statichawk 72 Posted April 23, 2013 Cao svima! Na okupljanju u nedelju mi rece kolaga sa foruma da ovde kazem, ako imam nesto sto ce mozda interesovati ljubtelje stilica. Posle duzeg zavitlavanja sa raznoraznim sijalicama led, valjda sam uspeo da resim problem dnevnog svetla, i da to bude ok sto se tice zakona. Dnevno led od 5w sam ugradio u far umesto maglenke i izveo poseban prekidac sa kontakta do releja koji pali maglenku. Potrebno je bilo samo skinuti branik, i iz fara pazljivo skinuti plocicu koja se sa cetiri kraka drzi na plastici.Onda sam pazljivo izgurao ono malo metalno, sto sluzi za rasipanje svetla , a stoji ispred sijalice, i izvukao ga iz fara, da ne smeta led diodi. Zatim plocicu treba iseci na jednom kraju, da bi kad se malo zakrivi mogla da se ubaci sijalica (jer je veca od proreza za h1). Onda se metalna plocica zajedno sa sijalicom vrati u svoje leziste i lepo nategne, da ne bi ispala. I to je to.Sijalicu sam uzeo kod ARROW SOFT H1 5W CREE - 1,000.00RSD ARROW SOFT.htm. i radi mi vec par meseci. Probao sam i druge 68led,25led,5x1,5w, i sve su pocrkale, a 13led je slaba.Eto, nadam se da ce ovo nekom koristiti. PS maglenka moze da radi zajedno sa pozicijom, ili da se izvuce, kao sto rekoh, posebno, sa kontakta, preko prekidaca pa do releja koji stoji u motornom prostoru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted April 23, 2013 Stavi slike. Quote Share this post Link to post Share on other sites
statichawk 72 Posted April 23, 2013 Na tabli je mali prekidac. Evo, jedna je slika sa okupljanja, a druga je slika sijalice Quote Share this post Link to post Share on other sites
DraganUS 450 Posted April 24, 2013 Nije lose, samo sto ja ne kontam kako da se sve to spoji. Malo me ovaj prekidan sa kontakta buni. Quote Share this post Link to post Share on other sites
statichawk 72 Posted April 24, 2013 Skinucu poklopac akumulatora i snimiti gde se kaci zica sa prekidaca na relej. Plus sam doveo na prekidac iz kabine, nasao sam ga u snopu zica koje idu sa kontakta i nakacio se na narandzastu zicu. Znaci, sa narandzaste zice do prekidaca(staviti osigurac izmedju), pa sa prekidaca do releja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
statichawk 72 Posted April 25, 2013 Evo i nekih slika koje sam juce slikao. da pokazem kako ovo izgleda. U kabini prvo treba skinuti sve one plastike sa leve strane. Debela crvena zica je zivi plus. Pored nje je neki braon konektor, a desno od njega ide snop zica sa kontakta koji treba razmotati malo i naci narandzastu zicu koja daje plus kad se da kontakt(proveriti instrumentom). Na nju sam se nakacio, i na tu zicu dalje postavio osigurac, zbog sigurnosti, a drugi kraj zalemio na prekidac. Za prekidac sam izbusio rupu na plastici pored dugmeta za meni. Sa drugog kraja prekidaca sam zicu uvukao u motorni prostor, do kutije sa relejima. Na slici se vidi koji je to relej. Zicu(ova je zelene boje na slici) sam zalemio na srednji pin releja, koji je pobuda za maglenku. Tako sam dobio da mogu nezavisno od pozicije da palim i gasim maglenku(dnevno sv), kad se da kontakt. Postavio sam i sliku difuzora koji sam izvukao iz fara, on se polako izgura sa unutrasnje strane. Eto, nadam se da je ovo dovoljno jasno, i da svako ko se iole malo razume u lemljenje, moze sam da uradi uz malo volje. Trosak u sustini bude: dve led diode, osigurac na kablu, prekidac i malo zice, izolira i kalaja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted April 25, 2013 Ja dok ne kupim stila, da pitam da li moze nesto da se izvede za Punta posto sam planirao da u skoroj buducnosti ubacim ksenone od 4300 za kratko svetlo i za maglenke ako nesto mogu da nadjem, mislio sam da umesto dugog svetla napravim dnevna svetla, pa me interesuje da li moze da se uradi da se dugo svetlo pali nezavisno od kratkog, jer sad da bi upalio duga moraju da budu upaljena kratka, inace rucica nece dole, pa ako to moze da se poveze da radi mimo kratkog, da umesto sijalice za dugo svetlo stavim neku led sijalicu ili neku koja slabije svetli ... a da kratko palim samo po mraku ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
