Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

aV_QtzS.jpg

Treća generacija Punta, pod nazivom Grande Punto predstavljena je 2005. godine na sajmu automobila u Frankfurtu. Prodaja je počela iste godine. Dizajn potpisuje Giugiaro, a platforma na kojoj je napravljen je rezultat zajedničkog rada Fiat-a i GM-a.

Fiat je želeo da napravi naslednika čuvenog Punta koji je u prve dve generacije prodat u više od 6 miliona komada širom Evrope, ali da to uradi ne oslanjajući se na stari model. Od prve generacije i 1993. godine, pa do današnjega dana, 25 raznih međunarodnih žirija dalo je Puntu epitet ''automobila godine''.

Cilj je bio napraviti potpuno nov auto, a da i dalje bude jednako uspešan.

aV_QIxJ.jpg

Iako na papiru Grande Punto predstavlja Fiatovog predstavnika u B klasi, on po opremi, dimenzijama, i svojim karakteristikama predstavlja dostojnu alternativu mnogim automobilima iz C segmenta.

Samo par godina pre pojave GP-a, automobili tih dimenzija, komfora i opreme bili bi svrstavani u ''family car'', a ne u kompakt klasu.

gx15PKLi.jpg gx15PUJS.jpg

Pq1tj52i.jpg gx15Qgb9.jpg Pq1tjhw0.jpg

Benzinski motori su 1.2 8v sa 64KS, novi 1.4 8v sa 77KS, kao i 1.4 16v sa 94KS. Najslabiji benzinac prosečno troši 6,1L, a do 100 km/h stiže za celih 14,5s.

Grande Punto sa benzincem od 77KS prosečno potroši takođe 6,1L ali uz bolje performanse jer do 100 km/h stiže za 13,2s.

Četiri M-Jet dizela su takođe ponuđena.

Tu su dve verzije 1.3 16v dizel motora sa 74KS i 89KS. Jača verzija ovog 1.3 M-Jet motora ima turbinu promenljive geometrije, i ubrzanje do 100 km/h za skoro 2s brže nego slabija verzija 1.3 M-Jet, a sa identičnom prosečnom potrošnjom od 4,7L.

Pored njih, tu je i 1.9 dizel 8v sa 118, odnosno 16v sa celih 128KS.

Sa najjačim dizelom Grande Punto ''hvata stotku'' za samo 9,5s uz maksimalnu brzinu od 200kmh, i sve to uz prosečnu potrošnju od 5,7L. Gradska potrošnja je 7,6L.

Svi motori su u skladu sa Euro4 normama.

2007. godine ponuda motora je obogaćena sa još jednim benzincem 1.4L u turbo varijanti sa 120KS.

Iste godine je opet na sajmu automobila u Frankfurtu predstavljena i Abarth verzija sa 155KS. Prednji deo automobila, rešetka hladnjaka, farovi, podsećaju na Maserati Coupe koji je takođe dizajnirao Giorgetto Giugiaro.

gx15QHCJ.jpg aV_S5QJ.jpg

Fiat je u Australiji predstavio Grande Punto sredinom 2006. godine, i to je prvi Fiat koji je ponuđen na tom tržištu još od 1989. godine.

Rezultati su bili odlični, jer je ubrzo nakon početka prodaje dizel varijanta od 89KS postala lider na tržištu.

Pre toga, Grande Punto iz italijanskih fabrika je bio predstavljen tržištima u Čileu, Meksiku i Dominikanskoj Republici, i to kako u benzinskim, tako i u dizel verzijama.

U ostalim državama Južne Amerika, od avgusta 2007. godine, ponuđena je verzija koja se pravi u Fiat pogonima u Brazilu, pod nazivom Punto. Ipak, postoje razlike između Brazilske i Evropske verzije GP-a, jer se do osnove za Brazilsku verziju došlo modifikovanjem šasije modela Palio. U početku proizvodnje u Brazilu bila je dostupna samo verzija sa 5 vrata. I ponuda motora za Brazilske verzije se razlikovala, jer je u ponudi, pored 1.4 8v benzinca, bio i benzinac 1.8 sa 115KS.

