Bez toga može doći do rđanja ojačanja baterije i kutije baterije usled nakupljanja vode. Savezna uprava za saobraćaj upozorava da u najgorem slučaju to može dovesti do požara akumulatora ili vozila. Povlačenje ima oznaku ''JHW'' za Citroën i DS, ''KC5'' za Opel, ''MA5'' za Peugeot. Popravka u servisu trebala bi da traje od 30 do 45 minuta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

"... Savezna uprava za saobraćaj upozorava da u najgorem slučaju to može dovesti do požara akumulatora ili vozila..."

 

Požar? Ma, sitnica ...  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog problema s konstrukcijom motora, protiv Renaulta ide krivična prijava

 

Pre tačno četiri godine smo preneli priču objavljenu u francuskom listu zvučnog imena Le Figaro a u kojoj se iznose navodi o veoma problematičnoj konstrukciji benzinskog motora Renaulta s oznakom 1.2 TCe. Situacija se od tada razvila i pokrenuti su pregovori između proizvođača i besnih kupaca koji sebe vide kao žrtve okolnosti u kojima je pomenuti motor pokazao ozbiljne nedostatke. Ti pregovori su sada zapali u ćorsokak, a drugi galski list od ugleda, Le Parisien piše kako će sutra (u ponedeljak 5. juna), nadležnom sudu biti predata krivična prijava protiv automobilskog diva.

Sve je počelo pre nekoliko godina kada su se pojavili problemi u eksploataciji uslovljeni nepouzdanošnju pomenutog pogonskog sklopa o čemu možete više da pročitate u priloženom linku. Konkretan agregat je ugrađivan u vozila s oznakama Renaulta, Dacije i Nissana. Bio je predmet proizvodnje između 2012. i 2016. godine (do pred sam kraj tog dvanaestomesečnog perioda). U nekom kasnijem trenutku, proizvođač je modifikovao agregat u želji da se pod kontrolu stavi identifikovana preterana potrošnja motornog ulja. Problem je bio toliko dubok da se kao posledica istog mogao dogoditi totalni kolaps pogonskog sklopa.

 

Dodatni bes kod zlosrećnika koji su pazarili vozila s problematičnim agregatom, izazvala je i odluka proizvođača da ne pokrene zvaničnu akciju povlačenja vozila zarad korektivne intervencije (opoziv), birajući da interveniše od slučaja do slučaja. Sud je pre nekoliko nedelja naložio proizvođaču da oformljenoj grupaciji kupaca, a koju čine 1.100 razjarenih vlasnika očajnih vozila, dostavi internu dokumentaciju kako bi ovi mogli da se na kvalitetniji način obrate sudu i oforme slučaj protiv Renaultove alijanse. Advokat vlasnika vozila, Krostof  Leževak je objavio da sprema krivičnu prijavu protiv automobilskog giganta.

Sud u Nantu će dobiti taj dokument prema najavi pomenutog pariskog lista, a u njemu će stajati navodi o „teškoj obmani, prevarnom delovanju u privredi“ ali se takođe pominju i „pronevera, uništenje, dergradacija i pogoršanje opasno za ljude, dovođenje u opasnost ljudskih života“. Ukupno je 1.782 kupca stalo iza ovog pravnog akta, a većina njih su iz grupe fizičkih lica, naveo je advokat Leževak.

 

Renault nastavlja s pobijanjem optužbi i odbacuje odgovornost. Konkretan motor je ugrađen u oko 400 hiljada vozila, i kao takav može da izazove potencijalne probleme kod 133.050 primeraka vozila, ali po navodima konstruktora, “samo je manje od 10% tih agregata u realnoj eksploataciji pokazalo tendenciju ka prekomernoj potrošnji motornog ulja“. Takođe se navodi i da je „zbrinuto čak 93% kupaca koji su se požalili na sekiraciju s ovim u vezi”.

Na kraju, videćemo šta će iz svega proizaći, onda kada sud „raspakuje i ogoli“ krajnju istinu.

Zahvaljujući prvom komentaru koji je usledio par minuta nakon objave, dodajemo i predlog da obavezno pročitate članak od pre par godina, a u kom se bavimo temom prekomerne potrošnje motornog ulja kod motora raznih proizvođača. EVO LINKA.

AutoRepublika

 

https://autorepublika.com/2023/06/04/zbog-problema-s-konstrukcijom-motora-protiv-renaulta-ide-krivicna-prijava/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugatti opoziva jedan Chiron Super Sport zbog pogrešnih točkova

 

bugatti c 11.jpg

 

Opozivom je obuhvaćen jedan Chiron Super Sport sa 1.600 konja, koji je fabrički opremljen pogrešnim točkovima. Bugatti veruje da bi oni mogli da učine automobil nestabilnim, ali samo u određenim okolnostima.

