Jump to content
FAS Goran
Mik

Fabrički opozivi vozila

Recommended Posts

I najbolji greše: Bugatti Chiron košta preko 2.5 miliona evra, a ima fabričku grešku

 

182334-Bugatti-Chiron.jpg

 

Tako tvrde američki istražitelji pri NHTSA-u koji je objavio da postoji potencijalna greška u radu bočnih vazdušnih jastuka. Prema najnovijem izveštaju američke agencije za pitanja bezbednosti problem nije konstrukcijski, već je greška izazvana pogrešnom ugradnjom dela sistema vazdušnog jastuka dobavljača iz Rumunije. Bugatti je u internoj istrazi detektovao tragove visokotemperaturnog oštećenja površine na vazdušnom jastuku, a to može da utiče na njihov način rada. Opozivom su obuhvaćena dva primerka u Americi. Oni će prvo dobiti pismo od Bugattija, a zatim će "leteći doktori" doći do ovih automobila i lično ih proveriti. Pritom automobili neće biti popravljeni u Americi već će posebni Bugattijevi partneri skinuti sedišta, spakovati ih u prilagođene drvene sanduke i poslati u Francusku na servis. Tamo će po potrebi biti zamenjeni moduli vazdušnih jastuka i zatim vraćeni u Ameriku na montažu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA opoziva milion i po pikapova

 

ram 3500 11.jpg

 

Kako prenose agencije, kompanija ''Fiat-Krajsler'' (FCA) povlači više od 1.4 miliona Ram pikapova u SAD i Kanadi, zbog mogućnosti da se zadnja strana vozila otvori dok je ono u pokretu. Opoziv se odnosi na modele Ram 1500, Ram 2500 i Ram 3500, proizvedene u periodu od 2015. do 2017. godine. U dokumentima dostavljenim vladama SAD i Kanade, ''Fiat-Krajsler'' navodi da bi, u slučaju otvaranja takozvanog ''talegate-a'', neosiguran teret mogao da ispadne na put i izazove nesreću, ali i da do sada nije prijavljena nijedna nezgoda niti povreda povezana za ovim problemom. Dileri će besplatno popraviti mehanizam zaključavanja prtljažnika, a opoziv bi trebalo da počne 14. septembra, poručuju iz te kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW se izvinio zbog požara u motorima

 

180369-BMW Serije 5.jpg

 

Korejski ogranak nemačkog BMW-a izrazio je žaljenje zbog požara u motorima automobila zbog kojih je došlo do povlačenja vozila i istrage. Šef BMW Koreje Kim Hjo Džun rekao je danas da će kompanija u potpunosti saradjivati sa istragom ministarstva saobraćaja i završiti vanrednu bezbednosnu inspekciju vozila do sledeće nedelje. BMW je saopštio da su požare u motorima izazvala curenja u hladnjacima za recirkulaciju izduvnih gasova (EGR). To je izazvalo požar kada su automobili dugo voženi velikim brzinama. Više od 20 slučajeva vatre u vozilima BMW-a zabeleženo je u Južnoj Koreji, većinom u julu. Slike i snimci BMW automobila u dimu ili vatri izazvali su uzbunu medju vozačima. BMW je povukao 42 modela prošlog meseca iz bezbednosnih razloga, što obuhvata ukupno 106.000 vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW, Audi i Porsche će zbog opasnog kadmijuma možda opozvati 124.000 automobila

 

134465-vw gte 1.jpg

 

Električni i hibridni automobili, tačnije njihove baterije i punjači neretko koriste retke i teške metale. Pojedini, poput kadmijuma su opasni i po zdravlje, pa će Volkswagen, Audi i Porsche najverovatnije morati da opozovu 124.000 vozila nakon što se ispostavilo da se ovaj metal našao u sistemu punjenja njihovih automobila. Nemački proizvođači su u kontaktu s Kraftfahrtbundesamtom koji insistira na servisnoj akciji, ali u Volkswagenu tvrde da zdravlje ljudi nije ugroženo jer se sporni elementi od kadmijuma nalaze unutar kućišta punjača, pa su nedotupni korisnicima. Servisna akcija, ako do nje dođe, rezultiraće povlačenjem svih VW-ovih, Porscheovih i Audijevih hibrida i električnih automobila proizvedenih od 2013 do jula 2018. Nemački regulator je zabrinut i zbog okoline, jer ako ne dođe do servisne akcije sporne komponente bi u bližoj budućnosti mogle da budu neadekvatno zbrinute.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW opoziva 23.600 dizelskih vozila u Evropi zbog opasnosti od zapaljenja motora

