Jump to content
FAS Goran
Mik

Fabrički opozivi vozila

Recommended Posts

Hiljade Lamborghinija mora u servise zbog jednog šrafa

 

lamborghini huracan orange.jpg

 

U SAD-u se sprema opoziv Lamborghinija Hurracan. Prema američkoj Nacionalnoj administraciji za bezbednost saobraćaja na autoputevima (NHTSA) opoziv se odnosi na 4.796 vozila Lamborghini Huracán proizvedenih između 2015. i 2020. godine. 

Razlog povlačenja je jedna komponenta - mali plastični poklopac. Na pomenutim modelima nedostaju čepovi koji pokrivaju horizontalne šrafove za podešavanje kratkih svetala. Vlasnici bi mogli da pristupe šrafovima i možda pogrešno podese prednja svetla. Zbog toga bi ostali učesnici u saobraćaju mogli da budu zaslepljeni, što povećava rizik od nesreće. Lamborghini je prepoznao problem u januaru 2020. i službeno ga prijavio dva meseca kasnije. Italijanski proizvođač je tražio da se ništa ne radi po tom pitanju. Gotovo dve godine kasnije, vlasti su naredile da se komponenta popravi. Prema dokumentu NHTSA, zastupnici će besplatno ugraditi poklopce koji nedostaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW zbog rizika od požara opoziva više od milion vozila

 

BMW X5 Performance.jpg

 

BMW opoziva više od milion vozila širom sveta, a razlog je problem sa sistemom ventilacije motora koji može da izazove požar. Rizik od požara nastaje dok su vozila u vožnji ili neposredno nakon. Iz BMW-a su istakli da se vozila još uvek mogu voziti jer su požari vrlo retki, javljaju američki mediji. Kompanija u saopštenju poziva vozače da u slučaju da osete miris dima ili zapaljene plastike ili vide dim ispod poklopca, odmah ugase motor i napuste vozilo.

 

Radi se o 917.000 vozila u Americi, i dodatnih 98.000 u Kanadi i 18.000 u Južnoj Koreji. Opoziv uključuje modele X3, X5, Z4 te Serije 1, 3 i 5 proizvedene između 2006. i 2013. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Grupa opoziva više od 100.000 plug-in hibridnih automobila

 

volkswagen_golf_gte 01.jpg

 

Globalni opoziv uključuje više od 100.000 automobila Audija, Volkswagena, Škode i Seata, a radi se o plug-in hibridnim modelima zbog problema sa izolacijom baterije zbog kojeg može doći do požara. Ono što se za sada zna jeste da će Volkswagen opozvati 42.300 primeraka modela Golf, Tiguan i Arteon, dok će Audi povući 24.400 automobila. Seatovi i Škodini automobili su takođe deo ovog opoziva, ali još uvek nije objavljeno o kojim modelima se tačno radi niti o tačnom vremenskom razdoblju njihove proizvodnje.

 

U svakom slučaju, ako ste vlasnik plug-in hibridnog automobila nekog od ovih brendova, najbolje bi bilo da kontaktirate zvanični servis za više informacija. Prema tvrdnji Volkswagena, postoji opasnost od požara zbog nedovoljno izolovane baterije velike voltaže. Nemački Bild je citirao KBA, nemačku federalnu agenciju za motorna vozila, koja navodi da ''neadekvatno pričvršćivanje plastičnog poklopca motora može da dovede do kontakta sa vrućim delovima i eventualno do požara''. Prema njihovim rečima, već 16 ovakvih slučajeva je zabeleženo u Nemačkoj.

 

Ford opoziva 737.000 vozila

 

204944-ford bronco 2 07.jpg

 

Ford povlači 737.000 vozila u SAD zbog dela koji bi mogao da da izazove curenje motornog ulja, kao i softverske greške koja bi mogla da ometa kočenje, saopšteno je iz kompanije. Proizvođač automobila povlači 351.451 vozilo Escape proizvedeno od 2020. do 2022. godine i modele Bronco Sport sa 1.5 motorima proizvedene prošle i ove godine zbog toga što bi kućište separatora motornog ulja moglo da pukne i zapali motor. Ford je saopštio da je prijavljeno najmanje osam požara koji bi mogli da budu u vezi sa tim problemom, ali da nije bilo izveštaja o povredama ili saobraćajnim nezgodama. Prodavci će proveriti separatore i zameniti ih ukoliko bude potrebno.

