Jump to content
FAS Goran
Mik

Fabrički opozivi vozila

Recommended Posts

Osvetljena ''trokraka zvezda'' uzrok masovnog povlačenja Mercedesovih SUV-a

 

mercedes gls 41.jpg

 

Mercedes povlači hiljade vozila sa povišenim klirensom u Americi zbog greške na električnim sistemima. Informacije o dobrovoljnom opozivu je objavila Nacionalna agencija za bezbednost u saobraćaju (NHTSA) na svom sajtu. O čemu se zapravo radi?

 

''Krivac'' je opcioni, osvetljeni Mercedesov znak na masci hladnjaka, zbog kojeg se povlači ukupno 12.799 GLE i GLS modela proizvedenih između 8. decembra 2018. i 2. februara 2020. godine. Po dotičnom dokumentu, ''konekcija uzemljenja može biti nekorektno instalirana'', što potencijalno utiče na funkciju drugih komponenata, koje dele to uzemljenje, a radi se o kontrolnoj jedinici servo uređaja, motoru brisača vetrobrana i/ili levom faru. Da bi ovo ispravili, servisi moraju da izmeste tačku uzemljenja i ponovo formiraju konekciju. Na sreću, nije bilo incidenata izazvanih ovim problemima.

 

U dokumentu se takođe navodi da je Mercedes obavešten o svemu prošle godine, kao i da je odmah sproveo istragu. Međutim, pandemija koronavirusa je odložila proces povlačenja na korektivnu intervenciju. Najpogođeniji je Mercedes GLE. Ukupno 9.642 jedinica ovog modela je obuhvaćeno opozivom, preciznije GLE350, GLE450 i GLE580, svi iz 2020. modelne godine. Sa druge strane, pogođeno je i 3.170 GLS-a. Očekuje se da će korektivne intervencije započeti 8. decembra 2020.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za Ferrari 812 Superfast

 

ferrari 812 01.jpg

 

Moćni kupe 812 Superfast je očigledno toliko brz da u vožnji može da mu otpadne zadnje staklo. Zbog toga su u Ferrariju pripremili novi lepak i pozivaju 1.063 vlasnika vozila isporučenih od 2018. do 2020. godine u servise. Da ovo nije samo mera predostrožnosti svedoče i tri slučaja iz Nemačke kada su zadnja stakla otpala sa karoserije u vožnji. U Ferrariju su pronašli krivca u nedovoljno dobro očišćenim delovima stakla i karoserije koji se ''sljubljuju'', ali njihova ljubav je očigledno kratkog veka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota opoziva 1.52 miliona automobila u Americi zbog pumpe za gorivo

 

54776-toyota logo.jpg

 

Toyota je saopštila da na američkom tržištu opoziva još 1.52 miliona automobila, zbog neispravnosti pumpe za gorivo. Taj problem je uočen u januaru, kada je opozvano 1.81 milion automobila Toyota i Leksus, proizvedenih 2017. godine. U saopštenju se navodi da pumpa za gorivo koja je ugrađivana u te automobile može da prestane da radi, zbog čega se motor ugasi i više ne može da se startuje. Ovlašćeni dileri će vlasnicima svih povučenih automobila ugraditi unapređene pumpe za gorivo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen u Americi opoziva više od 218.000 primeraka Jette

 

vw jetta.jpg

 

Volkswagen opoziva više od 218.000 automobila Jetta u Sjedinjenim Američkim Državama, kako bi se rešio problem curenja goriva koji može da izazove požar. Opoziv obuhvata automobile od 2016. do 2018. modelske godine. Iz Volkswagena su naveli da šrafi koji drže cevi koje su pod visokim pritiskom vremenom mogu da olabave, što omogućava curenje goriva i povećava rizik od izbijanja požara.

Nemački proizvođač automobila još nije objavio detalje o tome kako će rešiti problem, ali očekuje se da će vlasnike početi da obaveštava od 20. decembra. U dokumentima koje je objavila Nacionalna uprava za bezbednost drumskog saobraćaja Sjedinjenih Američkih Država ne navodi se da li je bilo požara, ali ističu da su dobili neodređeni broj žalbi. Dodaje se da su vlasnici mogli da osete miris goriva ili vide gorivo kako curi ispod motora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault poziva vlasnike vozila da im markerom zatamni par reči u knjizi sa uputstvima

 

renault aus.jpg

 