 

bmw 5 44444444444.jpg

 

Nemački proizvođač luksuznih automobila BMW će opozvati 23.600 dizelskih vozila u Evropi zbog opasnosti od zapaljenja motora, nakon što je slična mera preduzeta u Južnoj Koreji, piše ''Frankfurter allgemeine zeitung''. Proizvođač će pokušati da popravi neispravnu komponentu čiji cilj je smanjenje emisija dizelskih motora, piše list u svom sutrašnjem izdanju. Kompanija BMW je već povukla blizu 100.000 automobila u Južnoj Koreji zbog opasnosti od zapaljenja motora, nakon što je kod više od 30 vozila, većinom modela ''520d sedan'', došlo do zapaljenja motora, podseća AFP.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW opoziva 324.000 automobila zbog opasnosti od požara

 

156310-bmw 5 33.jpg

 

Nakon što su u Južnoj Koreji zabeleženi slučajevi požara u motornom prostoru, u BMW-u su odlučili da opozovu na hiljade automobila. Nemački ''Frankfurter Allgemeine Zeitung'' javlja da će BMW opozvati i 324.000 automobila u Evropi koji su opremljeni dizelskim motorima. U servisu će se ukloniti tehnička greška za koju se sumnja da može da izazovei požar na automobilu. Utvrđeno je da modul za recirkulaciju izduvnih gasova ima grešku kao i da je do sada izazvao 27 slučajeva požara u motornom prostoru. BMW je zato u Južnoj Koreji uz izvinjenje opozvao 106.000 automobila. Prošireni opoziv obuhvata 96.300 automobila u Nemačkoj, dok je ostatak raspoređen na evropskom tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozvali ih na vanredni servis da im daju nov automobil

 

subaru a 2 (1).jpg

 

Subaru će vlasnicima SUV modela Ascent, koji su opozvani zbog fabričke greške, pokloniti nova vozila umesto postojećih jer ih je nemoguće popraviti. Otkako se u junu pojavio na američkom tržištu, novi veliki SUV japanskog proizvođača - Ascent, privukao je veliki broj kupaca i čak nadmašio po prodaji model Subaru Legacy. Međutim, usledila je velika neprijatnost za Subaru koji je zbog greške u programiranju robota koji zavaruju delove karoserije bio prinuđen da vlasnike nekih već kupljenih vozila pozove na vanredni servis. Za razliku od sličnih slučajeva povlačenja automobila sa tržišta zbog fabričke grešeke, ovu nije bilo moguće otkloniti jednostavnim odlaskom u ovlašćeni servis i zamenom nekog od delova, već je japanski proizvođač prinuđen da opozvane primerke potpuno povuče iz upotrebe i uništi ih. U pitanju su 293 vozila na kojima nije pravilno zavaren deo B stuba (središnjeg nosača krova). Ovaj problem može predstavljati veliki bezbednosni rizik u slučaju udesa jer povećava opasnost od povreda putnika.