 

Kompanija povlači i 391.836 vozila modela F-150 proizvedenih prošle i ove godine, te ovogodišnje modele Maveric, Expedition, Lincoln Navigator, F-250, F-350, F-450 i F-550 jer vučena prikolica opremljena električnim ili hidrauličnim kočionim sistemom možda neće da koči. Prodavci će ažurirati softver integrisanog upravljačkog modula kočnica prikolice. Ford je dobio 67 izveštaja o nepravilnom funkcionisanju koje bi moglo da bude u vezi sa tim problemom, ali nema izveštaja o sudarima ili povredama u vezi sa povlačenjem vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes opozvao samo jedan primerak Maybacha

 

mercedes-maybach 51 01.jpg

 

Negde u Americi postoji Mercedes-Maybach S vredan 185.000 dolara, iako nije baš u voznom stanju. Tako je bar Mercedes rekao vlasniku, izdavši upozorenje da ga ne vozi jer bi loš var mogao da izazove pucanje nosača zadnje osovine.

 

U zvaničnom opozivu piše:

''Vozilo bi moglo da se zaljulja na putu. Osim toga, vozilo bi moglo da povuče na jednu stranu u slučaju hitnog kočenja. U tom slučaju, upravljivost vozila bila bi narušena, povećavajući rizik od sudara''. Srećom, potencijalno opasna greška u proizvodnji je otkrivena pre nego što se dogodila nesreća. Osim toga, još 10 drugih S-Klasa, koji ne nose Maybachovu značku, takođe je pogođeno opozivom. Nakon interne istrage, Mercedes je otkrio da potencijalni bezbednosni rizik ne može da se isključi i odlučio je da opozove ova vozila. Nemački proizvođač automobila se obavezao da svim kupcima osigura zamenski automobil dok je njihova S-Klasa na popravci. Kada bude tamo, tehničari će proveravati varove podokvira na nosaču zadnje osovine, i po potrebi ga zameniti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za jedan jedini Bugatti Chiron

 

bugatti c 01.jpg

 

Kad se radi o automobilu sposobnom da pojuri preko 400 km/h, i najmanji kvar može da završi katastrofom. Zato je tu američki NHTSA sa čijim radom se neki sprdaju i nazivaju ga ''fun police'', ali činjenica je da američka agencija za bezbednost saobraćaja na putevima ništa ne prepušta slučaju. Primer s Bugattijem je možda najbolji dokaz.

 

Objavljen je novi opoziv za Bugatti. U pitanju je jedan jedini primerak proizveden 2017. godine, a uzrok je jedan jedini vijak. Naime, tokom procesa interne kontrole u Bugattiju je uočeno da jedan nije dovoljno pritegnut. Upravo tako, vijak nije pukao ni otpao, već samo nije dovoljno pritegnut. Daljnjom istragom je utvrđeno da nije u pitanju serijska greška, već jedna slučaj u kojem je pritezni alat bio neispravan. Ovo je još jedan slučaj koji potvrđuje koliku pažnju Bugatti posvećuje svakim detalju. Naime, Bugatti vodi evidenciju o izmerenim priteznim momentima na svim vijcima na svakom automobilu, kao i o alatu koji je pritom korišćen.

 

Izveštaj tako kaže da je jedan od dva vijka na spoju prednjeg okvira pritegnut s momentom od 9 Nm umesto deklarisanih 19 Nm. Vlasnik Bugattija pritom ne mora da brine. Bugatti će o svom trošku organizovati prevoz automobila, servisne intervencije i povratak automobila na adresu vlasnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari u Kini opoziva 2.222 automobila

 

101428-ferrari 458 1.jpg

 

Ferrari će povući 2.222 automobila u Kini zbog potencijalnog kvara kočionog sistema, saopštila je kineska tržišna regulatorna služba.

Opozvani su modeli 458 Italia, 458 Speciale, 458 Speciale A, 458 Spider, 488 GTB i 488 Spider, navodi regulator. Svi automobili su uvezeni između marta 2010. i marta 2019. godine. Akcija povlačenja automobila počinje 30 maja. Upućeni izvor je rekao da je ovo deo Ferrarijeve globalne akcije koju italijanska marka preduzima zbog problema na istim modelima proizvedenim u tom periodu. Ferrari je u novembru prošle godine povukao na servis i svoje modele u SAD. Kompanija je saopštila da je u saradnji sa isporučiocem delova Boschom utvrđeno da čep za kočionu tečnost možda ne vrši ventilisanje na pravilan način, zbog čega untar rezervoara potencijalno može da nastane vakuum.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za više od 250.000 Ford Explorera

 

ford e 2.jpg

 

Ford povlači više od četvrt miliona Explorer terenaca u SAD jer mogu neočekivano da se otkotrljaju dok su parkirani.

