Jump to content
FAS Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

Samo PDV (carina) za Cromu 2010. godište - 203.000 din  :w00t:

Definitivno su sa ovim novim katalogom najviše nahebala kola žabarske proizvodnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"On kaže da se troškovi prilikom uvoza polovnih vozila znatno ne menjaju, i da celokupna procedura i dobijanje uverenja za automobile ne koštaju više od 60 do 70 evra"

http://www.politika.rs/rubrike/Hronika/Nema-uvoza-polovnih-vozila-bez-pecata-agencije.lt.html

 

Dakle, pomnoženo sa brojem uvezenih vozila prošle godine, nije ni čudo što su previranja u AMSS-u :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena je sledeca. Za isptivaca  (AMSS, Vinca....) ide 5400, republicka amdinistrativna taksa 2280, i COC 2800 dinara.

Ukoliko vozilo poseduje COC onda ide bez poslednje stavke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pregled  je gotov za 15min. i nema guzve kako su mi danas rekli, ALI poslednja stavka u naplati od 2800 dinara se ceka par dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Novi propisi podigli cene uvezenih polovnjaka

 

113114-polovni.jpg

 

Umesto da, liberalizacijom trgovine s Evropom, to jest padom carina, padnu i cene uvoznih automobila u Srbiji, situacija je sasvim drugačija. Od uskršnjih praznika primenjuju se novi pravilnici o uvozu polovnjaka koji će dovesti do poskupljenja četvorotočkaša, a zavrzlama oko carinjenja i ostalih aktivnosti u kupovini polovnjaka još uvek traje. Novosadski dileri polovnih automobila s kojima smo razgovarali kažu da novi propisi toliko dižu cene da im ne preostaje ništa drugo nego da stave katanac na auto-placeve. Kako su nam objasnili sagovornici koji polovnjake dovoze iz Italije, recimo za automobil punto sada je prevoz skuplji oko sto evra, toliko košta i pregled vozila pre carinjenja, eko-takse po toni vozila iznose 11.000 dinara...

 

– Ionako je prodaja išla traljavo, a sada će tek biti katastrofa. Ne možemo da podižemo cene jer u ovoj besparici nećemo imati kupce, a ne možemo ni raditi na sopstvenu štetu – kaže jedan od prodavca polovnjaka, dodajući da na tržištu još nema automobila tretiranih po novim propisima, ali će cene sigurno skočiti čim se procedura ustali i prvi prođu carinu. Odmah po stupanju Pravilnika o uvozu polovnih automobila na snagu, došlo je do zastoja i gužve na carini jer su sva polovna vozila morala najpre da prođu ispitivanja u nekoj od šest ovlašćenih institucija da bi dobila uverenje Agencije za bezbednost saobraćaja. Ovih dana došlo je, međutim, do izmena u proceduri uvoza polovnih vozila, čime se u velikoj meri olakšava posao uvoznicima koji se time profesionalno bave, a ispitivanje polovnjaka se prebacuju na kupca.

 

Kako prenosi sajt Polovni automobili, Uprava Carina poslala je ovih dana dopis u kojem se kaže da polovni automobili iz uvoza više neće morati da idu na ispitivanje u nadležnu instituciju, recimo Auto-moto savez Srbije ili Mašinski fakultet, pre samog carinjenja, već će to moći da obave i kasnije, odnosno pre prve registracije. Dakle, ukoliko sami uvozite automobil, ta najnovija izmena propisa vam neće značiti mnogo. Platićete ispitivanje sami, umesto da vam ga kroz cenu naplati auto-plac, registrovaćete vozilo i to je to. S druge strane, s auto-placeva je skinuta ta odgovornost. Oni će uvesti automobil kao što su to činili pre uvođenja ispitivanja, parkirati ga na svoj plac i čekati kupca, navode Polovni automobili, koji imaju najveću bazu polovnjaka u Srbiji. Kada kupac stigne, njegova odgovornost će biti da odveze auto na ispitivanje, pošto bez Uverenja o ispitivanju ne može da ga registruje. Naravno, moraće da angažuje i kamion da ga prebaci na neku od lokacija gde se obavlja ispitivanje.