 

''Kada vozite u režimu Top Speed, pogrešni točkovi mogu dovesti do gubitka kontrole nad vozilom i povećanja rizika od sudara'', stoji u pismu u kojem se navodi objašnjenje o najgorem scenariju upućenom poslovnom menadžeru Bugatti North America. Bugatti je odobrio samo dva tipa točkova za Super Sport i njegovog još bržeg Super Sport 300+ brata na osnovu testiranja, ali je u nekom trenutku BBS Leichtbaurad stil felni odobren za obični Chiron ušao u Super Sport konfigurator, a jedan kupac u SAD je izabrao tu konfiguraciju. Auto je zatim poslat svom vlasniku, ali je Bugatti odlučio da će vlasnik naknadno dobiti komplet ispravnih Super Sport felni, koje isporučuje besplatno, zajedno sa potpuno novim kompletom guma.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv električnih Porsche i Audi vozila zbog potencijalnog rizika od požara

 

porsche gts 4.jpg

 

Audi i Porsche opozivaju 6.676 električnih vozila zbog potencijalne opasnosti od požara. Srž problema je moguće curenje unutar baterije. Audi i Porsche planiraju da trgovci pregledaju svaki automobil, a zatim pređu na skupu meru zamene cele baterije ako je potrebno.

 

Prema Porscheu, prvi put je postao svestan ovog problema još 2022. godine zbog izveštaja o ''smanjenim vrednostima izolacije'' u nekim Taycanovim baterijama. Utvrđeno je da je u nekim od tih slučajeva glavni krivac bio prodor tečnosti. U septembru 2022. ugradio je Teroson zaptivač u proizvodnju baterija kod dobavljača da bi rešio problem. U martu je Porsche primio vest da neki automobili izvan tržišta SAD-a još uvek imaju problema sa prodiranjem tečnosti. Budući da je nastavio da istražuje problem, u maju je promenio proizvodni protokol baterije da bi koristio poboljšani zaptivač. Od tada je primio više izveštaja o ulasku tečnosti u bateriju. Sada povlači 4.777 Taycana, sve iz modelske godine 2023. i u svim karoserijskim oblicima. Osim toga, Audi povlači 1.899 e-tron GT-ova i RS e-tron GT-ova, isto iz modelske godine 2023. Naime, proizvođači automobila kažu da sumnjaju da samo 3% od ukupno 6.676 vozila (otprilike 200 automobila) ima stvarni problem. Zanimljivo, kompanije su ovo nazvale globalnim opozivom.

 

audi gt 01.jpg

 

Ovlašćeni serviseri će pregledati automobile i posebno ispitati ulazak tečnosti u bateriju. Ako testiranje pokaže ''mogućnost curenja, baterija će se zameniti'', kažu Porsche i Audi. Vlasnici mogu da kontaktiraju svog lokalnog zastupnika da bi potvrdili da li je njihov automobil uključen ili ne.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis opoziva više od 44.000 Wranglera 4xe zbog opasnosti od požara

 

jeep-wrangler-4xe 02.jpg

 

Stellantis pod svojim krovom poseduje 15 brendova, a između ostalog i američki Jeep. Sada Stellantis povlači više od 44.000 plug-in hibridnih SUV vozila Jeep Wrangler 4xe širom sveta, jer se visokonaponska baterija kod ovih vozila može zapaliti.

 

Kompanija je objavila da je rutinski pregled podataka o klijentima doveo do interne istrage koja je otkrila osam požara u ovim automobilima. Svi su bili parkirani i ugašeni, dok je šest bilo priključeno na punjače. Opoziv se odnosi na odabrane jedinice Jeep Wrangler 4xe modelskih godina od 2021. do 2024. Takvih Wranglera je 32.125 u Sjedinjenim Državama, 3.856 u Kanadi i 9.249 na ostalim tržištima. Iz Stellantisa kažu da se pogođeni automobili mogu voziti, ali savetuju vlasnicima da se suzdrže od punjenja ovih hibridnih vozila i da ih parkiraju dalje od građevina i drugih vozila dok se ne poprave. Popravka uključuje ažuriranje softvera, ali ako se uoči određena greška (koju iz Stellantisa nisu naveli), ceo paket baterija biće zamenjen. Jeep procenjuje da jedan posto zahvaćenih vozila može da ima kvarove. Kupci će biti kontaktirani i obavešteni kada mogu da zakažu posetu servisu.

 

Lansiran krajem 2020. Jeep Wrangler 4xe pokreće 2.0 benzinski motor sa turbopunjačem koji radi u paru sa električnom pogonskom jedinicom integrisanom u automatski menjač sa osam stepeni prenosa. Hibridni sistem ima kombinovanu snagu od 375 KS, dok visokonaponska baterija koja napaja elektromotor unutar menjača ima kapacitet od 17 kWh, što je dovoljno za potpuno električni domet od 30 kilometara sa napunjenom baterijom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla u Kini opoziva više od 1.6 miliona vozila zbog problema sa automatskim upravljanjem i bravama

 

tesla p 11.jpg

 

Tesla povlači više od 1.6 miliona električnih vozila modela S, X, 3 i Y u Kini zbog problema s automatskim funkcijama upravljanja i kontrolama brave na vratima.

