dudip 0 Posted October 30, 2011 Posle nekoliko učestvovanja na forumima, rešio sam da postavim sopstvenu temu, u kojoj ću ispratiti opravku jtd motora.Mislim da je tema korisna i da će kasnije mnogima koristiti koji pokušavaju da udju u problem rada i opravke ovog proverenog comon rail motora, koji nam svima pruža trenutke uživanja. Tokom upoznavanja i razgovora sa nekoliko dobrih i lošijih majstora (u smislu da nemaju dovoljno iskustva da prepoznaju kvar i nemaju uslova da sistematski detektuju problem). Naišao sam na ljude koji imaju strpljenja da porazgovaraju i udju u problematiku, dok su drugi jedva čekali da mi vide ledja i to otvoreno pokazivali. Takav je bio prvi majstor koji je radio mali servis i čiji je klinac pomoćnik dosuo skoro litar više ulja u motor... kada sam tražio da to ulje izvade, bili su nervozni s pričom da mu to ulje ne škodi i da će izaći samo. Ok, možda je to mala tajna velikih majstora mehanike, ali ne žellim da ulje bude iznad max i tačka... da je to ok, ne bi ni postojao merač za kontrolu...Problem je počeo sa skorašnjom kupovinom alfe 147 jtd koja je loše radila pogotovo kad se zagreje i tada je teže palila.Nekoliko majstora ga je gledalo i stavljalo na kompjuter i došao sam do zaključka da razloga može biti više i da komjuter ne može detektovati kvar. Da skratim priču... Odradjen je veliki servis i utvrdjeno je da je kajla na remenici bregaste pukla i da je prezupčio dva zuba. Sada je dilema da li je pokrivio ventile ili je samo polomio šoljice... kao mogućnost kvara se uzimaju i neispravne dizne koje mogu proizvoditi sličan zvuk. Ovaj čudan zvuk dolazi s desne strane oko 4. cilindra gde je i vakum (neki kažu da i on može biti oštećen).Ovo su mišljenja nekoliko ozbiljnijih majstora koji se razumeju u fiate-alfe:1. Kllipovi su sigurno pokrivili ventile i mora da se skida glava...2. Nikako nisu pokrivljeni ventili jer su ventili pod pravim uglom u odnosu na klipove i ne dešava se da se pokrive, već se od udara polome šoljice. Ne treba skidati glavu, već samo dekli i bregastu. To nije slučaj sa benziskim fiatovim motorima koji odma krive ventile.3. Pokrivljeni su ventili, ali samo malo, nije strašno jer na leru radi na 3 cilindra a kad se da gas, radi na sva 4. Treba skidati glavu, ali nije opasno i može se tako voziti...4. Treba pogledati dizne i vakum koji se možda raspao.Kako najbezbolnije utvrditi da li su ventili pokrivljeni? Auto ide odlično...Znam da se merenjem kompresije odredjuje da li su ventili pokrivljeni a čuo sam da se i "špijunom" i merenjem zazora može odrediti da li su iskrivljeni? Sutra idem dalje kod majstora da utvrdimo odakle dolazi zvuk. Već sam stisnuo zube i pripremio se na najgore...Auto sam kupio skoro iz uvoza i sad ga sredjujem. Videću, kad ga sredim, dal će mi se smučiti pa ga prodajem ili ga zadržavam. :D Jeste li vi imali slična iskustva i da li vam je ovakav zvuk motora poznat?Pozdrav.http://www.youtube.com/watch?v=EWG5D9ZisTQhttp://www.youtube.com/watch?v=SKeZrjetGpk Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 271 Posted October 30, 2011 Takvi kvarovi uglavnom izadju na ono sto izbegavamo zato u radionicu dole glavu pa na merenje ventila i ostalog.To ce i izaci najjevtinije i najbrze.Sve ostalo je mozda uspe a ako ne uspe kosta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted October 30, 2011 Ovako radi Fiat po default-u. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 1 Posted October 30, 2011 Ne, ne radi ako treba i ne zvuči kao da su dizne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted October 30, 2011 (edited) Redak je slucaj da se bar jedan ventil ne iskrivi u prezupcenju. Osim probijenih solja desava se i cupanje konzola bregate iz glave, a sve zavisi od situacije prezupcenja,obtaja i kad ce sta biti u fazi. Dva zuba na remenci ne bi trebalo da naprave havariju. Ako breg bude u trenutku havarije ka solji a desi se i klip gore svu energiju mora da prenese ventil, a malo je verovatno da se bar vrat nece malo iskriviti. Ovde se malo cuju dizne, ali metalni zvuk zveckanja moze da potekne od vakuum pumpe. Ipak savetujem merenje kompresije za svaki slucaj. Edited October 30, 2011 by Martini Quote Share this post Link to post Share on other sites
