Jump to content
FAS Euroauto Goran
Dragon

Blokiranje EGR ventila

Recommended Posts

Pozdrav svima.

Pazljivo sam ispratio ovu temu vezano za EGR ventil.Posebno ono sto je Jagodinac napisao.Medjutim ima nekih nelogicnosti na mom jtd-u 77kw vezano za EGR.Danas sam skidao i cistio EGR ventil.Ocitio sam ga extra. Kada povucem na onu cevcicu na pecurci otvara lako i nece da se vrati dok ga ja ne pustim. Znaci,mehanicki je ispravan.

Kada sam ga namestio na motor, povezao vakum i startovao motor, sacekao sam par sekundi i skinuo gumeno crevce sa EGR-a da vidim da li solenoid vuce vakum tj. da li radi. Stavim prst na vrh creva, solenoid vuce vakum, znaci radi. Vratim ga na EGR i razmisljam da je to sve ok. Znaci motor je hladan, EGR je otvorio jer i treba da otvara kada je motor hladan i sednem ja da provozam auto jedno 2-3 kilometra.

Kada sam se vratio kuci motor je vec bio zagrejan na radnu temperaturu. Nisam ga gasio i otvorim haubu da proverim da li solenoid vuce vakum sada kada je motor zagrejan, skinem crevce sa EGR-a kad ono VUCE. Dva-tri puta sam prstom zacepio pa pustio vrh creva i solenoid je prestao da vuce vakum. Zovem ja burazera koji je bio tu u blizini da stisne papucicu gasa na trenutak i kada je dao gas na kolima (ne znam sad na koliko obrtaja je to bilo, ali nije bilo puno), solenoid je poceo da vuce vakum i to je vukao sve dok prstom nisam dva tri puta zacepio pa pustio crevce.

Da li je solenoid neispravan ili je nesto drugo u pitanju?

Molio bih vas za misljenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sve nešto mislim da si ti pogrešan deo popravljao :rolleyes: . Gari EGR nema nikakav vakum solenoid kao ni gumena crveca. Nema ama baš ništa gumeno tu pošto je temperatura izduvnih gasova i 150°C. Da li bi mogao da slikaš i postaviš sliku dela koji si ispitivao?

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR ventil na izduvnoj grani na jtd motorima od 77kw (1997-2000god) alfa, brava itd se nalazi napred do hladnjaka i extra je pristupacan. Postavljen je vertikalno i vidi se odmah kada otvoris haubu jer ga ne pokriva ni plasticni poklopac na motoru ni zastitni lim na izduvnoj grani. Bukvalno mozes da ga skines za tri minuta.

Zasafljen je sa dva zavrtnja (M8).

On radi na principu vakuma koji mu daje aparat,ventil, (ne znam kako da ga nazovem) kojeg majstori nazivaju solenoid. Povezani su medjusobno jednim tankim gumenim crevom. Znaci,solenoid pravi vakum, tj. vuce (uvlaci) vazduh i na taj nacin povlaci osovinicu u EGR ventilu i otvara ga.

Ti verovatno mislis na onu metalnu cev (obicno rebrastu) sa kojom je ventil povezan sa usisnom granom i tuda salje gasove u nju. Ne govorim ja o njoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je.

To tanko crevce sto se kaci na EGR sa gornje strane.O njemu pricam,a taj plasticni crni solenoid je iza motora,do soferke,pored filtera nafte.

Sta mi mozes reci o tome?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veruj mi skroz sam izbio sebi iz glave da Euro 2 JTD i postoji, to se toliko retko sreće da ne znam da sam ga 2 puta video u životu. Ne znam nisam stručan po tom pitanju, verovatno da si u pravu po pitanju funkcionisanja tog old egr-a. Kod Euro 3 je to malo drugačije rešeno.