Opoziv obuhvata određene Explorere od 2020. do 2022. sa 2.3 motorima, kao i 3-litarske i 3.3 hibride, i 3.0 ST. Takođe su uključeni 2020. i 2021. Explorer Police hibridi i oni sa 3.3 benzinskim motorima.

 

U dokumentima koje su u petak objavili američki bezbednosni regulatori kažu da se vijak za pričvršćivanje zadnje osovine može slomiti i dovesti do odvajanja pogonskog vratila. Ako se to dogodi, SUV-ovi mogu da se otkotrljaju čak i ako su parkirani, bez uključene parkirne kočnice. Dokumenti kažu da Ford ima 235 zahteva po garanciji zbog problema. Kompanija kaže da ne zna za udese ili povrede vezane za ovaj problem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla opoziva 130.000 vozila

 

tesla s 2021 rst01.jpg

 

Tesla mora da opozove 130.000 vozila zbog problema sa pregrevanjem koje je izazvao touchscreen displej. U pitanju je Tesla Model S i Tesla Model X i odnosi se na verzije iz 2021. godine i 2022. godine, odnosno Model 3 i Model Y iz 2022. godine, a potvrđeno je da se sprema update koji će sve da sredi.

Navedeno je da zbog pregrevanja sistema nije moguće koristiti zadnju kameru, svetla i još neke stvari i prijavljeno je 59 žalbi na kvarove od januara ove godine, ali na sreću nesreća nije bilo. U aprilu je Tesla povukla 48.000 Modela 3 Performance zbog problema sa brzinometrom, a u martu 947 vozila zbog sličnih problema sa zadnjom kamerom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes opoziva više od 320.000 vozila

 

Mercedes-R-Class-Grand-Edition-6.jpg

 

S vremena na vreme, mali detalji su ti koji vas mogu dovesti u nevolje. Takav je slučaj sa gumenom oblogom oko kućišta pojačivača kočnica nekih Mercedesovih vozila prodatih između 2006. i 2012. godine.

 

Naime, navlaka koja okružuje kućište pojačivača kočnice može da privlači vlagu i, nakon dugog vremena ili značajnog izlaganja vodi, izazove koroziju na tom području. Ako ovaj deo zarđa, može početi da curi i podrška kočionoj sili može da bude smanjena. To može da zahteva više vozačeve sile prilikom kočenja, te povećavanje zaustavnog puta, dva scenarija koja su manje nego idealna. U retkim slučajevima jake korozije, posebno jak manevar kočenja bi mogao dovesti do mehaničkog oštećenja pojačivača kočnice i sistem bi mogao da otkaže. To je veoma loša vest jer su kočnice obično najpotrebnije kada ih snažno koristite. Bez obzira na kontekst, gubitak kočionog sistema je značajan gubitak koji povećava rizik od sudara.

Treba napomenuti da ovaj sistem ne utiče na parkirnu kočnicu i da pre nego što dođe do kvara, vozači mogu da primete da nešto nije u redu promenom osećaja papučice kočnice ili šištanjem i zvukovima strujanja vazduha kada su kočnice pritisnute. Sveukupno, ovaj problem utiče na 292.287 vozila u SAD-u i 31.577 vozila klase ML, GL i R u Kanadi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za Hyundai Ioniq i Kiju EV6

 

ioniq 5 01.jpg

 

Hyundai i Kia su zadivili svet najnovijim električnim modelima, ali ni oni nisu savršeni. U pitanju su Hyundai Ioniq 5 i Kia EV6, od kojih je prvi proglašen Svetskim automobilom godine, a drugi uvršten u top 3 na svetu. Međutim, sad se pokazalo da oba modela imaju grešku koja može dovesti do ne tako bezazlenih posledica.

 

Naime, pojedini vlasnici su prijavili da se nakon parkiranja automobila ponekad dogodi da auto ''ispadne'' iz funkcije Park. Ako je u tom trenutku parkiran na kosini, mogao bi otklizati sve dok ga ne zaustavi neka prepreka. Hyundai je nakon četiri prijavljena slučaja u Koreji, tri na Ioniqu 5 i jednog na Kijinoj EV6, pokrenuo istragu i zaključio da postoji konstrukcijska greška. Naime, utvrđena je fluktuacija napona nakon što je automobil ''ugašen'' i postoji mogućnost da ona utiče na upravljački signal sa kontrolne jedinice menjača, koji upravlja sistemom shift-by-wire. Ako se to dogodi, može doći do momentalnog otpuštanja brave za parkiranje, sigurnosne funkcije koja fizički sprečava kretanje vozila dok je menjač u položaju Park.

