Jump to content
FAS Goran

Urra

Members
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    Urra reacted to Ivan in O akumulatorima...   
    @rage_man
    Otprilike taj raspon, zavisi i od ponude proizvodjaca koga gledas. Iz glave znam da recimo Exide Premium CB ima 47, 53 pa 61Ah. S tim sto moderni akumulatori imaju znatno vece udarne struje (sto je naravno samo plus). Recimo za taj od 53Ah, udarna struja je 540A.
    Ne mora da znaci, vozila sa Stop&Start koriste EFB akumulatore ako su mikro-hibrid1 (uglavnom vecina narodnih sa S&S) ili AGM akumulatore za mikro-hibrid2 (sa sistemima regenerativnog kocenja). AGM akumulatori su primetno skuplji, sa drugacijom tehnologijom, zbijenijim plocama izmedju kojih je sloj od fiberglasa, a omogucavaju do 5 puta brze punjenje i do 3 puta vecu izdrzljivost. AGM akumulator se mora zameniti sa AGM, a EFB moze sa EFB ili AGM.
    Na sve to, pojedina vozila imaju i BMS jedinicu (Battery Management System) za kontrolu punjenja takvih akumulatora na minus klemi, pa se dodatno mora ukljuciti i dijagnostika i prijavljivanje novog accu  .
    Raspitivao sam se malo generalno i za sebe posto imam Stop&Start, ali jos uvek nista prakticno jer je auto stigao sa maltene novim Magneti Marelli S&S akumulatorom, od 60 i kusur Ah.
     
     
  2. Like
    Urra reacted to bane1321 in O akumulatorima...   
    Proveri šta piše na akumulatoru (AGM ili EFB), pa na osnovu toga traži. Imaš diskusiju o tome stranicu, dve ispred na ovoj temi!
  3. Like
    Urra reacted to Axic in O akumulatorima...   
    @Urra kod tebe mora AGM koji su predviđeni za automobile sa start-stop sistemom. 
     
    @rage_man vidi zbog dimenzija onog kućišta akumulatora koji možeš da ubaciš. Da ne bude kupio nov a ne može da ti stane. 
     
     
    Inače kod mene u Puntu 1.2 16v Monbat izdržao 26 meseci, taman kad je istekla garancija počeo da zeza. Otišao do Metroa i kupio Biloxxi od 45Ah 400A, 4400 dinara a stari Monbat ću na nekom otpadu prodati za 500, 600 dinara. 
  4. Like
    Urra reacted to YUgisa in Sigurnosni šrafovi   
    Nisi nesto pobrkao navoje posto si u oba slucaja napisao M12x1.25 Pa sem ako nije neki "plastelinski" primerak (sto inace treba paziti i pri kupovini obicnih srafova (nebitno jel za felnu ili ne)), svaki bi trebao da bude dovoljno jak da se dotegne na 120Nm. S obzirom da M10 u 10.9 kvalitetu idu po nekom industrijskom standardu do 100 i nesto Nm, M12 i M14 imaju dosta vise zaliha (ne secam se koje su specifikacije za njih). U svakom slucaju bolje stegnuti sve srafove propisano, nego nagadjati rukama i gazenjem. Ima dobrih moment kljuceva za 2000-3000din mislim da vredi uloziti u to za one koji imaju naviku da barem sitnice rade oko auta, tipa sezonska zamena tockova, mali servis i slicno.
     
