Jump to content
FAS Goran
Mik

Fabrički opozivi vozila

Recommended Posts

Vozačima električnog Chevroleta Bolt zabranjeno zaustavljanje i na otvorenom parkingu

 

218081-chevrolet bolt ev01.jpg

 

General Motors je na velikim mukama jer mora da opozove sve električne modele Bolt, a to će ga koštati 1.8 milijardi dolara (1.5 milijardi evra). Zbog toga će celi profit na modelu biti izbrisan. U Severnoj Americi Chevrolet će opozvati sve svoje električne modele Bolt (njih 60.000) proizvedene između 2017. i 2019. godine. Na nekoliko Boltova su izbili požari na baterijama pre nego što su General Motors i Chevrolet shavatili da imaju ozbiljan problem. Boltova baterija ima kapacitet od 66 kWh, a troškovi opoziva su povezani sa pronalaženjem i razvojem rešenja, otvaranjem baterije i zamenom neispravnih modula baterije te ponovnim sastavljanjem.

 

Nedavno je korisnik Reddita u/scarls13 preko portala Teslarati objavio fotografiju zabrane parkiranja električnih vozila Chevrolet Bolt na spoljašnjem parklingu u San Francisku. Čini se da su strah od požara prepoznali i vlasnici parkinga. Zamena više od 9 GWh baterijskih modula zahteva vreme, ali prvo LG Energy Solution kompanje LG Chem mora da pronađe i ukloni uzrok kvara te počne da proizvodi nove baterije. Kako bi se smanjila verovatnoća požara, od vlasnika električnih Chevroleta se traži da baterije ne pune više od 90% (SOC) ili da ne prazne ispod približno 170 km preostalog dometa (što je blizu 30%), i da vozila treba držati napolju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mada to nisu želeli, a ni za to krivi, vlasnici ovih vozila su došli u poziciju da "uboli premiju". Jeziva priča. Nikome se ne desila. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amerika proverava 30 miliona vozila zbog potencijalno neispravnih vazdušnih jastuka

 

honda crv.jpg

 

Američka uprava za bezbednost saobraćaja je odlučila da proveri 30 miliona vozila zbog potencijalno neispravnih vazdušnih jastuka japanske firme Takata, pokazuje vladin dokument. NHTSA je sa analizom krenuo, a obuhvatiće američke modele vozila proizvedenih u periodu od 2001. do 2019. godine. Pod istragom će se naći vozila 20-ak kompanija, uključujući Hondu, Ford, Toyotu, General Motors, Nissan, Subaru, Tesla, Ferrari, Mazda, Daimler, BMW, Chrysler (sada deo Stellantisa), Porsche, Jaguar Land Rover. Uprava je obavestila proizvođače automobila o istrazi, ali ne i javnost.

 

Autokompanije u nedelju nisu želele da komentarišu informaciju o istrazi u očekivanju saopštenja za javnost ili nisu odmah odgovorile na zahteve za komentarom. NHTSA je odbila da komentariše. U Americi je u proteklih deset godina opozvano više od 67 miliona vazdušnih jastuka koje je proizvela Takata, a u svetu više od 100 miliona, u najvećem bezbednosnom opozivu proizvoda u istoriji provera. Jastuci su opozvani zato što u retkim slučajevima mogu da ''ispale'' u okolinu komadiće metala, što može da bude smrtonosno. U svetu je do sada zabeleženo najmanje 28 smrtnih slučajeva povezanih sa Takatinim neispravnim vazdušnim jastucima, uključujući 19 u Americi, te više od 400 povreda. U Americi je prijavljeno 16 smrtnih slučajeva u Hondinim vozilima, dva u Fordovima i jedan u BMW-ovom. Ostali smrtni slučajevi su zabeleženi u Hondinim vozilima u Maleziji, Brazilu i Meksiku.

 

Uzrok ''eksplozije'' i povlačenja 67 miliona vazdušnih jastuka je raspad hemikalije koja aktivira naduvavanje jastuka nakon dugotrajne izloženosti visokim temperaturama i vlazi. Američka uprava je zatražila opoziv svih sličnih Takatinih jastuka koji nemaju eksikator, sredstvo za sušenje. NHTSA je početkom godine saopštio da je od 67 miliona opozvanih jastuka otprilike 50 miliona popravljeno ili je problem rešen na drugi način. Vozila obuhvaćena novom istragom imaju vazdušne jastuke sa eksikatorom, a nisu zabeleženi slučajevi probijanja karoserije vozila u vožnji sa takvim jastucima, beleži američka uprava za bezbednost saobraćaja, prema dokumentu.