Ali svrha EGR-a i kod jednog i kod drugog je ista pa ne vidim razlog da ga vrćaš u život. Ljudi se uglavnom trude da ga uklone kao DPF/FAP. Isto tako teoretske šanse nema da ćeš bez njega imati lošije performanse nego sa njim. Pa ti je moj savet da mehanički zatvoriš recirkulaciju izduvnih gasova kroz EGR i da se voziš ko čovek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste burazeru ali mi je zao da zatvorim EGR kada je on ispravan.Radije bih zamenio taj solenoid i imao fabricki uradjenu stvar.Ne verujem da je nesto extremno skup ali moram da razgranicim da li je on neispravan ili je on ispravan ali mu ECU daje pogresnu informaciju kada treba da otvara EGR.Ja sam bio kod najjaceg majstora u gradu u kom zivim ( radi samo fiat grupu) da mi nadje kvar ali je on jednostavno zatvorio EGR sa debelim klingeritom i naplatio mi 2000 din.Rekao mi je da je cistio solenoid i da je sada on ispravan ali je ipak zatvorio EGR iz ne znam kojih razloga. Ako je sve ispravno zasto ga je zatvorio. Plus mi je naplatio kacenje na komp jos 2000 din da bi izbrisao gresku EGR-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam si sebi odgovorio. Ako ti je EGR ispravan zašto čačkaš uopšte oko toga. Ako nije ispravan a hoćes sve fabrički onda pravac radnja i kupi šta ti treba. Nije nešto extrebno skup oko 150€ je za euro 3.

Opet ti kažem a toliko ljudi to može da potvrdi, da je zatvaranje EGR-a najbolje rešenje a ti radi kako hoćeš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa zadnje strane motora prema šoferci, evo na slici pogledaj:

egr_gasket.jpg

Hvala lijepa na brzom odgovoru nisam nasao kod mene je nesto sasvim drugo uslikat cu i postaviti na tom mjestu su neke 2 plasticne kutije.ipak velika hvalai pozzz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

To crevo oko koga je izdrpana "krpa" što ide sa prednje strane do zadnje desnom stranom ovako gledano, to ti je cev EGR-a kojom izduvni gasovi dolaze na usis ponovo. Verovarno ju je moguće zatvoriti i sa jedne i sa druge strane.

Edited by Bravo JTD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Epilog danasnjeg odlaska u servis, razlog zatvaranje EGR ventila.

Miki je odradio posao, ocistio jedan delic za koji sam mislio da ima siljak, ali ne, to je bila garez od naseg "goriva". Majko mila na sta ono lici, qq i lele. Uglavnom, saznao sam usput da ima auto jos par stvari koje ne bi trebalo da su tu, kao i da imam verziju koja nije 74kW (101KS), vec nesto malo jace. Naknadnom proverom, 99% je unutra motor od 110KS koji je isao u Mareu. :thumbsup:

Epilog - auto vise ne stuca kad ga drzim u 2oj na 2400rpm, ni u 3oj na 3000rpm. Auto je dobio ostriji zvuk i ubrzava dosta bolje nego pre intervencije koja je jeftina i preporuka je ko nije odradio, da ide odma' :thumbup:

Ostaje da vidimo potrosnju, mada to me i ne interesuje previse, bitno je da auto sada dise kako treba.

Veliki pozdrav za Tomu i Mikija. :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:clap: nece biti neke drasticne razlike u potrosnji mozda cak i nikakve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da i ja imam sličan ili isti problem... radi se o alfi 147 jtd 85kw, koju sam kupio pre desetak dana. Kada je palim hladnu, pali kao mina i nema mnogo nekih zvukova i vibracija(ili mi se samo čini), a kad se zagreje, teško pali i ima zvuk kao da riče lav. Posle posete nekoliko majstora još sam na početku i sad vidim da su i drugi imali takav problem. Neki majstori kažu da je problem do elektrike, anlasera ili akumulatora, a električar kaže da nema veze sa elektrikom, nego radi na 3 cilindra i idi kod majstora mehaničara za alfe. Majstor za alfe kaže da je motor i turbina ok i da idem kod elektroničara da pregleda ventile i ostalo... elektroničar kaže da auto ne pokazuje greške i da pogledam izduvnu glavu i auspuhe jer se tako motor čuje kad nije dobar auspuh. Majstor za auspuhe kaže da su izduvi ok i da idem dalje. Jedan stariji majstor kaže da je verovatno prezupčio i da treba proveriti dizne... elektorničar me čeka sa makinom za kontrolu dizni. Mali servis sam uradio a veliki nisam. Ne bih voleo da mi se desi raspad motora na auto putu, jer mi se to desilo sa fiat bravom pre par meseci kad mu je pukao španer zatezač a niko nije mogao da predpostavi da motor radi kao traktor zbog napuklog zatezača.

