Jump to content
FAS Goran
crnisale

Stilo 1.6 16v - kucka španer posle zamene seta / zupčenje

Recommended Posts

Interesuje me da li je neko imao ovakav problem?
Zamenjen je set zupcastog kais,roler i spaner marke SKF.Sve uradjeno kako treba sa alatima.
Nisam to odmah ni uocio,nego onako neobavezo otvorim haubu dok motor radi i cujem neko lupkanje.Vidim da dolazi
iz dela gde je zupcasti kais.Odmah odem do majstora koji inace radi fiate i moj je drugar.I ustanovimo da lupka spaner :question:
Spaner ima oprugu u sebi i zateze kais.Kada se podesi strelica stoji u nekom polozaju,kada se upali ta strelica osciluje i udara
u granicnik,a ne bi trebalo da toliko osciluje.Ponovili smo proceduru zamenili spaner novim i opet isto.Naravno proverili smo da nije nesto ostalo na zupcanicima proverili roler i kais i sve deluje OK.Sumnjam da nije mozda problem u kvalitetu kaisa ili je nesto drugo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

desilo se jedno dva puta kad spaner ne klizi lepo pa pokaze da je naspanovan sve dok ne upalis motor,resio drugim spanerom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislis nije u osi ili koci?

Je li bio od istog proizvodjaca?

Jesi li taj koji si menjao zamenio sa istim proizvodjacem?

Pitam te ovo,jer mozda im ne valja cela serija (SKF) :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

SKF bio.stavi trunku masti ili kap ulja ispod spanera pre nego sto ga napnes(izmedju motora i spanera)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo je verovatno da je do španera. On samo prenosi vibracije koje su nastale na drugom mestu.

Imao sam slično al na PK kaišu (loš ležaj alternatora), a samo je španer skakutao i kuckao jer on jedini u celom krugu ima oprugu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probano je na kratko bez PK kaiseva,tako smo i videli da je do njega,znaci nije to.Primetio sam na prethodnom novom spaneru kao neke naslage prljavstine ili gume na plastici sto me navodi na sumnju da se tu javlja neko trenje,dok toga na starom nije bilo.Nesto se desava izmedju spanera i kaisa.Mozda sam trebao i kais da zamenim.

Ili sto kaze mikisxy da spaner ne klizi lepo.Vozim sada ovako pa cemo pokusati opet za koju nedelju uz provere .

Do zamene je sve bilo OK.Radio je kao singerica ,ako zanemarim problem sa ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

imao sam par puta problem da kais ima zadebljanje na jednom mestu. ili ti ostane prljavstine u nekoj od remenica.

Edited by Goran Zemun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesuje me da li je neko imao ovakav problem?

Zamenjen je set zupcastog kais,roler i spaner marke SKF.Sve uradjeno kako treba sa alatima.

Nisam to odmah ni uocio,nego onako neobavezo otvorim haubu dok motor radi i cujem neko lupkanje.Vidim da dolazi

iz dela gde je zupcasti kais.Odmah odem do majstora koji inace radi fiate i moj je drugar.I ustanovimo da lupka spaner :question:

Spaner ima oprugu u sebi i zateze kais.Kada se podesi strelica stoji u nekom polozaju,kada se upali ta strelica osciluje i udara

u granicnik,a ne bi trebalo da toliko osciluje.Ponovili smo proceduru zamenili spaner novim i opet isto.Naravno proverili smo da nije nesto ostalo na zupcanicima proverili roler i kais i sve deluje OK.Sumnjam da nije mozda problem u kvalitetu kaisa ili je nesto drugo?

Imao sam isti problem. Dva puta menjan spaner i nije on kriv, a cekica ko lud!

Proveri remenicu PK kaisa na radilici-99% je otisla guma na istoj i treba zameniti remenicu.

Stavi drugu, probaj, pa ako nije... :whistle:

Ma sigurno je remenica, videces!

P.S. tek sad sam video datum pos-a. Sta je bilo na kraju?

Edited by Ivan73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi ja bih vam preporucio FAG-ove lezajeve, posto su skf koji se prodaju kod nas radjeni svuda samo ne u maticnoj zemlji.Sa FAG-ovim nikada kako u poslu kojim se bavimo tako i prilikom menjanja istih na kolima nismo imali problema.... :thumbsup::thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Ivana73

Nista ,jos uvek vozim tako.Mi smo probali bez pk kaisa,tako da remenica nije imala opterecenje.Kada je hladan skoro se ne cuje,ali kada se zagreje...

Gledam ti ja tako nesto oko motora,prilazi tip i pita.Jel to onaj novi m-jet motor :question: To je benzinac,samo me zeza spaner :realmad:

Sada vidim kod tebe je dizel...Na srecu kod benzinca nema teakve remenice sa gumom.

Edited by crnisale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi slucajno izduvnu granu kod motora ima neki kao zastitni pleh koji se razlabavi popuste safovi pa cukara tandrce posebno kad se oduzme gas i na praznom hodu.I meni se to isto cuje i izgleda da je to normalno za ovaj 1,6 motor, meni su dva puta menjali taj spaner i nije to sigurno.Imas posebnu temu na ovom forumu i jos nismo utvrdili sta je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Ivana73

Nista ,jos uvek vozim tako.Mi smo probali bez pk kaisa,tako da remenica nije imala opterecenje.Kada je hladan skoro se ne cuje,ali kada se zagreje...