 

Stariji polovni automobili, recimo proizvedeni pre 2002. godine, koji su i do sada morali da dobiju takozvanu homologizaciju, to jest potvrdu o ispunjenosti Euro 3 norme, i dalje će morati da prođu ispitivanje pre carinjenja. Ukoliko uvoznik ne podnese Uverenje o ispitivanju, carinski postupak će se obaviti na uobičajen način. Međutim, ukoliko kasnije nastanu problemi prilikom registracije, Carina odbija svaku odgovornost. Elem, rešavanjem jednog problema, otvoren je prostor za drugi. Jer, šta se dešava ako kupite automobil na auto-placu, odvezete ga na ispitivanje i tamo se ispostavi da nešto nije u redu?

 

Većina auto-placeva garantuje legalnost, te s njima neće biti problema. Čak i ako bude, relativno lako ćete isterati pravdu, s obzirom na to da vam je prodat proizvod čija se ’neispravnost’ brzo i efikasno dokazuje postojećom dokumentacijom. Međutim, ukoliko od fizičkog lica kupite polovan automobil iz uvoza koji još uvek nije registrovan kod nas, situacija se može zakomplikovati. U slučaju da prodavac odbije odgovornost, moraćete da ga tužite, a suđenje će sigurno trajati godinama i pitanje je da li ćete ikada uspeti da nadoknadite štetu, ukazuju Polovni automobili.    

 

Punto skuplji 300 evra

Još su na auto-placevima stare zalihe, a najbolje idu najjeftiniji automobili. Recimo, fijat punto još se na novosadskim placevima može naći za oko 2.000 evra, a biće 300 evra skuplji. Naravno, svaki automobil je priča za sebe jer se u određivanju cene vaga više parametra. Špediteri su naročito kivni na AMSS, koji je početkom godine uveo novi katalog u najmanju ruku udvostručivši dažbine. Zbog, kako kažu, nerealnog obračunavnja dažbina i nerealnog procenjivanja carinske vrednosti vozila, polovnim automobilima cena skače 500 do 1.500 evra. Naime, u katalogu su cene vozila na osnovu kojih se obračunavaju dažbine i po nekoliko hiljada evra više nego u salonima. Tako je VW polo u prodaji 9.700 evra, a u katalogu AMSS-a čak 16.000 evra, navode špediteri.

 

Dnevnik.rs

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci ne placa se uopste, ili se kasnije vrsi povracaj pdv-a?

Ukoliko uveze osoba sa 100% invaliditeta, posle kog perioda moze da otudji-proda-prevede auto?

Da li se prilikom prodaje placa carina i pdv?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabranja otudjenja je 3 godine na polovni i 5 godina na nov auto cisto da znas ali kao sto rekose kolege ima na VW forumu objasnjeno 100 %. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.polovniautomobili.com/auto-vesti/aktuelno/ekoloska-taksa-novi-udar-na-polovnjake.php

Ekološka taksa - novi udar na polovnjake?
 
Država je odlučila da započne naplatu ekološke takse iako za sada ne postoji (u praksi) primenjiv plan za zbrinjavanje starih automobila, akumulatora, motornog ulja, pneumatika...

 

AUTO-OTPAD12_475211S0.png

 

Nedavno su auto placevima počela da stižu obaveštenja da moraju da plate ekološku taksu na sva vozila uvezena tokom 2013. godine. Mnogi su bili šokirani kada su saznali da moraju da plate taksu na automobile koje su prodali pre više od godinu dana, a taj trošak uopšte nisu uračunali u cenu.

Koliko treba da plate?

Ekološka taksa se plaća 12.000 dinara po toni. Dakle, ako auto ima 1.300 kg, državi ide 15.600 dinara ili oko 150 evra. Na primer, Ford Focus 1.6 TDCi iz 2009. godine teži 1.400 kg (16.800 din), a Opel Insignia 2.0 CDTI iz iste godine 1.500 kg (18.000 din).

Auto placevi do sada ovaj trošak nisu uračunavali u krajnju cenu – sada su prinuđeni da počnu.

Kako se naplaćuje ekološka taksa?

Plaćanje za 2013. godinu vrši se u 2014. godini na osnovu izveštaja koje uvoznik ili njegova knjigovodstvena agencija podnosi Agenciji za zaštitu životne sredine do 31. marta 2014. godine.

