Jump to content
FAS Goran

nixonbn

Members
  • Content Count

    65
  • Joined

  • Last visited

About nixonbn

  • Rank
    Regolari

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Garage
    Opel Astra J 1.6
  1. Ljudi, ja sam problem rijesio zamjenom isparivaca. Nakon toga uradjena kalibracija i podesavanje mape u voznji. Sad sve radi po PS-u.
  2. Nadam se da kod mene nije to... Doduše, meni kazaljka ne luduje. Moraću da ga nakačim na dijagnostiku, pa da vidim da li kazaljka pokazuje isto što i senzor. Meni izgleda da je ovo što reče kolega DraganUS, tj. da je termostat ostao u otvorenom položaju. Vidjećemo...
  3. Haha, pingvini padaju u nesvjest od zime, taj fazon, je li? Pretpostavio sam da je tako nešto. Moraću to da riješim... Nego, skup taj termostat... Koliko sam vidio mora komplet sa kućištem da se mijenja... A cijena 40 evrića... :-(
  4. Nego, šta je taj termodavač? Je li to u stvari senzor temperature rashladne tečnosti? Gdje on stoji? Koliko to govance košta? Kod mene je počelo nešto drugo da se dešava. Imam utisak da je termostat ili stalno otvoren ili prerano otvara ili ne zatvara kad počne da se hladi (npr. kad idem nizbrdo bez opterećenja). Dakle, kod mene se ne pregrijava, nego sporije postiže radnu temperaturu, a kad ga vozim konstantno 80 u petoj brzini, temperatura je ispod radne. Barem kazaljka tako pokazuje. Ima li ko kakvu ideju? Pošto imam dijagnostiku, može li mi neko objasniti šta da gledam da bih konstatovao (ne)ispravan rad termostata (ili tog termodavača)?
  5. Jesi ostavio taj termostat sa otpada? Koliko si ga platio? Čuo sam da je nov termostat za Stila nešto skup...
  6. Uradio sam adaptaciju, ali tek nakon kalibracije plina je sve nekako "leglo"... Potrošnja mi je 9,5 lit. Ne pipam više ništa do daljnjeg...
  7. Nemoj da se igraš i da voziš auto ako se grije, upropastićeš motor. Evo šta možeš da pogledaš: 1. Imaš li dovoljno rashladne tečnosti u sistemu? (Možda negdje curi. Provjeri crijeva, šelne, spojeve, ja sam mijenjao bocu od rashladne tečnosti jer je pukla plastika na koje se nabije crijevo koje vraća tečnost u bocu.) 2. Ima li možda vazduha u sistemu? (U tom slučaju odzračivanje i dodavanje vode.) 3. Radi li vodena pumpa? 4. Otvara li termostat? Ima još jedna stvar koja može da se desi (znam iz iskustva, nažalost). Naime, ako auto gubi vodu, a pritom nigdje ništa ne curi, može biti da ti je pukao dihtung glave motora i da rashladna tečnost ulazi u kompresioni prostor, sagorijeva i para izlazi na auspuh. To se primjeti kod prvog jutarnjeg paljenja, bude bijeli dim (vjerovatno para) i motor može malo čudno da radi dok se ne ugrije. U tom slučaju, skidanje glave, ravnanje, montaža novog dihtunga. Usput možda zamijeniti i gumice ventila. Javi šta si uradio.
  8. Da li si čistio MAP senzor? Meni je pomoglo na 1.6 motoru. Ne znam da li ga ima 1.8... Druga stvar: Kada si poslednji put radio kalibraciju plinskog kompjutera, tj. podešavanje plinske mape? Vremenom, a i zbog kojekakvih stvari koje se možda urade na motoru, plinska mapa se može poremetiti. Ja sam prije neki dan uradio autokalibraciju u leru, a onda provozao auto nekih 45 minuta na benzinu da snimi benzinsku mapu, a onda još 45 minuta na plinu istim putem i otprilike u istom režimu, malo podesio množilac i sad mi se auto mnooogo bolje ponaša. Ostaje još da se vidi potrošnja... Nasuo sam 47 lit plina i od tada prešao 440 km. Ako naguram na 500 km, biću prezadovoljan!
