Jump to content
FAS Goran
the_reaper

Fiat Punto mk.2 - bučni ventili (zveckaju)

Recommended Posts

pricano vec vise puta o ovom fenomenu lupanja u motoru i sa moje strane opet potvrdjeno da je gorivo problem.gde god van srbije sipam gorivo motor radi besprekorno tiho,jedino sa nasim gorivom lupa kao blesav.ustanovio sam da manje lupa kad je hladan motor nego kad je ugrejan skroz,ne znam da li je ovo problem samo kod mene jer imam KN pecurku pa uvlaci vruc vazduh od motora ili je i kod drugih taj slucaj.takodje mi se cini,ispravite me ako gresim,da je ovaj fenomen izrazen ako ne jedino a ono bar najvise kod fiatovih vozila.ni jednu drugu marku auta nisam cuo da tako lupa kao fiat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto cujes nisu ventili vec detonacije u cilindrima. ventile mozes cuti dok auto stoji, najvise na leru ili malom gasu. Do detonacija dolazi usled samozapaljenja smese u cilindrima pre odredjene tacke paljenja. Uzroci su mala oktanska vrednos benzina, pogresna tacka pred paljena, usijane naslage garezi na celu klipova. Naj cesce je uzrok mala oktanska vrednost benzina, sto manje oktana to je benzin manje otporan na pritasak u cilindru i pali se sam dok klip jos uvek ide na gore. :welcome:

meni se lupkanje cuje na leru i kad je motor hladan,i kad je zagrejan i cini mi se da se to blago povecava.sipao sa nekoliko puta evro premium bmb i isto se cuje.da li postoji resenje za to ili je do goriva problem?u pitanju je punto 1.2 8 ventila 2000.,sipao ulje seleniu 5/40 pure energy i nista nije bolje sto se tice ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pocetkom proleca sam cuo to lupkanje ventila i to sasvim slucajno posto muzika uvek radi,taj dan zaboravim plocicu od radia dok je bio hladan sve ok nakon pola sata zujanja po centru na svakom ubrzanju se culo to zveketanje ventila tako mi je to zvucalo da ventili zezaju ali je dobro vukao i sto je jaci gas smanjivalo se zveketanje ali nije prijatno mislim bilo mi glupo da se motor rastelovao posle 7-8 hilj.km.Malo sam citao ovde na forumu i dosta ljudi je pisalo da je gorivo problem,do tada sam koristio ovaj nas bezolovni [a bezolovni je zato sto ima samo malo manje olova nego onaj nas stari super nasi biseri].U svakom slucaju problem sam resio tako da od tada sipam samo bezolovni uvozni 95.okt.ili euro 5 kako ga ko zove.Sipam uglavnom na OMW,Eko,Mol, i vise nema tog zveketanja sta god i kako god ga vozio vise se necuje.Ja sam to primetio na 7-8 hilj. ako se duze vozi sa nasim benzinom nije dovoljno samo preci na drugo gorivo mozda onda treba i neka intervencija u servisu.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

...resetovanje parametara ubrizgavanja i paljenja zato sto je ECU adaptivan i vremenom ce pokusati da se prilagodi losijem gorivu do neke mere :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svim Fijatovcima!

Od kad je zahladnelo, primetio sam jednu stvar. Kad je motor totalno hladan, po paljenju, na leru se čuje lupanje dal ventila/bregaste(onako "metalno" tak tak tak) na strani kod vodene pumpe.

To traje prvih 5 minuta i onda prestane i više se ne javlja. Znači samo na leru(na obrtajima ne), samo kad je hladan skroz i samo kad je napolju hladno.

Auto inače pali normalno,ide normalno, ulje/temperatura normalno. Benzinac je iz 2009, ide na evropremijum i motul 4100.

Prošle zime se to nije javljalo. Da li da se zabrinem?

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni se isto to tako čuje i prvo sam se porazmislio šta bi moglo da bude, ali vidim komšija pali novog punta i njemu se isto tako čuje, pa rekoh verovatno tako treba, ali opet ako može od toga da nastane problem, neka neko kaže pa da znamo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok je motor hladan svi zazori unutar motora su povećani dok se ne dostigne radna temperatura. Usled toga nije čudno da motor ima bučniji rad, pogotovo kada se pali na niskim temperaturama.

