NenadAleksic 0 Posted May 6, 2009 Zanima me od koliko obrtaja na puntu krece ono famozno "crveno", posto kod mene na obrtaljci nema obelezeno, ima samo normalno broj obrtaja do 7 000. I zanima me do koliko obrtaja je najoptimalnije voziti, koliko je stetno za motor npr nekad menjati brzine tek na 4 - 5 k obrtaja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted May 6, 2009 (edited) Nisi naveo koji je motor u pitanju (osim što se vidi da je benzinac po max br. obrtaja do 7k). Ne znam na koliko kreće crveno, ali nije štetno NEKAD menjati brzine na preko 5k obrtaja, ali ne stalno. Ustvari sve zavisi od toga koliko dugo nameravaš da ga voziš...Menjanje do 4-4,5k rpm je OK, ali ja ga ne bi baš forsirao pri normalnoj vožnji da ide preko 5k rpm...Naravno neće se "raspasti" ako nekada patosiraš papučicu da ide i do 5,5-6k rpm...Zavisi na koliko obrtaja mu je max. obrtni momenat, ali više će ti reći momci sa Puntićima...Pozdrav... Edited May 6, 2009 by etibor Quote Share this post Link to post Share on other sites
TOGO 0 Posted May 6, 2009 Ne vidi se da je benzinac u pitanju jer su obrtaljke u puntićima univerzalne (iste i za benzince i dizelaše). Zato nije ni obeleženo "crveno" Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted May 6, 2009 blah... Mislio sam da je za dizele do 5k ili 6k rpm... Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted May 6, 2009 Nenad vozi Punta 1.3 Mjet, znaci zeldi Obrtaljke u Punticima su univerzalne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
TOGO 0 Posted May 6, 2009 Ako je 1.3 Mjet - ja menjam na nekih 2400 obrtaja, u višem stepenu padne na nekih 1700 obrtaja i imam pregršt obrtnog momenta na raspolaganju. Ne praktikujem vožnju preko 3000 obrtaja Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted May 6, 2009 Ono što sam ja napisao, mislio sam na benzinca... NIKAKO DIZEL...Kao što TOGO reče. Menjaš na oko 2500 obrtaja i to ti je najbolje. Možeš i na 3-3,5k, ali nemoj da preteruješ... Ipak je to dizel... A on ne voli visoke obrtaje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted May 6, 2009 Moj zeldi vidi preko 2000 samo kad se uključujem na autoput. Obično šaltam između 2 i 2.5k, jer preko raste potrošnja, a ne dobijam bogznašta na performansama. Zato mi i fali 6. brzina, mislim da bih vrlo često završavao u 6. već na 100 na sat. Quote Share this post Link to post Share on other sites
NenadAleksic 0 Posted May 6, 2009 Ja se trudim da menjam brzine na 2 k obrtaja, ali me uvek nesto povuce. Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted May 6, 2009 Jes da nemam isti motor, ali je bar zeldi. Kada je ladan, saltam na max 2K, kada se ugreje 2500, a uglavnom vozim izmedju te dve cifre. Kada se izivljavam i kada sam na auto putu, saltam na 3K. Preko 4K mislim da nisam nikada isao, mozda u par navrata pri preticanju, ali malo i na kratko. Quote Share this post Link to post Share on other sites
NenadAleksic 0 Posted May 6, 2009 Znaci ja nisam cist. Quote Share this post Link to post Share on other sites
obelix 1 Posted May 6, 2009 a tek ja nisam cist jer nemam obrtaljku pa šaltam po zvuku i brzinomeru ( njega imam!!!), ali zvuk se čuje dok se ne ugreje, a posle se ništa nečuje .... Quote Share this post Link to post Share on other sites
NenadAleksic 0 Posted May 6, 2009 Samo polako i pun gas. I veselju nikad kraja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ninjapvo 0 Posted May 6, 2009 (edited) kod mene crveno krece na 7k.....(max mi je 8k)obicno sam sa shaltanjem negde oko 2-2.5k po gradu...a kad cimam onda negde 3-3,5 k....(mada ga oteram i na 4-5k ponekad kad shiznem; *jbg* treba izmenjati do 6) Edited May 6, 2009 by ninjapvo Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted May 7, 2009 (edited) Crveno kod mene počinje na 4,5k rpm.To što je chikavili rekao i ja podržavam u potpunosti... Jedino što šaltam na 2,2-2,5k, a uglavnom vozim na 1,6-1,7k rpm... Edited May 7, 2009 by etibor Quote Share this post Link to post Share on other sites