 

''Iako trenutno nije utvrđen sigurnosni rizik, treba nastaviti sa radom da bi se procenilo kakav bi rizik u budućnosti mogla da predstavljaju vozila sa vazdušnim jastucima s eksikatorom koja nisu povučena iz upotrebe'', saopštava NHTSA. Istraga će ''zahtevati opsežne informacije o Takatinim proizvodnim procesima i istraživanje vazdušnih jastuka na terenu'', dodali su iz NHTSA.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unesite broj šasije BMW-a online i saznajte sve o aktuelnim tehničkim kampanjama i opozivima

 

BMW Srbija.jpg

 

Svi vozači BMW-a u Srbiji od sada će uz nekoliko klikova imati na raspolaganju brze informacije o aktuelnim opozivima i tehničkom unapređenju vozila ukucavanjem broja šasije svog auta na zvaničnom sajtu BMW Srbija. U okviru ove jednostavne procedure korisnici BMW automobila deo posla završavaće iz fotelje, jer se termin servisiranja vozila, koja su obuhvaćena opozivom, zakazuje online. Na korisnicima je da u jasno naznačeno polje unesu broj šasije svog BMW-a.

 

Dostupnost ove usluge omogućiće svim korisnicima BMW automobila u Srbiji celishodne informacije na jednom mestu, gde će u bilo kom trenutku moći da proveravaju aktuelne tehničke kampanje i da li se te mere odnose i na njihovo vozilo. Servisiranja su omogućena u svim ovlašćenim BMW servisima širom Srbije. Osim vozačima BMW automobila, ova brza i laka usluga uskoro će biti dostupna i onima koji voze modele brenda Mini. Unapređenja (update) vozila ili opozivi su mere zasnovane na tolerancijama u dizajnu i prozvodnji, a koje mogu da utiču na bezbedan rad ili kvalitet vozila.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo opoziva 460.000 automobila

 

volvo s80 t6.jpg

 

Volvo opoziva 460.000 automobila širom sveta zbog kvara vazdušnih jastuka. Mehanizam naduvavanja vazdušnih jastuka može da se pokvari ako je izložen vlazi i visokim temperaturama. To bi moglo da izazove pukotine, navodi švedski proizvođač automobila u saopštenju za američku vladinu agenciju National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), a zbog tih pukotina vazdušni jastuk neće da radi. Proizvođač automobila zato opoziva dva modela automobila u servise.

 

Reč je o limuzinama S60 i S80 koje je kompanija proizvodila u periodu od maja 2000. do marta 2009. godine. Više od polovine opoziva se odnosi na automobile prodate u Americi. U objašnjenju za NHTSA, Volvo javlja da postoji barem jedan poznati slučaj u kome je kvar doveo do smrtonosne saobraćajne nesreće. Kvar u Volvou je uporediv sa problemima koje su vazdušni jastuci japanske firme Takata imali ranije. Ta kompanija je morala da zameni 100 miliona vazdušnih jastuka u celom svetu. Mnogi od tih vazdušnih jastuka još nisu zamenjeni...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla u Americi povlači skoro 12.000 vozila

 

201604-tesla model y.jpg

 

Tesla povlači u SAD skoro 12.000 vozila prodatih od 2017. godine, zbog komunikacione greške u softveru koja može da uzrokuje lažno upozorenje na sudar ili da iznenada aktivira sistem za automatsko kočenje u vanrednim okolnostima, objavila je američka Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na autoputevima. Ovaj proizvođač električnih automobila saopštio je da se opoziv 11.704 vozila odnosi na modele S, X, 3 i Y, zbog problema sa softverom ažuriranim 23. oktobra koji je pokazao ograničen rani pristup vozača komandama tokom potpuno automatske vožnje. Već narednog jutra Tesli su počele da stižu prijave kupaca o lažnim upozorenjima na sudar i automatskom aktiviranju kočenja u slučaju nužde, zbog čega je kompanija pokrenula istragu i rad na novom softveru za rešavanje ovog problema.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari pred opozivom 5.600 automobila

 

Ferrari 488 Pista 11.jpg

 

I najbolji greše, a u konkretnom slučaju radi se o Ferrariju i problemu sa Bosch kočnicama.