Kasnje su ponuđene i dizel verzije 1.9 M-Jet sa 8 ventila, odnosno 16v, i snage 121KS i 134KS.

Oba ponuđena Brazilska benzinca mogu da koriste auto-gas i etanol kao pogonsko gorivo.

Grande Punto je počeo sa prodajom i u Južnoj Africi 2006. godine menjajući do tada aktuelnu drugu generaciju Punta.

Sedan verzija je takođe napravljena, i pod nazivom Fiat Linea ponuđena je tržištu početkom 2007. godine zamenjujući Mareu.

Fiat Linea se pravi na produženoj verziji šasije za Grande Punto, dajući joj dužinu od 4,6m, i na taj način joj omogućavajući da uđe u segment malih porodičnih automobila.

gx15Rayr.jpg

Grande Punto, kao i Linea, predstavljeni su tržištu Indije tokom sajma automobila januara 2008. godine u Nju Delhiju. Početak prodaje oba modela u Indiji je planiran u drugoj polovini 2008. godine. Prvo će biti ponuđena Linea.

Za Indiju, oba modela će se praviti u fabrici koja je rezultat zajedničkog ulaganja Fiat i Tata Motors.

Bezbednost

Grande Punto je dobio maksimalnih 5 zvezdica na EuroNCAP testu za bezbednost putnika, i 3 zvezdice za zaštitu pešaka. Verzije opremljene najjačim motorima imaju ugrađen ESP [ electronic stability program ] i ASR [ anti slip regulation ] u okviru standardnog paketa opeme, a isti uređaji su ponuđeni kao opcija i za ostale verzije.

Pq1tjNWS.jpg

Abarth Grande Punto

Slavna prošlost postaje sadašnjost. Fiat želi da vrati slavu imenu Abarth.

Grande Punto Abarth je prvi model sa tim ciljem, sa ciljem da ime Abarth ponovo bude sinonim za izazov, strast, uzbuđenje, snagu...

Grande Punto Abarth je napravljen za sportski nastrojene vozače kako bi ispunio njihove želje.

Abarth Grande Punto je predstavljen u okviru posebne teme.

Pq1tjSW9.jpg

Grande Punto MY 2008

14. i 15. juna 2008. godine, Fiat je u danu otvorenih vrata u svim svojim salonima širom Italije, predstavio Grande Punto model za 2008.

Grande Punto je odigrao vodeću ulogu na tržištu prodajom u preko 850.000 komada, od čega je polovina prodata van Italije, i sada je Fiat ponudio osveženu verziju sa novim detaljima u izgledu, bogatijem paketu opreme u standardnoj varijanti, uključujući i ESP zadnje generacije, zatim sistem za lakše kretanje sa uzrbdica, i Blue&MeTM navigacijski uređaj, koji je i više od uređaja za navigaciju.

Navigacija je samo jedna od njegovih mogućnosti.

gx15SQjr.jpg

Pored toga, uređaj omogućava on-line uslugu razvijenu u saradnji sa Telecom Italia, putem koje je moguće dobiti informaciju u realnom vremenu [sOS Emergency, Info Service and Drive Me and on-line Insurance Services ], i koja se može aktivirati po slobodnoj volji kupca. Zahvaljujući satelitskom sistemu za lociranje vozila, i zaključenim ugovorima sa većinom osiguravajućih društava, moguće je ostvariti popuste pri plaćanju osiguranja i do 50%

gx15ROsJ.jpg

Da bi se kupcima olakšao izbor njihove varijante, nivo opreme na modelima Fiat Grande Punto 08 podeljen je na :

''ConfortLife'' koji uključuje Dynamic i Emotion verzije, i namenjen je kupcima koji prvenstveno žele komfort, i praktičnost.

Onim kupcima koji žele više sportskog osećaja, namenjena je varijanta opeme pod nazivom ''SportLife'' , a paletu opeme kompletira opcija ''Activ''.