 

Kineska državna uprava za regulaciju tržišta objavila je opoziv u petak. Navodi se da će ''Tesla Motors'' u Pekingu i Šangaju koristiti tehnologiju daljinske nadogradnje za rešavanje problema, tako da u većini slučajeva vlasnici automobila neće morati da posećuju Tesline servisne centre. ''Kada je uključena funkcija automatskog upravljanja, vozači mogu da zloupotrebe funkciju kombinovane vožnje, povećavajući rizik od nesreća'', navodi se u saopštenju. Opoziv da se ispravi kontrola otključavanja vrata za uvezene modele S i Model X EV odnosi se na 7.538 vozila proizvedenih između 26. oktobra 2022. i 16. novembra 2023. godine, a potrebno je da se spreči otvaranje brava vrata pri sudaru. Do ovoga je došlo nakon povlačenja više od dva miliona Tesla EV vozila u Sjedinjenim Američkim Državama prošlog meseca kako bi se poboljšao sistem za praćenje vozača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford povlači skoro dva miliona vozila

 

ford ex 1.jpg

 

Ford je objavio da povlači skoro dva miliona vozila modela Explorer SUV, proizvedenih između 2011. i 2019, zbog bojazni da bi kopča koja drži oblogu vetrobranskog stakla mogla da otpadne tokom vožnje. Ovo je jedno od najvećih povlačenja vozila u SAD od početka godine.

 

Američka kancelarija za bezbednost saobraćaja (NHTSA) prikazala je dokumenta koja su im podneta zbog toga što bi kopča, koja se nalazi na 1.889.110 vozila, mogla da se olabavi i izazove odvajanje obloge vetrobranskog stakla čime bi povećala opasnost na putu i rizik od nesreća. Zaključno sa 12. januarom, u Fordu su imali informaciju o 568 online pritužbi i preko 14.000 prijava putem garancija u vezi sa otpadanjem ili nedostatkom delova obloge, pokazuju dokumenti NHTSA. Hronologija povlačenja objašnjena u dokumentima pokazuje kako NHTSA i Ford ovaj problem analiziraju još od 2018. godine, ali Ford je prethodno zaključio da ''ne postoji nerazuman rizik za bezbednost'' zbog male količine spornih delova. Prošle godine je NHTSA pokrenula preliminarnu istragu i sugerisala kako ipak to delično predstavlja opasnost, zbog čega je Ford ponovo procenio situaciju i pokrenuo povlačenje vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla opoziva skoro 200.000 vozila u SAD

 

210868-tesla x 2021 rst04.jpg

 

Tesla opoziva skoro 200.000 vozila u SAD jer zadnja kamera možda neće funkcionisati dok je automobil u rikvercu. Opoziv obuhvata određene Modele Y, S i X iz modelske godine 2023.

 

Kompanija navodi u dokumentima, koje je objavila američka Nacionalna administracija za bezbednost saobraćaja na autoputu, da nestabilnost softvera može sprečiti da kamera prikazuje sliku dok se Tesla vozi unazad. Agencija za bezbednost kaže da to može povećati rizik od sudara. Tesla u dokumentima kaže da ne zna za bilo kakve nesreće ili povrede povezane sa ovim problemom. Dokumenti kažu da je problem rešen ažuriranjem softvera, a vlasnici će biti obavešteni pismeno od 22. marta. Tesla je počeo da dobija žalbe na problem krajem decembra i odlučio je da izvrši opoziv 12. januara, kažu dokumenti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes u servise poziva 250.000 automobila širom sveta

 

mercedes c 2022 012.jpg

 

Mercedes je pozvao vlasnike oko 250.000 vozila širom sveta da ih dovezu u servis proveru i eventualnu zamenu neodgovarajućijh delova, potvrdio je portparol nemačkog automobilskog giganta.

 

Poziv se prvo pojavio u bazi Nemačke uprave za motorni saobraćaj (KBA), a tiče se modela AMG GT, C klase, CLE, E klase, GLC, S klase i SL, kao i e-modele EQE i EQS proizvedene 2023. i kasnije. Samo u Nemačkoj akcija obuhvata 37.000 vozila. Konkretno, pojedini osigurači ugrađeni u ta vozila mogu biti neadekvatni. Posledice mogu biti otkazivanje motora, pa čak i požar, navodi se u izveštaju KBA. Mercedes će iz predostrožnosti zameniti te osigurače na navedenim modelima, saopštio je koncern. Intervencija u ovlašćenom servisu traje nekoliko sati, a troškove snosi proizvođač.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota opoziva 280.000 automobila zbog softvera

 

222061-toyota s01.jpg

 

Američki regulator za bezbednost automobila je saopštio da će Toyota opozvati 280.663 kamioneta i SUV-ova i objaviti ažuriranje softvera zbog neočekivanog kretanja vozila kada je menjač u neutralnom položaju, a kočnice nisu aktivirane.

Nacionalna administracija za bezbednost saobraćaja na putevima je saopštila da će prodavci izdati besplatno ažuriranje softvera na pogođenim vozilima za elektronsku kontrolnu jedinicu menjača. Opoziv uključuje modele Tundra, Tundra hybrid i Lexus LX 600 proizvedene između 2022. i 2024. godine, kao i model Sequoia proizveden prošle godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...