 

kia_ev6 02.jpg

 

Korejski proizvođač će zato opozvati 10.729 primeraka Hyundai Ioniqa 5 te 9014 primeraka Kije EV6. Takođe, utvrđeno je da isti problem postoji i na Genesisovim modelima GV60 i GV80, pa će greška biti uklonjena pre isporuke prvih primeraka. Svi vlasnici biće obavešteni o potrebi posete servisima kako bi softverski bila uklonjena greška na upravljačkom sistemu menjača, a do tada im se savetuje da ne parkiraju svoje vozilo na nagibu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai zbog sigurnosnih pojaseva opoziva 239.000 vozila

 

hyundai ac 1.jpg

 

Hyundai opoziva 239.000 vozila kako bi popravio problem sa sigurnosnim pojasevima.

Hyundai Motor America opoziva određene modele vozila Accent 2019-2022, Elantra 2021-2023 i Elantra HEV 2021-2022, prema navodima američke Nacionalne agencije za bezbednost u saobraćaju na autoputevima (NHTSA). Vozila su opozvana jer u slučaju sudara, prednji zatezni sigurnosni pojasevi na strani vozača i/ili suvozača mogu da eksplodiraju nakon aktiviranja i izazovu povrede. Kao rezultat toga, prijavljene su tri povrede, dve u SAD-u i jedna u Singapuru.

 

Ako se vozilo sa greškom nalazi na listi za opoziv, vlasnici će primiti obaveštenje o opozivu poštom do 15. jula. Mogu da odu u prodajni salon kako bi besplatno ugradili nove zatezne sigurnosne pojaseve. Vlasnici Hyundaija koji nemaju garanciju takođe imaju pravo na popravku ako im automobil bude opozvan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za 61.000 BMW vozila

 

bmw x3 01.jpg

 

BMW je primoran da opozove više od 61.000 vozila na globalnom nivou.

 

Kako navode nemački mediji, BMW je na određenom broju vozila imao problema sa softverom i ista moraju da se povuku na popravku. Modeli koji su obuhvaćeni su X3, X4 i X5 proizvedeni između 2016. i 2022. godine. Kako je rečeno iz bavarske kompanije, vlasnici ugroženih vozila dobiće poruku da dođu u servis gde će se reprogramirati softver i problem biti otklonjen. U principu, radi se o problemu sa softverom koji može da otkaže rad motora ili da dovede do gubitka obrtnog momenta. Do izlaska saopštenja o ovom opozivu niko nije imao udes, štetu, niti se povredio zbog pomenutog problema.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masovni opoziv Mercedesovih vozila

 

80585-mercedes gl 01.jpg

 

Mercedes povlači skoro milion svojih vozila zbog mogućeg problema sa sistemom za kočenje. U pitanju su modeli iz 2004. do 2015. godine serije SUV ML i GL, kao i luksuzna R-Klasa, dodala je nemačka uprava, saopštila je nemačka Federalna uprava za transport. Korozija pojačivača kočnice može u najgorem slučaju da izazove prekid veze između pedale kočnice i sistema za kočenje, navodi se u saopštenju.

Ukupno 993.407 vozila biće povučeno širom sveta, uključujući 70.000 u Nemačkoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlasnici spornih modela Mercedesa u Srbiji dobiće poziv za proveru ispravnosti

 

mercedes ml 20111.jpg

 

Mercedes povlači skoro milion starijih modela vozila iz celog sveta zbog potencijalnih problema sa kočionim sistemom. Kompanija je saopštila da će kontaktirati vlasnike vozila zbog mogućeg uticaja, kako se navodi, napredne korozije na njihovim kočnicama.

 

''Prema uputstvu za navedene opozive, najpre se radi provera da li postoji potencijalni problem, a tek onda se rade korekcije, ukoliko se za to ukaže potreba'', kažu iz kompanije Star Import koji je generalni distributer kompanije Mercedes-Benz AG u Srbiji. Kako je saopštila kompanija na globalnom nivou opoziv se odnosi na ukupno 993.407 vozila. U pitanju su automobili proizvedeni između 2004. i 2015. godine iz njihove serije SUV vozila ML i GL i luksuznih minivanova R-klase. Iz kompanije koja zastupa Mercedes u Srbiji potvrđuju da se ova servisna mera sprovodi na svim tržištima i predstavlja ustaljen proces kojim svi svetski proizvođači vozila poboljšavaju kvalitet svojih proizvoda. Takođe ističu da su svi neophodni radovi po ovom pitanju potpuno besplatni za kupca.