Naime, iz još uvek nepoznatog razloga kočioni sistem na pojedinim Ferrarijevim modelima može da ostane bez kočione tečnosti, a to može da dovede do strašnih posledica i nesreće. Sve rečeno se odnosi na modele 458 i 488, njih i do 5.601. Kako se navodi u saopštenju američke NHTSA, radi se o primercima modela 458 proizvedenim između septembra 2009. i decembra 2015. godine te modela 488 proizvedenog u periodu od jula 2015. do kraja avgusta 2019. godine.

 

Ima i jedna dobra vest. Ako sistem izgubi 52% količine ulja, o tome će biti obavešten vozač putem informacije na ekranu infotainmenta. Biće napisano ''Brake fluid level low, go to dealer slowly'', a u Ferrariju kažu da tada stanu uz put i kontaktiraju Ferrarijevu službu pomoći na putu. Ferrari trenutno u saradnji sa Bosch-om radi na otklanjanju kvara, pa će o svemu obavestiti vlasnike spornih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzbunjivač koji je prijavio grešku na modelima Hyundai i Kia dobio 24 miliona dolara nagrade

 

hyundai santa fe 1.jpg

 

Američka nacionalna agencija za bezbednost u drumskom saobraćaju (NHTSA) je objavila da je prvi put isplatila nagradu uzbunjivaču koji je prijavio grešku na automobilima. Uzbunjivaču su isplaćena 24 miliona dolara (20.9 miliona evra), što je maksimalna nagrada koju je bilo moguće isplatiti. Naime, prema zakonu je moguće isplatiti nagradu u učešću do 30% od iznosa naplaćenog kaznom.

 

Ovde su u pitanju Hyundai i Kia, odnosno njihove američke filijale. Bivši Hyundaijev inženjer je prijavio grešku na motorima Theta II koji se ugrađuju u modele Hyundaija i Kije. NHTSA je nakon dogovora sa kompanijama o opozivu izrekao kaznu od 210 miliona dolara, od čega je 81 milion dolara već uplaćen. Po statutu, NHTSA sme da isplatiti uzbunjivaču do 30% prikupljenog novca od kazne koja je veća od milion dolara.

 

''Uzbunjivači imaju ključnu ulogu u informisanju NHTSA-a o bezbednosnim problemima koji se kriju agenciji'', rekao je Seven Cliff iz NHTSA-a i nastavio: ''Informacija je važna za javnu bezbednost i zato se obavezujemo da ćemo nagraditi sve koji nam donesu takve informacije.'' Četvorocilindrični motor Theta II se ugrađivao u niz modela, a ovde se odnosi na Hyundaijeve modele Sonata i Santa Fe Sport, kao i Kijine Optima, Sorento i Sportage. Radi o primercima proizvedenim od 2011. do 2014. godine. Zbog konstrukcijske greške je postojala opasnost generisanja požara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes opoziva više od 19.000 primeraka električnog modela EQC

 

Mercedes eqc.jpg

 

Mercedes je primoran da opozove više od 19.000 primeraka svog električnig EQC SUV modela, širom sveta. Istraga Federalnog ministartva za transport u Nemačkoj, otkrilo je da voda može pronaći svoj put u kontrolnu jedinicu servo sistema EQC linije. Odluka o povlačenju ovih modela ne navodi da li je Mercedes-Benz upoznat sa postojanjem bilo kog slučaja u kome su kupci doživeli ovaj problem, ali se u zvaničnoj izjavi navodi da je ovim defektom zakačeno ukupno 19.253 EQC modela širom sveta, do kojih se 3.073 nalazi u Nemačkoj.

 

Tačan uzrok ovog problema još uvek nije poznat, ali je nemački brend naveo da će ovlašćena predstavništva izvršavati preglede i tragati za oštećenjima, preduzimajući potrebne mere ukoliko bilo kakva popravka bude potrebna. Ovo nije prvi put da je EQC povučen sa tržišta od kada je predstavljen. Tokom novembra prošle godine popularni SUV je bio uključen u povlačenje zbog oštećenja kablovskog snopa u servo sistemu, što potencijalno može dovesti do požara. Mercedes EQC modeli poseduju 80 kWh snažo baterijsko pakovanje i duplu postavku električnih motora koja kombinovano proizvodi 402KS i 760 Nm obrtnog momenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Rolls-Royce ide u opoziv

 

rr opoziv.jpg

 

Opoziv je vezan uz kvar koji će najviše smetati vozaču. Naime, kako izveštava američki NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), u određenim uslovima ekran infotainmenta neće projektovati sliku sa zadnje kamere. U izveštaju se kaže da, kada je vozilo otključano ili su vozačeva vrata otvorena, postoji mogućnost da mehanizam centralnog ekrana (Central Information Display (CID) ne odradi svoju funkciju korektno. To dovodi do netačne pozicije ekrana, pa slika neće biti vidljiva te će sistem pomoći pri parkiranju biti beskoristan.