    Sto se tice tih srafova, svaki se moze odvrnuti ako neko zeli da ukrade, tako da nema svrhe da se stavlja vise od jednog, onaj ko se namerio onda ima mogucnost da odvrne sve srafove, to se stavlja radi sprecavanja "sitnih" lopova, a treba gledati sta se uzima jer ima dobrih resenja i prilicno bednih. Po mom misljenju je najbolje uzeti one sto imaju petougaonu ili sedmougaonu glavu umesto klasicnih setougonih (barem je to najcesce, naravno ima raznih izvedbi sa drugim "nastavcima" sto kod fabrickih srafova sto kod sigurnosnih). Takodje iako ljudi izbegavaju da namazu navoje da se ne bi odvrnulo, treba znati da je industrijski standard da se navoji podmazuju jer samo tako se postize adekvatna sila pritezanja posto je stvar da se sraf istegne na odgovarajucu meru pri pritezanju a ne da se "meri" trenje u navoju. Naravno konus ne treba podmazivati. Mada kod izvedbi gde nema konusa je isto standard da se podmazuje dodirna povrsina glave.
  5. Like
    Urra reacted to YUgisa in Sigurnosni šrafovi   
    Ono sto su ljudi verovatno mislili i ti planiras, standardne srafove da stezete nekoliko puta vise od preporucenog, a ove kao pazite da ne polome tj kljuc da ne prokliza. Svi srafovi mogu da se stegnu propisano ako su kvalitetne izrade i za automobile to znaci da prosecna osoba od 80kg ako koristi standardni kljuc dobijen uz auto moze da ih stegne iz ruke i to cak ne mora svom snagom. Za 90% automobila je to izmedju 80 i 120Nm (mada su cesci od 100 do 120), a gazenje po kljucu obicno podrazumeva 200+Nm, za upornije i preko 500, a oni koji vole da dodaju cevi preko 1000Nm. Ako se ja dobro secam fizike, 80kg na kljucu od 25cm je negde oko 210Nm i to bez skakanja. Tako da sem ako niste neka klinka od 50kg, dovoljno je stezanje iz ruke i to ne mora koliko god mozes za sve srafove.
  6. Like
    Urra reacted to Ivan in Sigurnosni šrafovi   
    Sve OK, isto je za GP i Evo, M12x1,5. To je karakteristicno zbog saradnje sa GM u tom periodu (uz npr. Center Bore od 56.6 mm i PCD 4x100).
    Dok je klasicni fiatovski navoj M12x1,25, tj. razlicit je korak navoja (uz CB 58.1 mm i PCD 4x98).
    Obicno se stavlja jedan sigurnosni sraf po tocku, a steze trunku slabije nego ostala tri, zato sto ima razlicitih modela koji mogu da proklizaju ako iole zapeknu. Slazem se da sa kvalitetnim srafovima nema problema. Pozeljno je takodje uzeti i komplet koji ima 2 srafa za odvrtanje (da postoji i rezervni u slucaju gubitka jednog).
     
  7. Hvala
    Urra reacted to McSteel in Prodavci polovnjaka vs vraćanje kilometraže   
    Znam da će ovo pasti na gluve uši, ali šta ću, volim da bijem bitke osuđene na neuspeh kao i svi Srbi.
     
    Elem, @Dule 021, ma šta mi mislili o tvojim poslovnim praksama, verujem da govorim u ime svih koji "ništa ne znamo" kada kažem da ne napadamo TEBE kao čoveka, već ono što radiš da bi zaradio. Hajde da ustanovimo neke osnovne pojmove, za početak:
     
    (Pre)Prodavac: Ponuđač robe (u ovom konkretnom slučaju automobila) koji posreduje između originalnog proizvođača ili vlasnika i kupca; sa ciljem ostvarivanja zarade.
    Kupac: Osoba koja želi postati novi vlasnik robe (prethodno korišćene ili ne) - u ovom slučaju automobila - sa ciljem nabavke što vrednije robe za što manju cenu.
    Vrednost robe: Individualna percepcija važnosti i poželjnosti robe, a time i maksimalne novčane nadoknade - za svakoga drugačija.
    Cena robe: Presek velikog broja pojedinačnih vrednosti robe koju joj kupci interno dodeljuju, izražena kao tražena novčana nadoknada pri kojoj će određeni procenat ciljnog tržišta želeti da postane njen vlasnik - određena za sve potencijalne kupce.
    Ciljno tržište: Skup (potencijalnih) kupaca formiran prema njihovim osobinama; recimo starosti, polu, kupovnoj moći, stepenu obrazovanja, političkim i seksualnim opredeljenjima, itd.
     
    E dobro, sad kad znamo čime baratamo, predočio bih ono o čemu priča nas 15 a pobijaš ti jedan.
     
    Ti si, dakle, po sopstvenom izboru, u ulozi prodavca. Tvoj cilj, kao što je već izraženo, je ostvarivanje profita, i to je savršeno u redu i legitimno. Ono što se dovodi u pitanje su metodi, odluke i racionalizacije istih koje primenjuješ kako bi do zarade došao.
     