 

subaru a 222 (1).jpg

 

Subaru je saopštio da će sva opozvana vlasnička vozila biti detaljno pregledana i ako se utvrdi da je robot propustio da na nekom od njih zavari sve pozicije na karoseriji takav automobil će biti uništen, a vlasnik će dobiti potpuno novi Ascent. Osim toga, japanska kompanija je privremeno je zaustavila prodaju svih primeraka ovog SUV modela koji se nalaze na lageru i ispitati ih. Subaru je grešku u zavarivanju otkrio 21. jula tokom rutinske kontrole u svojoj fabrici u Indijani, SAD, u kojoj se izrađuje Ascent. Nakon sprovedene interne istrage, opoziv je objavljen 26. jula. Portparol kompanije je naveo da je prodato svega devet primeraka sa ovom fabričkom greškom, a da se ostali još nalaze u prodajnim salonima širom zemlje. Inače, Subaru je u 2018. prodao 6.486 primeraka modela Ascent, od čega je 4.589 isporučeno u julu. Prodaja je zvanično počela u junu 2018.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen zbog greške u proizvodnji širom sveta opozvao 700.000 vozila

 

vw factory.jpg

 

Volkswagen je širom sveta opozvao 700.000 vozila a reč je o modelima Tigaun i Touran, preneli su nemački mediji. Samo u Nemačkoj, kako se navodi, u pitanju je 52.500 vozila koja će biti opozvana. Kako se navodi, otkriveno je da je defekntna svetlosna lajsna koja se nalazi u panoramskom krovu, a kroz koju može da curi tečnost, pa time može dovesti do kuršlusa. To je potvrdio i predstavnik VW-a. Zanimljivo je da je ovaj potez povučen, nakon što je nemački magazin ''Kfz - Betrieb'' upravo pisao o ovom problemu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Policija izvršila pretres u centrali korejskog BMW-a

 

165477-bmw 5 11.jpg

 

Policija u Seulu je u četvrtak izvršila pretres u centrali korejskog BMW-a u sklopu istrage o tome da li je nemački proizvođač automobila prikrivao kvarove koji su izazvali niz požara na motoru tih vozila ove godine, objavila je novinska agencija ''Yonhap''. Grupa od 30 istražitelja je poslata da izvrši pretres, piše agencija. Oko 40 automobila BMW se zapalilo ove godine u Južnoj Koreji, zbog čega su se klijenti tog proizvođača automobila žalili policiji ranije ovog meseca tražeći istragu u BMW-u kojom je obuhvaćeno devet osoba na rukovodećim položajima. Neki parkinzi zato odbijaju da prime automobile BMW zbog opasnosti od požara, navode mediji. Ministarstvo saobraćaja je pokrenulo istragu i 15. avgusta naložilo da se 106.000 BMW-a uputi na obavezni bezbednosni pregled. Obuhvaćena su 44 modela proizvedena između marta 2011. i novembra 2016. Direktor ''BMW Koreja'' Kim Hyo Joan se izvinio za požare na konferenciji za novinare ranije ovog meseca rekavši da je problem nastao zbog kvara na hladnjaku za povrat izduvnih gasova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Više od 1.200 kupaca iz Južne Koreje podneće tužbe za naknadu štetu protiv BMW-a

 

bmw 5 4444444444.jpg

 

Kako prenosi ''Tanjug'', više od 1.200 kupaca iz Južne Koreje podneće tužbe za naknadu štetu protiv nemačkog proizvođača automobila, kompanije BMW. Tužbe su najavljene zbog najnovijeg povlačenja vozila nakon serije požara na motoru, saopštila je domaća organizacija za zaštitu potrošača. Prema saopštenju korejske Asocijacije potrošača, ukupno 1.226 kupaca će u petak podneti tužbe Centralnom okružnom sudu u Seulu, tražeći pojedinačno po 15 miliona vona (13.500 dolara) nadoknade za novac koji su potrošili na rent-a-car pošto njihovi automobili nisu bili u voznom stanju, kao i za pretrpljeni psihički bol. Planirani sudski postupak dolazi u trenutku dok nadležne vlasti Južne Koreje ispituju uzroke zapaljivanja BMW-ovih motora.