 

Uzrok problema je neispravan softver, pa će jedan update biti dovoljan za otklanjanje problema. O tome će vlasnici biti obavešteni i pozvani u servis jer Phantomi nemaju OTA povezivanje. Do tada će se vozač morati osloniti na senzore i zvučne signale koji će mu omogućiti da ovaj nemali automobil parkira bezbedno bez ogrebotine. Opozivom je obuhvaćeno 442 Rolls-Royce automobila proizvedenih od 2019. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla opoziva 7.600 vozila u Sjedinjenim Državama

 

210868-tesla x 2021 rst04.jpg

 

Proizvođač električnih automobila Tesla povlači 7.600 vozila u Sjedinjenim Državama zbog mogućeg cepanja vazdušnog jastuka na vozačevoj strati tokom aktiviranja, saopštila je Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na autoputevima. Opoziv obuhvata deo vozila Model X i Model S koja su proizvedena 2021. godine, navodi se u saopštenju američke uprave. Vlasnicima vozila će pisma s obavešenjem o povlačenju biti poslata do 7. januara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maserati opoziv: Moguće curenje goriva i požar na automobilu

 

maserati sportivo 02.jpg

 

U Maseratiju kažu da je broj automobila uključenih u kampanju opoziva relativno mali, ali pokriva sve modele - od Ghiblija pa do supersportskog MC20. Prema dostupnim i objavljenim dokumentima, sporni automobili - čije vlasnike proizvođač poziva da se jave u najbliži servis - imaju kućište senzora protoka goriva koje može da napukne, što dovodi do curenja goriva. Dodaje se da ovaj problem može da smanji performanse motora, ali još je opasnije što curenje može da izazove požar na vozilu, iako se u saopštenju kompanije tvrdi da se to može desiti samo u ''retkim okolnostima''.

Maserati navodi da su opozivom obuhvaćeni primerci modela Levante proizvedeni između 18. septembra 2020. i 4. oktobra 2021, dok je za Ghibli raspon datuma proizvodnje od 3. novembra 2020. do 7. juna 2021. Sporni primerci modela Quattroporte su proizvedeni od 28. oktobra 2020. do 7. juna 2021, dok su primerci Maseratija MC20 sa potencijalnim kvarom proizvedeni od 12. juna do 29. septembra 2021. godine.

 

186889-maserati-levante 01.jpg

 

U italijanskoj kompaniji naglašavaju da je njihova reakcija bila brza - za problem su saznali 8. oktobra, već sledećeg dana su otvorili internu istragu o dobavljaču spornog dela, a 4. novembra 2021. izdato je obaveštenje o opozivu. Inače, do ovog trenutka nije zabeležena saobraćajna nesreća, povreda ili smrtni slučaj koji bi mogli biti povezani sa navedenim problemom. Maserati će besplatno zameniti kućište senzora protoka goriva u svim spornim automobilima, a vlasnike će početi da poziva od 27. decembra 2021.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

NHTSA razgovara sa Teslom o zameni kamera

 

217613-tesla ap.jpg

 

Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na putevima saopštila je da komunicira sa Teslom u vezi sa neispravnim kamerama autopilota u nekim električnim vozilima koja je kompanija proizvela u Fremont-u, u Kaliforniji. Tesla zamenjuje repetitorske kamere u nekim od svojih vozila proizvedenih u Americi nakon što je unutra pronašla neispravne štampane ploče. Kompanija do sada nije izdala dobrovoljni opoziv, ali se bavi zamenama na osnovu dobre volje za kvalifikovane kupce.

 

Repetitorske kamere su postavljene u prednjim krilima Tesla vozila ispred bočnih retrovizora. Kada kamere ne rade ispravno, vozači mogu da vide prazan ili isprekidani video zapis na centralnom displeju svog automobila, izgube vidljivost slepih uglova svog vozila ili dobiju upozorenja da je funkcija Tesla autopilota ograničena. Autopilot je Teslin brend za standardni sistem pomoći vozaču. Takođe sistem nije kompletan bez vozača. Iako proizvođač električnih vozila, još nije dobrovoljno opozvao kamere, ovlastio je zaposlene u servisu da zamene neispravne jedinice za kvalifikovane vlasnike na osnovu dobre volje - odnosno, na račun kompanije.

