hidro_mont 1 Posted November 13, 2011 Pozdrav svima.Posto sam imao zelju za jacim autom prodao sam punta 1.2 8v i kupio punta HGT-a.Kao sto znate ima 96 kW i prilicno sam zadovoljan njegovom vucom, ali smatram da to nije dovoljno pa me interesuje da li neko zna moze li se na ovaj motor ugraditi turbina. Posto nisam prevelik znalac mehanike od cega se turbina moze ugraditi i gde se moze nabaviti. Naravno ako znate i cenu (bar od prilike) nije na odmet.U napred zahvaljujem svima koji budu pisali. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted November 13, 2011 Ako nesto hoces da mu prisrafis, kupi N2O pa ugradi... Siguran sam da je snaga HGTa dovoljna za svakodnevno vozikanje a kada zatreba neka snaga, N2O bi bio pravi izbor... Turbo nije fazon od cega moze da se stavi i koliko kosta... Da bi ti od tog motora napravio jedan turbo motor koji normalno funkcionise, nabavka jednog turba i njegova cena ce biti mozda 10% cene projekta... Barem ti je ovo moj savet, pre bilo kakve price, najbolje da ti kazes koliko zelis para da ulozis u podizanje snage tog motora? Quote Share this post Link to post Share on other sites
dellas 1556 Posted November 13, 2011 Moze, ako ces da das jos toliko koliko ti vredi ceo auto...Kao sto ti rece jugisa sama turbina je 10% od troskova koje bi imao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
chela 2 Posted November 14, 2011 Aj sad... uplasiste coveka!!!Turbina moze da se napravi, ima vise varijanti a to najvise zavisi od para koje zelis da potrosis, vremena i snage koju zelis da dobijes. Jedna od opcija, koja je ujedno i najjeftinija je neka mala turbina koja ce raditi na relativno malim pritiscima, dobices znacajnu snagu a nije preterano komplikovano. Radi se o turbini sa Punta 1.9JTD ili 1.3JTDm koja bi se montirala bez vecih prepravki ali bi mapa morala da se prilagodi takvoj situaciji, eventualno da se doda jos par sitnica kao sto su nova izduvna grana, nov auspuh koji mora biti malo veceg precnika, eventualno dizne, pomereno paljenje za bar 1-2 stepena, hladnije svecice. Postoji mnogo primera gde su ljudi uz minimalne troskove na atmo motore stavljali turbine i to funkcionise OK, ne verujem da bi te ova konverzija kostala vise od 1500e a dobio bi, sve zavisi...cca 50ks. Sve se moze, samo je pitanja cega si spreman da se odreknes. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dr cosworth 5 Posted November 14, 2011 Zaboravio si benzinsku pumpu pa dihtung glave Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted November 14, 2011 I posle svega se postavi pitanje šta bi napravio od motora odnosno koliko bi to trajalo!Inače te turbine sa jtd-a bi bile i više nego dovoljne, ako uzmemo u obzir da kod dizela pritisci prilično visoki. Quote Share this post Link to post Share on other sites
chela 2 Posted November 14, 2011 Zaboravio si benzinsku pumpu pa dihtung glave malko sam zaboravio da napisem I posle svega se postavi pitanje šta bi napravio od motora odnosno koliko bi to trajalo!Inače te turbine sa jtd-a bi bile i više nego dovoljne, ako uzmemo u obzir da kod dizela pritisci prilično visoki.kod dizela, konkretno JTD od 85ks pritisci nikako nisu visoki... ako je 0.6BAR, koliki je fabricki pritisak visok, onda ne znam sta je 2bara!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted November 14, 2011 Posto covek rece da se slabo razume u mehaniku, predpostavjam da bi sve morao da radi kod nekih majstora... S obzirom na nacin rada majstora iz Srbije, covek ima ozbiljnu mogucnost da osedi dok ne izvuce tih nekih 50ks za male pare... Za 50ks ja verujem da bi mu trebalo barem nekih 0.5bara pritiska a to uglaviti da radi sa fabrickim ubrizgavanjem... Pa samo cu reci da ne znam bas kako bi to radilo... Da kupi opet sve polovno i da se nada da je sve u dobrom stanju za jedan redovniji turbo kit, i dalje mu treba jos dosta para za ugradnju svega toga a nasi majstori vole da naplate kad mogu... Mada pre bilo kakve price, mislim da je najbitnije odgovoriti na ova pitanja:Koliko para se zeli uloziti?Koliko povecanje snage zeli ili koliko ubrzanje i/ili max brzina se zeli?Da li je to obvezno da bude stalno povecanje snage?Da li je cilj povecavnja snage biti samo brzi na pravcu ili je mozda tu bitno i da auto ima dobre performanse u voznji? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojke 126 Posted November 14, 2011 Druze ja upravo radim takav projekat.Sa HGT-a na Turbo.Mislim da je jeftinije i ispravnije da ugradis drugi turbo motor nego da se igras sa postojecim jer dovodis mnoge stvari u pitanje.Ovako ubacis drugi fabricki motor i gotova prica.Vlasnik Punta HGT kojem se upravo pakuje auto odlucio je da mu ubacimo 16V Turbo od Lancie Kape s tim sto su na motoru jos odradjene neke dodatne stvari. Uskoro ce biti slika pa cete moci malo blize da pogledate kako to izgleda.Pozdrav. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted November 16, 2011 (edited) Koliko sam ja iz cisto nekog mog interesovanja istrazivao, to sto hoces, tesko, momci gore su ti sve pre mene vec rekli, skupo, tesko izvodljivo, vek trajanja motora...Evo neceg sto sam nasao, i koliko sam posle citao na nekim forumima, a i na YT, nije bilo dugog veka... 0:55 - 0:58 Znam sta hoces, ja sam 3 dana posto sam uzeo HGT-a pomislio - E samo da mu je jedna minijaturna turbina, samo malo da mu pomogne da brze dize obrtaje, sjajno je tamo kada dodje do 5000-5500rpm, ali treba mu mala pomoc dotle Edited November 16, 2011 by milutin-NS Quote Share this post Link to post Share on other sites