 

U dosadašnejm toku godine, zabeleženo je oko 40 slučajeva izbijanja požara na BMV-ovim automobilila, doduše bez povreda ili fatalnih ishoda. Nemački proizvođač automobila pripisuje krivicu komponenti za recirkulaciju izduvnih gasova (EGR) kao ''osnovnom uzroku'' nedavnih požara. EGR ventil je jedan od glavnih uređaja koji se koriste za smanjenje emisije azotnih oksida iz dizel motora. BMW-ova južnokorejska jedinica je prošle sedmice počela da povlači više od 106.000 automobila sa tog tržišta. Policija je juče izvršila i pretres u glavnoj zgradi BMW-a u Seulu, kako bi istražila da li je kompanija sakrila činjenice o defektu na vozilima koji je uzrokovao požare. Iz Metropoliten policijske uprave u Seulu, saopšteno je da je grupa od 30 inspektora poslata da izvrši pretres u sedištu BMW-a u kvartu Jungu, u cenralnom delu glavnog grada Južne Koreje. U Asocijaciji potrošača očekuju da će broj vlasnika BMW-a koji će se pridružiti tužbama porasti kako sudski proces bude odmicao.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota opoziva milion hibridnih vozila zbog tehničkog problema

 

161551-toyota pp 111111.jpg

 

Toyota je danas najavila da će povući više od milion hibridnih vozila širom sveta zbog problema sa električnim žicama koji bi mogao da izazove požar u vozilu. Zbog bezbednosnih provera biće povučeno oko 1.03 miliona automobila Prius, Prius PHEV i C-HR, proizvedenih u periodu od juna 2015. do maja 2018. godine, saopštili su iz japanske kompanije. Od navedene ukupne brojke, 554.000 automobila biće povučeno u Japanu, 219.000 u Evropi a 217.000 u Severnoj Americi.

 

''Postoji mogućnost kratkog spoja... na električnim žicama i stvaranja visoke temperature pri njihovom trošenju povezanom sa vibracijama u vožnji'', objasnili su iz Toyote u dokumentu dostavljenom japanskom ministarstvu saobraćaja. ''To u najgorem slučaju može da izazove požar u vozilu'', kaže se u dokumentu. Predstavnica Toyota Japana je izjavila da joj nisu poznati slučajevi povreda u Japanu povezani sa tim problemom. ''Teško je znati da li se takav incident dogodio i koliko puta'', istakla je ona u izjavi za AFP. Toyota je od 1997. godine prodala više od 10 miliona hibridnih vozila. Godine 2016. su najavili povlačenje ukupno 3.37 miliona vozila širom sveta zbog problema sa vazdušnim jastucima i sistemom upravljanja ispuštanjem isparenja goriva. Kada je u pitanju Prius, najveći opoziv je bio onaj iz februara 2014. godine, kada je povučeno više od 1.9 miliona tih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors opoziva više od milion automobila

 

97948-gmc sierra 11.jpg

 

Biće povučeni automobili proizvedeni u SAD 2015. godine, i to pikapovi ''Ševrolet Silverado'' i ''GMC Sijera'', a takođe i terenci ''Ševrolet Taho'' i ''Kadilak Eskalejd''. Sve zbog problema sa elektronskim servo volanom, saopštila je u četvrtak Nacionalna asocijacija za bezbednost saobraćaja SAD. Nacionalna asocijacija dodaje da, kao rezultat fabričke greške, može doći do otkazivanja za vreme vožnje. ''Ako se rad elektronskog serva prekida, a posle toga neočekivano ponovo nastavlja, vozač može imati problema tokom upravljanja automobilom, naročito pri malim brzinama, što može povećati rizik od nesreće'', stoji u saopštenju. Prema podacima GM-a poznato je da se desilo 30 havarija zbog ovog problema, koje su u dva slučaja dovela do povreda. Kompanija se obavezala da besplatno ispravi greške. Prethodno je ista kompanija povukla još jedan broj automobila proizvedenih 2014. godine zbog iste greške.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW povukao sa tržišta u Kini oko 140.000 vozila

 

BMW-5-Series_Long-Wheelbase 1.jpg

 