dudip 0 Posted October 30, 2011 Hvala svima na odgovorima, sutra ujutru krećemo u akciju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 1 Posted October 30, 2011 Slušaj @Martini-ja ja taj zvuk dizni nisam načuo ali ovaj drugi meni nepoznat je mnogo izraženiji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dudip 0 Posted October 31, 2011 Kontrolisane su dizne, radjena je kontrola preliva i u granici je normale...Sledeće je da utvrdim sigurno koji mu je mehanički kvar...Postoje nekoliko mugućnosti:1. Ventili2. Šoljice ventila3. Loše ozupčenje4. Vakuum pumpa5. Bregasta Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted November 1, 2011 (edited) Reci nam jednu stvar, da li je auto bio chipovan i koliko je km presao kod tebe? Edited November 1, 2011 by FantomX Quote Share this post Link to post Share on other sites
dudip 0 Posted November 2, 2011 Auto je uvežen iz italije pre mesec dana i s njim sam prešao 300 km... ne znam da li je čipovan, ali mislim da nije. Vozio ga je mikrobiolog kao drugi vlasnik i nema neku nabudženu opremu... ne znam ni kako bih proverio dal je čipovan... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 639 Posted November 2, 2011 A mikrobiolozi ne čipuju kola i adekvatno ih održavaju i paze? Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted November 2, 2011 A cemu tvoj sarkazam sirom foruma, cemu to?Mnogo bre Nidzohejtujes, nema razloga... Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 1 Posted November 2, 2011 A kakve veze ima čipovanje sa krivljanjem ventila Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted November 2, 2011 Naleteo sam na temu na stranom forumu, a i na jednom nasem domacem, u oba slucaja - isti motor, radjen chip, tematika pa 90% ista. Jedan od dva slucaja je imao iberturazu pa sam pitao.... Medjutim, ovo je zavala zestoka, 300km sastavio covek Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 1 Posted November 2, 2011 iberturazu na JTD-u :question: de daj mi te linkove na pm da to pročitam Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 639 Posted November 2, 2011 A cemu tvoj sarkazam sirom foruma, cemu to?Mnogo bre Nidzohejtujes, nema razloga... Zar stvarno misliš da ima veze koje profesije je prethodni vlasnik vozila bio sa njegovim stanjem i održavanjem!? Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted November 2, 2011 Pa valjda vidis da decko ne zna sta ga je snaslo i da je kupio auto pre 300km...Valjda iz konteksta njegove price o biologu slutis koliko poznaje materiju, pa na svu muku njegovu tvoja opaska. Ne soli mu ranu. iberturazu na JTD-u :question: de daj mi te linkove na pm da to pročitamCuveni topic sa ARCS foruma, isti lik je pisao i na CBC-u svojevremeno, ne mogu sad da nadjem link, tamo je haoticno sve...https://arcs.org.rs/forum/viewtopic.php?f=13&t=48631&view=previous Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted November 2, 2011 Nasao sam temu i na CBC-u, nije cesta, ali se desava.http://www.cbc.rs/showthread.php?15975-Ozbiljan-problem-sa-147-1.9-JTD-8v-ibertura%C5%BEaUglavno, citajuci o ovoj pojavi, desava se automobilima koji se remapirani, ALI ima jedno veliko ALI. Sve zavisi od primerka do primerka motora. Redovni mali i veliki servisi i redovna kontrola turbine i ulja je a MUST za chipovana kola. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dudip 0 Posted November 2, 2011 Odosmo od problema... Auto bi sigurno bio bolji da ga je vozio ginekolog akušer.