Zvanično objašnjenje koje smo dobili od Gordane Petković iz Ministarstva еnеrgеtikе, razvoja i zaštitе životnе srеdinе (tj. Odеljеnja za harmonizaciju propisa u oblasti еnеrgеtikе i životnе srеdinе) glasi: „Obaveza plaćanja naknade za vozila stavljena na tržište Republike Srbije primenjuje se od 1. januara 2013. godine. Plaćanje naknade se vrši na osnovu godišnjeg izveštaja koji se podnosi Agenciji za zaštitu životne sredine do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu“.

Zašto ovakav način plaćanja?

Ovo pitanje smo postavili nadležnima ali na odgovor čekamo već duže vreme. Čim ga dobijemo podelićemo ga sa vama.

Zašto se ekološka taksa ne naplaćuje odmah, kao npr. porez (PDV) pri samom uvozu?

Ovo pitanje smo takođe postavili nadležnima i takođe čekamo odgovor. Ukoliko ova taksa već mora da se plaća, bilo bi najlogičnije da se plaća prilikom samog uvoza automobila, kako auto placevi novac za tu namenu ne bi morali da čuvaju u „slamarici“ od januara jedne godine do marta sledeće godine.

Kako je sve počelo?

Uredba kojom se uvodi ekološka taksa na vozila iz uvoza usvojena je 17. novembra 2011. godine. Međutim, krajem decembra iste godine doneta je odluka da se primena te uredbe odloži na godinu dana, za početak 2013. godine.

Da li ekološku taksu plaćaju privatna lica?

Ne, fizička lica nisu u obavezi da plaćaju ekološku taksu što auto placeve koji posluju legalno stavlja u neravnopravan položaj u odnosu na preprodavce koji se prodajom polovnih vozila bave bez prijavljene firme.

Zašto se ekološka taksa ne bi naplaćivala od poslednjeg vlasnika?

Na primer, neko kupi automobil star pet godina, vozi ga još pet godina pa ga proda. Sledeći vlasnik ga vozi još petgodina, proda ga, sledeći ga koristi isto pet godina.

Neka je to npr. VW Passat iz 2009. godine. Taj auto će možda biti na ulicama još dvadesetak godina, osim ako ne bude ozbiljno havarisan. Vozač koji ga je prvi kupio nakon što je stigao u Srbiju bio je u obavezi da plati ekološku taksu. Od tada je isti vozač možda kupio još 5-6 vozila i na sva je platio istu taksu.

Međutim, poslednji vlasnik će to vozilo prodati nekom auto otpadu, uzeti 100-200 evra, a od ekološkog zbrinjavanja na kraju neće biti ništa. 

Stoga, zar nije logičnije da tu taksu plati onaj ko želi da se reši havarisanog automobila ili automobila koji više nije u voznom stanju?

Gde ide novac od naplate ekološke takse?

Ovo je još jedno pitanje na koje smo potražili (ali još nismo dobili) odgovor od nadležnih.

Na koja vozila se plaća ekološka taksa?

Jedan od vlasnika auto placa sa kojim smo razgovarali postavio je vrlo zanimljivo pitanje: Zašto je plaćanje ekološke takse propisano samo za kategorije:

    a. M1 - putničko vozilo koje osim sedišta vozača ima još najviše osam sedišta

    b. N1 – teretno vozilo čija najveća dozvoljena masa nije veća od 3,5t

    c. Motorno vozilo sa tri točka, osim motornih tricikala (kategorija L5 – teški tricikl)

Da li to znači da vozila preko tri i po tone ili autobusi nisu ekološki nepodobni ili je pomenuta uredba imala za cilj nešto drugo, pa je nespretno nazvana „ekološka“?

Gde reciklirati „krš“?

Običan čovek nema praktično nikakvu mogućnost da sazna gde može da preda svoj stari automobil na ekološku reciklažu. U državnim institucijama nemaju odgovor, već nas upućuju od šaltera do šaltera...