Jedino je nivo opreme Emotion ograničen na verzije sa 5 vrata [ kako bi se povećao nivo praktičnosti ], dok je za sve ostale nivoe ponuđene opreme moguće naručiti i u verziji sa 3, i sa 5 vrata.

gx15S7pS.jpg

Fiat Grande Punto MY [ model year ] 2008 će igrati na istu kartu kao i početni model iz 2005. godine, za koji se pokazalo da je dobitni : slušati kupce, i omogućiti dalji razvoj modela u skladu sa njihovim željama. Ovo se npr. može videti najviše kod paketa opreme SportLife koji je namenjen mlađim kupcima, pa im je zato omogućeno da svoj GP individualizuju sa originalnim nalepnicama, šarama, sa drugačijom bojom retrovizora. Za taj paket opreme je ponuđen i veći izbor alu-felni 16-ca i 17-ca, koje mogu biti hromirane ako kupac to želi.

gx15SoSS.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 4236

Ako sam dobro razumeo, ne postoji u ponudi 1.4 16v sa 94KS?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...kod nas te verzije nema u cenovniku, ali inače postoji i Grande Punto sa 1.4 16v motorom, samo što je on kasnije dodat u paletu motora koja ide u GP...

edit : tek sad vidim da gore nisam napisao i tu verziju... :blushing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srpsko izdanje nemackog casopisa Autobild u novom broju objavljuje supertest Fiata GP Multijet. Eminentni novinari i strucnjaci iz redakcije ovog priznatog casopisa sproveli su rigorozne testove, sto je ukljucivalo i sposobnost vozila da se krece na visokooktanski bezolovni benzin :blink: , sposobnost voznje u sto visim obrtajima pri hladnom startu :evil: , itd...

Na kraju su neke stvari morali da priznaju...

http://rapidshare.com/files/264417748/autobild_fiat_GP.pdf

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grande kida :thumbup: !

Izvanredan auto nize srednje klase :thumbsup: ,pa kad ga sami nemci hvale na sva usta :clap: i odusevljavaju se kvalitetom i izdrzljivoscu motora i svega ostalog,mislim sta reci?Ima par sitnica,koje su zapazili kao manu,ali koji auto ih nema?

A najinteresantniji kvar koji se desio je kada je motoru opala snaga,jerbo je lasica :cat: izgrizla neko crevo :rofl: !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Očekivano... Pretpostavljam da će za koju godinu uz relativno jeftinu radnu snagu iz zemalja istočne Evrope - FIAT praviti autentučne EVROPSKE AUTOMOBILE, vrhunske tehnološke klase sa razumnim cenama. Još od 1988.god pojavom TIPO-a stvari se u fijatu drastično menjaju. Sve od Tipa (proglašenog za evro auto godine 89., pa nadalje, može u mnogočemu da posluži kao uzor u autoindustriji, te je bilo pitanje vremena kad će o tome i da počne da se piše. Nažalost tržišni mentalitet teško zaboravlja eksperiment koji je fabrika imala sa jeftinim ruskim limovima sa kraja sedamdesetih i početkom osamdesetih, tako da su dok su još trajali modeli iz ovog perioda bili živa loša reklama kvaliteta ovog brenda. Srećom tih vozila nema više.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

sad nesto gledam na sajtu automotorund sport,merili su ubrzanja od 80 do 120 km/h na auto putu i najbrzi je bio audi tt rs oko 6.6s.ali me zanima oko  tih 30s za fiat grande punto 1.4 16v koje je postigao.malo je meni to sporo,mozda gresim,cak jos neki auti u klasi su imali i gora vremena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto nije u redu pošto Punto II 1.2 8v 60KS ide za 24s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigde se ne pominje Grande Punto 1,6 MJ ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imenjace, alal vera kako si je vaskrsao posle 3 i po godine ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto se kratko pravio 2008/2009 i to je sve koliko sam video. To je odlična motorizacija za taj auto, kao i za 500 L.