 

''Otkrili smo da u nekim od tih vozila na funkciju pritiskanja kočnica može da utiče napredna korozija u predelu kućišta'', napominje u svom saopštenju Mercedes. Dodaju da je moguće da manevar posebno snažnog kočenja izazove mehaničko oštećenje na pojačivaču kočnice čime je rizik od sudara povećan. Iz Mercedesa su poručili da odmah počinju sa povlačenjem i da će taj proces uključiti kontrolu potencijalno neispravnih vozila i zamenu delova ukoliko bude potrebno. Star Import potvrđuje da se strogo pridržava svih procedura propisanih od strane proizvođača, kao i zakonskih propisa Republike Srbije, uz saglasnost nadležnog ministarstva. Navode da će kao i u poslednjih 10 godina, sve informacije će biti objavljene na portalu ministarstva trgovine. ''Kupcima se šalju do tri pozivna pisma u slučaju da klijent ne doveze vozilo na pregled i/ili prepravku nakon prvog poziva. U pozivnim pismima se jasno navodi u vezi sa čim se opoziv objavljuje, i kakve su moguće posledice neizvršavanja kontrole i/ili eventualnih prepravki od strane proizvođača. Vlasnici pomenutih modela mogu da i direktno kontaktiraju najbližeg ovlašćenog servisnog partnera kako bi proverili da li je njihovo vozilo obuhvaćeno opozivom'', poručuju iz Star Importa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv 830.000 Teslinih vozila

 

tesla pilot.jpg

 

Ove nedelje, Nacionalna administracija za bezbednost na putevima (NHTSA), agencija koju vodi ministar saobraćaja, saopštila je da će ispitati 830.000 Tesla automobila u sve četiri trenutne linije modela (S, X, 3 i Y), što je 11% više vozila nego što je ranije najavljeno. Ovaj potez usledio je nakon što je agencija analizirala brojne nesreće koje su otkrile obrasce u performansama automobila i povezano ponašanje vozača. Agencija je saopštila da je cilj da se istraži u kojoj meri autopilot i srodni Tesla sistemi mogu da pogoršaju ljudske faktore ili bezbednosne rizike ponašanja potkopavajući efikasnost nadzora vozača.

 

Autopilot se gasi sekundu pre sudara?

Sada su iz NHTSA saopštili da je u 16 odvojenih slučajeva otkriveno da je autopilot prekinuo kontrolu nad vozilom manje od sekunde pre prvog sudara, što sugeriše da vozač nije bio spreman da preuzme potpunu kontrolu nad vozilom. Kako navodi Car And Driver, prema snimcima ovih nesreća, vozač je trebalo da bude svestan potencijalnog incidenta u proseku osam sekundi pre sudara. Istraga je do sada utvrdila da je većina vozača imala ruke za volanom, kako to nalaže autopilot, ali vozila nisu na vreme upozoravala vozače da preduzmu mere kako bi izbegli sudar. NHTSA je saopštila da trenutno istražuje više od 1.100 drugih nesreća koje su se dogodile sa autopilotom. Izvršni direktor Ilon Mask je sve vreme tvrdio da nesreće ne mogu biti krivica kompanije jer podaci izvučeni iz računara uvek pokazuju da autopilot nije bio aktivan u trenutku sudara. Sve Tesline trenutne autonomne karakteristike, uključujući tehnologiju Full Self-Driving, koja je trenutno u beta testiranju, smatraju se sistemima pomoći za koje je u svakom trenutku odgovoran samo vozač, a ne proizvođač. Ali šta ako se autopilot sam isključi samo sekundu pre sudara? Kako piše Fortune, zbog ove najnovije istrage moguće je povlačenje stotine hiljada Tesli sa ulice.

 

Teslina vozila ponekad sama koče na putu, bez intervencije vozača

Svako povlačenje koje naredi NHTSA je obavezno po zakonu i mora biti zvanično nadgledano i koordinirano sa vlastima. Istraga je prvobitno počela prošle godine, nakon što je NHTSA primila više od 350 pritužbi vozača na takozvano ''fantomsko kočenje'' automobila, odnosno neočekivano i nepotrebno aktiviranje kočnica pri aktiviranom asistentu u vožnji. Naime, u nekim slučajevima kada je situacija na putu bila uobičajena, odnosno nije bilo nikakvih problema, gužvi, saobraćajnih znakova ni potencijalno opasnih situacija, Teslina vozila u kojima je bio aktiviran autopilot ponekad su sama zakočila, bez intervencije vozača. Takvo naglo i neočekivano kočenje može stvoriti velike probleme u vožnji, posebno za osobe koje upravljaju automobilima iza Tesle koja iznenada zakoči.