Ukoliko nama ne verujete, pokušajte sami da saznate gde možete da odložite staro vozilo, akumultor, gume, ulje... Naravno, postoje firme koje se bave otkupom navedenog, ali ostaje pitanje da li te firme zbrinjavaju taj otpad na ekološki način? Da li imaju dozvolu za zbrinjavanje otpada na ekološki način?

Deluje kao da na ovom polju ima puno nelogičnosti i neuređenosti, što dovodi u pitanje pravo države da uopšte naplaćuje ekološku taksu dok ne uredi postupak zbrinjavanja otpadnih vozila.

Otkup „krševa“

Na inernetu možete da nađete veliki broj firmi koje se bave otkupom starih automobila i to po relativno primamljivim cenama. Međutim, ako te firme plaćaju da od vas kupe neupotrebljivo vozilo, zašto biste onda vi plaćali državi za zbrinjavanje istog tog vozila? Kako to konkretno država učestvuje u njegovom zbrinjavanju? Ni na ovo pitanje za sada nismo dobili odgovor.

Nigde nismo našli spisak ovlašćenih centara za reciklažu. Pre nekoliko godina postojao je jedan u Beogradu, ali je zatvoren. Internet sajt tog centra i dalje postoji – na telefone se niko ne javlja.

Ovo prilikom apelujemo na nadležne službe (to jest na njihove „pres kliping“ službe), ministarstva, agencije i druge državne institucije koje se bave zaštitom životne sredine da nas kontaktiraju ako imaju odgovore na postavljena pitanja u ovom tekstu.

Niko od građana ne zna gde može da preda staro ulje, stare akumulatore, stare gume... Nigde ne postoji obaveštenje za građane ili institucije. Mi smo pokušali da pitamo ali smo naišli na birokratski zid ćutanja i nepoznavanja materije.

Ako vi znate nešto o ovome rado ćemo pročitati vaše komentare.

Autor: tim sajta Polovni automobili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istinito, država lupi taksu i fura parolu APP (ako prodje, prodje).

Da li radi nešto po pitanju polovnjaka, stavlja nove namete, da li radi nešto po pitanju novih automobila, stavlja nove namete.

Za pare koje država traži, isto tako bi morala i mnogo više da pruži.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skoro trećina polovnih automobila u Nemačkoj sa lažiranom kilometražom

 

vw%20golf%20bluemotion.jpg

 

Skoro trećina polovnih automobila u Nemačkoj povezana je sa prevarama beskrupuloznih trgovaca koji manipulišu sa pređenim kilometrima i varaju kupce kojima naplaćuju veće iznose za tobože manju kilometražu, objavio je nemački autoklub ADAC. Kupci automobila su česte žrtve prevare s kilometražom, što se teško otkriva posebno ako se manipuliše i sa dokumentima vozila, upozorava ADAC. Prema informacijama kluba, posebno su pogodni za manipulisanje automobili proizvedeni nakon 2000. godine, kada su mehanički brojači pređenih kilometara zamenjeni digitalnim. Uređaji za resetovanje brojača pređenih kilometara mogu se nabaviti za manje od 10.000 evra, a brojač je moguće manipulisati u roku od 30 sekundi, tvrdi ADAC. U međuvremenu, na tržištu se mogu kupiti i jeftiniji uređaji iz Kine.

U Minhenu upravo traje suđenje trgovcu automobilima optuženom da je manipulisao brojačima pređenih kilometara na desetinama luksuznih italijanskih automobila. Prema optužnici, trgovac je jeftino kupovao vozila, manipulisao brojem pređenih km i zatim ih prodavao po višoj ceni. U Nemačkoj se godišnje prodaju milioni polovnih automobila, a poznat je slučaj otkriven 2011. u Minhenu, kada je trgovac spustio kilometražu na jednom automobilu sa 700.000 na 150.000 kilometara. Nemački zakon propisuje da trgovac mora uzeti natrag vozilo i vratiti novac kupcu ako on dokaže da je vozilo manipulisano. ADAC savetuje kupcima da detaljno pregledaju automobil pre kupovine, posebno ako im se čini da kilometraža nije u skladu sa opštim stanjem vozila.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako tako gledate onda i Makedonaca, Grka, Poljaka, Čeha, Slovaka... 

 

Nemojte širiti nacionalnu netrpeljivost po forumu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...