Nije mi jasno zašto i dalje nije u ponudi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat zaustavlja proizvodnju (Grande) Punta

 

fiat punto 2013 11.jpg

 

Fiat-Chrysler (FCA) nakon 25 godina, zaustavlja proizvodnju uspešnog modela Punto u fabrici FCA u Melfi, u južnoj Italiji, objavili su italijanski mediji. Proizvodnja jednog od najpopularnijih Fiatovih modela ikada pokrenuta je u maju 1993., a od tada prodato je devet miliona jedinica. Punto je pokrenut kao zamena za uspešan Fiatov model Uno. Prva generacija predstavljena je kao hatchback sa tri i pet vrata u Torinu i stigla je u salone u novembru 1993. godine. Punto je dizajnirao Giorgetto Giugiaro. Kada se pojavio na tržištu malih automobila, Punto je postao konkurent modelima Renault Clio i Opel Corsa. U aprilu 1994. pojavio se i kabriolet, koji je takođe doprineo činjenici da je Punto 1996. postao najprodavaniji automobil u Evropi. Punto je takođe osvojio titulu "Automobil godine 1995". Za 100. godišnjicu Fiata 1999. godine predstavljena je druga generacija modela Punto.

Godine 2005. Grande Punto je došao na tržište. Njegova poslednja verzija lansirana je 2012. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoji da je izvrseno spajanje sa Chryslerom, fokusiranje na druge marke i trzista, profit, itd. - ali nadam se da nece nestati jos jednu legendu u nizu... Bila su to zlatna vremena Fiat grupacije, pogotovo u SubCompact i Compact klasama, gde se bez ikakvih problema pariralo konkurentskim zvucnim imenima, u svakom smislu. Vise puta automobili godine u Evropi (Tipo, Punto, Bravo/Brava, 156, 147, Panda, 500), vise puta u najuzem izboru (Cinquecento, Stilo, 159, Multipla), sto je zadnjih 10 godina maltene misaona imenica... Sve to do odredjenog trenutka, kada prodaja krece nizbrdo, a sve to praceno kasnjenjem ili cak neizbacivanjem modela koji bi se adekvatno uhvatili u kostac sa sve zescom konkurencijom. Pogotovo u Subcompact klasi, gde su se karakteristikama, opremom, gabaritima, medjuosovisnikm rastojanjem vozila maltene izjednacila sa vozilima C klase od pre generaciju-dve.

Evo poredjenja Punta, bas sa gore pomenutim Polom u Evropi - prodajne cifre od 1997 (od kada postoje podaci):

p.thumb.jpg.450d31f6cd5b600095061c9da6753c0b.jpg po.thumb.jpg.2160c284e1b8277a7a6d7d4a7adacc08.jpg

 

Kao i graficki prikaz i poredjenje prodaje:

comp.thumb.jpg.022cf58b1a4fb497af7ffcbd8d05fa87.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislite li da će novi Tipo da ga zameni ili se sprema nešto novo?

 

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipo je vec postojeca budget varijanta u vecem segmentu. Tj. Punto je Subcompact (B), a Tipo Compact (C) segment.

Sasekli su ono gde su bili najjaci, najprepoznatljiviji i gde su originalnoscu i prakticnoscu bez problema tukli ostalu konkurenciju - gradski automobili. Prvo je ugasen Punto, a pominje se da su na redu i sjajni 500 i Panda (Minicar segment), zbog male zarade po prodatom primerku. Doduse, u Juznoj Americi imaju Argo kao klasican B segment, a za Evropu se planira naravno novi B-SUV, za kojim (uz C-SUV) trenutno vlada opsta histerija. Trenutno dve najprodavanije klase, cak na trece mesto su potisnuli decenijama nedodirljive Compacte. Svakako su i na tom polju u zaostatku za konkurencijom (pogledati rezultate za Captur, Duster, T-Roc, 2008, pa i C3 AirCross, Crossland,...), videcemo da li ce spajanje sa PSA nesto promeniti.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zaista ne znam ko kupuje te frankenstajne od modela... Nikas nisam cuo da neko kaze Duster je biiip. Aircross bi kupio na keca i slicno. Meni se ti wannabe SUV uopste ne dopadaju niti imaju neku realnu svrhu. Mercedes GLA najbolji primer