Bilo je svega do sada, od opoziva zbog toga što šamponi za pranje vozila mogu da izazovu požar na vozilu pa sve do mogućnosti da sa automobila otpadne zadnji branik kada pada kiša. Međutim, titula najbizarnijeg opoziva mogla bi da završi u Renaultovim vitrinama. Naime, na australijskom tržištu Renault poziva u servise sve vlasnike Megana prodatih od aprila do oktobra 2016. kako bi im tamošnji radnici markerom precrtali nekoliko reči u knjizi sa uputstvima. O čemu se radi? U delu knjige u kojoj je opisano sedenje dece na zadnjim sedištima u Renaultu misle da su neki detalji dvosmisleni, odnosno da nisu dovoljno jasni i da bi zbog toga deca mogla da otvore vrata i izlože se opasnosti. Zbog toga će Renaultovi radnici u servisu u jednom delu debele knjige zatamniti pojam ''i vrata''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za Audi Q7

 

193858-audi q7 1.jpg

 

Audi je primoran da u Americi opozove model Q7, i to primerke proizvedene od 2017. godine na ovamo. A razlog je potpuno neočekivan - obloga u C nosaču u slučaju saobraćajne nesreće ne apsorbuje dovoljno energije. Kako stoji u dokumentu koji je izdao NHTSA, u slučaju sudara neadekvatna obloga povećava rizik povrede glave putnika, posebno onih koji nisu vezani. Kako javlja Auto News, ovaj nedostatak je pronađen sasvim slučajno tokom rutinskog testiranja. U Audiju ne vide problem i kažu da bočne vazdušne zavese pružaju adekvatnu zaštitu. Opozivom su zahvaćena 94.144 primerka, a očekuje se da njih 10% ima grešku. Sporni deo je već poboljšao i sam dobavljač, austrijski Antolin Ebergassing, pa svi primerci proizvedeni od aprila ove godine imaju novu oblogu. Ostalima će, onim proizvedenim od 24.07.2018. do 05.03.2020. biti promenjen deo u servisu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo opoziva 54.000 vozila u Americi zbog vazdušnog jastuka

 

41171-volvo s60.jpg

 

Volvo je odlučio da povuče 54.000 automobila namenjenih za američko tržiste zbog defekta na vazdušnim jastucima, nakon što je jedna osoba poginula, saopštilo je američko saobraćajno regulatorno telo, prenosi Rojters. Opozvana su vozila S80 i S60 iz perioda između 2001. i 2003. godine, nakon što su metalni delovi ispod vazdušnog jastuka eskplodirali i ubili starijeg vozača Volvoa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota opoziva još 1.52 miliona automobila

 

160201-toyota c.jpg

 

Kompanija Toyota motor saopštila je da sa američkog tržišta povlači još 1.52 miliona automobila, zbog neispravnosti pumpe za gorivo. Taj problem je uočen u januaru kada je povučen 1.81 milion automobila Toyota i Lexus, proizvedenih 2017. godine. U saopštenju se navodi da pumpa za gorivo koja je ugrađivana u te automobile može da prestane da radi, zbog čega se motor ugasi i više ne može da se startuje. Ovlašćeni dileri će vlasnicima svih povučenih automobila ugraditi unapređene pumpe za gorivo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors u Severnoj Americi opoziva 217.000 vozila

 

chevrolet e.jpg

 

General Motors opoziva više od 217.000 automobila i terenaca u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi, jer ulje iz menjača može da curi, što može dovesti do zaustavljanja vozila pa čak i požara. Opoziv obuhvata određene verzije Chevrolet modela Equinox i Traverse od 2018. do 2020. godine, kao i GMC Terrain. Uključeni su i Chevrolet Malibu iz 2018. kao i Chevrolet Cruze i Buick LaCrosse iz 2018. i 2019, pa Buick Encore i Enclave od 2019. do 2020, zatim Cadillac XT4, GMC Acadia, Chevrolet Blazer i na kraju Cadillac XT6 iz 2020. godine. General Motors je objavio da u stop-start mehanizmu možda nedostaju dva vijka, što omogućava curenje ulja. Iz kompanije su istakli da nije bilo izveštaja o sudarima, požarima ili povredama. Dileri će pregledati mehanizam i zameniti vijke ukoliko nedostaju. Očekuje se da će opoziv početi 14. decembra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za električni Chevrolet Bolt

 

chevrolet bolt 2020.jpg

 

Ne parkirajte vozilo u garaže, štaviše, ne parkirajte blizu kuća - deo je dramatičnog apela koji je Chevrolet uputio vlasnicima Bolta, svog električnog monovolumena. Uzrok za ovo saopštenje su najmanje četiri požara na ovom električnom vozilu. Kampanja uključuje 68.667 vozila širom sveta, od čega je 50.925 prodato u Americi. Pogođeni su modeli proizvedeni od 2016. do 2019., a to su oni LG Chem baterijama. General Motors ne zna tačan uzrok požara, ali rešenje ovog problema se očekuje u prvom kvartalu 2021. godine. U jednom slučaju se pominje i udisanje otrovnog dima, ali nije precizirano šta se desilo nesrećnom vozaču.