 

Tesla je prošle godine najavila povlačenje 475.000 vozila

Iz Tesle su krajem prošle godine najavili da će povući 475 hiljada vozila Modela 3 i Modela S kako bi rešili probleme sa retrovizorskom kamerom i haubom koji povećavaju rizik sudara. Bilo je najavljeno da će zbog problema sa zadnjom kamerom povući 356.309 vozila Modela 3, proizvedenih između 2017. i 2020, kao i 119.009 vozila Modela S, zbog problema sa haubom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva električna Toyota već opozvana

 

Toyota bz 21.jpg

 

Japanska kompanija se među poslednjim ''ukrcala na voz struje'', a njihov prvi potpuno električni automobil bZ4X je već opozvan zbog mogućnosti da se olabave šrafovi točkova. Sreća u nesreći jeste da je ovaj model praktično nov, pa će u vanrednu posetu servisu otići svega 2.700 primeraka.

 

Najveći proizvođač automobila na svetu podneo je Ministarstvu saobraćaja Japana zahtev za opoziv modela bZ4X. Od 2.700 opozvanih primeraka, njih 2.200 je prodato u Evropi, 260 u SAD, 20 u Kanadi i 110 u Japanu, navodi Toyota u zvaničnom saopštenju. Oštra skretanja i naglo kočenje opterećuju šrafove točkova i mogu da dovedu do toga da postanu labavi, što stvara opasnost od otpadanja točkova sa vozila. Za sada nije poznato da li je ovaj defekt uzrokovao neki udes, ali je vlasnicima modela bZ4X preporučeno da ne koriste svoj automobil pre nego što posete servis.

 

Još uvek nije poznato da li isti problem ima i Subaru Solterra, koji deli mnogo toga sa modelom bZ4X. Međutim, ovaj električni automobil Subarua na tržište stiže tek kasnije tokom ovog leta, pa japanska kompanija ima dovoljno vremena da reši potencijalne probleme do tada. Toyota bZ4X je prvi električni automobil ove kompanije namenjen globalnom tržištu. Model Mirai sa pogonom na vodonik može da se kupi samo u Japanu, Kaliforniji i nekoliko evropskih država. Sve prethodne električne Toyote, kao što je RAV4 EV, bile su dostupne na svega nekoliko odabranih tržišta. Japanska kompanija je dugo bila kritikovana od strane pojedinih investitora i organizacija za zaštitu životne sredine zbog sporog prelaska na električne automobile. Sa druge strane, Toyota je odbacivala ove kritike, jer prema njihovom mišljenju postoji potreba da se širom sveta ponudi različit izbor pogonskih sistema, u zavisnosti od želja kupaca. Toyota i dalje veruje u hibridne automobile, a oni su dosta popularniji u Japanu nego električni modeli, koji su tokom prošle godine činili samo 1 procenat svih prodatih automobila. Ipak, protiv pritisaka se nije moglo, pa je Toyota najavila veliki broj vozila na struju u skorijoj budućnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za više od 59.000 vozila Tesla zbog programske greške

 

189794-tesla 3.jpg

 

Nemačka agencija za bezbednost u saobraćaju je saopštila da će biti povučeno više od 59.000 vozila na električni pogon Tesla zbog greške u sistemu za pozivanje službi za vanredne situacije. Sa svetskog tržišta će biti povučeni Model Y i Model 3, ali nije precizirano koliko je vozila sa greškom registrovano u Nemačkoj. U saopštenju se navodi da greška u softveru dovodi do prekida poziva osmišljenih da odmah automatski kontaktiraju Službe za vanredne situacije u slučaju teže nesreće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW povlači modele iX i i4 zbog problema sa baterijama

 

bmw ix 02.jpg

 

Proizvedene od strane kompanije Samsung SDI, baterijske ćelije za BMW iX i i4 izgleda da nisu na visini zadatka.

Naime, južnokorejski snabdevač je otkrio neregularnosti tokom proizvodnog procesa, koje za posledicu imaju to da opiljci završavaju u baterijskim ćelijama. Dodatna analiza je takođe otkrila deliće katode unutar baterijskih ćelija. Aprila 16. incident u koji je bio uključen i4 eDrive40, privukao je pažnju BMW-a. Juna 3. bavarski proizvođač je saznao za još jedan incident, ovoga puta u SAD, koji se ticao iX xDrive50 za 2022. godinu. Samo nekoliko dana kasnije, došlo je do još jednog neželjenog događaja koji je uključivao iX M60.