Inače to ''lupkanje'' zna da se javi usled detonativnog sagorevanja goriva, u prevodu kada je loše gorivo. ;)

Edited by banjo1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno je za te povecane zazore a lupkanje traje sve dok motor ne povuce ulje. Bukvalno 1 sekundu. Nema razloga za brigu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na motorima 1.2 8v ventili se steluju uz pomoc plocica a kod 1.2 16v su hidro podizaci ventila koji rade pomocu pritiska ulja tako da uzroci i resenja su razliciti za ta dva motora.inace to sto mi zovemo cuju se ventili ustvari je kliktanje u samim cilindrima zbog manje oktanske vrednosti goriva,pomerenog ugla predpaljenja,nastelovanosti ventila ili poremecaja u zupcenju motora

Meni se na 1.2 16v isto cuju ventili(kliktanje i trese volan na leru) posle zamene dihtunga glave. Dok je hladan radi ok , a kad spusti obrtaje tad se cuje i trese. Tako radi i na gorivu i na plinu. Glava je ravnjana , ventili sicovani ,hidropodizaci praznjeni i ponovo vraceni. Auto je uzubljen sa alatom (mozda je lose uzubio). Sipano selenia racing ulje...Da nije ovo predpaljenje pomereno?

Edited by biohazardny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako prima gas, jel izbacuje neki dim na auspuh, jel ima neku knedlu kad dodje do nekih obrtaja (to su simptomi loseg zupcenja)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene se cuje i kad je motor hladan i kad je zagrejan,i u mestu i u voznji.nesto jace dok je hladan.najjace se cuje kada su obrtaji između 1800-2000.ispod toga se ne cuje a preko vrlo slabo ali u tom opsegu veoma iritirajuce.zvuk je najslicniji kao na zastavama kada se olabavi sajla kilometar sata ili negde sam procitao u nekom postu kao perce na ruletu (tak-tak-tak). probao sam sa sipanjem na raznim pumpama ali slaba vajda cak na OMV-u se najjace cuje.bio u ovlascenom servisu posto je do pre mesec dana bio u garanciji i tamo me zavlacili te ovo je te ono je kao kompresor klime radi neprekidno-ne isklucuje.zamenili gas i ono opet isto.auto bio kod njih 2x po 2 dana i na kraju to je kao normalno da se cuju ventili i otkacili me (pitam se samo ko im je dao da budu ovlasceni servis)pored ovog bilo je jos drugih problema koje nisu resili al to je duga prica.

auto ide normalno nema nekih problema sem ovog iritirajuceg zvuka.

E sad bilo bi dobro da neko od iskusnijih majstora da svoje misljenje kako ovo resiti i sta moze da bude posto vidim da dosta nas ima ovakvih problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuje se neki povratni ventil, i cuje se na svim Zastava10, ili PC. Tako da dzabe si se cimao.

Bas taj zvuk koji opisujes u bas tom rezimu, s tim da se stisa kad je toplije vreme...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svim forumasima narocito mehanicarima jer mi oni trebaju da razresim dilemu! :mellow:

Kupio sam pre oko mesec dana Puntica mk2 1.2 8v 2002god.Kada sam ukljucio motor cuo se neki zvuk kao da su rashtelovani ventili! Tako mi je laicki zvucalo!Zvuk nestaje kada se motor zagreje!Da napomenem uradjen je veliki servis!

Nadam se da ce mi neko pomoci da razresim dilemu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

na motorima 1.2 8v ventili se steluju uz pomoc plocica a kod 1.2 16v su hidro podizaci ventila koji rade pomocu pritiska ulja tako da uzroci i resenja su razliciti za ta dva motora.inace to sto mi zovemo cuju se ventili ustvari je kliktanje u samim cilindrima zbog manje oktanske vrednosti goriva,pomerenog ugla predpaljenja,nastelovanosti ventila ili poremecaja u zupcenju motora