    Naime, vrednost auta, kada ga ti nabavljaš, zavisi od tvojih ličnih uverenja i ubeđenja. Koliko god da ti sebe vidiš autoritetom u oblasti procene poželjnosti i upotrebljivosti automobila, a na osnovu životnog i prodajnog iskustva, ti si u proceni vrednosti autoritet isključivo samom sebi. Ne možeš i ne smeš nametati svoj sistem vrednosti nikome drugom, jer samo ti si Dule, i niko više na svetu.
     
    Za auto koji mnogo vredi, prema tvojoj ličnoj percepciji, ti bi bio spreman izdvojiti određenu svotu novca. Na vrednost mogu da utiču godina proizvodnje, pređeni kilometri, servisna istorija, stanje mehanike i elektronike, stanje unutrašnjosti i spoljašnjosti, poznate mane i slabosti datog modela, jednostavnost održavanja... Gomila faktora, ali koje ti biraš za sebe. Kada naiđe neki potencijalni kupac, on ima svoj sopstveni sistem vrednovanja robe/auta, i ima puno pravo da ga se drži - pa makar to bilo i na njegovu štetu iz tvoje tačke gledišta. Ne možeš i ne smeš invalidirati nečiji stav da ne želi auto koji je prešao više od x km, bez obzira na to što drugi lažiraju odometar.
     
    Ti si i samom sebi, posle toliko godina obmanjivanja kupaca, predstavio spuštanje kilometraže na autima koje prodaješ kao uslugu, kao zaštitu kupčevih interesa. Jer tako je lakše svariti šta zapravo radiš... jer ti, zar ne, prodaješ mnogo bolje automobile nego drugi. Pa naravno da ćeš biti stava kako je tvoj izbor najbolji, ti si ga napravio! Različiti ljudi imaju različite prioritete, a da li su oni ispravni ili ne, nije na tebi da sudiš. Ako si dobar trgovac, ti ćeš potencijalnom kupcu približiti činjenice i višegodišnju mudrost, pa neće biti ovce koje će drugi da šišaju.
     
    Problem je u tome što onda zapravo moraš više raditi da bi zaradio. E, tu smo. Sa pravom kilometražom tvoja ciljna publika se znatno smanjuje i tu se slažem da ima mnogo neinformisanih koji nasedaju na razne prevare, manje ili veće opsežne. Ali to ne znači da je tvoj jedini izbor da i ti budeš prevarant, to je samo lakši izbor. Nikako ispravan.
     
    "Gađajući", dakle, redukovano ciljno tržište ostavljanjem prave kilometraže, imaćeš manji broj poziva. Zvaće ljudi koji ili su svesni šta prodaješ pa ne možeš da im pričaš bajke o najboljem autu ikada, ili koji veruju da drugi ne varaju na odometru pa misliti kako je tvoj auto mnogo manje vredan pa tako treba da ima i mnogo manju cenu.
     
    Ključni deo, ono na čemu svi zameramo: Pored opcije da nabavljaš manje vožena auta u boljem stanju (a koja su za tebe skuplja i novčano i vremenski), kao i opcije da kad već uzimaš starija i voženija kola na njima ne menjaš stanje odometra; izabrao si put najmanjeg otpora. I onda to predstavljaš kao nešto što moraš kako bi ostao kompetitivan i konkurentan na tržištu, pa još i spinuješ to da radiš za dobrobit kupca jer eto, bolje da kupi od tebe, tvoje laži su manje štetne.
     
    Pošto bi kupio jučerašnji hleb, u odnosu na danšnji? A koliko bi platio hleb star 10 dana (još je dobar, samo treba malo obrezati buđavi deo)? A koliko bi ga platio ako su ga zamrzli nakon prvog dana, i čuvali smrznutog, a onda ga "posebnom metodom" odmrzli da, prema prodavčevim rečima, maltene nema razlike između tog njihovog najboljeg i super očuvanog desetodnevnog i jučerašnjeg, "časna reč! 17 godina iskustva"? A kako bi se osećao da kupiš takav hleb, za koji ti je rečeno da je jučerašnji, bez pomena o smrzavanju, i onda naknadno saznaš?
     