GM će 17. novembra ažurirati softver ''over the air'' programskom zakrpom, ali to je samo deo rešenja. Kao dodatnu napomenu, vlasnicima se takođe savetuje da maksimalno punjenje baterije postave na 90% kako bi se sprečilo pregravanje. Za kraj, čini se da je problem nastao jer su za ove baterije GM i LG Chem koristili nešto izmenjeno hemijsko punjenje baterija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors opoziva 5.9 miliona automobila zbog vazdušnog jastuka

 

cadillac escalade slika.jpg

 

General Motors je saopštio da će povući 5.9 miliona automobila zbog potencijalno opasnog vazdušnog jastuka, nakon što je Američka agencija za bezbednost odbacila zahtev kompanije da se ta vozila ne proglase za nebezbedna. Operacija zamene vazdušnih jastuka koštaće proizvođača automobila iz Detroita 1.2 milijarde dolara. Nacionalna uprava za bezbednost drumskog saobraćaja navela je da GM mora da povuče automobile proizvedene od 2007. do 2014. godine zbog toga što postoji opasnost da vazdušni jastuci kompanije Takata eksplodiraju prilikom dugotrajnog izlaganja visokim temperaturama u uslovima visoke vlažnosti. U Sjedinjenim Državama je registrovano 18 smrtnih slučajeva povezanih sa Takata vazdušnim jastucima, ali nijedan nije bio u automobilima GM-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za Lamborghini Urus

 

lambo urus 1.jpg

 

Lamborghini Urus je i pored astronomski visoke cene takođe osetljiv na požar kao i svako vozilo na putu. Lamborghini kaže da njihov SUV, tačnije Urusi iz 2019.-2020. imaju brze priključke na cevima za gorivo koji se mogu oštetiti od vrućine u prostoru motora. Curenje goriva na vruće površine može da izazove vrlo skupe požare. Američki opoziv uključuje više od 2.800 Lamborghini Urusa, a kanadski uključuje 487 vozila.

 

Proizvođač automobila je saznao 2019. o konektorima koji su se omekšali zbog visokih temperatura motora, a počevši od jula 2020. Lamborghini je primio pritužbe na mirise goriva. Vozači su takođe primetili da gorivo curi iz brzih spojnica cevi za gorivo, zbog čega je proizvođač automobila pokrenuo internu istragu vraćenih delova. Inženjeri su utvrdili da se konektori ne drže, jer njihove konstrukcijske specifikacije nisu dovoljne da zaštite konektore od ekstremnog nivoa toplote motora. Prodavci Lamborghinija će zameniti sporne delove poboljšanim delovima, što će potrajati oko sat vremena. Očekuje se da će opoziv Lamborghini Urusa početi 18. decembra 2020.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia u SAD opoziva 295.000 automobila

 

Kia Forte 511.jpg

 

Kia opoziva skoro 295.000 vozila u Americi jer motori mogu da zastanu ili da se zapale. Povlačenje dolazi samo nedelju dana nakon što je američka vlada novčano kaznila Kiu, i povezanog korejskog proizvođača automobila Hjundai, zbog navodnog odlaganja povlačenja. Povučeni su određeni automobili Sorento SUV iz 2012. i 2013, automobili Forte i Forte Coup proizvedeni između 2012 i 2015. godine, kao i hibridni automobili Optima proizvedeni od 2011 do 2013. godine. Povučeni su i automobili Soul SUV proizvedeni 2014. i 2015. i Sportage SUV iz 2012. godine.

Kia je navela u dokumentima koje je objavila američka vlada da nije pronađena proizvodna greška kod automobila, ali da povlači vozila kako bi umanjila rizik od izbijanja požara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za 77 Bugattija

 

bugatti-chiron-sport 11.jpg

 

Ne dešava se često da nam stižu vesti o opozivima automobila egzotičnih proizvođača. Obično se misli da su ova vozila, koja se prave u malim serijama i imaju cenu koja se iskazuje u sedmocifrenim sumama - savršena. U stvarnosti ipak nije tako, pa se s vremena na vreme pojavi informacija o fabričkoj grešci na nekom Ferrariju ili Lamborghiniju. Ovog puta je u pitanju još ekskluzivniji proizvođač od pomenutih italijanskih proizvođača - Bugatti, iza čijeg imena stoji najmoćnija automobilska grupacija.