  9. Probaj da očistiš klapnu gasa i MAP senzor. Ja sam to uradio prije neki dan i stanje je mnogo bolje. Auto mi se više ne gasi, obrtaji ne padaju toliko nisko pri usporavanju, pa je čak prestao i da prebacuje na benzin. Jedini simptom koji sada postoji je blago variranje obrtaja pri radu u leru i na benzinu i na gasu (Stag 4, btw). Vibraciju koju sam ranije spominjao sam riješio zamjenom nosača motora (onog ispod mjenjača, nije skup, najjeftiniji od tri koja postoje). Klapnu gasa sam komplet skinuo i oprao nitro razređivačem i vratio na auto. MAP senzor sam skinuo i očistio nekim sprejom za odmašćivanje (to je u stvari neki sprej za kočnice), a kontakte poprskao nekim kontakt sprejom. Dakle, WD je loš izbor jer on ostavlja masnoću iza sebe. Treba uzeti nešto što uklanja masnoću. Nakon čišćenja klapne, obavezno uraditi onu re-learn proceduru, tj. proceduru za učenje položaja klapne (može se pokrenuti preko FiatECU ili MultiECU Scan-a), a što se tiče MAP-a, ja sam uradio sledeće: nakon čišćenja sam ga namontirao, ali nisam spojio konektor. Zatim sam upalio auto da bi komp dobio info da je MAP crk'o. Auto će malo da brunda i ler gas žestoko da varira, izbaciće dvije greške (P0105 i P0110, čini mi se). Onda sam ugasio auto, sačekao malo pa dao kontakt (bez paljenja motora), obrisao greške i ugasio kontakt, a onda spojio konektor na MAP. Malo sam sačekao (30-ak sek.) i ponovo dao kontakt da bi komp "mislio" da sam stavio novi MAP, sačekao 10 sekundi i startovao motor. Pustio sam motor da postigne radnu temperaturu i ugasio na par minuta. Ostaje mi još da se zanimam sa variranjem lera. Razmišljao sam da pregledam sva crijeva, možda negdje vuče falš vazduh. To ću i da uradim, ali kad pređem još 1500 km, jer mi ide mali servis, pa ću i filter vazduha da promijenim, možda i on ima veze. Svjećice sam promijenio. Jedino što mi još pada na pamet su "kablovi", tj. bobine (ovaj 1.6 motor valjda ima posebnu bobinu za svaki cilindar, nema klasične kablove...). Ne vjerujem da su dizne, jer se isto ponaša i na plinu. Meni je nekako logično da, ako su benzinske dizne, onda bi na plinu radio normalno, jer onda benzinske dizne nisu aktivne, osim ako plinski komp nije "snimio" taj "loš" rad benzinskih dizni, pa ih prekopirao...ne znam ni sam, nisam baš stručnjak, onako malo pokušavam logički da razmišljam.
  10. Nikako nemam vremena da se bakćem autom, ali ima jedna stvar koju sam primjetio kad sam prošli put kačio auto na MultiECUScan. To sam zapazio, ali nisam tome pridavao značaja, a sinoć mi je to palo na pamet, a radi se o tome da (ako se dobro sjećam) u onim svim opcijama za motor postoji stavka "zadatog broja obrtaja u leru". Vjerovatno će se javiti neko ko zna bolje o čemu pričam pa nam to svima pojasniti. Elem, kod mene je tu, čini mi se, stajala cifra 538 (ili tako nešto). U svakom slučaju nije bila 750, kako bi (po mom mišljenju) trebalo da bude. Da li je moguće da to pravi problem prilikom otpuštanja gasa i da auto u stvari pokušava da ode na tu zadanu vrijednost? Da li je moguće ovu vrijednost izmjeniti, tj. podići na 750 rpm?
  11. OK. Probaću. Je li tebi to popravilo stanje?
  12. Ovo ti je rješilo problem? Šta si postigao time? Reset kompa? Ili je to procedura za re-learn?
  13. Ček, ček, ček... Ti si čini mi se spominjao nekakav Mazda Leaning?? Je l' ti to nije riješilo problem, pa si odlučio da rasklopiš leptir? Kakva su ti sad podešavanja u vezi sa tom Mazdom, nakon čišćenja? I ja imam isti problem. Dakle Stilo 1.6 16v, mapa dobra, potrošnja dobra, performanse dobre, ali ponekad kad stisnek kvačilo prilikom usporavanja (pa čak i u vožnji sam radi probe stiskao kvačilo na 60 km/h i auto se par puta ugasio) obrtaji padnu, pa komp prebaci na benzin, pa posle par sekundi ga ispegla i smiri se i vrati na plin, a nekada obrtaji izvariraju gore dole par puta i auto se ugasi. Na benzinu radi normalno. Dakle koje je rješenje??

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...