FantomX 5 Posted November 3, 2011 U bre jbt, bolje da nadjes havarisanu Alfu i prepakujes neki zdrav motor, ovo je blago receno previse?Na koliko se procenjuje da ce izaci svi delovi, obrada i ruke? Quote Share this post Link to post Share on other sites
dudip 0 Posted November 3, 2011 Ma nek košta šta košta... jedva čekam da ga pričepim na auto putu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted November 3, 2011 Pa ne znam bas koliko je nakon takve intervencije pametno nacepiti ga po autoputu, ali to ce ti svakako reci neko iskusniji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted November 4, 2011 Javi šta si uradio na kraju i koliko te izašlo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dudip 0 Posted June 19, 2012 (edited) Pre 6 meseci kupio sam alfu 147 jtd sa havarisanim motorom a da to nisam znao i onda rešio da ga sredim i imam siguran auto za putovanje i slično.Uradio sam sve što je trebalo, veliki i mali servis i od tad prešao oko 1000km. Imam službenu Lagunu i Alfu vozim povremeno za uživanciju.Pre par dana mi stade auto sa 100 km/h na auto putu i motor zakuca. Danas ga je majstor rasturio po 2. put od kako je kod mene i evo slika: Izgleda da se ventil pokidao i napravio havariju ili je dizna nasula previše goriva i oštetila klip i odakle je sve krenulo (tako kaže majstor).Toliko o popularnim jtd motorima 115 ks.Kako čovek da krene bilo gde na put sa ovakvim kolima i koji je to auto s kojim bi se negde uputio? Šta treba raditi da se izbegnu ovakve havarije? Edited June 19, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted June 19, 2012 Treba da se motor napravi kako treba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 19, 2012 Glupo je reći i pričati za motor koji posle jedne havarije ne preživi ni 1000 poštenih kilometara doživi drugu. Motor je najmanje kriv. Očigledno nešto nije urađeno kako treba.99,99 % JTD/MJ motora prelaze više stotina hiljada km i dalje besprekorno voze dok onaj promil otpada na vlasnike i na neku fabričku grešku (još nisam pročitao).Jednostavno Traje Dugooooooooo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted June 19, 2012 Prvo ne kupiti auto sa "havarisanim motorom", osim ako nisi dobar mehanicar ili imas veliku volju i dosta para da bas taj auto osposobis i vratis u zivot. Zna takvu havariju da napravi losa dizna, los ventil, los majstor...Do JTD-a nije sigurno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted June 19, 2012 Imali smo slican slucaj u sevisu,ali je "baja " koji je preuzeo alfu,seo i pun gas u patos i to sve u crveno,do nisa i natrag,kaze da bi je razradio,naravno ,opet je otvaran motor,izgoreo treci klip.Ovo verovatno nije bio isti slucaj i to nisi radio, tako da nije do vozaca,v ec do lose sklapanja., osih delova itd,d ovla je najbolje opisao, kratko i jasno! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 19, 2012 Prvo ne kupiti auto sa "havarisanim motorom", osim ako nisi dobar mehanicar ili imas veliku volju i dosta para da bas taj auto osposobis i vratis u zivot. Zna takvu havariju da napravi losa dizna, los ventil, los majstor...Do JTD-a nije sigurnoMoj kolega je kupio Volvo 760 D, kome je 3 (slovima tri) puta rađen motor i svaki put promeša ulje i vodu i zvekete. Auto je stajao sa četvrtim kompletom za generalnu i takvog ga i pazario za male pare. Urađena generalna 4 put sa novim majstorom i auto je 6 god u funkciji. Kako on kaže na glavi nije menjana neka gumica koja je bila porozna i u tome je bio vic. Znam lika koji na busu non-stop radi generalke, normalni menjaju ulje i on kad dođe inzerval za zamenu ulja izmenja onako usput ležajeve, karike ........A o ovome se ne isplati više pričati Quote Share this post Link to post Share on other sites
fiatcroma 1 Posted June 19, 2012 Kada se redovno odrzava nema frke bar mislim.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
dudip 0 Posted June 27, 2012 Mislim da se na kraju zaključilo da je uzrok havarije bio kvar na dizni koja je izbacivala kapljice ili mlaz, koji je prouzrokovao podizanje temperature u cilindru i topljenje klipa... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 27, 2012 Ti napljuva JTD, pre bi rekao uzrok mastor ili neko prvi ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted June 27, 2012 Mislim da se na kraju zaključilo da je uzrok havarije bio kvar na dizni koja je izbacivala kapljice ili mlaz, koji je prouzrokovao podizanje temperature u cilindru i topljenje klipa...sled dogadjaja je bio ovakavneispravna dizna je spricala previse goriva i spirala uljni film sa stubline (hilzne) i samim tim povacanje trenja i temperature... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted June 27, 2012 Kontrolisane su dizne, radjena je kontrola preliva i u granici je normale...Sledeće je da utvrdim sigurno koji mu je mehanički kvar...Postoje nekoliko mugućnosti:1. Ventili2. Šoljice ventila3. Loše ozupčenje4. Vakuum pumpa5. BregastaOvo je napisano pre intervencije na motoru, i pre druge havarije.Nek me neko ispravi ako gresim, ali po ovome dizne otpadaju kao uzrok... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted June 27, 2012 kontrolisane dizne a kako su kontrolisane tako sto se skine kabal dok radi auto pa ako promeni rad onda je dizna dobra hahahhahahahhahah Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted June 27, 2012 Pa, kako su tako kontrolisali preliv??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
dudip 0 Posted June 27, 2012 Ti napljuva JTD, pre bi rekao uzrok mastor ili neko prvi ?Ko napljuva JTD? Zbog tog motora sam i kupio Alfu...Da ste videli istopljeni klip, shvatili bi o čemu pričam... delovi klipa, glave i ventila su se bukvalno sjedinili. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted June 27, 2012 Mercedesovi cdi motori imaju takve probleme da pukne klip i istopi se a ostalo od motora extra, ali na jtd-u to prvi put vidim i upravo lici na havariju koju dizna pravi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 27, 2012 Izgleda da se ventil pokidao i napravio havariju ili je dizna nasula previše goriva i oštetila klip i odakle je sve krenulo (tako kaže majstor).Toliko o popularnim jtd motorima 115 ks.Kako čovek da krene bilo gde na put sa ovakvim kolima i koji je to auto s kojim bi se negde uputio? Šta treba raditi da se izbegnu ovakve havarije?Koliko god puno je, a motor najmanje kriv Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted June 27, 2012 Osim sto se raspao...Salim se...Nego, koliko bugo treba dizna da naliva gorivo kao blesava da bi se istopili klipovi?To odjednom i naglo tesko da moze. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted June 28, 2012 Trebalo bi u radu motora da se osete promene... Ako je sagorevanje loše na bilo koji način, može doći do posledica. Kad smo mi studenti, jedan motor na praksi sklapali, nisam mogao da verujem na šta liči klip, samo od detonativnog sagorevanja. Testirali su nešto sa gorivom, i pritiskom turbine...klip je bukvalno imao mesečeve kratere po čeonoj površini.Ovde je slučaj, da je koncentracija goriva po zapremini bila užasno raspoređena, što vrlo lako može dovesti do oštećenja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 17, 2013 Evo za Alfiste malo materijala http://www.alfaworkshop.co.uk/jtd_engine.shtmlkako se menja zupčasti http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_jtd_cambelt.shtmlrad oko trapova http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_wishbone_replacement.shtmli još dosta toga http://www.alfaworkshop.co.uk/ Quote Share this post Link to post Share on other sites