BMW je zbog kvara povukao 139.452 automobila sa tržišta u Kini. Kancelarija za tržišnu kontrolu i inspekciju Kine saopštila je da su automobili povučeni s tržišta zbog kvara na jednom delu unutar klime. U saopštenju se navodi da su povučeni modeli proizvedeni 2005. i 2011. godine. Kompanija će bez naknade otkloniti kvar na vozilima svih kupaca koji već imaju modele kod kojih je utvrđeno da postoji serijska greška na sistemu klime, odnosno ventilacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan opoziva više od 215.000 vozila zbog rizika od požara

 

nissan murano 11111.jpg

 

Nissan je povukao više od 215.000 automobila i terenskih vozila u SAD zbog rizika od požara, preporučivši ljudima da vozila parkiraju na otvorenom u određenim situacijama. Prema objašnjenju kompanije, iz pumpe protiv blokiranja kočnica može da iscuri kočiona tečnost na štampanu ploču izazivajući ''kratki spoj'' što povećava rizik od požara. Ako vozači primete da svetli signalna lampica sistema protiv blokade kočnica duže od 10 sekundi nakon startovanja motora, Nisan apeluje da onda ne voze i da automobile parkiraju napolju. Povlačenje se odnosi na modele: ''Nisan murano'' proizvedene u periodu 2015. do 2017. godine, ''Nisan maksima'' (2016. i 2017.), ''Nisan pathfajnder'' (2017. do 2018.) i ''Infiniti QX60'' (2017.). Nisan procenjuje da 56 procenata vozila ima navedeni problem, koji potiče od neispravnog zaptivača na pumpi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota opoziva još 2.4 miliona hibridnih automobila

 

115841-toyota prius.jpg

 

Tojota je saopštila danas da povlači 2.43 miliona hibridnih automobila u svetu, mesec dana posle povlačenja više od milion vozila tehnologije dvostruke motorizacije na gorivo i struju. Kompanija je navela problem rada hibridnog sistema koji bi mogao da poveća opasnost od nesreće i dodala da je registrovano nekoliko anomalija na vozilama u Japanu. Tojota je navela da je te anomalije prijavila japanskom Ministarstvu za saobraćaj. Podaci za inostranstvo nisu navedeni. Za sada su u Japanu poznata tri slučaja sa takvim problemima. Povlačenje vozila će se odnositi na 1.25 miliona klijenata u Japanu, 830.000 u Severnoj Americi, 290.000 u Evropi, 3.000 u Kini i oko 60.000 na drugim područjima. U pitanju su automobili tripa Prius i Auris proizvedeni u periodu od oktobra 2008. do novmbra 2014. godine.

Hibridni automobili za pokretanje koriste dva ili više izvora energije, umesto jednog kao kod tradicionalnih automobila. Najčešća je kombinacija benzinskog ili dizelskog motora sa elektromotorom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru će uništiti 300 tek izrađenih automobila - roboti pogrešno zavarili stubove

 

179705-subaru ascent.jpg

 

Skoro 300 primeraka SUV modela Subaru Ascent proizvedenih u julu 2018, moraće u staro gvožđe. Subaru je u maju počeo proizvodnju novog velikog SUV-a sa tri reda sedišta u Indijani, SAD, ali se japanski proizvođač već na samom početku susreo sa problemima. Naime, utvrđeno je da su zbog greške u softveru roboti koji zavaruju nosače krova automobila promašili jednu od pozicija na karoseriji vozila koja je veoma bitna za čvrstinu konstrukcije vozila. Kako je precizirala američka Nacionalna agencija za bezbednost saobraćaja (NHTSA), u pitanju je kritična tačka na centralnim, B stubovima automobila. Navodi se da u slučaju saobraćajne nezgode zbog ove greške može da bude ugrožena struktura vozila, što može da dovede do povreda putnika.