 

bmw i4 01.jpg

 

U izveštaju koji je podnet Nacionalnoj administraciji za bezbednost u saobraćaju, navodi se da su slični nalazi identifikovani u svim slučajevima, uključujući nepravilnost tokom procesa proizvodnje ćelija. Nakon pažljive analize procesa proizvodnje, BMW je odlučio da je neophodan poziv na korektivnu intervenciju. Ukupno je povučeno 83 vozila, 56 iX-a i 27 i4, među kojima se nalaze xDrive50, M60, eDrive40 i M50 modeli. iX modeli koji su pod sumnjom da poseduju nekorektne baterije, proizvedeni su između 2. decembra 2021 i 30. juna 2022. Što se i4 sa spornim baterijama tiče, proizvedeni su od 22. novembra do 13. juna. Dileri su već obavešteni o ovom problemu, s instrukcijama da zamene sporne ćelije. Pogođeni vlasnici će biti informisani 19. septembra, a u međuvremenu, ''vozačima će biti sugerisano da ne voze i ne pune baterije svojih vozila''. U izveštaju se dalje kaže da će vozačima takođe biti savetovano ''da parkiraju svoja vozila dalje od građevina''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari opoziva više od 23.000 automobila zbog mogućeg otkaza kočnica

 

59056-Ferrari FF 11.jpg

 

Ferari će izvršiti opoziv 23.555 vozila zbog potencijalnog problema sa kočnicama koji bi mogao da dovede do gubitka funkcije kočenja i do sudara. Ovaj proizvođač automobila je već opozvao skoro 10.000 vozila u oktobru 2021. zbog istog problema.

Prema NHTSA (Nacionalna administracija za bezbednost saobraćaja na autoputu), čep rezervoara za kočionu tečnost možda neće ispravno da ventiliše. Ako se to dogodi, može da izazove vakuum unutar rezervoara i curenje kočione tečnosti, što može dovesti do delimičnog ili potpunog gubitka kočnica. Novi opoziv utiče na širok spektar modela kompanije, koji datiraju od modelske godine 2005.

Pogođeni modeli su:

  • 2005-2009 Ferrari 430
  • 2005-2011 Ferrari 612 Scaglietti
  • 2009-2017 Ferrari California
  • 2010-2011 Ferrari 612
  • 2012-2016 Ferrari FF
  • 2013-2017 Ferrari F12 Berlinetta
  • 2013-2015 Ferrari LaFerrari
  • 2015-2017 Ferrari California T
  • 2016 Ferrari F60 America
  • 2017 Ferrari F12 TDF
  • 2017 Ferrari LaFerrari Aperta
  • 2017-2020 Ferrari GTC4 Lusso
  • 2018-2020 Ferrari GTC4 T
  • 2018-2022 Ferrari Portofino
  • 2018-2022 Ferrari 812
  • 2019-2020 Ferrari 488 Pista
  • 2020-2022 Ferrari F8 Spider
  • 2020-2022 Ferrari F8 Tributo
  • 2021-2022 Ferrari Roma

Ferrari će početi da obaveštava vlasnike poštom o problemu 24. septembra 2022. Da bi rešio problem, Ferrari će tražiti od vlasnika da posete dilera. Servisni tehničar će zameniti čep rezervoara kočione tečnosti i ažurirati poruku upozorenja o niskom nivou kočione tečnosti u vozilu. Ovo će biti besplatno rešenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog navodne konstrukcijske greške Ford mora da plati 1.7 milijardi dolara!?

 

Ford logo.jpg

 

Isplate milionskih šteta u Americi su svakodnevnica, ali Ford po prvostepenoj presudi mora da plati čak 1.7 milijardi dolara (1.69 milijardi evra) za smrtonosnu nesreću.

Melvin i Voncile Hill su poginuli u aprilu 2014. u nesreći Forda F-250 iz 2002. godine. Njihova deca, Kim i Adam Hill, bili su tužioci u u ovom slučaju. Ford je optužen da nije dovoljno ojačao krov pick-upa F-250 da bi zaštitio putnike u slučaju nesreće sa prevrtanjem. Rečeno je da je proizvođač automobila ostavio krovnu konstrukciju nepromenjenu iako su interni testovi pokazali da je preslaba. Prema tužbi, ojačanje je ina kraju urađeno, ali se samo u vozilima iz modelske godine 2017. Advokati su navodno naveli skoro 80 sličnih nesreća u kojima su putnici bili povređeni ili poginuli. Mada saoseća s porodicom, Ford namerava da se žali.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche u servis zove 193.000 vlasnika modela Cayenne, Panamera i Macan

 

216457-porsche macan 07.jpg

 

Porsche je pozvao u servise 193.000 vlasnika modela Cayenne, Cayman S, Panamera i Macan. Radi se o modelima proizvedenim između 2003. i 2020. godine, a problem je mehanizam za nivelisanje prednjih svetala.