Evo sad sam čitao postove o ERG ventilu. Nisam rekao da mi auto i troši ekstremno mnogo. Da li je logično da auto kad je zagrejan teže pali ako je ventil otvoren i ubacuje izduvne gasove i tako davi motor i otežava paljenje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postaviću i ovde odgovor, jer može biti koristan nekom ko ima sličan problem, a mislim da je kvar vrlo podmukao jer ga kompjuter ne registruje- senzor na radilici, a motor je prezupčio...

Evo kako se situacija razvija... Uradjen je veliki servis i utvrdjeno je da je prezupčio za dva zuba ali na stranu(mislim pozadi) na kojoj ne bi trebao da pokrivi ventile. Pukao je zub-kajla na remenici bregaste. Majstor me je zvao da mi javi uzrok lošeg zvuka rada motora kada je skinuo zupčasti kajš, a i očekivali smo kvar remenice... motor i dalje ima lošiji zvuk, ali mi se čini tiši i blaži. Mislim sa sad treba proveriti ventile i šolje ventila... čini mi se da zvuk dolazi od 4. klipa. Moram da napomenem da auto ide odlično i da lepi za sedište.

Da lli može neko iskusniji da mi objasni zašto dolazi do prezupčenja i pucanja kajlice na remenici bregaste?

Kako je auto uopšte mogao da pali i ide kad je prezupčio 2 zuba?

Kako može auto da prezupči dva zuba a da ga kompjuter-senzor radilice ne registruje?

Šta mi vi preporučujete da radim dalje?

Pozdrav.

Edited by dudip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocigledno se nije oglasio ni jedan vozac Fiata/Lancie/Alfe sa motorom 2.4TD... Kod ovog motora gotovo da nije moguce iskljuciti EGR jer ECU odmah preko meraca mase vazduha prepozna izostalu funkciju i ometa normalan rad sistema za ubrizgavanje goriva. Auto sa ne ispravnim ili blokiranim EGR-om nakon (na kratko) ustaljenog gasa vise nece da ubrzava, vec trazi vracanje na obrtaje ler gasa i tako u krug... Kod JTD sistema nema takvih problema, a kolega Vukajlo je tacno napisao funkciju EGR-a. Posto mi je stuka ubrizgavanje kod dizel motora, moram se sloziti sa vecinom kolega da je gorivo koje se kod nas prodaje ne zadovoljavajuceg kvaliteta, i da se u usisnim kanalima javljaju vece kolicine naslaga garezi nego sto je predvidjeno.

Evo jednog korisnog saveta kako smanjiti funkciju EGR-a, a ne zatvoriti ga potpuno:

Jednostavno, napravite zaptivku od lima (debljine oko 1mm) po uzoru na limenu zaptivku gde se cev EGR-a spaja sa usisnom granom. Zatim, na sredini probusite rupu 3-4mm i postavite taj lim na mesto fabricke zaptivke. Na ovaj nacin niste potpuno iskljucili EGR, ali ste znatno smanjili dotok izduvnih gasova u usisni sistem. Napominjem da ce opet biti potrebno s vremena na vreme ocistiti sam ventil od garezi.

Konacno, na ovom forumu pronadjoh resenje mog problema sa fiat mareom 2.4 td 98 godiste kod koje je zatvoren EGR ventil pokusacu ovih dana da ga osposobim i otvorim ili da pokusam da na zaptivki probusim manju rupu pa javljam rezultate eksperimenta. Tacno se tako ponasa kao u postu forumasa bosim posle konstantne voznje nece da ubrzava kako treba kao da je ugusena kad pustim pedalu gasa i vratim obrtaje na ler ponovo vuce kao blesava nampominjem da nema nikakvog dima ni prilikom paljenja ni prilikom voznje

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR ventil nije tesko skinuti (cak sam i ja skontao sta sve treba taskaciti), pa mozes slobodno da ga ocistis, imace bar neku funkciju, a tebi nece prijaviljivati gresku ni bilo sta.

Moguce da je i zaptivka popustila, a mozes da probas da zatvoris na obe strane ulaz/izlaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...