svetozar 0 Posted August 12, 2011 pricano vec vise puta o ovom fenomenu lupanja u motoru i sa moje strane opet potvrdjeno da je gorivo problem.gde god van srbije sipam gorivo motor radi besprekorno tiho,jedino sa nasim gorivom lupa kao blesav.ustanovio sam da manje lupa kad je hladan motor nego kad je ugrejan skroz,ne znam da li je ovo problem samo kod mene jer imam KN pecurku pa uvlaci vruc vazduh od motora ili je i kod drugih taj slucaj.takodje mi se cini,ispravite me ako gresim,da je ovaj fenomen izrazen ako ne jedino a ono bar najvise kod fiatovih vozila.ni jednu drugu marku auta nisam cuo da tako lupa kao fiat. Quote Share this post Link to post Share on other sites
babo 0 Posted August 13, 2011 pricano vec vise puta o ovom fenomenu lupanja u motoru i sa moje strane opet potvrdjeno da je gorivo problem.+1http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=42931&st=0&p=695871&hl=+kliktanje%20+ventila&fromsearch=1entry695871ja sam 100% resio problem ugradnjom auto-gasa...preporucujem svima Quote Share this post Link to post Share on other sites
muki79 0 Posted September 5, 2011 To sto cujes nisu ventili vec detonacije u cilindrima. ventile mozes cuti dok auto stoji, najvise na leru ili malom gasu. Do detonacija dolazi usled samozapaljenja smese u cilindrima pre odredjene tacke paljenja. Uzroci su mala oktanska vrednos benzina, pogresna tacka pred paljena, usijane naslage garezi na celu klipova. Naj cesce je uzrok mala oktanska vrednost benzina, sto manje oktana to je benzin manje otporan na pritasak u cilindru i pali se sam dok klip jos uvek ide na gore. meni se lupkanje cuje na leru i kad je motor hladan,i kad je zagrejan i cini mi se da se to blago povecava.sipao sa nekoliko puta evro premium bmb i isto se cuje.da li postoji resenje za to ili je do goriva problem?u pitanju je punto 1.2 8 ventila 2000.,sipao ulje seleniu 5/40 pure energy i nista nije bolje sto se tice ulja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted October 25, 2011 Pocetkom proleca sam cuo to lupkanje ventila i to sasvim slucajno posto muzika uvek radi,taj dan zaboravim plocicu od radia dok je bio hladan sve ok nakon pola sata zujanja po centru na svakom ubrzanju se culo to zveketanje ventila tako mi je to zvucalo da ventili zezaju ali je dobro vukao i sto je jaci gas smanjivalo se zveketanje ali nije prijatno mislim bilo mi glupo da se motor rastelovao posle 7-8 hilj.km.Malo sam citao ovde na forumu i dosta ljudi je pisalo da je gorivo problem,do tada sam koristio ovaj nas bezolovni [a bezolovni je zato sto ima samo malo manje olova nego onaj nas stari super nasi biseri].U svakom slucaju problem sam resio tako da od tada sipam samo bezolovni uvozni 95.okt.ili euro 5 kako ga ko zove.Sipam uglavnom na OMW,Eko,Mol, i vise nema tog zveketanja sta god i kako god ga vozio vise se necuje.Ja sam to primetio na 7-8 hilj. ako se duze vozi sa nasim benzinom nije dovoljno samo preci na drugo gorivo mozda onda treba i neka intervencija u servisu..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted October 25, 2011 ...resetovanje parametara ubrizgavanja i paljenja zato sto je ECU adaptivan i vremenom ce pokusati da se prilagodi losijem gorivu do neke mere Quote Share this post Link to post Share on other sites
slobaje 0 Posted November 26, 2011 (edited) Pozdrav svim Fijatovcima!Od kad je zahladnelo, primetio sam jednu stvar. Kad je motor totalno hladan, po paljenju, na leru se čuje lupanje dal ventila/bregaste(onako "metalno" tak tak tak) na strani kod vodene pumpe.To traje prvih 5 minuta i onda prestane i više se ne javlja. Znači samo na leru(na obrtajima ne), samo kad je hladan skroz i samo kad je napolju hladno.Auto inače pali normalno,ide normalno, ulje/temperatura normalno. Benzinac je iz 2009, ide na evropremijum i motul 4100.Prošle zime se to nije javljalo. Da li da se zabrinem? Edited November 27, 2011 by neshaoct spojena tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted November 26, 2011 I meni se isto to tako čuje i prvo sam se porazmislio šta bi moglo da bude, ali vidim komšija pali novog punta i njemu se isto tako čuje, pa rekoh verovatno tako treba, ali opet ako može od toga da nastane problem, neka neko kaže pa da znamo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted November 26, 2011 (edited) Dok je motor hladan svi zazori unutar motora su povećani dok se ne dostigne radna temperatura. Usled toga nije čudno da motor ima bučniji rad, pogotovo kada se pali na niskim temperaturama. Inače to ''lupkanje'' zna da se javi usled detonativnog sagorevanja goriva, u prevodu kada je loše gorivo. Edited November 26, 2011 by banjo1990 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted November 26, 2011 Tacno je za te povecane zazore a lupkanje traje sve dok motor ne povuce ulje. Bukvalno 1 sekundu. Nema razloga za brigu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