Share this post


Link to post
Share on other sites

nije to nista strasno, samo moras od necega da krenes. moj savet prekontrolisati zazor na plocicama pa lagano sve ostalo. da se cuje zbog goriva culo bi se i kada je zazor plocica u redu... :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto cujes nisu ventili vec detonacije u cilindrima. ventile mozes cuti dok auto stoji, najvise na leru ili malom gasu. Do detonacija dolazi usled samozapaljenja smese u cilindrima pre odredjene tacke paljenja. Uzroci su mala oktanska vrednos benzina, pogresna tacka pred paljena, usijane naslage garezi na celu klipova. Naj cesce je uzrok mala oktanska vrednost benzina, sto manje oktana to je benzin manje otporan na pritasak u cilindru i pali se sam dok klip jos uvek ide na gore. :welcome:

@ STARVIN MARVIN

Prvo promeni pumpu gde sipaš gorivo, najlakše ti je... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto cujes nisu ventili vec detonacije u cilindrima. ventile mozes cuti dok auto stoji, najvise na leru ili malom gasu. Do detonacija dolazi usled samozapaljenja smese u cilindrima pre odredjene tacke paljenja. Uzroci su mala oktanska vrednos benzina, pogresna tacka pred paljena, usijane naslage garezi na celu klipova. Naj cesce je uzrok mala oktanska vrednost benzina, sto manje oktana to je benzin manje otporan na pritasak u cilindru i pali se sam dok klip jos uvek ide na gore. :welcome:

@ STARVIN MARVIN

Prvo promeni pumpu gde sipaš gorivo, najlakše ti je... :thumbup:

Sipam gorivo na NIS-ovoj pumpi!AJ probacu na MOLU-u!

Hval za savet

:D

nije to nista strasno, samo moras od necega da krenes. moj savet prekontrolisati zazor na plocicama pa lagano sve ostalo. da se cuje zbog goriva culo bi se i kada je zazor plocica u redu... :question:

Probacemo i to... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Detonacije su izrazene na zagrejanom autu, a ne na hladnom.

Bar je tako kod mene uvek bilo.

Takodje sansa da ih imas na minusu je skoro nikakva.

Koliko dugo se cuje zvuk.

Postoje dva tipa ritmicnog zvuka na 1,2 8v motorima tokom zime, i oba su standardna i na novom autu.

Prvo traje par minuta po paljenju, i uzrok je gusto ulje koje ne moze da dodje do glave motora, ovo se resava kad se sa fabricke preporuke Selenia 20k, predje na bolje ulje, tj na sintetiku 5w40....

Drugi uzrok je neki povratni ventil, koji se cuje nekih 5 minuta voznje, kao ritmicno kuckanje na specificnom broju obrtaja, oko 2000, takodje je prisutan i cujan samo zimi....Ali ovo se ne cuje odma po paljenju, vec tek posle koji minut, i tako dobuje dok se auto ne zagreje...

Edited by bax76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpre ce biti da je to sto si po opisu zadnje naveo! Ako je povratni ventil mislis li da definitivno treba sto pre na stelovanje? Da napomenem sipano je ulje Selenia gold. Auto je presao 170000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne to kuckanje, koje lici na neku sajlu brzinomera, se cuje na svakom Puntu sa tim motorom.

Cuje se tak, tak, u ritmu motora, na nekih 2000 obrtaja, i normalno je.

Ulje Selenia Gold je klase Selenie 20k, dakle i taj prvi zvuk nepodmazanog motora, mozes da imas.

Obe ove stvari su normalne na Puntu i nemaju veze sa gorivom.

Kad bi cuo te zvukove odma bi ti rekao sta je.

Same detonacije, koje su uzrokovane gorivom, su izrazene i bucne kad je temperatura u cilindrima velika, a to zimi i na hladnom motoru nije slucaj, promenom goriva po meni neces resiti nista, ali kao te svrbi sipaj ovo Evropremijum na Dejtonci, svakako je bolje od regularnog bezolovnog, ali razliku ces videti tek na leto .

Edited by bax76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tak tak se čuje samo zimi i dok se motor ne ugreje, leti se ne čuje, ne brini ništa nego što bi rekli samo teraj, jer ako kreneš da rešavaš ima glava i džep da te zabole

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Fiat naravno, sram ga bilo što pravi automobil koji treba da ide na 95 ili 98 oktana, a ne na ovih naših 91... :whistle::D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...