Gledam ti ja tako nesto oko motora,prilazi tip i pita.Jel to onaj novi m-jet motor :question: To je benzinac,samo me zeza spaner :realmad:

Sada vidim kod tebe je dizel...Na srecu kod benzinca nema teakve remenice sa gumom.

jbg, ja nisam video da je tvoj benzinac!

sorry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto mislim da nije do dizni.Smanjila se protocnost goriva kroz dizne pa pravi presiromasnu smesu i onda prerano pali usled samopaljenja smese.Samopaljenje je i kod dizela pa se slicno cuje, posto ranije pali pre dolaska klipa u GMT. motor se znatno vise mehanicki napreze i mnogo brze haba. :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ga najzad reseno.Momci iz servisa FIATINO NS resili problem :thumbup:

Bio je nosac spanera i kosta 1800din.Obelezio sam na slikama kriticna mesta na koja treba obratiti paznju.

Sada zupcasti ide po sredini i motor sapuce.

8t9Vr.jpg 8tcpA.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ePer-u to je deo broj 46415744 - SUPPORT , i kosta (gistro u italiji) 8.56 EUR sa porezom.

Inace, pripada grupi delova za pogon bregaste (camshaft drive), tako da kod jtd u verziji 80, 100 i 115 konja ovaj deo ne postoji, pa i ne moze da ne valja!

Kod Mjet-ova postoji slican deo broj 73500912 - SUPPORT ALI KOSTA 51 EUR!

Eto, toliko od mene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro je sto si resio problem i jos napisao resenje problema a ne kao neki (ne sa ovog foruma) otvore temu i diskusiju traze savet poprave auto i posle ko shisha forum.Cestitam :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod jtd-a ima slican, samo manji deo u grupi VARIOUS CONTROLS (BELTS AND PULLEYS) broj 46783944 - SUPPORT i kosta 17-ak EUR.

Sumnjam da je on uzrok cekicanju ako vec nisu dizne, Remenica PK kaisa, nosac na menjacu, spaneri... :whistle:

Ko to zna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako sumnjas na spaner onda ima logike da je nosac sad na jednom motoru je veci a na drugom manji a princip je isti.Ja sam bio ubedjen da je detonantno sagorevanje i da zbog toga cekica a to nije nimalo dobro.

Evo resenja za 1,9jtd: kod mene se isto culo tako stilo 1.9 jtd ,slicno,ali samo kada se motor upali prvih 10-ak sekundi.reko da nije poceo da zeza spaner pk,skinem kais upalim bez njega tisina.jos proverim remenicu alternatora(rukom),u jednu stranu proklizava u drugu ne,ma velim dobro.promenim spaner kaisa pk i upalim motor kad isto krckanje prvih 10-sekundi i prestane.reko ajd da probamo alternator,odsrafio pobudu i upalio, radi kao doxa.na kraju balade sam skinuo alternator i zamenuo remenicu i svi problemi su nestali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To fandjo:

Prijatelju,

Za Stila, pročitaj moj drugi post na gore, prvi red.

Za Bravu (na e-Peru za Bravu 1998-2001, 1,6) deo je jaaaaaaako sličan, broj 46415744 i zove se isto SUPPORT,

Proveri da bi bio siguran:

My link

pozzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti na odgovoru nosac spanera sam uzeo u ovlascenom servisu samo tamo i ima.Danas mi je isti zamenio majstor i nema vise onog zvrchanja kad se oduzme gas a cini mi se da je kliktanje ostalo kad se zagreje.Moguce da to kliktanje pravi kvacilo od klima kompresora jer danas majstor kad mi je radio pita da nije ovaj zvuk dok je okreto remenicu kompresora ili vec sta je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao slican problem. Naime, nakon zamjene zupcastog, culo se klepetanje na 1500 RPM vec nakon 2 dana. Odmah sam otisao kod majstora koji je radio i on me sutradan pozvao da dodjem po auto. Rekao mi je da je skinuo spaner (koji je inace nov stavljen), pregledao ga i vratio, s tim sto ga je stegao malo vise nego sto je predvidjeno. Evo, nakon nekih 5 dana se nista ne cuje. Nadam se da ce tako i da ostane.

Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav. I ja imam isti ili sličan problem, ne znam ni sam. Pre nekih dve nedelje mi je majstor menjao set zupčasti i ostalo što ide, tom prilikom je zamenjeno i ulje, filteri. Auto je sada bučniji na višim obrtajima i ima nekako reskav zvuk koji nije imao pre zamene svega navedenog. Pre zamene je radio ko singerica, što sada na žalost nije slučaj. Kada ga ujutro upalim nešto štekće ispod haube, zvuk se čuje i u kabini. Mene podseća na zvuk raštelovanih ventila sa nekih starijih automobila. Kada se zagreje štekćanje je i dalje tu ali mnogo tiše i radi 4 puta tak, tak, tak, tak pa mala pauza od sekund-dva i onda opet 4xtak... Pri većim obrtajima je zvuk kao što sam već napisao nekako reskav, kao sa neke video igrice. Do ove zamene kaiša, ulja i ostalog motor je pri radu toliko bio tih da se činilo kao da je ugašen, takođe je i na višim obrtajima bio tiši nego što je sada. Da li neko ima neku ideju, savet...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po mom skromnom misljenu nije u fazi. To znaci da nije dobro odradjeno zupcenje a to moze biti ozbiljna stvar kod ovih motora. Vrati majstoru da sredi... Ne razmisljaj mnogo! :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...