alumiroi 0 Posted May 7, 2009 Negde sam na netu video ali se ne secam gde informaciju da nema obelezene crvene zone zato sto racunar smanjuje kolicinu goriva u smesi i cak i iskljuci kad se obrtaji previse podignu. Voleo bih da je moj punto tako pametan, ali verujem.. A necu ni da proveravam. I onako je max snage na 1500-2000.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted May 7, 2009 ja bih to nazvao blokada motora Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted May 7, 2009 I onako je max snage na 1500-2000..Max snaga na tvom motoru ('99 JTD) je na 3000 o/min, ali ono sto je u stvari bitno je obrtni moment, koji je najveci na 1500 o/min.Kod mene je bitno razlicito - najveca snaga je na 4500 o/min, a obrtni moment na 2250 o/min.Kod 1.3Mjet je opet nesto izmedju - snaga na 4000 o/min, obrtni moment na 1750 o/min Quote Share this post Link to post Share on other sites
chila 0 Posted May 7, 2009 Uglavnom bih se slozio sa svim prethodno napisanim, oko saltanja itd, samo bih dodao da tu ne moze da se da precizna preporuka jer to svakako zavisi od uslova voznje, situacije na putu itd, itr, ....Znaci svi su otprilike rekli saltam na obrtajima od - do a sto zavisi od ovoga sto sam gore napisao!Poenat je u sledecem, mislim da se neko i toga dotakao, da se oseti taj optimalni trenutak za saltanje bez gledanja u obrtomer, a ne gas, jos malo gasa, aha sad je na 2500, saltaj! NIje stetno ako u nekom preticanju isforsirate motor, vratite ga iz 4 u 3 i puknete po gasu, ili malo produvate motor na otvorenom na 4 ili 5 k ali ne dugo.Najoptimalniji broj obrtaja , tj. voznaj u popularnim zelenim obrtajima je izmedju 2 i 2,5 k! Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted May 8, 2009 To što je chikavili rekao i ja podržavam u potpunosti... Jedino što šaltam na 2,2-2,5k, a uglavnom vozim na 1,6-1,7k rpm...Kao sto rece Etibor, odnosno chikavili i kod mene je slicna situacija. Jedino kad izadjem na autoput idem do nekih 3000 recimo. A ne koliko se pali turbina, jer isto na svim brzinama ili se pali na razlicitim obrtajima zavisno od stepena prenosa (meni se cini na nekih 1800 obrtaja, a vrlo je moguce da gresim ). Ili mozda radi non-stop jer puntisha ide ko zmaj iz samog starta Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted May 8, 2009 turbina se pali u principu na oko 1800 o/m ali moze da se vrti i vise a da turbina ne puni,dosta parametara utice na to u principu nazovimo opterecenje motora.inace i ja vozim td ali saltam po osecaju najcesce pri normalnoj voznji se vrti od 2500 do 3000 o/m Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted May 8, 2009 U principu i ja saltam po osecaju, cak stavise godinu dana nisam ni imao obrtaljku, ali se ispostavilo da saltam bas na tim obrtajima na kojima i treba Quote Share this post Link to post Share on other sites
chila 0 Posted May 9, 2009 O tome sam pricao u prethodnom postu, osecaj za feeling Quote Share this post Link to post Share on other sites
Torima 0 Posted March 30, 2010 samo nemoj da ga cepas dok je 'ladan,ode glava za cas...krecem uvek do 1200 obrt i odmah druga 1800-2000,treca 2000-30003000 prelazim samo kad sam na autoputu,nema se gde...Multijet je projektovan da ga gazis,samo ja to ne radim zbog turbine,cim je cujem menjam brzinu Quote Share this post Link to post Share on other sites
bukovski 0 Posted March 31, 2010 2-3000 mada teram do kraja kad krenem krivudavim putem... prosto chipovan poleti kad predje 3000 obrtaja pa te sam i tera da ga gazis Quote Share this post Link to post Share on other sites