    Verujem da ti mora biti jasno na šta ciljam ovim iznad. Vraćanje kilometraže je prevara, uvek je bila i uvek će biti, jer lažno predstavljaš šta je to što prodaješ. Čak i kada kažeš potencijalnom kupcu (ako to zaista radiš) nakon što dođe i pogleda i proba auto, da si vraćao odometar, zašto očekuješ da je to u redu? Kako onda da ti veruje za išta drugo što si rekao? Kako da veruje da ti nisi isto tako naseo i da je ono što si ti vratio prava kilometraža, a ne duplo manja? Odakle ti pravo da traćiš vreme i resurse ljudima koji nisu iz NS i dolaze kod tebe da pogledaju auto na osnovu lažnih informacija?
     
    Ti vraćanjem kilometara proširuješ veštački ciljno tržište, veštački podižeš vrednost robe kako bi podigao cenu i kupca time PREVARIO, jer on se na kupovinu odlulio na osnovu rečenog, a rečeno nije istinito.
     
    Ako kupci već "nemaju svest" o današnjoj realnosti upotrebe i trajnosti automobila, OSVESTI IH. Nemoj ih umesto toga varati, pravdajući se samom sebi da "ako ti to ne uradiš, nego drugi sigurno hoće". Neko drugi je svesno odlučio da mu je važnija zarada od obraza, zašto ti misliš da je to u redu? Time što radiš, i ti sâm si deo problema na koji se žališ, a to je da "niko nije pošten prodavac"...
     
    Ono što je meni zabavno u celoj priči, je što bi komotno mogao da se baš time izdvojiš, što nećeš vraćati kilometražu, budeš "jedini" koji to ne radi i to na sva zvona reklamiraš! Pri tome, ako se pokažeš i dokažeš da si zaista toliko dobar u biranju dobrog auta koji je "puno" prešao, ja ti garantujem da bi na preporuku imao više mušterija nego na prevaru. Prvi ja bih se potrudio da te svima koji traže polovnjaka preporučim, jer u današnje vreme je apsolutno presudno tačno znati šta kupuješ. Umesto toga, muljamo ovu istu priču već mesecima, a ti uporno odbijaš da prihvatiš kritiku nemoralne poslovne prakse.
     
    Siguran sam da žališ što si "priznao" svoje "eksperimente", kao da mi toga nismo bili svesni i pre... Valjda smo budale što smo se ponadali da pominjanjem tako nečega zapravo "isplivava" tvoja savest. Ako ikad odlučiš da budeš prodavac a ne prevarant, imaš moju svesrdnu podršku i preporuku, koliko god to značilo.
  8. Like
    Urra reacted to voodoons in Prodavci polovnjaka vs vraćanje kilometraže   
    Nije porasla tvoja cena i tvoja zarada ali je realna cena porasla smanjivanjem kilometraže. Ne razumem kako to ne možeš da shvatiš, dosad bi i dete naučilo. Nije tvoja cena realna cena, tvoja cena je tvoja želja da dobiješ te pare i zaradiš koliko si planirao. Želje i mogucnosti su dva pojma. Šta bi radio da ne može da se spusti km? Šta bi prevaranti radili? Više ne bi bili “trgovci automobilima” već bi otišli u neku drugu oblast. Trgovac i prevarant su opet dva različita pojma i onaj koji spusta km iz bilo kog (apsolutno nebitno kog) razloga, taj je PREVARANT


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  9. Like
    Urra reacted to voodoons in Prodavci polovnjaka vs vraćanje kilometraže   
    Osoba A nije trebala da kupuje auto sa xxx km za 3k eura jer treba da zna da za 3400e može da proda auto sa 200k manje. Ovako, osoba A pribegava obmani, prevari spuštajući km za tih 200k da bi mogao da zaradi. Zaključak je da osoba A nije trgovac jer trgovac treba da zna po kojoj ceni može da kupi robu da bi zaradio na njoj. Posto je imao pogrešnu procenu, iz trgovca je otišao u prevaranta. Da je trgovac, svesno bi prodao robu za koliko može da je proda pa makar išao u minus i to bi mu bila skola za sledeću kupovinu. Ako veže više takvih kupovina, neće da bude prevarant onda ne treba da bude ni trgovac jer očigledno nije to za njega. U svakom poslu može biti loših procena ali ako je to učestalo, to je samo pokazatelj da treba da menja zanimanje. E tako, dragi moji, iz trgovaca masovno prelaze u prevarante jer trgovci ne znaju da budu...
    I da, prevara je prevara, kako god da se opise i “opravda” to je ipak, samo prevara...
     

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...