David_WRRT 1 Posted November 16, 2011 Ma da, nista se to ne isplati. Uz turbo bi trebao drugi dihtung glave, klipovi sa kovanim bar celima ako ne i skroz kovani, smanjenje stepena kompresije, druge dizne i pumpa goriva, svecice i daj boze da bi se mapiranjem napravio jer moguce je da bi trazio i neku varijaciju na temu VEMS-a jer moguce da bi se komp zbunjivao na pritisak iznad normale u usisu i da protokomer ne bi mogao dovoljno da izmeri... Naravno, uz sve to mora da se racuna na kvacilo, podmazivnje turba (dovod ulja i povratak) mozda INTERCOOLER, veci auspuh, i ko zna sta bi to jos trazilo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
chela 2 Posted November 17, 2011 Davide, da li znas okvirno koliko snage treba motor da ima pa da se uzme u razmatranje kovanje motora? Ovde se prica o posizanju snage 20, 30, 40ks gde bi samo ugradnja neke male turbine bila od koristi. Jos davnih dana iz 1.8 motora je izvlaceno fabrickih 140, 150ks a sa nekim prepravkama (ne motora nego airbox, mapa...) je izvlaceno i po 180ks. Dihtung bi trebalo da se menja i da se stavi metalni, ako je neka stavka od 70, 80e koliko je metalni dihtung presudna onda ne znam stvarno... Svecice? 50e i jos da dodam, da postoji mogucnost da dobri tuneri urade stock mapu za turbo. Konverzija na turbo sa malim dobicima nije skupa. Mozda je malko skuplja od 2.0T motora ali i dobar remap sa jos par stvari pride je skuplje od polovnog motora. Hidro, ako bas zelis da u puntu ostane taj ubogi HGT motor, onda me poslusaj. Ako te briga za motor onda uzmi 2.0 16VT i ubaci ga kao sto ti je Bojke preporucio. Licno smatram da je ubacivanje celog motora isplativije u svakom smislu... i jeftinije je i dobijes bolju osnovu sa vise konja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
David_WRRT 1 Posted November 17, 2011 Moze li odgovor pitanjem: Zbog cega na standardnom motoru progori klip i u kojim uslovima voznje se to desi? A ne kazem da je dihtung stavka, nego, turbo, grana, auspuh, mapa (ako moze da podrzi da motor optimalno radi), creva, cevi, dizne, pumpa, vodovi za podmazivanje.... I ja sam pre za promenu motora u vec turbo osnovu, nego od atma je praviti Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted November 17, 2011 Kompresioni odnosi turbo i klaiscnog motora nisu isti. Takodje ni pritisak kompresije. Dobar klasican ide do 14 bar-a a turbo do 10. Turbo motori imaju veci kompresioni prostor zato sto treba da se smesti smesa koja je usla pod pritiskom. Povecanjem kompresionog odnosa izbegava se rano samozapaljenje smese. Znaci posto je u klasicnom veliki kompresioni odnos sama temperatura sagorevanja sa turbom je mnogo veca i klip ce ne da izgori nego da se istopi. Iz tog razloga su klipovi na turbo motoru malo udubljeni. U neormalnoj voznji mu nista nece biti, ali u manijacenju je kraj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
David_WRRT 1 Posted November 17, 2011 Hvala Martini Quote Share this post Link to post Share on other sites
cmiro 0 Posted November 17, 2011 jaooo kako kako idee tamo od 0:50- 0:59..... :crybaby: Quote Share this post Link to post Share on other sites
ah carski 0 Posted September 2, 2016 ponovo citam o mjenjanju motora i slicnim stvarima. zna li neko da mi kaze bar okvirno koliko kosta 2.0 16vt motor i koliko izadje ubacivanje u punta? Quote Share this post Link to post Share on other sites
majstormica 25 Posted September 3, 2016 Ako misliš legalno da ubaciš 2.0 turbo motor onda nemoj ni da počinješ pošto po zakonu taj motor ne može da se ugradi u punta. Ako misliš na divlje, samo da ubaciš motor i praviš se da nisi ništa radio, to je onda mnogo jeftinije, platićeš samo motor i majstora koji ima dosta slobodnog vremena (ne znam koliko košta). Ja sam hteo na primer da ubacim jtd u punta 1.2, evo procedure u mom slučaju - auto na bg table havarisan od pozadi kao donator motora, menjača, instalacije, kočnica itd 500 eur, saglasnost fiata za zamenu motora 80 eur, rad majstora XYZ eur (mora fiskalni račun i detaljan opis radova, nisam ni pitao koliko bi koštalo zadovoljstvo), tehnički pregled da se valjda očita br motora XYZ eur, mašinski fakultet atestiranje motora XYZ eur, ponovo tehnički da se konstatuje da je motor zamenjen XYZ eur, nova saobraćajna, transport vozila i ostali predviđeni i nepredviđeni troškovi... Kad sve sabereš i oduzmeš se, dođeš do cifre od hiljadu i kusur evra. Bolje prodati auto, dodati 1500e, kupiti drugi sa turbo motorom i ne boli te glava. Quote Share this post Link to post Share on other sites