 

subaru a 2222222.jpg

 

Problem je otkriven na 293 automobila koji su izrađeni u periodu od 13. do 21. jula, a opozivom nisu obuhvaćena sva vozila koja su sišla sa proizvodne trake u tom periodu, što znači je deo njih ispravno zavaren. Subaru je saopštio da zbog poziciji sporne tačke na karoseriji neće moći da otkloni nedostatak, već će sva 293 primerka modela Ascent morati ''pod presu''. Od tog broja svega 9 automobila je isporučeno kupcima pre nego što je greška otkrivena, dok se ostatak u tom trenutku nalazio na lageru prodavaca. Subaru je kontaktirao vlasnike problematičnih vozila čim je saznao za problem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo opoziva modele Giulia i Stelvio sa američkog tržišta

 

alfa-romeo-giulia-and-stelvio-nero-edizione.jpg

 

Sa preko 500 konjskih snaga koje razvija twin-turbo agregat radne zapremine manje od tri litara, logično je da se Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio zagreva. Međutim, izgleda da se neki modeli previše zagrevaju, pa je FCA grupacija izdala nalog za njihov opoziv. Naime, prema saopštenju NHTSA agencije, neki primeri ovog modela imaju problem sa crevom hladnjaka koje curi, što izaziva preterano zagrevanje motora, zbog čega on ima probleme prilikom rada. Po svemu sudeći, problem je nastao zbog toga što ta creva na nekim automobilima nisu dovoljno ojačana i zaštićena. Na svu sreću, taj problem se javio samo na 674 vozila u SAD, ali će ovlašćeni servisi ubrzo zameniti problematična creva.

Takođe, veći broj modela Stelvio i Giula koji su opremljeni manjim, dvolitarskim agregatima imaju drugi problem koji je povezan sa preteranim zagregvanjem. Tu je problem katalizator koji se može preterano zagrejati te stvara rizik od požara. Ovaj problem se javlja kod mnogo većeg broja vozila, preciznije, kod 37.228 primeraka samo u SAD. Naime, modeli Stelvio i Giulia su vozila koja su brend Alfa Romeo ''vratila u život''. Oba modela su bazirana na Giorgio platformi, a najpopularnije verzije se prodaju sa četvorocilindarskim turbo agregatom zapremine dva litara koji razvija 276 konjskih snaga i 400 Nm obrtnog momenta, ili sa twin-turbo V6 agregatom radne zapremine 2.9 litara (Quadrifoglio) koji razvija 503 konjske snage i 600 Nm obrtnog momenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemi sa Hondom CR-V zbog turbobenzinca

 

156358-honda crv 1111.jpg

 

Honda CR-V je jedan od najpopularnijih SUV automobila u SAD, sa više od 500.000 prodatih jedinica, a jedan od glavnih aduta CR-V je 1.5-litarski turbobenzinac. Međutim, poslednjih nedelja u SAD se javlja sve više vlasnika CR-V koji se žale na problema sa motorom, odnosno sa njegovim neobjašnjivim gašenjem tokom prvih meseci vlasništva. Nakon što se javilo nekoliko vlasnika preko neprofitne organizacije ''Consumer Reports'', uskoro ih se na desetine obratilo Nacionalnoj administraciji za bezbednost na autoputevima, a još stotine preko raznih internet foruma. ''Consumer Reports'' problem dovodi sa februarskim opozivom 380.000 CR-V u Kini, kada je problem pravilo mešanje goriva i ulja u 1.5-litarskom agregatu. Iz Honde su potvrdili da istražuju situaciju, a reakciju kroz svoje ovlašćenje servisa najavljuju za novembar. Popravke će verovatno biti pokrivene garancijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford opozvao sve GT modele zbog opasnosti od požara

 

ford gt fire.jpg

 

Na osnovu analiza jednog Ford GT modela koji je početkom leta izgoreo u Nemačkoj, američki proizvođač je opozvao gotovo sve proizvedene modele kako bi rešio uočeni nedostatak. Druga generacija Fordovog sportskog modela GT, na koju se čekalo čitavih deset godina od kako je prva generacija prestala sa proizvodnjom, izgleda da nije toliki hit koliko je to bio njegov prethodnik, uprkos atraktivnom izgledu i modernim tehnologijama implementiranim u ovaj model.

