Jump to content
FAS Goran

Dragor

Members
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

About Dragor

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Garage
    Alfa 156 1.9 jtd,Bravo 1.6 16v
  1. Danas sam bio na auto-otpadu tu u mojoj blizini gde sam uzimao neke delove za alfu.Ljudi su me prepoznali i da limi na probu dva rezistora i jedan relej,da vidim da li je to u pitanju i da im onda platim.Zamenio sam oba rezistora i relej takodje i nije proradila prva brzina tako da sam zakazao kod lokalnog auto-elektricara pregled u Ponedeljak.On takodje radi i dijagnostiku tako da cemo videti o cemu se radi.Razistore i relej nisam vratio vec mi stoje u gepeku za svaki slucaj ako zatrebaju.
  2. Mali hladnjak u kabini sam takodje zamenio zajedno sa termostatom ali ga nisam pominjao jer mislim da nema neku ulogu u svemu ovome (temperatura motora).Stari je bio procureo.Novi termostat se isto ponasa kao i stari tako da je nemoguce da su oba neispravna tj. ne otvaraju dovoljno.Creva sam ispratio i ona su ok tj. nije do ukljestenja.Sumnjam i da je i do pumpe jer je ona cist mehanicki sklop tj. obican propeler sa remenicom koju pogoni kais tako da sumnjam da pumpa moze da ne radi ispravno (osim kada proklizava kais).U sistem sam sipao paraflu g-12 a pre nego sto ga sipao sam duvao u crevo hladnjaka i nije mi delovao zapusen.Sistem sam ozracio propisno i na crevu od malog hladnjaka i na samom hladnjaku. Mene u sustini najvise buni to sto on pali ventilator uopste zbog malo voznje po gradu (dugu brzinu).Ja mislim da ne bi trebalo tako da bude tj. da mi se svaki dan pali ventilator na kolima (druga brzina),po ovakvom vremenu,i umerenoj voznji.Da li je problem sto mi ne radi prva brzina ventilatora?Da li ona regulise tj. odrzava radnu temperaturu na sredini skale ili bi mi se ovaj problem opet javljao i da je ona ispravna?Tu prvu brzinu bih regulisao ali nema nigde da se kupi taj rezistor.Ako negde gresim,ispravite me slobodno.Zato i jesam na forumu.
  3. Evo,upravo sam vozio magistralom nekih 10-15 km i opet mi je temp na SKORO dve crte iznad polovine.Stanem,ugasim auto,sacekam 10-15 min i kada ga upalim,skala stoji tacno na pola ali opet posle 2-3 km voznje magistralom se popenje na SKORO dve crte iznad da bi kada sam usao u grad se popela TACNO na dve crte iznad polovine i tada se pali druga brzina ventilatora. Da nije zapusen hladnjak cim se temperatura penje i na otvorenom putu?
  4. Posto niko od prisutnih nije hteo da pomogne osim dr.Tuborga a u nadi da cu resiti problem,zamenio sam termostat i nisam nista dobio time.Temperatura i dalje dve crte ispod sredine skazaljke vecinom vremena.U gradskoj guzvi se popenje za DVE crte tj.na sredinu skale i tada se pali DRUGA brzina ventilatora.Posle toga sam zamenio termodavac na termostatu i sada mi je temperatura pretezno na sredini skale ali u gradskoj guzvi se OPET penje za DVE crte iznad i tada se pali DRUGA brzina ventilatora.Shvatio sam da je termodavac bio neispravan i je "lagao" za dve crte ali mi nije jasno zasto temperatura ne stoji striktno na sredini nego se penje za dve crte?Prva brzina ventilatora mi ne radi uopste.Da li je to zbog toga,moze li neko da mi objasni sta se tu desava?Da li prva ne radi zbog termodavaca na hladnjaku ili zbog reostata na hladnjaku?Trazio sam ovaj reostat po radnjama i NIGDE ga nema.Takodje sam video da iznad reostata na hladnjaku ima i neki relej ali kada sam pitao prodavce po radnjama da li ima i on da se kupi,niko nezna o cemu pricam.Sta mi je dalje ciniti?
  5. Pozdrav svima, Imam jedan problem vezano za dijagnostiku na fiat bravo-u 1.6 16v 1998god. Ne mogu da pristupim ECU-u.Koristim kkl interface i Fiatecuscan program,takodje imam i 3-pinski nastavak (kabal).Primetio sam jednu stvar,naime u izboru vozila u fiatecuscan-u kada nadjem moj model bravo-a (po godistu,tipu motora itd) ,pise oznaka ECU-a IAW 49F dok mi na ECU-u na kolima pise oznaka IAW 1AF.13.U pitanju je magneti marelli proizvodjac.Prvo sam pomislio da to nije njegov originalni ECU i da je mozda zamenjen i stavljen neki drugi ali sam nasao na net-u podatke da je taj ECU isao na bravo-a i 1998 god. Da li neko ima neki savet,predlog itd sta da radim dalje i kako da resim taj problem? P.S. Jedan lik mi je rekao da i ako pristupim ECU-u,nemam neke vajde jer navodno nema sta da se iscitava i da su to stari modeli ECU-a.Da li je to tacno?
  6. Cukao sam.Ne reaguje.Da nije mozda termo davac na hladnjaku?Kako to proveriti?Ili mora da se zameni da bih video da li je on?