 

Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na putevima saopštila je:

NHTSA je svesna problema i o tome je razgovarala sa proizvođačem. Pored toga, NHTSA nadgleda sve izvore podataka, uključujući izveštaje upozorenja i žalbe potrošača. Zakon o bezbednosti vozila zabranjuje proizvođačima da prodaju vozila sa defektima u dizajnu koji predstavljaju nerazuman rizik po bezbednost. NHTSA je ovlašćena da snažnim alatima za sprovođenje zaštiti javnost, da istražuje potencijalne bezbednosne probleme i reaguje kada pronađe dokaze o neusaglašenosti ili nerazumnom riziku po bezbednost. Pozivamo javnost da obavesti NHTSA ako misle da njihovo vozilo ima bezbednosni nedostatak koji nije deo trenutnog opoziva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istraga 580.000 Teslinih automobila

 

tesla igrica.jpg

 

Američka agencija za bezbednost u saobraćaju (NHTSA) saopštila je da je otvorila formalnu istragu o 580.000 Teslinih automobila prodatih od 2017. godine nakon odluke ovog proizvođača da dozvoli igranje igrica na centralnom ekranu u kabini. U saopštenju se navodi da preliminarna evaluacija obuhvata modele proizvedene od 2017. do 2022. godine i da nova opcija ''igra za putnike'' može da odvuče pažnju vozača, čime se povećava rizik od sudara.

 

NHTSA navodi da je potvrđeno da je ova opcija prisutna u Teslinim automobilima od decembra 2020. godine i da je do sada bila dostupna ''samo kada je vozilo u režimu parkiranja''. Kompanija Tesla za sada nije  komentarisala ove informacije. Agencija navodi da će ''proceniti sve aspekte ove funkcije, uključujući frekventnost i scenario upotrebe igre za putnike''. NHTSA je saopštila ranije ovog meseca da skretanje pažnje vozača ima značajan udeo u smrtnim slučajevima na američkim putevima i da ih je 2019. godine bilo 3.142. Komentatori za ovu oblast navode da se problem potcenjuje u zvaničnim brojevima jer, nakon nesreće, ne priznaju svi vozači da im je nešto odvuklo pažnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/24/2021 at 12:05 AM, neshaoct said:

Američka agencija za bezbednost u saobraćaju (NHTSA) saopštila je da je otvorila formalnu istragu o 580.000 Teslinih automobila prodatih od 2017. godine nakon odluke ovog proizvođača da dozvoli igranje igrica na centralnom ekranu u kabini.

Tesla: Bez video igara tokom vožnje

 

210870-tesla x 2021 rst06.jpg

 

Tesla je početkom decembra ažurirala softver za svoje automobile, a vozači su nakon toga dobili mogućnost da se tokom vožnje zabave video igrama. Nova opcija je izazvala zabrinutost za bezbednost vozača, ali i ostalih učesnika u saobraćaju. Kompanija je na kraju reagovala, pa igranje tokom vožnje više nije moguće.

 

Igre je i pre bilo moguće pokretati dok vozilo miruje, što ima više smisla, budući da retko ko može da se koncentriše na dve stvari koje zahtevaju punu pažnju. Zbog propusta je sve do skoro bilo moguće da se u Tesla Model 3 vozilima pokreću Sky Force Reloaded, Solitaire i The Battle of Polytopia, a radnja se pratila na centralnom displeju. Od igrača se tražilo da potvrdi da nije vozač pre nego što se zaigra, ali ga ništa nije sprečavalo da klikne na opciju ''Ja sam putnik''.

 

Igra je konačno završena, pa nema pokretanja dok je vozilo na putu. Opcija ''Passenger Play'' neće moći da se aktivira sve dok je vozilo u pokretu, a odluka je usledila dan nakon što je najavljena istraga protiv kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla opoziva skoro 500.000 vozila

 

189794-tesla 3.jpg

 

Tesla će zbog problema sa zadnjom kamerom opozvati 356.309 vozila Modela 3, proizvedenih između 2017. i 2020. godine, te 119.009 vozila Modela S zbog problema sa haubom. Kod Modela 3 je utvrđena mogućnost oštećenja kabla retrovizorske kamere pri otvaranju i zatvaranju prtljažnika, što može da blokira prikaz puta i dovede do sudara, naveo je američki regulator za bezbednost na putevima. Model S ima problema s pričvršćivanjem haube, koji bi mogli dovesti do njenog otvaranja i blokade vetrobranskog stakla i takođe uključuju rizik sudara, dodaje NHTSA.