 

Nacionalna agencija za bezbednost na putevima (NHTSA) objavila je čak dva opoziva za automobile marke Bugatti, koji obuhvataju 77 vozila ovog proizvođača. U pitanju su modeli Chiron, Chiron Sport i Divo, koji košta čak 5 miliona evra. Prvi opoziv se odnosi na 73 primerka ova tri modela koji su izrađeni između 2017. i 2020. godine, a drugi na svega 4 vozila iz 2020.

 

Kada je reč o većem od dva opoziva, on zahteva relativno jednostavnu softversku intervenciju na elektronskom sistemu stabilnosti. NHTSA navodi da zbog tog problema postoji opasnost od saobraćajne nezgode. Drugi vanredni poziv na servis, kojim su obuhvaćena ukupno 4 vozila Chiron i Divo, tiče se zadnje leve pogonske osovine, koja se - koliko god to šokantno zvučalo - pod određenim okolnostima može slomiti. Bugatti će preventivno zameniti ovaj sporni deo na automobilima za koje se smatra da su rizični. Inače, ovo je treći put u poslednjih nekoliko godina da Bugatti povlači određeni broj vozila. Prethodni opoziv dogodio se u leto 2018. zbog problema sa vazdušnim jastucima u modelu Chiron, dok je kod istog modela 2017. otkrivena greška nastala prilikom zavarivanja naslona sedišta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv Opel Ampere zbog mogućeg požara

 

170648-opel ampera e.jpg

 

Opel je opozvao sve do sada prodate primerke električnog modela Ampera-e da bi rešio problem sa baterijom koji predstavlja bezbednosni rizik za vozače i putnike. Odluka je donešena nakon što je General Motors, bivši vlasnik Opela, obavestio ovog proizvođača da baterijski paket pod određenim uslovima može da počne da se dimi, topi ili zapali. Opel je saopštio da će na servis morati da dođe oko 9.500 primeraka Ampere-e proizvedenih u periodu od 2016. do 2019. godine.

General Motors je ranije objavio da će opozvati 52.932 primerka modela Chevrolet Bolt, Amperinog sestrinskog modela, zato što mogu da se zapale iako su isključeni, parkirani i nisu povezani sa strujnom mrežom. Analiza rizika se nastavlja, a General Motors je pripremio softver koji umanjuje iskoristivost baterije i time minimizira opasnost, navodi se u zvaničnom saopštenju. Opel je preporučio vlasnicima da u međuvremnu ograniče maksimalno punjenje baterije preko multimedijalnog sistema.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen opoziva 38.000 automobila zbog problema sa pedalom kočnice

 

vw golf 8 001.jpg

 

Volkswagen je prisiljen da opozove hiljade novih automobila zbog problema sa papučicama kočnice, potvrdio je predstavnik nemačke automobilske kompanije. VW će opozvati oko 38.100 automobila modela Golf, Tiguan, Touran i T-Roc iz 2020. godine. Nešto manje od 17.600 vozila nalazi se na domaćem nemačkom tržištu.

 

Predstavnik VW-a za medije je saopštio da zbog neispravnih papučica nije zabeležena nikakva šteta ni nesreća. Tokom internih pregleda vozila inženjeri su otkrili da pločica papučice na koju se oslanja noga vozača tokom kočenja može da se u nekim situacijama izobliči ili čak odvoji od podloge. Problem je uočen kod automatskih automobila i vozila prilagođenih vožnji levom stanom puta. U Evropi se levom stranom vozi u Velikoj Britaniji, Irskoj, kao i na Kipru i Malti. Među ostalim zemljama pravilo leve strane na snazi je i u Japanu. Povučena vozila treba proveriti i po potrebi popraviti, saznaje se iz izvora u sedištu autogiganta u Wolfsburgu. Nemačka savezna uprava za automobilski saobraćaj nadgleda postupak opoziva i obrazložila je da je akcija pokrenuta zbog ''neispravnog zavarenog spoja''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen opoziva 56.000 Golfova 8

 

vw golf 8 isporuke.jpg

 

Bagovi u programu i radu infotainment sistema su naterali Volkswagen da objavi opoziv 56.000 Golfova VIII, koji su proizvedeni do jula 2020. godine. U Volkswagenu kažu da opoziv nije obavezan, ali većina vlasnika vozila će verovatno pohrliti u servise jer verovatno ne žele da im infotainment sistem na kome su sve funkcije vozila ima greške. Volkswagen je imao softverske probleme i sa električnim modelom ID.3, koji su sada navodno rešeni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za novi Mercedes S klase

 

mercedes s w223 07.jpg

 

Mercedes S klase dobar deo automobilske javnosti (s razlogom) smatra ''najboljim automobilom na svetu''. Međutim, svi znamo da ništa nije savršeno.