AdamGT 1 Posted April 25, 2013 ja vec odavno imam slicnu ideju,naime meni je palo na pamet da zamenim mesta + zicama kratkog i dugog svetla,pa da dobijem sledece: kad upalim svetla da mi rade duga u koje bih stavio neki day light,a onda kad pomerim rucicu na duga da mi se pale i xenoni + ostaju day light,sta mislite jel izvodljivo u praksi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted April 25, 2013 ne bi ja to da ukrstam sam, da ne izgorim, nego ako moze elektricar da odradi, posle samo postavim drugu sijalicu koja ne svetli tako jako, jer ume da smeta preko dana i nervira me kad mi neko ide u susret i pomislim da je klosar jer nema 400 dinara za sijalicu da zameni i da se vozi kao covek ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
statichawk 72 Posted April 25, 2013 Moje skromno misljenje je da je bolje ne dirati duga svetla, jer ti trebaju. Imao sam ja pre 3 god punta mk2, ali nije bilo govora ni o dnevnom sv, ni o led diodama. Da sam ga ostavio, stavio bih ksenone u kratka svetla ili 4300 ili 6000, led poziciju, a izbusio bih rupu tamo gde treba maglenka i stavio neku led jacu. tu bi verovatno trebalo i ugraditi neki ulozak za sijalicu, zavisi koja se stavlja. Mozda moze ovo ...sa ovom sijalicom Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted April 25, 2013 Bacite pogled na moju temu - ubacio sam Morimoto a dnevna su mi na nekadašnjim dugim svetlima....samo mi nedostaje odgovarajuća LED sijalica da bih sve kompletirao.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted April 25, 2013 ja duga i ne koristim, osim da blicnem nekome, imam kratka, kad mi je mracno ja opalim i maglenke i niko mi ne blica, samo vozim, zato razmisljam da uradim ovako nesto, da i u kratka svetla i u maglenke stavim ksenone, dugo iskoristim kao dnevno i to mu je to Quote Share this post Link to post Share on other sites
statichawk 72 Posted April 25, 2013 A kako ces da blicas , ocima? Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted April 25, 2013 nisam siguran da mogu ocima ... sta imam kome da blicam, mogu da masem jer mi i sirena ne radi Quote Share this post Link to post Share on other sites
statichawk 72 Posted April 25, 2013 Morimoto je lepa , a i skupa zabava. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DraganUS 450 Posted April 26, 2013 nisam siguran da mogu ocima ... sta imam kome da blicam, mogu da masem jer mi i sirena ne radi Sta kad ti neko zapali dugacka svetla i nece da ugasi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted April 26, 2013 ja duga i ne koristim, osim da blicnem nekome, imam kratka, kad mi je mracno ja opalim i maglenke i niko mi ne blicaA kad malo zgazis magistralom u kasnije sate? Ja sam se toliko navikao na ksendze nocu, pa kad sednem u nesto sa zutacima kao da vozim pod svecama . Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted April 27, 2013 za one sto ne gase duga samo malo cimnem volan na njihovu stranu, pa nek pasu na livadu @Ivan ja nocu gde god da vozim, kratka + maglenke i niko se ne zali, ja vidim lepo, ljudi valjda ne primete ili im maglenke ne smetaju i ok prolazim bez problema Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted April 27, 2013 Maglenke ako su ispravno podešene, trebale bi VEOMA da smetaju noću. Zbog toga nije okej da se pale. Isto je i za dnevna svetla, ona SMETAJU noću ako su podešena kako treba. Kola koja imaju fabrička dnevna svetla PREPOLOVE SNAGU svetla koje emituju kada se upale glavna svetla. Ako neko improvizuje dnevna svetla, treba da porazmisli o ovome. Tapatalk HD Quote Share this post Link to post Share on other sites