 

U Tesli su rekli da im nije poznato da su ti problemi već izazvali sudar, povrede ili smrt, navodi regulator. Ukupna brojka vozila koja će kompanija opozvati je gotovo izjednačena sa brojem isporučenih automobila u prošloj godini. U Tesli nisu bili dostupni za komentar informacije o opozivu vozila. Regulator je nedavno najavio istragu 580.000 Teslinih vozila zbog odluke kompanije da omogući prikazivanje video-igrica dok je vozilo u pokretu. Tesla je naknadno pristao da blokira tu opciju, dodaje regulator. U avgustu je NHTSA pokrenuo službenu istragu o bezbednosti Teslinog sistema podrške u vožnji Autopilot nakon niza sudara. U februaru je kompanija pristala na opoziv 135.000 vozila sa ekranima baziranim na tehnologiji touch-screena koji su takođe uključivali rizik sudara, podseća Reuters.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes upozorio vlasnike automobila na neispravan sistem hlađenja

 

mercedes gls 666666.jpg

 

Mercedes je obavestio vlasnike svojih luksuznih automobila o problemu u sistemu hlađenja koji bi mogao da dovede do požara, dodavši da trenutno ne može da opozove vozila jer ne može da nabavi potrebne delove. Problem je moguće curenje rashladne tečnosti iz pumpe, što bi moglo dovesti do zagrevanja delova, pojasnio je Mercedes. Neispravna pumpa je ugrađena u modele GLE/GLS (platforma 167), C-klasu (platforma 205), E-klasu (platforma 213), S-klasu (platforma 222), S-klasu (platforma 223), E-klasu Coupe/ Kabriolet (platforma 238), GLC (platforma 253), CLS (platforma 257) i G-Klasa (platforma 463).

 

Nemački dnevni list Bild prvi je izvestio o problemima sa pumpom Mercedesovih automobila, objavivši kopiju pisma koje je Daimler poslao na adresu oko 800 hiljada vlasnika vozila, upozorivši ih da ''nije moguće isključiti rizik od požara''. Daimler je potvrdio da je pismo autentično. U pismu se dodaje da delovi potrebni za rešavanje problema trenutno nisu dostupni pa vozila u ovom trenutku nije moguće opozvati. Postupak opoziva biće pokrenut čim kompanija dođe do delova, dodali su iz Mercedesa.

 

''U međuvremenu bi vozilima trebalo upravljati izuzetno oprezno i svesti njihovu upotrebu na minimum'', navodi se u pismu. Daimler nije potvrdio Bildovu informaciju da neispravni sistem hlađenja možda ima 800 hiljada automobila. ''Vlasnik vozila koje bi trebalo da bude opozvano uvek mora odmah da kontaktira najbližeg servisnog partnera Mercedesa'', stoji u saopštenju kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za Bugatti Chiron Pur Sport zbog problema sa gumama

 

bugatti-chiron-pur-sport-dynamic 07.jpg

 

Bugatti je primoran da opozove primerke modela Chiron Pur Sport zbog problema sa zadnjim gumama.

Reč je o mogućnosti pojavljivanja pukotina na zadnjim gumama nakon 4.000 pređenih kilometara. Zbog tih pukotina može doći do brzog gubitka pritiska u gumama, a to nikako nije dobro za bilo koji automobil, posebno za Bugatti čija maksimalna brzina iznosi vrtoglavih 350 km/h. Ovaj opoziv je posebno interesantan jer je Bugatti na razvoju Cup 2 R guma sarađivao sa kompanijom Michelin. Reč je o gumama dimenzija 355/25 postavljenim na 21-inčne felne, tako da nema baš izbora u slučaju zamene. Za sada je ''rešenje'' zamena guma nakon pređenih 3.000 km odnosno godinu i po. Bugatti će nastaviti da vrši zamenu guma potpuno besplatno sve dok ne razvije gumu koja neće imati pomenuti problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo 3, Kia i Dacia 4, Mercedes 67 - ovo su marke sa najviše opoziva u Evropi

 

mercedes s580 01.jpg

 

Sajt car-recalls.eu je objavio listu marki automobila koje su prošle godine najčešće zvale vlasnike svojih vozila u servis. Podaci se baziraju na analizi nedeljnih pregleda Rapex obaveštenja koje je izdala Evropska komisija za zaštitu potrošača, a prema njima, 2021. je 45 proizvođača automobila objavilo čak 358 opoziva kojima je obuhvaćeno 270 modela. Treba napomenuti da je uglavnom reč o ''dobrovoljnim'' merama koje su prijavili sami proizvođači automobila, a ne ''gašenje požara'' od strane nadzornih tela Evropske komisije.