Daimler je investirao 730 miliona evra u svoju ''Factory 56'' fabriku u Zindelfingenu da bi je pripremio za proizvodnju W223. Međutim, samo nekoliko meseci nakon početka proizvodnje, perjanica je već pozvana na korektivne intervencije.

 

Kako je ovako nešto moglo da se desi?

Uzrok su unutrašnje pričvrsne spone, što može da dovede do ozbiljnih problema na upravljačkom sistemu (u najgorem scenariju). Na vlasnike se apeluje da zakažu termin u lokalnom Mercedesovom servisu da bi se sporne komponente proverile i zamenile ukoliko je potrebno, bez naplate. Portparol kompanije je izjavio da se povlači do 1.400 vozila. Vlasnici su obavešteni pisanim putem, uz tekst koji sadrži termin ''hitno''. Mercedes objašnjava da je problem u tome što pogođene S klase možda ne poseduju pričvrsne spone predviđene za ovo vozilo, što za posledicu može da ima to da ozubljena letva volana ''neće trajno podneti opterećenje tokom vožnje''. Po nemačkom proizvođaču, dotičnu komponentu šalje snabdevač, prethodno sklopljenu u jednu jedinicu, koja se zatim instalira u ''Factory 56'' fabrici, gde sa proizvodnih linija silazi i Maybach verzija, a uskoro i električna perjanica EQS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla povlači 158.000 automobila zbog bezbednosnih razloga

 

187649-Tesla Model S.jpg

 

Od Tesle je zatraženo da povuče 158.000 vozila Model S i Model X zbog problema sa oštećenim ekranima osetljivim na dodir, što bi moglo povećati rizik od prestanka rada. Problem uključuje memorijske čipove koji se koriste na displejima automobila napravljenih između 2012. i 2018. godine, koji se istroše, zbog čega ekran prestaje da radi.

 

Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na magistralnim putevima poslala je Tesli službeno pismo u kojem zahteva odgovor o novonastalom problemu. Tesla je u odgovoru napisala da je problem: gubitak slika sa kamere sa zadnje strane i kontrola za grejanje, klimatizaciju i odmrzavanje, potencijalni gubitak zvučnih zvona i upozorenja povezanih sa indikatorima i funkcijom autopilota za pomoć vozaču. Zatraženo je da Tesla pokrene opoziv ovih vozila i da obavesti sve vlasnike, dilere i kupce o svom bezbednosnom nedostatku.

 

Pomenuti automobili opremljeni su procesorom Nvidia Tegra 3 sa integrisanim fleš memorijskim uređajem. Deo spremišta koristi se svaki put kada se vozilo pokrene. A kada se dostigne kapacitet, MCU neće raditi kako treba. Svi MCU-ovi opremljeni ovim čipom na kraju će prestati da rade, a većina ima životni vek od 10 godina. NHTSA je otvorila istragu o vozilima u junu, uzimajući u obzir informacije koje su pružili Tesla i potrošači. Uključene su i pritužbe prema kojima je Tesla zahtevala od vlasnika da plate da zamene jedinice nakon isteka garancija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla bi mogla da ima velikih problema i u Nemačkoj

 

158984-tesla s 1.jpg

 

Nemačka uprava za motorna vozila (KBA) ispituje bezbednosne rizike povezane sa ekranima osetljivim na dodir u automobilima Tesla, i zatražila je od američkog proizvođača automobila da pruži informacije nakon sličnog zahteva američkih vlasti. Američka Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na autoputevima (NHTSA) je zatražila od Teslu da opozove 158.000 vozila Model S i Model X zbog kvarova na upravljačkoj jedinici medija (MCU) koji bi mogli da predstavljaju bezbednosni rizik dovodeći do toga da ekrani osetljivi na dodir ne rade.