statichawk 72 Posted April 28, 2013 Ja sam stavio led u maglenke, onako kako sam vec i opisao, i gasim ih nocu, led mi sluze samo kao dnevna, i to samo ona svetle, bez pozicija. Milicija me ne zaustavlja, jer izgledaju kao fabricka, a mislim i da se uklapaju u novi zakon, onaj sto pominje mere, gde, i koja povrsina, da bude zastupljena, kod dnevnih svetala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted April 28, 2013 Maglenke ako su ispravno podešene, trebale bi VEOMA da smetaju noću. Zbog toga nije okej da se pale.Isto je i za dnevna svetla, ona SMETAJU noću ako su podešena kako treba.Kola koja imaju fabrička dnevna svetla PREPOLOVE SNAGU svetla koje emituju kada se upale glavna svetla.Ako neko improvizuje dnevna svetla, treba da porazmisli o ovome.Tapatalk HDJa moram priznati da "improvizujem" - zato što mi ta duga sijaju punim intezitetom i verujem da smetam pojedinim vozačima sa kojima se mimoilazim. Problem je što ne mogu da nabavim odgovarajuće led sijalice...imao sam neke pa su crkle nakon 3 nedelje korišćenja. Te su koštale oko 1000 rsd, a odgovarajuće koje meni trebaju su oko 3000 rsd... Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted May 17, 2013 (edited) I ja sam nesto petljao sa tim dnevnim svetlima i ubacio sam u punta mk2 sa uskim farovima neke farove od ringispila u mesta za maglenke koje fabricki farovi nemaju i sve je to lepo postavljeno, vezano na pozicije, i probano i sve je radilo kako treba dok jednog dana nije pao mrak.Onda sam shvatio da ta dodata svetla biju pravo u vozaca koji dolazi iz suprotnog smera ( jer ringispil far baca snop kao baterijska lampa ) a nikako nisam mogao da ih ugasim kada se upale srednja svetla jer sam ih vezao na poziciju.Zato sam posebnim prekidacem odvojio dnevna od srednjih i to je radilo kako treba sve dok nije ( ubrzo ) crkla led sijalica i tada sam shvatio da bih zamenio sijalicu moram da vadim fabricki far ( jer se led sijalica menja tako sto se skida staklo sa ringispil fara ) tako da je taj projekat propao.Onda sam kupio vise komada Philips sijalica ( 350 dinara komad ) pa cu ih menjati kada crknu mnogo brze, jednostavnije i jeftinije ( led sijalicu sam platio 1000 din komad ).Inace nacuo sam "od nekih" da led sijalice za automobile moraju da imaju " neki peglac napona " tj stabilizator napona i sa time dobijaju konstantan napon i da je to jedini uslov za dugotrajnost ( nije canbus to je korektor greske ) i da to cudo elektronike kosta oko 20 evra po sijalici i slicno je nesto onom korektoru napona kod ksenona.Nisam siguran da je ova informacija tacna ali da li neko zna nesto o tome. Edited May 17, 2013 by amladenbk Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladag 19 Posted July 16, 2013 (edited) Da li stilo ima opciju u kompu da se ukljuce dnevna svetla. To sam imao na Picassu. Samo sam otisao kod majstora, nakacio ga na komp. i aktivirao opciju dnevnih svetala. Kada rade dnevna svetla rade samo napred oborena i to sa manjom snagom. Ne pale se lampice i svetla na instrument tabli, a i svetla za tablicu i pozicije. Jako korisna stvar o kojoj i nemoras razmisljati zato sto kada palis motor i dnevna svetla se pale sama a kada ga gasis i ona se gase sama.Mada, redizajn picassa je tek imao tu opciju u kompu, dok je stari model nije imao. Mozda je i kod stila tako. Edited July 16, 2013 by vladag Quote Share this post Link to post Share on other sites
statichawk 72 Posted August 12, 2013 Tesko da stilo ima tu opciju, bar ja nisam cuo za to. Ovo sto sam ja uradio je meni savrseno da zavrsi posao oko dnevnog svetla. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vujasin 11 Posted August 27, 2013 Da li maglenke javljaju grešku ako pregore. Stavio bi u njeh xenon 5000K pa me zanima da li će javljati grešku na board kompjuteru? Za kratka ne javlja dok za pozicije javlja. Quote Share this post Link to post Share on other sites