 

Mercedes je prijavio najviše opoziva (67), a slede ga Volkswagen (25), Citroen (21), Audi i Opel (19). Najviše opoziva je izazvano kvarom motora (109), zatim rizikom od požara (105), problemima sa vazdušnim jastucima (94), kočnicama (84) i oslanjanjem (73), ali i kvarom na električnom pogonu (62). Alarmantno, broj opoziva se u poslednjih deset godina povećao šest puta. Mercedes je dakle vlasnike svojih vozila u servis zvao 67 puta, a najčešće se radilo o kombi modelu Sprinter (10). Devet puta u servis su išli vlasnici S klase, osam GLC-a i C-klase, dok su E i A-klasa opozvani šest puta.

 

Iako će mnogi Mercedesove brojke smatrati katastrofalnima, treba uzeti u obzir da je nemački proizvođač poznat po tome što stvari ne prepušta slučaju i povlači svoje automobile čak i zbog najsitnijeg problema. Mnogi drugi proizvođači te ''sitnice''ne bi rešavali opozivom.

 

Marka / broj opoziva u 2021.

30) Lamborghini / 3

29) Alfa Romeo / 3

28) Bentley / 3

27) Infiniti / 3

26) Cupra / 3

25) Kia / 4

24) Dacia / 4

23) Nissan / 4

22) Subaru / 4

21) Tesla / 4

20) Škoda / 5

19) Dodge / 6

18) Mitsubishi / 6

17) Renault / 7

16) Jeep / 7

15) Mazda / 8

14) Land Rover / 10

13) Fiat / 10

12) Hyundai / 10

11) Ford / 11

10) Volvo / 12

9) Toyota / 12

8) Porsche / 13

7) Peugeot / 16

6) BMW / 17

5) Opel / 19

4) Audi / 19

3) Citroen & DS / 21

2) Volkswagen / 25

1) Mercedes / 67

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za 54.000 Tesla automobila u Americi

 

151859-tesla x.jpg

 

Tesla će povući 53.822 vozila u Sjedinjenim Državama zbog neispravne beta verzije svog softvera za autonomnu vožnju koji bi mogao da izazove da se neki automobili u samovozećem režimu rada na zaustave u potpunosti na raskrsnici (iako bi trebalo). Umesto potpunog zaustavljanja, vozila bi samo usporila. Prema Nacionalnoj agenciji za bezbednost saobraćaja na putevima (NHTSA), automobili obuhvaćeni opozivom su Model S i Model X (određeni primerci proizvedeni 2016-2022.), Model 3 (2017-2022.), kao i Model Y (2020-2022.). Kako bi ispravila ovu grešku, kompanija Tesla će ažurirati problematični softver, zaključio je NHTSA.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla u SAD povlači 817.000 vozila

 

Tesla-Model-S-P100D.jpg

 

Kompanija Tesla odlučila je da povuče više od 817.000 vozila u Americi zbog problema sa upozorenjem za nevezivanje pojasa. Tesla povlači vozila zbog mogućnosti da se zvuk upozorenja ne oglasi kada automobil krene, a vozač nije vezao pojas, navodi se u objavljenim dokumentima uprave za bezbednost saobraćaja. Povlačenje obuhvata modele S i X iz 2021. i 2022. godine, kao i Model 3 proizveden od 2017. do 2022. i model Y od 2020. do 2022. godine. Prema federalnim zakonima o bezbednosti motornih vozila, zvuk upozorenja mora da se oglasi kada vozilo krene ako pojas nije vezan. Problem je 6. januara otkrio južnokorejski Institut za testiranje i istraživanje automobila, posle čega je kompanija Tesla sprovela istragu i 25. januara utvrdila da je potrebno povlačenje vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissanov SUV u opozivu zbog mokre obuće

 

154541-nissan r01.jpg

 

Nissan je prisiljen da opozove gotovo 700.000 primeraka svog popularnog SUV modela zbog naknadno utvrđene konstrukcijske greške. Opozivom je obuhvaćen model Rogue, kod nas poznat kao X-Trail, a u pitanju je čak 688.946 primeraka proizvedenih od 2013. do 2016. godine. Uzrok je mogućnost korozije jednog konektora, a što može da izazove kvar na nizu sistema.

