Jump to content
FAS Goran
NenadAleksic

Punto 1.3 Mjet - broj obrtaja tokom vožnje

Recommended Posts

Zanima me od koliko obrtaja na puntu krece ono famozno "crveno", posto kod mene na obrtaljci nema obelezeno, ima samo normalno broj obrtaja do 7 000. I zanima me do koliko obrtaja je najoptimalnije voziti, koliko je stetno za motor npr nekad menjati brzine tek na 4 - 5 k obrtaja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi naveo koji je motor u pitanju (osim što se vidi da je benzinac po max br. obrtaja do 7k). Ne znam na koliko kreće crveno, ali nije štetno NEKAD menjati brzine na preko 5k obrtaja, ali ne stalno. Ustvari sve zavisi od toga koliko dugo nameravaš da ga voziš...

Menjanje do 4-4,5k rpm je OK, ali ja ga ne bi baš forsirao pri normalnoj vožnji da ide preko 5k rpm...

Naravno neće se "raspasti" ako nekada patosiraš papučicu da ide i do 5,5-6k rpm...

Zavisi na koliko obrtaja mu je max. obrtni momenat, ali više će ti reći momci sa Puntićima...

Pozdrav...

Edited by etibor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vidi se da je benzinac u pitanju jer su obrtaljke u puntićima univerzalne (iste i za benzince i dizelaše). Zato nije ni obeleženo "crveno" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nenad vozi Punta 1.3 Mjet, znaci zeldi ;)

Obrtaljke u Punticima su univerzalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je 1.3 Mjet - ja menjam na nekih 2400 obrtaja, u višem stepenu padne na nekih 1700 obrtaja i imam pregršt obrtnog momenta na raspolaganju. Ne praktikujem vožnju preko 3000 obrtaja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono što sam ja napisao, mislio sam na benzinca... NIKAKO DIZEL...

Kao što TOGO reče. Menjaš na oko 2500 obrtaja i to ti je najbolje. Možeš i na 3-3,5k, ali nemoj da preteruješ... Ipak je to dizel... A on ne voli visoke obrtaje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj zeldi vidi preko 2000 samo kad se uključujem na autoput. :D Obično šaltam između 2 i 2.5k, jer preko raste potrošnja, a ne dobijam bogznašta na performansama. Zato mi i fali 6. brzina, mislim da bih vrlo često završavao u 6. već na 100 na sat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes da nemam isti motor, ali je bar zeldi. Kada je ladan, saltam na max 2K, kada se ugreje 2500, a uglavnom vozim izmedju te dve cifre. Kada se izivljavam i kada sam na auto putu, saltam na 3K. Preko 4K mislim da nisam nikada isao, mozda u par navrata pri preticanju, ali malo i na kratko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a tek ja nisam cist jer nemam obrtaljku :alien:

pa šaltam po zvuku i brzinomeru ( njega imam!!!), ali zvuk se čuje dok se ne ugreje, a posle se ništa nečuje .... :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod mene crveno krece na 7k.....(max mi je 8k)

obicno sam sa shaltanjem negde oko 2-2.5k po gradu...

a kad cimam onda negde 3-3,5 k....(mada ga oteram i na 4-5k ponekad kad shiznem; *jbg* treba izmenjati do 6) :whistle:

Edited by ninjapvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crveno kod mene počinje na 4,5k rpm.

To što je chikavili rekao i ja podržavam u potpunosti... Jedino što šaltam na 2,2-2,5k, a uglavnom vozim na 1,6-1,7k rpm...

Edited by etibor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Negde sam na netu video ali se ne secam gde informaciju da nema obelezene crvene zone zato sto racunar smanjuje kolicinu goriva u smesi i cak i iskljuci kad se obrtaji previse podignu. :dizzy:

Voleo bih da je moj punto tako pametan, ali verujem.. :lol:

A necu ni da proveravam. I onako je max snage na 1500-2000..

Share this post


Link to post
Share on other sites
I onako je max snage na 1500-2000..

Max snaga na tvom motoru ('99 JTD) je na 3000 o/min, ali ono sto je u stvari bitno je obrtni moment, koji je najveci na 1500 o/min.

Kod mene je bitno razlicito - najveca snaga je na 4500 o/min, a obrtni moment na 2250 o/min.

Kod 1.3Mjet je opet nesto izmedju - snaga na 4000 o/min, obrtni moment na 1750 o/min

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uglavnom bih se slozio sa svim prethodno napisanim, oko saltanja itd, samo bih dodao da tu ne moze da se da precizna preporuka jer to svakako zavisi od uslova voznje, situacije na putu itd, itr, ....

Znaci svi su otprilike rekli saltam na obrtajima od - do a sto zavisi od ovoga sto sam gore napisao!

Poenat je u sledecem, mislim da se neko i toga dotakao, da se oseti taj optimalni trenutak za saltanje bez gledanja u obrtomer, a ne gas, jos malo gasa, aha sad je na 2500, saltaj!

NIje stetno ako u nekom preticanju isforsirate motor, vratite ga iz 4 u 3 i puknete po gasu, ili malo produvate motor na otvorenom na 4 ili 5 k ali ne dugo.

Najoptimalniji broj obrtaja , tj. voznaj u popularnim zelenim obrtajima je izmedju 2 i 2,5 k!

Share this post


Link to post
Share on other sites
To što je chikavili rekao i ja podržavam u potpunosti... Jedino što šaltam na 2,2-2,5k, a uglavnom vozim na 1,6-1,7k rpm...

Kao sto rece Etibor, odnosno chikavili i kod mene je slicna situacija. Jedino kad izadjem na autoput idem do nekih 3000 recimo.

A ne koliko se pali turbina, jer isto na svim brzinama ili se pali na razlicitim obrtajima zavisno od stepena prenosa (meni se cini na nekih 1800 obrtaja, a vrlo je moguce da gresim :rolleyes: ). Ili mozda radi non-stop jer puntisha ide ko zmaj iz samog starta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

turbina se pali u principu na oko 1800 o/m ali moze da se vrti i vise a da turbina ne puni,dosta parametara utice na to u principu nazovimo opterecenje motora.inace i ja vozim td ali saltam po osecaju najcesce pri normalnoj voznji se vrti od 2500 do 3000 o/m

Share this post


Link to post
Share on other sites

U principu i ja saltam po osecaju, cak stavise godinu dana nisam ni imao obrtaljku, ali se ispostavilo da saltam bas na tim obrtajima na kojima i treba ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

samo nemoj da ga cepas dok je 'ladan,ode glava za cas...

krecem uvek do 1200 obrt i odmah druga 1800-2000,treca 2000-3000

3000 prelazim samo kad sam na autoputu,nema se gde...

Multijet je projektovan da ga gazis,samo ja to ne radim zbog turbine,cim je cujem menjam brzinu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2-3000 mada teram do kraja kad krenem krivudavim putem... prosto chipovan poleti kad predje 3000 obrtaja pa te sam i tera da ga gazis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...