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmisljamo identicno, ni ja nikada nisam video poentu "gradskog SUV" ili "gradskog terenca". Vec samo ime je skup suprotnosti :) , posto takvo vozilo nigde nije na svom terenu - niti je praktican za grad, niti je terenac, niti je stabilan po krivinama (u poredjenju sa "originalom" na istoj platformi), obicno zbog oblika karoserije i sa manje mesta unutra u odnosu na njih... U eri propagiranja ustede i satro ekologije forsiraju se gabaritna vozila sa vecim koeficijentom otpora i tezinom, koja zauzimaju vise mesta po parkinzima... Kao prednost im navode da se u njih "ne seda", nego "ulazi", bolju preglednost (samo ne znam kakva ce biti ako se svi prebace u iste)... Licno sam uvek voleo da mi je du*e sto blize asfaltu i tesko da ce se to ikada promeniti. Vozio sam recimo bas dosta Mazdu CX-5 SkyActiv benzinku i Kiu Sportage dizel (Midsize SUV modeli, u rangu Qashqai, Tiguan, 3008, Kadjar, Karoq itd.) - lepi i lepo sklopljeni automobili, ali koliko god pokusavao da se naviknem, jednostavno mi ne lezi taj koncept. 

Ali to smo samo mi oldschool vozaci :) - ocigledno da gro modernog trzista i mladje populacije razmislja drugacije, ima tu malo i pomodarstva, tako da se nadam da je ovo samo jedan prolazni nalet tih Frankenstajna kako si ih ti nazvao... Duster ti je recimo bio najprodavaniji model u avgustu u Evropi, ispred cuvenog Golfa. A kao sto rekoh i B-SUV i C-SUV su sada najprodavanije evropske klase, koje su legendarni Compact potisnule na 3. mesto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaš kako, ajd taj Duster i razumem. To je low class marka i to vozilo može da prija ruralnijim naseljima. Možeš i do grada ali uglavnom za brdsko planinske puteve sporijih brzina. Kod nas mogu poljoprivrednici da ih voze kada im dosadi Lada Niva. Ali kome treba na selu Mercedes GLA. Nit cena nit održavanje se ne uklapaju tu. Ja razumem da morate da imate segment za sve kada ste Mercedes ali čemu forsiranje. Čak i SUV su danas počeli da budu smešni. Kupite BMW X6 i pozadi nema mesta ko u kupeu da se vozite, više sportski orjentisano nego savlađivanju prepreka.
A ovo masivno guranje u elektrifikaciju mi je još smešnije. Hajde da ne zagađujemo planetu tako što ćemo ukinuti milione malih motorčića i umesto njih izgraditi pedeset ogromnih elektrana na ugalj/mazut/nuklearni reaktor i sl...
Zaista ne kapiram kako su oni to sve zamislili. Baš sam čitao na redditu na temu šta bi bilo kada bi nestalo prirodnog gasa i nafte. U opisu i objašnjenju to je praktično nemoguće.

Meni više od SUS smeta plastika

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno isto razmisljamo :) . Ni meni se ne svidja u kom smeru ide auto-industrija u zadnjoj deceniji. Ranije su mi novi modeli u klasama koje volim izazivali prilicnu paznju dizajnom, motorizacijama, performansama... Jesam i stariji, ali danas je to sve vise "onako" osecaj, previse paznje se poklanja bar meni totalno nebitnim stvarima, da ih ne nabrajam. Na tvoje izlaganje bih dodao i autonomnu voznju - tj. uz sva ta silna "pomagala", generalno sve vise pravljenje ljudi otudjenim i neizbezno konektovanim grogijima operisanim od bilo kakve motorike, koji ce samo sedeti okruzeni ekranima sa svih strana.

A apropo ekologije i celog cirkusa iza koga je takmicenje i zarada na novom polju - najbolje govori slika iz Australije: vozilo na EV punjacu vezanom za diesel agregat :wacko:. Ili sto u naslovu kaze "Diesel powered electric car charge point" :lol: :

 

diesel-generator-ev-charger-m.thumb.jpg.40c0ed94601ea9a6b06149229224a1cd.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...