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 10 Posted November 2, 2011 (edited) Ja lično mislim da ti je pokrivio. Najmanja tolerancija ugiba "vratova" ne može se izbeći ručnim štelovanjem. Ovakva mana motora da na niskim obrtajima ne koristi sve cilindre...a da na višim (nekako se snadje), pa uključi sva četiri je pametnom čoveku (a ti to jesi)...dovoljan signal da taj auto ne vozi više. Imao sam problem iste vrste (sa "najboljim autom na svetu" Golfom2) - meni je crkao taj glavni kaiš...više, naravno nije mogao ni da upali. Pukao je momentom startovanja motora, a ja ga nisam menjao 110.000 km. Bio original fabrički. Ishod: 2 ventila ulubljena, zamenjena, ravnanje glave...400 demova, recimo 2000-te godine. Medjutim, ta intervencija se svakako isplati, ali pod uslovom da oštećeni auto (za sad) ne voziš u takvom stanju UOPŠTE.---------------------------------------ps: Ovo sve naravno, ukoliko je ovo "to" što se tebi dešava. Edited November 2, 2011 by Damjanović Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 265 Posted November 3, 2011 Stvarno mi je žao kad se nekome desi nešto ovako, pogotovo odmah posle kupovine auta... Nema ti druge, moraćeš da otvoriš motor i da se konkretno vidi šta je i šta dalje raditi. iberturazu na JTD-u :question: de daj mi te linkove na pm da to pročitamA zašto da ne? I otkud toliko čuđenje da remap može imati veze sa ovim? Ne mora imati direktne veze, ali svakao može da utiče na tako nešto. Lično sam viđao jtd motore koji se vrte na 6000 obrtaja sa opterećenjem i to samo sa remapom, a svi elementi u motoru ostali fabrički. Pa pitanje je samo trenutka kada se lom dešava, a zagarantovan je. Ni jedan element u motoru nije dimenzionisan da bude izložen takvim dinamičkim opterećenjima počevši od klipnjača, svih mogućih ležajeva, kolenastog vratila, klipova itd... Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted November 3, 2011 I ideeemoooo ponovooooooo Iberturaza nije tema, ja se izvinjavam sto spomenuh istu, mogu postovi da se izmeste te da se otvori posebna tema o ovom "problemu". Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 1 Posted November 3, 2011 Pa ajde idemo kad me vuče za jezik. Nisam hteo da ofujem temu sa odgovorom na taj link.@banjo1990Imaš pravo u neku ruku, da jedno sa drugim ima veze ali ne tako direktne. JTD se vrti na 6000 sa i bez remapa a remapom se ne remapuje mozak vozača već mozak auta pa tako da to što si video nema veze sa mozgom auta. Mozak tog vozača varniči na razvodnoj kapi kad ga vozi na 6000rpm.Čudio sam se pitanju zato što remap nema nikakve veze sa krvljenjem ventila - direktne. A to što neko može dodatnu snagu da iskoristi da motor sahrani je nešto što baš nema veze sa temom. Ventili se neće pokriviti na JTD-u od remapa, zna se kako do toga dolazi.Iberture na JTD-u još nisam čuo, to ne znači da nije nemoguće. Ono što je linkovano nije to, znam celu priču, auto.... svašta nešto što neću da pominjem jednostavno nije za javnost. Ali to nije to, budi siguran.Da se vratimo temi, vidim da pokretač teme kupuje komplet glavu. Šta se desilo, kolika je šteta? Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 265 Posted November 3, 2011 Složio bih se uglavnom sa tim što si napisao. Ali ima tu da se diskutuje koliko hoćeš . A to da svaki jtd može da se zavrti toliko možda u leru. Ja sam govorio kada je motor pod opterećenjem. Naravno nećemo da offujemo više! A unesrećenom vlasniku automobila mogu samo da poželim da to sve lepo sredi i da ga posle služi kako treba!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
dudip 0 Posted November 3, 2011 (edited) Da se vratimo temi, vidim da pokretač teme kupuje komplet glavu. Šta se desilo, kolika je šteta?Dobro si video... napokon sam utvrdio šta je s motorom, s tim što moram još proveriti i remenicu radilice kad se motor bude rasturao. Skidanjem dekle ventila (posao od 5-10 minuta), jasno se videlo šta ga je snašlo. Bregasta oštećena-bez jednog brega, šolja ventila skače u ležištu i glava oštećena oko šolje ventila. Neko mi reče da je to oštećenje na ležištu bregaste, što ja nisam primetio... mislim da je ležište izliveno i spojeno s glavom. Edited November 3, 2011 by dudip Quote Share this post Link to post Share on other sites