 

Predstavnik KBA je rekao za Bild am Sonntag da su nemačke vlasti u kontaktu sa NHTSA-om i da je KBA pokrenula vlastitu istragu. ''Rezultat pregleda je još uvek na čekanju'', dodao je predstavnik KBA. Američka agencija je uputila neobičan zahtev službenim pismom Tesli nakon nadogradnje bezbednosne sonde u novembru, rekavši da je okvirno zaključila da vozila Model S 2012-2018 i Model X 2016-2018 sadrže kvar povezan sa sigurnošću motornih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla opoziva 134.951 automobil u Americi

 

tesla 1.jpg

 

Opoziv se odnosi na automobile Tesla Model S proizvedene između 2012. i 2018., kao i automobile Tesla Model X proizvedene između 2016. i 2018. godine. Kompanija Tesla je pristala da opozove 134.951 automobil Model S i Model X s ekranima osetljivim na dodir koji bi mogli da otkažu nakon što su američki regulatori prošlog meseca zatražili opoziv, navodi se u opozivu objavljenom na vladinom sajtu.

 

Nacionalna administracija za bezbednost saobraćaja na putevima (NHTSA - National Highway Traffic Safety Administration) uputila je zahtev za opoziv službenim pismom Tesli, rekavši da je okvirno zaključila da vozila Model S 2(012-2018) i Model X (2016-2018) predstavljaju bezbednosni problem. Agencija je saopštila da kvarovi ekrana osetljivog na dodir predstavljaju značajne bezbednosne probleme, uključujući gubitak slika zadnjih kamera/sigurnosnih kamera i sistema za odmagljivanje i odmrzavanje vetrobranskog stakla koji ''mogu da smanje vidljivost vozača u lošem vremenu''. Tesla je u svojoj prijavi NHTSA-i rekao da se ''u interesu administrativnog zatvaranja istrage i kako bi našim kupcima obezbedio najbolje vlasničko iskustvo'', pristao na dobrovoljni opoziv.

 

NHTSA je u junu 2020. pokrenuo istragu zbog prigovora da su kvarovi upravljačke jedinice medija (MCU) doveli do toga da ekrani osetljivi na dodir ne rade. NHTSA je rekao da su drugi proizvođači automobila izdali brojne opozive zbog sličnih problema. NHTSA je u novembru objavio da je pregledao 12.523 zahteva i prigovora o tom pitanju. Mnogo prigovora kaže da Tesla zahteva od vlasnika da plate zamenu uređaja nakon isteka garancije. U Tesli su prepoznali problem, ali navode da ako ekran ne radi ''vozač može da izvrši proveru okretanjem glave i da koristi retrovizore. Ako ekran nije vidljiv za kontrolu postavki klima uređaja i odmrzavanja, vozač će moći da ručno očisti vetrobran.'' Opoziv će početi 30. marta. NHTSA je zatražio opoziv 158.000 vozila, ali Tesla navodi da opoziv ne uključuje neka vozila koja su imala nadograđeni procesor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla opoziva 12.300 vozila zbog problema sa lajsnama

 

Tesla model-X.jpg

 

Tesla mora da povuče oko 12.300 vozila Modela X širom sveta zbog problema sa lajsnama, objavila je nemačka uprava za motorna vozila (KBA) na svom veb sajtu. U saopštenju KBA se navodi da se opoziv odnosi na automobile proizvedene 2015. i 2016. godine. U informaciji nemačke uprave se kao razlog povlačenja navodi da postoji rizik od otpadanja lajsni sa vozila tokom vožnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes opoziva više od 1.3 miliona vozila

 

mercedes cla 666.jpg

 

Više od 1.3 miliona Mercedesa biće opozvano, jer sistem za pozive u hitnim slučajevima zbog greške u softveru može da pošalje pogrešnu lokaciju posle nesreće.

Kako prenosi Beta, Mercedes je doneo tu odluku posle nesreće koja se dogodila u Evropi kada je automatski sistem poslao pogrešnu lokaciju vozila. Tokom istrage koja je počela u oktobru 2019. godine otkriveno je još sličnih slučajeva. Mercedes će opozvati veliki broj vozila od 2016. do 2021. godine, uključujući CLA, GLA, GLE, GLS, SLC, A, GT, C, E, S, CLS, SL, B, GLB, GLC i G. Kompanija Daimler je najavila da će opozvati i automobile Metris 2016-2020 i Sprinter 2019-2020. Mercedes je objavio da će obavestiti pogođene vlasnike i ažurirati softverske sisteme bez nadoknade. Očekuje se da će opoziv automobila početi 6. aprila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...