Jump to content
FAS Goran
Dragon

Blokiranje EGR ventila

Recommended Posts

@Ivan hvala na savetu, pokušaću :) Jedino što sam do sad primetio da pomaže za ruke je prašak za veš. Sapun kao da nisam ni koristio kad sam probao da se očistim. A da li će ruke smrdeti stvarno mi nije problem, manje mi ej neprijatno da mi smrde ruke nego da imam dagnje umesto noktiju.

@kolega.jankovic nema na čemu :) Ne brini, nečeš ništa zeznuti kad nisam ni ja, a o mehanici zaista pojma nemam. Srednja škola mi je bila gimnazija gde smo spomenuli samo rad motora na hemiji, na fakultetu ni toliko pa opet učeći preko interneta uspevam nešto da skrpim i sam sredim. Inače, ako će ti pomoći, imam i slikovita uputstva :)

Napamet sam ih naučio za svaki slučaj pre rada

http://www.clubfiat.net/guides/566-how-remove-clean-replace-jtd-115-map-sensor.html

http://www.clubfiat.net/guides/560-how-remove-clean-replace-jtd-115-throttle-body.html

http://www.fiatforum.com/stilo-guides/263681-clean-egr-valve-1-9jtd-8v-engine.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooo hvala drugari!

ja sam u srednjoj bio masinski tehnicar i zavrsavam masinski fakultet...usput imao motore koje sam rasklapao i sklapao, jedan od najboljih drugova je automehanicar tako da imam osecaja za majstorisanje,sta vise ubedjen sam da imam vise znanja i da sam pedantniji od 80% "majstora" u mom gradu!

toliko o meni, malo sam se raspisao.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa onako, ima i nema. Nije dimio ni pre,a ni sad ne dimi. Doduše nikad ni ne pritiskam gas do poda tako da ni nema nekog razloga da dimi.

Sporije se greje nego pre i imam osećaj da malo bolje povlači, ali je razlika zaista neznatna i potrošnja na mojoj uobičajenoj ruti potpuno ista kao pre.

Inače, skinuo sam pločicu egr-a posle prve vožnje(33km prešao) da vidim da li sve stoji na mestu i imao sam i šta da vidim- 2mm čađi se uhvatilo i otišlo bi u motor da ga pločica nije zaustavila tako da svakako imam korist od ovoga što sam uradio. Okačiću sutra sliku, prosto je neverovatno da toliko smeća uhvati za toliko kratko vreme+ što je motor bio minimalno opterećen, ceo put je prošao u 4. na 70km/h sa maksimalno mirnom nogom.

Ja sam bio i ranije zadovoljan sa kolima, samo sam ovo uradio da se ne bi čađ skupljala u usisu i išla u motor, što se potrošnje i snage i pre zatvaranja tiče ja sam zadovoljan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

prosto je neverovatno da toliko smeća uhvati za toliko kratko vreme

I sta ti je tvoj stariji kolega sve rekao dok si se dvoumio da li da ga zatvaras ;) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa bio si u pravu kao i za sve što si rekao do sad :laughing: Bez obzira na zagrevanje ne treba puštati toliko smeća u motor, a ni ne isplati se zbog čišćenja klapne gasa i ruku nakon čišćenja klapne :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne mogu da verujem da se tako brzo nakupi gareži :o

Videću kod mene za vikend, ako potraje toplo vreme, planiram da očistim klapnu gasa (zaboravio totalno na nju kad sam skidao egr) pa ću skinuti i pločicu da vidim kolike su naslage.. <_<