A da tu mukama nije kraj, potvrđuje i vest da je Ford ovih dana opozvao gotovo sve do sada proizvedene nove GT primerke nakon što je jedan izgoreo u Nemačkoj. Drugim rečima, u servis se zbog mogućnosti izbijanja požara poziva oko 200 automobila proizvedenih u periodu između decembra 2016. i jula 2018. godine. Četiri meseca nakon što je jedan primerak izgoreo u Nemačkoj, otkriveno je da je do požara najverovatnije došlo zbog curenja hidrauličke tečnosti zadnjeg spojlera na vrele cevi izduvnog sistema, i to zbog prevelikog pritiska u hidro-ventilu koji reguliše podizanje, odnosno spuštanje zadnjeg krila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota opoziva više od 168.000 vozila zbog moguće neispravnosti vazdušnih jastuka

 

Toyota-Sequoia 1.jpg

 

Toyota objavila je da povlači više od 168.000 svojih vozila zbog moguće neispravnosti vazdušnih jastuka. Odlukom su obuhvaćena pik-ap i terenska vozila i automobili kod kojih postoji rizik od neaktiviranja vazdušnih jastuka u slučaju sudara. Povlače se pik-ap modeli Tundra 2018 i 2019, terensko vozila ''Sekvoja'', a od automobila ''Avalon sedan'' 2019. Toyota će vlasnike obavestiti o ažuriranju softvera za vazdušne jastuke na njihovim vozilima, a očekuje se da će proces početi 22. oktobra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW opoziva 1.6 miliona vozila zbog opasnosti od požara

 

bmw 5 5.jpg

 

Zbog curenja rashladne tečnosti, BMW opoziva 1.6 miliona vozila sa tržišta širom sveta jer postoji opasnost od požara. Iz BMW-a je saopšteno da u pojedinim dizel-automobilima rashladna tečnost može da iscuri iz modula za recirkulaciju izduvnih gasova, odnosno dela za smanjenje štetnih emisija, te da bi tečnost mogla da dođe do vrelih delova sistema i zapali se. Nemačka kompanija ranije je povukla oko 480.000 vozila iz Azije i Evrope, jer su u Južnoj Koreji prijavljeni požari, a za sada nije bilo povređenih. Opoziv zahvata modele od 2010. do 2017. godine, a navodi se da će sa kupcima problematičnih automobila stupiti u kontakt.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford u Severnoj Americi opoziva 1.5 miliona Focusa

 

111768-ford focus 30.jpg

 

Američki proizvođač automobila pozvaće vlasnike određenih modela Focusa iz Severne Amerike na vanredni servis zbog problema u sistemu za gorivo, koji može da dovede do prestanka rada motora. Kako je saopšteno, opozivom je obuhvaćeno oko 1.5 miliona vozila Ford Focus, modelske godine 2012-2018, koji su opremljeni 2.0 litarskim GDI motorom ili 2.0 litarskim GTDI agregetom. Zbog problema koji je lociran na plastičnom rezervoaru za gorivo, a koji kompjuter u vozilu nije u stanju da detektuje, može doći do iznenadnog prestanka rada motora automobila, ili se može desiti da nakon gašenja pogonske jedinice motor neće ponovo da se pokrene. Ford kaže da vlasnici problematičnih Focusa u SAD mogu i sami da predvide da će do ovog doći ukoliko primete da kazaljka pokazivača nivo goriva osciluje gore-dole u vožnji i ne očitava realno stanje količine goriva u rezervoaru. Navodi se da je reč o primercima Focusa sa 2.0 GDI motorom koji su izrađeni u fabrici Mičigen pre 13. aprila 2017, kao i o vozilima sa 2.0 GTDI pogonskim jedinicama koja su proizvedeni do 2. februara 2018. godine. Ford je precizno izračunao da se radi o 1.463.389 automobila u čitavoj Severnoj Americi, od čega je 1.282.596 registrovano u SAD. Proizvođač navodi da je reč o preventivnoj servisnoj akciji kako bi se otklonio uurok potencijalnog kvara i da do sada nije upoznat da je zbog ovog problema neki Focusa izazvao saobraćanu nezgodu niti da je bilo povređenih osoba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW mora da zameni vratilo na više od 2.000 primeraka modela M3 i M4