biohazardny 0 Posted December 26, 2011 (edited) na motorima 1.2 8v ventili se steluju uz pomoc plocica a kod 1.2 16v su hidro podizaci ventila koji rade pomocu pritiska ulja tako da uzroci i resenja su razliciti za ta dva motora.inace to sto mi zovemo cuju se ventili ustvari je kliktanje u samim cilindrima zbog manje oktanske vrednosti goriva,pomerenog ugla predpaljenja,nastelovanosti ventila ili poremecaja u zupcenju motoraMeni se na 1.2 16v isto cuju ventili(kliktanje i trese volan na leru) posle zamene dihtunga glave. Dok je hladan radi ok , a kad spusti obrtaje tad se cuje i trese. Tako radi i na gorivu i na plinu. Glava je ravnjana , ventili sicovani ,hidropodizaci praznjeni i ponovo vraceni. Auto je uzubljen sa alatom (mozda je lose uzubio). Sipano selenia racing ulje...Da nije ovo predpaljenje pomereno? Edited December 26, 2011 by biohazardny Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted December 26, 2011 Kako prima gas, jel izbacuje neki dim na auspuh, jel ima neku knedlu kad dodje do nekih obrtaja (to su simptomi loseg zupcenja)? Quote Share this post Link to post Share on other sites
biohazardny 0 Posted December 26, 2011 Prima dobro gas , dima i knedle nema vise (bilo je dok nisam zamenio dihtung glave). Na gasu je dobar , ali na leru se cuju ventili i nemirno radi motor(oseca se na volanu). Quote Share this post Link to post Share on other sites
joe 3 Posted December 26, 2011 Kod mene se cuje i kad je motor hladan i kad je zagrejan,i u mestu i u voznji.nesto jace dok je hladan.najjace se cuje kada su obrtaji između 1800-2000.ispod toga se ne cuje a preko vrlo slabo ali u tom opsegu veoma iritirajuce.zvuk je najslicniji kao na zastavama kada se olabavi sajla kilometar sata ili negde sam procitao u nekom postu kao perce na ruletu (tak-tak-tak). probao sam sa sipanjem na raznim pumpama ali slaba vajda cak na OMV-u se najjace cuje.bio u ovlascenom servisu posto je do pre mesec dana bio u garanciji i tamo me zavlacili te ovo je te ono je kao kompresor klime radi neprekidno-ne isklucuje.zamenili gas i ono opet isto.auto bio kod njih 2x po 2 dana i na kraju to je kao normalno da se cuju ventili i otkacili me (pitam se samo ko im je dao da budu ovlasceni servis)pored ovog bilo je jos drugih problema koje nisu resili al to je duga prica.auto ide normalno nema nekih problema sem ovog iritirajuceg zvuka.E sad bilo bi dobro da neko od iskusnijih majstora da svoje misljenje kako ovo resiti i sta moze da bude posto vidim da dosta nas ima ovakvih problema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted December 26, 2011 Cuje se neki povratni ventil, i cuje se na svim Zastava10, ili PC. Tako da dzabe si se cimao.Bas taj zvuk koji opisujes u bas tom rezimu, s tim da se stisa kad je toplije vreme... Quote Share this post Link to post Share on other sites
STARVIN MARVIN 9 Posted February 1, 2012 Pozdrav svim forumasima narocito mehanicarima jer mi oni trebaju da razresim dilemu! Kupio sam pre oko mesec dana Puntica mk2 1.2 8v 2002god.Kada sam ukljucio motor cuo se neki zvuk kao da su rashtelovani ventili! Tako mi je laicki zvucalo!Zvuk nestaje kada se motor zagreje!Da napomenem uradjen je veliki servis!Nadam se da ce mi neko pomoci da razresim dilemu! Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 1, 2012 na motorima 1.2 8v ventili se steluju uz pomoc plocica a kod 1.2 16v su hidro podizaci ventila koji rade pomocu pritiska ulja tako da uzroci i resenja su razliciti za ta dva motora.inace to sto mi zovemo cuju se ventili ustvari je kliktanje u samim cilindrima zbog manje oktanske vrednosti goriva,pomerenog ugla predpaljenja,nastelovanosti ventila ili poremecaja u zupcenju motora Quote Share this post Link to post Share on other sites