  7. Imam pitanje vezano za radnu temperaturu na bravu 1.6 1998god.Skala temperature (radne) mi stoji na dve crte ispod sredine skale i uglavnom je tako osim kada upadnem u neku guzvu u gradu gde se skala popenje za jos jednu crtu i tada se pali prva brzina ventilatora.Drugu brzinu ventilatora jos nisam cuo (posto sam skoro kupio auto).Prvi vlasnik auta u srbiji (posto do drugog vlasnika ne mogu da dodjem) mi je rekao da mu je skala uvek stajala na sredini i da mu se na prvoj crti iznad palila prva brzina ventilatora a na drugoj crti druga brzina.Kako da znam da li je termostat u pitanju ili laze skala na satu?Meni lici da je pre skala u pitanju jer ako termostat ostaje otvoren i auto ne dostize radnu temperaturu,zasto se onda pali ventilator na prvoj crti ispod sredine skale?Sta mi je pametno raditi?
  8. Nema OBD2 prikljucak kod osiguraca unutra.Bravo je 98 god.Jesi li siguran da ti je drugarev bravo isto 98 god?Da nije neko odsekao prikljucak.........?Moram sutra malo bolje da pogledam
  9. Nije kod leve solje.Tamo imam jedan 4-pinski prikljucak.Otvarao sam ga i doduse ima samo 3 aktivna pina,jedan je prazan ali svejedno ne moze da se prikaci 3-pinski kabal tj ne odgovara dzek.Takodje sam nesto citao da ovaj bravo ima posebne prikljucke za motor,abs i airbag-ove ali ja ne mogu da pronadjem nijedan.Iz tog razloga pitam da ako neko moze tacno da mi odgovori.
  10. Drugari,da li neko zna gde se TACNO nalazi 3-pinski prikljucak na fiat bravo-u 1.6 16v 1998god? Hvala....
  11. Jeste burazeru ali mi je zao da zatvorim EGR kada je on ispravan.Radije bih zamenio taj solenoid i imao fabricki uradjenu stvar.Ne verujem da je nesto extremno skup ali moram da razgranicim da li je on neispravan ili je on ispravan ali mu ECU daje pogresnu informaciju kada treba da otvara EGR.Ja sam bio kod najjaceg majstora u gradu u kom zivim ( radi samo fiat grupu) da mi nadje kvar ali je on jednostavno zatvorio EGR sa debelim klingeritom i naplatio mi 2000 din.Rekao mi je da je cistio solenoid i da je sada on ispravan ali je ipak zatvorio EGR iz ne znam kojih razloga. Ako je sve ispravno zasto ga je zatvorio. Plus mi je naplatio kacenje na komp jos 2000 din da bi izbrisao gresku EGR-a.
  12. Tako je. To tanko crevce sto se kaci na EGR sa gornje strane.O njemu pricam,a taj plasticni crni solenoid je iza motora,do soferke,pored filtera nafte. Sta mi mozes reci o tome?
  13. EGR ventil na izduvnoj grani na jtd motorima od 77kw (1997-2000god) alfa, brava itd se nalazi napred do hladnjaka i extra je pristupacan. Postavljen je vertikalno i vidi se odmah kada otvoris haubu jer ga ne pokriva ni plasticni poklopac na motoru ni zastitni lim na izduvnoj grani. Bukvalno mozes da ga skines za tri minuta. Zasafljen je sa dva zavrtnja (M8). On radi na principu vakuma koji mu daje aparat,ventil, (ne znam kako da ga nazovem) kojeg majstori nazivaju solenoid. Povezani su medjusobno jednim tankim gumenim crevom. Znaci,solenoid pravi vakum, tj. vuce (uvlaci) vazduh i na taj nacin povlaci osovinicu u EGR ventilu i otvara ga. Ti verovatno mislis na onu metalnu cev (obicno rebrastu) sa kojom je ventil povezan sa usisnom granom i tuda salje gasove u nju. Ne govorim ja o njoj.
  14. Pozdrav svima. Pazljivo sam ispratio ovu temu vezano za EGR ventil.Posebno ono sto je Jagodinac napisao.Medjutim ima nekih nelogicnosti na mom jtd-u 77kw vezano za EGR.Danas sam skidao i cistio EGR ventil.Ocitio sam ga extra. Kada povucem na onu cevcicu na pecurci otvara lako i nece da se vrati dok ga ja ne pustim. Znaci,mehanicki je ispravan. Kada sam ga namestio na motor, povezao vakum i startovao motor, sacekao sam par sekundi i skinuo gumeno crevce sa EGR-a da vidim da li solenoid vuce vakum tj. da li radi. Stavim prst na vrh creva, solenoid vuce vakum, znaci radi. Vratim ga na EGR i razmisljam da je to sve ok. Znaci motor je hladan, EGR je otvorio jer i treba da otvara kada je motor hladan i sednem ja da provozam auto jedno 2-3 kilometra. Kada sam se vratio kuci motor je vec bio zagrejan na radnu temperaturu. Nisam ga gasio i otvorim haubu da proverim da li solenoid vuce vakum sada kada je motor zagrejan, skinem crevce sa EGR-a kad ono VUCE. Dva-tri puta sam prstom zacepio pa pustio vrh creva i solenoid je prestao da vuce vakum. Zovem ja burazera koji je bio tu u blizini da stisne papucicu gasa na trenutak i kada je dao gas na kolima (ne znam sad na koliko obrtaja je to bilo, ali nije bilo puno), solenoid je poceo da vuce vakum i to je vukao sve dok prstom nisam dva tri puta zacepio pa pustio crevce. Da li je solenoid neispravan ili je nesto drugo u pitanju? Molio bih vas za misljenje.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...