Inače, mali update o ponašanju motora posle zatvaranja egr-a..nije istina da su vibracije na leru manje, ali je istina da se nešto sporije greje. I istina je da bolje ide. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo ja da se javim, vec sam zavrsio posao :D

skinem map kad ono katastrova, poprskam ocistim cela operacija 10minuta najvise

krenem da skidam crevo sa egr kad ono plocica :) :) :) egr zatvoren. Skinem plocicu i crevo i cudno ali istina egr u opste nije toliko garav. 10Min posla

skinem klapnu, nije tesko, ima samo jedan sraf malo zeznut, ali dobro. Klapna malo garava nista strasno, ocistim fino sve, skidanje i ciscenje 15min. Onda krenem da vratim sve nazad kad ono ispade mi sraf negde oko motora! Trazenje srafa jos 15min! Da se sve sklopi nazad treba oko 10 minuta tako da za celu operaciju max 1h

da li cu nesto primetiti? Pa ne. Egr je bio zatvoren, klapna nije extremno prljava bila jedino map ali mislim da ipak ovom akcijom necu nista ocigledno dobiti.

cxc400.jpg cxc401.jpg cxc402.jpg

cxc403.jpg

pitanje-ima li iko dobro uputstvo za ciscenje protokomera? Mozda bih i to preventivno odradio ako nije komplikovano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda krenem da vratim sve nazad kad ono ispade mi sraf negde oko motora! Trazenje srafa jos 15min!

hahaha..ovako sam i ja prošao kad sam zatvaro EGR :laughing:

Kakav ti je nosač ispod akumulatora? :) Pre će biti da su zbog toga vibracije na leru

ma nisu to vibracije u smislu da se sve trese, to je sve u normalnim granicama, normalno je da se oseti, dizelaš je.. Nego ima neka plastika negde oko volana koja drnda kad je hladan auto, nisam je čuo neko vreme, ali jutros evo je ponovo :2guns:

Nosač je zamenjan pre mene, vidim da je onaj sa većom gumom, izgleda okej, a i u servisu kažu da je okej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vec sam i zaboravio kako izgleda kad se rasturi...

Ala ste svi navalili sa kupusanjem ;) , a i svaka cast za slike :thumbsup: . Ja cesto ili zurim da zavrsim nesto ili sam nestrpljiv da vidim rezultate, pa najcesce i ne slikam ono sto radim, a korisno je svima. Mada mnogo vise volim da cackam oko elektronike :evil: .

Da ne izmisljam toplu vodu, ali za te izgubljene srafove po motoru i na susplehu imam solidan magnet vezan za zicu, samo ga spustim i prosetam oko mesta pada srafa i nema mnogo muke oko trazenja.

Jankovicu, imas posebne teme o MAF senzoru, njegovom ciscenju i eventualnim rezultatima nakon toga.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni nasao sraf! stavio sam drugi. sraf je pao u predeo menjaca, ubio sam se trazeći, nije pao do šus pleha ostao je negde na motoru, imam i ja magnet na zici, vrkljao sam njime po mestima koja nisam mogao da vidim iz pomoć lampe i nista! kao u zemlju da je propao!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I srafovi beze od EGR-a ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...pitanje-ima li iko dobro uputstvo za ciscenje protokomera? Mozda bih i to preventivno odradio ako nije komplikovano.

Zar nije lakše koristiti pretragu foruma i sve saznaš za 1 minut:

http://www.fiat-lanc...showtopic=41463

Plus ne ljutiš mene jer ovde praviš off u temi sa pričom oko protokomera. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko ima MJ, kao ja, a EGR ne moze da se softverski ugasi, moze da probusi tri rupice na limu po 2mm i Chech engine ce se ugasiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo slike kao što sam obećao :) Malo se stresla čađ dok sam slikao, ali vidi se poenta. I to je ono što se nakupilo posle 33km ili 20 minuta vožnje, pa vi računajte šta sve tu prođe za 10ak godina i sa ko zna kakvim gorivom :laughing:

cxc551.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što je najgore egr mi dobro radi, samo ne želim više da puštam ovo smeće u motor :wallbash: Bar da sam ga forsirao pa da ima razlog da skuplja više ćađi, bukvalno nije prešao 2000 obrtaja tokom cele vožnje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje bi sagorevao da si ga przio. I nemoj toliko da rasturas ta kola, ima srafovi da ti proslajfuju :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neću više ništa dirati, morao sam samo da proverim da li je sve na mestu, ipak ne bi bila mala stvar da ovo parče metala odleti u usis :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...