STARVIN MARVIN 9 Posted February 1, 2012 To bi znacilo da moze da bude problem u svemu sto je navedeno u postu! Quote Share this post Link to post Share on other sites
johan 0 Posted February 1, 2012 nije to nista strasno, samo moras od necega da krenes. moj savet prekontrolisati zazor na plocicama pa lagano sve ostalo. da se cuje zbog goriva culo bi se i kada je zazor plocica u redu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 2, 2012 To sto cujes nisu ventili vec detonacije u cilindrima. ventile mozes cuti dok auto stoji, najvise na leru ili malom gasu. Do detonacija dolazi usled samozapaljenja smese u cilindrima pre odredjene tacke paljenja. Uzroci su mala oktanska vrednos benzina, pogresna tacka pred paljena, usijane naslage garezi na celu klipova. Naj cesce je uzrok mala oktanska vrednost benzina, sto manje oktana to je benzin manje otporan na pritasak u cilindru i pali se sam dok klip jos uvek ide na gore. @ STARVIN MARVINPrvo promeni pumpu gde sipaš gorivo, najlakše ti je... Quote Share this post Link to post Share on other sites
STARVIN MARVIN 9 Posted February 2, 2012 To sto cujes nisu ventili vec detonacije u cilindrima. ventile mozes cuti dok auto stoji, najvise na leru ili malom gasu. Do detonacija dolazi usled samozapaljenja smese u cilindrima pre odredjene tacke paljenja. Uzroci su mala oktanska vrednos benzina, pogresna tacka pred paljena, usijane naslage garezi na celu klipova. Naj cesce je uzrok mala oktanska vrednost benzina, sto manje oktana to je benzin manje otporan na pritasak u cilindru i pali se sam dok klip jos uvek ide na gore. @ STARVIN MARVINPrvo promeni pumpu gde sipaš gorivo, najlakše ti je... Sipam gorivo na NIS-ovoj pumpi!AJ probacu na MOLU-u!Hval za savet nije to nista strasno, samo moras od necega da krenes. moj savet prekontrolisati zazor na plocicama pa lagano sve ostalo. da se cuje zbog goriva culo bi se i kada je zazor plocica u redu... Probacemo i to... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted February 2, 2012 (edited) Detonacije su izrazene na zagrejanom autu, a ne na hladnom.Bar je tako kod mene uvek bilo.Takodje sansa da ih imas na minusu je skoro nikakva.Koliko dugo se cuje zvuk.Postoje dva tipa ritmicnog zvuka na 1,2 8v motorima tokom zime, i oba su standardna i na novom autu.Prvo traje par minuta po paljenju, i uzrok je gusto ulje koje ne moze da dodje do glave motora, ovo se resava kad se sa fabricke preporuke Selenia 20k, predje na bolje ulje, tj na sintetiku 5w40....Drugi uzrok je neki povratni ventil, koji se cuje nekih 5 minuta voznje, kao ritmicno kuckanje na specificnom broju obrtaja, oko 2000, takodje je prisutan i cujan samo zimi....Ali ovo se ne cuje odma po paljenju, vec tek posle koji minut, i tako dobuje dok se auto ne zagreje... Edited February 2, 2012 by bax76 Quote Share this post Link to post Share on other sites
STARVIN MARVIN 9 Posted February 2, 2012 Najpre ce biti da je to sto si po opisu zadnje naveo! Ako je povratni ventil mislis li da definitivno treba sto pre na stelovanje? Da napomenem sipano je ulje Selenia gold. Auto je presao 170000km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted February 2, 2012 (edited) Ne to kuckanje, koje lici na neku sajlu brzinomera, se cuje na svakom Puntu sa tim motorom.Cuje se tak, tak, u ritmu motora, na nekih 2000 obrtaja, i normalno je.Ulje Selenia Gold je klase Selenie 20k, dakle i taj prvi zvuk nepodmazanog motora, mozes da imas.Obe ove stvari su normalne na Puntu i nemaju veze sa gorivom.Kad bi cuo te zvukove odma bi ti rekao sta je.Same detonacije, koje su uzrokovane gorivom, su izrazene i bucne kad je temperatura u cilindrima velika, a to zimi i na hladnom motoru nije slucaj, promenom goriva po meni neces resiti nista, ali kao te svrbi sipaj ovo Evropremijum na Dejtonci, svakako je bolje od regularnog bezolovnog, ali razliku ces videti tek na leto . Edited February 2, 2012 by bax76 Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted February 2, 2012 Tak tak tak se čuje samo zimi i dok se motor ne ugreje, leti se ne čuje, ne brini ništa nego što bi rekli samo teraj, jer ako kreneš da rešavaš ima glava i džep da te zabole Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 2, 2012 ^^^ Fiat naravno, sram ga bilo što pravi automobil koji treba da ide na 95 ili 98 oktana, a ne na ovih naših 91... :D Quote Share this post Link to post Share on other sites