 

Kako javlja američki NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), ako se voda sakupi u prostoru za noge vozača, može doći do oštećenja izolacije i prodora u prostor pomenutog konektora. U tom slučaju može doći do lutajućih struja, a posledica može da bude otkazivanje rada sistema podešavanja sedišta i podizača stakala, ali i aktiviranje signalne lampice upozorenja AWD pogona, pa i pražnjenja akumulatora. Najgori mogući scenario je kratki spoj i požar. Nissan još uvek analizira problem i traži optimalno rešenje. Plan je da se s popravcima krene ovog proleća. Takođe, svi koji su otklonili kvar o svom trošku dobiće nadoknadu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia i Hyundai upozoravaju vozače u SAD da parkiraju na otvorenom

 

kia k900 020.jpg

 

Hyundai i Kia su poručili vlasnicima automobila tih marki u Sjedinjenim Američkim Državama da parkiraju automobile napolju zbog mogućeg kvara koji može da dovede do toga da se vozila zapale.

Automobilske kompanije su povukle skoro 500.000 automobila nakon što je otkriven problem u kompjuterskom kontrolnom modulu sistema protiv blokiranja kočnica. Kod vozila sa tim problemom može da se dogodi da se spontano zapale, čak i kada automobil nije uključen. Hyundai je objavio opoziv za nekoliko verzija SUV modela Santa Fe i jednu verziju Tucsona.

 

203676-hyundai sf01.jpg

 

Kia je povukla limuzinu K900 i jednu verziju Sportage. Ukupno, Kia povlači 126.747 automobila, a Hyundai 357.830. Vlasnici u Americi su pozvani da odvezu automobile dilerima, koji će pregledati kontrolni modul protiv blokiranja točkova.

To je kompjuterski sistem koji kontroliše naglo kočenje. Kako navode iz kompanija, može se instalirati novi modul kao i zamenski osigurač koji kontroliše struju na jedinici protiv kočenja bez dodatnih troškova. Novi osigurač će smanjiti količinu struje koja ulazi u modul. Južnokorejski proizvođač automobila Hyundai poseduje kontrolni udeo u Kiji i dve kompanije dele inženjering u različitim modelima. Međutim, u Sjedinjenim Državama posluju kao dve odvojene kompanije. U dokumentima podnetim Nacionalnoj upravi za bezbednost saobraćaja na auto-putu, Kia je navela da zna da su se tri automobila zapalila. Automobili se i dalje mogu koristiti, ali ih treba parkirati dalje od zgrada i objekata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elon Musk reagovao na brojne opozive automobila Tesla, evo kako je nazvao NHTSA

 

Tesla-Model-S-P100D.jpg

 

Nakon poslednjeg opoziva američke Nacionalne administracije za bezbednost autoputeva (NHTSA) regovao je lično Elon Musk objavom na svom Twitter profilu. Upitan koji je razlog najnovijeg opoziva Musk je odgovorio da ih je na to naterao NHTSA, koji je nazvao ''Fun Police''.

 

Podsetimo, u poslednja tri meseca NHTSA je objavio 10 opoziva Teslinih vozila, pa je servisom bilo obuhvaćeno na stotine hiljada automobila. Samo ovim poslednjim, izazvanim potencijalnim nedostatkom Boombox funkcije, kompanija Tesla je prisiljena na opoziv 578.607 vozila. Opozivom su obuhvaćeni Model S proizveden od 2020. do 2022., Model X, Model Y i Model 3 proizvedeni od 2017. do 2022. Kao problem se navodi funkcija Boombox koja omogućava da se zvuk iz automobila pušta kroz spoljašnje zvučnike kada je vozilo u pokretu. NHTSA procenjuje da pešaci možda nisu svesni da im se vozilo približava ako je alarm koji ih na to upozorava previše tih. NHTSA je objavio da opozivom obuhvaćena vozila ne ispunjavaju standarde koji se tiču minimalne jačine alarma za pešake. Tesla će zato morati da modifikuje softver Boomboxa. Međutim, važno je da do sada nije prijavljena niti jedna nesreća čiji uzrok bi bio ovaj nedostatak.

 

NHTSA takođe istražuje pojavu ''fantomskog kočenja'', a koja navodno ima veze sa Teslinom odlukom da ne koriste radarske senzore. Pod istragom su autopilot i noviji sistemi autonomnog upravljanja (FSD - Full Self Driving Beta), kao i Teslin sistem autonomnog kočenja. Kad je u pitanju sistem kočenja dok je autopilot u funkciji, odnosno tzv. ''fantomsko kočenje'', opoziv bi mogao da obuhvati više od 400.000 Tesli. NHTSA trenutno istražuje 354 prijave korisnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...