 

bmw-m3-individual 1.jpg

 

Mnogo je rotirajućih mašinskih delova potrebno da bi neko performantno vozilo bilo to što jeste, odnosno, da bi moglo da se kreće velikim brzinama. Jedan od tih delova je (suvišno je reći) i pogonsko vratilo. Upravo se problem kod vratila javio na nekim od najpopularnijih M automobila kompanije BMW, te je bavarski proizvođač prinuđen da sa američkog tržišta opozove nekoliko hiljada tih modela. Sudeći po izveštaju NHTSA, pogonsko vratilo na nekim primercima modela M3 i M4 može ispasti iz svog ležišta! Istraživanjem je otkriveno da ovaj problem postoji kod 2.261 primerak modela M3 i M4 koji su proizvedeni u period između 2016. i 2017. godine. Tu spadaju sedan, kupe, kabriolet pa čak i M4 GTS verzije ovih modela. Većinu automobila sa ovim problemom čini model M3 u sedan varijanti (1.456 primeraka), zatim 936 primeraka modela M4 sedan i 269 M4 u kabriolet verziji. Uklanjanje ovog problema podrazumeva zamenu vratila, što nije ni lak ni jeftin zadatak, ali BMW mora da otkloni taj problem. Iz tog razloga će vlasnicima ovog automobila počevši od 3. decembra biti uručeno obaveštenje o tome kada treba da sa svojim vozilom posete ovlašćeni servis, a oni koji su već iz svog džepa platili porpavku će novac biti refundiran. Na svu sreću, za sada nije zabeležena ni jedna nesreća koju je mogao da izazove ovaj problem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes pod istragom američkih vlasti

 

mercedes gls 1111.jpg

 

Mercedes je pod istragom zbog odnosa prema klijentima u slučajevima opoziva svojih automobila. Konkretno, pod istragom je američka filijala Mercedesa, a istražuju ga državna tela za bezbednost saobraćaja zbog sumnje da su namerno ''zavlačili'' sa obaveštavanjem o opozivu, kako prema korisnicima, tako i prema državnim službama. Prema NHTSA-u, postoje brojni slučajevi u kojima su vlasnici opozvanih vozila bili obavešteni nakon isteka zakonskog roka od 60 dana, javlja ''Automotive News''. Prema tome Mercedes je ''izostavio presudne informacije o problemu zbog kojeg je opoziv donet, kao i detalje o planu opoziva'', izjavio se Stephen Ridella, šef istražnog odeljenja pri NHTSA. On je u svom izveštaju jasno optužio Mercedes za brojne neregularnosti u gotovo svim postupcima koji se tiču opoziva. Mercedes je zvaničnom saopštenju naglasio da se trudi da sve odradi na vreme, ali i da će tesno sarađivati sa NHTSA-om kako bi se sve razjasnilo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota opoziva 1.6 miliona vozila zbog vazdušnih jastuka

 

toyota avensis 566.jpg

 

Uprkos tome što je najpre najavljeno da će japanski auto-gigant Toyota morati da povuče sa tržišta oko 190.000 vozila, iz proodaje će, zbog problema sa vazdušnim jastucima, morati da bude vraćeno 1.6 miliona vozila u svetu. Najviše je pogođena Evropa, sa 946.000 vozila, uglavnom modela Avensis i Corola. Samo u Holandiji biće iz prodaje će biti povučeno oko 60.000 automobila. Kako je precizirano u saopštenju kompanije Toyota, sistem koji vazdušnih jastuka mora da bude zamenjen. ''Može da dođe do internog kratkog spoja koji će oštetiti sistem, a u nekim slučajevima može doći do deaktivacije vazdušnog jastuka i sistema koji omogućava pojasevima da se blokiraju u slučaju sudara'', navodi se u saopštenju. Sredinom oktobra Toyota je najavila da sa svetskog tržišta povlači skoro 188.000 automobila, zbog toga što je utvrđeno da vazdušni jastuci nisu ispravni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...