Iako nije reč o teškom bezbednosnom propustu, na svetlima pomenutih modela nema gumenog poklopca zbog čega može doći do zaslepljivanja drugih vozača iz kontra smera. Porsche navodi da će kvar otkloniti besplatno, a svi vlasnici termin u servisu će dobiti do kraja godine. Svi opozvani modeli su prodati na američkom i kanadskom tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za više od milion Tesla automobila

 

tesla s 60.jpg

 

Skoro 1.1 milona automobila marke Tesla opozvano je danas u SAD zbog kvara koji može da izazove povrede. Tesla je uputila zvaničan opoziv za preko milion vozila. Kako se navodi, reč je o kvaru automatskog zatvaranja prozora koji bez ispravnog sistema za vraćanje unazad može da poveća rizik od povreda primenom preterane sile i priklještenjem vozača ili suvozača pri zatvaranju. Ovaj sistem ima poteškoća da prepozna prepreke, odnosno ne reaguje ispravno kada ih detektuje. To znači da postoje realne šanse da prozor nastavi da se zatvara uprkos prepreci koja može biti deo ljudskog tela, pa je jasno da ovaj kvar umnogome povećava rizik od povreda.

 

Ovaj ogroman opoziv odnosi se na Model 3 (2017-2022.), Model Y (2021-2022.), Model S i Model X. Iz kompanije Tesla su Nacionalnoj službi za bezbednost saobraćaja saopštili da će sprovesti ''over-the-air'', odnosno daljinsko ažuriranje programa automatskog sistema za zatvaranje prozora. Kako su u Tesli rekli, do sada nisu dobili nijednu žalbu, izveštaj o nezgodi, povredi ili smrti koja bi se dovela u vezu sa spornim kvarom sistema.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce zbog problema sa svetlima opozvao 2 automobila

 

rolls-royce-phantom 02.jpg

 

Britanski proizvođač luksuznih automobila Rolls-Royce je objavio vrlo neobičan opoziv.

Radi se o dva Phantoma proizvedena između 12. i 14. jula ove godine u britanskoj fabrici Goodwood, a problem su prednja svetla čiji reflektujući premaz nije pravilno nanet. Interni pregled je otkrio da osvetljenje saobraćajnih znakova, kada su upaljena kratka svetla, nije dobro. Britanska kompanija navodi da je dobra vest što niko od njihovih klijenata nije pogođen ovim problemom jer su oba sporna Phantoma još uvek kod distributera gde čekaju isporuku. Autoevolution navodi da će Rolls-Royce kvar sanirati besplatno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opoziv za 60.000 Mercedesa GLS

 

mercedes gls 01.jpg

 

Mercedes je pokrenuo kampanju opoziva koja će uticati na 59.574 vozila proizvedenih između 2018. i 2022. Problem se tiče sedišta u trećem redu u određenim GLS SUV-ovima.

Problem je prvi put otkriven u februaru 2022. godine, kada ga je Mercedesov dobavljač, Brose North America, obavestio o potencijalnom problemu. Upozorio je nemačku kompaniju da možda nije uspela da ugradi ili je pogrešno postavila opruge u mehanizme za zaključavanje nekih sedišta u trećem redu. Mercedes je u aprilu istražio problem i njegove moguće posledice. Utvrđeno je da problematična opruga može dovesti do kvara zaključavanja naslona sedišta u slučaju sudara. Ako se sedište sruši u sudaru, to može da poveća rizik od povrede. Na sreću, Mercedes nije upoznat sa bilo kakvim pritužbama ili povredama u vezi sa ovim problemom.

 

Opoziv utiče na 51.998 primeraka modela Mercedes GLS450, proizvedenih između 18. septembra 2018. i 4. jula 2022.; 5.212 primeraka modela Mercedes GLS580 proizvedenih između 18. septembra 2018. i 4. jula 2022.; i 2.364 primeraka modela Mercedes AMG GLS63 proizvedenih između 18. septembra 2018. i 14. jula 2022. Mercedesov dobavljač je sada uveo automatizovani proces za umetanje opruge i dodatni testni korak u procesu proizvodnje kako bi se uverio da su sva buduća sedišta u trećem redu opremljena delom koji je doveo do ovog povlačenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...